فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!

فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!

در حقیقت این داستان به سال 1973، هنگامی که فراری برای اولین بار یک مدل مجهز به موتور 8 سیلندر را تولید کرد، باز می‌گردد. فراری مذکور معروف به 308 GT4 بود اما تا سال 1976 همچنان از برند Dino استفاده می‌کرد و از آن پس مزین به برند معروف این خودروساز ایتالیایی شد. از آنجایی که طراح آن مارسلو گاندینی ( Marcello Gandini) بود، با دیگر مدل‌های فراری تفاوت فاحشی دارد.

فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!
فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه! فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!

ناگفته نماند، گاندینی طراح اصلی لامبورگینی Countach بود. با تولید نسل‌های بعد، 308 GTB و GTS، مشخصه‌های فراری بار دیگر در طراحی مورد استفاده قرار گرفت. مدل Mondail نیز تا اندازه‌ای برگرفته از 308 می‌باشد، اما تا آن اندازه دارای عملکرد خوبی نبود.

فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه! فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!
فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!

ناگفته نماند، در سال 1985 مدل 238 تولید شد که دارای ظاهری مشابه اما بسیار ارتقا یافته‌تر بود.در سال های 1989 مدل 348 و 1994 مدل F355 رونمایی شد. در آن زمان برای اولین بار گیربکس دستی الکتریکی F1 فراری مورد استفاده قرار گرفت. در سال‌های 1999 مدل 360 Modena و در سال 2004 مدل 430 با طراحی کاملا جدید وارد بازار شد. گفتنی است، در سال 2009 بزرگترین انقلاب در موتور وسط 8 سیلندر خورجینی در تاریخ فراری رخ داد که معروف به 458 Italia شد. اکنون جدیدترین نسل آن یعنی 488 GTB مجهز به دو توربوشارژر وارد بازار شده است.

فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!


منبع

CarBuzz

برچسب : 308 GT4 , فراری , 458 Italia , سوپرماشین , کلاسیک , لامبورگینی , Countach






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟
سود تاخىر : در مورد سود تاخیر حدود یک ماهو نیم تا دو ماه بعد از تحویل گرفتن ماشینت اس ام اس میاد میرى نمایندگیت فیش میده میبرى بانک پولو میریزى به حساب تمام
سجاد : دوستان خبری از اولویت پاییز 403 نیست ؟کی باید واریز کنیم
نجفی : دوستان سلام ببخشید این پراید وانت ها ضبط دارن یاندارن؟
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : سخا رو 11 بهمن تحویل دادم برادر
4723 : پیامک برات اومده؟
سورن دوگانه : سلام من تکمیل وجه 23 آذرهستم ولی هنوزم فاکتور نشدم
پرهام : سلام ما که خرداد 1402واریز داشتیم چقد دیگه باید بدیم