مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

در قسمت اول این پست، مزایا و معایب کابین سه کشنده داف، مان و بنز و هم چنین کیفیت سواری و سیستم تعلیق آن ها مورد مقایسه قرار گرفته است و در قسمت دوم، به بررسی مشخصات دو کامیون اسکانیا و ولوو خواهیم پرداخت.

 

داف XF

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

داف XF جدید که بعد از مدت ها به بازار آمد، چندان هم با مدل قبلی داف تفاوت ندارد. البته با نگاهی دقیق تر متوجه تغییرات جدید خواهید شد. داشبورد درون کابین، شباهت زیادی به مدل قبلی دارد؛ اما پنل های تعبیه شده، طراحی جدیدی دارند. بدین صورت که هیچ کدام از قسمت های مدل قبلی به داشبورد XF جدید نمی خورد. این شرکت هلندی، هم چنان اصرار دارد از کنسول بزرگ در قسمت میانی کابین به عنوان محل قرارگیری بخاری درجا استفاده کند. برندهای رقیب، برای قرارگیری بخاری درجا، محل دیگری را در نظر گرفته اند. همانند مدل های پیشین، یک داشبورد منحنی شکل روبروی راننده قرار گرفته است. این داشبورد، ظاهر زیبایی دارد و کار با نمایشگر آن ساده و خواندن نوشته  ها از روی آن راحت است. سیستم چندرسانه ای داف، محل نمایش تصاویر دوربین ها نیز می باشد و اگر به آن یک iPod نیز متصل شده باشد، راننده می تواند از آن استفاده کند.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

یکی دیگر از مزایای این داشبورد، فضای مناسب تعبیه شده برای قرار دادن وسایل در زیر آن است. تختخواب تاشوی بزرگ قرار گرفته در کابین داف، از جمله تغییرات جدیدی است که در این کشنده به چشم می خورد. اما استفاده از این تختخواب باعث شده که فضای باری که در مدل قبلی بالای سر تخت بود، حذف شود. در کل، فضای باری که کمپانی هلندی بالای تخت تعبیه کرده است، کاربردی نیست. اگر قرار بود امتیازی به فضای بار داد، بدون شک داف بهتر از همه مدل ها در کلاس کشنده ها می شد. اما بیش ترین امتیاز فضای کلی کابین را یکی دیگر از رقبای داف به خود اختصاص می دهد! فضای کلی کابین XF برابر با 7,650 لیتر است که در این مقایسه جایگاه چهارم را از نظر عددی کسب کرد. ولی باید بیان داشت که کابین این کامیون کشنده، کاربردی ترین فضا را در اختیار راننده قرار می دهد. موتور بزرگ قرار گرفته در زیر کابین داف، دلیل فضای کم  درنظر گرفته شده برای کابین است. دسترسی به تمامی فضاهای بار این کشنده از داخل کابین بسیار راحت است، اما راننده از بیرون کابین هیچ دسترسی به این فضاها ندارد.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

اگر با داف XF رانندگی کنید، متوجه تفاوت های کیفیت سواری آن با مدل های قبلی می شوید. عملکرد سیستم تعلیق XF در مقاسیه با کشنده های دیگر بسیار خوب است؛ اما در این گروه، تنها سیستم تعلیق ولوو FH بهتر از آن عمل کرد. کیفیت سواری و راحتی راننده در کشنده داف بسیار چشم گیر است. کابین داف بسیار کم صدا است و صندلی راننده نیز کاملاً قابل تنظیم است.

 

مان TGX Euro 6

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

کابین مدل XLX مان TGX کمی بهتر از مدل قبلی شده است. پیش تر، در داخل کابین این کشنده، سیم کشی های نامرتب و کفپوش کمدها بی کیفیت بود که البته در مدل جدید، خبری از بی نظمی های این چنینی نیست. جالب است بدانید که کار با قفل کمدهای اتاق مان، هم چنان سخت است و با یک دست نمی توان آن ها را به راحتی باز و بسته کرد مخصوصاً در سرما که انگشت راننده هم سرد است؛ البته بعید است که راننده های کامیون از پس آن ها برنیایند!.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

فضای کابین TGX برابر با 8,140 لیتر است که در این مقایسه، بزرگ ترین فضا را در اختیار دارد؛ اما این کابین اصلاً کاربردی ساخته نشده است. کنسول این کشنده که در کنار صندلی راننده تعبیه شده است و روی آن ترمز دستی و دکمه های کنترلی سیستم تعلیق قرار گرفته است، به اندازه یخچال، فضا اشغال کرده است. یخچال نیز به طور کامل زیر تخت جای نگرفته و قسمتی از آن به بیرون از تخت می آید. به عبارت دیگر، فضای ارزشمند کابین مان با وجود این کنسول و یخچال، گرفته می شود. دلیل درست جای نگرفتن یخچال در زیر تخت نیز وجود برآمدگی در کف کابین است که این برآمدگی نیز ناشی از محل قرارگیری فیلتر هوای موتور می باشد. درحقیقت، فضای زیر تخت مان TGX بسیار کم شده است و از این رو در این مقایسه امتیاز مهمی را از دست می دهد.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

مشکل دیگر مان، آینه های بسیار بزرگ آن است. مشکلی که در ولووFH  دیده نمی شود و این شرکت به خوبی از پس طراحی آن ها برآمده است و باعث شده نمای آینه های TGX بسیار بدتر به نظر برسد. نگهدارنده آینه ها، دید راننده را گرفته اند و راننده در پیچ ها مجبور است که کمربند خود را باز کند تا کمی خم شود و بتواند درون آینه را نگاه کند. بسیاری از منتقدان این کشنده آلمانی، پیش تر به این مورد اشاره کرده بودند و بر این باور هستند که این کمپانی باید مدت ها قبل، این مشکل را برطرف می کرد. در مورد کیفیت سواری مان باید گفت که TGX، پایداری مناسبی ندارد و سیستم تعلیق آن نیز در این مقایسه رتبه چهارم را بدست آورد. گفتنی است، ترمزهای کشنده مان در این گروه، از نقطه نظر عملکرد در جایگاه پنجم جای گرفت.

 

بنز اکتروس Stream Space

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

بنز اکتروس مدلی است که جایزه بهترین کامیون سال 2012 را از آن خود کرده است. پیش از این نیز در 1Car به بررسی این کشنده آلمانی در هفت بخش پرداخته بودیم. کامیون اکتروس اکتروس MP4 بیش تر از یک سال است که به بازار آمده و در جاده ها به خوبی شناخته شده است. همانطور که در نام این تیپ آمده است، این کشنده دارای کابین بزرگتری نسبت به دو تیپ سایز متوسط است. طراحی خاص آیرودینامیک این اکتروس باعث شده که فضای کمد های بالایی کم شود. یکی از نکات بسیار مثبت اکتروس، نحوه قرارگیری دو کشوی تعبیه شده در زیر تخت است. هریک از این کشوها درست همانند کشوهای کشنده داف فضای کافی برای جاگیری یک چمدان بزرگ را دارند. لازم به ذکر است، در کنار این کشوها نیز یک یخچال کاربردی و جادار قرار گرفته است.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

بیش تر کسانی که در اتاق کشنده بنز نشسته اند بر این باور هستند که طراحی داخلی و کیفیت قسمت های مختلف کابین امتیاز بالایی را به خود اختصاص می دهند. کف کابین، صاف و مسطح است و راننده به راحتی می تواند درون آن حرکت کند و از قسمت های مختلف کابین استفاده کند. دو تخت تاشوی تعبیه شده در کابین نیز از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند؛ هم چنین، پنل کنترلی نزدیک به تخت پایین، چند عملکرد بسیار کاربردی دارد که در دسترس راننده قرار گرفته است. در سمت کمک راننده، یک میز تاشو نیز وجود دارد که با باز کردن آن به راحتی می توان روی آن از یک لب تاپ استفاده کرد و یا آن را به عنوان میزی برای صرف غذا به کار گرفت. صندلی کمک راننده نیز به راحتی تا می شود که با این کار فضای بیش تری در اختیار سرنشینان قرار می گیرد. برای این که کف کابین اکتروس، صاف و عاری از هرگونه برآمدگی باشد، این کابین در سطح بالاتری قرار گرفته است و ازاین رو، اکتروس تنها کشنده در این گروه است که راننده برای رسیدن به کابین باید از چهار پله بالا برود.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

با توجه به تست های انجام شده بر روی این کشنده مشخص شد که سیستم تعلیق آن عملکرد مناسبی ندارد و از این نظر در گروه، کم ترین امتیاز را بدست آورده است. کابین کامیون بنز متاسفانه بی سر و صدا نیست. اگرچه ممکن است در ابتدا متوجه چیزی نشوید، اما دستگاه های اندازه گیری صدا چیز دیگری را نشان می دهند. از ویژگی های مثبت کامیون اکتروس می توان به تختخواب و فضای بار مناسب آن اشاره کرد که هر دو از بیرون کابین به یکدیگر دسترسی دارند. تنها ایرادی که بتوان به این دو نکته مثبت گرفت این است که احتمالاً راننده های کوتاه قد برای دسترسی به آن ها دچار مشکل شوند. روز یک شنبه  هفته آینده به بررسی دو کشنده اسکانیا و ولوو خواهیم پرداخت و جدول امتیازات کیفیت ساخت، راحتی کابین، کیفیت سواری و سیستم تعلیق هر پنج کشنده را ملاحظه خواهید کرد. به نظر شما تا به این جا کدام کشنده برتر از رقبا بوده است؟


منبع

 مجله چاپی Truck and Driver

برچسب : کامیون , کشنده , ولوو , اسکانیا , داف , اکتروس , مان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

254 نظر

MACK
2

ONLY MACK.VOLVO IS GARBAGE
03:05  1399/01/29
پاسخ دادن
علی
1

فقط ولوو f12 و n12 مدل 1370 به بالا همین .بقیش سوسول بازیه
12:19  1396/11/06
پاسخ دادن
ایرج
2

من خودم اف اچ 480داشتم یه کم اذیتم کرد فروختم.بخاطرقطعات چینی.ولی اگه وارداتی بود نمیفرختم.الان رنو460گرفتم خیلی هم راضیم.
16:02  1396/06/22
پاسخ دادن
حیدر
0

حیدر

سلام دوستان من میخوام تریلی بخرم الان سردوراهی موندم یه fh520هستش بایه اکتروز تقریبا قیمتشون یکیه درضمن هردوتاشون مال سیستان وبلوچستان وپلاک موقت ترددفقط دراستان خودمون لطفا راهنمایی کنید کدومشون روبخرم درحال حاضرهردوزیرکارهستن
خیلی ممنون اگه راهنمایی لازم روبهم بکنید
04:50  1396/05/25
پاسخ دادن
رضا
5

اکتروس بهتره سربالایی اف هاش رو راهت می گیره مصرفش هم کمتره سرعتش هم بیشتره
15:53  1396/06/06

رضا
9

ضمن عرض سلام و خسته نباشید من خودم اف اچ 460 اتومات دارم به نظرم حرف اول رو در ایران اف اڄ ۵۰۰ الان میزنه و واقعا فوق العادست، بعدش داف ، بنز خوبه و کم اصطلاک، ولی مشکلش همیشه زود گرم کردنه و راحتی و قدرت اف اچ و دیگر رقبا رو نداره، مان توی ایران و بین راننده ها از مقبولیت کمی برخورداره و خوب خرید و فروش نمیشه، رنو ماشین خوبیه ولی لوازمش همه جا گیر نمیاد ،اسکانیا دو مدل خوب در ایران داره که همکاران راضی هستند یکی ۳۸۰ و دیگری ۴۱۰ خیلی طرفدار داره ، ایویکو ابدا به درد نمیخوره و از مقبولیت کمی در ایران بهره میبره،
16:22  1396/04/30
پاسخ دادن
رضا
6

باسلام خدمت همه دوستان،
دوستان تجربه خودمو میخوام بگم، اول ازینکه هیچ وقت با دیدن چندتا عکس و سرچ تو اینترنت نظر ندین، قدرت و خرکاربودن اگه مد نظرتونه تا جایی ک من تجربه دارم، اکتروس و ولوو، که ولووی 480 واقعا عالیه اگر دنبال ظاهر هستید و نرمی اتاق و فراوونی قطعه اسکانیا البته اونم مدل r420, البته دافم واقعا ظاهر شیکی داره، اگه واقعا میخوای بدونی لذت رانندگی با ماشینای سنگین ب عنوان مثال بشین پشت کشنده دنیز ی مسیری رو برو اگه ی جایی دست اندازی داشته باشه تورو بلند میکنه از روی صندلی، ولی بشین پشت اسکانیا اصلا نمیفهمی ک کجا دست انداز بود، ی مثال کوچیکی زدم
16:32  1396/04/28
پاسخ دادن
وحید
9

سلام من میخوام یه کشنده خوبو راحت بردارم که ۵ سال بی دردسر کار کنه وقسط بده کارشم دارم نظر خودم اسکانیا r560 هستش ولی خواستم شما که تجربه بیشتری دارید راهنمایی کنید . اسکانیا یا ولوو یا اکسور یا داف. ماشینی میخوام که ۵ سال بی دقدقه کار کنه چون همش قسطیه. ممنون.
02:52  1396/04/06
پاسخ دادن
وحید
13

سلام من میخوام یه اسکانیاr560 اقساطی بردارم و کارشم دارم حقیقتش کلا باید ۵ سال قسط بدم تا صاحب ماشین بشم نظرتون چیه با این شرایط اسکانیا خوبه یا ولوو یا اکسور. ممنون از راهنمایی عزیزان
02:47  1396/04/06
پاسخ دادن
مسعود
4

سلام.کسی میتونه اتگو اکسور یا اکتروس رو از نظر ترتیب تولید توضیح بده.؟با تشکر
16:13  1396/04/01
پاسخ دادن
ابراهیم
1

توشهر ما که اصلا بار نیست اونم باشه پارتی بازی میکنند بعدشم رانندگی امثال من با رانندگان پول دارفرق داره اونایی که ماشین چند صد میلیونی داره لذت میبره پولم که داره با ظاهر ولباس تمیز اما ما با یه ماشین ۵۰ سال پیش با ظاهر ولباس های سیاه دم به دقیقه خرابه منم خراب به علت بیپولی ۳۰ سال دارم ۵ سال گواهینامه گرفتم از اول راننده تریلی هستم که برای خودم هست ماشین اینترناش ۱۹۷۵ ۴۰ تن قبلا کفی حالا بونکر سیمان اونم اجاره ای به هر حال همه عزیزان راننده تریلی بیابان موفق وسرشان سلامت
21:19  1396/02/08
پاسخ دادن
محمد
10

اف اچ عالی ترین ماشینه روی دست اف اچ نیست
11:30  1396/02/07
پاسخ دادن
علیرضا
3

باوو ولوو از همشون بهتره
بابای من همشو رونده میگه بنز اسباب بازیه(بی تعصب چون بنز 6چرخ داشته) و اسکانیا هم نازک نارنجیه
خودش f12 داره و تا اونجایی هم که من میدونم fh16 460 فویترین ماشینه که تو ایران هستش
03:04  1396/01/15
پاسخ دادن
محمد
1

بد نیست
09:37  1396/01/13
پاسخ دادن
عرفان
6

داف از همه ماشینا بهتره تو مثل هتله
20:39  1396/01/12
پاسخ دادن
سعید
2

اول درامدش بعد خودش
20:14  1396/01/12
پاسخ دادن
سعید
1

سلام دوستان همشون خوبن
19:32  1396/01/12
پاسخ دادن
رامین
2

هیچ یکی از اینا اکتروس نمی شد
00:34  1395/12/09
پاسخ دادن
امیر
3

داف از همه ماشین ها خوب است

17:38  1395/12/16

امیر
1

ماشین فاو خیلی خوبه پای اف اچ که نمیرسه فاو بدیهی که داره بخاطر سیم کشی آن هست
17:27  1395/11/12
پاسخ دادن
جواد
3

به نظرمن هر ماشینی یه خصوصیاتی داره خوب وبدانتخاب به عهده فردهست که کدوم ماشینو قبول داره یعنی چهنوع ماشینو قبول میکنه ......قدرت خوب مثل ولوو ....دوام وخرج کم بنزراحتی اسکانیا...ورنو...وداف.....ولی بنز وولووبه دلیل خدمات وفراوانی لوازم وقیمت مناسب لوازم وهمچنین بورس خریدو فروش ماشینهای مناسبی هستن.این دوماشین جزواولین ماشینهایی بودن که داخل ایران آمدن وبین مردم ازمحبوبیت خوبی برخوردار ند وبعدازانقلاب هم بیشترین طرفدار وداشتند تا بهامروزماشینهایی مثل داف ورنو وداف وغیره اینها همش قبل از انقلاب داخل کشور اومدن ول مردم زیاداستقبال نکردن بخاطرنداشتن خدمات خوب خرج زیاد کمبود قطعات ومساعل دیگه که خودتون بهتر میدونید دونبال خوشکلی نباشید ماشین باید نون بده باشه
04:10  1395/09/14
پاسخ دادن
حسین
4

تایر به طور کامل بررسی شد. ۴۰ کانتینر به صورت جفت بر روی هم سوار شدند و پس از اینکه مشخص شد وزن ناخالص کشنده به ۷۵۰ تن رسیده است کشنده ۷۵۰ اسبی ولوو به رانندگی قوی‌ترین مرد دنیا این محموله ۷۵۰ اسبی را ۱۰۰ متر جا به جا کرد.

کشنده ولوو اف هاش 16 با وزن 750 تنکشنده ولوو اف هاش ۱۶ با وزن ۷۵۰ تن

تجربه ثابت کرده است سازندگان آلمانی همچون بنز واکنشی به برنامه‌های تبلیغاتی ولوو نشان نمی‌دهند اما اسکانیا معمولاً در برابر این زورآزمایی های ولوو ساکت نمی نشیند.

مطالب مرتبط

گیربکس اتوماتیک جدید ولوو ای شیفت با دنده کرال
17:57  1395/07/29
پاسخ دادن
حسین
4

ثبت رکورد 750 تن با ولوو اف اچ 16

محمد مقدم فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ کشنده ولوو fh16 ۱ نظر

ظاهراً ولوو به این زودی ها دست از سر عدد ۷۵۰ بر نخواهد داشت، تا پیش از این ولوو قوی‌ترین کامیون جهان را با موتور ۷۵۰ اسب بخاری روانه بازار کرده بود و فاصله بسیار زیادی از رقبای خود گرفته بود. اما به تازگی در زورآزمایی جدید ولوو عدد ۷۵۰ بار دیگر در مرکز توجه قرار گرفته است،‌ چندی پیش ولوو نوع جدید گیربکس های ای شیفت را با تجهیز به دنده کرال عرضه کرد که توانایی شروع حرکت از ۳۲۵ تن را داشتند.

در بندر گوتنبرگ سوئد ۴۰ کانتینر پر شده از قطعات کامیون های ولوو بر روی ۲۰ تریلی سوار شدند و یک قطار جاده ای به طول ۳۰۰ متر را تشکیل دادند، وزن این محموله به همراه کشنده ۷۵۰ اسبی ولوو به ۷۵۰ تن رسید. هدف از این برنامه حرکت کشنده ولوو مجهز به گیربکس ای شیفت جدید مجهز به دنده کرال با وزن ۷۵۰ تن و حرکت به میزان ۱۰۰ متر بود.

کشنده ولوو اف اچ 16 با 750 اسب بخارکشنده ولوو اف اچ ۱۶ با ۷۵۰ اسب بخار

برای تحمل فشار چنین باری روی اکسل صفحه نگهدارنده زیر ریش ولوو تقویت شد، اتصال ۲۰ تریلی چک شد و فشار باد ۲۰۴ تایر ...
17:56  1395/07/29
پاسخ دادن
حسین
3

اینا همه حرفه...اهای تویی که میگی اسکانیا بهتر از اف اچ هست...تو قدرت موتور گیربکس وکشندگی بار های سنگین حرف اولو اف اچ میزنه تو نشستی تو خونه فقط سرچ میکنی اسکانیا بر و ظاهرو میبینی گول میخوری....وخی برو تو جاده ها ببین کدوم کامیونا بوژی میکشن..صد در صد اف اچ بوژی میکشه..حال چرا اسکانیا بوژی نمیکشه؟؟؟؟کدوم ماشیناس که هم تو معدن های سنگ و ...هم بار های تجاری و هم بار های کانتینر خارجی شر کت میکته...پر مسلمه اف اچ..حال اگه اسکانیا بود بند و بساطش از هم وا میومد...حالا کنجد بخور برا ذهنت خوبه...
17:49  1395/07/29
پاسخ دادن
حسین
1

اینا همه حرفه...اهای تویی که میگی اسکانیا بهتر از اف اچ هست...تو قدرت موتور گیربکس وکشندگی بار های سنگین حرف اولو اف اچ میزنه تو نشستی تو خونه فقط سرچ میکنی اسکانیا بر و ظاهرو میبینی گول میخوری....وخی برو تو جاده ها ببین کدوم کامیونا بوژی میکشن..صد در صد اف اچ بوژی میکشه..حال چرا اسکانیا بوژی نمیکشه؟؟؟؟جواب زاااااارت..کدوم ماشیناس که هم تو معدن های سنگ و ...هم بار های تجاری و هم بار های کانتینر خارجی شر کت میکته...پر مسلمه اف اچ..حال اگه اسکانیا بود بند و بساطش از هم وا میومد...حالا کنجد بخور برا ذهنت خوبه...
17:45  1395/07/29
پاسخ دادن
حسین
4

سالار تریلی فقط اسکانیا
16:13  1395/07/05
پاسخ دادن
محمد
0

قبول دارم ولی باید ار باشه نه جی منظورمو که میگیری
11:32  1396/02/07

محسن ژیان
4

آقا همه کشنده ها خوبن هر کدوم نسبت به پولشون ولی خرابی وخوب وبد بودنشون بستگی به رانندگی وطریقه روندن داره ورسیدگی به ماشین آره داداش
15:40  1395/06/25
پاسخ دادن
جواد
7

سلام.هر کسی که بنز سوار باشه میدونه حرف اول رو در پر کاری.در کم اسطحلاکی.در قدرت.درمقاوت.بنز حرف اول رو میزنه قلک برای پسندازه.کسی که میگه fh اول رو میزنه چهار تا را راننده عوض کنه ببینه چقدر دوام میاره.بنز یک میلیون و دویست هزار کیلومترکارکرد تازه تعویض رینگ یاتاقان.ولی کدامfhاونم بایک دست بودن میتونه به این کیلومتر برسه
00:57  1395/06/15
پاسخ دادن
رضا
1

واقعا ماشين فقط ٤ كلام رنو اسكانيا داف fh
23:58  1395/05/08
پاسخ دادن
رضا
3

سلام داداشا سالار اگه ميخواين فقط رنو ٤٦٠ اتوماتيك
23:56  1395/05/08
پاسخ دادن
مهدی
2

/سلام سالار با این نظری که دادی همه راننده ها و کامیون بازا را بردی زیر سوال خاهشا نظر نده فقط نظرها را بخون.یا سر در نمیاری یا فقط سوار رنو شدی اونم ی بار
12:08  1395/11/27

FH540
3

سلام . تو سرچ بزنید برترین ماشین دنیا میزنه چی اقا ولوو اسکانیا رده چهارمه رنو با اویکو رو که اصلا حساب نمی کنن بنز هم بخاطر صداش پنجمه فقط داف دومه با مان که سومه فل باقی زباله تمام من خودم پونصد داشتم نه اسکانیا می تونست بگیرش نه رنو و نه اکسوراتون الانم540 اروپایی دارم کسی دیگه مرد نیس بگیرش ای اهالی جنوب وکل کشور کی گولتون نزنه فقط برید ولو بردارید اسکانیا سابقه ی خرابی داره نمونه بارزش اتیش گرفتنش هست اکسور هم نرم نیست.اگه جیب وضعش خرابه فقط فاو بردارید
11:18  1395/04/27
پاسخ دادن
معراجی
6

اقای fh540 شما فکر کنم اصلا تا حالا سوار کامیون هم نشدی بنز پنجمه؟؟؟ با برو دنبال کارت خودتو با این چاخانات..
19:52  1395/05/07

امیر
0

بهنظر من بدکامیون ماکاست

14:29  1396/03/14

رامین
0

سلام اقا یه مشاوره بدید من واسه حمل شیر از قزوین به تبریز و زنجان دنباله
یه ماشین میگردم تا 250 پول دارم یه راهنمایی میکنید بین رنو 2013 یا fh
23:57  1395/04/09
پاسخ دادن
محمد
4

داداش اگه یکم هوش تو به کار بگیری و سر کیسه رو شل کنی میفهمی که به غیر از اسکانیا هیچ ماشینی برات راحتی نمیاره
18:59  1395/04/10

علی
2

داش اویکو سالاره اویکو500امده با کارت200تنی اخرش
03:31  1395/04/09
پاسخ دادن
ابوالفضل
3

ببین داداشم ماشین فقط و فقط اکسور تنها ماشینی که تنگ نصرت اباد بقیرو گرفت از نظر موتورگیربکس دف همچی عالی حرف اولو میزنه داداش فقطAxor
17:45  1395/04/02
پاسخ دادن
YOU
9

اسكانيا R730 عشقه من كه دارم ازشم خيلي راضيم فقط بايد يكم سركيسه رو شُل كني
23:10  1395/03/31
پاسخ دادن
علی
4

داداش دقیقا حرف دلمو زدی دمت گرم
23:24  1395/04/10

حسن
2

سلام دوستان من 35 سال راننده پایه یکم کامیونهایی که آمریکا وکانادا واروپای غربی تولید میکند تاده سال فقط کار کن چون رقابت سنگین تولید سیاست ونوع تولید رامشخص میکند اما مونتاژ نخرید رقابت وجود ندارد چون نفت جای صنعت را پر کرده ضمنا اگر معتاد رانندگی نشدید شروع نکنید حمایت وجود ندارد ده درصد بد بیارید فقط باید بهره بدهید
00:24  1395/03/29
پاسخ دادن
علی
0

سلام دوستان یا بگم همکاران عزیز من ی فاو داشتم ک فروختم و حالا میخام ی ماشین اروپایی بردارم اما بین داف و اف هاش۵۰۰موندم لطفا از تجربیادتون بگین و راهنماییم کنین
20:20  1396/07/12

مهدی
1

آقا قدرت و نرمی و هندلینگ میخای اف اچ شونزده مخصوصا 750 اسب بخارش ک ن بنز ب پاش میرسه ن اسکانیا
02:57  1395/03/28
پاسخ دادن
محمد
5

داداش فکر میکنم تو زیاد جک تعریف میکنی نه!
23:29  1395/04/10

علی
3

اره اقا محمد مثل اینکه اقا مهدی بیش از اندازه جک تعریف کردن بلده!!!
14:20  1395/04/13

فرهاد
0

سلام دوستان من میخوام تریلی بخرم خودمم راننده نیستم یه فاو تک محور ۴۰ هزار تا کار کرده دست صاحب ماشین بوده خودش رانندش بوده،یه رنو مول ۲۰۱۱ هم هست ۶۰۰ هزهر تا کار کرده موتور گیربکس پلمپ، اف اچ ۴۶۰ مدل ۸۳ هم هست یک و چهار صد کار کرده،برا کار تو شرجی جنوب میخوام،همشون هم تک محورن و توی یه رنج قیمت فقط فاو که گفتم ۲۵ تومنی از اون دو تا ارزونتره،در روز ۵ بار باید زدیک ۳۰ کیلومتر سربالایی گردنه طی کنه،اسکانیا هم میگن اتاقش خیلی فانتزی زدن و اگه تصادفی چیزی بشه هزینه تعمیرش خیلی زیاده(فقط اتاقش)،میدونم فاو چینی هست ولی دو سال گارانتی داره،بنظرتون فاو صفر بهتره یا رنو مدل ۲۰۱۱ یا اسکانیا مدل ۱۳۸۴یا اف اچ مدل ۱۳۸۳؟دوستان که تجربه دارن ممنون میشم راهنمایی کنید،هزینه تعمیر و نگهداری دسترسی به قطعه یدکی،راحتی و آسایش کابین مد نظر نیست فقط کدومش نون بده هست،ممنون.
06:25  1395/03/24
پاسخ دادن
حسین
4

سلام به نظرم برو ماشین دایون بخر محصول کرمان دیزله درسته موتورش چیینینه اما زیر نظر اتریشه گیربکسش zf اصل المان پنج حالت ریتاردر داره اشناهامون دارن راضین حالا برو بپرس
11:50  1395/08/09

علی
3

رنو یه زنگ بزن تا بت بگم چرا
20:28  1396/01/01

adel
3

از نظر نرم بودن رنو پرمیوم حرف اول میزنه ولی از نظر مقاوم بودن و کم خرج اکتروس هست ولوو و اسکانیا و مان اینها هم خوب هستن هرکسی یه نظریه داره من خودمم رو FHکار کردم ولی هیچوقت به کیفیت بنز نمیرسه در کل ادم باید کار کن باشه
14:52  1395/02/31
پاسخ دادن
محمد
3

اقایون اگ واقعا یروزی از رانندگی راحتو ایمن و حال حسابی میخوای لذت ببری فقط تلاش کنید یه کامیون مان بخرید چون مان از همه لحاظ اگ بهتر نباشه بدتراز از کامیون هایه دیگه نیست و بیشترین دانشمند و مهدس هایه فوق حرفه ای رویه هندلینگ وراحتیو ایمنی بودنش کار کردن لذت رانندگی فقط مان و بس
00:20  1395/02/25
پاسخ دادن
امیرحسین
1

ایویکو استرالیا هم عالیه اما تو جنوب ولوو و ایویکو بهتر جواب میدهد تا اسکانیا ولی اسکانیا هم خوبه جنوب یه ماشین با قدرت کشندگی بالا میخواد
22:47  1395/02/18
پاسخ دادن
امیرحسین
3

ایویکو استرالیا هم عالیه اما تو جنوب ولوو و ایویکو بهتر جواب میدهد تا اسکانیا ولی اسکانیا هم خوبه جنوب یه ماشین با قدرت کشندگی بالا میخواد
22:39  1395/02/18
پاسخ دادن
نادر
4

همه این حرفها درست اما اگه بار نباشد هر چی میخای نگاهشون کن
00:48  1395/02/16
پاسخ دادن
امیرnh
0

سلام من ولوو nhده چرخ دارم میخوام کشنده بخرم بنظرشا چی بردارم که خوب باشه لطفآراهنمای کنی
16:14  1395/02/06
پاسخ دادن
حسامscania
14

داداش خیلی کار خوبی کردی این سوال رو پرسیدی ومن در جوابت فقط یه جمله میگم اگه میخای از رانندگیت حذ کنی برو و اسکانیابگیر ببین چی میکنه برات
15:01  1395/02/08

کاربر: نوید جهرمی
5

ب نظرم تا مدل 2014 اسکانیا بهتر از ولووه(کلن مدل های جدید ماشین ها عملا وارد ایران نشدن.)
بستگی ب پولت داره. من باشم میرم اسکانیا میگیرم.هر چند ولوو هم قابلیت ها و طرفداران خودشو داره.
مدل 16 رو ولوو ترجیح میدم.بعد بنز بعد اسکانیا.
18:25  1395/02/08

امير
1

دوست عزيز،،،در حال حاضر تو ايران اسكانيا حرف اولو ميزنه،،،از همه لحاظ از هر لحاظ خود ماشين بگير تا خود خدماتش و نمايندگيش عاليه عاليه،،،،بنظرم اسكانيا بگير كيف دنيا رو كن
11:26  1395/04/27

محمد
5

سلام خدمت عزیزان به نظر من که نظرمم خیلی مهم نیست ماشین فقط البرز چرا چون که زیاد سرمایه گذاری نمیخواد همه جا تعمیرش میکنن وسیلش ارزونه تو با ۱۵۰ملیون میشی صاحب تریلی حالا شاید تند نره بخوای باهاش مدارا کنی موقع فروشم ارزونه خوب میخرنش الان باید ۵۰۰ملیون بدی داف اکسور اینا حیف نباشه این همه سرمایه بخوابونی برا ماشین من با البرز مثلان برم بندر شما با آکسور ولوو همون اندازه هم بار میبرن کرایه اندازه همه اگه من چپش کنم باکی نیست زود میشه جمعش کرد اما اگه این آسور اینا بیوفتن جمع نمیشن حرفم اینه که ماشین جز سرمایه نمیشه حساب کنی به یه لحظه چشم به هم زدن چپ میشه بیشتر از ۲۰۰ملیون برا ماشین سرمایه گذاری نکنید
16:57  1395/02/01
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
4

تفاوت از زمین تا آسمونه.
آخه ماشین که فقط برای بار نیست. با تریلی زندگی میکنن. پس ارزش هزینه ای که میکنی رو داره.
من عاشق تریلی ام. اگه روزی بخوام بخرم ب جز برندای درست حسابی سراغ این ماشینای من دراوردی نمیشم.
17:59  1395/02/01

حسن
1

اقا به نظر من اگه میخوای یه ماشین ارزون بخری برو سراغ اف12 واویکو 440 و ...
البرز به جز گرفتاری چیزی دیگه نداره اما ماشین های اروپایی امتحانشونو پس دادن میدونی چی خریدی
15:21  1395/03/16

ماک
3

اول بنز بعد ماک
05:53  1395/04/18

ابوالفضل
0

داداش ماشین که فقط برا بارکشی نیست ، باید عشق این کارو داشته باشی ، من از تک کمپرسی شروع کردم تا الان که رسیدم به FH500 با تک تکشون زندگی کردم ، لحظه لحظه وقتمو برا پاک کردنش گذاشتم و دور لاستیک سیاه کردم ، پس زمین تا اسمان فرق داره ، خواهشا شمایی که فقط برا همالی کار میکنین نظر ندین ، خدا بخواد و اسکانیا s500 بیاد ، منم اولین نفر ثبت نام میکنم چون بازم اسکانیا نرم تر و فول اپشن تر از FH500 هستش
11:58  1402/06/26

فواد صفرپور
1

باسلام خدمت دوستان از نظر موتور موتور کامینز بهترین موتورجهانه چون کارخانش فقط ساخت موتور دیزلی است این رو تمام دنیا می دونن، از نظر گیربکس شرکت بنز و رنو کیفیتشان عالی، در زیبایی ماشینهایی اروپایی کشنده ایی که ازهر زاویه بهش نگاه کنید زیباباشد اسکانیا است، در سریعترین کشنده ها اروپایی به دلیل نسبت چرخدنده های کم به موتور ،اسکانیا در دور 2500 میتونه با سرعت 143کیلومتر برساعت فعلا رکورد دار باشد ،درسربالایی ها و گردنه ها فقط ولوو،
12:18  1395/01/08
پاسخ دادن
ali
1

اقا چرا رنو سری Tرا یادتون رفت؟سال ۲۰۱۴کشنده سال اروپا شده.رنو پرمیوم هم که در بازار داخلی کاملا شناخته شده است.سری تی هم قراره وارد بشه
00:28  1395/01/08
پاسخ دادن
samiya
2

سلام دوستان بابای من پارسال یه آکتروس گرفت ماشین خیلی خوبیه ولی من ازfhخوشم میومد بعد از کلی اصرار به بابام که من fhمیخوام قبول کرد که برام بخره ولی یکسال بعدوشرطش این بود که یکسال همراه اون برم بنزواقعاعالیه هنوز2ماه نگذشته بود که استفاده کامل ازریتاردو...یادگرفتم موقعی که من میخواستم fhبگیرمfh12بودموقعی که بابام برام گرفت fh16 اومده بودولی بابام 12گرفت :-(خداییش بنز سرتراز ولوو بود کلا همه چیه اف هاش سفت به نظر میرسید بعد حدود2ماه فروختمش ولی به قیمت خیلی پایین الانم حدود300ملیون جمع کردم میخوام بازم کارکنم یه بنز بگیرم خدافض
22:32  1395/01/07
پاسخ دادن
جعفر
21

سلام
فقط اسکانیا p400
فقط ساخته شده برا کار
01:44  1395/01/07
پاسخ دادن
حسامscania
24

داداش ایول داری دمت گرم
20:42  1395/01/22

سعيد
3

از نظر کيفيت بنز خوبه هم از طراحى داخل کابين هم از نظر کم خرج هست نسبت به اف هاش
15:27  1394/12/21
پاسخ دادن
رضا
6

سلام به نظر من تریلی فراز بهترین ماشین هستش!!!چرا؟؟؟ببخشید شما کامیون می خرید کار کنید یا اینکه سوار بنز داف ولوو یا اسکنیا نشستین وفکر می کنید روی صندلی خلبانی F35نشستین و درکل درفضا سیرمیکنید اون وقت هم برای دیگران وهم برای خودتون میشید بمب متحرک پس محصول چینی به اسم ایرانی بخرید درعوضش تمام فکر ذهنتون پای رانندگی هستش و موقع پیچ ها خیلی حواستون هستش که پیچ جاده می پیچه ولی ممکنه فرمان کامیون شما نپیچه وخلاصه ته دره پیداتون کنن برادران حلال احمر پس بیشتر هواستون به رانندگی هستش .
00:47  1394/12/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3 : سلام تاساعت۲ وایستادم اونجاهیچکس نبودیااگه اومده بودن هم واینستادن رفتن.آماده باش بودن ماشین کلانتری بود.موتوری توخیابون گشت میزد.وقتی اونجابودم۳تاکفی اومدماشینk5فکرکنم بودخالی کرد.به منم گفتن بروجنت آباد
فرهاد : واقعا انتظار دیگه ای داشت!!!!
حسین : دوست عزیز شما حق داری ناراحت باشی ولی همه کسایی ک تو این جا هستن ک تهران نبودن بیان اکثرا شهرستانی هستن شما بگو چیکار کنن
Nader : آیا ثبت نامی های بهمن ۱۴۰۲ که عدم تخصیص خوردن امکان تعیین خودرو برقی رو دارن تو سایت ؟
حسین : سامانه امروز عصر ساعت ۴ برای کسانی که اسفند ۴۰۱ پول بلوکه کردن برای انتخاب خودرو باز میشه خودروهای برقی و لاماری برای خودروهای چانگان فعلا خبری نیست
سعید8 : هیچی. بازم برای اسفند 1401.اینهمه شلوغ کاری و سر و صدا
تارا v4 اتومات : سلام واریز کل وجه ۱۹ اسفند بوده تاریخ تحویل ۱۸ خرداد،الان دوماه داره میگذره ولی هیچ خبری از فاکتور شدن نیست نمایندگی میگه تا آخر اردیبهشت تحویل میدن
امیر : سلام سامانه باز شده بازم مثل قبله
حسام : سامانه باز شد ولی هنوز خبری از پیام تکمیل وجه نشد عجب گرفتاری شدیم از دست اینا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : ایران خودرو هم اینجوریه
علی : من 9اسفند هنوز فاکتور نشدم
محمد سورن دوگانه 30دی : سلام مبارکه .تکمیل وجه اعلام کنید
میلادسورون دوگانه تحویل اسفند : تاریخ تکمیل وجه چندآذره
207اسفند : بعد از 13 روز الان پلاک شدم
دنا اتومات تبدیلی : خدارو شکر بالاخره امروز دنا پلاس اتومات تبدیلی تتحویل
دوگانه بهمن : بیمه بدنه کامل همون کارت طلایی 34 تومن بگیر خیالت راحت. شه
سورن تک : سلام مبارکه من تکنیل وجه 10 دی تحویل 11 فروردین بودم هنوز فاکتور نشدم. سورن جدید
رضا دوگانه : سلام اسفند آخر پیش فروشه تعدادشان هم کمتره
جومنگ : عجله نکنید دعوتنامه میاد قیمت همان قیمت قدیم هست افزایش نداره دعوتنامه بیاد ماشین نمیارن در خونه بهت بدن پس چرا به این در واندر میزنی