بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

 

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

 

استراتژی الکتریکی سازی رنو منجر به ارائه زمان‌بندی نسبتاً عجیبی برای عرضه محصولات شده است. مگان اسپورت تورر استیشن پیش از پایان سال ۲۰۲۰ به محصولی پلاگین هیبریدی تبدیل شده و تازه هشت ماه بعد برادر پرفروش‌تر یکی مگان هاچبک با همین قوای محرکه معرفی شده است.

 

اما با وجود اینکه تمامی محصولات رده میانی گروه فولکس‌واگن دارای نسخه‌های پلاگین هیبریدی بوده و نسل بعدی اوپل آسترا و پژو ۳۰۸ از همین نوع قوای محرکه استفاده خواهند کرد به نظر می‌رسد مگان در زمان مناسبی از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده کرده است. از طرف دیگر باید به کراس اوور تمام الکتریکی و جدید با همان نام E-Tech اشاره کرد که اوایل سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

چیز خاصی را نمی‌توان درباره طراحی قوای محرکه مگان گفت. حداقل در روی کاغذ که با یک‌ راه‌حل بسیار خوب روبرو هستیم زیرا قوای محرکه پلاگین هیبریدی این خودروی فرانسوی ترکیبی از پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی ۶۴ اسبی بوده که باعث ایجاد قدرت ترکیبی ۱۵۸ اسب بخاری می‌شوند. با وجود باتری ۹.۸ کیلووات ساعتی هم می‌توان به شعاع حرکتی حدود ۴۵ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی دست یافت. نباید انتظار تکنولوژی شارژ سریع را داشت اما خب ظرفیت نسبتاً مناسب باتری باعث می‌شود شارژ کامل آن حدود ۳ ساعت طول بکشد.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

سواری این خودرو بسیار شبیه مگان اسپورت تورر است. سیستم هیبریدی این خودرو در شهر عملکرد خوبی داشته و از ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور موجود برای شتاب گیری نرم و ناگهانی استفاده می‌کند و در همین اثنا تنها ناله ضعیفی به گوش می‌رسد. شما به این موارد باید فرمان سبک و سواری نرم در سرعت‌های پایین را اضافه کنید تا بدانید که مگان پلاگین هیبریدی در سفرهای کوتاه خودرویی بسیار قابل‌قبول خواهد بود.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

البته بررسی خودروهای پلاگین هیبریدی در سفرهای طولانی‌تر کار سخت‌تری است و عملکرد مگان از این نظر باید مورد کنکاش بیشتری قرار گیرد. البته شتاب خودرو به حد کافی سریع بوده هرچند هرگز نباید آن را بسیار سریع دانست. همچنین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این خودرو گاهی بین انتقال نیروی الکتریکی و بنزینی مردد بوده و ناهنجاری خود را نشان می‌دهد.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

این موضوع جای شرمساری دارد زیرا وضعیت کلی خودرو خوب بوده و همین موارد کوچک در آن برجسته می‌شود. پیشرانه بنزینی مگان E-Tech نرم و معمولاً ساکت بوده اما در شتاب گیری های سنگین ماهیت خود را نشان می‌دهد. از نظر مدیریت باتری نیز پیشرانه عملکرد هوشمندانه‌ای خواهد داشت. شما می‌توانید چندین حالت را برای افزایش احیای انرژی ترمز، بهبود پرفورمنس یا حفظ میزان شارژ باتری انتخاب کنید.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

تست دو ساعته ما شامل رانندگی در خیابان‌های شهری، جاده‌های نرم و بزرگراه‌ها بود و اگرچه شارژ باتری به‌صورت کامل خالی شد اما مگان توانست مصرف سوخت زیر ۳ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کند.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

وزن این خودرو حدود ۲۵۰ کیلوگرم بیشتر از نسخه استاندارد مگان بوده و شما همین موضوع را در شاسی حس می‌کنید. مگان پلاگین هیبریدی اگرچه سواری موج‌داری ندارد اما به اندازه مدل بنزینی از تغییر جهت‌های سریع در لاین حرکتی خرسند نیست. همین نکته درباره بسیاری از رقبای پلاگین هیبریدی مگان نیز صدق می‌کند.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

با ورود به کابین کاملاً حس و حال مگان فیس لیفت سال ۲۰۱۶ را مشاهده خواهید کرد. پلاستیک‌های نرم در اکثر سطوح قابل‌رؤیت بکار رفته اما در کل باید گفت از نظر کابین مگان قافیه را به برادران کوچک‌تر و مدرن‌تر یعنی کلیو و کپچر و همچنین محصولاتی مثل اشکودا اوکتاویا و فولکس‌واگن گلف می‌بازد.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

از جمله تکنولوژی‌های بکار رفته هم می‌توان به پشت آمپرهای دیجیتالی، نمایشگر مرکزی ۹.۳ اینچی در تریم تست شده R.S؛ و… اشاره کرد. این نمایشگر عملکرد خوبی داشته اما اینترفیس آن کمی پیچیده بوده و گرافیک نمایشگر نیز کیفیت برخی رقبا را ندارد.

اما خب مگان E-Tech فضای کابین مناسبی داشته و افراد قدبلند از نظر فضای سر و پا مشکلی نخواهند داشت. اگرچه فضای بار تحت تأثیر قوای محرکه پلاگین هیبریدی قرار گرفته و از ۴۷۳ به ۳۰۸ لیتر رسیده اما هنوز هم بیشتر از فضای بار گلف GTE است.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

رنو مگان E-Tech خودروی بی‌نقصی نیست اما سواری نرم و بی حاشیه‌ای داشته و مصرف سوخت آن نیز پایین است. مالیات پایین این خودرو باعث می‌شود خریداران سازمانی بیشتری به آن جذب شوند اما اگرچه مگان خودرویی راحت و نسبتاً جادار است ولی طراحی کابین آن به سال‌های قبل تعلق دارد.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

مشخصات رنو مگان R.S. Line E-Tech PHEV 160

  • قیمت: ۳۱۴۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی
  • قدرت: ۱۵۸ اسب بخار
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سایاخودرو , رنو مگان E , Tech PHEV






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید : فقط راهش شکایت به تعذیرات حکومتی هست باید حتما شکایت کنیم برای ماشینهایی که پلاک شده در سایت تعذیرات باید گزینه "اختفاء و امتناع از عرضه کالا " رو انتخاب کنید شاید تعذیرات مجبورشون کنه ماشینا رو تحویل بدن
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کشاورز : برو کافی نت یا نمایندگی بیمه بگیر
207 موعد تحویل اسفند : سلام دوستان تبدیل به کد 60021 تا چه تاریخی فاکتور شده ??
دلتنگ پارس : سلام ی سوال از زمان تخصیص پلاک تا موقع تحویل به مشتری چند روز طول میکشه ؟ممنون میشم کسی جواب بده
اتومات : چشم انتظار های عزیز امروز 20آذر 30دی اتومات 606رنگ سفید فاکتور شد بدون تبدیل
مصطفی : منم دقیقا مثل شما هستم زنگ زدم گفت فاکتور شدید
دی ماه : سفید؟
اتومات دیماه : دوستان عزیز سامانه ایرانخودرو کودوم قسمتش براتون زده ایرادات پلاک؟؟
اتومات : 20آذز 30دی الان فاکتور شد سقف فلز اتومات
4463 : سلام دوستان از بهمن ماه اینجا بودم بالاخره صبح ماهم فاکتور شدیم ب امید خوشحالی همتون 🌸🙏🏼
دی : مهدی تبریز و نگین وقتی یکی یک کار درست و خیر میکنه پشتش دیگران تخریب و غیبت کنی چه فایده داره ، تشکر کنید خوب بخواید واسه همدیگه همه اینجا همه نظری میدن چه بد چه خوب