بررسی هیوندای i20 مدل 2013

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

هیوندای i20 به نوعی ورژن آب  رفته مدل موفق هیوندای i30 به شمار می رود. این خودرو که در کلاس سوپرمینی ها  قرار می گیرد، طراحی ساده، موتورهای کم مصرف، سخاوتمندی کمپانی کیا در تیپ استاندارد و بهترین وارانتی موجود در بازار را با هم ترکیب کرده است. لازم به ذکر است که به عقیده بسیاری مدل جدید i20 که طراحی آن برعهده اروپاییان بوده، از هر نظر نسبت به مدل قبلی بهتر شده است. خریداران می توانند اقدام به خرید یکی از مدل های سه درب یا پنج درب i20 کنند؛ قیمت مدل سه درب حدوداً 10,000 یورو است و مزیت مدل پنج درب، تیپ های متفاوت و موتورهای مختلفی است که برای آن ارائه می شود. فیس لیفت هیوندای i20 در سال 2012 ، ظاهری متفاوت به خودرو داد و باعث شد تا رقبای آن در بازار پر رونق سوپرمینی ها به فکر فرو روند. 

 

طراحی بدنه

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

تیم طراحی اروپایی i20 کاملاً توجیه شده بودند که باید در عین سادگی، ظاهری مناسب برای هیوندای کوچک در نظر داشته باشند. البته به نظر می رسد برخی از بخش های i20 شباهت زیادی به مدل های رقیب دارد؛ مخصوصاً طرح عقب این سوپرمینی که شباهت بسیاری با طرح عقب اپل کورسا دارد. طول و عرض مدل جدید نسبت به مدل قبلی بیش تر شده اما با توجه به استاندارد امروزی سوپرمینی ها، هیوندای i20 هم چنان خودرویی کوچک محسوب می شود. ابعاد هیوندای i20 تقریباً هیچ تفاوتی با رقیب خود فورد فیستا ندارد (هیوندای 10 میلی متر طول کم تر و 12 میلی متر پهنای کم تری دارد)، حالا این  شباهت را به پای شانس بگذاریم یا طراحی متفکرانه طراحان آن، قضاوت با خودتان!

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

در حالی که سایر رقبا با معرفی مدل های جدید سوپرمینی های خود خبر از کاهش وزن آن ها می دهند، اما هیوندای i20 جدید نسبت به مدل قبلی وزن خالص بیش تری دارد. شرکت کره ای دلیل این افزایش وزن را امکانات ایمنی کامل این مدل می داند. لازم به ذکر است که i20 در سال 2009 موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از تست های ایمنی EuroNCAP شد. حتی ساده ترین تیپ های i20 نیزاز شش کیسه هوای جلو، جانبی، پرده ای و سیستم کنترل کشش الکترونیکی بهره می برند.

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

طراحی کابین i20 مناسب و بسیار کاربردی است، البته نه به آن اندازه که بتوان آن را در این کلاس از خودروها بهترین دانست. اما نکته بسیار مثبت این طراحی، جا دار بودن آن حتی در صندلی های عقب است و بدون شک در این زمینه از فورد فیستا بهتر است. فضای بار صندوق به نظر خیلی جادار نیست، اما با توجه به فاصله درب صندوق تا صندلی های عقب، می توان بهترین استفاده را از فضای موجود کرد.

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

کاملاً مشخص است که پشت چیدمان دکمه های کنترلی فکر و منطق بوده است. کنسول میانی i20 در فیس لیفت سال 2012 تغییرات جزئی اما بسیار تاثیر گذاری به خود دید، به نحوی که با رنگ نقره ای متالیکی که به خود گرفت، از هر لحاظ باعث زیبایی کابین خودرو شد. اگرچه کابین به راحتی قادر است تا پذیرای خانواده شما باشد، اما در کل از لحاظ ظاهری در حد برخی از رقبای خود نیست. تنها در بهترین تیپ ها شاهد فرمان، دسته دنده و ترمز دستی چرمی خواهید بود. هیوندای i20 اهل دنیای فشن نیست اما وقار و زیبایی خاص خودش را دارد.

 

عملکرد موتور

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

موتور پایه 1.2 لیتری این خودرو قابلیت تولید 84 اسب بخار نیرو و 88 نیوتن متر گشتاور را دارد. این مقدار نیروی تولیدی کافی است تا i20 در 12.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. شتاب 0 تا 100 هیوندای از فورد فیستا 1 ثانیه بهتر است، اما این برتری و شتاب در سرعت های بالای 100 کیلومتر بر ساعت کاهش می یابد. عملکرد ترمز چندان مناسب نیست و به نظر می رسد که ترمز بیش از حد نرم است و به همین دلیل نیز به سرعت سر جای اولیه برنمی گردد. سیستم ترمز این هیوندای جمع  و جور می تواند در 2.95 ثانیه خودرو را در سرعت 100 کیلومتر بر ساعت متوقف کند، این زمان در مسیرهای خیس به 3.3 ثانیه افزایش می یابد.

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

بهترین موتور در نظر گرفته شده برای هیوندای i20، یک موتور بنزینی 1.4 لیتری با قدرت 99 اسب بخار است. برخلاف قدرت و گشتاور بیش تری که این موتور تولید می کند، باید گفت که نسبت به موتور 1.2 لیتری چندان سریع تر نیست و شما به عنوان راننده تفاوتی احساس نخواهید کرد. شتاب صفر تا 100 اعلام شده برای این مدل 11.6 ثانیه است و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است. موتور 1.4 لیتری را می توان با گیربکس شش سرعته دستی یا گیربکس چهار سرعته اتوماتیک سفارش داد. گفتنی است که با به کارگیری گیربکس اتوماتیک شتاب صفر تا 100 این مدل 1.3 ثانیه بیش تر به طول می انجامد. برای i20 یک موتور 1.4 لیتر دیزلی با قدرت 89 اسب بخار نیز قابل سفارش است. جالب ترین موتوری که برای این خودرو ساخته شده است، یک موتور 1.1 لیتری سه سیلندر فوق العاده مقرون به صرفه است که در دسته کم آلاینده ترین موتورها قرار می گیرد. این موتور با وجود سیستم استارت/استاپ و فاصله زیاد بین تعویض دنده ها در 15.7 ثانیه خودرو را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

 

کیفیت  سواری و هندلینگ

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

رانندگی با هیوندای i20 بسیار راحت است، البته برای عادت کردن به کار با کلاچ نیاز به زمان دارید، اما فرمان نرم و دنده های سبک و دقیق، هیوندای i20 را به همراهی قابل اطمینان تبدیل کرده است. سیستم تعلیق این مدل به راحتی از پس دست اندازهای شهری بر می آ ید، اما زمانی که با سرعت بالا در جاده های ناهموار با آن حرکت می کنید، سیستم تعلیق با تمام تلاشی که می کند، توانایی غلبه بر ناهمواری های جاده را ندارد. مدل فیس لیفت شده نسبت به مدل قبلی، بسیار کم تر سر می خورد و هندلینگ آن نیز بسیار خوب و دقیق است و حتی شاید بتوان کیفیت سواری آن را با خودروهای آلمانی مقایسه کرد. البته این مقایسه بی دلیل نیست، چراکه بیش تر مراحل تست هندلینگ آن در کشور آلمان انجام شده است.

 

مصرف سوخت

بررسی هیوندای i20 مدل 2013
بررسی هیوندای i20 مدل 2013 بررسی هیوندای i20 مدل 2013

 از آن جایی که چهار موتور معرفی شده برای همه تیپ های در هر دو مدل سه درب و پنج درب ارائه نمی شود، خریدار بسته به نوع انتظاری که از i20 دارد، باید یکی از آن ها را انتخاب کند؛ موتوری با عملکرد بالا یا موتوری مقرون به صرفه. به طور کلی انتخاب موتور 1.2 لیتری بنزینی بهترین انتخاب است. مصرف سوخت این موتور به ازای طی مسافت هر 100 کیلومتر برابر با 4.9 لیتر است. اگر موتور 1.4 لیتری را انتخاب کنید، مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر به 5.2 لیتر می رسد. البته اگر این موتور را در کنار گیربکس اتوماتیک سفارش دهید، مصرف سوخت آن افزایش می یابد. موتور دیزلی 1.4 لیتری نیز مصرفی برابر با 4.3 لیتر دارد. کم مصرف ترین تامین کننده نیروی محرکه، موتور دیزلی 1.1 لیتری است که به ازای هر 100 کیلومتر مسافت طی شده تنها 3.8 لیتر سوخت مصرف می کند. همانطور که اشاره شد، هیوندای i20 مزیت های فراوانی چون قیمت مناسب، امکانات ایمنی فراوان به صورت استاندارد، موتور کم مصرف و در عین حال پرقدرت و ظاهری جذاب دارد، اما یکی از برتری های اصلی هیوندای در بازار گرم سوپرمینی ها، وارانتی 5 ساله آن است که در بازار هم چنان بی رقیب به حرکت خود ادامه می دهد. خوشبختانه شرکت آسان موتورز هر دو مدل هیوندای i20 فیس لیفت شده و مدل قبلی آن را به کشور وارد کرده است، برای اطلاع از قیمت روز این هاچ بک خوش چهره می توانید به صفحه قیمت خودرو 1Car مراجعه کنید.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندای i20 مدل 2013


منبع

AutoCar

برچسب : i20 , هیوندای , سوپرمینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مقدم : میخواست بگی غیر صبوری کاری دیگه هم میتونیم بکنیم! الان یعنی ثبت نامی های بهمن ها دیگه تموم شدن ؟؟
مرتضی رنجبر : تارا اسفند 2روزه فاکتور شدم کی پلاک میشه دوستان آیا تحویل حضوری فعال میشه ممنونم کسی راهنمایی کنید
فرهاد x5 آبان : سلام،از آقا مسعود بابت راهنمایی و پاسخ های مودبانه و دوستانه اش ممنونم😍🙏
مقدم : میخواست بگی غیر صبوری کاری دیگه هم میتونیم بکنیم! الان یعنی ثبت نامی های بهمن ها دیگه تموم شدن ؟؟
میرزاده مشفقی : سلام بر دوستان گرامی روز خوش ، چه اتفاقی برای گروه افتاده بود مدتی پیام ها تایید نمیشد! من همچنان در کیلومتر ۷۲۰۰ از شاهین پلاس راضی هستم و خداراشکر ایرادی نداشته ، امیدوارم هرجه زودتر خودروهاتونو تحویل بگیربد لذت ببرید
نادیا : بله شماره پلاک زده
میلاد : نمیدونم چرا ولی برای من هم در کارت ماشین و برگ سبز و حتی بیمه نامه نوشته نقره ای متالیک در سند ایرانخودرو نوشته نقره ای تیتایوم خب چرا اینجوریه
Shayan : سلام لطفا اگر کسی میدونه بهم بگه سود تاخیر از تاریخ ثبت مدارک تا شاسی شدن ؟؟؟؟؟ یا نه من تاریخ ثبت مدارک ۱۴۰۳/۵/۶ بود صدور فاکتورم ۱۴۰۳/۰۸/۱۴ این محاسبه میشه یا نه ممنون میشم بهم بگید چون برای شکایت دفترقضایی نیازه
تارا دستی 30 اسفند : سلام تارا دستی تیتانیوم امروز فاکتور شد انشالله قسمت همه واریزی 4 اسفند
Shayan : سلام لطفا اگر کسی میدونه بهم بگه سود تاخیر از تاریخ ثبت مدارک تا شاسی شدن ؟؟؟؟؟ یا نه من تاریخ ثبت مدارک ۱۴۰۳/۵/۶ بود صدور فاکتورم ۱۴۰۳/۰۸/۱۴ این محاسبه میشه یا نه ممنون میشم بهم بگید چون برای شکایت دفترقضایی نیازه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صداقت : حالا اونقدر دست دست میکنید به همین سمند واشر تبدیل نمیزنید فردا همونم بهتون نمیدن باید بیوفتید دنبال پولتون از ما گفتن بود خود دانید همینم از دست میدید
علی : من واریزی 7اسفند بودم فاکتورشدم
مرتضی آریزو 6پرو : سلام مدل چند ماشینتون ؟ کی ثبت نام کردین
وحید : توحید جان، در طول دو ماهی که برای ثبت نامی ساینا اس فوق العاده ی بهمن اینجا سر میزنم، شما اطلاعاتت قابل اتکا بوده برای من و خیلی ها، بخاطر خاله زنگ بازی یک آدم الاف و مریض به تسلیم شدن اقرار کردی و حرف از رفتن زدی؟ از شیوه ی برخورد آدم باتجربه ای مثل تو در قبال این آقا، من خیلی تعجب کردم. خیلی ها به اطلاعات موثق ت نیاز دارن بنظرم بودنت اسباب خیر هست ولی بازم صاحب اختیاری و تصمیم به بودن یا نبودنت با خودت. در هر صورت ممنونم از تمام راهنمایی هات و خطاب به آقای افشاگر؛ دوست عزیز آدم هایی مثل تو که فارغ از داستان آدم ها صرفا به دنبال تخریب دیگران هستن از منظر روانشناسی خیلی جای بحث داره، انسانی که از بی ارزشی درونی رنج میبره و در زندگی خودش احساس رضایت نداره از تخریب دیگری هویت میگیره و حس خوشایند بهش دست میده، بزرگوار؛ بجای اینکه این منجلاب درونی رو جلوی این همه مخاطب فریاد بزنی یکم روی شخصیت و زندگی خودت سرمایه گذاری کن. ما اینجاییم تا در کنار هم با سوالات بجا و اطلاعات معتبر کمک حال همدیگه باشیم و جز این نیست. امیدوارم همگی هر چه زودتر به پروسه تحویل خودرومون برسیم. یا حق
حسین مقداد : سلام بدید مکانیک از سمت چرخ چند تا واشر بیاندازه تا پلوس از تو گیر بکس در نیاد
محمد جواهری : من که 12 اسفند تکمیل جه کردم همون پذیرش مرداد بودم هنو فاکتور نشده صد بارم زنگ زدم و رفتم نمایندگی منم انصراف بدم میگه 2 ماه پولت طول میکشه پس بدن
پیش فروش 28 بهمن : الان زنگ زدم کارشناس میگه تولید ساینا کند شده میگم کی نوبت ما پیش فروش اسفند میشه میگه تازه اول پیش فروش های بهمن شروع کردن شما میرید برای آخر خرداد یه ماشین میخواهید بدید 15 روز پول میخواهید تحویلشم جون میکنن بدن
اپشنال خرداد404پیش فروش : اخه اثلا جوابگو نیست یک استان دیگه هم هست
Negar : یعنی چی چرا از اول نگفتن 130 میلیون برای x33
ابراهیم : سلام هفته چهارم تیرماه هستین؟