بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014

بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014

اینفینتی Q60  کروک اسم جدیدی است برای همان مدل از اینفینیتی که قبلاً  کروک  G37 نامیده می‌شد. تغییر نام، تنها تغییری است که به چشم می‌خورد، چون مدل امسال این خودرو واقعاً هیچ تفاوتی با مدل قبلی ندارد. بدین ترتیب، این خودرو یک کروک اسپرت، جذاب و با کلاس است که آمیزه‌ای مناسب از عملکرد و تجمل ارائه می‌دهد، هرچند در این میان کم وکسری هایی هم  به چشم می‍‌خورد. اگر به یک خودرو لوکس با عملکرد بالا علاقه‌مندید، اینفینتیQ60  کروک 2014 همان چیزی است که به دنبالش هستید. این خودرو به موتور شش سیلندر خورجینی و 330 اسب بخاری‌اش و هندلینگ تیز و فرزی که از نیسان 370Z به ارث برده است، می‌بالد. خطوط مواج، بدنه عضلانی، استفاده از مواد و آخرین تکنولوژی های روز،  Q60 را به خودرویی ایده‌آل تبدیل می‌کند. کروکی که در جاده های مارپیچ خارج شهر انعطاف یک قهرمان ورزشی و در این سو و آن سوی شهر وجهه و استیلی دارد که نظرها را به خود جلب می‌کند.

بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014

سقف سخت و محکم این کروک ژاپنی در مقایسه با سقف های سنتی و نرم سایر خودروهای کروک و لوکس، علاوه بر ایمنی بیشتر، مانع ورود سر و صداهای ناخواسته و هوای آلوده نیز می‌شود. با این وجود، بخش زیادی از صندلی عقب و فضای بار جهت جا دادن سقف تاشو اشغال می‍‌شود. صندوق عقب به خودی خود کوچک است و وقتی  سقف به صورت سه لا درون آن قرار می‌گیرد، کوچک‌تر هم می‌شود. البته همه خودروهای کروک بخشی از فضا را فدای لذت رانندگی می‌کنند، ولی در بعضی مدل ها فضای کمتری هدر می‌رود. برای مثال، بی ام و سری چهار 2014 در عین حال که صندلی های عقب بسیار جاداری دارد، از عملکرد و هندلینگ بی نظیری هم برخوردار است. اگر می خواهید رانندگی راحت‌تری تجربه کنید، خودرو آئودی A5 کروک 2014 حتی با اینکه سقف نرمی دارد، گزینه بسیار خوبی است. با این حال، اینفینیتی  Q60 کروک 2014 می‌تواند خریدارانی که یک کروک لوکس با عملکرد بالا می‌خواهند را، راضی کند.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014

اینفینیتی Q60 کروک  2014 با ظرفیت 4 سرنشین و در سه تیپ : Q60 (پایه)، Q60S 6MT، و تیپ عملکرد محور Q60 IPL عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ Q60 ( پایه ) عبارتند از: سقف تاشو برقی، رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ های جلو زنون، آیینه بغل های برقی مجهز به گرمکن، استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، روکش های چرمی، صندلی های جلو مجهز به گرمکن و قابل تنظیم در 8 جهت، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به طرفین، دوربین دید عقب، نمایشگر لمسی 7 اینچی، قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به CD changer شش  تایی و شش بلندگو، رادیوی ماهواره‌ای و پورت  iPod و USB.

بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014 بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014

بیشتر آپشن ها از طریق سفارش پکیج مربوطه قابل خریداری هستند. شایان ذکر است، ابتدا باید پکیج قبلی را خریداری کرده باشید تا بتوانید پکیج بالاتر را سفارش بدهید. پکیج پایه، پکیج Premium است که در آن امکاناتی مانند حسگرهای پارک عقب، صندلی های جلو مجهز به گرمکن و تهویه، صندلی برقی راننده با قابلیت ذخیره وضعیت در حافظه، فرمان برقی قابل تنظیم و سیستم صوتی  Bose با 13 بلندگو که مخصوص استفاده در خودروهای کروک  طراحی شده است، دیده می‌شود. پکیج بالاتر، پکیج Navigation است که یک سیستم مسیریاب مجهز به کنترل صوتی و اتصال بلوتوث را به پکیج پایه اضافه می‌کند. فقط در صورتی می‌توانید پکیج اسپرت را سفارش بدهید که دو پکیج قبلی را خریداری کرده باشید. این پکیج شامل رینگ های 19 اینچی و تایرهای تابستانی، فرمان اسپرت، ترمزهای ارتقا یافته، طراحی بدنه منحصر به فرد، صندلی های اسپرت مجهز به پشتی های برقی قابل تنظیم و بالشتک مخصوص پای راننده است.

بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014

آخرین پکیج، پکیج Technology  است که شامل کروز کنترل قابل تنظیم، برف‌پاک‌کن های مجهز به حسگر باران، قفل کن کمربندهای ایمنی قبل از تصادف، برف پاک‌کن های اتوماتیک، سیستم جدید کنترل آب و هوا و تصفیه کننده هوا است. در Q60S 6MT تمامی امکانات پکیج های ذکر شده به صورت استاندارد وجود دارد ولی یک گیربکس شش سرعته دستی جایگزین گیربکس اتوماتیک شده است. بالاترین تیپ یعنی IPL، اگرچه دارای امکانات رفاهی مشابهی است، اما با استفاده از موتور قوی‌تر، سیستم اگزوز اسپرت، سیستم تعلیق تهاجمی‌تر، فرمان فرزتر، ترمزهای بزرگ‌تر و طراحی آیرودینامیکی از عملکرد بهتری برخوردار است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014

هر دو تیپ Q60 و Q60S 6MT مجهز به یک موتور شش سیلندر خورجینی با  قدرت 330 اسب بخار و گشتاوری حدود 366 نیوتن متر هستند. مدل پایه به صورت استاندارد با یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود، در حالی که تیپ Q60S 6MT فقط با گیربکس شش سرعته دستی قابل خریداری است. تمامی تیپ های Q60 کروک به صورت استاندارد دیفرانسیل عقب هستند. مصرف سوخت این خودرو با گیربکس اتوماتیک در سیکل ترکیبی 14 لیتر ( 16 در شهر و 11 در بزرگراه) و با گیربکس دستی نیز 14 لیتر (17 در شهر و 11 در بزرگراه) به ازای هر صد کیلومتر رانندگی است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این کروک دوست داشتنی 6 ثانیه ثبت شده است. اینفینیتی Q60 IPL مجهز به نسخه بازنگری شده از یک موتور شش سیلندر خورجینی 3.7  لیتری است که 343 اسب بخار نیرو و 370 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس استاندارد این تیپ نیز، گیربکس هفت سرعته اتوماتیک است. به رغم افزایش قدرت، از مدل IPL نباید شتابی بیشتر از شتاب تیپ پایه انتظار داشته باشید . در تست های انجام شده بر روی تیپ های مختلف Q60 کوپه، . تا 100 تیپ پایه و IPL با هم برابر بوده است. 

 

ایمنی

بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014

تجهیزات ایمنی استاندارد برای اینفینیتی Q60 کروک 2014 عبارتند از: ترمزهای ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، سیستم باز شدن خودکار میله های سقف، کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو، کیسه های هوای پرده‌ای روی درب ها و حائل سر اتوماتیک در جلو. پکیج Technology مجهز به سیستم جلوگیری از برخورد سرنشینان با یکدیگر هنگام بروز سانحه است. در آزمایش‌های صورت گرفته، Q60 با لاستیک های تابستانی و با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از پیمودن 33 متر متوقف شد که برای یک خودرو کروک لوکس با لاستیک های تابستانی واقعاً مسافت کوتاهی است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014

طراحی داخلی اینفینیتی Q60 کروک 2014 آمیزه‌ای است نسبتاً ایده‌آل از زیبایی و عملکرد. طراحی بدون اینکه زیادی شلوغ باشد، شیک است و روکش های چرمی و تزیینات چوبی حس خوبی به فضا می‌دهند. سیستم های صوتی، کنترل آب و هوا و مسیریابی خیلی خوب عمل می کنند.

بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014 بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014
بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014 بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014
بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014 بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014
بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014 بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014

پورت iPod و سیستم صوتی Bose نیز، جزو بهترین ها هستند. صندلی های استاندارد بسیار راحت هستند. صندلی های اسپرت دسته های جانبی بزرگی دارند که به منظور جلوگیری از کوفتگی کمر راننده هنگام رانندگی های تهاجمی طراحی شده اند، ولی برای افراد درشت اندام کمی تنگ و کم جا هستند. بهتر است افراد بزرگسال روی صندلی های عقب ننشینند، چون این صندلی ها بیشتر برای جا دادن کیف های بزرگ و کیف لپ تاپ مناسبند.

بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014 بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014
بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014 بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014
بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014

با وجود گنجایش 0.28 متر مکعبی صندوق عقب که فقط برای جا دادن چند کیف گلف کفایت می کند، داشتن فضای بار بیشتر، از امکانات خاص این کروک ژاپنی به شمار می‌رود. اگر سقف تاشو را پایین بیاورید، فقط 0.06 متر مکعب جا برایتان باقی می‌ماند که نسبت به رقبا خیلی کم است.

 

حس رانندگی

بررسی اینفینتی  Q60 کروک 2014

پای تان را روی پدال گاز بفشارید تا موتور شش سیلندر خورجینی اینفینیتی  Q60 کروک 2014 قدرت خودش را به نمایش بگذارد، هرچند وقتی عقربه کیلومترشمار به محدود قرمز نزدیک می‌شود، موتور خشن به نظر می‌رسد. گیربکس اتوماتیک هفت سرعته با تعویض دنده های تند از طریق پدل شیفترِ روی فرمان کمک می کند از نیرویی که موتور تولید کرده، بیشترین استفاده بشود. دنده های سنگین به لطف قابلیت تطبیق دور موتور، کاملاً نرم هستند ولی دنده های سبک گاهی ممکن است خشک باشند. با این حال، گیربکس اتوماتیک نسبت به گیربکس شش سرعته دستی گزینه بهتری است، چون گیربکس دستی پدالی خشک با نقطه درگیری غیر معمول دارد. به لطف سیستم تعلیق نرم و عالی، Q60 کروک از عملکرد خوبی در پیچ ها و جاده های ناهموار برخوردار است. فرمان خودرو نیز، اگرچه کمی سنگین به نظر می‌رسد، اما عملکرد خوبی دارد. با اینکه اینفینیتی Q60 IPL کروک روی کاغذ زیبا به نظر می‌رسد، ولی قدرت و هندلینگ آن در مقایسه با خودروهایی که مجهز به پکیج اسپرت هستند، ناچیز و کیفیت سواری آن نیز، به خاطر ساختار محکم‌تر سیستم تعلیق، پایین‌تر است.


منبع

Edmunds

برچسب : Q60 , اینفینیتی , 370Z , نیسان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

امیر
5

اونوقت ما میایم سمند جلو داشبورد سوناتایی میسازیم....!!!
15:37  1393/01/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی تبدیل به V1p : حالا خواهید دید
جواد : بله قطعی و پیامک هم اومد
مجید : یک جفت صندلی اسپرت خلبانی و یه پارس تیوفایو ۴۰۳ میخام
چان چان گان گان : شما چه زمانی ثبت نام کردید ؟ اسفند ۴۰۱ یا بهمن ۴۰۲؟
اطلس : بله.موعد آذر. شماره درخواست و پذیرش هم اومد. تو بخشنامه اگه دقت کرده باشین برای کسایی که دی 402 ساینا ثبت نام کردن دو تا انتخاب گذاشته یکی ساینا و یکی دیگه اطلس. ولی برای کسایی که بهار امسال(گویا بهار هم ثبت نامی داشته) ساینا ثبت سفارش کردن فقط میتونن ساینا رو ثبت نام کنن
اطلس : تکمیل وجه این طرحی که ثبت نام کردیم رو کی باید انجام بدیم؟ از نمایندگی پرسیدم گفت همون آذر باید تکمیل وجه کنی!!! من اطلس موعد آذر رو ثبت نام کردم.مگه تکمیل وجه 3 ماه جلوتر از تاریخ تحویل خودرو نیست؟! تو برگه ای که از نمایندگی هم گرفتم نوشته تاریخ صدور دعوتنامه:هفته ی چهارم آذر! هرچقدر دیرتر تکمیل وجه بشه امکان اینکه به افزایش قیمت کارخانه بخوریم هست.چقدر زرنگ شدن اینا کسی اطلاع دقیقی داره؟
شاهین : سلام قیمت جدید شاهین اتوماتیک کی قراره اعلام بشه کسی میدونه ؟ و به نظرتون محدوده قیمتش چقدره ؟
کیان : کی نتونسته ثبت نام کنه اعلام کنه
مسعود : من کجا گفتم ۲۰۷ با موتور TU3 ؟! گفتم موتور ۱۶ سوپاپ TU5 به کل محصولات سایپا میارزه . عینک بزن دوست من مگر نه چشمات از اینم ضعیفتر میشه .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام.ما 29 پلاک شدیم هنوز نیومده
امیر : هیچ فرقی نمیکنه الکی درست کردن
جومنگ : فقط تبدیل بزنید اسفندی ها تا بهتون زود بدنش
207 تبدیلی : تکمیل وجه 19 دی فاکتور شده
فروش فوری 1 اسفند : سلام کسی فاکتور شده ؟ اعلام کنه طرح 90 روزه
آل ایکس : سلام آقای محمدی برادر کی فاکتور شدی واینکه چند روز بعد فاکتور پلاک شدین ممنون
هوسانگ نیانگ : توباید چین باشی ایران چکارمیکنی
جونگ : تبدیل بزنید خیلی خوبه زود میدن
فروش فوری 90 روزه : دمت گرم که خبر دادی
هوسانگ نیانگ : جومی چطوری برو دنبال کارت چی میخای اینجا