وقتی مسوولین یکدیگر را نقض می کنند

 

اظهار نظرهای غیراستاندارد درباره استاندارد خودروها

 
وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد، در برنامه تیتر ۲۰ امشب درباره توقف تولید برخی از خودروهای تولید داخل که صبح امروز اعلام شد، بیان کرد: از مدت ها پیش استانداردهای خودرو افزایش یافت که تاریخ اعمال بخشی از این استانداردها یعنی ۶۳ مورد، چند روز پیش به اتمام رسید و برخی از خودروها با این استانداردها مطابقت نداشته است.
 
امیرحسین قناتی، مدیرکل دفتر نیرومحرکه وزارت صنعت، نیز در این زمینه اظهار کرد: ما از یک و سال نیم پیش موضوع ارتقای استانداردها را مطرح کردیم و خودروسازان نیز به عنوان مجری در این ماجرا دخیل شدند و همکاری خوبی شکل گرفت.
 
او ادامه داد: برخی از خودروسازان تولید برخی از خودروها را متوقف کردند چون می دانستند که این خودروها استاندارد لازم را از تاریخ اول دی ماه نمی توانستند کسب کنند و این یک همکاری است نه تقابل.
 
قناتی در پاسخ به اینکه چرا نام خودروهایی که از پیش تولیدشان متوقف شده در این اطلاعیه آمده است؟ اظهار کرد: این همکاری خودروسازان بوده و به دلیل اینکه محصول استاندارد را پاس نمیکرده تولیدش متوقف شده است.
 
ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه با تاکید بر اینکه مجلس از هر نوع سخت گیری در استانداردها حمایت می کند، تصریح کرد: در این اطلاعیه آمده است که تولید خودرو پژو پارس با موتور XUM متوقف شده در حالیکه پژو پارس از ابتدای امسال با این موتور تولید نمی شود.
 
ملکی خطاب به مرندی مقدم گفت: استاندارد موظف به تفکیک خودروها بود و این معنا ندارد که مهلت تولید برخی از خودروها متوقف شود و تولید برخی با مهلت گرفتن ادامه پیدا کند.
 
قناتی در ادامه تصریح کرد: اگر خودروسازان بتوانند با تغییرات استانداردهای لازم را کسب کنند می توانند به تولید محصول ادامه دهند.
 
او درباره اینکه از نظر کیفیت تیبا بالاتر از i10 قرار می گیرد، بیان کرد: این موضوع دلیل بر این نیست که کیفیت یک محصول بالاتر است بلکه ممکن است خودروساز به دلیل برنامه نداشتن برای تولید اقدام به گرفتن استاندارد نگرفته است.
 
 

منبع

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ماشین , ثبت نام , تحویل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
6

باز دوباره سر تقسیم بودجه رسید جنگ زرگری راه انداختن که سهم بیشتری بگیرند
11:15  1396/10/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : خطاب به آقا حسین من آذر تونستم ثبت نام کنم . آبان ظرفیت تکمیل بود
جفر : چرا هرروز با یه اسم جدیدمیای مزخرف میگی؟بدبخت ساینام الان۴۰۰تومن به بالاست تو کارخونه؟شکایت چی کشک چی
J4 تهران : سلام من 12 اسفند ثبت نام کردم هنوز هم تو تکمیل وجه مونده و زرد رنگه
اطلس جی : من بخشنامه سایپا رو خوندم.جدولش رو اگه دقت کرده باشین در قسمت نوع خودرو ثبت نامی ک ساینا نوشته و در ستون بعدی خودرو قابل تحویل رو دو قسمت کرده یکی اطلس جی یکی ساینا ۸۵ گانه و اطلس رو فقط برای ثبت نامی های طرح زمستان گذاشته. منم ۱۱ دی ساینا ثبت نام کرده بودم،دیروز پیامک ساینا اومد ولی داخل سایت ک رفتم اطلس هم بود و امروز بدون هیچ مشکلی از درگاه ملت اطلس رو واریز وجه کردم شماره درخواست اومد ولی شماره پذیرش رو نمیدونم کی میفرستن
بیتا : با سلام انشالله برای شما هم پیامک سامانه سخا و احراز هویت می‌آید. انشاالله
امیر : سلام من تکمیل وجه اسفند انجام دادم تحویل 30 روزه بود اما تا الان خبری نشده تماس هم میگیرم با 096550 میگن باید صبر کنید هیچ پاسخ مشخصی نمیدن و اینکه حالا صبر زیادی هم کردیم نه فقط من , همه دوستان, تو این وضعیت باید چکار کرد ؟
J4 : سلام سرکاریم؟داداش ثبت نام بهمن پارسال شاسی نشده چطوری از شما شاسی شده؟
سپیده : خدا ازتون نگذره اول اسفند تکمیل وجه پیش فروش اطلس هنوز تحویل ندادن و فاکتورم نشده انشالله به حال ما دچار شوید به حق
J4 : هنوز جی فور های ثبت نام پارسال دی و بهمن شاسی نشده چطوری بعضی ها میگن تازه ثبت نام کردیم ولی شاسی شده. سر کاری هست یا خود عوامل شرکت جو میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام پذیرش 8 اسفند هنوز تو نوبت تخصیص😑🤦
پرهام : اگر تا یک شنبه نیامد دعوت نامه اسفند حرف باقی دوستان درست است و بنده یک آدم دروغگو بودم
ساینا اسفند : آقا پرهام اگه دعوتنامه 15بیاد اسمت زدم رو قلبم تا ابد بمونه
اکبر : شماگلی
محمد : داداش امیدت به خدا باشه دعوتنامه همه ماهها اومده اسفند هم بزودی میاد انقد خودتو درگیرش نکن توکلت بخدا
اکبر : دعوتنامه چخبر
151 بزک : درسته مشکلی نیست اگر تحویل حضوری بزنید ماشین ظرف چندروز بعدش پلاک می شه و در پلیس من هم قابل دیدن می شه
محمد علی سورن بخشنامه4553 : اقای دوگانه ابی کبود و سایر عزیزان سلام علیکم یه سوال داشتم خدمتتون آقا من ماشین طرح فرسوده ثبتنام کردم سورن تک و موعد تحویل تو قرار داد اولیه زده 30 دی ماه 1402 پرداخت اولیه 31 مرداد 1402 هم بود و دعوتنامه(75 روزه) و تکمیل وجه دی ماه اومد و پرداخت کردم ولی تو سیستم موعد تحویل زده 20 تیر 1403 و ماشینم الان 4 ماه و خورده ای رو فاکتور شده میچرخه ایرانخودرو یکبار میگه دعوتنامه ملاکه یکبار میگه تاریخ سیستم و ما هم موندیم چیکار کنیم هزار بار شکایت ثبت کردم فایده نداشت چیکار کنم؟ کدوم تاریخ ملاکه؟
جمیله : ناراحت نباش عزیزم
4705 : مهلت واریز تا شانزدهم تمدید شد