معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم)

معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به کاربرد، نوع بدنه و ویژگی های کلی کامیون مان پرداختیم. در قسمت پایانی قصد داریم تا نگاهی به کابین های موجود در این کامیون و خدمات کمپانی سازنده بپردازیم.

 

کابین LX

معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم)

کابین LX در این کامیون زیبا، سطح بالایی از راحتی، فضایی سخاتمندانه و دیدی واضح برای راننده خود به ارمغان می‌آورد. راننده می‌تواند تختخواب را در حالت ایستاده قرار دهد و در صورت نیاز تختی به فضای عقب کابین اضافه کند. پنجره پشت ستون B نیز، در روشنایی روز نور کافی را به داخل کابین می‌تاباند و زاویه دید بهتری در اختیار افراد قرار می‌دهد. نکته جالب اینکه وزن کم این کابین در میزان مصرف سوخت این کامیون تاثیر فراوانی دارد؛ قسمت جلویی این خودروی سنگین از نظر خصوصیات آیرودینامیک از استاندارد یورو 6 تبعیت می‌کند و با یک سیستم خنک کننده بزرگ روی سپر تجهیز شده است. این سیستم نه تنها جریان هوا را از طریق خنک کننده خودرو افزایش می‌دهد بلکه مصرف سوخت آن نیز، کاهش می‌یابد.   

 

مزیت های کابین برای راننده 

معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم)

دسترسی راحت

ارتفاع بلند در جلوی صندلی سرنشین

وجود فضایی سخاوتمندانه برای گذاشتن تجهیزات و وسایل

دید واضح و کامل از روی صندلی راننده

تختخوابی راحت برای سفرهایی که نیاز به دو راننده دارد

مزایا برای کامیون دار یا شرکت حمل و نقل

وزن کمتر به منظور مطابقت با میزان بار

بدنه آیرودینامیک و دماغه باریکتر و مصرف سوخت کمتر

معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم) معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم)
معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم)

تغییرات آیرودینامیکی و ظاهری آشنا از جمله تغییرات صورت گرفته در بدنه این آلمانی زیبا محسوب می‌شوند؛ این در حالی است که راننده در داخل کابین با صندلی های با کیفیت بالا و خصوصیت ارگونومیک پیشرفته ای مواجه می‌شود. امکان سفارش تجهیزاتی همانند تختخواب بزرگتر و محفظه های بیشتر، این را به خودرویی دلخواه برای سفرهای طولانی مدت تبدیل کرده است. همچنین یک تختخواب ثانوی نیز، در سفرهای طولانی که به دو راننده نیاز دارد، موجود می‌باشد. نمایشگر مات این کامیون نیز، دارای عملکردی سریع و تنظیماتی منطقی است؛ همچنین دسترسی به آن بسیار راحت می‌باشد. شما با داشتن فرمان استاندارد چندگانه، کنترل همه چیز را در دست دارید؛ بدین معنا که بدون برداشتن دست خود از روی فرمان، به راحتی می‌توانید اطلاعات خودرو را کنترل کنید، تماس تلفنی داشته باشید و حتی تنظیمات رادیو را تغییر دهید. کابین LX برای حمل تانکر، بونکرهای حمل غلات، مایعات همچنین و انتقال ابزارآلات ساختمانی یکی از ایده آل ترین ها محسوب می‌شود.

 

کابین L

معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم)

کابین L موجود در کامیون TGS برای برآورده کردن تمامی نیازهای سایت های ساختمانی مناسب است. علاوه بر ارتفاع کم به دلیل دسترسی به تجهیزات در این کابین، راننده از دید کاملی در تمامی جهات و محدوده وسیعی از تجهیزات برای استراحت کوتاه مدت یا بلند مدت بهره می‌برد. علاوه بر این، وزن سبک آن نیز، روی مصرف سوخت تاثیر چشمگیری دارد؛ قسمت جلوی TGS به دلیل داشتن خصوصیات آیرودینامیک از استانداردهای یورو 6 تبعیت می‌کند و به یک ورودی بزرگ سیستم خنک کننده در سپر تجهیز شده است. این سیستم نه تنها موجب افزایش حرکت جریان هوا از طریق خنک کننده TGS می‌شود بلکه در کاهش مصرف سوخت آن نیز، موثر است.   

معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم)

مزیت های این کابین برای راننده

ارتفاع کم برای سوار و پیاده شدن راحت تر

دید جامع و کامل از روی صندلی راننده

قدرت مانور عالی به لطف کاهش کلی پهنای کامیون به 2,240 میلی متر

تختخواب های راحت برای استراحت کوتاه یا بلند مدت

محفظه هایی برای قرار دادن وسایل

مزایای آن برای کامیون داران یا شرکت های حمل و نقل

وزن کمتر و امکان حمل بار بیشتر

کاربردی قابل تغییر

 سازگاری زیاد با ساختارهای متعدد

معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم) معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم)
معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم)

راننده ها در سفرهای چند روزه می‌توانند خواب و آسایش خوبی داشته باشند. خصوصیات آیرودینامیکی اصلاح شده و ظاهری آشنا از جمله خصوصیات بدنه این کامیون محسوب می‌شود و در داخل کابین نیز، راننده از صندلی هایی با کیفیتی بالا و خصوصیات ارگونومیکی لذت می‌برد. این کامیون زیبا امکان سفارش یک تخت بزرگ و محفظه های چند منظوره را برای خریدار خود قایل شده است و همین موضوع آن را به کابینی دلخواه برای مسافت های متوسط تبدیل می‌کند. پنجره باریک در پشت ستون B در روشنایی روز نور بیشتری را به داخل کابین منعکس می‌کند و همچنین زاویه دید مناسبی از سمت چپ فراهم می‌سازد. نمایشگر مات این کامیون نیز، دارای عملکرد سریع و تنظیمات منطقی است؛ همچنین دسترسی به آن بسیار راحت می‌باشد. شما با داشتن فرمان استاندارد چندگانه، کنترل همه چیز را در دست دارید؛ بدین معنا که بدون برداشتن دست خود از روی آن، به راحتی می‌توانید اطلاعات خودرو را کنترل کنید، تماس تلفنی داشته باشید و حتی تنظیمات رادیویی خود را تغییر دهید. کابین L برای سایت های ساختمانی، کامیون های باری مخزنی، سردساز، آشامیدنی ها و انتقال ابزارآلات ساختمانی یکی از ایده آل ترین ها محسوب می‌شود.

 

کابین M

معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم)

کابین M به صورت استاندارد با ابعادی سخاوتمندانه و فضایی جادار به خریداران عرضه می‌شود. به لطف وجود ابعاد هندسی مطلوب و وزن کم، ساختارهایی همانند مخلوط کن بتن، کمپرسی، بیل مکانیکی، بونکرهای حمل سیمان و یخچال می‌توانند روی آن نصب شوند. جمع و جوری، سبکی و هزینه پایین کابین M را به بالاترین سطح کارآمدی رسانده است. این کابین دیدی کامل از اطراف در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، به گونه ای که هم رانندگان و هم سرنشینان راحتی این کابین را تحسین می‌کنند. پنجره پشت ستون B روشنایی بیشتری را در طول روز به داخل کابین منعکس می‌کند و دید بهتری از عقب را در اختیار افراد قرار می‌دهد.  

 

مزایای این کابین برای راننده

معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم)

 ارتفاع کم برای سوار و پیاده شدن راحت تر

دید عالی از اطراف از روی صندلی راننده (پنجره جانبی پشت ستون B، پنجره عقب دو قسمتی عقب در صورت تقاضای مشتری)

قدرت مانور مطلوب در زمان محدود بودن فضا به لطف کاهش کلی پهنای کامیون به 2,240 میلی متر

راننده به راحتی می‌تواند با ایستادن روی پلکان و از طریق دستگیره ای که روی سقف کابین تعبیه شده است، بخش کمپرسی کامیون را کنترل کند.

مزایای این کامیون برای کمپانی :

وزن کمتر و امکان حمل بار بیشتر

 انعطاف پذیری آن ها در کاربرد بدون محدودیت طول بار

معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم) معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم)

 نوارهای آلومینیومی، سطوح پلاستیکی و دستگیره های درب کرومی، از جمله طراحی های ارگونومیکی و باکیفیت این کامیون زیبا محسوب می‌شود. کابین این کامیون برای راحتی و عملکردی ایمن طراحی شده است و کاملا با نیازهای راننده متناسب می‌باشد. نمایشگر LCD ضد نور در کنسول مرکزی، در تمامی اوقات اطلاعات لازم را در اختیار راننده قرار می‌دهد. انواع مختلف صندلی برای این کامیون قابل خریداری است که از میان آن ها می‌توان از صندلی های بادی مجهز به سیستم تهویه نام برد که راحتی را برای راننده فراهم می‌آورد. از دیگر خصوصیات این کامیون می‌توان به محفظه های متعدد در آن، روکش های روی درب قابل شستشو و سیستم هوای فشرده برای نظافت آسان کابین اشاره کرد. این زیبای آلمانی در دادن اطلاعات ترافیکی و ابزارهای سرگرمی بسیار عالی عمل می‌کند.  یکی از نکات برجسته در خصوص کامیون مان سیستم صوتی پیشرفته MMT یا MAN Media Truck است. این سیستم دارای یک نمایشگر لمسی بزرگ رنگی که اطلاعات مربوط به مسیریاب روی آن نمایش داده می‌شوند. بلوتوث و درگاه USB / AUX-In نیز در آن تعبیه شده اند. کامیون مان TGS به یک کول باکس با یک میز تاشو مجهز است که برای ذخیره مواد غذایی بسیار کاربردی است.  

 

ایمنی

معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم)

مسافرت با این کامیون از ایمنی بسیار زیادی برخوردار است. قابلیت اعتماد و کارآمدی در صنعت حمل و نقل می‌تواند ضامن ایمنی و عدم بروز حوادث خطرناک باشد. به همین دلیل، توسعه نوآوری های سیستم ایمنی یکی از مهمترین اولویت های کمپانی مان محسوب می‌شود.

 

برنامه پایداری الکترونیکی (ESP)

معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم)

این سیستم پیوسته وضعیت خودرو را کنترل می‌کند و در صورتی که کامیون با خطر لغزیدن یا چپ شدن مواجه شود، به صورت اتوماتیک کنترل موتور و سیستم ترمز را بر عهده می‌گیرد. این سیستم در اکثر تیپ های مان TGS جزو تجهیزات استاندارد محسوب می‌شود. ترمز کمکی با سیستم ESP زمانی به کار می‌افتد که راننده کنترل کامیون را از دست بدهد یا خطر قیچی کردن وجود داشته باشد.  ترمز کمکی از گردش زیاد یا تغییر ناگهانی ممانعت به عمل می‌آورد. سیستم پیچیده MAN PriTrader قدرت ترمز 600 کیلوواتی حتی در سرعت های پایین را در اختیار راننده خود قرار می‌دهد. این سیستم به صورت مستقیم روی میل لنگ عمل می‌کند و می‌تواند تا 90 درصد کل عملکرد ترمز را کنترل کند. نمایشگری که به صورت دیجیتال فشار بار روی اکسل کامیون را نشان می‌دهد، اطلاعاتی را در خصوص وضعیت بار کامیون را در اختیار راننده قرار می‌دهد. سنسورهای فشار، فشار زیرین روی فنر بادی و واحد کنترل ECAS2 فشار ثبت شده را به وزن اکسل منتقل می‌کند. به هنگام بالا رفتن از تپه، گیربکس دستی کمک شایانی برای انجام این کار به این کامیون می‌کند. در زمانی که پای خود را از روی پدال ترمز برمی‌دارید و آن را روی پدال گاز می‌گذارید، کلید فعالسازی فشار ترمز را حفظ و از برگشتن آن به بالا جلوگیری می‌کند. این خصوصیت در کامیون های مان جزو تجهیزات استاندارد محسوب می‌شود. در اینجا راننده تنها باید برای حرکت پای خود را از روی پدال ترمز بردارد و روی پدال گاز بگذارد، به محض این که گشتاور مورد نیاز تولید شود، کامیون به آرامی به راه می‌افتد. زمانی که ترمز فرمان را برای خودروی خود سفارش دادید و پس از درگیر شدن آن در زمان حرکت، چرخ های عقب بسته به موقعیت فرمان ترمز می‌کنند. این موضوع به صورت قابل توجهی شعاع گردش را در سطوح جاده ای ناهموار همانند سایت های ساختمانی کاهش می‌دهد. یک کامیون برای این که مصرف سوخت کمی داشته باشد باید بتواند نرم و روان حرکت کند. به منظور منابع ارزشمند انرژی، خودروهای باربری باید تا جایی که ممکن است از مصرف سوخت کمی برخوردار باشند. کمپانی اتوبوس سازی و کامیون سازی مان، علاوه بر تولید خودروهای کم مصرف، برنامه جامعی در دست دارد که طبق آن هزینه تعمیر و نگهداری خودروها نیز کاهش پیدا کند. پیشرانه های به کار رفته در خودروهای باربری مان به لطف برخورداری از فناوری پیشرفته و هنرمندانه، بسیار کم مصرف و دوستدار محیط زیست هستند. میزان نیرویی که این پیشرانه ها تولید می‌کنند بین 150 تا 480 اسب بخار متغیر است.

معرفی کامیون مان TGS (قسمت دوم)

سیستم پاشش سوخت Common Rail ، توربوشارژر و سیستم اگزوز از مواد اولیه بسیار سبک و محکم ساخته شده اند و باعث می‌شوند پیشرانه های دیزل مان بسیار کم مصرف باشند. پیشرانه این کامیون از سازه ای بسیار سبک برخوردار است و حتی با این که به سیستم اگزوز منطبق با استاندارد Euro 6 مجهز است، وزن آن فقط 200 کیلوگرم از وزن کل کامیون را به خودش اختصاص داده است. تغییرات صورت گرفته در قسمت جلویی این کامیون نه تنها از نظر دیداری تاثیرگذار است، بلکه از ضروریات فنی لازم برای انطباق با استاندارد Euro 6  نیز برخوردار است. همچنین این تغییرات موجب اصلاح شرایط آیرودینامیک و نیز، جریان بیشتر هوا در سیستم خنک کننده این کامیون شده است. بادشکن های موجود در کامیون مان با جریان مطلوب هوا در اطراف کامیون ادغام می‌شود. ورودی های هوا در قسمت جلویی کامیون TGS برای افزایش جریان هوا، بزرگ در نظر گرفته شده‌اند و بنابراین عملکرد خنک سازی موتور را به خوبی انجام می‌دهند.  مجرای هوای موجود در جلو پنجره باعث می‌شود جریان هوا در زیر خودرو بهتر صورت بگیرد. خصوصیات آیرودینامیک در ستون A کامیون مان، بادشکن و سپرهای آن باعث می‌شوند مصرف سوخت بسیار پایین بیاید. در مجموع می‌توان گفت که بهبود خصوصیات آیرودینامیک در TGS نقش مهمی در توزیع جریان هوا دارند و بنابراین مصرف سوخت را افزایش نمی‌دهند.  تعمیرات حرفه ای و نگهداری کارشناسانه، ایمنی کامیون و عمر آن را افزایش می‌دهد. بنابراین این خدمات در مراکز اصلی مان صورت می‌پذیرد زیرا در این مراکز خدمات مطمئن و با کیفیت بالا در اختیار آنها قرار می‌گیرد. صاحبان این کامیون ها همواره با قرارداد تعمیر و نگهداری کمپانی مان محکم کاری می‌کنند : بدین معنا که آنها تنها به حرفه خود می‌پردازند در حالی که کمپانی مان با خدمات خود از آنها محافظت می‌کند. 


منبع

Man

برچسب : مان TGS , کمپانی مان , کمپرسی , بیل مکانیکی , توربوشارژر , فرمان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهمن ماه : سلام.. نه داداش افزایش قیمت شامل حال شما نمیشه..برا بهمن دعوتنامه اومده.. برا شما هم نهایتا تا یکماه دیگه میاد با قیمت قبل.
رضا T8 : ولی پسر تی 9 ک اومد این تی 8ها از ریخت افتادن در مقابل تی 8 خدای آپشنن لامصبا
بندر : بنده از بندرعباس اومدم الانم تهرانم فردا منتظر حضورتان هستیم لطفا همگی بیاین این همه راه رو ما اومدیم ب نتیجه برسیم
ناشناس : سلام . علی آقا واقعا قیمت کارخانه اطلس بیشتر شده ؟ مطمئنی !؟ من فکر میکردم هنوز همون قیمته . بقول نورالدین خانزاده در سریال نون خ یا ایزد منان ! اینا دارن چیکار میکنن مگه قرار نشد حالا حالاها افزایش قیمت نداشته باشن . اگه اینجوری باشه قیمت بازار آزادش هم بیشتر میشه! خداییش ۴۰۵ میلیون قیمت کارخانه برای یه ماشین بی کیفیت داخل ( ایرانخودرو و سایپا فرقی نداره ) نمیرارزه . اگه اینجوری باشه ایرانخودرو هم حتما دست به کار میشه برای افزایش قیمت ماشالا خودرو سازامون هیچ وقت توی کیفیت با هم رقابت که نمیکنن ولی توی گرون کردن سریع اقدام میکنن انگار که خیلی براشون حیثیتی هست . خدایا ما کجا داریم زندگی میکنیم . . .
مسرور : سلام من ساینا دوگانه اخراسفند هستم خبری از تکمیل وجه نیس؟ بعد شرکت سایپا قول داده ک با افزلیش قیمت خودرو سال 403،ساینا دوگانه تحویل 402بوده وچون مشکلی تو دوتا قطعه بوده باهمون قیمت 402 حساب میشه وافزایشی ندارد اداره تعزیرات کشوری هم تایید کرد
ساینا : اشتباه نکن صبر کن و ماشین خودت بگیر یک سال صبر کردی میخوای پول اضافه بدی ماشین دیگه بگیری
افشین : دوستان کسی اطلاع داره پیش فروشه یا فروش فوری؟
ایدا : ببخشید دوستان عزیز من تنهام بچه کوچیکم دارم مشهدم نمیتونم بیام تورخدا هرخبری شدبمن بدین بخدانمیتونم وگرنه میومدم هرخداشناسی میتونی خانمشم بجامن ببره خیلی تلاش کردم کسی بچمونگه داره نشد .هرچی شدبمنم بگید مرسی اززحمتتون که تلاش میکنید ایشالا مفید باشه حرکتمون.خداکمک کنه
تارا : اقا وحید سلام. با این اوضاع بنظرتون v1p هارو کی فاکتور میکنن؟ فروش ۹۰ روزه ایم که تقریبا ۵۰ روزش رفته... ماشینمونو بدن سود تاخیر نمیخوایم...
علی : شما برو از کارخونه تهیه کن... در ضمن قیمت کارخونه 405 تومن هست نه 399 تومن. و امروز فرداست که حدود 80ـ90 تومن بره روی قیمت کارخونه ای اطلس. و البته بقیه ماشین های سایپا. همانطور که 50 تومن رفت رو قیمت پراید وانت. درضمن من الان سمند دارم ولی اطلسم دربیاد حتما اطلس رو سوار میشم چرا که خیلی مقرون بصرفه تر هست برای داخل شهر تهران و شهرهای بزرگ. شما با پول اطلس میتونید مدل های نسبتا پایین206 تیپ دو و رانا و مدل های نسبتا پایین ایران خودرو بخرید. ولی اون سواری رو 206 تیپ دو بهت نمیده. رانا بهت نمیده.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پژوپارس : شما کارگر ایران‌خودرو هستین حقوق نجومی میگیرین ما نداریم یه شبه اینقدر بدیم
یوسف : اگه فردا گفتن شما دلالید میگیم سند خودرو مارا 5سال نگهدار تا پدر دلال جماعت بسوزه
صابر : نکنه دلار های ایران خودرو شما حسابدار هستید ؟؟؟!!!
وحید : هر روز کارمون این شده بیام از اینجا اخبار روز ساینا دوگانه رو بگیریم
حمید : بدون آپشن اضافه باز هم خاطرخواه بیشتر از ماشین های دیگه داره
کارگر : 250 میلیون سود داره ما راضی هستیم و واریز کردیم
ساینا : سلام دوستان کسی اطلاع داره ردیاب را شرکت کجا نصب می کنه می‌خوام سیم کارت را عوض کنم؟
عرفان : دوستان 4712کسی دعوت نامه براش نیامده واسه من فقط قبل از عید بخاطر تبدیل اومد نزدم الان نیومده
حمید : توروخدا راست میگین دی ماه فاکتور شده؟
محمد اسفند : شاید هم افرادش میخوان شناسایی نشه.😂