کاهش وابستگی ارزی خودروهای پرتیراژ داخلی؛ حداکثر داخلی سازی در دستور کار خودروسازان کشور قرار گرفت

 

کاهش وابستگی ارزی خودروهای پرتیراژ داخلی؛ حداکثر داخلی سازی در دستور کار خودروسازان کشور قرار گرفت

 
ارزبری صنعت خودرو با وجود داخلی سازی همچنان ادامه دارد. قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این باره اعلام کرده است: برنامه ریزی این سازمان کاهش ارزبری خودروهای پرتیراژ داخلی و تعمیق داخلی سازی قطعات است.
«بهزاد اعتمادی» در این خصوص توضیح داد صنعت خودرو کشور در سالی که گذشت لطمه هاى زیادی متحمل شد که از آن جمله می توان به زیان بیش از 10 هزار میلیارد تومانی هر یک از 2 خودروساز بزرگ به دلیل نوسان های بازار و تحریم های ظالمانه اشاره کرد.
وی یادآور شد: استراتژی صنعت خودرو پیش از تحریم ها دستیابی به رکورد تولید 2 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال 2020 بود که از این تعداد 650 هزار دستگاه را خودروهای جدید تشکیل می دادند.
 
مقرر بود ایران خودرو به تولید 200 هزار دستگاه خودروهای پژو 208، پژو 2008 و پژو 301، سایپا به تولید 150 هزار دستگاه سیتروئن C3 و C4 بپردازد و حدود 300 هزار دستگاه خودروی دیگر نیز با مشارکت رنو و ایدرو به عنوان قطب سوم خودروسازی تولید شود.
وی خاطرنشان کرد: متناسب با این برنامه ها، قرار بود 30 درصد این تولیدات نیز صادر شود که در نتیجه تراز ارزی صنعت خودرو مثبت می شد، اما با اعمال تحریم ها امروز به ناچار مجبور به برنامه ریزی برای صنعت خودرو در پازل تحریم هستیم.
قائم مقام ایدرو گفت: در حالی که مطابق برنامه ریزی انجام شده مقرر بود خودروهایی نظیر پراید و پژو 405 که عمر زیادی از حضور آنها در جاده ها و خیابان های کشور می گذشت، از خط تولید کنار گذاشته شوند و خودروهای جدید را جایگزین کنیم، اما به ناچار باید تولیدات قبلی را ادامه دهیم تا صنعت خودرو دچار مشکل نشود.
به گفته اعتمادی، در گام نخست که از نیمه اسفند 97 اجرایی شده به دنبال کاهش ارزبری خودروهای پرتیراژ تولیدی کنونی هستیم.
وی به ارزبری یک هزار و 500 دلاری پراید اشاره کرد و اظهار داشت: هرچند در جهان هیچ خودروسازی همه قطعات مورد نیاز را خودش تولید نمی کند، زیرا تولید برخی قطعات، اقتصادی نیست اما باید این میزان وابستگی را کاهش داد.
این مقام مسئول گفت: برای تداوم تولید باید به واردات برخی قطعات مورد نیاز بپردازیم که این موضوع مشکلاتی برای وزارت صنعت در تامین ارز خواهد داشت، به همین دلیل تعمیق ساخت داخل قطعات با مقیاس اقتصادی در دستور کار قرار گرفته و این وظیفه به ایدرو محول شده است.
صنعت خودرو
وی در عین حال تاکید کرد: برای سایر قطعاتی که ارزبری دارند، در صورت لزوم قطعات را در مقیاس غیراقتصادی و حتی تا 2 برابر قیمت تولید خواهیم کرد تا وابسته به واردات نباشیم.
در حال حاضر به دلیل شرایط بین‌المللی و داخلی، تولیدکنندگان مجبورند پول را نقد بپردازد و و با تاخیر کالاهای خود را تحویل بگیرند که خود این موضوع هزینه‌های مالی سنگینی به خودروسازان و قطعه سازان وارد می‌کند و باعث افزایش میزان خسارت و زیان دهی خودروسازان و در نهایت قطعه سازان شده است.
 
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش بزرگ قطعه سازان تاکید کرد باید داخلی سازی هر قطعه مورد نیاز صنایع مختلف که امکان ساخت آن وجود دارد، در اولویت کار قرار گرفته و این اقدام به فرهنگ تبدیل شود.
خودروهای ساخت داخل هنوز به داخلی سازی صددرصدی نرسیده اند تا ارزبری نداشته باشند این در حالی است که وضعیت خودروهای سی کی دی نیز کاملا مشخص است و باید معادل افزایش قیمت ارز و هزینه ها نسبت به افزایش قیمت، اقدام کنند در غیر این صورت در حاشیه زیان قرار می گیرند.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

رضا
0

اخه این داخلی سازی حداکثری خودرو مضخرف ترین حرفی است که می شود
اجرا کرد.همین می شود که خودروهای تولید داخل پرمصرف و ناایمن و بیکیفیت
هستند.چین با جوینت شدن و به کمک ولوو و مزدا و...دارد به سرعت به سمت
تولید خودروهای روز از جمله خودروهای برقی گام بر می دارد!
12:21  1398/03/06
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید-- تهران : سلام دوستان من تماس گرفتم با تعزیرات به شماره 135 گفت برای خودروسازها اگر حداقل 50 مورد شکایت در مورد مدلهای مختلف تولیدی دریافت کنیم بلافاصله ورود میکنیم روالش رو توضیح داد ترجیح میدم برم شکایت ثبت کنم از کرمان موتور چون قبل از عید پلاک شدم ولی ماشینو تحویل ندادن
j7 : من که شهریورم تحویل نگرفتم
بی بی : مسئولان سایپا و ایرانخودرو یک مشت دزد سرگردنه .
مهرداد شیراز s3 : درود من هم رفتم توی سایت تعزیرات شکایت کردم tazirat135.ir از کارت و بیمه ماشین و برگ اول قرارداد هم اسکن گرفتم گذاشتم ضمیمه شکایت بنظرم اگر همه کسانی که پلاک شدن ولی خودرو نگرفتن از کرمان موتور همت کنند و شکایت کنند شرکت مجبور به ارسال خودرو میشه . حتی شده تشریف ببرید کافی نت قرارداد و کارت و بیمه ماشینو ببرید باعث میشه تحویل ماشین زودتر بشه تا بعد بریم دادگاه بابت دیرکردش شکایت ثبت کنیم
امیدواری و صبر : اکثر ما ها که پول سهند نداریم برای تکمیل وجه و ثبت نام و اینکه حتی توی برنامه دیوار کسی حاضر نیست حواله سهند را به قیمت ۲۰ میلیون تومن بخره. اگه سایپا واقعا راست میگه قیمت سهند را به قیمت ساینا کارخانه ای و قیمت نهایی برای آبان ماه به بعد به ملت واگذار کنه همه ما استقبال میکنیم وگرنه ما غیر ساینا اس چیز دیگه ای نمیخواهیم .وسلام
پذیرش۱۹اسفند : اینجور معلومه فعلا فاکتور نمیکنه ای شرکت بی صاحب
Reza : دوستان عزیز من همین الان زنگ زدم سایپا شماره ملی رو گفتم برگشت گفت که شما اسمتون تو لیست هست و منتظر پیامک واریز باشید ..گفتم احتمالش هست که کلا کنسل بشه گفت همچین چیزی امکان نداره وقتی سایت یکپارچه ارجاع به خودرو ساز زده یعنی اسمتون دراومده و فقط،باید منتطر پیامک واریز باشید. گفت توی سال جدید واسه هیشکه پیامک نرفته ولی قطعا میاد
مسعود زمستان 403 : درود برشرفت .کسی که میخواد سوداگری کنه باید این چنین بخشی بشنوه .
آرمان : سلام بستگی به شهر داره من یزد هستم ۲۱ فروردین پلاک شده دیروز بارگیری شده بعضی از دوستان هستند دو روز بعد تحویل گرفتن
joni جون : عزیزان شماراشفارش می کنم به تقوی صبر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دی ماه : 26 تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم زنگ زدم کارشناس میگه یکماه طول میکشه تا فاکتور 15 روز هم تحویل طول میکشه 2 روز هم نصب پلاک جمعا 47 روز طول میکشه بعد از یکسال انتظار 47 روز دیگر هم صبر کنید
منتظر سورن 11فروردین : فاکتور شد امروز ردیف قرارداد 14529960
ساینا دوگانه دی ماه مشهد : سلام من الان زنگ زدم سایپا گفت تبریک خودرو تخصیص یافته فروردین 21 تکمیل وجه انجام دادم
سیمگه : من واریز 24/10 ارتقا فروش فوری هنوز فاکتور نشدم
سعیده : سلام کسی میدونه سود تاخیر را چه زمانی برامون واریز میکنن؟؟
محمد : سلام. از وقتی که سپر ماشینم ضربه خورده چراغ شوراش از کار افتاده. چراغ شوراش آسیب ندیده ولی نمی‌دونم چرا از کار افتاده. سوکتی چیزی داره که ممکنه بیرون اومده باشه؟
علی : سلام وتبریک جناب ابی کبود اگر نکته ایی جهت اب بندی هست بیان کنید
کوییک : سلام‌‌ اینایی که فاکتور میشن چند روز بعد پلاک میشن ؟؟
عزت اله : پیامک فاکتور شدن هم برامون میاد؟
207 : منم تحویل فروردینم و هیچ