کاهش وابستگی ارزی خودروهای پرتیراژ داخلی؛ حداکثر داخلی سازی در دستور کار خودروسازان کشور قرار گرفت

 

کاهش وابستگی ارزی خودروهای پرتیراژ داخلی؛ حداکثر داخلی سازی در دستور کار خودروسازان کشور قرار گرفت

 
ارزبری صنعت خودرو با وجود داخلی سازی همچنان ادامه دارد. قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این باره اعلام کرده است: برنامه ریزی این سازمان کاهش ارزبری خودروهای پرتیراژ داخلی و تعمیق داخلی سازی قطعات است.
«بهزاد اعتمادی» در این خصوص توضیح داد صنعت خودرو کشور در سالی که گذشت لطمه هاى زیادی متحمل شد که از آن جمله می توان به زیان بیش از 10 هزار میلیارد تومانی هر یک از 2 خودروساز بزرگ به دلیل نوسان های بازار و تحریم های ظالمانه اشاره کرد.
وی یادآور شد: استراتژی صنعت خودرو پیش از تحریم ها دستیابی به رکورد تولید 2 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال 2020 بود که از این تعداد 650 هزار دستگاه را خودروهای جدید تشکیل می دادند.
 
مقرر بود ایران خودرو به تولید 200 هزار دستگاه خودروهای پژو 208، پژو 2008 و پژو 301، سایپا به تولید 150 هزار دستگاه سیتروئن C3 و C4 بپردازد و حدود 300 هزار دستگاه خودروی دیگر نیز با مشارکت رنو و ایدرو به عنوان قطب سوم خودروسازی تولید شود.
وی خاطرنشان کرد: متناسب با این برنامه ها، قرار بود 30 درصد این تولیدات نیز صادر شود که در نتیجه تراز ارزی صنعت خودرو مثبت می شد، اما با اعمال تحریم ها امروز به ناچار مجبور به برنامه ریزی برای صنعت خودرو در پازل تحریم هستیم.
قائم مقام ایدرو گفت: در حالی که مطابق برنامه ریزی انجام شده مقرر بود خودروهایی نظیر پراید و پژو 405 که عمر زیادی از حضور آنها در جاده ها و خیابان های کشور می گذشت، از خط تولید کنار گذاشته شوند و خودروهای جدید را جایگزین کنیم، اما به ناچار باید تولیدات قبلی را ادامه دهیم تا صنعت خودرو دچار مشکل نشود.
به گفته اعتمادی، در گام نخست که از نیمه اسفند 97 اجرایی شده به دنبال کاهش ارزبری خودروهای پرتیراژ تولیدی کنونی هستیم.
وی به ارزبری یک هزار و 500 دلاری پراید اشاره کرد و اظهار داشت: هرچند در جهان هیچ خودروسازی همه قطعات مورد نیاز را خودش تولید نمی کند، زیرا تولید برخی قطعات، اقتصادی نیست اما باید این میزان وابستگی را کاهش داد.
این مقام مسئول گفت: برای تداوم تولید باید به واردات برخی قطعات مورد نیاز بپردازیم که این موضوع مشکلاتی برای وزارت صنعت در تامین ارز خواهد داشت، به همین دلیل تعمیق ساخت داخل قطعات با مقیاس اقتصادی در دستور کار قرار گرفته و این وظیفه به ایدرو محول شده است.
صنعت خودرو
وی در عین حال تاکید کرد: برای سایر قطعاتی که ارزبری دارند، در صورت لزوم قطعات را در مقیاس غیراقتصادی و حتی تا 2 برابر قیمت تولید خواهیم کرد تا وابسته به واردات نباشیم.
در حال حاضر به دلیل شرایط بین‌المللی و داخلی، تولیدکنندگان مجبورند پول را نقد بپردازد و و با تاخیر کالاهای خود را تحویل بگیرند که خود این موضوع هزینه‌های مالی سنگینی به خودروسازان و قطعه سازان وارد می‌کند و باعث افزایش میزان خسارت و زیان دهی خودروسازان و در نهایت قطعه سازان شده است.
 
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش بزرگ قطعه سازان تاکید کرد باید داخلی سازی هر قطعه مورد نیاز صنایع مختلف که امکان ساخت آن وجود دارد، در اولویت کار قرار گرفته و این اقدام به فرهنگ تبدیل شود.
خودروهای ساخت داخل هنوز به داخلی سازی صددرصدی نرسیده اند تا ارزبری نداشته باشند این در حالی است که وضعیت خودروهای سی کی دی نیز کاملا مشخص است و باید معادل افزایش قیمت ارز و هزینه ها نسبت به افزایش قیمت، اقدام کنند در غیر این صورت در حاشیه زیان قرار می گیرند.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

رضا
0

اخه این داخلی سازی حداکثری خودرو مضخرف ترین حرفی است که می شود
اجرا کرد.همین می شود که خودروهای تولید داخل پرمصرف و ناایمن و بیکیفیت
هستند.چین با جوینت شدن و به کمک ولوو و مزدا و...دارد به سرعت به سمت
تولید خودروهای روز از جمله خودروهای برقی گام بر می دارد!
12:21  1398/03/06
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : کسانی که تکمیل وجه کردن که نباید گرون بکنن
S3 سفید : بستگی به زمان تکمیل وجه داره، ممکنه یکی تاریخ قراردادش شهریور باشه ولی دی تکمیل وجه کرده باشه اما دیگری تاریخ قراردادش آبانه و همون آبان هم تکمیل وجه کرده باشه، عملا اونی که آبانه از اون شهریوری جلوتره چون زودتر تکمیل وجه کرده
حمیدs5 : بله۱۱ شهریور نمیدونم سیاست اینا چیه
12345 : تو این مملکت پراید رو هوا میخرن چه برسه به هر نوع شاهین . حالا تا 404 کی زنده کی مرده امروز صفا کن
دوگانه : سلام دوستان بهمن ماهی ها هرکس فاکتور شو بی زحمت اطلاع رسانی کنه باتشکر
حسین : سلام دوستان نگران نباشید پیامک میاد شرکت سایپا پیگیر شدم گفتن تا آخر خرداد همه کسایی که ارسال به خودروساز زده تعیین تکلیف میشن از طرفی فقط باید منتظر افزایش قیمت باشیم شاین رو دیدم حدود 6 درصد گرون کرده بود چیلی هم 117 و 118 و 120 تومن گرون کرده بیستون تی77 هم امروز دیدم 190 گرون کرده متاسفانه هرگز شفاف نبودن که علت افزایش ها چیه و به طور یکسان گرون نشدن نه درصدی شبیه هم هستن نه مبلغ افزایش ولی من با توجه به چیلی فکر کنم بین 1490 تا 1520 قیمت جدید باشه البته سایپا خیلی نفوذ داره و شاید گرونتر از این حرفها بخواد بده، جالبه به اسم مدل 2024 گرونتر میدن بعضی از شرکتها، ولی قیمت جهانی تغییر نکرده به نظرم اگه از یه حد معقولی بیشتر گرون شد همه با هم بریم جلو درب شرکت سایپا و به خبرنگرانها زنگ بزنیم بیان، وزارت صمت هم میتونیم بریم، ارزش داره چون با حقوق 20 تومنی ما چرا باید این همه گرون کنن همه باید با هم باشیم
J7 مشکی : باسلام قرارداد۸/۱۴ فاکتور۱۲/۲۳ تحویل۲۶اردیبهشت
شاهین اتومات : یعنی بجای شاهین اتوماتCVT میخوان شاهین پلاس اتومات بدن
مجید اصفهان : سلام مبارک باشه بسلامتی عزیزم
زهرا : بله من همینه وضعیتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی : واریز 20دی تحویل سی بهمن ، هنوز فاکتور نشدم ،، امروز بهم گفتن آخر خرداد زنگ بزن ،دیگه قید ماشین، خداحافظ تا م زدم، فایده نداره هی نگاه کردن و انتظار بای
دوگانه : من 25 آذرتکمیل وج کردم اومدی هست تو این ماه فاکتور بشه
207 اتوو فلز : ن فعلا امروز 1دی فاکتور شده 30روز دیگه 1بهمن شروع میشه فاکتورهاش
دوگانه : چند م آذر تکمیل وج کردین
اتومات30دی : گیربکس اتومات همشون لندای شده
اسفد : فاکتور شده 11677379
تحویل اسفند ریحانه : ممنون آقا جلتلمنه 😂😂🤦
ممد : ممد هستم، یک مسافر، 24ام
مهدی : سلام واسه من چند روزه فاکتورشده ولی پلاک نخورده کسی اطلاع داده فاصله فاکتورشدن تا پلاک چند روزه؟؟؟؟
سعید : جواد خیلی خیلی جوادی