تولید انبوه خودروی دانشگاه علم و صنعت تا سال 96/ خودرویی متناسب با بودجه ایرانی

خودرویی متناسب با بودجه ایرانی

رئیس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه با تولید خودرو در این دانشگاه به دانش فنی پلتفرم خودرو کلاس بی دست می یابیم، گفت: دانشگاه علم و صنعت پیش بینی می کند تا سال 96 این خودرو را به تولید انبوه برساند.
محمدحسن شجاعی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طرح خودرو کلاس بی از سال 1391 به عنوان طرح کلان ملی انتخاب شده و به ساخت خودرویی جدید با ویژگی ها و مزیت های فراوان منجر می شود.
وی با بیان اینکه اگرچه معنی پلتفرم ساخت کامل خودرو نیست، گفت: شورای عتف خواسته است که یک خودرو را به صورت کامل طراحی کنیم که این طراحی شامل همه قطعات خودرو نیز می باشد.
وی هدف از طراحی خودرو کلاس بی را ساخت مجموعه ای علاوه براتاق اولیه، سوار کردن اتاق های متعدد روی خودرو عنوان کرد تا با قیمتی مناسب و امکاناتی همچون تعبیه کتابخانه کوچک، مکانی برای فلاسک و لیوان، متناسب با هر شرایط اقلیمی با ظرفیتی مبنی بر تعداد خانواده های ایرانی و همچنین دسترسی به مونیتورها، فرمان برقی، دسترسی به دنده برای هر فردی و... عرضه شود.
رئیس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: نیاز به تعمیرات و تجهیزات و ابزارهای ساخت در این محصولات جدید کاهش پیدا می کند و منجر به افزایش کیفیت محصول می شود.

تولید خودرویی متناسب با بودجه ایرانی

عضو ارشد انجمن مهندسی مکانیک انگلستان گفت: تا به حال در ایران به دانش فنی پلتفرم دست نیافته بودیم که اگر این طرح را به پایان برسانیم نتیجتا تولید خودرویی متناسب با بودجه ایرانی بر اساس تکنولوژی های جهانی برای صادرات و همچنین کاهش قابل توجه هزینه و افزایش کیفیت خودرو را به دنبال دارد.
شجاعی فرد با بیان اینکه در سال 1391 از میان 40 طرح برگزیده برای طرح کلان ملی، طراحی پلتفرم خودرو کلاس بی به عنوان دومین طرح انتخاب شد، گفت: با تولید خودرو کلاس بی ساختار مناسبی برای طراحی همه مدل ها از جمله صندوقدار، هاچ بک، وانت، شاسی بلند، اس یو وی، ام پی وی به دست می آید.

تولید انبوه خودرو کلاس بی تا سال 96

عضو کمیته تکنولوژی فدراسیون اتحادیه انجمن های مهندسی خودرو دنیا گفت: برای انتقال دانش مدیریت طراحی از چند کشور خارجی مشاوره گرفته ایم و اکنون در حال تنظیم تفاهم نامه ای با شرکت سایپا  هستیم و پیش بینی می کنیم درابتدای سال1396 به تولید انبوه خودرو کلاس بی با قیمت 12 هزار دلار باشیم.
وی همچنین افزود: برآن هستیم تا بر مبنای تولید 50هزار خودرو در سال اول، در سال دوم 300 هزار و در سال های آتی به نسبت بیشتری خودرو کلاس بی با قیمت مناسب تولید کنیم.
رئیس کرسی ارتباط با صنعت و دانشگاه یونسکو در ایران اذعان داشت: به تشخیص شورای عتف مبنی بر اینکه سه دانشگاه دیگر در این طرح باید مشارکت داشته باشند، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاههای امیرکبیر را برای ساخت موتور، خواجه نصیر را برای گیربکس و دیفرانسیل و دانشگاه تهران را برای کار روی آزمایشگاهها را انتخاب کرد.
وی با بیان اینکه الان مرحله طراحی ایده ای به اتمام رسیده است، گفت: در این طرح ارتباطات بین المللی با فیزیتا، فدراسیون اتحادیه و انجمن های مهندسی خودرو، آی مکنج انگلیس، انجمن مکانیک مهندسان انگلستان، یورو موتورز اروپا را داریم.
استاد دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت گفت: طراحی این خودرو در ایران سابقه نداشته است و 270 خصوصیت خودرو بر روی 300 خودرو کلاس بی و سی بررسی شده و با میانگین شرایط، خودرویی متناسب با شرایط ایران بین کلاس بی و سی را در آینده  ای نزدیک می سازیم.

ایجاد فرصت شغلی فراوان با تولید خودروی کلاس بی

شجاعی فرد توضیح داد: تولید خودرو کلاس بی فرصت شغلی فراوانی را ایجاد می کند در صورتیکه کارخانه علاوه بر تولید عادی خود به ازای هریک خودرو کلاس بی دو نفر را مشغول به کار می کند.
وی در خصوص بودجه طرح عنوان کرد: کل بودجه اولیه 3 میلیارد بوده که مختص طراحی استایل خارجی است و خیلی هم با این سه میلیارد کار کرده ایم ولی باز هم کمک بودجه ای در این طرح نیاز است و قرار بوده از سال1391 مبلغ صد میلیارد بودجه در اختیار این طرح قرار گیرد تا مسیر پیشرفت خود را طی کند.
وی گفت: از آنجایی که خودرو سبد دوم خرید هر خانواده بعد از خرید خانه است و سالانه 5درصد درآمد ناخالص ملی مختص خودرو است باید مشکلات کنونی خودروها بر طرف شود و خودرویی همچون خودرو کلاس بی که قابل صادرات است را در کشور به تولید انبوه برسانیم.

منبع

مهر

برچسب : خودرو , تولید , انبوه , علم و صنعت , بودجه , ایرانی , تکنولوژی , فدراسیون , اتحادیه , یونسکو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

سیامک
1

بازم داستان تکراری توهم خودکفایی و اختراع چرخ! این آقایان کی میخواهند این جمود فکری را کنار بگذارند و درک کنند که ساخت خودرو امروزه یک کنسرسیوم جهانی را شکل می دهد. یعنی با اینهمه ادعای هوش هنوز به درک چینیها از فرمت اقتصاد و صنعت مدرن نمی خواهیم برسیم؟ اینهمه هزینه مضاعف از جیب ملت برای چه؟ سالهاست که خودکفایی در جهان دیگر معنای غرورآفرینی بحساب نمی آید درعوض از قرنها پیش هرکه بیشتر توانسته از مشارکت سایر کشورها بهره ببرد و در منابعشان (منابع اولیه تا دانش فنی) موفقتر بوده. امروز غرور آمیز این است که محصول نهایی بهتر از بقیه باشد نه اینکه مستقلتر از بقیه باشد. استقلال کامل و ایزوله یعنی دور ماندن از دانش جاری روز.
14:21  1393/04/26
پاسخ دادن
حامد
7

این کار خیلی عالیه!
به جای اینکه دولت و مردم به خودرو سازهای سنتی کمک کنند و ایراخودرو و سایپا هر محصول بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته را تولید کنند و به هیچ فرد و مسئولی پاسخگو نباشند ... باید به کارخانه ها و مخصوصا دانشگاه هایی کمک کنیم که بتوانند محصولات مدرن و با کیفیت و با امکانات روز دنیا باطرحهای ایرانی تولید کنند و ...
... روزی برسه که دانشمندان ایرانی هم بتونن ماشینی تولید کنند که در شتاب و قدرت و لوکس بودن از فراری هم جلو بزنه
مشکل خودروسازی ما اینه که هیج شرکتی برای تحقیق و پژوهش در جهت ساخت و تولید ایده های داخلی هزینه نمیکنه و دانشمندان ایرانی را هم باور ندارند و فقط به فکر کپی برداری هستند در حالی که این پول ها، هزینه نیستند و در طولانی مدت بازدهی خیلی زیادی برای شرکتها خواهند داشت
12:47  1393/02/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پلنگ : خب دوست بزرگوار الآن تقصیر ماها چیه که قرار بود دی واریز کنیم فروردین تحویل بگیریم ولی بعد کلی دغدغه و استرس و انتظار تو اردیبهشت یه پیام پیش فروش فرستادن میخوایید ریسک کنیم اونم از دست بدیم بریم از بیرون ماشین بگیریم که همون ماشین رو با کلی اختلاف بگیریم؟من نمیدونم چرا به این همه مردم بی گناه و بی تقصیر که با هزار دردسر و انتظار بعد چند ماه دغدغه ذهنی به خاطر واریز وجه پیش فروش میگید طمعکار!!!؟
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
S5 : ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ شاسی شده هنوز ماشین تحویل نگرفتم اشتباه کردم شکایت نکردم فردا میرم برای شکایت الکی منتظر نمونین اینا خودرو بده نیستن نمایندگی میگه همین که هست خیلی پرو شدن
امید s5 : خداوکیلی هرکی شاسی شده از اس ۵ بیاد درست بگه چه تاریخی ثبتنام کرده چه تاریخی شاسی شده من ۷/۲۵ ثبت ۴۰۲ ثبتنامم بوده هنوز شاسی نخورده جون عزیزتون اول راست بگین بعد دقیق ممنونم❤️
امید s5 : خداوکیلی هرکی شاسی شده از اس ۵ بیاد درست بگه چه تاریخی ثبتنام کرده چه تاریخی شاسی شده من ۷/۲۵ ثبت ۴۰۲ ثبتنامم بوده هنوز شاسی نخورده جون عزیزتون اول راست بگین بعد دقیق ممنونم❤️
علی : تی 8کسی نیست تحویل گرفته باشه والا ما هنوز تو تکمیل وجه موندیم خشک شدیم چکار کنیم
دوم خرداد ماه : دوستان سوگند به خدا همین امروز شرکت سایپا تماس گرفتم گفتن دوم خردا ماه پیامک هاي اسفند ماهی ها میفرستیم صدرصد.
حسین تارا : V4سفید واریزی۹:۲۱خبری نیس
۱۴ماه بدبختی : سلام از سورن دوگانه برای بهاروتابستان خبری نیست تولید نمیشه یا xu7یا ۲۰۷
S 5 : دوستان برای من هنوز‌شاسی نشده ۲۲ مهر ثبت نام کردم شاسی میشه چند روز بعد تحویل میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی وانتی : دوستان واسه تکمیل وجه پراید وانت خرداد ماه که دعوت نامه اومده چقدر باید پرداخت کنیم
حمید : امروز طلا فروش ها همشون تعطیل کردن حق شان هست انتظار داشتن طلا همیشه گرون بمونه انشالا اونقدر ارزون بشه دلال های طلا نابود بشن و همه بتوانند طلا بخرند
29 اسفند : ممنون که جواب دادی.بنظرت به لحاظ کیفی بهتره؟
رضا : قیمت کارخانه 347هست نزدیک سی میلیون پایین تر از سورن دوگانه بزارم از سورن 40میلیون گرونتر
اسفند : کی گفته دوم میاد
مسعود : با سلام خدمت دوستان اگر عزیزانی ثبت نام نمایندگی سنندج هستند لطفاً اعلام بفرمایند
هوسانگ نیانگ : ماشینت چین پسر برو اونجاس
29 اسفند : دوست عزیز به معنای همانیکه تو کاستومر رو فاکتور می‌چرخه هروقت یک مرحله عقب تر بره میشه نرمال
امیر دی : کارت خودرو برام اس شده اصفهان هستم کدوم پست برم بگیرم
سلام : مطمئن اید شما