10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

صنعت خودروسازی نیز مانند صنایع دیگر که فن آوری روز در آن نقش حیاتی دارد، خالی از اشتباه و خطاهای محاسباتی نیست. هرچند در مقوله خودرو خطا هرچه قدر هم که کوچک باشد نمی توان به راحتی از آن گذشت و می تواند به قیمت جان چندین نفر و به بار آمدن خسارات جبران ناپذیر شود. بماند که هنوز خودروسازانی هستند که به راحتی از این مساله می گذرند و در مقابل دیدگان میلیون ها نفر از قبول اشتباهات خود سر باز زده و سعی دارند تا دیگران و حتی خود راننده را مقصر فاجعه جلوه دهند! در این مطلب قصد داریم تا 10 فراخوان بزرگ خودروسازان معتبر دنیا که به جهت رفع ایراد، محصولات معیوب خود را در سال 2012 به کمپانی فراخوانده اند، به شما معرفی کنیم.

 

تویوتا و سایون با 2,500,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

در سال 2012 حدود 2.5 میلیون دستگاه تویوتا به دلیل مشکل شیشه بالابر برقی به شرکت فراخوانده شدند. این ایراد در برخی موارد منجر به ایجاد آتش سوزی می شدند که این مشکل با اضافه کردن مقداری گیریس فلورین به پایه های سوئیچ اصلی بالابرهای شیشه در سمت راننده برطرف گردید.

 

هوندا سیویک و پایلوت با 820,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

هوندا نیز با فراخواندن 820 هزار دستگاه از مدل سیویک کامپکت 2002 تا 2003 و کراس اوور پایلوت 2004 تا 2005 به دلیل مشکل نور پایین چراغ جلو و احتمال وقوع تصادف، نشان داد مشتری مداری در راس برنامه هایش می باشد.

 

مینی ون و شاسی بلند های هوندا/آکورا با 807,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

هوندا و آکورا 807 هزار خودروی خود را به دلیل نقص فنی در سیستم سوئیچ استارت خودرو به کمپانی فراخواند و مشکل آن ها را برطرف نمود. مشکل ایخ خودروها این بود که با خاموش کردن خودرو، بدون این که راننده گیربکس را در حالت پارک (P) قرار دهد، سوئیچ از جای خود خارج می شد.

 

کراس اوورهای تویوتا و سواری هیبریدی لکسوس با 778,000 فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

تعدادی از خودروهای راو4 تویوتا و HS 250h لکسوس که هیبریدی می باشد، به دلیل نقص در سیستم تعلیق به کارخانه سازنده جهت رفع ایراد بازگردانده شدند. در برخی از موارد این ایراد باعث از دست رفتن کنترل خودرو می شد.

 

جیپ گرند چروکی و لیبرتی با 744,822 دستگاه فراخون

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

کمپانی کرایسلر نیز 744,822 دستگاه جیپ لیبرتی مدل های 2002 و 2003 و گرند چروکی 2002 تا 2004 را به دلیل نقص فنی در سیستم کیسه  هوا و کمربندهای پیش کشنده که در طول حرکت خود به خود فعال می شدند، فراخوان و رفع عیب کرد.

 

تویوتا پریوس با 670,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

این خودروی بسیار معروف هیبریدی نیز دچار نقص فنی در سیستم فرمان و پمپ آب برقی بوده که طی فراخوانی به کمپانی، قطعات معیوب تعویض شدند.

 

آکورا TL و هوندا آکورد با 625,762 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

آکوراهای TL تولید شده بین سال های 2007 الی 2008 به دلیل ایراد واشرهای سیستم هیدرولیک که باعث چکه کردن روغن هیدرولیک بر روی کاتالیست اگزوز و ایجاد دود و بعضاً آتش سوزی می شد، به کارخانه فرا خوانده شدند.

 

هوندا CR-V با 554,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

554 هزار دستگاه از این مدل از هوندا نیز به دلیل نقص فنی در کلید روشن و خاموش کردن نور پایین، به کمپانی اعزام و رفع نقص گردیدند.

 

فورد اسکیپ با 485,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

این خودروی تازه معرفی شده نیز دو بار به کمپانی فراخوانده شد. مشکل این خودرو، نقص فنی در کابل کنترل کننده دریچه گاز بود که راننده را در تنظیم سرعت این کراس اوور و کنترل کردن آن، دچار مشکلات جدی می کرد.  

 

شورولت، پونتیاک و ساتورن با 426,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

کمپانی جنرال موتورز نیز 426,240 دستگاه شورولت مالیبو و پونتیاک G6 مدل های 2008 تا 2010 را به دلیل ایراد سوئیچ استارت که به راننده اجازه میداد تا بدون قرار دادن دنده در حالت پارک (P)، سوئیچ را از جای خود خارج کند، به کمپانی فرا خواند. به امید روزی که شاهد تولید خودروهایی به واقع بی نقص در کشورمان باشیم و اگر اشکال و ایرادی هرچند جزئی بوجود آمد، خودروسازانمان به جای موضع گیری در مقابل مردم و پلیس، به رفع مشکل بپردازند. چراکه این عمل باعث افزایش اعتبار آن ها در میان مردم خواهد شد. به راستی به نظر شما آیا این فراخوان ها به اعتبار کمپانی خدشه وارد می کند یا باعث افزایش حس اطمینان مردم به آن ها می گردد؟


منبع

Forbes

برچسب : فراخوان , خودروسازان , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

مصطفی
2

ژیان کوش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
19:56  1392/06/15
پاسخ دادن
اقا امیر
3

بازم گلی به گوشه ی جمالشون ایرانخودرو بود الان کلا عین امار همه ترکیده بودن
22:56  1392/06/13
پاسخ دادن
کاربر: ramin
3

از خودرو سازان اوروپایی خبری نیسس مثه بنز و بی ام و و... چون بدون اشتباه کارشونو انجام میدن.
پراید ما باید 20 بار فراخوان بشن
23:46  1392/04/12
پاسخ دادن
farshid
3

دقت دارین از خودروسازای اروپایی خبری نیس؟؟
02:00  1392/04/11
پاسخ دادن
علیرضا
2

میلاد جون ناراحت نباش چون درایران از این خبرا نیست. درضمن اینا باید بیا تو دوره های پیشرفته سردوانی مشتریان و پیش فروشهای آنچنانی را از خودرو سازان (مونتاژ کاران) یاد بگیرن . حلا بگذر که چه خانواده ها بر اثر چپ شده و آتش سوزی پژوها عذادار شدن
13:00  1392/04/10
پاسخ دادن
میلاد س
5

کمپانی جنرال موتورز نیز 426,240 دستگاه شورولت مالیبو و پونتیاک G6 مدل‎های 2008 تا 2010 را به دلیل ایراد سوئیچ استارت که به راننده اجازه میداد تا بدون قرار دادن دنده در حالت پارک (P)، سوئیچ را از جای خود خارج کند، به کمپانی فرا خواند.
ما کجاییم و اونا کجا...
09:58  1392/04/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام به همه دوستان ، همه تحویل ماشین های کرمان موتور تاخیر دارد ، جک J4 هم تاخیر دارد یا خیر
حسین : سلام دوستان الان ۴روزه تیکه تحویل به نمایندگی نخورده کسی میدونه کی زنگ می زنن دبگه؟مسافتم ازتهران زیادنیست حدود۴۰۰کیلومتر
سعید : اگر منظورت سایت سایپا هست باید تاریخ سفارش را درج کنی. حتما نوشته از تاریخ سال جدید سفارشی نداری
چانگان cs55🤠 : سلام دوستان الان تماس گرفتم سایپا کارشناس ۸۸ گفت افزایش قیمت داریم ولی هنوز بهمون دقیق ابلاغ نشده که بگم راجع به هزینه های جانبی هم هست افزایش، و معلوم هم هنوز نیست کی پیامک بیاد برای واریز . ولی حدودی قیمت چیزی که گفت بیشتر از مبلغ اعلامی تو سایت ها بود . اینو گفتم آمادگی داشته باشیم ان شاالله
mhd S3 : نزدیک به یک ماه شروع دوره اعصاب خوردی و بلاتکلیفی با کرمان موتور رو بهت تبریک میگم
ساناز : منم دقيقا همينم هنوز فاكتور نشده زنگ زدم گفتن تو تحويل هم تاخير داريم.دوستان بهمن پيگير باشيد
تارا دستی مشکی V1 : سلام ما تحویلی 2 بهمن هستیم هنوز فاکتور نشده دیدم برخی دوستان تا 6 بهمن تیتانیوم نوشتن تحویل شده ایا کسی هست فروش فوری یکپارچه 2 بهمن به بعد مشکی فاکتور شده باشه ممنون
تارا دستی مشکی V1 : سلام دوستان ما که تحویل گرفتن پارسال حدود یک ماه بوده اما امسالی ها بیشتر از 1 ماه و در حدود 2 ماه . یه حواله میاد نمایندگی که تحویل گرفتین پول میره بحساب بانک صادرات . حواله رو از نمایندگی میگیرین میرین بانک صادرات دریافت می کنید ولی شما برای 2ماه دیگه حساب کن
علی : سلام پراید ۸۹ وقتی گاز میدوم دور موتور ب ۳ میرسه دنده تو کابین صدای لرزش میده مشکل از چیه
اریسان ۲۰ فروردین : تولید روزانه اریسان به شدت کاهش پیدا کرده و ایرانخودرو هم برای جذب نقدینگی هر دو هفته یه بار فروش فوری میذاره و بازارش رو خراب کرده دوستانی که برای سود میخوان اصلا سمت اریسان نیان و کسانی که برای مصرف هست از همون بازار بگیرسد ده تومن اختلافشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زینب : سلام چرا بخشنامه 4705فراخوانش نمیاد نمیدن به ما پارس
علیرضا : سلام دوستان امروز کسی فاکتور نشده؟
🔴 شهرام : رنگ سفید شیری خیلی تفاوت داره با سفید؟ یا همونه؟ کسی گرفته؟
حمید دی ماه دوگانه : دوست عزیز منم پنج شنبه پلاک شدم ولی درخواست حضوری دادم پیام نیومده برام
پارس : ماهم 4713هستیم جر پیامک تبدیل قبل عید دیگه پیامی نیومده
تبدیلی : من هم دقیقا شرایطم مثل شماست . تا امروز ندیدم کسی فاکتور شده باشه .
دی ماهی : چطور فهمیدی پلاک شدی
یوسفی : سلام من امروز زنگ زدم گفت دعوتنامه اسفند اخر خرداد ماه میاد
ف : اگر راست بگی .فکر کنم حوالت سوخته
مسعود دی ماهی : سلام. پنشنبه پلاک شد ماشینم. ب نظرتون کی میرسه نمایندگی؟