نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015

نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015

نگاهی سریع به جدول خودروهای لوکس که در آن فضای پای صندلی های عقب با قیمت کارخانه این محصولات مقایسه شده، حاکی از کمبود خودروهایی جادار با قیمت مناسب است. در راستای برطرف کردن این نقص کمپانی اینفینیتی نسخه جدیدی از Q70 را با فاصله محوری بیشتر و با نام Q70L مدل 2015 روانه بازار کرده است. این خودرو حدود دو سال است که در بازار چین با نام اینفینیتی M به خریداران ارائه می‌شود و عرضه آن در آمریکا با اعمال تغییراتی در بدنه، سیستم انتقال قدرت و شاسی همراه شده است.

نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015

افزایش حدودا 15 سانتی متری فاصله محوری، علاوه بر افزایش جای پا طول Q70L را به 513 سانتی متر رسانده است. کمپانی حق سفارش دو موتور مختلف را برای خریداران این خودرو قایل شده است: پیشرانه شش سیلندر خورجینی 3.7 لیتری با 330 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 366 نیوتن متر (با قیمت پایه 51,350 دلار) یا موتور هشت سیلندر خورجینی 5.6 لیتری با 420 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 565 نیوتن متر (و قیمت 64,550 دلار). با در نظر گرفتن این قیمت ها می‌توان گفت، اضافه شدن فاصله محوری در این خودرو، موجب افزایش قیمت 1,500 دلاری Q70 شده است؛ گفتنی است، نسخه Q70L این خودروی لوکس با پیشرانه هیبریدی عرضه نمی‌شود.

نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015

ازجمله تغییرات صورت صورت گرفته در این زیبای ژاپنی می‌توان به وجود چراغ نقشه خوان برای هر سه سرنشین صندلی عقب، خروجی برق 12 ولت، درب های عقب وکیومی و صندلی های مجهز به گرمکن اشاره کرد. برخلاف خودروهای مشابه Q70L و رقبایی همچون هیوندای سنتنیال (اکوس) که با قیمت 61,500 دلار عرضه می‌شود، صندلی های عقب مدل سفارش آمریکای این خودرو قابلیت خم شدن ندارند. نظر شما در مورد این ژاپنی کشیده که فضای پای آن تنها 3 سانتی متر از مرسدس بنز S-Class کمتر است، چیست؟ جالب است بدانید که Q70 از نظر کیفیت رانندگی هرگز قابل مقایسه با مرسدس بنز E-Class و بی ام و سری 5 نیست و فاصله محوری بیشتر، رقابت را برای این سدان ژاپنی سخت تر می‌کند. با این وجود، آنچه Q70L را متمایز می‌کند، استفاده از چرم آنیلین و چوب درخت زبان گنجشک در طراحی داخلی آن است که در کنار تزئینات نقره ای رنگ براق، جلوه ای زیبا و بی‌نظیر به کابین این مدل از اینفینیتی می‌بخشد. تست رانندگی با این خودرو که در نیویورک سیتی و در جاده منتهی به کوه Bear انجام شد، به خوبی تفاوت فراوان این سدان طویل و رقبای اسپرت خود را نشان داد. با این تفاسیر، به نظر شما چه عاملی سبب حضور اینفینیتی Q70L در کلاس سدان های لوکس و میان رقبایی چون آئودی A6، کادیلاک CTS و جگوار XF شده است؟

 

کیفیت رانندگی

نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015

افزایش طول محوری این خودرو، حدود 45 کیلوگرم به وزن خالص Q70L اضافه کرده است که با نشاندن کودکی در صندلی عقب و خریدن چند چیزبرگر برای او برابری می‌کند. البته این افزایش وزن زیاد چشمگیر نیست، اما به دلیل عدم تغییر ضریب فرمان، بدنه کشیده تر آن در مقایسه با Q70 موجب عدم تیزی و چابکی این خودرو می‌شود. رانندگی با این زیبای ژاپنی در خیابان های نه چندان مناسب نیویورک، پر از تکان و ضربه اما قابل کنترل بود، اما در جاده های خارج از شهر اینفینیتی Q70L عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.  

نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015 نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015

نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015

داخل کابین این خودروی زیبا به لطف وجود تکنولوژی حذف صداهای اضافی و عایق بندی بهتر کاملا ساکت است. البته صدای موتور کاملا قابل توجه است که همین امر، حس رانندگی با یک خودروی اسپرت را در راننده و سرنشینان زنده می‌کند. خودروی مجهز به موتور هشت سیلندر خورجینی مورد ازمایش ما بسیار قدرتمند عمل می‌کرد اما از شتاب بالایی برخوردار نبود. با وجود آنکه کمپانی سازنده، شتاب صفر تا صد این خودرو را منتشر نکرده است، غرش موتور آن از شتاب سریع آن خبر نمی‌دهد. یکی از نکات جالب در مورد این خودرو، تجربه رانندگی با این ژاپنی در پیچ ها است. دو برآمدگی روی کیلومترشمار تعبیه شده که با برجستگی های روی کاپوت همخوانی دارد. استفاده از چوب و چرم در طراحی داخلی و حالت مواج کنسول مرکزی از دیگر خصوصیات این زیبای ژاپنی محسوب می‌شود. وجود فضای بیشتر در عقب خودرو از ویژگی های بارز اینفینیتی Q70L است که علی رغم وجود تجهیزات و امکانات مناسب، فضای بسیار مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. با وجود فضای پای سخاوتمندانه، عدم وجود پنل کنترل در این خودرو برای صندلی های عقب، برخلاف هیوندای سنتنیال،حس نشستن در یک هواپیمای درجه یک را در سرنشینان ایجاد نمی‌کند. از دیگر نقایص اینفینیتی Q70Lمی‌توان به صندلی های عقب آن اشاره کرد که علی رغم تجهیز آنها به گرمکن، از سردکن بی بهره هستند و قابلیت خم شدن نیز، ندارند. 

نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015

شاید این خودروی کشیده پنج سرنشین به عنوان خودرویی لوکس در سطح متوسط، بتواند نظر افرادی را به خود جلب کند که ترجیح می‌دهند یک راننده داشته باشند تا اینکه خودشان پشت فرمان بنشینند. البته این طور به نظر می‌رسد که چنین افرادی بیشتر در شانگهای چین ساکن باشند تا یک ابر شهر در آمریکا؛ اما بپذیرید که رقم فروش Q70L نشان دهنده موفقیت نسبی این خودرو در بازار است.


منبع

AutoBlog

   

برچسب : اینفینیتی Q70L , اینفینیتی , هیوندای سنتنیال , هیوندای اکوس , مرسدس بنز E Class , بی ام و سری 5 , آئودی A6 , جگوار XF , کادیلاک CTS , مرسدس بنز , کادیلاک , آئودی , بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

Saeed.F.O.F
2

آزمایش محصولات اینفینیتی ثابت کرده که گرچه یک کمپانی لوکس ساز و
ژاپنی است ، اما نتوانسته نظر مشتریان را در حد لکسوس و تویوتا به خود
جلب سازد. البته یک کمپانی معتبر است. ولی رانندگی با خودروهاش به
هیجان خودروهای درجه یک لکسوس و تویوتا نیست.
البته در شتاب و سرعت یک سر و گردن از تویوتا و لکسوس بالاتر است.
اما همانطور که گفتم لذت یک خودروی لوکس را به راننده القا نمی کند.
11:08  1393/08/14
پاسخ دادن
Ali
3

ظاهرش که خیلی لوکس بنظر میرسه.
15:30  1393/08/14

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تک : سخا چه تاریخی بود
دنا پلاس اتومات اپشنال : سلام دوستان دنا پلاس اپشنال تحویل خرداد هستم فعلا هیچ خبری نیست
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟
سود تاخىر : در مورد سود تاخیر حدود یک ماهو نیم تا دو ماه بعد از تحویل گرفتن ماشینت اس ام اس میاد میرى نمایندگیت فیش میده میبرى بانک پولو میریزى به حساب تمام
سجاد : دوستان خبری از اولویت پاییز 403 نیست ؟کی باید واریز کنیم
نجفی : دوستان سلام ببخشید این پراید وانت ها ضبط دارن یاندارن؟
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : سخا رو 11 بهمن تحویل دادم برادر
4723 : پیامک برات اومده؟