بررسی پورشه کایمن مدل 2015

بررسی پورشه کایمن مدل 2015

پورشه کایمن مدل 2015 با قدرتی بیشتر و قیمتی بالاتر از پورشه 911 به بازار عرضه می‌شود. این زیبای آلمانی با پیشرانه ای پرشورتر، فرمانپذیری دقیق تر، ترمزهایی قدرتمندتر و ماهیتی چابک تر به خودرویی بی عیب و نقص تبدیل شده است. هنوز سخنی از عملکرد بهتر این خودرو به میان نیامده است. واقعیت این است که کمپانی پورشه بهترین موتورهایش را روی پورشه 911 نصب می‌کند ولی این موضوع به معنای وجود نقص در موتور پورشه کایمن نیست؛ دو تیپ از سه تیپ این خودرو ظرف 4.5 ثانیه به شتاب صفر تا صد خود دست می‌یابند. موتور میانی پورشه کایمن باعث شده است در مقایسه با پورشه 911 از تعادل بهتری برخوردار باشد و ویژگی های یک خودرو اسپرت را به خودش بگیرد. این خودرو راننده را زیاد درگیر رانندگی می‌کند و صدای موتور نیز، چنان گوش نواز است که به سختی می‌توان برای آن قیمتی تعیین کرد. 

بررسی پورشه کایمن مدل 2015 بررسی پورشه کایمن مدل 2015

در بحث قیمت می‌توان گفت که اگر در انتخاب آپشن دقت کافی مبذول نگردد، امکان افزایش قیمت آن تا 50 درصد یا بیشتر وجود دارد. بی روح بودن سیستم صوتی و نبود محفظه های کافی در داخل کابین از جمله نقاط ضعف این زیبای آلمانی محسوب می‌شوند. البته وقتی قیمت ارزان تر آن در مقایسه با پورشه 911 را در نظر بگیریم، این نقاط ضعف رنگ می‌بازند، اما برخی ممکن است استدلال کنند که این خودرو با داشتن ابعاد کوچکتر نسبت به مدل های اصلی 911 مناسب تر است. اگر در بازار به دنبال یک خودرو اسپرت جدید هستید، پورشه کایمن مدل 2015 پیشنهاد بسیار مناسبی است. گفتنی است که این زیبای آلمانی تنها خودروی کوپه با موتور میانی است. رقبای این خودرو عبارتند از : بی ام و M235i، شورولت کوروت، نیسان 370Z و خود پورشه 911. تمامی این خودروها جذاب هستند، ولی اگر به دنبال خرید پورشه اسپرت هستید باید بدانید که هیچ گزینه ای بهتر از پورشه کایمن وجود ندارد.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی پورشه کایمن مدل 2015

پورشه کایمن مدل 2015، کوپه ای دو سرنشین است که در سه تیپ پایه، S و GTS به خریداران عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ پایه پورشه کایمن عبارتند از : رینگ های 18 اینچی،  تایرهای تابستانی عملکرد بالا، بادشکن اتوماتیک عقب، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک، سیستم Start – Stop برای کاهش مصرف سوخت، صندلی های اسپرت نیمه برقی (پشتی برقی، تنظیم ارتفاع و جلو و عقب رفتن به صورت دستی)، بلوتوث، نمایشگر 4.6 اینچی برای دادن اطلاعات لازم به راننده، سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی 7 اینچی تعبیه شده در وسط کنسول مرکزی و سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو با خروجی “ 2 X 25” وات و در نهایت، درگاه صوتی کمکی در جعبه داشبورد. تجهیزات تیپ S عبارتند از: موتور حجیم تر، چراغ های زنون، رینگ های 19 اینچی، ترمزهای دیسکی جلو، کالیپر ترمز قرمز رنگ، سیستم صوتی استریو مجهز به 9 بلندگو، نمایشگر لمسی 7 اینچی، رادیوی HD، رادیوی ماهواره ای و درگاه iPod / USB را به تجهیزات خود اضافه کرده است. تیپ GTS نیز، این تجهیزات را با کمی قدرت بیشتر، رینگ های 20 اینچی، بدنه خارجی و طراحی داخلی ارتقا یافته در خود دارد. پورشه GTS تجهیزات استانداردی همانند سیستم تعلیق قابل تنظیم ( PASM) و پکیج Sport Chorono را در خود دارد. همچنین سیستم گیربکس پویا ( که گفته می‌شود حداقل وزن را در زمان تعویض دنده منتقل می‌کند)، تایمر، شاسی های قابل تنظیم توسط راننده، گیربکس PDK، و سیستم کنترل در سربالایی می‌باشد.

بررسی پورشه کایمن مدل 2015 بررسی پورشه کایمن مدل 2015

اکثر تجهیزات استاندارد تیپ های S و GTS برای تیپ پایه با پرداخت مبلغی بیشتر قابل خریداری است. همانگونه که همیشه از کمپانی پورشه انتظار می‌رود، مجموعه ای از آپشن های متفاوت برای پورشه کایمن مدل 2015 در دسترس می‌باشد. این تجهیزات قابل ملاحظه عبارتند از : دسترسی و استارت بدون کلید، سنسورهای پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب، عملکردهایی با قابلیت کنترل از طریق صدا، کروز کنترل تطبیقی (تنها با گیربکس PDK)، پکیج Convenience (سیستم کنترل آب و هوای دونقطه و صندلی های مجهز به گرمکن)، و یک " دفترچه الکترونیکی " که به صورت خودکار اطلاعات رانندگی متعدد را برای تحلیل های بعدی در کامپیوتر شخصی تان ثبت می‌کند. ارمغان پکیج Infotainment برای خریداران عبارتند است از: مسیریاب ماهواره ای، سیستم رادیویی Aha با قابلیت همگام سازی با تلفن های هوشمند و یا سیستم صوتی Bose مجهز به 10 بلندگو و یا سیستم صوتی Burmester مجهز به 12 بلندگو.  هنگامی که می‌خواهید امکانات داخل کابین را انتخاب کنید، با سه مدل صندلی مختلف روبرو می‌شوید: صندلی های تیپ پایه با قابلیت تنظیمات برقی در 10 جهت، صندلی های Sport Seat Plus (به اختصار SSP) با بالشتک های پرهیجان و نسخه SSP از صندلی ها به نام   Adaptive Sport Seats Plus با قابلیت تنظیم به صورت برقی در 14 جهت می‌باشد. همچنین روش های متعددی برای شخصی سازی داخل کابین با رنگ های متمایز و قطعات طراحی خاص وجود دارد. از نظر عملکرد نیز، می‌توانید ترمزهای سرامیکی – کامپوزیتی، قفل  دیفرانسیل عقب به همراه توزیع گشتاور (Porsche Torque Vectoring یا PTV)، فرمان برقی حساس به سرعت (Power Steering Plus) و همانگونه که قبلا اشاره شد، پکیج های PASM و Sport Chorono را برای خودروی خود انتخاب کنید.     

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی پورشه کایمن مدل 2015

تیپ پایه پورشه کایمن دارای یک پیشرانه شش سیلندر خطی 2.7 لیتری است که می‌تواند 275 اسب بخار قدرت و 289 نیوتن متر گشتاور تولید کند (این موتور به اسم flat-6 یا boxer-6 نیز، شناخته می‌شود). تمامی تیپ های پایه پورشه کایمن به صورت استاندارد با دیفرانسیل عقب و گیربکس شش سرعته دستی به خریداران عرضه می‌شوند. گیربکس هفت سرعته PDK با کلاچ دوگانه دستی اتوماتیک جزو تجهیزات سفارشی این خودرو محسوب می‌شود. در تست سرعت، پورشه کایمن با گیربکس دستی در 5.8 ثانیه به شتاب صفر تا صد خود دست یافت. به صورت کلی می‌توان گفت که این زمان، زمان مناسبی است اما برای خودرویی در این کلاس کمی کند است. مصرف سوخت تیپ پایه پورشه کایمن با گیربکس شش سرعته استاندارد در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 11، 13 و 9 لیتر؛ با گیربکس PDK به ترتیب 10، 12 و 8 لیتر برآورد شده است.  تیپ S پورشه کایمن به پیشرانه flat-6 3.4 لیتری  مجهز است که می‌تواند 325 اسب بخار نیرو و در حدود 370 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در تست انجام شده، این خودرو با گیربکس PDK به 4.5 ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند این زمان در مورد گیربکس دستی فقط 0.1 ثانیه کمتر است. مصرف سوخت این خودرو با گیربکس دستی و در سیکل ترکیبی برابر با 11.90 لیتر (13.69 لیتر در شهر، 9.78 لیتر در بزرگراه) و با گیربکس  PDK و در سیکل ترکیبی برابر با 11.40 (13.03 لیتر در شهر، 9.12 لیتر در بزرگراه) بر آورد شده است.  تیپ GTS پورشه کایمن به نسخه ارتقا یافته ای از موتور flat-6 مجهز شده است که 3.4 لیتر حجم دارد و قادر است نیرویی معادل 340 اسب بخار و گشتاوری در حدود 380 نیوتن متر تولید کند. مصرف سوخت آن با گیربکس دستی در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب عبارتند از : 12، 14 و 10 لیتر؛ این اعداد و ارقام با گیربکس PDK به ترتیب عبارتند از : 10، 12 و 8 لیتر.

 

ایمنی

بررسی پورشه کایمن مدل 2015

تجهیزات ایمنی استاندارد پورشه کایمن مدل 2015 عبارتند از : ترمز ضدقفل، کنترل کشش و  پایداری و هشت کیسه هوا؛ در مورد آخر می‌توان گفت که این هشت کیسه دو کیسه هوای جانبی و زانویی برای هر سرنشین را نیز شامل می‌شوند. به خاطر داشته باشید که پورشه کایمن علاوه بر این که از کروز کنترل تطبیقی (ACC) برخوردار است، به سیستم  Porsche Active Safe نیز مجهز است که از امواج رادار استفاده می‌کند و موانع جلوی خودرو را تا فاصله 198 متری تشخیص می‌دهد. حتی هنگامی که کروز کنترل ACC غیر فعال باشد نیز می‌توان از این سیستم استفاده کرد. این سیستم در مواقع اضطراری واکنش هایی نشان می‌دهد که از میان آن ها می‌توان به درگیر کردن اندک ترمز ها و یا ترمزگیری شدید، اشاره کرد. اگر استفاده از این سیستم شما را به هراس می‌اندازد، نگران نباشید: می‌توانید به آسانی این سیستم را خاموش کنید. در تست ترمز، تیپ پایه پورشه کایمن با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از طی مسافت 31 متر متوقف شد؛ این میزان در تیپ S مجهز به ترمزهای سرامیکی – کامپوزیتی 32 متر به ثبت رسیده است (در خودروهای مجهز به ترمزهای استاندارد، این مسافت حدود 30 متر است). برای مالکانی که از این خودرو برای رفت و آمد روزانه خود استفاده می‌کنند، ترمزهای استاندارد کارایی بیشتری دارند.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی پورشه کایمن مدل 2015

 فضای راحت و آسوده، همواره یکی از خصوصیات توصیفی کابین پورشه کایمن بوده است. کنسول مرکزی شیک یکی از طراحی های برجسته و چشم نواز در داخل کابین این خودرو محسوب می‌شود. از دیگر خصوصیات آن می‌توان به استفاده از مواد با کیفیت در طراحی، نمایشگرهایی با تکنولوژی پیشرفته و ترکیب رنگ های متعدد (شامل امکان سفارش روکش چرمی Amber Orange) اشاره کرد. از لحاظ رفاه و راحتی نیز، می‌توان گفت راحتی پورشه 911 فقط کمی بیشتر از پورشه کایمن است، شاید علت آن هم این باشد که قیمت بالاتر پورشه 911 را توجیه کند. در داخل این کابین فضای کمی برای گذاشتن وسایل تعبیه شده است و جالیوانی های موجود در آن نیز، شل و سست هستند. اما نکته مثبت در خصوص این خودرو این است که موتور میانی اجازه برخورداری از دو صندوق عقب را به آن می‌دهد. یکی از این صندوق ها در جلو قرار گرفته و 15 لیتر گنجایش دارد که برای جا دادن یک ساک کوچک کفایت می‌کند، ولی ظرفیت صندوق عقب 27 لیتر است و کاربرد بیشتری دارد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی پورشه کایمن مدل 2015

اگر به دنبال تجربه رانندگی نشاط آور با خودرویی اسپرت هستید، پورشه کایمن مدل 2015 یکی از بهترین انتخاب های برای شما محسوب می‌شود. با این که برخی علاقمندان بدون هیچ شک و تردیدی پیشرانه های توانمند تیپ های S و GTS را ترجیح می‌دهند، ولی تیپ پایه نیز این هیجان را به شما می‌دهد که یک موتور پر طنین با گشتاور بالا پشت سر خودتان داشته باشید.  هر دو گیربکس دستی و PDK عملکرد خوبی دارند، اما برخی افراد از سفارش فرمان حساس به سرعت صرفنظر می‌کنند؛ زیرا تنظیمات استاندارد فرمانپذیری بهتر و دقیقی را در اختیار راننده خود قرار می‌دهند. لازم به ذکر است که این خودروی زیبا به علت مجهز بودن به موتور میانی، در جاده های مارپیچ از عملکرد و تعادل مناسبی برخوردار است.  گفتنی است که این آلمانی زیبا به دلیل دارا بودن واکنش پذیری فوری، قابل پیش بینی و مناسب از رانندگی آسانتری نسبت به پورشه 911 برخوردار است. هندلینگ مناسب این خودرو باعث می‌شود رانندگی در شرایط عادی بسیار آسان باشد. ممکن است راننده ها هنگام رانندگی با رینگ های 20 اینچی محتاط تر باشند چون دیواره آن ها بسیار نازک است، به همین خاطر، می‌توان گفت رینگ های 19 اینچی بهتر پورشه کایمن را به یک خودرو سفری تبدیل می‌کنند.      


منبع

Edmunds

برچسب : پورشه کایمن , پورشه , 911 , بی ام و , M235i , شورولت کوروت , نیسان 370Z , کروز کنترل , کنترل آب و هوای اتوماتیک , کالیپر ترمز , سیستم تعلیق , گیربکس , سیستم کنترل در سربالایی , دوربین دید عقب , مسیریاب ماهواره ای , دسترسی و استارت بدون کلید , دیفرانسیل , ترمز ضد قفل , کنترل کشش , کنترل پایداری , کیسه هوا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

سما
13

این ماشین هایی که بررسی میکنید نه تنها ما بلکه 7 نسل بعدی هم نمیتونه خریداری کنه . خوندنش بیشتر جنبه سرگرمی داره .

لطفا تمرکزتون رو بزارین بر روی بررسی خودرو هایی که قابل خرید برای عموم در داخل کشور ایران است . نه رنج رور 1 ملیلاردی !!!!!!!!
09:38  1393/09/30
پاسخ دادن
کاربر: kamy
7

گل گفتی
15:53  1393/09/30

کاربر: Amir Es
3

سما خانم ماشینی که عموم بتونه بخره پژو 206 و پارس و پراید و سمند و این هاست که همه امکاناتشان رو که کمتر از امکانات یک خودروی روز بازار جهانی هست میدونه. اگه یکم ماشین های نسبتاً بالا شهر مثل سانتافه اینا رو بگیم هم که اکثرا هر روز این ها رو در خیابون ها می بینیم و امکانات مهمشون رو میدونیم. ولی این ماشین ها مثل بنز S class و و پورشه کایمن اتومبیل های خاصی هستن که همه عاشقشون اند و اطلاعات عمومی افراد رو درباره مسائل اتومبیل های روز دنیا بیشتر میکنه و به نظر من خواهش هایی مثل خواهش شما کاملا بی دلیل و غلط است زیرا اکثر کاربران این نوع مقالات را دوست دارند.
12:47  1393/10/05

یاشار
0

در بازی اگر پیروز نباشی پس باخت نیست//چرا؟توزندگی باکسی مشکل داشتی غم راحله اش نیست ؟ما بی تفکر زندگی میکنم همش سعی میکنیم خود را به فکر منفی روی برداریم که اشتباه هست نمیتونیم بگیم ما هستیم ما وجود داریم ما تواین زندگی نفس میکشیم /چرا؟اعتقاد به چیزی که میخوایم به دست بیاریم نداریم مثل من عید گوشی عوض میکنم من تابستون خونه میگیرم من این ماه اضافه کاری زیاد میونم من امسال یه بار بیشتر مسافرت نمیرم
08:35  1395/04/24

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید-- تهران : سلام دوستان من تماس گرفتم با تعزیرات به شماره 135 گفت برای خودروسازها اگر حداقل 50 مورد شکایت در مورد مدلهای مختلف تولیدی دریافت کنیم بلافاصله ورود میکنیم روالش رو توضیح داد ترجیح میدم برم شکایت ثبت کنم از کرمان موتور چون قبل از عید پلاک شدم ولی ماشینو تحویل ندادن
j7 : من که شهریورم تحویل نگرفتم
بی بی : مسئولان سایپا و ایرانخودرو یک مشت دزد سرگردنه .
مهرداد شیراز s3 : درود من هم رفتم توی سایت تعزیرات شکایت کردم tazirat135.ir از کارت و بیمه ماشین و برگ اول قرارداد هم اسکن گرفتم گذاشتم ضمیمه شکایت بنظرم اگر همه کسانی که پلاک شدن ولی خودرو نگرفتن از کرمان موتور همت کنند و شکایت کنند شرکت مجبور به ارسال خودرو میشه . حتی شده تشریف ببرید کافی نت قرارداد و کارت و بیمه ماشینو ببرید باعث میشه تحویل ماشین زودتر بشه تا بعد بریم دادگاه بابت دیرکردش شکایت ثبت کنیم
امیدواری و صبر : اکثر ما ها که پول سهند نداریم برای تکمیل وجه و ثبت نام و اینکه حتی توی برنامه دیوار کسی حاضر نیست حواله سهند را به قیمت ۲۰ میلیون تومن بخره. اگه سایپا واقعا راست میگه قیمت سهند را به قیمت ساینا کارخانه ای و قیمت نهایی برای آبان ماه به بعد به ملت واگذار کنه همه ما استقبال میکنیم وگرنه ما غیر ساینا اس چیز دیگه ای نمیخواهیم .وسلام
پذیرش۱۹اسفند : اینجور معلومه فعلا فاکتور نمیکنه ای شرکت بی صاحب
Reza : دوستان عزیز من همین الان زنگ زدم سایپا شماره ملی رو گفتم برگشت گفت که شما اسمتون تو لیست هست و منتظر پیامک واریز باشید ..گفتم احتمالش هست که کلا کنسل بشه گفت همچین چیزی امکان نداره وقتی سایت یکپارچه ارجاع به خودرو ساز زده یعنی اسمتون دراومده و فقط،باید منتطر پیامک واریز باشید. گفت توی سال جدید واسه هیشکه پیامک نرفته ولی قطعا میاد
مسعود زمستان 403 : درود برشرفت .کسی که میخواد سوداگری کنه باید این چنین بخشی بشنوه .
آرمان : سلام بستگی به شهر داره من یزد هستم ۲۱ فروردین پلاک شده دیروز بارگیری شده بعضی از دوستان هستند دو روز بعد تحویل گرفتن
joni جون : عزیزان شماراشفارش می کنم به تقوی صبر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعیده : سلام کسی میدونه سود تاخیر را چه زمانی برامون واریز میکنن؟؟
محمد : سلام. از وقتی که سپر ماشینم ضربه خورده چراغ شوراش از کار افتاده. چراغ شوراش آسیب ندیده ولی نمی‌دونم چرا از کار افتاده. سوکتی چیزی داره که ممکنه بیرون اومده باشه؟
علی : سلام وتبریک جناب ابی کبود اگر نکته ایی جهت اب بندی هست بیان کنید
کوییک : سلام‌‌ اینایی که فاکتور میشن چند روز بعد پلاک میشن ؟؟
عزت اله : پیامک فاکتور شدن هم برامون میاد؟
207 : منم تحویل فروردینم و هیچ
دیشب : ریس جمهوری نتواند در مقابل شورای رقابت مقابله کند نفس من پارس بیارد پایین .برای حرف ریس جمهور ارزش قائل نیست. فیلم بازی می کنند. خدا برای عظیمی ایران خود رو نسازد. داغ بچه اش ببیند
امیر سورن دوگانه تبدیل به جدید : سلام دوستان سورن موتور جدید تا چه تاریخی فاکتور شده ممنون میشم جواب بدید🌹
دی ماهی : سلام من 25 تکمیل وجه کردم اما هنوز فاکتور نشدم
هفته4دی طرح مبعث : منم شرایط شما رو دارم ولی هنوز فاکتور نشدم