مدل 2002 ZL1 شورلت کامارو

ZL1 یکی از مشهورترین نسخه‌های شورلت کامارو محسوب می‌شود که پیشینهٔ آن به نسل اول و سال ۱۹۶۹ بازمی‌گردد اما شاید هیچکس نداند که در نسل چهارم کامارو هم نسخهٔ ZL1 ساخته شد. دقیقاً مثل اولین کامارو ZL1، این خودرو هم ابتدا به‌عنوان یک محصول کارخانه‌ای کوپو (COPO مخفف سفارش تولید دفتر مرکزی) متولد شد اما بعداً برای افزایش پرفورمنس توسط GMMG ارتقاءهایی را تجربه کرد.

شورلت کامارو ZL1 مدل 2002

نام ZL1 در اصل از پیشرانهٔ هشت سیلندری گرفته شد که برای مسابقه طراحی شده بود. در سال ۱۹۶۹، شخصی نام «فرد گیب» ۵۰ دستگاه کامارو را از طریق برنامهٔ کوپو با موتور ZL1 سفارش داد و این‌گونه بود که یک افسانه متولد شد. خودرویی که در اینجا می‌بینیم یعنی کاماروی نسل چهارم مدل ۲۰۰۲ هم همین مسیر را طی کرد. این خودرو از طریق همان برنامهٔ کوپو سفارش داده شد و سپس برای اصلاحات بیشتر به GMMG فرستاده شد.

شورلت کامارو ZL1 مدل 2002

GMMG مدت‌ها است که ورشکسته و تعطیل شده است اما این شرکت در دوران فعالیت خود خودروهای پرفورمنس فوق‌العاده‌ای مثل سیلورادو Intimidator SS و همین نسل چهارم کامارو را تولید کرد. GMMG کامارو را در سه فاز مختلف تولید می‌کرد که تفاوت اصلی آن‌ها در پیشرانه بود. فازهای I و II به ترتیب به نسخه‌های ۴۰۰ و ۴۷۵ اسب بخاری پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 مجهز بودند اما پرچم‌دار این سری، خودرویی بود که در اینجا می‌بینید و فاز III نام داشت. این نسخه با تجهیز به پیشرانهٔ ۷ لیتری V8، پرفورمنس را به سطح جدیدی ارتقاء داد. این موتور ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد که از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد.

شورلت کامارو ZL1 مدل 2002

GMMG مجموعاً ۶۹ دستگاه کامارو ZL1 تولید کرد که فقط ۳۷ نمونهٔ آن از فاز III بودند. این ۶۹ خودرو از طریق ۱۲ نمایندگی شورلت برای فروش ارائه شدند. برای اینکه بهتر متوجه شوید کامارو ZL1 فاز III در زمان خود چقدر قدرتمند بوده در نظر بگیرید که کوروت Z06 به‌عنوان یک سوپرکار قدرتمند در سال ۲۰۰۲ تنها ۴۰۵ اسب بخار قدرت داشت و موتور V10 لامبورگینی گالاردو در آن سال‌ها ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. به همین دلیل است که GMMG این کامارو را ZL1 سوپرکار نام‌گذاری کرده بود.

شورلت کامارو ZL1 مدل 2002

البته این ماشین فقط یک کاماروی نسل چهار با پیشرانه‌ای قدرتمند زیر کاپوت نیست و ارتقاءهای مختلفی را تجربه کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به فنرهای قابل تنظیم پنسکه، آنتی‌رول بار منحصربه‌فرد، بازوهای کنترل تعلیق ۱LE و ترمزها و مجموعهٔ کلاچ برگرفته از کوروت Z06 آن زمان اشاره کرد. این کامارو در بیرون هم با نوارهای روی کاپوت و سقف، برچسب‌های کناری، جلوپنجرهٔ فلزی ذغالی با لوگوی شورلت مشابه نمونهٔ ۱۹۶۹ و پانل مشکی‌رنگ عقب با نوشتهٔ CAMARO از نسخه‌های معمولی متمایز شده بود. در داخل خودرو هم دسته‌دندهٔ کوتاه با سر دندهٔ توپی شکل و یک پلاک ویژه روی داشبورد ارائه شده بود.

حال یک نمونه از کامارو ZL1 فاز III با کارکرد تنها ۶۷۰ کیلومتر بری فروش گذاشته شده است. این خودرو قبلاً در سال ۲۰۲۲ در حراجی برت جکسون با قیمت ۱۱۵,۵۰۰ دلار فروخته شد و فروشنده حالا قیمت ۱۵۰ هزار دلار را برای آن اعلام کرده است. شاید چنین رقمی برای یک کاماروی نسل چهار خیلی زیاد به نظر برسد اما قطعاً ارزش این عضلانی کمیاب در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد.

شورلت کامارو ZL1 مدل 2002

 

منبع

پدال

 

 

 

برچسب : خودرو , شرولت , کامارو , ZL1 , مشخصات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید : فقط راهش شکایت به تعذیرات حکومتی هست باید حتما شکایت کنیم برای ماشینهایی که پلاک شده در سایت تعذیرات باید گزینه "اختفاء و امتناع از عرضه کالا " رو انتخاب کنید شاید تعذیرات مجبورشون کنه ماشینا رو تحویل بدن
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : احتمالا امروز تکمیل وجه 16 دی فاکتور میشه
حسین : استپ دنده 3 تا میدن یه قیمت پایه رایگان یکی تیر 97 و یکی به قیمت روز
دنا آ پشنال زمستان 402 : مبارکتون باشه چرخش برات بچرخه
اتومات دیماه : جناب منظورتون قسمت مدیریت قرارداد هست؟من حساب کاربری رو پیدا نمیکنم
مهدی : سلام من به 162 زنگ زدم و گفتم خیلی ها تماس گرفته اند لطفاً همه زنگ بزنید
اتومات : فعلا سقف چیچه ای تولی نمیکنه باید صبر کنید سماق بچشید
مهدی تبریز : دوستان منم فاکتور شدم 21تکمیل وجه
پارس ای ال ایکس : بله احتمالا تا چند روز دیگه تحویل میدن اگر احراز شده باشی سریع پلاک بهت میدن
دنا آ پشنال زمستان : سلام برو قسمت حساب کاربری ازمن زده ایرادپلاک ستاد ماده 10 نوشته نمیدونم این دیگه چی واقعا دیگه خسته شدم
اتومات : حتما😂😂😂😂😂😂😂😂شک نکن😂😂😂😂