بهترین ماشین ها برای هر تیپ شخصیتی در تست MBTI

 

بهترین ماشین ها برای هر تیپ شخصیتی در تست MBTI

 

رپورتاژ - چه ماشینی را بیشتر دوست دارید؟ بهترین خودروی مناسب ویژگی های شما چیست؟ در این پست می خواهیم بر اساس تست MBTI بهترین ماشین های که با شخصیت شما همخوانی دارند را معرفی کنیم.

توجه داشته باشید که این بخش از مطالب علمی نیست و فقط جنبه سرگرمی برای علاقه مندان به ماشین دارد. برای انجام تست MBTI و کسب اطلاعات از آن بهتر است به «مرجع تخصصی و علمی تست روانشناسی ای سنج» مراجعه کنید.

تست MBTI (مایرز بریگز) چیست؟

تست MBTI یا تست مایرز-بریگز کی از دقیق‌ترین ارزیابی‌های علمی برای تشخیص شخصیت افراد است. این پرسشنامه خودگزارشی یک تیپ شخصیتی چهار حرفی را بر اساس ترجیحات روانشناختی در مورد تصمیم گیری، نقاط قوت و نحوه درک شما از جهان اختصاص می دهد.

حروف مختلف نشانه برونگرا (E)، درونگرا (I)، احساس (F)، قضاوت (J)، شهود (N)، ادراک (P)، حس (S) و در نهایت، تفکر (T) هستند.

16 تیپ شخصیتی مختلف وجود دارد و معمولاً بر اساس نقش هایشان گروه بندی می شوند. این نقش ها تحلیلگران، دیپلمات ها، کاشفان و نگهبانان هستند.

جهت انجام دیگر تست های آنلاین در زمینه های، تست های شخصیت شناسی ، تست هوش و حافظه، تست شغلی و سازمانی و .... به وبسایت ای سنج می توانید مراجعه نمایید.

کدام ماشین برای شخصیت شما مناسب است؟

اکنون که می‌دانید MBTI چیست، می‌توانیم به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که کدام خودرو مناسب  نوع شخصیت شما است. در شکل زیر به طور خلاصه ماشین های مناسب هر تیپ آمده است:

 بهترین ماشین ها برای هر تیپ شخصیتی در تست MBTI

ماشین مناسب تحلیلگران (Analysts)

این گروه شامل تیپ های شخصیتی شهودی (N) و متفکر (T) هستند. این شخصیت ها تمایل دارند سازمان یافته و استراتژیک فکر کنند.

آنها همچنین به مهارت های تحلیلی مجهز هستند و بنابراین تنها پس از صرف زمان زیادی برای تفکر طولانی و سخت در مورد مسائل تصمیم می گیرند.

ماشین هایی مناسب  افراد این گروه است که کیفیت آن ها قابل اعتماد بوده و عملکرد خوبی دارند. همچنین بهتر است که هزینه نگهداری خودروهای انتخابی این افراد خیلی گران نباشد.

تیپ شخصیت INTJ در تست MBTI (معمار)

یک INTJ یا متفکر استراتژیک همیشه برای همه چیز برنامه دارد و مطمئن انتخاب می کند. اگر INTJ هستید جیپ رانگلر (Jeep Wrangler) بهترین گزینه برای شما خواهد بود، زیرا با این خودرو، همیشه برای هر جاده یا موقعیتی آماده خواهید بود.

تیپ شخصیت INTP در تست MBTI (منطقی)

افراد با شخصیت INTP مخترعانی هستند که تشنه دانش و کاوش هستند. به همین دلیل، خودرویی که به شما امکان کاوش در تمام زمین‌ها را می‌دهد بهترین گزینه برای تان خواهد بود. یک تویوتا 4 رانر (Toyota 4Runner) یا چیزی مشابه را در نظر بگیرید.

تیپ شخصیت ENTJ در تست MBTI (فرماندهان)

افراد با تیپ شخصیت ENTJ رهبران جسوری هستند که همیشه به یافتن یا ایجاد راهی به جلو شهرت دارند. اگر یک ENTJ هستید خودرویی که شما را متمایز می‌کند، مانند تسلا مدل اس (TESLA MODEL S) برای شما مناسب است، زیرا ذاتا یک رهبر هستید که چنین ماشینی برازنده شماست.

تیپ شخصیت ENTP در تست MBTI (مناظره کننده)

تیپ شخصیت ENTP فردی باهوش و کنجکاو است. اگر شما  یک فرد ENTP هستید بهترین خودرو برایتان ماشینی است که هوش شما را به نمایش می‌گذارد. به عنوان مثال چیزی شبیه به آئودی آر8 اسپایدر (R8 Spyder) مناسب تان خواهد بود.

ماشین مناسب دیپلمات ها (Diplomats)

اینها افرادی هستند که مهارت های اجتماعی بالایی دارند. آنها از هوش و زیرکی خود برای وادار کردن مردم به گوش دادن و پیروی استفاده می کنند.

افراد در این گروه شخصیتی به نوعی از احترام یا جایگاه بالایی در جامعه برخوردارند، زیرا تمایل دارند رهبر باشند. دیپلمات ها تمایل دارند از بودن در جمع و جلب رضایت مردم لذت ببرند، اگرچه برخی ممکن است محتاط باشند.

تیپ شخصیت INFJ در تست MBTI (مشاور)

افراد با شخصیت INFJ معمولاً ساکت اما در عین حال بسیار الهام‌بخش هستند. اگر شما یک INFJ هستید خودرویی که برای تان مناسب تر است، خودرویی است که در جاده بی صدا باشد، اما عملکرد خوبی داشته و قابل اعتماد باشد. فولکس واگن (Volkswagen Touareg TDI) یا بی ام و سری 1 هاچ بک (bmw 1 hatchback) را به شما پیشنهاد می کنیم.

تیپ شخصیت INFP در تست MBTI (میانجی)

افراد با تیپ شخصیت INFP تمایل دارند نوع دوست باشند و همیشه در تلاشند تا برای یک هدف خوب ایستادگی کنند. چیزی مانند اتوبوس فولکس واگن (Volkswagen Bus) یا فورد سی مکس هیبریدی (Ford C-Max) مناسب سبک زندگی آرام و نوع دوستانه شما خواهد بود.

تیپ شخصیت ENFJ در تست MBTI (قهرمان)

افراد با تیپ شخصیت ENFJ افرادی هستند که رهبرانی کاریزماتیک و ذاتی هستند. خودوری بی ام و ایکس 4 (BMW X4) یک گزینه عالی است زیرا با ماهیت قابل اعتماد و در عین حال تأثیرگذار قهرمان داستان همخوانی دارد. رنج روور (Range Rover) یا لندرور دیسکاوری (Land Rover Discovery) را نیز می توانید در نظر بگیرید.

تیپ شخصیت ENFP در تست MBTI (مبارز)

افراد با تیپ شخصیت ENFP معمولاً تمایل دارد که مشتاق و اجتماعی باشند. یک فولکس واگن بیتل کلاسیک (VolksWagen Beetle) به بهترین وجه برای شما مناسب است زیرا یک وسیله نقلیه سرگرم کننده و کاربردی است. شاید حتی کیا اسپورتیج (Kia Sportage) هم گزینه خوبی باشد.

بهترین ماشین ها برای هر تیپ شخصیتی در تست MBTI

ماشین مناسب محافظان (Sentinels)

این گروه از تیپ های شخصیتی دارای دو خصیصه حس  (S) و قضاوت  (J) می باشند. نگهبان‌ها از آن دسته افرادی هستند که ترجیح می‌دهند در پشت صحنه مراقب همه چیز باشند. آنها تمایل دارند نسبت به دیگران گرم و دلسوز باشند.

نگهبان‌ها چیزهای ساده‌تری را در زندگی دوست دارند. بنابراین، یک ماشین ساده و معمولی بهترین گزینه برای آن ها خواهد بود. چیزی که نگهداری آن بدون دردسر، قابل اعتماد و ارزان است.

تیپ شخصیت  ISTJ در تست MBTI (تدارکات)

افراد با تیپ شخصیت ISTJ عملی و قابل اعتماد هستند. یک خودروی فوق العاده قابل اعتماد که خیلی پر زرق و برق نیست، چیزی است که با یک فرد ISTJ سازگار است. چیزی شبیه تویوتا پریوس (Toyota Prius) دقیقاً همان خودرویی است که باید به دنبال آن باشید.

تیپ شخصیت ISFJ در تست MBTI (مدافع)

افراد با تیپ شخصیتی ISFJ محافظان اختصاصی خود و دیگران هستند. خودرویی، مانند فورد اکسپدیشن (Ford Expedition) یا ایسوزو کراس ویند (Isuzu Crosswind)، به بهترین وجه برای شما مناسب است.

تیپ شخصیت ESTJ در تست MBTI (مدیر اجرایی)

تیپ شخصیتی اجرایی یا ESTJ افرادی هستند که توانایی هدایت دیگران و پیشروی در کارها را دارند. برای این افراد خودرویی مناسب است که ماهیت حرفه ای و مدیریتی آنها را منعکس می کند. آئودی آ7 یا آ8 (AUDI A7 / A8) هر دو گزینه های عالی در اینجا هستند.

تیپ شخصیت ESFJ در تست MBTI (حامی)

افراد با تیپ شخصیت ESFJ دلسوز و بسیار اجتماعی هستند. ماشینی مانند فورد اف-150 (Ford F-150)، بهترین گزینه برای شما خواهد بود تا همیشه برای کمک به یک دوست نیازمند آماده باشید.

ماشین مناسب کاوشگران (Explorers)

کاوشگران دائما در حال حرکت هستند. آنها ذهن باز، انعطاف پذیر، جسور و شجاع دارند. کاوشگران کسانی هستند که تمایل به ریسک دارند. آنها غیرقابل پیش بینی هستند و دوست دارند در لحظه زندگی کنند.

تیپ شخصیت ISTP در تست MBTI (صنعتگر)

این افراد عملگرا هستند و دوست دارد با دستان خود کار کند. ساختن یک ماشین کلاسیک چیزی است که از آن لذت خواهند برد. برای انتخاب خودرو، تویوتا پرویا (Ford Previa) را در نظر بگیرید. چیزی که لوکس، در عین حال همه کاره و پر از پرستیژ است.

تیپ شخصیت ISFP در تست MBTI (ماجراجو)

افراد با تیپ شخصیتی ISFP انعطاف پذیر هستند و همیشه برای یک ماجراجویی جدید آماده هستند. شما به خودرویی نیاز دارید که با ماهیت ماجراجویانه شما همخوانی داشته باشد. بله تویوتا لندکروز (Toyota Land Cruiser) بهترین گزینه برای ویژگی های شماست.

تیپ شخصیت ESTP در تست MBTI (کارآفرین)

افراد با تیپ شخصیت ESTP نسبت به مردم بسیار فهیم هستند و از اینکه کمی جسور باشد لذت می برند. خودرویی مناسب شماست که با سرزندگی و انرژی تان همخوان باشد. بهتر است به خودروهایی مانند پورشه باکستر(Porsche Boxster) یا پورشه 911 (Porsche 911) فکر کنید.

تیپ شخصیت ESFP در تست MBTI (سرگرم کننده)

افراد با تیپ شخصیت ESFP مشتاق و پرانرژی هستند. خودرویی که می تواند با سطح انرژی آن ها مطابقت داشته باشد چیزی شبیه به فورد موستانگ (Ford Mustang) خواهد بود.

جمع بندی ای سنج

همانطور که گفتیم این مطالب بیشتر جنبه سرگرمی دارد و بر اساس تیپ های شخصیتی MBTI، ماشین های مناسب را پیشنهاد دادیم.

برای ارزیابی و اطلاع در مورد تیپ شخصیت MBTI خود بهتر است به سایت معتبر تست روانشناسی ای سنج مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تست MBTI






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

علی خوشه
0

من عاشق فورد رپتور هستم چرا تو لیست نیست ؟ ولی واقعا جالب بود منم رفتم تست دادم ENTJ در اومدم
18:44  1401/12/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید : فقط راهش شکایت به تعذیرات حکومتی هست باید حتما شکایت کنیم برای ماشینهایی که پلاک شده در سایت تعذیرات باید گزینه "اختفاء و امتناع از عرضه کالا " رو انتخاب کنید شاید تعذیرات مجبورشون کنه ماشینا رو تحویل بدن
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 تبدیل29 اسفند : سلام دوستان تاریخی که ازش صحبت میکنید تاریخ پرداخت پوله یا دریافت پرونده کدومشه؟ من 17 دی پول پرداخت کردم ولی دریافت پرونده 21 دی هست ممنون اگه جواب بدین
اتو ارتقا : سلام 30 دی و 20اذر 85گانه روشون اعمال شده؟یا 85گانه فرق داره؟
کشاورز : برو کافی نت یا نمایندگی بیمه بگیر
207 موعد تحویل اسفند : سلام دوستان تبدیل به کد 60021 تا چه تاریخی فاکتور شده ??
دلتنگ پارس : سلام ی سوال از زمان تخصیص پلاک تا موقع تحویل به مشتری چند روز طول میکشه ؟ممنون میشم کسی جواب بده
اتومات : چشم انتظار های عزیز امروز 20آذر 30دی اتومات 606رنگ سفید فاکتور شد بدون تبدیل
مصطفی : منم دقیقا مثل شما هستم زنگ زدم گفت فاکتور شدید
دی ماه : سفید؟
اتومات دیماه : دوستان عزیز سامانه ایرانخودرو کودوم قسمتش براتون زده ایرادات پلاک؟؟
اتومات : 20آذز 30دی الان فاکتور شد سقف فلز اتومات