کاهش وابستگی ارزی خودروهای پرتیراژ داخلی؛ حداکثر داخلی سازی در دستور کار خودروسازان کشور قرار گرفت

 

کاهش وابستگی ارزی خودروهای پرتیراژ داخلی؛ حداکثر داخلی سازی در دستور کار خودروسازان کشور قرار گرفت

 
ارزبری صنعت خودرو با وجود داخلی سازی همچنان ادامه دارد. قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این باره اعلام کرده است: برنامه ریزی این سازمان کاهش ارزبری خودروهای پرتیراژ داخلی و تعمیق داخلی سازی قطعات است.
«بهزاد اعتمادی» در این خصوص توضیح داد صنعت خودرو کشور در سالی که گذشت لطمه هاى زیادی متحمل شد که از آن جمله می توان به زیان بیش از 10 هزار میلیارد تومانی هر یک از 2 خودروساز بزرگ به دلیل نوسان های بازار و تحریم های ظالمانه اشاره کرد.
وی یادآور شد: استراتژی صنعت خودرو پیش از تحریم ها دستیابی به رکورد تولید 2 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال 2020 بود که از این تعداد 650 هزار دستگاه را خودروهای جدید تشکیل می دادند.
 
مقرر بود ایران خودرو به تولید 200 هزار دستگاه خودروهای پژو 208، پژو 2008 و پژو 301، سایپا به تولید 150 هزار دستگاه سیتروئن C3 و C4 بپردازد و حدود 300 هزار دستگاه خودروی دیگر نیز با مشارکت رنو و ایدرو به عنوان قطب سوم خودروسازی تولید شود.
وی خاطرنشان کرد: متناسب با این برنامه ها، قرار بود 30 درصد این تولیدات نیز صادر شود که در نتیجه تراز ارزی صنعت خودرو مثبت می شد، اما با اعمال تحریم ها امروز به ناچار مجبور به برنامه ریزی برای صنعت خودرو در پازل تحریم هستیم.
قائم مقام ایدرو گفت: در حالی که مطابق برنامه ریزی انجام شده مقرر بود خودروهایی نظیر پراید و پژو 405 که عمر زیادی از حضور آنها در جاده ها و خیابان های کشور می گذشت، از خط تولید کنار گذاشته شوند و خودروهای جدید را جایگزین کنیم، اما به ناچار باید تولیدات قبلی را ادامه دهیم تا صنعت خودرو دچار مشکل نشود.
به گفته اعتمادی، در گام نخست که از نیمه اسفند 97 اجرایی شده به دنبال کاهش ارزبری خودروهای پرتیراژ تولیدی کنونی هستیم.
وی به ارزبری یک هزار و 500 دلاری پراید اشاره کرد و اظهار داشت: هرچند در جهان هیچ خودروسازی همه قطعات مورد نیاز را خودش تولید نمی کند، زیرا تولید برخی قطعات، اقتصادی نیست اما باید این میزان وابستگی را کاهش داد.
این مقام مسئول گفت: برای تداوم تولید باید به واردات برخی قطعات مورد نیاز بپردازیم که این موضوع مشکلاتی برای وزارت صنعت در تامین ارز خواهد داشت، به همین دلیل تعمیق ساخت داخل قطعات با مقیاس اقتصادی در دستور کار قرار گرفته و این وظیفه به ایدرو محول شده است.
صنعت خودرو
وی در عین حال تاکید کرد: برای سایر قطعاتی که ارزبری دارند، در صورت لزوم قطعات را در مقیاس غیراقتصادی و حتی تا 2 برابر قیمت تولید خواهیم کرد تا وابسته به واردات نباشیم.
در حال حاضر به دلیل شرایط بین‌المللی و داخلی، تولیدکنندگان مجبورند پول را نقد بپردازد و و با تاخیر کالاهای خود را تحویل بگیرند که خود این موضوع هزینه‌های مالی سنگینی به خودروسازان و قطعه سازان وارد می‌کند و باعث افزایش میزان خسارت و زیان دهی خودروسازان و در نهایت قطعه سازان شده است.
 
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش بزرگ قطعه سازان تاکید کرد باید داخلی سازی هر قطعه مورد نیاز صنایع مختلف که امکان ساخت آن وجود دارد، در اولویت کار قرار گرفته و این اقدام به فرهنگ تبدیل شود.
خودروهای ساخت داخل هنوز به داخلی سازی صددرصدی نرسیده اند تا ارزبری نداشته باشند این در حالی است که وضعیت خودروهای سی کی دی نیز کاملا مشخص است و باید معادل افزایش قیمت ارز و هزینه ها نسبت به افزایش قیمت، اقدام کنند در غیر این صورت در حاشیه زیان قرار می گیرند.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

رضا
0

اخه این داخلی سازی حداکثری خودرو مضخرف ترین حرفی است که می شود
اجرا کرد.همین می شود که خودروهای تولید داخل پرمصرف و ناایمن و بیکیفیت
هستند.چین با جوینت شدن و به کمک ولوو و مزدا و...دارد به سرعت به سمت
تولید خودروهای روز از جمله خودروهای برقی گام بر می دارد!
12:21  1398/03/06
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
طاهر : خدا لعنت کنه بنیان گذار خودرو سازهای ایرانی رو
شاهین جی : توروخدا اینجوری تو دلمون را خالی نکنید توکل بر خدا انشاالله خیلی زود از هممون را تحویل میدن
داریوش : من ۲ اردیبهشت م هنوز هیچی امروز زنگ زدم شرکت گفتن هیچی معلوم نیس گفتن تا ۲۲ اسفند فاکتور شده طلبکار هم بودن و درخواست داشتن صبور باشیم عجب اشتباهی کردم این ماشینو ثبت نام کردم به کی شکایت کنیم نمی دونم
مداح : والا اون طور که از کامنتا معلومه هیچکس ماشین تحویلنگرفته ؟؟؟؟؟یعنی چی؟؟؟؟
بردیا شاهین پلاس اردیبهشت : شما حواله خرید کردی پیامک واسه کسی که ثبت نام کرده می‌ره نه شما باید اینو بری نمایندگی بپرسی چطوریه
داریوش : یه چیزی گفتن شما باور نکن تا بوده سایپا و اون یکی خودرو ساز همین بوده
شهریور A5 مشکی : جناب آقای علیرضا x5 از راهنمایی ارزشمند جناب عالی بسیار سپاسگزارم. طبق راهنمایی شما با پرداخت 100000 تومان درخواست کارت سوخت را با موفقیت ثبت کردم. باز هم ممنون.
عاطفه : ۵ اسفندم ، خبری نیست 😐
سینا : سلام ایا سود مشارکت بهتون تعلق گرفت؟؟ چقد؟؟؟
داود : من شکایت کردم الان چندین ماهه هنوز چیزی ندادن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن پلاس 5 تیر : سلام دوستان به نظر شما تحویلی 5تیر کی فاکتور میشن
مرتضی : بعد فاکتور چند روز تولد کشید چراغ تحویل خودرو روشن بشه
... : دلال جماعت هستند دیگه. پول ملت رو میخوابونند چندین ماه، اونوقت هم ارابه مرگ رو با تاخیر تحویل میدن
اطلس اذر : تا بخوای التماس اینو اونو کنی که بیان جلو شرکت حق شنو بگیرن ماه تموم شده سایپا هم که براش مهم نیست فقط مامردم شدیم پیاده مدیر های سایپا شدن سواره خدا لعنتشون کنه
پانا فولادی : دوستان الان یه جا دیدم 13و 16 خرداد پانا فولادی رنگ سفید وتیتانیوم و نقره ای فاکتور شدن ، اگه کسی برا اون زمان بوده اعلام کنه
سایپا مارا بیچاره کرد : اسفند 402ثبت نام پول ریختم و 29مهرماه 403 تکمیل وجه و سخا تکمیل کردم رنگ سفید مشکی و الان 9 تیر 404هست هنوز خبری هیچ کسی جواب نمیده همشون دروغ میگن الان کل فامیل کل همسایه هامون میدونن همشون نسبت به سایپا بدبین شدن اونا هم به صدها نفر تعریف میکنن همه از این بی سروسامانی سایپا اطلاع پیدا کنن که مارو بیچاره کرد کارگری می کنیم سود وام با بدهکاری با کرایه اسنپ میدیم بخاطر بی اورزگی سایپا که الان فقط 9ماه تاخیر از موقع تحویل داره حالا402 پول ریختم بماند.
مهرداد : پیام مگه نمیاد
مهرداد : سلام مگه نباید دعوتنامه تکمیل وجه بیاد
کوییک : یه مشت دزد ریختن تو سایپا پول مردم رو میخورن خب د اخه احمقا ماشین اماده نیست برای چی دعوت نامه تکمیل وجه صادر میکنید من هفته چهارم خرداد بودم دعوت نامه اردیبهشت ماه اومد به خیال اینکه ماشین اماده و قرار زودتر تحویل بدن فقط بلدن پولای مردم رو بدزدن خبر هم از ماشین نیست و بازم فراخوان دارن میدن دزدای بی صاحاب
31 خرداد : خیلی جالبه ایرانخودرودوباره از 12فراخوان ثبت نام زدن تعهدات خودمون که کشک