کاهش وابستگی ارزی خودروهای پرتیراژ داخلی؛ حداکثر داخلی سازی در دستور کار خودروسازان کشور قرار گرفت

 

کاهش وابستگی ارزی خودروهای پرتیراژ داخلی؛ حداکثر داخلی سازی در دستور کار خودروسازان کشور قرار گرفت

 
ارزبری صنعت خودرو با وجود داخلی سازی همچنان ادامه دارد. قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این باره اعلام کرده است: برنامه ریزی این سازمان کاهش ارزبری خودروهای پرتیراژ داخلی و تعمیق داخلی سازی قطعات است.
«بهزاد اعتمادی» در این خصوص توضیح داد صنعت خودرو کشور در سالی که گذشت لطمه هاى زیادی متحمل شد که از آن جمله می توان به زیان بیش از 10 هزار میلیارد تومانی هر یک از 2 خودروساز بزرگ به دلیل نوسان های بازار و تحریم های ظالمانه اشاره کرد.
وی یادآور شد: استراتژی صنعت خودرو پیش از تحریم ها دستیابی به رکورد تولید 2 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال 2020 بود که از این تعداد 650 هزار دستگاه را خودروهای جدید تشکیل می دادند.
 
مقرر بود ایران خودرو به تولید 200 هزار دستگاه خودروهای پژو 208، پژو 2008 و پژو 301، سایپا به تولید 150 هزار دستگاه سیتروئن C3 و C4 بپردازد و حدود 300 هزار دستگاه خودروی دیگر نیز با مشارکت رنو و ایدرو به عنوان قطب سوم خودروسازی تولید شود.
وی خاطرنشان کرد: متناسب با این برنامه ها، قرار بود 30 درصد این تولیدات نیز صادر شود که در نتیجه تراز ارزی صنعت خودرو مثبت می شد، اما با اعمال تحریم ها امروز به ناچار مجبور به برنامه ریزی برای صنعت خودرو در پازل تحریم هستیم.
قائم مقام ایدرو گفت: در حالی که مطابق برنامه ریزی انجام شده مقرر بود خودروهایی نظیر پراید و پژو 405 که عمر زیادی از حضور آنها در جاده ها و خیابان های کشور می گذشت، از خط تولید کنار گذاشته شوند و خودروهای جدید را جایگزین کنیم، اما به ناچار باید تولیدات قبلی را ادامه دهیم تا صنعت خودرو دچار مشکل نشود.
به گفته اعتمادی، در گام نخست که از نیمه اسفند 97 اجرایی شده به دنبال کاهش ارزبری خودروهای پرتیراژ تولیدی کنونی هستیم.
وی به ارزبری یک هزار و 500 دلاری پراید اشاره کرد و اظهار داشت: هرچند در جهان هیچ خودروسازی همه قطعات مورد نیاز را خودش تولید نمی کند، زیرا تولید برخی قطعات، اقتصادی نیست اما باید این میزان وابستگی را کاهش داد.
این مقام مسئول گفت: برای تداوم تولید باید به واردات برخی قطعات مورد نیاز بپردازیم که این موضوع مشکلاتی برای وزارت صنعت در تامین ارز خواهد داشت، به همین دلیل تعمیق ساخت داخل قطعات با مقیاس اقتصادی در دستور کار قرار گرفته و این وظیفه به ایدرو محول شده است.
صنعت خودرو
وی در عین حال تاکید کرد: برای سایر قطعاتی که ارزبری دارند، در صورت لزوم قطعات را در مقیاس غیراقتصادی و حتی تا 2 برابر قیمت تولید خواهیم کرد تا وابسته به واردات نباشیم.
در حال حاضر به دلیل شرایط بین‌المللی و داخلی، تولیدکنندگان مجبورند پول را نقد بپردازد و و با تاخیر کالاهای خود را تحویل بگیرند که خود این موضوع هزینه‌های مالی سنگینی به خودروسازان و قطعه سازان وارد می‌کند و باعث افزایش میزان خسارت و زیان دهی خودروسازان و در نهایت قطعه سازان شده است.
 
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش بزرگ قطعه سازان تاکید کرد باید داخلی سازی هر قطعه مورد نیاز صنایع مختلف که امکان ساخت آن وجود دارد، در اولویت کار قرار گرفته و این اقدام به فرهنگ تبدیل شود.
خودروهای ساخت داخل هنوز به داخلی سازی صددرصدی نرسیده اند تا ارزبری نداشته باشند این در حالی است که وضعیت خودروهای سی کی دی نیز کاملا مشخص است و باید معادل افزایش قیمت ارز و هزینه ها نسبت به افزایش قیمت، اقدام کنند در غیر این صورت در حاشیه زیان قرار می گیرند.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

رضا
0

اخه این داخلی سازی حداکثری خودرو مضخرف ترین حرفی است که می شود
اجرا کرد.همین می شود که خودروهای تولید داخل پرمصرف و ناایمن و بیکیفیت
هستند.چین با جوینت شدن و به کمک ولوو و مزدا و...دارد به سرعت به سمت
تولید خودروهای روز از جمله خودروهای برقی گام بر می دارد!
12:21  1398/03/06
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
۱۴ اردیبهشت : سلام من که خیر هنوز فاکتور نشدم
سهند مهر : چن تا ماشینه مگه اینا درجا میزنن یه ماه مونده تو مرداد
جک J4 مشکی اقساطی مردادماه : دوستان کسی جک j4 ثبت نامی مرداد تحویل 60 روزه ماشین تحویل گرفته؟
x5 مشکی : خود نمایندگی گفت۱۵آذر با احتساب ۹۰روز کاری
شاهین : هیچی می گه نه تحویل داریم نه تبدیل فعلا باید منتظر بمانید . خودروهای دیگه هم رفته تو تاخیر. مشکل اصلی تولید پایین کارخونه است
رضا : ما چی میشیم که پارسال برج 9کامل پول دادیم تکمیل وجه کردیم
رضا : من 14شاهین جی رو آذر 403تکمیل وجه کردم قرار شد سه ماهه تحویل بدن که ندادن الان یک ساله که گذشته تکلیف ماها چیه.
شاهین : داستانی که نیومدند تجمع میگه تکمیل وجه ها تا آخر سال تکمیل نکرده ها تا شهریور ۴۰۵ ۵۰۰۰۰ تا تعهد دارند . مجموع تکمیل کرده ها ۱۶۰۰۰ کل تولید سالانه ۳۰۰۰۰ شاهین پیدا کنید پرتغال فروش را
ایگل 90 روزه قسطی : سلام. از ثبت‌نامی‌های ایگل ۹۰ روزه قسطی اوایل مرداد، کسی شاسی شده؟
علیزاده : من ثبت نام 5مرداد بودم دیروز شاسی شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس تحویل آذر بجنورد : اقا یا خانم رحمتی بیزحمت عکس میزاری ما هم امیدوار بشیم؟
حسین : بسلامتی مال من 123808هست هنوز فاکتور نشده
شیده : دوستان الان ماشین پلاک شده برم کارای کارت سوختو انجام بدم یا بزارم مدارک بیاد فرقی میکنه دیرو زود شدنش
محسن : داداش منم هفته آخر آذر هستم. کوییک 402 داشتم فروختم برای تکمیل وجه اما اصلا خبری نیست.
شیده : 8/4 دنده ای همه اتفاقا همون 8/4 افتاد رفتم نمایندگی بست وایسادم تا انجام بدن
مهدی : زده به سرت 900میخوای بدی بره
207 پانا : به شیده شما چه تاریخی تکمیل وجه انجام دادید و تاریخ دریافت پروندتونذتوسط ایرانخودرو چه موقعی بوده؟
Mohsen : الان 2 هفتس دارن 18 و 19 و 20 رو فاکتور مسکنن ، جی ایکس ال و منی که 27 هستم ...
کوییک آر اس مرداد : کوییک آر اس تحویل مرداد تکمیل 26 تیر فاکتور شد sbr هم خودشون اضافه کردن
Mohsen : مانیتور 9 اینچه که بسیار بد کیفیت و زشت هست .