معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

مکلارن P1 حاصل 50 سال تجربه در مسابقات اتومبیل رانی و خودروهای شهری است. اگرچه 20 سال پیش سوپرخودروی پرقدرت مکلارن F1 ارائه شد اما اکنون تولید مکلارن P1، سرآغاز انقلاب جدیدی در این کلاس از اتومبیل ها است. چیزی که باید در مورد این سوپرخودرو دانست این است که مکلارن P1 چیزی بسیار متفاوت با تصویری است که توسط شرکت ارائه شده است، زیرا در عکس هرگز نمی توان زیبایی ها و ابعاد واقعی یک اتومبیل را به تصویر کشید. آن چه در عکس دیده می شود، در حقیقت همان مدل 12C است، با این تفاوت که مجموعه بدنه اسپرت به آن اضافه شده است.

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

البته صرفاً با تفسیر عکس می توان چنین تصوری از مکلارن P1 پیدا کرد. در حقیقت باید گفت که این خودرو رویایی تر، جذاب تر، و متفاوت تر از مدل 12C و حتی هر سوپر ماشین دیگری است. 1Car نیز معتقد است، زبان کلمات برای به تصویر کشیدن زیبایی این خودرو قاصر است و هر کس در نگاه اول، حداقل به مدت نیم ساعت به این شاهکار خیره خواهد ماند. از آن جا که هنوز بسیاری از اطلاعات و مشخصات فنی این خودرو در دسترس نیست، صحبت گسترده ای راجع به ابعاد فنی آن نمی توان کرد.

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1
معرفی سوپرخودروی مکلارن P1 معرفی سوپرخودروی مکلارن P1
معرفی سوپرخودروی مکلارن P1 معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

تقویت و استحکام سقف این خودرو باعث شده است تا هوای بیش تری از نقاط مرکزی و کناری به داخل موتور جریان پیدا کند. گفتنی است، در این خودرو بیش از هر خودروی دیگری از فن آوری های به کار گرفته شده در خودروهای فرمول 1 استفاده شده است. به ادعای مکلارن، نسبت قدرت موتور به وزن در این سوپرخودرو چیزی در حدود 600 اسب بخار به ازای هر تن است. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی در مورد وزن این خودروی جدید در دست نیست، اما به طور حدسی می توان گفت وزن آن چیزی در حدود 1350 کیلوگرم باید باشد. 

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

مدت هاست سر زبان ها افتاده است که تیم طراحی پورشه سخت ترین کار را پیش رو دارد تا بتواند مدل طراحی جدید 911 را کاملاً شبیه به ساختار اصلی یک 911 در بیاورد. اما در حقیقت باید گفت که سخت ترین کار به عهده تیم طراحی مکلارن است، چون علاوه بر حصول تمام و کمال زیبایی های مورد انتظار در این خودرو، باید تمام نکات مربوط به تونل باد نیز در نظر گرفته شود. با این حال، این خودرو از نقطه نظر آیرودینامیکی، بیش ترین پیشرفت را داشته است.

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

بر روی هر درب این خودرو، سه ورودی وجود دارد که از بخش جلو به عقب امتداد یافته اند. این ورودی ها به احتمال زیاد وظیفه خنک نمودن موتور واقع در پشت خودرو را بر عهده دارند. برخلاف خودروی افسانه ای سه سرنشین مکلارن F1 که فرمان در وسط قرار دارد، ظرفیت سرنشین مکلارن P1 دو نفر است. اعمال این تغییر دلایل مختلفی دارد که مهم ترین آن ها قوانین ترافیکی و امنیتی است. از طرفی وجود سه صندلی در این خودرو، آن را طویل تر و عریض تر می کند.

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

مکلارن P1 از نمای جلو همانند یک هواپیمای جنگنده به نظر می رسد. اگرچه در عقب این خودرو، شیشه کار نشده است، اما جهت ورود نور به داخل خودرو، روی سقف آن از دو صفحه شیشه ای استفاده شده است. علاوه بر وجود شکاف دهنده هوا در جلو، در بخش عقب نیز شکاف دهنده هایی تعبیه شده است که این امکان برای اولین بار در صنعت خودروهای شهری گذاشته شده است. به نظر می رسد الگوی این مدل، مستقیماً برگرفته از الگوی مدل GT3 باشد. اگرچه حدس هایی نیز راجع به عملکرد آن زده شده است و گمان می رود که از مدل GT3 الگوگیری شده باشد، اما مکلارن در مورد سیستم تعلیق تا حدودی محافظه کاری کرده است. البته بهتر است که سیستم تعلیق آن هیدرولیک باشد تا بتوان ارتفاع خودرو را جهت جلوگیری از برخورد شکاف دهنده های هوا با موانع تنظیم کرد.

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

 به گفته مکلارن، مدلی که به زودی رونمایی خواهد شد، اسپرت مسابقه ای است و ارتفاع آن چند سانتی متر پایین تر از حالت عادی می باشد. از نمای عقب، چراغ های عقب و راهنماها مشکی رنگ هستند و بدین ترتیب نمای خشمگین تری را به خودرو داده اند. گفتنی است وجود یک بال بسیار بزرگ در عقب به تکامل خط و خطوط زیبای بدنه کمک بسیار زیادی کرده است. این بال را می توان در دو حالت تنظیم کرد که حالت اول 120 میلی متر و حالت دوم 300 میلی متر ارتفاع دارد. شایان ذکر است همانند آن چه که در مدل 12C وجود دارد، این بال با چرخش 29 درجه ای به سمت جلو می تواند به عنوان یک ترمز بادی ایفای نقش کند.

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

چیزی که بیش از شکاف دهنده های بزرگ در این خودرو مشکل آفرین هستند، صفحات کناری خودروست. صفحاتی بزرگی که خودرو را بسیار عریض تر کرده اند و احتمال برخورد با موانع سر راه بسیار بالاست. از دیگر اشکالاتی که می توان در مورد طراحی مکلارن P1 یاد کرد، شکل چراغ های جلو می باشد که در حقیقت نقطه ضعف مکلارن به شمار می رود. همین طور شکل ورودی های هوا روی کاپوت و درب ها نیز در حوزه ضعف قرار دارد.

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

همان طورکه گفتیم اطلاعات فنی جامعی راجع به این خودرو در دست نیست و هنوز هیچ کس نمی داند توان، حداکثر سرعت، و حتی نوع موتور آن چیست! تنها چیزی که شرکت خودروسازی مکلارن رسماً اعلام کرده است این است که تیم طراحان این خودرو هرگز به دنبال پیشی گرفتن از بوگاتی ویرون نیستند، زیرا دستیابی به سرعت بالا در هنگام حرکت در یک خط مستقیم کار بسیار ساده ای است! چالش اصلی، تولید بهترین خودرو برای رانندگی کردن است. بنابراین این طور می توان نتیجه گیری کرد که تیم طراحان مکلارن P1 به جای تولید یک موتور V شکل با تعداد سیلندرهای زیاد، به دنبال برتری در پیست هستند. اما کدام پیست؟ البته که معروف ترین پیست ها، پیست نوربرگرینگ (Nurburgring) است، اما به نظر می رسد که هدف مکلارن پیست لیمانز (Le Mans) باشد چون مدل افسانه ای F1 در این پیست موفقیت های بزرگی کسب کرده است. به هر حال مکلارن ادعا می کند که مدل P1  بهترین خودروی شهری ـ مسابقه ای خواهد بود که تاکنون تولید شده است. اما نظر شما چیست؟ آیا فکر می کنید مکلارن P1 بتواند به عنوان رقیب قدرتمندی در میان سایر سوپرخودروها ظاهر شود؟


منابع

motortrend

برچسب : مکلارن , سوپرخودرو , سوپرماشین , P1






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

17 نظر

یوسف
0

حرف نداره دم طراش گرم
17:15  1394/07/21
پاسخ دادن
MOHAMMAD
2

اینو می دونم که ما تا300 سال دیگه هم نمیتونیم همچین چیزی رو بسازیم .
13:33  1393/08/09
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
1

کنار این ماشین باید یه بنتلی کانتینانتال gtبخری که روزهای عادی باهاش بری به کارات برسی. طراحیه خوبی داره آما برای پیست. اگه داخل اتاقش مثل
پاگانی هوایرا لوکستر بود خیلی بهتر میشد.سپاس از 1car
17:28  1392/02/29
پاسخ دادن
حسن
0

خیلی خوب بود.
20:04  1392/02/06
پاسخ دادن
نیما
0

سلام این ماشین ها خیلی عالی هستند ممنونم
20:02  1392/02/06
پاسخ دادن
شاهین
0

حال می ده
20:01  1392/02/06
پاسخ دادن
شاهین
0

حرف نداره عالیه
19:59  1392/02/06
پاسخ دادن
هومن
1

آقای اکبری ضرر میکنی ! ماشین شما ارزشش خیلی بیشتر از این جی جی های جدیده
23:55  1391/11/26
پاسخ دادن
اکبری
1

من حاضرم باماشینم عوضش کنم
08:56  1391/11/26
پاسخ دادن
آدریان
2

چقدر رنگش شیک هست . واقعا طراحیش قشنگه
11:59  1391/11/25
پاسخ دادن
حسین
2

حرف نداره
22:32  1391/11/24
پاسخ دادن
آرام
1

هر چی در مورد زیبایی این خودرو صحبت کنیم کمه، تنها نکته ای که وجود داره اینه که تعریف این خودرو برای استفاده در شهر با توجه به اینکه شیشه عقب نداره و با توجه قوانین سخت گیرانه ای در کشورهای اروپایی و امریکایی وجود بعید به نظر میرسه
19:10  1391/11/24
پاسخ دادن
MOHAMMAD
0

آخه آرام جون تو چرافقط به این چیزاش فکر میکنی ،به این فکرکن که چه جوری این ماشین روساختن وبه این فکرکن که چقد این ماشی ارزش داره .
13:37  1393/08/09

گویبان
1

باید منتظر یه چیز عالی باشیم مدل mp4-12c یه ماشین سرشار از امکانات نو آوری بود حالا خدا میدونی این قراره چی باشه چیزی که مطمین هستم قرار نیست قدرتش بیشتر از 700 تا باشه
23:26  1391/11/23
پاسخ دادن
فرید
3

خیلی خوب بود.
21:37  1391/11/23
پاسخ دادن
محمد
1

f1زمانی پادشاه ماشین ها بود تا وقتی بوگاتی ویرون اومد امیدوارم این بتونه تاج پادشاهی رو پس بگیره
21:35  1391/11/23
پاسخ دادن
نادر
14

طراحیه فوق العاده ای داره!!
21:23  1391/11/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 61 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 آبان سفید اصفهان : برای ما یک ماه که سند اومده ولی خبری از ماشین نیست
Shayan : سلام لطفا اگر کسی میدونه بهم بگه سود تاخیر از تاریخ ثبت مدارک تا شاسی شدن ؟؟؟؟؟ یا نه من تاریخ ثبت مدارک ۱۴۰۳/۵/۶ بود صدور فاکتورم ۱۴۰۳/۰۸/۱۴ این محاسبه میشه یا نه ممنون میشم بهم بگید چون برای شکایت دفترقضایی نیازه که تعداد روزشو بگم ولی تاریخ قرارداد که پولمو دادم ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ بوده منو راهنمایی کنید
وحید : سلام تارا تیتانیوم موعد تحویل 30 بهمن زده باز عوضش کردن 28 اسفند کسی خبر نداره کی فاکتور میشه
آذر X5 : 🙏🙏🙏 بسلامتی انشاله
محمد j4 : من ۲۲آذرم تا پلاک حدود ۳هفته ای پیش رفت دیگ وایستاد
محمد j4 : حقیقتا ۳ماهه‌پلاک شده عین خیالشون نیس معلوم نیس ماشین کجاست !!
محمد j4 : 22اذر قسطی j4 الان سه هفتس منتظرم برسه شرکت برای تحچیل همه کاراش شده فقط تحویل مونده چکشم که 5روز پیش پاس شد
الهام آذر x5 : سلام واسه منم تو همین مرحله بیمه ست
ساسان : برادر الکی میگن..بنده ۱۱آذر ۵۹۴میلیون واسه شاهین پرداخت کردم..ولی هیچ خبری نیست...خداوند روسیاشون بکنه که اینجوری بازندگی مردم‌بازی میکنن..ما۶ماهه که وسیله نداریم با ۳تابچه وکلی مشکل...
تارا اتوماتیک v4 تحویل 30 اسفند : و دوباره سیاست تغییر رنگ در میز مشتری !!!!!!!! پس از گذشت دو ماه تاخیر گل بگیرید در این کارخونه رو برید بتمرگید خونه هاتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن تحویل 31 خرداد : امروز 29617000 تومان دیگه واریز کردم . هنوز فاکتور نشده
نیلوفر : دوستان عزیز من محل کارم به پارس خودرو نزدیک دیروز اتفاقی از جلوی درب یکی از پارکینگ هاش رد شدم خدا میدون بالای 1000 تا انواع کوییک پارک بود فکر کنم مسئولین سایپا معرض گرفتن....
سورن پلاس : سلام.همه کسانی که در چند روز گذشته خودروشون فاکتور شد،هزینه سنسور کمربند یعنی 2میلیون وخرده ای رو واریز کردن؟ افرادی که واریز داشتن ونداشتن لطفا اعلام کنن خودرو تولید کارخونه کدوم شهره؟بابل یا کرمانشاه؟ 31خردادی های فاکتور دیروز،کدوم سایت هستید؟واریزی برای سنسور نداشتید؟ چون برای ما که 31 خرداد هستیم،واریز وجه سنسور فعال شده.
محمد سلیمه : سلام مریم خانم من 6خردادمدهمچنان منتظر دهه سوم اردیبهشت دارن فاکتور میکنن ظاهرا
مهرداد : شرکت از خداشه انصراف بدین قطعات وارد شده با قیمت قبل، میغروشه با 30٪ افزایش قیمت . هنوز افزایش قیمت اعمال نشده این فقط دیونه
غیبت کبری اطلس : راست میگه تنهایی نمیشه یه دست صدا نداره
خسارت دیده از سایپا : یوقت یه بلا ملایی سرت میارن اقا محمد. این ادما ک با پول مردم رشد میکنن و با اشک مردم نون میخورن باکی از ریختن خونشون ندارن
رضا : در جواب حاجد،17بهمن تکمیل وجه کردم،روز23اردیبهشت فاکتور شدم اما فعلا پلاک نشدم داخل سایتم نوشته عدم نقص پرونده
X22 ali : سلام دوستان آیا کسی هست که از نمایندگی امنیت پرست تبریزخرید داشته باشه جمع شیم بریم واسه اعتراض جواب بده ممنون میشم هماهنگی کنید
Ali : سلام خدمت همه عزیزان تا جایی که من شنیدم و خبر دارم گویا اطلس جی براشون صرفه اقتصادی نداره به خاطر همین دیگه تولید نمیشه و بجاش اطلس جی ال و اتومات میخوان قالب کنن چون اطلس جی خیلی خوش قیمت و خوش امکانات هستش و برای مصرف کننده عالیه ولی برای شرکت خیییر اینو با قاطعیت میگم وقت کشی میکنن تا همه خسته شده وتبدیل بزنن ایران خودرو هم زمانی همین کار رو انجام داد تا دنا اتومات رو بورس کرد