خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟ 

 

سایپا اطلس

 
قیمت نهایی عرضه اطلس به مشتریان حدود 406 میلیون تومان است و مهمترین سوالی که در ذهن خریداران بوجود می آید این است که آیا خرید این خودرو با توجه به جایگاه آن در بازار توجیه دارد ؟
 
پیش از هر چیز به بیان ساده باید این موضوع را بررسی کنیم که با انتخاب اطلس چه چیزی نصیبتان می شود. این خودرو یک هاچ بک چهارمتری با فضای بار 285 لیتری و فاصله بین دو محور 2.4 مشابه هیوندای اکسنت است که در تیپ G، به عنوان فول ترین تیپ از مدل های دستی این خودرو عرضه می شود.  پیشرانه این خودرو تغییرات زیادی در مقایسه با نسخه های قبلی محصولات پلتفرم X200 داشته و اکنون توان آن به 90 اسب بخار رسیده است و گشتاورش نیز به 137 نیوتون متر رسیده که هم قدرت و هم گشتاور در دور موتور پایینترین به دست می آیند و در نتیجه مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نسبت به محصولاتی مانند کوییک و تیبا حدود نیم لیتر کاهش پیدا کرده و به کمتر از 7 لیتر رسیده است. ترمزهای اطلس نیز همچنان در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای است. اطلس در تمامی تیپ ها از مجموعه واحد آپشن ها و تکنولوژی های ایمنی بهره می برد که سرآمد آن ها تکنولوژی کنترل الکترونیکی پایداری یا ESC است که بر اساس الزامات استانداردی روی این خودرو نیز نصب شده است. اطلس علاوه بر آن به ABS، EBD، ترمز کمکی BAS، کنترل کشش TCS، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی بدون عقبگرد خودرو یا HSA ، دو کیسه هوا، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS و ... مجهز شده است. از مهمترین امکانات اطلس می توان به سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده، سنسور عقب، چراغ روشنایی در روز، غربیلک D فرمان، سنسور نور ، Auto Light ، باربند اسپرت، دستگیره آسان بازشو، نشانگر سرویس دوره ای، نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین عقب، کنترل صدا از روی فرمان، روکش چرم صندلی ها، آینه های تاشو برقی جانبی، آنتن کوسه ای و تریم دو رنگ داخلی اشاره کرد.
 
حال با در نظر گرفتن این نکته که با بودجه 400 میلیون تومان، مالک یک هاچ بک صفرکیلومتر 90 اسب بخاری با گیربکس دستی و امکاناتی نظیر سیستم کنترل کشش و پایداری، نمایشگر 7 اینچی ، دوربین عقب و ... می شوید نگاهی به دیگر گزینه ها با این قیمت در بازار خواهیم داشت. با این بودجه می توانید به سراغ پژو 206 تیپ 2 با کارکرد حداقل 3 سال بروید که 15 اسب بخار قدرت و 20 نیوتون متر گشتاور کمتری از اطلس دارد. امکانات 206 تیپ 2 به مراتب کمتر از اطلس است و فضای سرنشینان و بار آن نیز تقریبا یک کلاس پایینتر از اطلس قرار می گیرد. خروج این خودرو از چرخه تولید نیز دلیل دیگری برای برتری اطلس به حساب می آید. اگر قصد خرید سدان کلاس C صرفا برای ابعاد بزرگتر از اطلس را داشته باشید، باید به سراغ گزینه های با کارکرد 5 سال و عمدتا بالای صد هزار کیلومتر بروید که بسیاری از آن ها تولیدشان مانند سمند یا تندر90 متوقف شده است. البته ممکن است بسیار یاز خریداران این گزینه ها را به اطلس ترجیح بدهند اما مزیت های روی کاغذ اطلس پیش از ورود به بازار شامل نکاتی است که مورد توجه بسیاری از مشتریان در بازار قرار می گیرد.
 
تغییرات انجام شده بر روی موتور اطلس شامل طراحی سرسیلندر جدید با هدف بهبود محفظه احتراق، اصلاح سامانه خنک کاری، ارتقا پورت‌های هوا و دود، استفاده از تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ CVVT، میل سوپاپ جدید و افزایش نسبت تراکم موتور تا 10.5 با استفاده از طراحی پیستون‌های جدید است. استفاده از رینگ‌های پیستون و یاتاقان‌های طرح جدید به کاهش اصطکاک موتور و کاهش مصرف سوخت کمک کرده است. با هدف کاهش مصرف سوخت و بهبود آلایندگی از طرح منیفولد هوای جدید با قابلیت نصب دریچه گاز برقی و بهبود زاویه پاشش انژکتورها و طرح منیفولد دود استیل (به جای طرح چدنی M15 معمولی) در این موتور استفاده شده است.
 
یکی از نزدیک ترین رقبای اطلس در بازار پژو 207 با پیشرانه TU3 است. نخستین تمایز این دو رقیب در ابعاد آن ها نمایان است به گونه ای که اطلس 24 سانتیمتر طول و 10 سانتیمتر ارتفاع بیشتری از پژو 207i دارد اما در مقابل فاصله بین دو محور هر دو خودرو تقریبا روی حدود 2.4 متر یکسان است و 207 تنها با 3 سانتیمتر برتری دارد که البته این موضوع در فضای بار با صندوق 285 لیتری اطلس در برابر صندوق 245 لیتری پژو 207 جبران شده است.
 
هر دو خودرو از پیشرانه های 4 سیلندر با 8 سوپاپ نیرو می گیرند با این تفاوت اساسی که پیشرانه نسبتا قدیمی TU3 با حجم 1360 سی سی توان تولید حداکثر قدرت 75 اسب بخار و 113 نیوتون متر گشتاور را دارد در حالی که توان پیشرانه جدید و بهبودیافته 1503 سی‌سی اطلس به 90 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 137 نیوتون متر می رسد که با توجه به استفاده از گیربکس 5 سرعته در هر دو خودرو و وزن تقریبا یکسان بدون شک منجر به کشش بهتر اطلس در مقابل 207 با موتور TU3 خواهد شد.
 
اطلس فول ترین و قوی ترین عضو خانواده پلتفرم X200 سایپا است که منطبق با نیاز مشتریان ایرانی در بخش فنی، ایمنی و امکانات رفاهی توسعه پیدا کرده و می تواند بهترین پاسخ به نیاز مشتریان بازار خودروهای اقتصادی ایران باشد. این خودرو با طراحی جدید علاوه بر برتری در بخش فنی و امکانات نسبت به رقبای هم کلاسش، جلوه ای تازه و جذاب را نیز در خیابان ها به نمایش می گذارد و مطمئنا با آغاز ورودش به خیابان ها و جلب توجهات شاهد افزایش استقبال از این خودرو تازه نفس خواهیم بود.
 
 
 
 

منبع (source)

عصرخودرو

 

 

 

برچسب : خودرو , سایپا , اطلس , ارزش , مشخصات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

378 نظر

سجاد
6

بعد از ثبت نام و نوبت گرفتن از سامانه یکپارچه و 5 -6 ماه انتظار .دیشب پیامک اومد واسم ،

وارد سایت سایپا شدم . پیش پرداخت 203 تومن و قیمت نهایی 400 ملیون باعث شد بیخیال خرید بشم . تقریبا میشه گفت پول 2 تا پراید 99 کم کار میدید . تا ماشینی بخرید که رنگش فقط باید سفید . تا یکسال سندش تویه رهن و پلاک فعال هم نداشته باشید . گواهینامه داشته باشید و محدودیتای دیگه ...
خرید اطلس منطقی نیست . با تشکر
19:28  1402/09/23
پاسخ دادن
اطلس یکپارچه
1

اطلسی ها کجا هستید؟
19:09  1402/09/22
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Hsi : منم مثل شما. شرایطم همینجوره
Hsi : من شهریور ۴۰۲ ثبت نام اس ۵ انجام دادم. هنوز شاسی به نامم نخورده. هفته پیش رفتم جلوی دفترشون گفتن امکان تبدیل ندارن و همون اس ۵ و میدن.
ساینا را بلاخره میگیرم : برای من پیامک سهند اومد واریز نکردم الان هم پیامک هم ساینا و هم اطلس g اومده ولی متاسفانه همشون پیش فروش هستن فامیل ما باید بهمن(طرح پیش فروش) گذشته باید سایپا ماشین ساینا را تحویل میداد که الان میگن آخر خرداد ۱۴۰۳ تحویل میدن به هر حال من شکایت کردم که طرح سه ماهه برنده شدم و باید طرح سه ماهه باید بدن ولی حواستان باشه که سایپا تو طرح پیش فروش در تحویل خودرو خیلی بد عهد هستن مبارک کسایی که واریز کردن
آریسان2 : دوستان بنده ثبتنام فروردین هستم رنک خاکستری میتونم رنگ به نقره ی تغییر بدم؟
امیر j7 تهران : حرف مفته. تا اونجایی که یادمه اینا همیشه مشکل گمرک داشتن. بهونه س قضیه چیز دیگه ایه
تارا v2 : سلام آقا سعید منم ۲۶ دی ماه تاریخ تحویلم بود فاکتور شده و تخصیص پلاک هم صورت گرفته ماشینتون فروش فوری بود یا فوق العاده؟؟
Kmc j7 : زنگ زدم میگم چرا ماشین من ۴۰ روزه که توی مرحله صدور بیمه نامه گیر کرده،طرف میگه گزارش زدیم حالا اگه جواب بدن بهتون اطلاع میدیم:// نمیفهمم یه بار میگن گمرک یه بار میگن مشکل از بیمه است انقدر گردن گیرتون خرابه بیاین بگین تقصیر منه!اره دیگه تقصیر منه که از اون خراب شده ماشین خریدم لعنت بهشون که من الان ۶ ماهه منتظر ماشینمم
وحید : سلام دوستان تماس گرفتم باشماره ۰۹۶۵۵۰ کارشناسشون با اعتماد بنفس کامل پاسخ دادن که بما مربوط نمیشه ما خودرو ساز هستیم و باید با ۱۲۴ تماس بگیرید.(@سامانه یکپارچه) که تماس گرفتم ایشون هم گفتن مربوط به شرکت سایپا هست هردو دارن سرباز میزنن از تعهدشون. راهکاری هم که ارائه دادند اگر تحویل نگیرید شکایت شرکت سایپا کنید.
ایمان (شاهین اتومات) : با سلام و احترام به استحضار مي رساند درخواست شما در اين شركت ثبت شده و پس از بررسي، مطابق ضوابط اقدام و نتيجه اطلاع رساني خواهد شد سلام دوستان من از سایپا شکایت کردم از طرق سامانه 136.irسازمان بازرسی کل کشور واین پیامک هم از طرف سایپا اومد حتما شکایت کنید ازعدم تحویل به موقع خودرو
سعید : سلام. میشه لطفا شماره ردیف قراردادتون رو اعلام کنید؟ من تحویل 24 دی بودم هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : سلام دوستان سورن دوگانه تبدیل به 207 کد61 کسی فاکتور شده؟
مجید : پرهام جان جواب بده
سیددوگانه : سلام بعد فاکتور چند روززول کشید پلاک بشه .
ساینا دوگانه سوز اسفند به پرهام : آقا پرهام کجایی ؟ چه خبر از دعوتنامه اسفند داری؟
207ای : تحویلی 31 فروردین خبری ازفاکتور شدن نیست
پارس سفارشی : من بخشنامه 4714 هستم ولی برام پیامک نیومده چیکار کنم اگه نیاد چی
حسین : سلام منم 19اسفند بودم فاکتور شده ساعت 4بعد ظهر
دی دوگانه : سلام ،اقابابک ازکجافهمیدید پلاک شدید،من دیروز فاکتور شدم،تو وضعیت مشتری مرحله ی بعدش،تحویله،ازکجابفهمم پلاک شدم؟
حجت : من هم 4724هستم پیام نیومده
سلام دی ماهی : ببخشید از کدوم شهر هستید