تسلا در بازار خودروی الکتریکی تنها نیست

 

تسلا در بازار خودروی الکتریکی تنها نیست

اگر فکر می‌کنید شرکت تسلا در بازار تولید خودروهای الکتریکی تنها است کاملا در اشتباه هستید. شرکت‌های بزرگ آمریکایی مانند نیسان، جنرال موتور و فولکس واگن نیز مدل‌های الکتریکی خود را به بازار عرضه کرده‌اند. با این حال جالب است بدانید که آمریکا بزرگ‌ترین بازار تولید خودروی الکتریکی نیست و این عنوان متعلق به کشور چین است. کشوری که خانه‌ی ۶ مورد از ۱۰ کارخانه‌ی اصلی تولید خودروی الکتریکی مانند سایک، فاو، جیلی، بایک و دانگ‌فنگ است. احتمالا نام این برندها به گوشتان خورده است و با محصولات آن‌ها آشنایی دارید؛ اما به‌تازگی یک شرکت تولیدکننده‌ی خودروی الکتریکی در شانگهای چین نیز به این رقابت اضافه شده است. خودروهای تولیدشده توسط این کارخانه دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند مستقیما با شرکت تسلا رقابت کنند.
 
 
تسلا در بازار خودروی الکتریکی تنها نیست
 
این شرکت چینی یک استارتاپ سه ساله به نام نیو (NIO) است که توسط شرکت‌های بزرگ چینی مانند تنسنت و بایدو و یک شرکت آمریکایی به نام Sequoia Capital حمایت می‌شود. شرکت نیو از جدیدترین مدل خود در پکن رونمایی کرده است. این خودرو یک اس‌یو‌وی یا شاسی‌بلند هفت نفره است که حدود ۴۴۸ هزار یوان یا ۶۸ هزار دلار قیمت دارد  و به شکلی باورنکردنی، قیمت آن ۵۰ درصد ارزان‌تر از خودروی تسلا مدل X است. حال این سؤال پیش می‌آید که خودرو مدل ES8 شرکت نیو از چه نظر می‌تواند با مدل X تسلا رقابت کند؟
 
ES8 دارای سیستم هوش‌ مصنوعی است و می‌تواند باتری خودرو را ظرف تنها سه دقیقه شارژ کند. موتورهای جلویی و پشتی دارای قابلیت تمام چرخ محرک و شاسی تمام آلومینیومی هستند. ES8 بزرگ‌ترین خودرو در کلاس خود است و سه ردیف صندلی دو، سه و دو نفره دارد. می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که این شاسی‌بلند الکتریکی از نظر تکنولوژی و مکانیکی بسیار پیشرفته است و از آنجایی که قیمت بالایی ندارد، برای قشر متوسط جامعه مناسب است.
 
برای شرکت‌هایی مانند نیو و تسلا، چین بازار بسیار مهمی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که باعث جذاب شدن صنعت خودروهای الکتریکی می‌شود.
 
تسلا در بازار خودروی الکتریکی تنها نیست
 
گرم شدن کره‌ی زمین یکی از مهم‌ترین مشکلات چین است که اگر به‌درستی مورد توجه قرار نگیرد تأثیر مستقیمی روی مناطق شهری ساحلی خواهد گذاشت. مصرف‌کنندگان چینی به‌عنوان بدترین آلوده‌کننده‌های دنیا، به دنبال این هستند که با استفاده از خودروهای الکتریکی، از بحران گرم شدن کره‌ی زمین جلوگیری کنند. آلودگی هوا در برخی مناطق چین، دومین مشکل بزرگ کشور است که می‌تواند توسط خودروهای الکتریکی حل شود. در نهایت این روزها کشور چین به سایر پروژه‌هایی که مصرف کربن را کاهش می‌دهند مانند استفاده از انرژی خورشیدی و توربین‌ها اهمیت زیادی می‌دهد. همه‌ی این موارد نشان می‌دهند که کشور چین در تلاش است تا با استفاده از استراتژی‌های مبتنی بر تکنولوژی، محیط بهتری برای زندگی فراهم کند.
 
بازار خودروی الکتریکی به‌شدت در حال رشد است و تمام کارخانه‌های اصلی تولیدکننده‌ی این نوع خودرو به دنبال این هستند که در بازار چین برای خودشان جا باز کنند. این موضوع در مورد شرکت‌های معروفی مانند تسلا و نیو نیز صادق است. به نظر می‌رسد لیهونگ کین، رئیس شرکت نیو، هیچ نگرانی بابت رقابت بین‌المللی با شرکت‌هایی مانند تسلا ندارد و گفته است: «البته ما می‌توانیم از نظر تکنولوژی با شرکت‌هایی مانند تسلا رقابت کنیم؛ اما هیچ برنده‌ای برای حکمرانی در این صنعت وجود ندارد.»
 
کشور چین با توجه به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه، یارانه‌های دولتی و داشتن مصرف‌کنندگان آگاه و علاقه‌مند به محیط زیست ،دومین بازار اصلی تولید‌کننده‌ی خودروهای الکتریکی است. باید دید آیا مدل ES8 شرکت نیو می‌تواند مقام نخست بازار را کسب کند یا خیر.
 
 
 
 

منبع

رومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تسلا , الکتریکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کسری اس۵ : ۲۶مهر ثبت نام کردم دیروز۲۳اردیبهشت شاسی شد
سینا اس۵ : من ۸ آبان ثبت نام کردم و اسفندماه شاسی شده،و ۲۵ام فروردین تحویل گرفتم
احمد : دوستان نگران نباشید این طرح چهارشنبه فقط برای خودرو فرسوده و طرح مادرانه
Agh اصفهان : من17مهر402ثبت نام s5اقساطی کردم 21اسفند شاسی شد 22اسفند بیمه 26فروردین پلاک و دهم اردیبهشت‌ماه تحویل گرفتم مدل 403میخای شماره بزار عکس برات بفرستم
s3 مهرماه : بنده 21 اسفند شاسی شدم دریغ از خودرو
امین : سلام دوستان کسی خبر جدید و قطعی درباره حواله های چانگان cs55 که ارسال به خودروساز خورده کی پیامک واریز وجه میاد بخدا مردیم هرروز منتظر پیامک هستیم
سعید8 : دوستان برید حمایت کنید. اینجا صفحه ی خودروهای وارداتی نوبت دومه
علی : هر دو دزدن یکی از یکی بدتر
پلنگ : خب دوست بزرگوار الآن تقصیر ماها چیه که قرار بود دی واریز کنیم فروردین تحویل بگیریم ولی بعد کلی دغدغه و استرس و انتظار تو اردیبهشت یه پیام پیش فروش فرستادن میخوایید ریسک کنیم اونم از دست بدیم بریم از بیرون ماشین بگیریم که همون ماشین رو با کلی اختلاف بگیریم؟من نمیدونم چرا به این همه مردم بی گناه و بی تقصیر که با هزار دردسر و انتظار بعد چند ماه دغدغه ذهنی به خاطر واریز وجه پیش فروش میگید طمعکار!!!؟
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آمنه : پیش فروش 2 مرحله پول واریز کردم تکمیل وجه 16 اسفند طرح ویژه نادران جوانی جعمیت قرار بود 30 روزه خودرور بدن هنوز فاکتور نشده
رسول : ممنونم اقا محمدجواد
پذیرش 11 بهمن فوری : مابه‌التفاوت رو چند فروردین ب حساب ریختین؟ سخا چی؟
پذیرش 11 بهمن فوری : پیش فروش یا فوری نا مفهومه داداش .
ساندرو اتوماتیک : خدا رو شکر عزیزان این حداقل رقم کارشناسی هست. دادگستری سایر مناطق تهران و شهرستان ها رقم تا بالای 2 میلیارد هم ارزشیابی و پرداخت شد.
هاکان شاهانی : با سلام به نظرم سایپا مصوبه رو رعایت نکرده طبق مصوبه باید مبلغی که از قبل به عنوان پیش پرداخت اخذ شده افزایش قیمت شامل نمیشه و نصف بعدی که به همراه دعوت نامه میاد افزایش قیمت قابل قبوله
207 کد 60019 : از دوستان سقف فلز با موعد دی ماه کسی فاکتور شده؟
کریم : چونه بزن خیلیه
ایمان : چطور شکایت کردید
حسن : نه عزیزم باتوطئه زندگی نمیکنم بلکه سعی میکنم بافکرومنطق وباهوش به قضایا نگاه کنم!!سعی میکنم به راحتی به کسی که یه کاری انجام مبده بدون منافع مالی یخرده روش تحقیق کنم تاحقیقت رومتوجه بشم