تسلا در بازار خودروی الکتریکی تنها نیست

 

تسلا در بازار خودروی الکتریکی تنها نیست

اگر فکر می‌کنید شرکت تسلا در بازار تولید خودروهای الکتریکی تنها است کاملا در اشتباه هستید. شرکت‌های بزرگ آمریکایی مانند نیسان، جنرال موتور و فولکس واگن نیز مدل‌های الکتریکی خود را به بازار عرضه کرده‌اند. با این حال جالب است بدانید که آمریکا بزرگ‌ترین بازار تولید خودروی الکتریکی نیست و این عنوان متعلق به کشور چین است. کشوری که خانه‌ی ۶ مورد از ۱۰ کارخانه‌ی اصلی تولید خودروی الکتریکی مانند سایک، فاو، جیلی، بایک و دانگ‌فنگ است. احتمالا نام این برندها به گوشتان خورده است و با محصولات آن‌ها آشنایی دارید؛ اما به‌تازگی یک شرکت تولیدکننده‌ی خودروی الکتریکی در شانگهای چین نیز به این رقابت اضافه شده است. خودروهای تولیدشده توسط این کارخانه دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند مستقیما با شرکت تسلا رقابت کنند.
 
 
تسلا در بازار خودروی الکتریکی تنها نیست
 
این شرکت چینی یک استارتاپ سه ساله به نام نیو (NIO) است که توسط شرکت‌های بزرگ چینی مانند تنسنت و بایدو و یک شرکت آمریکایی به نام Sequoia Capital حمایت می‌شود. شرکت نیو از جدیدترین مدل خود در پکن رونمایی کرده است. این خودرو یک اس‌یو‌وی یا شاسی‌بلند هفت نفره است که حدود ۴۴۸ هزار یوان یا ۶۸ هزار دلار قیمت دارد  و به شکلی باورنکردنی، قیمت آن ۵۰ درصد ارزان‌تر از خودروی تسلا مدل X است. حال این سؤال پیش می‌آید که خودرو مدل ES8 شرکت نیو از چه نظر می‌تواند با مدل X تسلا رقابت کند؟
 
ES8 دارای سیستم هوش‌ مصنوعی است و می‌تواند باتری خودرو را ظرف تنها سه دقیقه شارژ کند. موتورهای جلویی و پشتی دارای قابلیت تمام چرخ محرک و شاسی تمام آلومینیومی هستند. ES8 بزرگ‌ترین خودرو در کلاس خود است و سه ردیف صندلی دو، سه و دو نفره دارد. می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که این شاسی‌بلند الکتریکی از نظر تکنولوژی و مکانیکی بسیار پیشرفته است و از آنجایی که قیمت بالایی ندارد، برای قشر متوسط جامعه مناسب است.
 
برای شرکت‌هایی مانند نیو و تسلا، چین بازار بسیار مهمی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که باعث جذاب شدن صنعت خودروهای الکتریکی می‌شود.
 
تسلا در بازار خودروی الکتریکی تنها نیست
 
گرم شدن کره‌ی زمین یکی از مهم‌ترین مشکلات چین است که اگر به‌درستی مورد توجه قرار نگیرد تأثیر مستقیمی روی مناطق شهری ساحلی خواهد گذاشت. مصرف‌کنندگان چینی به‌عنوان بدترین آلوده‌کننده‌های دنیا، به دنبال این هستند که با استفاده از خودروهای الکتریکی، از بحران گرم شدن کره‌ی زمین جلوگیری کنند. آلودگی هوا در برخی مناطق چین، دومین مشکل بزرگ کشور است که می‌تواند توسط خودروهای الکتریکی حل شود. در نهایت این روزها کشور چین به سایر پروژه‌هایی که مصرف کربن را کاهش می‌دهند مانند استفاده از انرژی خورشیدی و توربین‌ها اهمیت زیادی می‌دهد. همه‌ی این موارد نشان می‌دهند که کشور چین در تلاش است تا با استفاده از استراتژی‌های مبتنی بر تکنولوژی، محیط بهتری برای زندگی فراهم کند.
 
بازار خودروی الکتریکی به‌شدت در حال رشد است و تمام کارخانه‌های اصلی تولیدکننده‌ی این نوع خودرو به دنبال این هستند که در بازار چین برای خودشان جا باز کنند. این موضوع در مورد شرکت‌های معروفی مانند تسلا و نیو نیز صادق است. به نظر می‌رسد لیهونگ کین، رئیس شرکت نیو، هیچ نگرانی بابت رقابت بین‌المللی با شرکت‌هایی مانند تسلا ندارد و گفته است: «البته ما می‌توانیم از نظر تکنولوژی با شرکت‌هایی مانند تسلا رقابت کنیم؛ اما هیچ برنده‌ای برای حکمرانی در این صنعت وجود ندارد.»
 
کشور چین با توجه به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه، یارانه‌های دولتی و داشتن مصرف‌کنندگان آگاه و علاقه‌مند به محیط زیست ،دومین بازار اصلی تولید‌کننده‌ی خودروهای الکتریکی است. باید دید آیا مدل ES8 شرکت نیو می‌تواند مقام نخست بازار را کسب کند یا خیر.
 
 
 
 

منبع

رومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تسلا , الکتریکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مسعود : سلام بر چکاد عزیز .حالت چطوره خوبی سلامتی .واقعا ممنونم ازت که در یه برهه سخت با راهنمایی ها و حرفای قشنگت راهنمایی مون کردی .امیدوارم همیشه سالم و تندرست باشی و زندگی پر برکتی داشته باشی .من قدر دان راهنمایی های شما هستم
سورن تک 29 اسفند : منم دقیقا تاریخ تکمیل وجه و تحویلم مثل شماست
مسعود : خیابان 20 متری جی زندگی میکنه نه اینکه خونش 20متر
رانا : کسی اطلاع داره برگ سبز چه قدر زمان میبره بیاد یا نه
نمایندگی : تاتکمیل وجه نکنی اصلاقراردادنمیبندن کل پول روباید یکجا واریزکنی
207 : چندم بودی ؟؟؟؟
بهروز : سلام من امروز فاکتور شدم
فرناز : ببخشید توی کدوم بند قرارداد افت قیمت 6سال گفته شده ؟؟
207پانا31فروردین : من هم 30دی تکمیل کردم هنوز رو فاکتور میچرخه
امیر : آقا ماشینه خوبیه چرا از اگزوزش زدین آخه بغل چیه گذاشتین فرمون هم بزرگ کردین راننده میتونه بجای بالیش استفاده کنه همون فرمون یرو 4 خوب تر بود