بررسی موتورسیکلت دوکاتی 1299 Panigale مدل 2015

بررسی موتورسیکلت دوکاتی 1299 Panigale مدل 2015

کمپانی دوکاتی با رونمایی از موتورسیکلت 1299 Panigale مدل 2015 نشان داد که همچنان در حوزه سوپربایک‌‌ها قصد رقابت دارد. این موتورسیکلت بر اساس موتورسیکلت 1199 Panigale ساخته شده است و به این می‌بالد که نسبت به مدل قبلی خودش بسیار ارتقاء یافته است. قدرت موتور نیز 10 درصد افزایش پیدا کرده است و به 205 اسب‌بخار رسیده است. بیرون کشیدن چنین نیرویی از یک پیشرانه 2 سیلندر واقعاً شکفت‌انگیز است و حاکی از مهندسی پیشرفته و نوآورانه‌ای است که در پشت این موتورسیکلت زیبا نهفته است. تجهیزات الکترونیکی بسیار پیچیده، نیروی پیشرانه را مهار می‌کنند و کنترل سیستم تعلیق و ترمز را نیز در دست دارند، این عوامل باعث می‌شوند این موتورسیکلت با فقط با فشردن یک دکمه از یک وسیله نقلیه کاربرپسند به یک موتورسیکلت مسابقه‌ای تبدیل بشود.

 

طراحی

بررسی موتورسیکلت دوکاتی 1299 Panigale مدل 2015

وقتی اصل و نصب موتورسیکلت دوکاتی 1299 Panigale را در نظر بگیریم، یک نگاه کلی به ظاهر، ژن آن را نشان می‌دهد، با این حال تغییراتی عمده‌ای در آن داده شده است. قسمت جلو کمی پهن‌تر از دوکاتی 1199 Panigale است، شیشه جلو نیز بهتر از موتورسوار حفاظت می‌کند. با این که این تغییرات باعث شده‌اند موتورسیکلت قدری بزرگتر بشود ولی مقاومت در برابر هوا بسیار کاهش پیدا کرده است. بهتر است بدانید سوپربایک‌ها معمولاً سنگین و بزرگ جثه هستند و کمک فنر عقب در یک طرف قرار گرفته است. خطوط منحنی از جلو به سمت عقب که باریک‌تر است کشیده می‌شوند و حس یک موتورسیکلت قوی و پر شتاب را به بیننده القاء می‌کنند.

بررسی موتورسیکلت دوکاتی 1299 Panigale مدل 2015

شاید وقتی دوکاتی 1299 Panigale را در نمایشگاه ببینید، چنین به نظر برسد که برای مسابقه طراحی شده است ولی بهتر است بدانید برای حرکت در جاده نیز بسیار مناسب است. چراغ‌های جلو، چراغ ترمز و چراغ‌های راهنما، همگی LED هستند. این چراغ‌ها حرارت زیادی تولید نمی‌کنند، چراغ‌های LED روزتاب نیز ابزار بسیار خوبی هستند تا موتورسیکلت هنگام عبور از مناطق شلوغ و پر تردد بهتر دیده بشود.

بررسی موتورسیکلت دوکاتی 1299 Panigale مدل 2015 بررسی موتورسیکلت دوکاتی 1299 Panigale مدل 2015

کمپانی دوکاتی هنگامی که سیستم‌های الکتریکی را طراحی می‌کرده، چراغ‌های کوچک و جذاب را نیز حذف نکرده است. نمایشگر تمام رنگی TFT اطلاعات ضروری را نمایش می‌دهد و سیستم‌های متعددی را کنترل می‌کند. حالت  Riding Mode نیز از طریق همین صفحه فعال می‌شود. این ویژگی به موتورسوار اجازه می‌دهد عملکرد پیشرانه، سیستم تعلیق و ترمزها را متناسب با شرایط جاده و انتظاراتی که از موتورسیکلت دارد تنظیم کند. جاده خیس و مرطوب، شهر و پیست مسابقه هر کدام تنظیمات خاص خودشان را دارند.

 

سیستم تعلیق

بررسی موتورسیکلت دوکاتی 1299 Panigale مدل 2015

کمپانی دوکاتی برای در کنار هم قرار دادن اجزاء موتورسیکلت، از چیزی استفاده می‌کند که آن را اسکلت Monoscocca می‌نامد. این اسکلت یک چارچوب آلومینیومی سبک وزن است تا وزن کلی موتورسیکلت را پایین بیاورد. این اسکلت آیرودینامیک است و مقاومت کمی در برابر هوا ایجاد می‌کند و این امر نیز به سبک‌تر شدن موتورسیکلت کمک می‌کند. ارتفاع زین از سطح زمین 83 سانتی‌متر است که برای بسیاری از افراد ارتفاع مناسبی است ولی هنگامی که سوار آن بشوید، به احتمال زیاد ابداً دوست نخواهید داشت پایتان را روی زمین بگذارید! کمپانی دوکاتی تایرهای Pirelli Diablo Supercorsa SP را زیر این موتورسیکلت انداخته است. این تایرها از یک ترکیب پلیمری خاص ساخته شده‌اند که خیلی سریع گرم می‌شود و چسبندگی را بالا می‌برد. یک کمک فنر آلومینیومی که در یک طرف بدنه قرار گرفته است، وزن قسمت عقب را تحمل و پستی و بلندی‌های مسیر را به خوبی جذب می‌کند. دو شاخه Marzocchi که 50 میلی‌متر جای بازی دارد نیز در جلو قرار گرفته است و عملکرد هر دو سیستم تعلیق جلو و عقب روی صفحه نمایشگر TFT قابل مشاهده است. دیسک‌های 330 میلی‌متری جلو و دیسک 245 میلی‌متری عقب با کالیپرهای برمبو Monobloc کار می‌کنند و هنگام مانوردهی، نیروی متوقف کننده این موتورسیکلت حجیم را تأمین می‌نمایند. حالت Riding Mode واکنش ترمز ضدقفل را بالا می‌برد و می‌توان آن را برای شرایط مختلف تنظیم کرد.

بررسی موتورسیکلت دوکاتی 1299 Panigale مدل 2015

پیشرانه دو سیلندر موتورسیکلت دوکاتی 1299 Panigale از نوع L-Twin است و حجمی معادل 1,285 سی‌سی دارد. این پیشرانه قادر است 205 اسب‌بخار نیرو و حدود 144 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه با آب خنک می‌شود و هنگامی که دور موتور به 10,000 می‌رسد لازم نیست نگران چیزی باشید. پیش از این که استارت بزنید، یک سیستم هوشمند کاهنده فشار هوا، فشار را از روی پیشرانه برمی‌دارد ولی به محض این‌که استارت بزنید، سیستم به صورت خودکار غیر فعال می‌شود تا هوا به طور کامل فشرده شود. مزیت این سیستم این است که پیشرانه با استفاده از باتری و استارت کوچک‌تری روشن می‌شود.

بررسی موتورسیکلت دوکاتی 1299 Panigale مدل 2015

ممکن است بسیاری از موتورسواران فکر کنند مهار کردن این موتورسیکلت قوی کار دشواری است، ولی بهتر است بدانید، سیستم Total Rider Control این موتورسیکلت را هر اندازه‌ای که شما بخواهید رام و یا سرکش می‌کند. سیستم‌های ride-by-wire، کنترل کشش دوکاتی (DTC)، تعویض دنده سریع (DQS)، کنترل ترمز موتور (EBC) و کنترل چرخ‌ها (DWC) همگی دست به دست هم می‌دهند تا عملکرد موتور بالا برود و یک سواری نرم و راحت در اختیار راکب قرار بگیرد. سیستم دیگری که بسیار جالب توجه است، یک سوئیچ اتوماتیک است که هنگام تعویض دنده بدون کلاچ، پیشرانه را برای کسری از ثانیه خاموش می‌کند تا چرخ‌دنده‌ها با هم هماهنگ بشوند. این ویژگی به راکب اجازه می‌دهد بدون این‌که تمرکز زیادی بر روی کلاچ داشته باشد، دنده عوض کند، چیزی تقریباً شبیه شیفترهای بادی قدیمی ولی از آن بهتر.


منبع

TopSpeed

برچسب : دوکاتی , دوکاتی 1299 Panigale , دوکاتی 1199 Panigale , سیستم Total Rider Control






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

فرامرز
0

قیمتش چنده
11:08  1395/04/08
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

اگ اشتباه نکنم بین 12 تا 14 هزار دلار
16:31  1395/04/08

حامد
0

عالیه💜💜💜💜
12:09  1394/09/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مریم اسفند : من تکمیل وجه 21 دی بودم،کی فاکتور میشم به نظرتون؟
محسن : سلام رضا واقعی ازمشهد خوبی داداش حالت خوبه خسته نباشی رضا خبر جدیدنیست ازفراخوان بعدی پارس ایلکس
مهدی : منم دقیقا با شما همزمان ثبت نام کردم مدل 1402 ثبت شده تو کارت خودرو ولی هنوز خبری از تحویل نیست زنگ زدم گفتن آخر تیرماه
صبا : دوستان بخشنامه 4713 کسی هست براش پیامک نیومده باشه
امیر : سلام داداش چه نوع پارسی؟
تحویل 30دی : اگر بتونی یک شکایت دیگه داشته باشی حتماً تحویل میدن ولی نمیکذارن چون به ضرر شون هست تعداد شکایت بالا بره.
سینا : سلام دوستان کسی هست 4714 پارس سفارشی باشه؟
پارس سفارشی : راستی دوستانی که ماشینشون پلاک شده مدل 1403 خورده یا 1402
پارس زمستان : دوستانی که امروز پلاک شده ماشینشون مدل 1403 خورده یا 1402
امیر : آره داداش برا من اومد