معرفی دو محصول جدید ایران خودرو؛ K125 و کراس لوک TF21

 

معرفی دو محصول جدید ایران خودرو؛ K125 و کراس لوک TF21

 

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو خبر از طراحی و آماده سازی دو محصول جدید ایران خودرو با نام های  K125 و کراس لوک TF21 داد؛ محصولاتی که به زودی قابل ارائه خواهند بود. 

 

محسن رضایی منش در رابطه با این موضوع که معمولاً با وجود صرف هزینه و زمان در جهت پیش برد برنامه های توسعه، این برنامه ها با تغییر مدیرعاملان تغییر می کند، گفت: از زمان آمدن آقای خطیبی، برنامه های توسعه ای قبلی نیز ادامه داشته است، با این حال برای اینکه استایل ما حفظ شود، تغییراتی برروی استایل K125 ایجاد شده است.   

 

رضایی منش تأکید کرد که با وجود طراحی محصولات جدید، پروژه های قبلی نیز با همان نظم و زمان و هزینه که قبلاً در دستور کار بوده است، انجام می شود. از طرف دیگر، تمام سیاست‌گذاری ها درخصوص پروژه های جدید در وزارتخانه پایش می شود و گزارش هایی به صورت ماهانه و حضوری به وزیر اعلام می شود. 

 

رضایی منش در خصوص اضافه شدن دو محصول جدید به محصولات قبلی ایران خودرو گفت: در حال حاضر در راستای برنامه توسعه محصول، دو پروژه K125  و پروژه TF21  قرار است که به محصولات اضافه شود. خودروی K125 ، پروژه ای در کلاس C  و کراس اوور است. پروژه TF21 در کلاس سگمنت B و یک خودروی کراس لوک است.

 

وی می گوید در حال حاضر، مباحث مربوط به طراحی دیتیل دیزاین خودروی K125 تمام شده و قالب سازی این محصولات شروع شده است. نمونه های اولیه این خودرو تا آخر سال جاری به صورت پروتوتایپ ساخته خواهد شد. صنعتی سازی و تولید انبوه هم تا اواخر نیمه اول 1401 به نتیجه می رسد. 

 

 معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو با اشاره به اینکه با شروع مدیریت آقای خطیبی، پروژه TF21 تصویب شده است، گفت: در تعطیلات نوروز امسال، مدل مفهومی این خودرو ساخته شد و وزیر صمت هم در روز 13 فروردین در مرکز تحقیقات ایران خودرو، از این خودرو بازدید کردند. 

 

رضایی منش گفت: طبق برنامه ها و سیاست های ابلاغ شده، قرار است که عرضه این محصول، طی 18 ماه آینده انجام شود. به این معنا که آماده سازی و تکمیل پروژه این محصول، از زمان شروع تا اس. او. پی می بایست مطابق با برنامه های ابلاغی آقای خطیبی، ظرف 18 ماه باید به نتیجه برسد. از این رو، طراحی دیتیل دیزاین تا آخر تیرماه به پایان خواهد رسید. 
وی در ارتباط با برخی محصولات قدیمی گفت که برنامه هایی هم برای فیس اوت شدن آنها داریم. براساس این برنامه ها، در نظر داریم که با استفاده از ظرفیت های موجود در این گروه صنعتی، تغییراتی در حوزه های جیکو فیکسچر و اتوماسیون خط انجام دهیم، که با عملی شدن این برنامه ها، این خودرو در 1402 به بازار عرضه خواهد شد. 

 

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو گفت که ورود پروژه TF21  به کلاس خودروهای اقتصادی گفت: این تصمیم گیری براساس نیازسنجی بازار صورت گرفته است. بر این اساس، مطالعات سازمان استراتژی و نیازسنجی مبنی بر این است که پرتفوی محصولات جدید ایران خودرو، تا سال 1406 مصوب شده است. درحال حاضر نمی توان در خصوص جزئیات این موضوع سخن گفت ولی هر یک از برنامه های توسعه محصولات شرکت، در زمان مشخص شده انجام خواهد شد. 

 

رضایی منش درخصوص پلتفرم محصولاتی که در برنامه تولید قرار گرفته اند اعلام کرد: خودروی تارا بر مبنای پلتفرم ای کی پی 1 ( IKP1 ) بوده و محصول جدید K125 نیز بر اساس همین پلتفرم است. برخلاف تفکر برخی افراد، پلتفرم فقط شامل شاسی و بدنه خودرو نبوده و برق و شبکه، سیستم تعلیق، پاور ترین ، بدنه و تزئینات را هم در بر می گیرد. استفاده از این پلتفرم ها باید به گونه ای سازماندهی شود که بتوان هزینه تمام شده را مدیریت کرده و تا جایی که امکان دارد، آن را کاهش داد. 

 

رضایی منش گفت: پروژه TF21  نیز پلتفرمی از نوع P200 است؛ به خاطر همین، درصورت افزایش تیراژ این محصول، تولید محصولات 206، به دلیل عدم توانایی در پاس کردن بعضی استانداردها، مانند استاندارد ایمنی عابر پیاده، متوقف خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , محصول جدید ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
یا مأوي القلوب : من شکایت کردم سامانه smt.ir رد شد
جواد بهرامی خیرابادی : سلام...قربان شما اطلاعی از ارسال دعوتنامه برای اوندسته که تو بهار امسال بودن رو دارید؟
جواد بهرامی خیرابادی : قربان شما اطلاعی دارین که کسانی که برای بهار 403اعلام گردیده کی دعوتنامش قراره بیاد؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
قلی زاده : بنده خدا تبدیل زد تحویل گرفت اما سورن چرا تو حالا ناراحتی
ایکس 33 اتومات : سلام دمت گرم اره
یاسین : بابا اکثرا تبدیل یا واریز کردن اینطوری جو سازی میکنی که برن اعتراض. اگه با اعتراض قیمت میخواست بیاد پایین که مردم باید برای هر چیزی هر روز میرفتن اعتراض اینجا قیمت چیزی رفت بالا دیگه پایین بیا نیست
X33 : پاسخ به علی: بنی آدم اعضای یکدیگرند که ...! درست می گید علی آقا شاید با این اتفاق، خیال بعضی هایی که ماشینشون رو تحویل گرفتند یا هنوز شاسی نگرفتند راحت باشه اما لااقل این رو ننویسند و بقیه رو ناراحت نکنند. حالا از کجا معلوم همین آسیب، بیشتر متوجه تخصیص نیافته ها باشد و به ماشین های آماده، آسیب کمتری وارد شده باشد؟ حداقل هیچ وقت خوشحالی خودتان را در مقابل نگرانی و ناراحتی دیگران بروز ندهید.
زارع : چرا الکی حرف میزنی نه سجاد نه ماها که ده باررفتیم اعتراض به ماهم ماشین ندادن اکثرا همون پارسال تبدیل زدیم وخودمان را راحت کردیم 🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🤔🤔🤔🤔🤔🤔
علی : کارت مهم نیست برادر... درگاه بانکی که نمایندگی انتخاب کرده ملی بود... به کارت ارتباطی نداره... نگران نباش
محمد : اخه خدا رو خوش نمی یاد به مردم تهمت بزنید برای یک ماشین بنده ی خدا سجاد خودش خیلی پیگیر پارس بود اما دید با این اوضاع وقیمت ماشین بده نیستند خودش امد اعلام کرد که تبدیل زدم به سورن قسطی چرا الکی جو میدهی
علی شوقی : از همین حالا سوت بزنید وبرنامه سفر تابستون رو بچینید ،چه عید بدی داشتیم امسال
دوگانه : سایپا قیمت دوگانه وبنزینی رو بالا کرد قیمت دوگانه شد 622
X33 CVT : پاسخ به ایکس 22 پرو: بله من 18 فروردین تخصیص خورد و 26 فروردین فاکتور و بیمه و پلاک