معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

کمپانی Freightliner در سال 2014 از نسل جدید کشنده سنگین Cascadia رونمایی کرد. نکات مثبت و بسیار با اهمیت کشنده Cascadia Evolution این است که بدنه آن آیرودینامیک شده و مصرف سوخت آن نیز بسیار پایین آمده است. این کشنده به موتور دیزل Detroit مجهز شده است و به لطف بدنه آیرودینامیک، موتور قادر است در مقایسه با مدل 2013 حدود 5 درصد کمتر سوخت مصرف کند. کمپانی دایملر می‌گوید در سال 2007 و با معرفی کشنده Cascadia با موتور Detroit DD15، هدف ما این بود که از طریق کاهش مصرف سوخت و افزایش عملکرد، هزینه مالکیت این کامیون‌ها پایین بیاید، اکنون نیز که مدل Cascadia Evolution روانه بازار شده است، هنوز هم در زمینه کاهش هزینه خریداران و کاهش مصرف سوخت، به تعهد خودمان پایبند هستیم.

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

کشنده Cascadia Evolution یکی از آیرودینامیک‌ترین کشنده‌های موجود در بازار است و برای کمپانی سازنده دشوار نیست که آن را شیبدارتر هم بکند. این کشنده برای این که مقاومت هوای کمی داشته باشد، به دقت در تونل باد مورد آزمایش قرار گرفته است. کمپانی سازنده اظهار می‌کند این کشنده در جاده نیز مورد آزمایش قرار گرفته و نزدیک به سه میلیون مایل در بزرگراه‌های آمریکا مورد تست قرار گرفته است تا از نظر استحکام و مصرف سوخت، محک زده شود. طراحی قسمت جلو مدل جدید این کشنده، در مقایسه با مدل قدیمی، تغییرات زیادی کرده است تا هوا بهتر جریان پیدا کند. زیر سپر، سپر و محل اتصال کاپوت به سپر مورد بازنگری قرار گرفته‌اند. زه بندی اطراف شیشه جلو بهتر شده است، آینه‌های جانبی شکل آیرودینامیک به خودشان گرفته‌اند. علاوه بر این موارد، گلگیرهای عقب و بادشکن‌های 20 اینچی جانبی نیز به پایین آوردن مقاومت هوا کمک شایانی می‌کنند. سیستم خنک کننده نیز به روز شده است. برای این که رادیاتور 1400 اینچ مربعی عملکرد بهتری داشته باشد، سیستم گردش مایع خنک کننده و طراحی آن تغییر کرده است. 

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

می‌توان گفت در مقایسه با مدل قدیمی، طراحی داخلی تغییر چندانی نکرده است. کابین داخلی، از فضای سر و فضای پای زیادی برخوردار است و کف بزرگ و تخت کابین نیز به راننده اجازه می‌دهد آزادانه داخل آن حرکت کند. البته کیفیت مواد داخلی به پای کامیون‌های ولوو نمی‌رسد. ارگونومی و چیدمان دکمه‌ها بسیار خوب است، طراحی داشبورد نیز بسیار خوب و به گونه‌ای است که دکمه‌های کنترلی در دسترس راننده قرار دارند. کابین داخلی کشنده Cascadia Evolution به چند پریز برق DC نیز مجهز شده است تا برق مورد نیاز برای شارژ وسایل برقی را تأمین کنند. این پریزها را می‌توان وسط داشبورد یا روی پایه تختخواب پیدا کرد. در مورد پنل ابزار هم هیچ شکوه و شکایتی نخواهید داشت چون آمپرها نسبتاً بزرگ هستند و طلق روی آن هم به گونه‌ای است که نور آفتاب را منعکس نمی‌کند. صندلی‌ها بسیار بزرگتر از حد معمول و بسیار راحت هستند، تنظیمات زیادی دارند و خوب از کمر سرنشینان حمایت می‌کنند.

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

برای این که راحتی صندلی‌ها افزایش پیدا کنند، کمپانی سازنده آن ‌ها را به گرمکن نیز مجهز کرده است. نشیمنگاه و پشتی نیز برقی هستند و در سه جهت قابلیت حرکت دارند. غربیلک فرمان در دو جهت قابل تنظیم است تا راننده در وضعیت خوبی قرار بگیرد. دسته‌های کنترلی سیستم کروز کنترل، چراغ‌های راهنما و ترمز موتور نیز روی پایه فرمان قرار گرفته‌اند و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. این کشنده به صورت استاندارد به سیستم Run Smart Predictive Cruise مجهز است. این فناوری جدید و مبتکرانه، مسیر پیش رو را تا یک مایل تجزیه و تحلیل و مناسب‌ترین سرعت را تعیین می‌کند. این کار به کشنده کمک می‌کند کمترین مصرف سوخت را  داشته باشد. کشنده Cascadia Evolution به یک موتور دیزلی DD15 مجهز شده است که به یک توربوشارژر بی‌نظیر مجهز است. نسل جدید سیستم پاشش سوخت Common Rail (یا به اختصار ACRS) نیز ارائه شده است. توربوشارژر در مقایسه با سایر توربوشارژرها، زیاد پیچیده نیست و علاوه بر این که مصرف سوخت را پایین می‌آورد، عملکرد را نیز افزایش می‌دهد. سیستم پاشش سوخت ACRS فشار سوخت را بالا می‌برد تا احتراق بهتر صورت بگیرد. فناوری DD15 BlueTec نیز به کار گرفته شده است تا اندازه و وزن توربوشارژر کاهش پیدا کند و از پیچیدگی آن نیز کاسته شود. وزن موتور Detroit Diesel DD15 حدود 100 پوند (45 کیلومتر) از سابق کمتر است و فیلترهای آن باید هر 100,000 مایل (160,000 کیلومتر) یکبار تعویض شوند.

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

این موتور به یک ماژول سوخت جدید مجهز است که از دو فیلتر بهره می‌برد. این ماژول باعث می‌شود هزینه تعمیر و نگهداری به میزان زیادی کاهش پیدا کند. کشنده Cascadia Evolution به صورت استاندارد به سیستم Detroit Virtual Technician مجهز است. این سیستم پیوسته وضعیت موتور را کنترل می‌کند و به راننده اطلاع می‌دهد، به این ترتیب، راننده برای چک کردن وضعیت موتور احتیاج به پارک کردن‌های متعدد ندارد. بنا به گفته کمپانی سازنده، مصرف سوخت این کشنده 25.65 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای یک کشنده سنگین، مصرف بسیار کمی محسوب می‌شود. کشنده به منظور دستیابی به این میزان از مصرف سوخت، به تجهیزات جدیدی مجهز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به گیربکس دو وضعیته Detroit DT12، تایرهای پهن، پیکربندی 2×6 و تریلر آیرودینامیک اشاره کرد.

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution


منبع

TopSpeed

برچسب : Detroit DD15 , Run Smart Predictive Cruise , Common Rail , دایملر , ولوو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G بهار 1403 : سلام دوستان برای من دعوتنامه تکیل وجه اومده برای GL بنظرتون تکمیل وجه کنم یامنتظر بمونم برای شاهین G
میلاد : با سلام کسی هست شهریور ثبت نام کرده باشه دی تکمیل وجه و الان هم شاسی نخورده باشه کسایی که مهر ثبت نام کردن شاسی خورده ما شهریور هنوز شاسی نخورده
S5 مهر تهران : یا فردا یاپسفردا شمام شاسی میشی
تارا V1 : سلام من دوستم از روز فاکتتور شدن تا تحویل 10 روز شد v1 نقره ای تیتانیوم شیراز تحویلی 22 دی فاکتور 12 اردیبهشت تحویل نمایندگی 20 اردیبهشت تحویل به شخص 23 اردیبهشت
نازیلا : ساده نباشید سیستم شاهین . سایپا داره اپدیت میکنه برین شاهین پلاس ببینید با موتور tu5 دیگه هیچ کس شاهین موتور تیبا رو نمیخره تا دسته انداخت به مردم به ما با ورژن جدید میده دلتون بسوزه انشالله عید 404 میگیرم جلوی فامیلا جولان میدم چشمشون دربیاد .... ای خدا :)
اس۵ ثبتنام ۲۵مهر ۱۴۰۲ : همین الان شاسی شد حالا باید بیوفتیم دنبال تحویل🤦‍♂️
J4 مشهد : سلام دوستان. امروز از نمایندگی به من زنگ زدن که فردا برم ماشینو تحویل بگیرم. انشالله همه زودتر ماشینشونو تحویل بگیرن. ثبت نام 01/29 تحویل 60 روز j4 مشکی تکمیل وجه داخل سایت 02/05 شاسی 02/12 بیمه 02/16 تحویل کارت 02/25 تحویل ماشین فردا خدا نکهدار همگی برگ سبز هنوز نیومده.
S5 مهر تهران : سلام منم امروز پیامک شاسی جک S5 بالاخره اومد برام . تکمیل وجه ام 24 مهر بود . نمایندگی گفتن تا دو هفته دیگه همه مهر ماهی هارو شاسی میکنن.
اس فایو ۲۴ مهر : بالاخره پیام شاسی اومد ثبت نام ۲۴ مهر شیراز اس فایو
j7 تهران : سلام. جی 7 ثبت نام دو مرحله ای شهریور ماه. موعد تحویل بهمن ماه. فاکتور 21 اسفند. دیروز بعد از 3 ماه تاخیر تحویل گرفتم. نکته عجیب کیفیت رنگ ماشین هست که به شدت پایینه و پر از آشغال رنگه. دوستان راجع به نحوه محاسبه تاخیر و گرفتنش راهنمایی کنید.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اسفند دوگانه پیش فروش : سلام دوستان اسفندی من امروز هم به نمایندگی هم شرکت زنگ زدم میگه شما انقد زنگ میزنین مجبوریم بهتون دروغ بگیم فردا پس فردا گفتم خوب دقیق بگو کی میاد گفت احتمالا اخر خرداد بخدا تا نریم جلوی شرکت سایپا اینا ماشین بده نیستند
دمپایی 151 : >
مهرداد : بهمن ماه کسی فاکتور شده یا نه
جواد : بنده همون تاریخ با 1700 میتونستم فیدلیتی 5 نفره مدل ابان 1402 بگیرم الکی جو مدیران منو گرفت گفتم مدل 1403 میدن و علاقه ای به رینگ 19 فیدلیتی نداشتم من و امثال من گیر سودش نبودیم در ضمن درست نیست ماشین گارانتی فعال 29 اسفند بزنه تمام راههای شکایت بسته بشه از طرف مصرف کننده چون همه مدارک اومده از 7 اسفند منتظر تحویل واقعا جای تاسف داره
کشاورز : آیا امروز کسی ساینا دوگانه دی و بهمن فاکتور شده
رانا بهمن تبدیل به207 : سلام من تبدیل کرده بودم امروز ماشین رو تحویل گرفتم خداحافظ
سورن دوگانه 100 تکمیل وجه 2 دی : سلام،تکمیل وجه کی بود؟
م : خسارات دیگر شامل جریمه دیرکرد باید شکایت جداگانه شود
حامد : واسه منن فاکتور شد
سورن : زود