عاشقان پیکان هنوز هم مشتاق خرید هستند

 

عاشقان پیکان هنوز هم مشتاق خرید هستند

 
 
رپورتاژ - خودروی پیکان در اواخر دهه‌ی شصت و پس از ۴ دهه تولید مداوم مرد، پس از آن تولید این خودرو با تیراژ پایین تا سال ۱۳۸۴ ادامه داشت. می‌توان پیکان را آغازگر صنعت خودروسازی در ایران دانست. ایرانیان پیکان را به عنوان خودروی ملی ایران می‌شناسند. خودرویی که یادش با خاطرات ایرانی‌ها گره خورده است. هنوز هم خرید و فروش این خودروی نوستالژیک در ایران ادامه دارد. قطعات یدکی این خودرو نیز تا نیمه‌ی دهه‌ی هشتاد تولید شدند و پس از آن تولید آنها نیز متوقف شد. خرید پیکان نوعی انتخاب کلاسیک محسوب می‌شود، زیرا در حال حاضر هزینه‌های نگهداری و مصرف سوخت این خودرو چندان به صرفه نیست و رقبای به صرفه‌تری و جدیدتری در ایران موجود هستند. خرید و فروش مدل‌های لوکس قدیمی که در طول سال‌ها به خوبی از آنها مراقبت شده است، تنها بین علاقمندان به این خودروی قدیمی انجام می‌شود. اگر شما هم به خرید خوردوهای کلکسیونی علاقه دارید با این مطلب همراه باشید.
 
مدل‌های مختلف پیکان 
 
پیکان شاید سرنوشتی مانند پراید دارد. این خودرو در طول‌ سال‌ها در مدل‌های مختلف تولید شد و در زمان تولیدش خریدار بسیار داشت. پیکان در مدل‌های تاکسی، وانت، جوانان، دولوکس، استیشن، چراغ بنزی، سپر جوشان و ... تولید می‌شد. هر کدام از این مدل‌ها قصه‌ای دارند و برای دورانی در ایران فراگیر و محبوب می‌شدند. شرکت ایران ناسیونال به عنوان مونتاژ کننده‌ی پیکان در ایران سعی می‌کرد تا بازار مشتری‌های خود را گسترش دهد و به هر خانواده‌ی ایرانی یک پیکان بفروشد. برای مثال زمانی که پیکان جوانان محبوب را مد کرد، هدفش قشر جوانی بودند که به سرعت و شتاب علاقه داشتند. با ظهور پیکان جوانان گوجه‌ای، تقریبا هر جوانی آرزو داشت که یکی از پیکان‌ها را بخرد. این مدل هنوز هم بخاطر نوستالژیک بودنش در میان خودرو بازان قدیمی محبوب است. یا زمانی که پیکان دولوکس را عرضه کرد، هدفش مشتریانی بودند که یک اتومبیل دنده اتومات می‌خواستند. پیکان پلتفورمی بود که شرکت ایران ناسیونال هر کاری که دلش می‌خواست با آن کرد تا فروشش را بالا ببرد. البته خرید پیکان صفر در آن دوران به علت همین تنوع و توجه به نیاز بازار زیاد بود. هیلمن هانتر یا آرو (arrow) پس از اینکه از زادگاهش یعنی انگلستان خارج شد، در گذر سال‌هایی که در ایران بود خودرویی کاملا متفاوت شد.
 
قیمت خرید و فروش پیکان در بازار فعلی
 
برای خرید پیکان می‌توانید بین ۷ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان هزینه کنید. اگر فقط یک پیکان بخواهید و چیز دیگری برای شما مهم نباشد با ۷ الی ۸ میلیون تومان می‌توانید به خواسته‌ی خود برسید. برای مثال یک پیکان مدل ۱۳۸۲، با ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد، بیمه و به شرط سالم بودن حدود ۸ میلیون قیمت دارد. پیکان‌های تمیز و نه چندان قدیمی حدود ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شوند. اگر کلکسیون‌دار و یا علاقمند به خرید خودروی کلاسیک هستید هم باید هزینه‌ی عشقتان را بپردازید. در سایت دیوار یک پیکان کلکسیونی مدل سال ۱۳۴۹ قرمز رنگ، بازسازی شده به قیمت ۴۵ میلیون تومان آگهی شده است. در آگهی دیگری یک پیکان کلکسیونی مدل ۱۳۵۲ با قیمت ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اختلاف قیمت‌ها بیشتر به قطعات تعویض شده مربوط می‌شود. فروش پیکان کلکسیونی چندان ساده نیست، پس باید عاشق این خودرو باشید و قصد فروشش را نداشته باشید.
 
 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پیکان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: علیرضا کبک کانادا
0

امیدورام روزی حودروهای خوب و به روز خارجی با کیفیت بالا وارد کشور شده و در کشور تولید بشن و مردم هم توان اقتصادی خرید داشته باشن و ماشینهای خطرناک از ایران جمع آوری شن.... بازگشت به گذشته با دلار ... تومن (دلار هفت تومن کحا!!!)
17:33  1397/07/23
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خداهست : بخدا من از خوزستان دارم میام تهران اما فک نکنم سرساعت برسم ولی حداقل وجدانم راحت میشه ک از حق خودم وبچه هام گذشت نکردم
عبدلی : زمستون 5 ماه تاخیر داشت بهار برج 4 یا 5 فراخوان میاد با 20 درصد افزایش قیمت نزدیک به 600 میلیون آماده کنید اگه فراخوان بیاد
رضا : مثلا خیلی تابلو گفتی فقط تا 30 خرداد مجوذ دارند با این ویس عظیمی که پخش شده محال استاندارد اجازه تولید بده مگه آبرو خودشو ببره اجازه تولید بده با پارس دیگه خدا حافظی باید بکنید فقط تا آخر الویت زمستان پارس تولید میشه تا 20 روز دیگه متوجه خواهید شد درست میگم یا نه
پارس سفارشی زمستان : چرا تکلیف زمستان روشن نمیشه من پارس زمستان بخشنامه 4714هستم پیامک نیومده
مهدی : نه دنده واریزهای اسفند 1401.
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده
علی : نامرد ناکس بی احساس
علی : خیلی نامردی می‌سپارمت به خاک ناکس
مریم دوگانه بهمن : سلام باز بانک چی پول میده
ویسی : سلام بنده برنده سورن دوگانه اولویت تابستان 1403 دوبار پیامک سورن جدید برام اومد واریز وجه نکردم کسی اطلاع داره تکلیف ما چی میشه کی پیامک برامون میفرستند