عاشقان پیکان هنوز هم مشتاق خرید هستند

 

عاشقان پیکان هنوز هم مشتاق خرید هستند

 
 
رپورتاژ - خودروی پیکان در اواخر دهه‌ی شصت و پس از ۴ دهه تولید مداوم مرد، پس از آن تولید این خودرو با تیراژ پایین تا سال ۱۳۸۴ ادامه داشت. می‌توان پیکان را آغازگر صنعت خودروسازی در ایران دانست. ایرانیان پیکان را به عنوان خودروی ملی ایران می‌شناسند. خودرویی که یادش با خاطرات ایرانی‌ها گره خورده است. هنوز هم خرید و فروش این خودروی نوستالژیک در ایران ادامه دارد. قطعات یدکی این خودرو نیز تا نیمه‌ی دهه‌ی هشتاد تولید شدند و پس از آن تولید آنها نیز متوقف شد. خرید پیکان نوعی انتخاب کلاسیک محسوب می‌شود، زیرا در حال حاضر هزینه‌های نگهداری و مصرف سوخت این خودرو چندان به صرفه نیست و رقبای به صرفه‌تری و جدیدتری در ایران موجود هستند. خرید و فروش مدل‌های لوکس قدیمی که در طول سال‌ها به خوبی از آنها مراقبت شده است، تنها بین علاقمندان به این خودروی قدیمی انجام می‌شود. اگر شما هم به خرید خوردوهای کلکسیونی علاقه دارید با این مطلب همراه باشید.
 
مدل‌های مختلف پیکان 
 
پیکان شاید سرنوشتی مانند پراید دارد. این خودرو در طول‌ سال‌ها در مدل‌های مختلف تولید شد و در زمان تولیدش خریدار بسیار داشت. پیکان در مدل‌های تاکسی، وانت، جوانان، دولوکس، استیشن، چراغ بنزی، سپر جوشان و ... تولید می‌شد. هر کدام از این مدل‌ها قصه‌ای دارند و برای دورانی در ایران فراگیر و محبوب می‌شدند. شرکت ایران ناسیونال به عنوان مونتاژ کننده‌ی پیکان در ایران سعی می‌کرد تا بازار مشتری‌های خود را گسترش دهد و به هر خانواده‌ی ایرانی یک پیکان بفروشد. برای مثال زمانی که پیکان جوانان محبوب را مد کرد، هدفش قشر جوانی بودند که به سرعت و شتاب علاقه داشتند. با ظهور پیکان جوانان گوجه‌ای، تقریبا هر جوانی آرزو داشت که یکی از پیکان‌ها را بخرد. این مدل هنوز هم بخاطر نوستالژیک بودنش در میان خودرو بازان قدیمی محبوب است. یا زمانی که پیکان دولوکس را عرضه کرد، هدفش مشتریانی بودند که یک اتومبیل دنده اتومات می‌خواستند. پیکان پلتفورمی بود که شرکت ایران ناسیونال هر کاری که دلش می‌خواست با آن کرد تا فروشش را بالا ببرد. البته خرید پیکان صفر در آن دوران به علت همین تنوع و توجه به نیاز بازار زیاد بود. هیلمن هانتر یا آرو (arrow) پس از اینکه از زادگاهش یعنی انگلستان خارج شد، در گذر سال‌هایی که در ایران بود خودرویی کاملا متفاوت شد.
 
قیمت خرید و فروش پیکان در بازار فعلی
 
برای خرید پیکان می‌توانید بین ۷ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان هزینه کنید. اگر فقط یک پیکان بخواهید و چیز دیگری برای شما مهم نباشد با ۷ الی ۸ میلیون تومان می‌توانید به خواسته‌ی خود برسید. برای مثال یک پیکان مدل ۱۳۸۲، با ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد، بیمه و به شرط سالم بودن حدود ۸ میلیون قیمت دارد. پیکان‌های تمیز و نه چندان قدیمی حدود ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شوند. اگر کلکسیون‌دار و یا علاقمند به خرید خودروی کلاسیک هستید هم باید هزینه‌ی عشقتان را بپردازید. در سایت دیوار یک پیکان کلکسیونی مدل سال ۱۳۴۹ قرمز رنگ، بازسازی شده به قیمت ۴۵ میلیون تومان آگهی شده است. در آگهی دیگری یک پیکان کلکسیونی مدل ۱۳۵۲ با قیمت ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اختلاف قیمت‌ها بیشتر به قطعات تعویض شده مربوط می‌شود. فروش پیکان کلکسیونی چندان ساده نیست، پس باید عاشق این خودرو باشید و قصد فروشش را نداشته باشید.
 
 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پیکان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
واریزی 9 فروردین1404 : همش الکیه .این بی شرف ها دارن با اعصاب مردم بازی میکنن ، این ها همون خائن ها وطن هستند باید بگیرنشون اعدامشان کنند
خسارت دیده از سایپا : دوشنبه کیامیان بریم دم در اون خراب شده؟ اعلام کنید جمع شیم
اطلس آذر : مثل این که هنوزآذر 3ماه دیگ مشخص نیست من بعدتعطیلات میرم ک پولموبگیرم ازاین دزدا چادرم میبرم همونجامیزنم هرکی آمد خوش آمدمن تاپولمونگیرم هم چادرجمع نمیکنم دیگ 17ساعت هم فاصله دارم ولی دیگ چاره ای نیست بایدبرم شماهم خواهش میکنم بیاین
ساینا اس بهمن : امید خدا یک دست باشیم حق مونو میگیریم
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه