تولید انبوه خودروی دانشگاه علم و صنعت تا سال 96/ خودرویی متناسب با بودجه ایرانی

خودرویی متناسب با بودجه ایرانی

رئیس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه با تولید خودرو در این دانشگاه به دانش فنی پلتفرم خودرو کلاس بی دست می یابیم، گفت: دانشگاه علم و صنعت پیش بینی می کند تا سال 96 این خودرو را به تولید انبوه برساند.
محمدحسن شجاعی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طرح خودرو کلاس بی از سال 1391 به عنوان طرح کلان ملی انتخاب شده و به ساخت خودرویی جدید با ویژگی ها و مزیت های فراوان منجر می شود.
وی با بیان اینکه اگرچه معنی پلتفرم ساخت کامل خودرو نیست، گفت: شورای عتف خواسته است که یک خودرو را به صورت کامل طراحی کنیم که این طراحی شامل همه قطعات خودرو نیز می باشد.
وی هدف از طراحی خودرو کلاس بی را ساخت مجموعه ای علاوه براتاق اولیه، سوار کردن اتاق های متعدد روی خودرو عنوان کرد تا با قیمتی مناسب و امکاناتی همچون تعبیه کتابخانه کوچک، مکانی برای فلاسک و لیوان، متناسب با هر شرایط اقلیمی با ظرفیتی مبنی بر تعداد خانواده های ایرانی و همچنین دسترسی به مونیتورها، فرمان برقی، دسترسی به دنده برای هر فردی و... عرضه شود.
رئیس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: نیاز به تعمیرات و تجهیزات و ابزارهای ساخت در این محصولات جدید کاهش پیدا می کند و منجر به افزایش کیفیت محصول می شود.

تولید خودرویی متناسب با بودجه ایرانی

عضو ارشد انجمن مهندسی مکانیک انگلستان گفت: تا به حال در ایران به دانش فنی پلتفرم دست نیافته بودیم که اگر این طرح را به پایان برسانیم نتیجتا تولید خودرویی متناسب با بودجه ایرانی بر اساس تکنولوژی های جهانی برای صادرات و همچنین کاهش قابل توجه هزینه و افزایش کیفیت خودرو را به دنبال دارد.
شجاعی فرد با بیان اینکه در سال 1391 از میان 40 طرح برگزیده برای طرح کلان ملی، طراحی پلتفرم خودرو کلاس بی به عنوان دومین طرح انتخاب شد، گفت: با تولید خودرو کلاس بی ساختار مناسبی برای طراحی همه مدل ها از جمله صندوقدار، هاچ بک، وانت، شاسی بلند، اس یو وی، ام پی وی به دست می آید.

تولید انبوه خودرو کلاس بی تا سال 96

عضو کمیته تکنولوژی فدراسیون اتحادیه انجمن های مهندسی خودرو دنیا گفت: برای انتقال دانش مدیریت طراحی از چند کشور خارجی مشاوره گرفته ایم و اکنون در حال تنظیم تفاهم نامه ای با شرکت سایپا  هستیم و پیش بینی می کنیم درابتدای سال1396 به تولید انبوه خودرو کلاس بی با قیمت 12 هزار دلار باشیم.
وی همچنین افزود: برآن هستیم تا بر مبنای تولید 50هزار خودرو در سال اول، در سال دوم 300 هزار و در سال های آتی به نسبت بیشتری خودرو کلاس بی با قیمت مناسب تولید کنیم.
رئیس کرسی ارتباط با صنعت و دانشگاه یونسکو در ایران اذعان داشت: به تشخیص شورای عتف مبنی بر اینکه سه دانشگاه دیگر در این طرح باید مشارکت داشته باشند، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاههای امیرکبیر را برای ساخت موتور، خواجه نصیر را برای گیربکس و دیفرانسیل و دانشگاه تهران را برای کار روی آزمایشگاهها را انتخاب کرد.
وی با بیان اینکه الان مرحله طراحی ایده ای به اتمام رسیده است، گفت: در این طرح ارتباطات بین المللی با فیزیتا، فدراسیون اتحادیه و انجمن های مهندسی خودرو، آی مکنج انگلیس، انجمن مکانیک مهندسان انگلستان، یورو موتورز اروپا را داریم.
استاد دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت گفت: طراحی این خودرو در ایران سابقه نداشته است و 270 خصوصیت خودرو بر روی 300 خودرو کلاس بی و سی بررسی شده و با میانگین شرایط، خودرویی متناسب با شرایط ایران بین کلاس بی و سی را در آینده  ای نزدیک می سازیم.

ایجاد فرصت شغلی فراوان با تولید خودروی کلاس بی

شجاعی فرد توضیح داد: تولید خودرو کلاس بی فرصت شغلی فراوانی را ایجاد می کند در صورتیکه کارخانه علاوه بر تولید عادی خود به ازای هریک خودرو کلاس بی دو نفر را مشغول به کار می کند.
وی در خصوص بودجه طرح عنوان کرد: کل بودجه اولیه 3 میلیارد بوده که مختص طراحی استایل خارجی است و خیلی هم با این سه میلیارد کار کرده ایم ولی باز هم کمک بودجه ای در این طرح نیاز است و قرار بوده از سال1391 مبلغ صد میلیارد بودجه در اختیار این طرح قرار گیرد تا مسیر پیشرفت خود را طی کند.
وی گفت: از آنجایی که خودرو سبد دوم خرید هر خانواده بعد از خرید خانه است و سالانه 5درصد درآمد ناخالص ملی مختص خودرو است باید مشکلات کنونی خودروها بر طرف شود و خودرویی همچون خودرو کلاس بی که قابل صادرات است را در کشور به تولید انبوه برسانیم.

منبع

مهر

برچسب : خودرو , تولید , انبوه , علم و صنعت , بودجه , ایرانی , تکنولوژی , فدراسیون , اتحادیه , یونسکو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

سیامک
1

بازم داستان تکراری توهم خودکفایی و اختراع چرخ! این آقایان کی میخواهند این جمود فکری را کنار بگذارند و درک کنند که ساخت خودرو امروزه یک کنسرسیوم جهانی را شکل می دهد. یعنی با اینهمه ادعای هوش هنوز به درک چینیها از فرمت اقتصاد و صنعت مدرن نمی خواهیم برسیم؟ اینهمه هزینه مضاعف از جیب ملت برای چه؟ سالهاست که خودکفایی در جهان دیگر معنای غرورآفرینی بحساب نمی آید درعوض از قرنها پیش هرکه بیشتر توانسته از مشارکت سایر کشورها بهره ببرد و در منابعشان (منابع اولیه تا دانش فنی) موفقتر بوده. امروز غرور آمیز این است که محصول نهایی بهتر از بقیه باشد نه اینکه مستقلتر از بقیه باشد. استقلال کامل و ایزوله یعنی دور ماندن از دانش جاری روز.
14:21  1393/04/26
پاسخ دادن
حامد
7

این کار خیلی عالیه!
به جای اینکه دولت و مردم به خودرو سازهای سنتی کمک کنند و ایراخودرو و سایپا هر محصول بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته را تولید کنند و به هیچ فرد و مسئولی پاسخگو نباشند ... باید به کارخانه ها و مخصوصا دانشگاه هایی کمک کنیم که بتوانند محصولات مدرن و با کیفیت و با امکانات روز دنیا باطرحهای ایرانی تولید کنند و ...
... روزی برسه که دانشمندان ایرانی هم بتونن ماشینی تولید کنند که در شتاب و قدرت و لوکس بودن از فراری هم جلو بزنه
مشکل خودروسازی ما اینه که هیج شرکتی برای تحقیق و پژوهش در جهت ساخت و تولید ایده های داخلی هزینه نمیکنه و دانشمندان ایرانی را هم باور ندارند و فقط به فکر کپی برداری هستند در حالی که این پول ها، هزینه نیستند و در طولانی مدت بازدهی خیلی زیادی برای شرکتها خواهند داشت
12:47  1393/02/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 مهرماه : دوستانی که فرمودن همه چی عادیه سیل نیست، تاخیر بخاطراداره پست هست و متهم کرن بقیه رو که حرف بی پایه و اساس میزنن لطفا توضیح بدید چرا تحویل ها رو عقب انداختن و نه شاسی میشه نه آماده حمل ماشین دارن ؟ مطمینا یکسری نمایندگی ها با اسامی مستعار میخوان دفاع کنن از عملکرد کرمان موتور ولی هرجا من یکی برم و بشینم میگم به همه چه شرکت بی در و پیکر و بیخودی هست چطور نقدی همه نمایندگی ها ماشین به قیمت روز دارن ولی ما که بیش از 7 ماه هست پول دادیم ماشینمون تحویل نمیشه؟
رضا T8 : سلام من ثبت نامم 18 بهمن بود 23 اسفند فاکتور شده ، بیمه هم 24 اسفند صادر شد و حدود دو روز بعدش صدور پلاک زرد شد تا چهارم اردیبهشت که سبز شد و ارسال پلاک و مدارک زرد شد ، تاریخ پست مدارکم زده 2.5 . تماسم گرفتم میگن رفته واسه بارگیری معلوم نیست کی بیاد. چطوریه که شما قبل از من ثبت نام کردید ولی ... یوقت دیر مدارک تحویلشون ندادی؟
مهدی : من گفتم پولش زیاده نمیتونم بدم بفروشمش حوالشو بیست تومن هم کسی نمیخره
J7 مشکی : منم ثبت نام 24 مهر هستم همه ی مدارک ماشین اومده از نمایندگی و شرکت پیگیری میکنیم حرف بیخودی می زنن در صف حمل
اطلس جی : منم پذیرش نوزده اسفندم فروش فوری، فاکتور نشدم، البته فعلا خیلی مونده تا ۹۰ روز کاری، تعطیلات زیاد بود
s3-سفید : چشمم به گوشی خشک شد امروز قرار تحویل داشتم ولی کنسل کردند گفتند خبر میدیم که هیچ خبری نشد اگر تا آخر هفته تحویلم نشه روز شنبه تعطیله ولی یکشنبه میرم دفترشونو رو سرشون خراب میکنم
امید : سلام روآ مدل ۸۷ دارم توی سرعت ۶۰ تا ۸۰ لرزش داره و سرعت های کمتر و بیشتر از این مقدار دیگه لرزش احساس نمیشود میل گاردان رو نشون تعمیرکار دادم گفت سالمه. ممنون میشم راهنماییم کنید
منصف : فاکتور شدن شما اینجا بدرد کسی نمیخوره اگه نفرمایید چه تاریخ و بخشنامه ای بودید
ساینا را بلاخره میگیرم : تخلفات شرکت سایپا که قابل شکایت برای خسته نشده ها: - تبدیل خودرو بدون رضایت -تبدیل تحویل فوری به پیش فروش بدون رضایت که باید شرکت سایپا همون ساینا حداقل در ۳۰ روز تحویل نماید. الله اکبر متاسفانه سایپا تو یک جنگ فرسایشی روانی خیلی ها را که اطلاع از حق و حقوق خود ندارند و بعضی ها هم حوصله شکایت بازی ندارند از خرید ساینا منصرف کرده است. به هر حال با این وضوح تخلفات هر کی شکایت کنه میتونه ساینا را با غرامت بگیرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
توسکا : دقیقا منم همینم
مهران : عزیز جان تگرگ. ماشین سقف تگرگ خورده میندازن
207 : باید فاکتور بشه بعد سود تاخیر رو میزنن
نرگس : جان خودتون راستشو بگید تحویل فروردین ماه ارتقا یافته پیش فروش فاکتور کردن
محمود خوروش : الاسلام من آخر برج8پول برای ساینا واریز کردم به خدا وسیله ندارم کی تحویل می دهید
ساده نباشید : برادر و خواهر من اون sajjad من توی تلگرام پیدا کردم دو دقه نشد اکانت رو حذف کرد واز تلگرام. رفت. .🍒🍒🍒اون الان. ماشینش سوار شده من و شما به فکر نتیجه. جلسه ایم هنور 🍒🍒🍒🍒
Yas : سلام 207 سقف فلز تحویل 30دی.تبدیل 28فروردین پلاک 30فروردین امروز 9اردیبهشت تحویل گرفتم.20میلیون سود تاخیر.....انشالله قسمت همه
مراد : بیشتر ریاست جمهوری را زیر سوال برده یعنی هیچ قدرتی ندارد رئیسی وبه زبان ساده گفته بی عرضه هست وما هرکاری دلمان بخواهد میکنیم واقعا متاسفم برای همشون دارن کلاهبرداری میکنن علنا هم افتخار هم میکنن وهیچ کس هم جلوشون نمی گیره قبلاً پنهانی دزدی میکردن دیگه علنا اعلام میکنن ماهر کاری دلمان بخواد میکنیم
آپشنال : از منم مثل شماست
207 اسفند پانا : من تکمیل وجه 14 دی هنوز پلاک نشوم