فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!

فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!

در حقیقت این داستان به سال 1973، هنگامی که فراری برای اولین بار یک مدل مجهز به موتور 8 سیلندر را تولید کرد، باز می‌گردد. فراری مذکور معروف به 308 GT4 بود اما تا سال 1976 همچنان از برند Dino استفاده می‌کرد و از آن پس مزین به برند معروف این خودروساز ایتالیایی شد. از آنجایی که طراح آن مارسلو گاندینی ( Marcello Gandini) بود، با دیگر مدل‌های فراری تفاوت فاحشی دارد.

فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!
فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه! فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!

ناگفته نماند، گاندینی طراح اصلی لامبورگینی Countach بود. با تولید نسل‌های بعد، 308 GTB و GTS، مشخصه‌های فراری بار دیگر در طراحی مورد استفاده قرار گرفت. مدل Mondail نیز تا اندازه‌ای برگرفته از 308 می‌باشد، اما تا آن اندازه دارای عملکرد خوبی نبود.

فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه! فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!
فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!

ناگفته نماند، در سال 1985 مدل 238 تولید شد که دارای ظاهری مشابه اما بسیار ارتقا یافته‌تر بود.در سال های 1989 مدل 348 و 1994 مدل F355 رونمایی شد. در آن زمان برای اولین بار گیربکس دستی الکتریکی F1 فراری مورد استفاده قرار گرفت. در سال‌های 1999 مدل 360 Modena و در سال 2004 مدل 430 با طراحی کاملا جدید وارد بازار شد. گفتنی است، در سال 2009 بزرگترین انقلاب در موتور وسط 8 سیلندر خورجینی در تاریخ فراری رخ داد که معروف به 458 Italia شد. اکنون جدیدترین نسل آن یعنی 488 GTB مجهز به دو توربوشارژر وارد بازار شده است.

فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!


منبع

CarBuzz

برچسب : 308 GT4 , فراری , 458 Italia , سوپرماشین , کلاسیک , لامبورگینی , Countach






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی : دوستانی که تحویل میگیرن توی تحویل دقت کنن که تگرگ بدنه ماشیناشون رو آسیب نزده باشه
j7 : ممنون ، سیتم شرکت جالبه ، منم تهرانم و 7 آبان تکمیل وجه و قراردادم بوده ، 21 اسفند هم شاسی شده ولی از تحویل خبری نیست
رضا : منم ثبت نام نقدی ۲۷‌شهریورم شاسی نشدم اینا که الان شاسی شدن همه قسطی و ان تکمیل وجه نکردن اصن
علی اس۵ : سیاست کرمان موتور این هست که اونی نقدی پول داده که هیچ و اونی که قسطی خریداری چون چک دومشون نزدیک هست را شاسی میکنند که همه چک هاشونو پاس کنند
J7 مشکی : پاسخ به j7:ثبت نام تهران
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
21فروردین : سلام فعلا دارن اسفندرو فاکتور میکنن
پاسخ به یاشار قسمت دوم : ادامه . خب مزایا و معایب اطلس را گفتیم حالا رسیدیم به رانا پلاس ارتقایافته 1- مزایا : موتور شناخته شده و اصیل پرتوان و کم صدا و کم مصرف و کم استهلاک TU5 با حجم موتور 1600 سی سی با قدرت 105 اسب‌بخار و با گشتاور142 نیوتن‌متر و صرف سوخت ترکیبی6.9 لیتر در صد کیلومتر - دارای استاندارهای 85 گانه مثل اطلس فقط با چند آپشن بیشتر مثل کروز کنترل - پوزیشن لامپ (ساده بگم مثل دیلایت منتها در چراغهای عقب هست )- آیینه وسط الکتروکرومیک(که باعث میشه نور ماشینها در هنگام شب چشم را اذیت نکند)-ترمز های مطمِن و قابل قبول - شاسی محکم مناسب خانواده و مسافرت -صندوق جادار-طراحی پخته و هماهنگ -و مقداری تغییرات در چراغها و جلو پنجره و صفحه کیلومتر و آمپر (مثل اطلس) و سیستم مالتی پلکس . 2- معایب : فضای کم در ردیف عقب و نداشتن مانیتور . دیگه بقیه چیزها مثل نمایشگر تعوض دنده و دکمه های کنترلی روی فرمان و سنسور دنده عقب هر دو خودرو دارن . یاشار جان دیگه انتخاب با خودته میتونی اطلس بگیری میتونی یه پنجاه شصت بذاری روش رانا پلاس ارتقایافته بگیری ببین کدومش منطقی و بصرفه تره .
طاهره : سلام ببخشید من دی ماه بودم یکم اردیبهشت تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده کسی هست دی ماه باشه براش فاکتور شده باشه ممنون میشم جوابمو بدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهرام پژو پارس سفارشی : 4714
ال ایکس : داداش بخشنامه چند بود
4714 : واریزی 18 روی چرخش وجه
جواد : اونو ول کن بیا پیش من خودم ساینا رومیدم بهت سوارش بشی
بهرام پژو پارس سفارشی تحویل زمستان : سلام 20ام امروز فاکتور شدم
جواد : نه داداش من اصل جوادم هیشکی نمیتونه خودشو جای من بزنه خیالت تخت
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان امروز 19 دی فاکتور شد؟
بی نتیجته : برو باهاش کات کن وعده الکی بهت داده بود😉😉😉😉
دوگانه 29اسفند : درود داداش اگه مال شما سه ماهه روفاکتوره مالمن چهارماهه تحویلم اول دی بود یهودیدم شده اسفند اینارو جهت اطلاع گفتم ،و شکایت وزارت صمت و بازرسی هم بدردنخورد باید شکایت دادگاهم با چندماه دوندگی آخرش یه قاضی هرچی بگه همونه باتوجه به مقاله یکطرفه قرارداد میخواد بگه باید جریمه تاخیر بده همین حالا تا اون موقع ممکنه ماشینو گرفتی راه علاج جمع شدن همه باهمه
باقر : پول در جیب مدیران خودرو کارت وبرگ سبز در جیب خودمان ماشین در کویر زیر آفتاب قضاوت کنید سود با که می باشد !!!!