بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

موتورسیکلت یاماها YZF-R6 بدون شک یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های این کلاس محسوب می‌شود، علت این امر هم چیزی نیست جز طیف گسترده‌ای از تجهیزات بسیار پیشرفته که باعث می‌شود این موتورسیکلت سواری، هندلینگ و عملکردی عالی داشته باشد. در قلب این موتورسیکلت یک پیشرانه چهار سیلندر DOHC جا خوش کرده است که 599 سی‌سی حجم دارد، با آب خنک می‌شود و از 16 سوپاپ Titanium بهره می‌برد. این موتورسیکلت از کلاچ لغزنده و گیربکس شش سرعته قرار می‌گیرد. اسکلت از آلومینیوم Deltabox ساخته شده است، میله‌های نازک‌تر و کمک فنرها نیز از جنس منیزیوم ساخته شده‌اند. دو شاخه 41 میلی‌متر جای بازی دارد و آن را می‌توان در چهار حالت تنظیم کرد (این چهار حالت عبارتند از: مقدماتی، تراکم سرعت-بالا، تراکم سرعت-پایین و تعدیل). این موتورسیکلت بر جاده حکمرانی می‌کند و مسیرهای پر پیچ و خم شهری را به راحتی پشت سر می‌گذارد. یاماها YZF-R6 بسیار سبک و قوی است و از فناوری‌های بالایی بهره می‌برد که از میان آن‌ها می‌توان به سیستم YCC-T برای واکنش بی عیب و نقص، سیستم YCC-I برای انتقال بهتر نیرو، کلاچ لغزنده و گیربکس شش سرعته به منظور شتاب بیشتر اشاره کرد.

 

تجهیزات

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

یاماها YZF-R6 اولین موتورسیکلتی بود که با سیستم YCC-T به بازار عرضه شد. این سیستم باعث می‌شود گاز در هر شرایطی از واکنشی خوب برخوردار باشد. سیستم YCC-I یا Yamaha Chip Controlled Intake نیز در این موتورسیکلت به کار گرفته شده است تا سیلندرها عملکردی خوب داشته باشند و نیروی بیشتری تولید کنند. کلاچ لغزنده باعث می‌شود ترمزگیری یا معکوس کشیدن با سرعت بالا به کار بسیار راحتی تبدیل بشود. گیربگس شش سرعته نیز حداکثر نیرو و شتاب را به چرخ عقب منتقل می‌کند.

 

پیشرانه

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

پیشرانه جمع و جور و سبک DOHC فقط 599 سی‌سی حجم دارد و با آب خنک می‌شود. این پیشرانه چهار سیلندر است و برای این که از واکنش بهتری برخوردار باشد از سوپاپ‌های تیتانیومی بهره می‌برد. سیستم پاشش سوخت نیز به گونه‌ای عمل می‌کند که واکنش موتور بالا برود. سیستم YCC-T از یک ECU قوی استفاده می‌کند که باعث می‌شود سنسورها در کنار یکدیگر عملکرد خوبی داشته باشند، موتور نرم و روان کار کند و تحت هر شرایطی بیشترین نیرو از پیشرانه بیرون کشیده شود. انژکتورهای دو قلو بسیار خوب عمل می‌کنند تا پیشرانه در دورهای بالا نیز از حداکثر قدرت برخوردار باشد. مافلر تیتانیومی در خصوص توزیع وزن موتورسیکلت کمک زیادی می‌کند و به سنسور اکسیژن نیز مجهز شده است تا میزان تولید گازهای آلاینده به حداقل برسد. سوپاپ‌های منیزیومی و روکش‌های پیشرانه نیز بسیار سبک و زیبا هستند. کویل و شمع‌های دو الکترودی عملکردی بسیار خوب و قابل اعتماد دارند.

 

شاسی و سیستم تعلیق

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

میله‌های منیزیومی عقب، باعث می‌شود وزن این قسمت پایین بیاید و توزیع وزن موتورسیکلت بهتر صورت بگیرد. اسکلت آلومینیومی Deltabox باعث می‌شود پیشرانه در جای مناسبی قرار بگیرد و هندلینگ نیز بسیار بهبود پیدا کند. دو شاخه جلو از وزن کمی برخوردار است تا تعادل و توازن بالا برود و ضربه‌ها بهتر جذب بشوند. رگلاتور زنجیر  TZ-type به گونه‌ای تعبیه شده است که عوض کردن تایر عقب بسیار ساده و راحت باشد. دیسک ترمزهای 310 میلی‌متری جلو از کالیپرهایی یکپارچه بهره می‌برند تا بیشترین نیروی متوقف کننده را تولید کنند. رینگ‌های 17 اینچی و پنج پره‌ای باعث می‌شوند تایرها بسیار قوی، سبک و زیبا باشند. صفحاتی که برای توزیع ضربات در قسمت عقب نصب شده‌اند، قابل برداشتن هستند، ارتفاع دو شاخه جلو قابل تنظیم است و به موتورسوار اجازه می‌دهد بهترین و راحت‌ترین حالت را برای خودش تنظیم کند. دورشمار که داخل صفحه کیلومتر تعبیه شده است توسط یک دسته که در سمت راست قرار دارد کنترل می‌شود. ابزارهای دیجیتال و آنالوگ چند منظوره‌ای که در این موتورسیکلت به چشم می‌خورند، عبارتند از: تغیر نور بالا و پایین قابل برنامه‌ریزی، کیلومترشمار دیجیتال، تاخوگراف آنالوگ، امکان انتخاب نمایش مسافت پیموده شده به کیلومتر یا مایل، آمپر نشان دهنده دمای آب و چراغ‌های نشان دهنده نور بالا، سطح پایین بنزین در باک و راهنما.

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015


منبع

TopSpeed

برچسب : یاماها , موتورسیکلت یاماها YZF , R6 , سیستم YCC T






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : سلام برای من هم پایین صفحه نوشته هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده
محسن : ممنونم چشم آقا وحید
امینی : سلام داداش منم شرایط شما رو دارم برای من هم دعوتنامه نیومده هر وقت اومد به هم خبر بدیم
مجتبی S3 : ثبت نام آبان تمام مراحل انجام شده مدارک یک ماهه رسیده ماشین خبری نیست
تارا v4 lx : یک هفته دیگه از نمایندگی زنگ میزنن بیاید خودرو تون رو تحویل بگیرید
پیش فروش تارا : بله پارس تبدیل به تارا تحویل ۱۲تیر بود که شده ۳۱ تیر
تارا v1p : مبارک باشه . چه رنگی ؟
S5-shahrivar : کسی هست که خرید نقدی برای شهریور و مهرماه پارسال باشه که ماشین تحویل گرفته یا شاسی شده باشه ؟ ه من ندیدم کسی نقدی بوده مربوط به شهریور و مهرماه که شاسی شده باشه ظاهراً فعلا فقط اقساطی ها دارن شاسی میشن لطفا اگر با این شرایط بودید و شاسی شده یا تحویل لطفا اعلام بفرمایید
J4 : دوستان میگن j4 ها کمتر تاخیر دارن و زودتر تحویل میدن کسی این چند روزه تغییر یا تحویل داشته؟
تورج : چه رنگ بودی دوست عزیز؟ من نقره‌ای تیتانیومم فاکتور نشده فعلا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : ساینا دو گانه پیش فروش دی هستم تکمیل وجه 28 فروردین .امروز فاکتور شدم .امروز فاکتور شدم باز مجدد میگم امروز فاکتور شدم
حمید هایما اس5 : لطفا اطلاع بدید که نتیجه چه بود من هم به نوبه خودم میرم پیگیری میکنم
207 پاندا : خدااااااااا
207 پاندا : مردیم از انظار
تحویل اسفند ریحانه : کی می‌دونه اسفند که خرداد میاد چند واریز میکنیم لطفاً جواب بدید ؟؟؟؟
207 دستی : تکمیل وجه 21 فاکتور شد پس 18 دی چی شد جا انداختن؟؟ چرا تونوبت انجام نمیدن،ما 18 دی چرا فاکتور نمیشیم؟؟
تبدیل رانا به تی یو 3 تحویل بهمن : تا 11 دی
حسین : 😃 😃 😃 دمت گرم ، ، ، ، می خوامت . .
گل گاوزبون : بدبخت شدیم خاک عالم بر سرمون شد. حالا حالا حالا ها باید منتظر بمونیم . اسفند ی ها خیلی خوش شانس باشیم تیر فاکتور میشیم. یعنی چهار ماه تاخیر