وقتی مسوولین یکدیگر را نقض می کنند

 

اظهار نظرهای غیراستاندارد درباره استاندارد خودروها

 
وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد، در برنامه تیتر ۲۰ امشب درباره توقف تولید برخی از خودروهای تولید داخل که صبح امروز اعلام شد، بیان کرد: از مدت ها پیش استانداردهای خودرو افزایش یافت که تاریخ اعمال بخشی از این استانداردها یعنی ۶۳ مورد، چند روز پیش به اتمام رسید و برخی از خودروها با این استانداردها مطابقت نداشته است.
 
امیرحسین قناتی، مدیرکل دفتر نیرومحرکه وزارت صنعت، نیز در این زمینه اظهار کرد: ما از یک و سال نیم پیش موضوع ارتقای استانداردها را مطرح کردیم و خودروسازان نیز به عنوان مجری در این ماجرا دخیل شدند و همکاری خوبی شکل گرفت.
 
او ادامه داد: برخی از خودروسازان تولید برخی از خودروها را متوقف کردند چون می دانستند که این خودروها استاندارد لازم را از تاریخ اول دی ماه نمی توانستند کسب کنند و این یک همکاری است نه تقابل.
 
قناتی در پاسخ به اینکه چرا نام خودروهایی که از پیش تولیدشان متوقف شده در این اطلاعیه آمده است؟ اظهار کرد: این همکاری خودروسازان بوده و به دلیل اینکه محصول استاندارد را پاس نمیکرده تولیدش متوقف شده است.
 
ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه با تاکید بر اینکه مجلس از هر نوع سخت گیری در استانداردها حمایت می کند، تصریح کرد: در این اطلاعیه آمده است که تولید خودرو پژو پارس با موتور XUM متوقف شده در حالیکه پژو پارس از ابتدای امسال با این موتور تولید نمی شود.
 
ملکی خطاب به مرندی مقدم گفت: استاندارد موظف به تفکیک خودروها بود و این معنا ندارد که مهلت تولید برخی از خودروها متوقف شود و تولید برخی با مهلت گرفتن ادامه پیدا کند.
 
قناتی در ادامه تصریح کرد: اگر خودروسازان بتوانند با تغییرات استانداردهای لازم را کسب کنند می توانند به تولید محصول ادامه دهند.
 
او درباره اینکه از نظر کیفیت تیبا بالاتر از i10 قرار می گیرد، بیان کرد: این موضوع دلیل بر این نیست که کیفیت یک محصول بالاتر است بلکه ممکن است خودروساز به دلیل برنامه نداشتن برای تولید اقدام به گرفتن استاندارد نگرفته است.
 
 

منبع

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ماشین , ثبت نام , تحویل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
6

باز دوباره سر تقسیم بودجه رسید جنگ زرگری راه انداختن که سهم بیشتری بگیرند
11:15  1396/10/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فرهاد : واقعا انتظار دیگه ای داشت!!!!
حسین : دوست عزیز شما حق داری ناراحت باشی ولی همه کسایی ک تو این جا هستن ک تهران نبودن بیان اکثرا شهرستانی هستن شما بگو چیکار کنن
Nader : آیا ثبت نامی های بهمن ۱۴۰۲ که عدم تخصیص خوردن امکان تعیین خودرو برقی رو دارن تو سایت ؟
حسین : سامانه امروز عصر ساعت ۴ برای کسانی که اسفند ۴۰۱ پول بلوکه کردن برای انتخاب خودرو باز میشه خودروهای برقی و لاماری برای خودروهای چانگان فعلا خبری نیست
سعید8 : هیچی. بازم برای اسفند 1401.اینهمه شلوغ کاری و سر و صدا
تارا v4 اتومات : سلام واریز کل وجه ۱۹ اسفند بوده تاریخ تحویل ۱۸ خرداد،الان دوماه داره میگذره ولی هیچ خبری از فاکتور شدن نیست نمایندگی میگه تا آخر اردیبهشت تحویل میدن
امیر : سلام سامانه باز شده بازم مثل قبله
حسام : سامانه باز شد ولی هنوز خبری از پیام تکمیل وجه نشد عجب گرفتاری شدیم از دست اینا
S3 : فقط بلدین بیان اینجا چس ناله کنید، عوضیهای بی غیرت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فرزاد : استاد اون مدل403هست
حسام : شما اگر کار و زندگی داشتی اختیارت دست به عده مسخره باز نبود. حقیقت تلخه اما پرونده پارس بسته شده و تمااااااام.
ساینا اسفند : داداش تو خودت از اینا بدتری انگار مال شمارو دیر دادن مقصر اسفندیان تو چرا بخیلی بدت میاد مگه از مال تو میره مال اسفندیا زودتر تکمیل وجه بیاد همون موقعی که شما ثبت نام کردی ماهم کردیم فقط سایت شلوغ بود واسه ما آذر دی بهمن پر شد از هفت صبحش تو سایت بودم تا عصر اخرش تونستم اسفندو ثبت نام کنم ما شما هیچ فرقی نداریم هممون اسفند 1401ثبت نام کردیم فقط شما شانس اوردی تو سایت برات آذر خالی بوده زود ثبت نام کردی ما خودمونم به خودمون ظلم میکنیم
حسام : شما اگر کار و زندگی داشتی اختیارت دست به عده مسخره باز نبود. حقیقت تلخه اما پرونده پارس بسته شده و تمااااااام.
Amir : دوستان 27م کسی فاکتور شد لطف کنید اطلاع بدید ممنون
دوگانه کشتی مارو : اگه از کارخونش شماره دارین بگین ما هم زنگ بزنیم...اسفند
حسام : بله این اتفاق بارها افتاده
فائزه : منم صب زنگ زدم
حسام : چون از اینجا به بعد دیگه مسخره بازیه
حسام : مطمئنی ماشین به نرخ قبل بهش دادن نه چیز دیگه ای؟