بررسی اینترنشنال ترن استار

بررسی اینترنشنال ترن استار

مدل ترن استار از محصولات اینترنشنال، از جمله خودروهای سنگین به حساب می‌آید که به منظور حمل و نقل‌های شهری و برون شهری ساخته شده است. از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به آیرودینامیک بالا، کابین جادار و استاندارد اشاره کرد. کامیون ترن استار دارای دو مدل 8500 و 8600 است که در دو مدل دوکابین و تک کابین با موتورهای MaxxForce 11 و MaxxForce 13 در دسترس می‌باشند. در این دو مدل از سیستم الکترونیکی Diamond Logic استفاده شده است که امکاناتی را از قبیل روشن شدن چراغهای جلو به صورت اتوماتیک، کنترل جک کمپرسی، قفل اتوماتیک درب‌ها و غیره را در اختیار راننده قرار می‌دهد. 

 

طراحی خارجی

بررسی اینترنشنال ترن استار

کابین این خودروی سنگین از فولاد با روکش روی ساخته شده است؛ در طراحی کلی به تمام جزئیات توجه شده است، از جمله شفافیت چراغ‌های جلو که در نگاه اول نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در جلو پنجره و سپر این کامیون از روکش کروم استفاده شده است که بنا به گفته این کمپانی در هنگام بروز تصادف تنها در عرض 15 دقیقه می‌توان جلوپنجره آن‌را تعویض کرد.

بررسی اینترنشنال ترن استار

دماغه کشیده و گلگیرهای بزرگ این خودرو و هماهنگی در طراحی خارجی سبب افزایش آیرودینامیک آن شده است؛ علاوه بر این کاپوت و شیشه خمیده جلو نیز در بالا بردن میزان آیرودینامیک و دید راننده نسبت به جاده دارند. درب کاپوت که از مواد محکم و سبک ساخته شده تا زاویه 90 درجه باز می‌شود تا به هنگام کنترل و نگهداری موتور به راحتی بتوان به آن دسترسی داشت.

 

طراحی داخلی

بررسی اینترنشنال ترن استار

در طراحی داخلی از پلاستیک مرغوب و محکم استفاده شده که دارای زوایای کمی است و راننده را خسته نمی‌کند، اما کلیدها به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که دسترسی راننده در بعضی از موارد مشکل است. با دیدن کابین این خودروی سنگین به این مساله که ترن‌استار بسیار جادار است پی خواهید برد؛ عرض 184 سانتی‌متر و ارتفاع 147 سانتی‌متر گویای این مطلب است.

بررسی اینترنشنال ترن استار

علاوه بر این می‌توانید اطاقک دو کابین آن‌را سفارش دهید که دارای عرضی معادل 66 سانتی‌متری و تخت خواب تاشو است و برای یک فرد بالغ بسیار جادار به نظر می‌رسد. علی‌رغم فضای کمی که برای قسمت نشیمن صندلی‌ها درنظر گرفته شده است، بسیار راحت و نرم هستند. برای راحتی هرچه بیشتر راننده در هنگام رانندگی از صندلی‌هایی استفاده شده است که کاملا قسمت کمر راننده را پوشش دهد و همچنین اهرم‌های تنظیم برای انتخاب وضعیت مناسب در نظر گرفته شده است.

بررسی اینترنشنال ترن استار

اگرچه خیلی از علاقه‌مندان به خودروهای سنگین از طرح فرمان‌های قدیمی که در این خودرو نیز از آن‌ها استفاده شده است راضی نیستند اما امکان رانندگی مطمئن و داشتن کنترل کافی بر روی فرمان از نکات قابل توجه درمورد این نوع فرمان‌ها است. به لطف وجود شیشه بزرگ جلو و آینه‌‌های جانبی بزرگ، راننده در تمام زوایا از دید کافی برخوردار است. در مدل سفارشی از آینه‌هایی بر روی گلگیر استفاده شده است که دید راننده را به مراتب افزایش می‌دهد. در مورد صفحه کیلومتر هیچ نکته منفی وجود ندارد، زیرا تمامی عددها و عقربه‌ها به خوبی دیده می‌شوند. دو نوع تودوزی مختلف با نام‌های Deluxe و Premium برای ترن استار وجود دارد.

بررسی اینترنشنال ترن استار

در مدل Deluxe از موادی استفاده شده است که تمیز کردن قسمت‌های مختلف کابین براحتی انجام شود، همچنین وجود فضای اضافی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز، فضای مخصوص قرار دادن رادیو بی سیم و قلاب مخصوص آویزان کردن لباس‌ها از دیگر ویژگی‌های این مدل تودوزی است. در مدل Premium قطب‌نما، نمایشگر مخصوص دمای خارج از کابین، دو بلندگوی بیشتر و چراغ‌های مخصوص نقشه خوانی اضافه شده است.

 

موتور و گیربکس

بررسی اینترنشنال ترن استار

مدل ترن‌استار از محصولات اینترنشنال با دو نوع موتور MaxxForce 11 و Maxxforce 13 در دسترس می‌باشد. این موتورها قادر به تولید نیرو‌هایی بین 330 تا 500 اسب بخار را دارند که با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک کار می‌کنند. برای بالا بردن عملکرد موتور و کاهش مصرف سوخت از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای سیستم سوخت رسانی و توربوشارژر استفاده شده است.

بررسی اینترنشنال ترن استار

علاوه بر این در این موتورها از گرافیت و آهن فشرده استفاده شده است که وزن آن‌را کاهش داده است. در این نوع موتورها از سیستم (EGR (Exhaust Gas Recirculation استفاده شده است که دود خارج شده از اگزوز را با هوا به داخل می‌مکد و توسط دستگاه خنک کننده آن را خنک کرده و به همین ترتیب موتور را خنک می‌کند.

 

سواری و سیستم تعلیق

بررسی اینترنشنال ترن استار

در قسمت جلو از فنرهای شمشی استفاده شده است که توانایی تحمل وزنی معادل 5,443 تا 6,350 کیلوگرم را دارد، در حالیکه کمک فنرهای قسمت عقب توانایی تحمل وزن را تا 18,144 کیلوگرم دارند. به لطف کمک فنرهای بادی که برای کابین این کامیون در نظر گرفته شده است، سواری بسیار راحت و بدون لرزش را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

بررسی اینترنشنال ترن استار

به دلیل عایق‌بندی مناسب، صدای بسیار کمی از خارج کابین در داخل شنیده می‌شود. علاوه بر این، قدرت مانور بالا از دیگر نکات مثبت این کامیون به حساب می‌آید که باعث بالا رفتن قدرت عکس‌العمل راننده نیز می‌شود.

 

نظر نهایی

بررسی اینترنشنال ترن استار

مدل ترن استار یک کامیون قدرتمند، با قابلیت بالا، دارای موتور قوی و جادار است که رقیبی جدی برای کامیون‌های این کلاس می‌باشد. سیستم تعلیق قابل اطمینان این کامیون باعث شده است که به راحتی از پس هر کار سنگینی برآید و رقیبی جدی برای محصولات Freightliner و kenworth به حساب آید.

 


منبع

TopSpeed
 
 

برچسب : اینترنشنال , ترن استار , Freightliner , kenworth






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
29 اسفند : دقیقا فاصله بین 346تا 460 بخاطر صندلی چرم واینه که چرا داره تصمیم داشتند کد 21 تبدیل زدیم قیمتش حدود 430 باشد اما تصمیم به جایگزین کردن 23 به جای سقف فلز شدند بخاطر ارتقا به 85 گانه وکد 21 این دو مورد بالا را نداشت گذاشتن بعد عید تبدیل زدند امثال ما بنفعمون شد.
علی گلستان : فردا برم بانک ببینم چقد میدن😃😃
مریم : دی دوگانه هیچی پول نمیدن
چرا : حالش خوب نیست
مریم : علی گلستان قیمت 285 شماکلا 255 میدی
حمید : همه ماشینارو دارن میدن به دوگانه هایه سورن باره همشون تبدیل 207پانا دنده دستی میاد بعد اینجا همه لنگ فاکتور شدن
207 ارتقا : آخه ماهایی که ارتقا یافته ثبت نام کردیم برا این بود که اجبار کردن سقف فلزی رو تبدیل بزنیم به ارتقا یافته
مهرانs5 : سلام.از نمایندگی که موقع ثبت نام انتخاب کردی میتونی بپرسی . فقط اون نمایندگی خاص امکان مشاهده میزان اعداد و ارقام داره.
نازلی فونیکس fx : ممنون هم چنین شما عزیزان ی کم صبوری کنید حل میشه همه چیز
حسین آقا : نه. اشتباه کردیم ارتقا ثبت نام کردیم. الان اینایی که تبدیل زدن هم ارتقا بهشون رسید. 200 میلیون پول بیشتر فقط برای روکش چرم و آینه فوتوکرومیک دادیم. اشتباه کردیم. ارزششو نداشت. همین پول توی طلا سود خوبی میداد بدون این مسخره بازی های فاکتور و پلاک. من که دیگه هیچ وقت پیش خرید نمیکنم. پول آدم قفل میشه.