بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

 

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

 

استراتژی الکتریکی سازی رنو منجر به ارائه زمان‌بندی نسبتاً عجیبی برای عرضه محصولات شده است. مگان اسپورت تورر استیشن پیش از پایان سال ۲۰۲۰ به محصولی پلاگین هیبریدی تبدیل شده و تازه هشت ماه بعد برادر پرفروش‌تر یکی مگان هاچبک با همین قوای محرکه معرفی شده است.

 

اما با وجود اینکه تمامی محصولات رده میانی گروه فولکس‌واگن دارای نسخه‌های پلاگین هیبریدی بوده و نسل بعدی اوپل آسترا و پژو ۳۰۸ از همین نوع قوای محرکه استفاده خواهند کرد به نظر می‌رسد مگان در زمان مناسبی از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده کرده است. از طرف دیگر باید به کراس اوور تمام الکتریکی و جدید با همان نام E-Tech اشاره کرد که اوایل سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

چیز خاصی را نمی‌توان درباره طراحی قوای محرکه مگان گفت. حداقل در روی کاغذ که با یک‌ راه‌حل بسیار خوب روبرو هستیم زیرا قوای محرکه پلاگین هیبریدی این خودروی فرانسوی ترکیبی از پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی ۶۴ اسبی بوده که باعث ایجاد قدرت ترکیبی ۱۵۸ اسب بخاری می‌شوند. با وجود باتری ۹.۸ کیلووات ساعتی هم می‌توان به شعاع حرکتی حدود ۴۵ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی دست یافت. نباید انتظار تکنولوژی شارژ سریع را داشت اما خب ظرفیت نسبتاً مناسب باتری باعث می‌شود شارژ کامل آن حدود ۳ ساعت طول بکشد.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

سواری این خودرو بسیار شبیه مگان اسپورت تورر است. سیستم هیبریدی این خودرو در شهر عملکرد خوبی داشته و از ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور موجود برای شتاب گیری نرم و ناگهانی استفاده می‌کند و در همین اثنا تنها ناله ضعیفی به گوش می‌رسد. شما به این موارد باید فرمان سبک و سواری نرم در سرعت‌های پایین را اضافه کنید تا بدانید که مگان پلاگین هیبریدی در سفرهای کوتاه خودرویی بسیار قابل‌قبول خواهد بود.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

البته بررسی خودروهای پلاگین هیبریدی در سفرهای طولانی‌تر کار سخت‌تری است و عملکرد مگان از این نظر باید مورد کنکاش بیشتری قرار گیرد. البته شتاب خودرو به حد کافی سریع بوده هرچند هرگز نباید آن را بسیار سریع دانست. همچنین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این خودرو گاهی بین انتقال نیروی الکتریکی و بنزینی مردد بوده و ناهنجاری خود را نشان می‌دهد.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

این موضوع جای شرمساری دارد زیرا وضعیت کلی خودرو خوب بوده و همین موارد کوچک در آن برجسته می‌شود. پیشرانه بنزینی مگان E-Tech نرم و معمولاً ساکت بوده اما در شتاب گیری های سنگین ماهیت خود را نشان می‌دهد. از نظر مدیریت باتری نیز پیشرانه عملکرد هوشمندانه‌ای خواهد داشت. شما می‌توانید چندین حالت را برای افزایش احیای انرژی ترمز، بهبود پرفورمنس یا حفظ میزان شارژ باتری انتخاب کنید.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

تست دو ساعته ما شامل رانندگی در خیابان‌های شهری، جاده‌های نرم و بزرگراه‌ها بود و اگرچه شارژ باتری به‌صورت کامل خالی شد اما مگان توانست مصرف سوخت زیر ۳ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کند.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

وزن این خودرو حدود ۲۵۰ کیلوگرم بیشتر از نسخه استاندارد مگان بوده و شما همین موضوع را در شاسی حس می‌کنید. مگان پلاگین هیبریدی اگرچه سواری موج‌داری ندارد اما به اندازه مدل بنزینی از تغییر جهت‌های سریع در لاین حرکتی خرسند نیست. همین نکته درباره بسیاری از رقبای پلاگین هیبریدی مگان نیز صدق می‌کند.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

با ورود به کابین کاملاً حس و حال مگان فیس لیفت سال ۲۰۱۶ را مشاهده خواهید کرد. پلاستیک‌های نرم در اکثر سطوح قابل‌رؤیت بکار رفته اما در کل باید گفت از نظر کابین مگان قافیه را به برادران کوچک‌تر و مدرن‌تر یعنی کلیو و کپچر و همچنین محصولاتی مثل اشکودا اوکتاویا و فولکس‌واگن گلف می‌بازد.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

از جمله تکنولوژی‌های بکار رفته هم می‌توان به پشت آمپرهای دیجیتالی، نمایشگر مرکزی ۹.۳ اینچی در تریم تست شده R.S؛ و… اشاره کرد. این نمایشگر عملکرد خوبی داشته اما اینترفیس آن کمی پیچیده بوده و گرافیک نمایشگر نیز کیفیت برخی رقبا را ندارد.

اما خب مگان E-Tech فضای کابین مناسبی داشته و افراد قدبلند از نظر فضای سر و پا مشکلی نخواهند داشت. اگرچه فضای بار تحت تأثیر قوای محرکه پلاگین هیبریدی قرار گرفته و از ۴۷۳ به ۳۰۸ لیتر رسیده اما هنوز هم بیشتر از فضای بار گلف GTE است.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

رنو مگان E-Tech خودروی بی‌نقصی نیست اما سواری نرم و بی حاشیه‌ای داشته و مصرف سوخت آن نیز پایین است. مالیات پایین این خودرو باعث می‌شود خریداران سازمانی بیشتری به آن جذب شوند اما اگرچه مگان خودرویی راحت و نسبتاً جادار است ولی طراحی کابین آن به سال‌های قبل تعلق دارد.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

مشخصات رنو مگان R.S. Line E-Tech PHEV 160

  • قیمت: ۳۱۴۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی
  • قدرت: ۱۵۸ اسب بخار
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سایاخودرو , رنو مگان E , Tech PHEV






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات طرح نیمه شعبان cvt : سلام تکمیل وجه دوم آذر بود تا امروز که خبری از فاکتور و پلاک نشد رفتم داخل سایت که بزنم تحویل حضوری و برم پارکینگ سایپا تحویل بگیرم شاید زودتر بشه پیام میده که خودرو شما در حال بار گیری به نمایندگی شهر مربوطه است یک اس ام اس هم اومده که مابهالتفاوت بیمه رو واریز کن من که هنوز ماشینی ندیدم که مابهالتفاوت بیمه رو واریز کنم
قلی : نخرید اقا نخرید.ما از مهر پول دادیم هنوز ماشین ندادن
حسین زند ایرانی : شیرینی سند یادت نره
Alireza : زنگ زدم میگن آخرین فاکتور برای 6 بهمن بوده
تاراv4خرداد : سلام من پیش فروش هستم و بدوم تاخیر فاکتور شدم.مشابهش یکی از دوستان فروش فوری هست و در انتظار صدور فاکتوره با 25روز تاخیر. این استدلال شما کاملا اشتباهه
میلاد : دسته دنده تارا چرا اینقدر زشت و اینقدر سفته. مدل قبلیا بهتر بود.
عماد : به امیدش نشین برج 6هنوز فاکتور هم نکرده
تارا اتوماتیک v4 تحویل ۳۰ اسفند : بله 👍
تارا اتوماتیک v4 تحویل ۳۰ اسفند : منم شرایط شما رو دارم پیگیری کردم میگن این هفته فاکتور میشه
علی : سلام اتفاقا خیلی ربط داره،فروش فوق العاده تاخیر نداره اصلا؟انقدر آدم اینجا دارن در مورد تاخیر حرف میزنن همگی پیش فروش هستن،پیدا کن یکیرو که فروش فوری باشه تاخیر داشته باشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بس کن : توحیددلال بس کن اینقدر با اسمهای مختلف دروغ نگو معلوم نیس به کجا وصلی چه نفعی داری که با اسمای مستعار مختلف به دروغ میگی فاکتورشدی میخوای چیو ثابت کنی؟!! اینکه تو پیشگو هستی و تاریخ دقیق میگی؟!!
محمودرضا : هیچ دعوت نامه ای برای متقاضیان تیرماه صادر نشده و اخرین دعوت نامه ها برای خردادی ها بوده ظاهرا دو دلیل میتونه داشته باشه: اول اینکه احتمالا ایران خودرو منتظر اخذ مجوز افزایش قیمت است (اطلاعی ندارم فقط حدس میزنم) دوم اینکه چون تولید رانا پلاس به سایت خراسان منتقل شده و این کار یکی دو ماه تولیدشان را عقب انداخته، احتمالا دعوت نامه ها را با تاخیر تو خرداد صادر کنند. از دید مصرف کننده، صادر شدن دیرتر دعوت نامه مشکلی را ایجاد نمی کنه. پس جای نگرانی نیست
محمد حسین : سلام دوستان ارادت کوئیک GXL ثبت نام /1403/9/25تکمیل وجه /1403/12/25و ماوتفاوت 1404/2/3---1404/2/25ودیگه از دباره ماوتفاوت گرفتن هنوز در وضعیت تخصیص و اینکه تکمیل وجه کردم نمایندگی گفت 30 روز کاری ماشین رو تحویل میدن واقعا متاسفم براشون که با مال و پول مردم اینکارو میکنن
7پرومکس : سلام دیروز اتوبان قم کاشان 2تا تریلی حامل اریزو8و ایکس 33 دیدم
اف ایکس1403 : سلام ماشین شماچی بود؟
اطلس آذر : توروخدادفعه دیگ هرجای ایران هستین بیاین واسه تجمع من ک همین هفته بچم تعطیل شه هفته دیگ اگ ازجوش واسترس نمردم جلوی شرکت سایپاهستم وحشیانه فایده نداره تاگازنخورن ماشین ممیدن
سورن موتورجدید12خرداد : سلام تحویل 12خرداد امروز فاکتور شدم.
اطلس آذر : بجون بچهام ک ن شب خواب دارم ن روزخداخونشون خراب کنه پول ی عمرخون دل خوردن خوردن خدایاکلاشرکت سایپاآتیش بگیره دیگ فایده نداره اگ این دفعه کاری شدک شدازطرفم کسی آمده اگرم نشددفعه دیگ خودم تاچهالیتری بنزین میام همشون به آتیش میکشم ایناتاگازنخورن ماشین نمیده
x33 cross mt??? : مبارکه ماشین شما چی هست؟
دنا اتو پیش 31 خرداد : نه واریزی دومم 19 فروردین بود. جالبتر اینکه روز جمعه تخصیص پلاک شد.