10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

پیکاپ های آف رود، خودروهای کم ارتفاع و خوابیده و خودروهایی که کاربری شان تغییر داده می‌شود، شاید طرفدارهای چندانی نداشته باشند اما به نظر می‌رسد که برخی از رانندگان این کار را تنها به دلایل ظاهری و بهبود عملکرد روزانه خودرو خود انجام می‌دهند. اگر دوست دارید که بین خودرویتان و سطح جاده فاصله ای وجود داشته باشد یا بیشتر به سطح جاده نزدیک شود، می‌توانید این کار را انجام دهید. برای کاهش یا افزایش ارتفاع، چندین روش متداول وجود دارد که در ذیل به آنها می‌پردازیم. در کنار کار روی بدنه، کاهش ارتفاع سپر و چند تکه کردن سقف، نگاهی به چندین روش برای ایجاد تغییرات ظاهری در خودرو می‌اندازیم.

 

1. تنظیمات فنر

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

خودروها و پیک آپ ها به انعطاف پذیری جهت داشتن هندلینگ مناسب در هر شرایط جاده ای و در پیچ ها نیاز دارند. فنرها بین چرخ ها و چارچوب خودرو برای امکان حرکت قرار گرفته است و ارتفاع خودرو را به عنوان بخشی از سیستم تعلیق تنظیم می‌کند. کاهش ارتفاع خودرو با تنظیم طول فنرها یا جاگذاری آنها، یکی از متداول ترین روش ها و شروعی آسان برای کاهش ارتفاع خودرو است. کاهش ارتفاع فنرهای خودرو که توسط عرضه کنندگان تجهیزات خودرویی فروخته می‌شود، می‌تواند جایگزین فنرهای کارخانه ای موجود باشد. اما برخی مالکان بریدن حلقه فنر سیستم تعلیق کارخانه را انتخاب می‌کنند؛ اما این روش می‌تواند موجب ضعیف شدن یا حتی از کار افتادن فنر و منجر به بروز خطر به هنگام رانندگی می‌شود. این راه میان بر در طول زمان می‌تواند هزینه بر باشد به این دلیل که می‌تواند موجب استهلاک بخش هایی همانند بدنه، تایرها و چرخ های خودرو شود. کاهش ارتفاع فنرهای فابریک کار بهتری است زیرا با توجه به ابعاد و وزن خودرو، قابلیت ارتجاع مناسبی دارند. اغلب آنها قابل خرید هستند و هزینه ای کمتر از 50 دلار برای مالک خود دارد؛ اما فنرهای با ارتفاع بیشتر می‌تواند هزینه ای بیش از 400 دلار در بر داشته باشد.

 

2- کاهش ارتفاع کیت ها

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

کاهش ارتفاع کیت ها یکی از آپشن های بی دردسر با کمترین زمان در کاهش ارتفاع خودرو محسوب می‌شود. کیت ها شامل بخش های خاص برای کامیون ها و خودروهای مخصوص هستند که با بخش های مختلف خودرو هماهنگ است. جالب است بدانید که اکثر کارهای مربوط به کاهش ارتفاع قابل کنترل هستند چه این کار در یک گاراژ خانگی یا توسط یک حرفه ای تکمیل شده باشد یا خیر. قیمت پرداختی برای کیت ها متفاوت است و انواع آن شامل هر چیزی از کیت های تزئینی و آف رود تا تجهیزات پیشرفته می‌شود؛ اما اکثر سیستم های کاهش ارتفاع شامل بخش های مشترک هستند. فنر تخت، میله های بازویی، پرانتزی یا کششی، میله های تعادل و ضربه گیرها، اکثر بخش ها را تشکیل می‌دهند؛ البته دستورالعمل ها و گارانتی ها اغلب بخش هایی از این پکیج هستند. بسته به نوع کیت، قیمت ها از 100 تا 1,000 دلار متغیر است. اکثر آنها آماده هستند یا می‌توانند با اجزای ارتقا یافته سفارش داده شوند.

 

3- سیستم تعلیق بادی

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

سیستم تعلیق بادی امکان حرکت روان خودرو را به وجود می‌آورد. با کم یا زیاد شدن فشار هوا در سیستم تعلیق، کیسه های سنگین و انعطاف پذیر یا قوطی های نگهدارنده و رهاسازی هوا در محل فنرها، ارتفاع خودرو به منظور تطبیق با شرایط جاده ای یا نیازهای عملکردی کاهش یا افزایش می‌یابد. برخی خودروهایی که ارتفاع آن ها پایین آورده می‌شود، از کیسه های سیستم تعلیق بادی برای کاهش یا افزایش ارتفاع استفاده می‌کنند که می‌تواند هزینه هزار دلاری برای افراد در بردارد. توانایی خرید سیستم بادی بیشتر از سیستم هیدرولیک است، اما هزینه خرید آن بدون احتساب هزینه نصب از 500 تا 1,500 دلار متغیر است.

 

4- سیستم تعلیق هیدرولیک

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

کاهش ارتفاع خودرو با توانایی انعطاف پذیری در مسیر، سرعت گیرها یا تغییرات آب و هوایی، هیدرولیک را به سیستم تعلیقی درجه یک به منظور انتخاب افراد تبدیل کرده است. سیستم تعلیق هیدرولیک به دلیل امکان کنترل ارتفاع خودرو را به راننده می‌دهد. از آنجا که سیستم های تعلیق بادی کار یکسانی را انجام می‌دهند، عملکرد سیستم تعلیق مایع بسته به قدرت استفاده شده برای ایجاد فشار هیدرولیک، سریعتر عمل می‌کند. اتومبیل هایی که در قسمت جلویی، عقب یا کنار کاهش یا افزایش ارتفاع دارند، از طریق سیستم مایع هیدرولیک کنترل می‌شوند. این روش کاهش ارتفاع، هزینه زیادی برای مالک بین 2,000 و 5,000 دلار یا بیشتر بدون احتساب نصب و نگهداری می‌شود.

 

5- کاهش ارتفاع سلیقه ای

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

اگرچه دستورالعمل هایی در خصوص چگونگی کاهش ارتفاع بسته به نوع خودرو وجود دارد، استفاده از روش های مبتکرانه نیز، برای این منظور می‌تواند جزو اهداف برخی مالکان باشد. ترکیب کیت و سیستم های رایج در آن برای کاهش ارتفاع می‌تواند ساعت ها شما را برای خواندن اینترنت و مجله های چاپی به خود مشغول کند. برخی مالکان کار را با کیت آغاز و با راه حلی منحصر به فرد تمام می‌کنند. برخی تعمیرگاه های محلی به دلیل کاهش ارتفاع خودروها و کامیون های خود به شهرت فراوانی دست یافته‌اند و مکانیک های آنها به دلیل استفاده از خلاقیت و ابداعات در کاهش ارتفاع اغلب با کاهش ارتفاع فنرها، شهرت بین المللی پیدا کرده‌اند. این ابداعات از ژاپن تا سیبری و لس آنجلس و از خودروهای کلاسیک تا خودروهای جدید، ارتفاع خودرو را به صورت سفارشی مطابق با سلیقه و راحتی راننده انجام  می‌دهند. افزایش ارتفاع نیز، همانند کاهش ارتفاع دارای قواعد مشابهی است اما به برخی ملاحظات از نظر هندلینگ و شرایط نیاز دارد. برای کاهش ارتفاع، خودرو باید کمی فشرده شود ولی در افزایش ارتفاع عکس این قضیه روی می‌دهد. در پنج مورد بعدی به آپشن های افزایش ارتفاع می‌پردازیم.

 

6- میله های چرخشی

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

میله های چرخشی در پیکتپ ها به جذب ضربه ها کمک می‌کنند. این میله ها روی بدنه و در انتهای خودرو ثابت هستند ولی بسته به نوع حرکت باز و بسته می‌شوند.  بازوهای عمودی نیز از طریق مهره های قابل حرکت به میله های چرخشی متصل شده‌اند.  سفت کردن این مهره ها به صورت دستی یا با ابزار می‌تواند ارتفاع میله را افزایش و در نتیجه ارتفاع خودرو یا کامیون را موجب شود.  مجسم کردن سیستم به دلیل نام " میله چرخشی " کمی چالش برانگیز است. اگرچه، چرخش از طریق این میله ها جذب می‌شود، اما این میله ها حرکت افقی به سمت بالا و پایین  ندارند. این حالت درست شبیه زمانی است که حوله ای خیس را فشار می‌دهید. فشردن حوله آن را به سمت بالا فشرده می‌کند و آب جذب شده را از آن خارج می‌سازد؛ این در حالی است که عدم فشردن آن موجب رها شدن و لرزان ساختن آن می‌شود. میله چرخشی می‌چرخد و و فشار عمودی را جذب می‌کند و زمانی که میله فشرده می‌شود، موجب خشکی بیشتر و ایجاد تاثیری سخت تر بر روی خودرو می‌شود. اگر میله چرخشی خیلی آزاد شود، همانند حوله تانشده – کمی میله را نگه می‌دارد و هندلینگ خودرو را متزلزل می‌سازد.  با چرخاندن میله چرخشی، به راحتی و در زمانی کم می‌توان ارتفاع خودرو را بالا برد، اما حفظ تعادل خودرویی با این ارتفاع زیاد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. صرف هزینه برای میله چرخشی یا کیت ها از محدوده 100 تا 200 دلار متغیر است و یکی از آپشن های مناسب برای افزایش ارتفاع خودرو محسوب می‌شود.

 

7- افزایش ارتفاع بدنه

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

افزایش ارتفاع خودرو از طریق افزایش دادن ارتفاع بدنه تعادل خودرو را بر هم نمی‌زند؛ همچنین این روش برای افرادی که تقارن و فاصله میان بدنه و چرخ را دوست دارند، مناسب است. افزایش ارتفاع خودرو یا پیکاپ با استفاده از بلوک هایی از جنس لاستیک یا پلی یورتان،  موجب افزایش فضای میان بدنه و چارچوب خودرو می‌شود. در این روش، سیستم تعلیق بر جای خود باقی می‌ماند، در حالی که خود بدنه در بالای چارچوب قرار می‌گیرد و بلوک ها برای حفظ آنها در جایگاهشان استفاده می‌شوند. جابجایی کل بدنه یکدست صورت می‌گیرد و عملکرد آف رود را در صورت انجام شدن درست، بهبود می‌دهد. اضافه شدن فنرلول spacer (حلقه هایی که به بالا و پایین فنر برای افزایش ارتفاع متصل می‌شود) با بلوک ها، جزو تجهیزات سفارشی است. از نظر قیمتی می‌توان گفت که افزایش ارتفاع بدنه بسیار کم هزینه تر از عملکرد بالا است و می‌تواند با قیمت 100 دلار آغاز شود؛ اما ارتقای آن به ارتفاع همانند سپرها و تایرها می‌تواند هزینه ای معادل 1,000 دلار یا بیشتر را برای افراد در بر داشته باشد.

 

8- افزایش ارتفاع سیستم تعلیق 

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

همانگونه که می‌توان ارتفاع خودرو را با استفاده از سیستم های هیدرولیک کاهش داد، می‌توان از آنها برای افزایش ارتفاع نیز، استفاده کرد. افزایش ارتفاع یک خودرو یا کامیون حتی به اندازه یک اینچ، آن را کاملا متفاوت نشان می‌دهد و سیستم های هیدرولیک – چه سیستم تعلیق بادی چه روغنی – نیاز به تغییر چارچوب را از بین می‌برد. افزایش ارتفاع پیکاپ های آف رود یا افزایش ارتفاع یک خودرو از طریق نصب تایرهای بزرگ، نیاز به در نظر گرفتن ملاحظاتی دارد : در این حالت باید مهندسی مورد نیاز برای ایمنی و هندلینگ نرم خودرو بدون اضافه شدن فشار اضافی به ساختار وسیله نقلیه در نظر گرفته شود. افزایش ارتفاع سیستم تعلیق ممکن است تنها در مورد سیستم تعلیق جلو، عقب، کل بدنه و یک چرخ صورت بگیرد و  اگر تمامی این تغییرات هدف اصلی افزایش ارتفاع خودرو یا کامیون باشد، افزایش ارتفاع سیستم تعلیق در صدر جدول این لیست قرار می‌گیرد. در جایی که ارتفاع خودرو بدون افزایش بدنه انجام شود، ارتفاع سیستم تعلیق ارتقا یافته چارچوب از سطح زمین فاصله بیشتری دارد. 

 

9- هم ترازی

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

 حمل قطعات سنگین زمانی که فشار زیادی به یک فرد وارد می‌شود، دشوارتر است. به همین ترتیب، اگر بار از توازن مناسبی در دو طرف برخوردار نباشد، وزن به درستی توزیع نمی‌شود و فشار آن یا روی جلو و یا عقب خودرو قرار می‌گیرد. یک خودرو یا پیکاپ به روش کامل مشابهی وزن را تحمل می‌کند. این تعادل در نقطه مرکزی بدنه و اطراف سیستم تعلیق ایجاد می‌شود، و اگر افزایش ارتفاع در خودرو صورت پذیرد، توزیع وزن تغییر می‌کند. کیت های هم تراز مکمل باعث می‌شوند افزایش ارتفاع یا حفظ ارتفاع قسمت انتهایی بیشتر از جلو یا برعکس باشد. قسمت جلوی پیکاپ ها ممکن است هنگامی که خالی هستند و بار حمل نمی‌کنند، به سمت پایین کشیده شود ولی پر کردن محفظه بار با کیسه های شن، باعث می‌شود خودرو تعادل خودش را به دست بیاورد و در مسیرهای پوشیده از برف و یخ بهتر حرکت کند. کیت های هم تراز اغلب شامل spacer است که در زمان گذاشتن فنر لول ها، تعادل مناسب را ایجاد می‌کنند. این کیت ها با محدوده قیمتی 40 تا 500 دلار عرضه می‌شود.

 

10- افزایش ارتفاع زیاد

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

با این که افزایش معمول ارتفاع خودرو جزو کارهای تخصصی برخی فروشندگان خودرو محسوب می‌شود؛ ولی افزایش ارتفاع یک پیکاپ  یا خودروی شاسی بلند (SUV) نیاز به خلاقیت و ابزارهای زیادی دارد. برای افزایش ارتفاع بدنه از کیت نیز استفاده می‌شود. افزایش ارتفاع یا بهبود هندلینگ با دو کیت می‌تواند سیستم تعلیقی ارزان قیمت برای شما تولید کند. کیت های Premium بسته به نوع مدل یا ساخت در محدوده قیمتی 200 تا 1,000 دلار عرضه می‌شوند.


منبع

HowStuffWorks

  

برچسب : تنظیم فنر , کاهش ارتفاع کیت , سیستم تعلیق بادی , سیستم تعلیق هیدرولیک , میله های چرخشی , افزایش ارتفاع بدنه , سیستم تعلیق






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

98 نظر

انور
23

دوواسپرودارم میخوام ارتفاعش ببرم بالا راهنماییم کنید ممنون میشم
00:47  1398/09/09
پاسخ دادن
انور
5

من دوو اسپروو دارم ۹۳میلادی است میخواهم کمی ارتفاعش ببرم بالا لطفآ رهنمایی کنید
ممنون میشم
00:39  1398/09/09
پاسخ دادن
حامد
35

سلام ریو دارم میخاستم ارتفاع ماشینمو یکم ببرم بالا به کف پارکینگ گیر میکنه چقدر هزینه داره ممنون میشم بگین
10:07  1397/10/11
پاسخ دادن
محمدرضا
18

سلام چگونه پرشيا رو يكم بخوابونيم
02:02  1397/01/10
پاسخ دادن
امیر روشنی
3

میخواستم بدونم اگه کمک بادی رو ماشین ببندم بعدش چقد تحمل بار داره میتونم تا یه تن بار بزنم یا نه
18:47  1397/01/05
پاسخ دادن
محمد
11

چگونه سر تویوتاکمری را بالا ببریم
13:01  1396/07/10
پاسخ دادن
امید
16

سلام من یه سراتو سایپایی خریدم میخام ماشینو بیارم پایین هر کس یه چیزی میگه میخاستم منو راهنمایی کنید و کجا میتونم ببرم
21:53  1396/07/05
پاسخ دادن
عباس
4

سلام،وقتتون بخیر،من یه گرانجور گرفتم،موقع ورود به پارکینگ کف ماشین میگیره،کسی راه حلی داره برا این مشکل؟!؟
14:57  1396/06/25
پاسخ دادن
ناصر محمدی
10

با نصب سرعت گیر در رمپ پارکینگ مشکل حل می شود
16:03  1396/06/25

دادا
8

405 کوکش رابخوابونم هزینش چقده
14:39  1396/06/13
پاسخ دادن
حسین
18

سلام خسته نباشید.من میخوام 206 رو ارتفاع بزنم.فنرلول اسپرت چقده قیمتش و چن تا باید بگیرم؟ماشین چن تا فنر لول داره؟میخوام ارتفاع دو انگشت بالای لاستیک باشه
21:09  1396/06/08
پاسخ دادن
بهنام
15

سلام
خواستم ببینم کمک ریگلاژی روی تیبا2 جواب میده؟
12:34  1396/05/25
پاسخ دادن
علی
19

سلام میخوام سمندو ارتفاع بزنم بیارم پایین از فنر لول ۲۰۶استفاده کنم خوب هست یانه دوستان اگه نظری دارین بدین ممنون میشم....
00:19  1396/04/26
پاسخ دادن
مرتی خفن
2

نه میشکنه
19:13  1396/05/26

رزگار
11

سلام ببخشید میخواستم بدونم که بدونه استفاده ازفنر لول باچه چیزی میتوان پراید را بلند کرد
04:30  1396/04/25
پاسخ دادن
محمد
7

من تو خط شوتی کار میکنم ته ماشینم بردم بالا ولی وقتی بار میزنم ته ماشین میخابه میشه کمک بادی نصب کنم
13:33  1396/04/24
پاسخ دادن
shooti27makuuuuu
4

عه باهم همکاریم ... بادی خوب نی از این اسپورتا ببند من بستم تا ۹۰۰ کیلو رو راحت تحمل میکنن اضلفه هم میاد ماشن هم زیاد نمیاد پایین
18:56  1396/04/29

HAmid
1

سلام داداش ارتفاع رو همون فابريكي بزار برو پشتش فنر لول بزن نميدونم منظورمو متوجه شدي يا ن فنر لول رو ميتوني دربياري جا بزني موقعي ك بار ميزنين فنر رو جا ميزنين ماشين با ١ تن بار هم اصلا تكون نميخوره موقعي كه خالي هستين فنر رو دربيارين مثل فابريك نرم ميشه كمك هم خواستين اين شمارمه زنگ بزنين راهنمايي ميكنم09154645751
11:57  1396/08/09

ارش
2

سلام اقا من سنگین ترین وزنی که رو ماشینمه دونفر بشینن عقبش اونوقت عشق ته بالا دارم ولی بدم بالا میگن ژامبون خراب میکنه میخاستم بدونم چه کمکی برای پژو پارس ببندم تا اخر بدم بالا ولی بسیار نرم باشه
00:18  1397/02/11

فرح بخش
7

باسلام و عرض ادب.لطفا بفرمایید چگونه میتوان ارتفاع جک ج 5 اتومات را به اندازه دو سانتی متر بالا آورد؟ و آیا این کار یعنی افزایش ارتفاع برای خودرو ایرادی ایجاد نمیکند مثلا تعادل خودرو را بهم نمیزند.؟
12:38  1396/04/20
پاسخ دادن
کسری
4

بهترین کار تعویض لاستیک با فاق 60 هست هم ماشین میاد بالا هم سواری نرمتر میشه
16:16  1396/04/29

مهدی
2

سلام .یه سوالی داشتم چجوری میتونم به وانت پیکان تایر پاترول بندازم میشه یا نه .؟؟
15:27  1396/04/07
پاسخ دادن
سی
0

چرانه
17:33  1396/06/03

شهرام
1

نمیشه پیکانت بد ریخت میشه
20:30  1396/09/28

حسین
4

میخواستم ماشینم ارتفاع بدن رانا
12:57  1396/03/31
پاسخ دادن
محمد
12

با سلام بهترین روش افزایش ارتفاع ساندرو معمولی به استپ وی چیست ممنون راهنمایی فرمایید
22:06  1396/01/21
پاسخ دادن
ساسان
21

سلام اقا من میخوام بدونم کمک بادی خطری تو جاده نداره کسانی که نصب کردن راضی هستن یا خیر ممنون میشم
11:09  1396/01/05
پاسخ دادن
شایان
6

سلام دوست عزیز نه خطری ندارد اگه توست شخصی دانا نصب شود
10:56  1396/04/19

ناصر
2

با سلام.دربارهی تعلیق عقب ی قابل تنطیم مطلب زیا بدارید.با تشکر
09:05  1395/11/29
پاسخ دادن
اشکان خان
3

سلام من یه 495 دارم میخوام بخوابونمش تا جایی ک امکان داره میخواستم بدونم برا لاستبک های جلو ضرر نداره؟
12:58  1395/10/14
پاسخ دادن
نصرتی
17

من یک کیاسراتو دارم ارتفاعش خیلی پایین است آیا میشود ارتفاعش رو افزایش داد؟
21:32  1395/10/06
پاسخ دادن
صابر زارع
10

سلام من میخوام لیفان 620 رو بیارم پایین تر جوری که ماشین شکلیل تر بشه... نمیخوام ببرمش... مال چه ماشینی روش میخوره ؟
00:52  1395/07/29
پاسخ دادن
احمد
5

سلام میخاستم اگه امکان داره اجزای کامل بادی رو معرفی کنید وکار اونها رو توضیح بدید با تشکر
00:37  1395/07/17
پاسخ دادن
حسن
12

با سلام بنده خودرو ولکس c30دنده ای دارم میخوام ارتفاعش رو زیادکنم خواستم ببینم کدام فنرلولی بهش میخوره
14:39  1395/06/31
پاسخ دادن
وحید
37

من میخوام ارتفاع جک j5 رو 3 سانت زیاد کنم ایا جایی میشناسید که این کار رو انجام بدن ...
18:47  1395/06/11
پاسخ دادن
ali.m
17

سلام.من ی پرشیامعمولی دارم الان ارتفاعشوپایین آوردم حدود4 انگشته ولی هنوزم دلخوام نیست..توروخداراهنماییم کنیدچیکارکنمم
16:39  1395/06/05
پاسخ دادن
ور
10

چهار تا چرخه ان را باز کن
21:29  1395/11/28

کوروش
5

سلام دوست عزیز من در حیرتم چرا راجب سیستم تعلیق متحرک نگفتین بهترین روش در ایران همینه ولی اطلاعاتی راجبش ندارم برا نصب کسایی هستن که نصب میکنن با هزینه بالا اگه میشه اطلاعات بدین خودمون دست به آچار بشیم ممنونم
05:32  1395/04/11
پاسخ دادن
کاربر: ehsanby
16

سلام
من یه ام‌وی ام ۱۱۰ دارم و میخوام ارتفاعشو کم کنم ولی نه در حد کف خاب،معقولانه
چه روشی بهتره و نرمی متشین هم خیلی خیلی مهمه،ممنون میشم یه جواب جامع بهم بدید،راستی چه فنری خوبه برای تعویض؟
اگرریگلاژی میشه نصب کرد کجا دارند؟
16:48  1395/04/07
پاسخ دادن
امیراشکان
39

سلام من یه 405 دارم میخوام بدونم تا چه قدر ارتفاعش رو بزنم که به سرعتگیر نگیره؟؟؟
لطفا راهنمایی کنید
ممنون.
20:56  1395/03/02
پاسخ دادن
رضا
13

من توسان ۲۰۱۴ دارم احساس می کنم که فاصله ارتفاع عقب خیلی پایین است آیا میشه ارتفاع آن را افزایش داد
16:33  1394/11/25
پاسخ دادن
سام
22

من.لیفانx50دارم.چطورارتفاعش.راببرم.بالا.تقریبا٢٠.سانت
15:34  1395/02/03

امیر
8

بله میشه.باید میله هایی که اکسل رو نگه میداره در بیارید و ارتفاع رو تنظیم کنید بعد میله هارو یر جاشون بذارید
22:51  1395/03/22

یوسف
0

میتونی اکسلو ارتفاعشو تنظیم کنید خیلی راحت
12:20  1395/09/02

یاسر
25

سلام.من یه سمند دارم خواستم به اندازه 2دور ارتفاعشو بیارم پایین گفتم به نظر شما عزیزان از چه فنری یاسیستمی استفاده کونم که فشار به ماشین نیاد ودرعین حال نرمی خودشو داشته باشه؟ممنونم
09:05  1394/11/10
پاسخ دادن
جلیل
7

سلام میتونی فنر ها جلوت 206 بزاری که نه ضربه زیاد بخوره نه برش بدی بهترین کار
17:22  1395/04/07

سعید
8

این سیستمها تو ایران برای مردم آشنا نیست و خیلی ها اصلا نشنیدن یه راهی برای ارتفاع زدن معرفی کنید که تو ایران کارایی داشته باشه..
12:23  1394/10/30
پاسخ دادن
y3f
16

ایا206رو میشه تمام سیستم تعلیق یا فنربندیشو تنظیم دستی کرد چقد هزینشه
15:07  1394/09/01
پاسخ دادن
مهدی
15

اقا سوال داشتم ماشین ما عقب سنگین سوار شدنی هی میگیره به لاستیک باید چه کار کنم ارتفاشو بیارم بالا بد فنرو میکشه چی کار میکنه چه قدر خرجشه ماشین پی کیه
23:43  1394/05/30
پاسخ دادن
کاربر: kh.am
11

سلام خسته نباشید چند تا سوال داشتم
ما در حال ساخت یک ماشین باگی هستیم و برای سیستم تعلیقش میخوایم از سیستم تعلیق بادی استفاده کنیم چون میشه برای افرود ارتفاع ماشین رو زیاد کرد و برای جاده صاف ارتفاع رو کم کرد تا سرعت گرفتن و شتاب گیری ممکن بشه ولی هیچ اطلاعاتی از قبیل قیمت نصب این سیستم از کجا میشه خریدش طرز کار دقیقش نداریم خیلی ممنون میشم اگر یه مقدار اطلاعات به من بدید
با تشکر
16:37  1394/03/03
پاسخ دادن
رضا
4

برادر میتونی از خمره های باد اتاق کامیون استفاده کنی شاتره بری فراوانه 3 سال پیش هرکدوم با نصب 100 میشد البیته به ماشین داشت که چه لوازمی بخواد بعضی ها بیشتر هم میشد
البته بنظرم نیاز به یک کمپرسور باد هم برای سواری باشه
21:08  1394/09/01

محمد
33

سلام من خواستم سئوال کنم که آیا میشه ارتفاع خودروی تویوتا کمری را بالا برد یا نه ودر کجاها انجام می شود .
08:56  1394/01/07
پاسخ دادن
وحید وکیلیان
10

سلام سوالی دارم آیا افزایش ارتفاع به روشی که در مورد شماره 7 توضیح داده اید تاثیری در ایمنی خودرو سر پیچها نمیگذارد؟البته من قصد دارم فقط حدود 6 سانت به ارتفاع پیک آپ خود اضافه کنم.
15:30  1393/12/22
پاسخ دادن
hm_hitcher
8

1car اگه واستون مقدوره يه توضيحاتي در مورد عكس شماره سوم بنويسيد و توضيح بديد چرا تاير ها رو به حالت كج درميارن؟ مگه اين باعث نميشه كه يه طرف تاير بيشتر ساييده بشه؟ بجز شكل ظاهري چه مزيت ديگه اي داره
ممنون ميشم بتونيد راهنماييم كنيد
14:37  1393/09/23
پاسخ دادن
PRC
5

سیستم تعلیقی که ماشین عکس 3 داره به کلی با سیستم های تعلیقی که معموله و ما میشناسیم فرق داره، این سیستم طوری طراحی شده که با کاهش ارتفاع تعلیق (و حتی گاهی با افزایش وزن خودرو) به صورت خود به خود قسمت بالای تایر ها به سمت داخل متمایل میشه و لاستیک به صورت زاویه دار قرار می گیره. بیشترین کاهش ارتفاع بدون دستکاری ماشین رو هم با همین سیستم تعلیق میتونید داشته باشید. کاهش ارتفاع تا این حد و حتی این مدل سیستم تعلیق خیلی معمول نیست و کاملا درسته که در صورت رانندگی طولانی در این حالت انتظاری جز آسیب دیدن لاستیک ها نباید داشت!
11:42  1393/09/24

PRC
9

این سیستم تقریبا به این صورته:
وزن خودرو روی این قسمت اعمال میشه
| |
(لاستیک)-------O------------------------------O--------(لاستیک)
در این شکل O محل اتصال محور به بدنه است که به نوعی مفصل متحرکه. ملاحظه می فرمایید که طبیعتا هرچی وزن خودرو بیشتر شه زاویه ی لاستیک بیشتر میشه که البته افزایش زاویه بدون افزایش وزن هم امکان پذیره که اون دیگه میشه تیونینگ.
11:50  1393/09/24

مجتبی
3

بخش شماره 9 عکس چه خودرویی هست؟ خیلی با حاله!
07:47  1393/09/23
پاسخ دادن
Ali
16

هوندا
12:18  1393/09/23

زرنگ
8

هوندا_آكورد_كراس تور
12:54  1393/09/23

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Hsi : منم مثل شما. شرایطم همینجوره
Hsi : من شهریور ۴۰۲ ثبت نام اس ۵ انجام دادم. هنوز شاسی به نامم نخورده. هفته پیش رفتم جلوی دفترشون گفتن امکان تبدیل ندارن و همون اس ۵ و میدن.
ساینا را بلاخره میگیرم : برای من پیامک سهند اومد واریز نکردم الان هم پیامک هم ساینا و هم اطلس g اومده ولی متاسفانه همشون پیش فروش هستن فامیل ما باید بهمن(طرح پیش فروش) گذشته باید سایپا ماشین ساینا را تحویل میداد که الان میگن آخر خرداد ۱۴۰۳ تحویل میدن به هر حال من شکایت کردم که طرح سه ماهه برنده شدم و باید طرح سه ماهه باید بدن ولی حواستان باشه که سایپا تو طرح پیش فروش در تحویل خودرو خیلی بد عهد هستن مبارک کسایی که واریز کردن
آریسان2 : دوستان بنده ثبتنام فروردین هستم رنک خاکستری میتونم رنگ به نقره ی تغییر بدم؟
امیر j7 تهران : حرف مفته. تا اونجایی که یادمه اینا همیشه مشکل گمرک داشتن. بهونه س قضیه چیز دیگه ایه
تارا v2 : سلام آقا سعید منم ۲۶ دی ماه تاریخ تحویلم بود فاکتور شده و تخصیص پلاک هم صورت گرفته ماشینتون فروش فوری بود یا فوق العاده؟؟
Kmc j7 : زنگ زدم میگم چرا ماشین من ۴۰ روزه که توی مرحله صدور بیمه نامه گیر کرده،طرف میگه گزارش زدیم حالا اگه جواب بدن بهتون اطلاع میدیم:// نمیفهمم یه بار میگن گمرک یه بار میگن مشکل از بیمه است انقدر گردن گیرتون خرابه بیاین بگین تقصیر منه!اره دیگه تقصیر منه که از اون خراب شده ماشین خریدم لعنت بهشون که من الان ۶ ماهه منتظر ماشینمم
وحید : سلام دوستان تماس گرفتم باشماره ۰۹۶۵۵۰ کارشناسشون با اعتماد بنفس کامل پاسخ دادن که بما مربوط نمیشه ما خودرو ساز هستیم و باید با ۱۲۴ تماس بگیرید.(@سامانه یکپارچه) که تماس گرفتم ایشون هم گفتن مربوط به شرکت سایپا هست هردو دارن سرباز میزنن از تعهدشون. راهکاری هم که ارائه دادند اگر تحویل نگیرید شکایت شرکت سایپا کنید.
ایمان (شاهین اتومات) : با سلام و احترام به استحضار مي رساند درخواست شما در اين شركت ثبت شده و پس از بررسي، مطابق ضوابط اقدام و نتيجه اطلاع رساني خواهد شد سلام دوستان من از سایپا شکایت کردم از طرق سامانه 136.irسازمان بازرسی کل کشور واین پیامک هم از طرف سایپا اومد حتما شکایت کنید ازعدم تحویل به موقع خودرو
سعید : سلام. میشه لطفا شماره ردیف قراردادتون رو اعلام کنید؟ من تحویل 24 دی بودم هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیار رانابهمن 30 : سلام بعداز 14ماه فاکتور شدیم قسمت همه
پارس‌زمستان‌ : برای‌من‌زده‌بود‌تحویل‌دوماه‌ولی‌امروز‌تحویل‌گرفتم‌اگر‌قیمت‌را‌کاهش‌ بدن‌پولمان‌را‌بر‌میگردانند
مهدی : سلام دوستان ببخشید یه سوال آیا طاقچه عقب تیبا 2 تحمل باند رو داره یا نه.ممنون میشم نظر بدین
محمدعباسی : سلام شماتحویل حضوری زدین دیماهی بودین درسته؟ منم مث شما21پرداخت زدم تحویل حضوری هم زدم امافعلاپلاک شده پیامی نیومده که برم تحویل بگیرم
آریزو 6 پرو : سلام منم امروز قسط دوم هم دادم ولی هنوز خبری نیست
پارس‌زمستان : سلام‌دوستان‌من‌‌پنجم‌واریز‌کردم‌امروز‌تحویل‌گرفتم
منتظر سورن 11فروردین : مرحله صدور اسناد چقدر طول میکشه؟ دوستان ماشین من شیرازه زنگ زدم نمایندگی تهران بهم گفتن پارکینگ شیرازه. کسی می دونه چقدر طول می‌کشه حمل بار بشه
اریزو 6 نقدی 22 اسفند : اریزو ها جمع بشیم ت همین صفحه تو قسمت اریزو
مسعود : سلام امروز از دیماهی ها کسی فاکتور شده
تبدیل به 207 : امروز تبدیلیا رو فاکتور میکنن