بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

 

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

 

استراتژی الکتریکی سازی رنو منجر به ارائه زمان‌بندی نسبتاً عجیبی برای عرضه محصولات شده است. مگان اسپورت تورر استیشن پیش از پایان سال ۲۰۲۰ به محصولی پلاگین هیبریدی تبدیل شده و تازه هشت ماه بعد برادر پرفروش‌تر یکی مگان هاچبک با همین قوای محرکه معرفی شده است.

 

اما با وجود اینکه تمامی محصولات رده میانی گروه فولکس‌واگن دارای نسخه‌های پلاگین هیبریدی بوده و نسل بعدی اوپل آسترا و پژو ۳۰۸ از همین نوع قوای محرکه استفاده خواهند کرد به نظر می‌رسد مگان در زمان مناسبی از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده کرده است. از طرف دیگر باید به کراس اوور تمام الکتریکی و جدید با همان نام E-Tech اشاره کرد که اوایل سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

چیز خاصی را نمی‌توان درباره طراحی قوای محرکه مگان گفت. حداقل در روی کاغذ که با یک‌ راه‌حل بسیار خوب روبرو هستیم زیرا قوای محرکه پلاگین هیبریدی این خودروی فرانسوی ترکیبی از پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی ۶۴ اسبی بوده که باعث ایجاد قدرت ترکیبی ۱۵۸ اسب بخاری می‌شوند. با وجود باتری ۹.۸ کیلووات ساعتی هم می‌توان به شعاع حرکتی حدود ۴۵ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی دست یافت. نباید انتظار تکنولوژی شارژ سریع را داشت اما خب ظرفیت نسبتاً مناسب باتری باعث می‌شود شارژ کامل آن حدود ۳ ساعت طول بکشد.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

سواری این خودرو بسیار شبیه مگان اسپورت تورر است. سیستم هیبریدی این خودرو در شهر عملکرد خوبی داشته و از ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور موجود برای شتاب گیری نرم و ناگهانی استفاده می‌کند و در همین اثنا تنها ناله ضعیفی به گوش می‌رسد. شما به این موارد باید فرمان سبک و سواری نرم در سرعت‌های پایین را اضافه کنید تا بدانید که مگان پلاگین هیبریدی در سفرهای کوتاه خودرویی بسیار قابل‌قبول خواهد بود.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

البته بررسی خودروهای پلاگین هیبریدی در سفرهای طولانی‌تر کار سخت‌تری است و عملکرد مگان از این نظر باید مورد کنکاش بیشتری قرار گیرد. البته شتاب خودرو به حد کافی سریع بوده هرچند هرگز نباید آن را بسیار سریع دانست. همچنین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این خودرو گاهی بین انتقال نیروی الکتریکی و بنزینی مردد بوده و ناهنجاری خود را نشان می‌دهد.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

این موضوع جای شرمساری دارد زیرا وضعیت کلی خودرو خوب بوده و همین موارد کوچک در آن برجسته می‌شود. پیشرانه بنزینی مگان E-Tech نرم و معمولاً ساکت بوده اما در شتاب گیری های سنگین ماهیت خود را نشان می‌دهد. از نظر مدیریت باتری نیز پیشرانه عملکرد هوشمندانه‌ای خواهد داشت. شما می‌توانید چندین حالت را برای افزایش احیای انرژی ترمز، بهبود پرفورمنس یا حفظ میزان شارژ باتری انتخاب کنید.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

تست دو ساعته ما شامل رانندگی در خیابان‌های شهری، جاده‌های نرم و بزرگراه‌ها بود و اگرچه شارژ باتری به‌صورت کامل خالی شد اما مگان توانست مصرف سوخت زیر ۳ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کند.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

وزن این خودرو حدود ۲۵۰ کیلوگرم بیشتر از نسخه استاندارد مگان بوده و شما همین موضوع را در شاسی حس می‌کنید. مگان پلاگین هیبریدی اگرچه سواری موج‌داری ندارد اما به اندازه مدل بنزینی از تغییر جهت‌های سریع در لاین حرکتی خرسند نیست. همین نکته درباره بسیاری از رقبای پلاگین هیبریدی مگان نیز صدق می‌کند.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

با ورود به کابین کاملاً حس و حال مگان فیس لیفت سال ۲۰۱۶ را مشاهده خواهید کرد. پلاستیک‌های نرم در اکثر سطوح قابل‌رؤیت بکار رفته اما در کل باید گفت از نظر کابین مگان قافیه را به برادران کوچک‌تر و مدرن‌تر یعنی کلیو و کپچر و همچنین محصولاتی مثل اشکودا اوکتاویا و فولکس‌واگن گلف می‌بازد.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

از جمله تکنولوژی‌های بکار رفته هم می‌توان به پشت آمپرهای دیجیتالی، نمایشگر مرکزی ۹.۳ اینچی در تریم تست شده R.S؛ و… اشاره کرد. این نمایشگر عملکرد خوبی داشته اما اینترفیس آن کمی پیچیده بوده و گرافیک نمایشگر نیز کیفیت برخی رقبا را ندارد.

اما خب مگان E-Tech فضای کابین مناسبی داشته و افراد قدبلند از نظر فضای سر و پا مشکلی نخواهند داشت. اگرچه فضای بار تحت تأثیر قوای محرکه پلاگین هیبریدی قرار گرفته و از ۴۷۳ به ۳۰۸ لیتر رسیده اما هنوز هم بیشتر از فضای بار گلف GTE است.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

رنو مگان E-Tech خودروی بی‌نقصی نیست اما سواری نرم و بی حاشیه‌ای داشته و مصرف سوخت آن نیز پایین است. مالیات پایین این خودرو باعث می‌شود خریداران سازمانی بیشتری به آن جذب شوند اما اگرچه مگان خودرویی راحت و نسبتاً جادار است ولی طراحی کابین آن به سال‌های قبل تعلق دارد.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

مشخصات رنو مگان R.S. Line E-Tech PHEV 160

  • قیمت: ۳۱۴۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی
  • قدرت: ۱۵۸ اسب بخار
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سایاخودرو , رنو مگان E , Tech PHEV






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهران : با اینکه بعد از 14ماه دعوت نامه پیشنهادی فرستاده ولی خبری از سود مشارکت نیست
شایان : بچه ها من اصلا شاهین ننوشتم ولی تاپیک شمارو دیدیم گفتم نظرمو بگم ابان 1401 کوییک ثبت نامی 178 من گرفتم شاهین 344 بود یعنی دوبرابر کوییک الان کوییک 380 شده یعنی 50ت اختلاف؟ زمین تا اسمون فرق دارن پس معلومه این قیمت نمیدن حق باشماس همه جوره ولی اینجا ایرانه!!! کسی پشتتون نیست نصیحت من به شما اینه از حالا بفکر پول بقیه باشین مثلا وام یا فروش چیزی اگرم توانشو ندارین بنظرم تبدیل کنید اطلس یا سهند حداقل ی ماشین زیرپاتون بیاد ببخشید دخالت کردم دوست داشتم نظرمو بگم
شاهین : هیچکدوم از اینا رو انتخاب نکنید تا شاهین رو بهمون بدن اینا شگردشون هست میخان تعداد متقاضی های شاهین رو توی زمستان کم کنند
سبحان : دوستان اتومات خودتون چرا اذیت میکنید اقا زندگیتونو بکنید فکر کردین حرص بخورید درست میشه میاد اقا میاد.گیربکس رو دارند رفع مشکل میکنن خوشبحالتون مطمعن باشید خیره،دارند کیربکس رو ردیف میکنن حالا شما هی زنگ بزن خودتو دیونه کنه.مشکل که بر طرف بشه باور کن فورا تحویله.
پلنگ : دوستان سلام دوستان من۶ام واریز وجه کردم برا سهند شماره پذیرش و اینا هم اومد ولی نه نمایندگی رفتم نه این سخا اینا که میگید رفتم میشه بیزحمت راهنمایی کنید من باید چیکار کنم چون من فکر کردم باید تا مهر ماه موقع دعوت نامه نیازی نیست کاری کنم
م : دوستان الان با فرستادن این پیامک جدید چه کار باید کرد ؟ آیا دیگه شاهین رو نمیدن ؟ و الان قیمت نهایی اطلس و سهند چنده و تحویلش برای کی میشه لطفا دوستانی که اطلاعات دقیق دارند این ها پاسخ بدهند.
Sahar : واای دهه فجر ک خیلی مونده😥 آخه تفاوت قیمت بازار و کارخونه خیلیه
امیر j7 تهران : یعنی یک نفر تو این شرکت خراب شده نیست جواب درست بده چرا ماشینی که 2 ماهه شاسی و فاکتور شده رو تحویل نمیدن. مردم مسخره شما نیستن که. پول رو گرفتن عین خیالشون نیست. غلط کردیم از شما خرید کردیم.
حامد : آقابرامنم پیام اومدزنگ زدم پشتی بانی سایپاگفت طبق بندفلان کوفت شرکت میتونه نوع خودرو راعوض کنه هیچ کاریم نمیشه کرد.یعنی یاقیدشابزنید یاهمینارابنویسید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا مشهد کارگر ایران خودرو : بخشنامه 4722 تا 24 زده تحویل پارس تحویل یک ماهه زده ولی زودتر میدن آخرین خبر گفتن تا آخر ابن ماه زمستان تمام است تاریخ دقیق فراخوان میگم الان شیفت عصر شروع میشه
مهدیا : غلط میکنن بعد 25 میاد اسفند ماهی ها کسی پیشنهاد نزنه شما صبر کردین این چند روزم صبر کنید بهتون قول میدم 20روز دیگه پیامک میاد نهایتش گفتم .
اسفندی : فدا سرت
مش مهدی : 23 اسفند خرید نقدی داشتیم هنوز تخصیص هم نشده 😟
تکمیل وجه 19 دی تحویل 29 اسفند : این چه اروریه میده آخه نام کاربری وارد نشده چیه دیگه 😂
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : توتحویل خرداد هستی حالا حالا بات نگاه کنی
207تبدیل29اسفند : دوستان واریز وجه17دیماه و تبدیل20فروردین رنگ سفید همین الان فاکتور شدم
مسعود : با سلام عزیزان خبری از از فاکتور شدن خودرو دیماه 26 به بعد نیست
مهدیه : سلام دی ماهی ها کی فاکتور میشن والا به خدا خسته شدیم انقدر منتظر موندیم
اسفندچشم انتطار : اقا راست میگی یا الکی مابدبختهارانگران میکنی تا 45روز