بررسی کشنده وسترن استار 4900

بررسی کشنده وسترن استار 4900

کشنده‌های وسترن استار 4900 و وسترن استار 4800 با این هدف طراحی و تولید شده‌اند که قوی باشند و از عهده انجام هر کاری بر بیایند. این کشنده‌ها با آپشن‌های زیادی به بازار عرضه می‌شوند که باعث می‌شود برای انجام کارهای زیادی مناسب باشند، از مأموریت‌های طولانی حمل بار گرفته تا مأموریت‌های سبک. این کشنده‌ها با پنج پیکربندی و با کابین‌های Day و Sleeper به بازار عرضه می‌شوند. کشنده وسترن استار 4900 می‌تواند به موتورهای Detroit Diesel یا Cummins مجهز شود که می‌توانند تا 600 اسب‌بخار نیرو تولید کنند.

 

طراحی بدنه

بررسی کشنده وسترن استار 4900

کشنده‌های وسترن استار هنگامی که به بازار عرضه شدند طراحی زیاد جالب یا خطوطی مواج و منحنی نداشتند، به همین خاطر نتوانستند توجه زیادی به خودش جلب کنند. باید گفت کشنده وسترن استار 4900 نیز از این قائده مستثنی نیست و در زمینه طراحی از همان اصول پیروی می‌کند. در جلوی کاپوت دراز و کشیده، جلو پنجره‌ای زمخت با چارچوبی از جنس کروم قرار گرفته است که لوگوی کمپانی سازنده بالای آن جا خوش کرده است.

بررسی کشنده وسترن استار 4900

در طراحی سپر جلو نیز مقاومت و با دوام بودن در اولویت قرار داشته است. ساختار محکم و خطوط خشن سپر نیز نشان دهنده شخصیت توانمند این کشنده است. چراغ‌های مستطیل شکل با سایر قسمت‌های کشنده سنخیت دارند ولی طراحی کلی را پویاتر نمی‌کنند. کاپوت از فایبرگلاس ساخته شده است و با زاویه 90 درجه باز می‌شود تا دسترسی آسان به موتور را امکان‌پذیر کند. اگزوزهای عمودی با رنگ براق در پشت کابین قرار گرفته‌اند و ماهیت خشن و نیرومند این کشنده را بیشتر برجسته می‌کنند. کابین این کشنده به منظور این که حداکثر استحکام و مقاومت را داشته باشد از فولاد گالوانیزه ساخته شده است.

 

طراحی داخلی

بررسی کشنده وسترن استار 4900

وقتی از پلکان بالا بروید و وارد کابین بشوید با طراحی آشنایی مواجه می‌شوید. طراحی داخلی کشنده‌های وسترن استار 4900 و وسترن استار 4800 مشابه سایر محصولات این کمپانی است که به هیچ عنوان موردی منفی محسوب نمی‌شود چون کابین کشنده‌های وسترن استار از مواد بسیار با کیفیت ساخته می‌شوند و ارگونومی خوبی دارند. داشبورد منحنی طراحی خوبی دارد و با سایر قسمت‌های کابین هماهنگ است. دکمه‌های کنترلی به اندازه کافی بزرگ هستند و حتی هنگامی که راننده دستکش به دست داشته باشد نیز می‌تواند به راحتی با آن‌ها کار کند. دکمه‌ها و دسته‌های کنترلی به صندلی راننده نزدیک هستند و دسترسی به آن‌ها بسیار آسان است، با این حال دکمه‌های مربوط به تهویه مطبوع کمی پایین به نظر می‌رسند. روی کنسول مرکزی صفحه نمایشگر اطلاعات DataStar به چشم می‌خورد که اطلاعاتی در مورد موتور، تنظیمات کشنده، مسافت‌سنج، سیستم‌های بادی، زمان و غیره در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بررسی کشنده وسترن استار 4900 بررسی کشنده وسترن استار 4900

بهتر است بدانید پنل ابزار مرکزی بسیار شلوغ و در هم ریخته است و مدتی زمان می‌برد تا راتنده به استفاده از آن عادت کند، از طرفی نکته مثبت این است که سیستم Star Gauge توسط یک موتور الکتریکی ساخت سوئیس به کار انداخته می‌شود که باعث بالا رفتن دقت و خوانایی آن می‌شود. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد آمپرها را هرطور میل دارد روی پنل ابزار بچیند و هر وقت خواست چیدمان آن‌ها را تغییر بدهد. این خصوصیت منحصر به فرد است و در سایر کشنده‌ها دیده نمی‌شود. همانطور که انتظار می‌رود کابین فضای زیادی دارد و صندلی‌ها نیز از فضای پا و فضای سر زیادی برخوردار هستند. صندلی راننده بسیار راحت است و تنظیمات زیادی دارد. برای این که راحتی راننده بالا برود، صندلی Premium نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است که از آپشن‌های بیشتری بهره می‌برد. فرمان دو پره‌ای تلسکوپی است و به بالا و پایین نیز خم می‌شود. این فرمان از طراحی ارگونومیک و مدرنی برخوردار است و تزییناتی از جنس چوب و چرم روی آن به چشم می‌خورند. کابین Sleeper فضا و راحتی بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. این کابین با دو ارتفاع 68 و 82 اینچی به بازار عرضه می‌شود. در این کابین‌ها تجهیزاتی نظیر کنترل آب و هوای اتوماتیک دیجیتال، یخچال، رادیو ماهواره‌ای و سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان مشاهده می‌شود.

 

موتور و گیربکس

بررسی کشنده وسترن استار 4900

کشنده وسترن استار 4900 می‌تواند به موتور Detroit Diesel یا Cummins ISX مجهز شود. این موتورها به صورت استاندارد در کنار گیربکس دستی Eaton Fuller FR-13210B (هفت، ده، یازده، سیزده و هجده سرعته) قرار می‌گیرند. گیربکس اتوماتیک Allison نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است. موتور Detroit Diesel قبلاً توانایی خودش را ثابت کرده‌ است و می‌تواند از عهده انجام سنگین‌ترین کارها بر بیاید.

بررسی کشنده وسترن استار 4900

این موتور از شتاب و گشتاور بسیار زیادی برخوردار است و حتی در دور موتور پایین هم توان یدک‌کشی بسیار بالایی دارد. این موتور به سیستم پاشش سوخت Common Rail مجهز است که وقتی در کنار توربوشارژر قرار می‌گیرد عملکردی بالا دارد و مصرف سوخت را به حداقل می‌رساند. توربوشارژر به این موتور کمک می‌کند بدون این که از انرژی آن کاسته شود، مصرف سوخت پایینی داشته باشد.

 

کیفیت سواری و سیستم تعلیق

بررسی کشنده وسترن استار 4900

کیفیت سواری کشنده وسترن استار 4900 به رغم سیستم تعلیق سنگینش بسیار خوب است. تکان‌های کابین به حداقل رسیده‌اند و کشنده از توازن و تعادل خوبی برخوردار است. فرمان برقی که به صورت استاندارد عرضه می‌شود به راننده اجازه می‌دهد در سرعت‌های پایین نیز به راحتی مانور بدهد ولی در سرعت‌های بالا به دقت و تمرکز بیشتری نیاز است تا کشنده در یک مسیر مستقیم نگه داشته شود.

 

نتیجه‌گیری

بررسی کشنده وسترن استار 4900

کشنده وسترن استار 4900 طی چند سال اخیر موفق شده داست جایگاه شایسته خودش را به دست بیاورد ولی متأسفانه رقبایی که به اندازه این کشنده نیرومند نیستند توانسته‌اند با استفاده از طراحی بدنه و طراحی داخلی جذاب خریداران را به سوی خودشان جذب کنند. با این حال، در صنعت کشنده‌سازی وقتی صحبت از قدرت و اطمینان به میان می‌آید، همچنان از کشنده‌های وسترن استار یاد می‌شود. کمپانی وسترن استار همواره ثابت کرده است که می‌تواند کشنده‌هایی قدرتمند تولید کند که اگرچه به اندازه رقبا زیبا نیستند ولی همیشه یک سر و گردن از آن‌ها بالاترند.

بررسی کشنده وسترن استار 4900


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کشنده , وسترن استار 4900 , وسترن استار 4800






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

مصطفی
0

کاسکادیا وسترن استار زیباترین کشنده انریکایی. البته همشون عالی هستن. امریکاست لا مصب یه دنیا اعتبار و ابرو پشتش خوابیده. کلیپ دیدم صفرش خریده بود طرف یخچالش براش پر کردن جفت بوت چرمی نو توش وگذاشتن...
16:01  1399/02/24
پاسخ دادن
امین
4

وسترن استار در مقايسه با فريت لاينر خيلي عقبتره
البته تريلر هاي برند ديگه اين گروه جذابيت بيشتري دارن
09:40  1394/03/11
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
4

عجب ماشین خفنی
23:59  1394/03/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 کرمان : ما شهرستانیم دستمون به جایی بند نیست ولی استدعا دارم تهرانی های عزیز و شهرهای نزدیک تهران خواهشا از طرف ما یکشنبه ساعت 12 تشریف ببرید و صدای ما رو هم بگوش رسانه ها برسانید. در ضمن شما هم عزیز دل دقت کن صمت هیچ دخلی به خسارت دیرکرد نداره . شرکت بم خودرو (کرمان موتور) بیخود کرده بصورت غیر قانونی قرارداد یکطرفه نوشته " طبق قانون حمایت از مصرف کننده" میزان خسارت از زمان واریز وجه تا زمان تحویل هست و فقط زمان انتظار کاری مثلا 60 روز ازش کسر میشه. حتی پنجشنبه هم روز کاری حساب میشه. . فقط هم باید دفتر خدمات قضایی شکایت کنید حتی اگر توی این انتظار قسطی خرید کردید و چک پاس شده باید به میزان خسارت اضافه کنید. باید مبلغ رو دقیق حساب کنید بانضمام هزینه دادخواست و ... و شکایت از کرمان موتور کنید.
تارا اتومات : سلام من 4فروردین بودم هنوز فاکتور نشد
سجاد اس تری مشکی : دوستانی که دلشون خوش کردن به پانزده اردیبهشت به بعد فاکتور شن همش حرفه فردا زنگ بزنید میگن نیمه اول خرداد خواهشا فردا همگی بیایید پشت گوش نندازید
بنیامین : ۲۸بهمن NOفاکتور پس کی ‌‌ توهم مارادیوانه کردی با این تیبا وکوییک ول ما کو اطلس فقط
حمید : سلام داداشم ماشین زیر پاتو بفروش بریز حساب یه وسیله ارزون قیمت بخر که بی ماشین نمونی البته ماشین سالم بخر که برای فروختن دچار مشکل نشی شما 170 میلیون برای ساینا مریزی حساب بقیه اش قیمت روز هست خدا بزرگه تلاش کنی ساینا خشک داری ن مدل 99 بعدش 100 سود کم یا زیاد برات داره ضرراتو جبران میکنه این نظر شخصی منه
چانگان : سلام مال منم ارسال به خودروساز خورده اویل بهار که زنگ زدم سایپا گفت اسم هست عمر پلاک پرایدم بالای ۵سال بود که فروختمش بخاطر ارسال به خودروساز ولی سایپا حالا میگه پلاک فعال داری تعلق نمیگره اون موقع که پول بلوکه کردم آقای ضیغمی گفت پلاک فعال به شرط بالای ۴۸ماه ازعمر پلاک بلامانع است حالا دوستان تکلیف چی ممنونم اگه راهنمایم کنید
شهریار : با عرض سلام و درود دوستان عزیز و گرامی لطفا شایعه پراکنی نکنید هنوز مونده تا زمستان مگ کسی گفته که ماشین شمارو نمیدیم دارید خودتونو ناراحت میکنید انشالا تابستون پیامک برای پرداخت وجه میاد نگران نباشید لطفاً لطفاً شایعه پراکنی نکنید با تشکر.
سعید8 : این سامانه خودرو با مردم چکار کرد؟! 😃
محمود : تولیدحتی ازفروشم بیشترفقط منتظرافزایش قیمت هستن تافاکتورکنند تولیدانبوه اطلس از برج 12 پارسال شروع شده وماهی 15 هزارتولیدمیشه الانم همش به بهانه یک قطعه امبارتا مجوزافزایش قیمت بگیرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : آقا علی گل احتمالا مغزی سویچت شل شده قاب فرمون رو باز کن راحته سویچ رو سفته کن مال منم همین طور شد سفت کردم عالی شد
حسین : جناب اشکان لطف میشه بگی که روی منبع انبساط اب رادیاتور همون قمقه اب یه سوکت فیش به منبع وصل هست یا نه ،بعدش برات توضیح میدم که چطوره سپاس
رضا : 45 روز بعد
رضا دوگانه بهمن : سلام 141500
رضا : یه خبر جزئی را صدا وسیما ده بار نشون میده ولی حق 100هزار نفر تو روز روشن خورده شده هیچ گزارشی نمیگیره
جومنگقبل : قبل از خرداد تحویل میدن
جومنگ : پیش فروش تیر ماه پرداخت اولیه بهمن ماه و تحویل تیر ماه کی دعوتنامه تکمیل وچه میاد تا بتونم پول جور کنم افزایش شامل ما میشه سورن اجباری موتور جدید
اسماعیل : سلام‌‌‌ تروخداقیمت‌روبیارید‌پایین‌شرمنده‌ی‌زن‌وبچه‌نشیم پارس‌بهارم‌یک‌سال‌پول‌جمع‌کردیم‌سرمایه‌رو‌خوابوندیم‌ به‌خاطر‌اینکه‌پیامک‌اومد‌پول‌داشته‌باشیم‌ الان‌دیگه‌نه‌بااین‌پول‌میشه‌ماشین‌خرید‌نه‌طلا‌نه‌زمین‌به‌ خدا‌گناهه‌‌دیگه‌کجارومیخواید‌بگیرید‌مگه
جومنگ : دی ماهی تا 25 فروردین فاکتور شدن وپیامک حضوری براشان اومده
احسان : دوستان 207 که دارن به جای رانا پلاس میدن با قیمت 334 میدن بدون هیچ استانداردی و به قیمت زمستان فقط ما متقاضیان پارس این وسط همه جوره حقمان ضایع شده