آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

بروس مک‌لارن (Bruce McLaren) بنیانگذار تیم فرمول یک McLaren است. او متولد 30 اگوست 1037 است و قبل از اتومبیل‌رانی در مسابقات موتورسیکلت سواری شرکت می‌کرد. میراثی که او بعد از مرگش در سال 1970 از خودش بر جای گذاشت بستری مناسب برای یک تیم اتومبیل‌رانی جهانی و نامی است که این تیم با افتخار بر دوش می‌کشد. همکاری بین مک‌لارن و مرسدس بنز از سال 1995 شروع شد و یک سال طول کشید تا کمپانی مرسدس بنز بتواند موتور جدید و مشترک‌شان را تولید و مقررات جدید را وضع کند.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

در دهه هفتاد میلادی، مرسدس بنز چهارمین شریک موتورساز برای تیم مک‌لارن به شمار می‌آمد و موتور جدیدی که برای این تیم طراحی کرد بر اساس مقررات جدید تولید شده بود و کوچک‌تر از موتور مک‌لارنی بود که قبلاً مورد استفاده قرار گرفته بود. اصل طراحی خودروها این بود: زندگی را ساده بگیرید. جزییات موتور و شاسی به وضوح نشان دهنده این بودند که تقریباً همه چیز تغییر کرده و جدید شده است. تا سال 1996 کمپانی مرسدس بنز و تیم مک‌لارن سخت کار کردند تا هر مشکلی سر راه‌شان قرار می‌گیرد را بر از پیش پای‌شان بردارند.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

موتور جدید به خاطر گشتاور نسبتاً کم مورد بازنگری قرار گرفت و تصمیم گرفته شد وزن آن کمتر و قدرت آن تا 5% افزایش پیدا کند. در سال 1999 مرسدس مک‌لارن به قدرتی تبدیل شدند که می‌خواستند روی پیست مسابقه خودی نشان بدهند. قرن جدید با رقابت شدید بین میکا هاکینن (Mika Häkkinen) از تیم مک‌لارن و مایکل شوماخر از تیم فراری آغاز شد. اواخر فصل 2001 میکا هاکینن بازنشسته شد و کیمی رایکونن (Kimi Räikkönen) جای او را در تیم مک‌لارن گرفت. سال 2003 برای هم تیمی‌هایی چون کولتارد (Coulthard) و رایکونن به خوبی پیش رفت و هر کدام در اولین مسابقه‌شان پیروزی به دست آوردند ولی تیم رقیب خیلی زود جلو افتاد. متأسفانه خودرو جدید MP4-18 خوب برای تیم کار نکرد و آن‌ها مجبور شدند از خودرو قدیمی‌تر MP4-17D استفاده کنند.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

به هر حال، رایکونن مهارت‌های خارق‌العاده‌اش در زمینه رانندگی را به اثبات رساند و در آن فصل دو پیروزی به دست آورد. مشکلات مربوط به خودرو تا سال 2004 برای تیم مک‌لارن ادامه پیدا کرد ولی رایکونن عزمش را برای برد جرم کرده بود تا در گرند پری بلژیک گوی رقابت را از مایکل شوماخر برباید. در سال 2005 خوان پابلو مونتویا (Juan Pablo Montoya)، راننده کلمبیایی نیز به تیم پیوست، با این حال باز هم مشکلات مربوط به خودرو شانس چند برد حتمی را از رایکونن ربود.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

فصل 2006 با چالش‌هایی همراه بود، از جمله این که خودرو خوان پابلو مونتویا در خط استارت به اتومبیل رایکونن برخورد کرد و باعث شده هر دو آن‌ها از دور مسابقات گرند پری آمریکا خارج بشوند. این حادثه باعث شد مونتویا از تیم مک‌لارن خارج بشود. در همان سال و پس از برگزاری مسابقات گرند پری ایتالیا، رایکونن با تیم فراری قرارداد بست و جای خودش را به مایکل شوماخر داد.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

در سال 2007، اختلاف عقیده‌ها در درون تیم و به وجود آمدن این رسوایی که تیم سعی داشته است مخفیانه اطلاعات فنی تیم رقیب را به دست بیاورد، مشکلاتی بود که تیم مک‌لارن باید با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد. در سال‌های 2008 و 2009، تیم قدری تجدید قوا کرد و لوئیس همیلتون و هیکی کوالاین (Heikkii Kovalainen) را به خدمت گرفت. در پایان فصل 2008، لوئیس همیلتون جوان‌ترین راننده مسابقات قهرمانی فرمول 1 بود، در نه سال گذشته نیز برای اولین بار بود که تیم مک‌لارن عنوان قهرمانی را به دست می‌آورد. در سال 2010، تیم با لوئیس همیلتون و جنسون باتن (Jenson Button) قرارداد امضاء کرد و هر دو قهرمان جهانی وعده ارتقاء تیم را دادند. این دو راننده قهرمانان تیم مک‌لارن بودند و با خودرو MP4-25 نوید بخش پیروزی‌هایی بزرگ برای مسابقات آینده شدند.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)


منبع

AutoRacing

برچسب : اتومبیل رانی , تیم مک لارن , مرسدس بنز , لوئیس همیلتون , مایکل شوماخر , هیکی کوالاین , جنسون باتن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کسری اس۵ : ۲۶مهر ثبت نام کردم دیروز۲۳اردیبهشت شاسی شد
سینا اس۵ : من ۸ آبان ثبت نام کردم و اسفندماه شاسی شده،و ۲۵ام فروردین تحویل گرفتم
احمد : دوستان نگران نباشید این طرح چهارشنبه فقط برای خودرو فرسوده و طرح مادرانه
Agh اصفهان : من17مهر402ثبت نام s5اقساطی کردم 21اسفند شاسی شد 22اسفند بیمه 26فروردین پلاک و دهم اردیبهشت‌ماه تحویل گرفتم مدل 403میخای شماره بزار عکس برات بفرستم
s3 مهرماه : بنده 21 اسفند شاسی شدم دریغ از خودرو
امین : سلام دوستان کسی خبر جدید و قطعی درباره حواله های چانگان cs55 که ارسال به خودروساز خورده کی پیامک واریز وجه میاد بخدا مردیم هرروز منتظر پیامک هستیم
سعید8 : دوستان برید حمایت کنید. اینجا صفحه ی خودروهای وارداتی نوبت دومه
علی : هر دو دزدن یکی از یکی بدتر
پلنگ : خب دوست بزرگوار الآن تقصیر ماها چیه که قرار بود دی واریز کنیم فروردین تحویل بگیریم ولی بعد کلی دغدغه و استرس و انتظار تو اردیبهشت یه پیام پیش فروش فرستادن میخوایید ریسک کنیم اونم از دست بدیم بریم از بیرون ماشین بگیریم که همون ماشین رو با کلی اختلاف بگیریم؟من نمیدونم چرا به این همه مردم بی گناه و بی تقصیر که با هزار دردسر و انتظار بعد چند ماه دغدغه ذهنی به خاطر واریز وجه پیش فروش میگید طمعکار!!!؟
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آمنه : پیش فروش 2 مرحله پول واریز کردم تکمیل وجه 16 اسفند طرح ویژه نادران جوانی جعمیت قرار بود 30 روزه خودرور بدن هنوز فاکتور نشده
رسول : ممنونم اقا محمدجواد
پذیرش 11 بهمن فوری : مابه‌التفاوت رو چند فروردین ب حساب ریختین؟ سخا چی؟
پذیرش 11 بهمن فوری : پیش فروش یا فوری نا مفهومه داداش .
ساندرو اتوماتیک : خدا رو شکر عزیزان این حداقل رقم کارشناسی هست. دادگستری سایر مناطق تهران و شهرستان ها رقم تا بالای 2 میلیارد هم ارزشیابی و پرداخت شد.
هاکان شاهانی : با سلام به نظرم سایپا مصوبه رو رعایت نکرده طبق مصوبه باید مبلغی که از قبل به عنوان پیش پرداخت اخذ شده افزایش قیمت شامل نمیشه و نصف بعدی که به همراه دعوت نامه میاد افزایش قیمت قابل قبوله
207 کد 60019 : از دوستان سقف فلز با موعد دی ماه کسی فاکتور شده؟
کریم : چونه بزن خیلیه
ایمان : چطور شکایت کردید
حسن : نه عزیزم باتوطئه زندگی نمیکنم بلکه سعی میکنم بافکرومنطق وباهوش به قضایا نگاه کنم!!سعی میکنم به راحتی به کسی که یه کاری انجام مبده بدون منافع مالی یخرده روش تحقیق کنم تاحقیقت رومتوجه بشم