نظرات : جواد.س

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
آینده مبهم خودرو در رشد اقتصادی بله کاملا درسته که صنعت خودرو یک موتور محرک فوق العاده مهم میتونه برای دستیابی به رشد اقتصادی باشه اما با شرایطی اول اینکه این صنعت یک صنعت بومی سازی شده باشه به شکلی که بتونه تقاضا برای سایر صنایع بالا دستی را تحت تاثیر قرار بده،صنایعی مثل صنایع فولاد،صنایع برق و الکترونیک،صنایع رنگ و پتروشیمی،صنایع نساجی و... که عملا درصد بالایی از قطعات و داده ها در صنعت خودرو به طور مستقیم و یا غیر مستقیم وارداتی اند و محاسبه افزایش تیراژ تولید در رشد اقتصادی باید با احتیاط و ملاحظات خاصی صورت بگیره دوم اینکه باید در بازار برای افزایش تیراژ تولیدی تقاضای بالقوه وجود داشته باشه که در کشور ما با توجه به شرایط رکودی فعلی این شرط مورد تردید هست که خود این شرایط تابع سایر عوامل در اقتصاد کشور هست .خب راه دیگه اینه که صنعت خودرو به تقاضا در آنسوی مرز ها دل خوش باشه که همگی می دونیم با این شرایط کیفی و قیمت این هم امری بعید هست.پس اگر می خواهیم روی خودرو سازی برای رشد اقتصادی حساب کنیم باید اولا صنعت خودرو به جایی برسه که تمامی قطعات لازمه رو از داخل تامین کنه و ثانیا به لحاظ کیفی به جایی برسه
آینده مبهم خودرو در رشد اقتصادی ادامه به جایی برسه که حداقل بتونه با خودرو سازهای خارجی( حالا نه لزوما خودرو ساز های تاپ دنیا) رقابت کنه ضمنا مشکل نقدینگی رو من قبول ندارم چرا که خودرو ساز های ما با این شرایط پیش فروش و فروش و تحویل که دارند عملا روز ها قبل از تحویل خودرو بهای اون رو دریافت کرده اند و به عبارتی با پول مردم کار می کنند.من بیشتر مشکل سو‌مدیریت را مساله اساسی صنعت خودرو می دونم نه کمبود نقدینگی.
زشت ترین های خودرویی، سری 25 همشون که خیلی زشت نیستند اما اینجا میشه فهمید یه آدم چقدر می تونه بی سلیقه باشه
بی‌ام‌و سری 8 و مرسدس کلاس S، دو زیبای خفته! فارغ از اینکه بخوام بگم بنز بهتره یا بی ام و باید بگم حتی با نگاه کردن به ظاهر این خودرو ها میشه به اصالتشون پی برد و واقعا که یه سر و گردن از سایر کمپانی ها بالا تر هستند.
جگوار XJ مدل 2016 در راه است جلو پنجرش بی شباهت به کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۱۵ نیست اما با چراغ ها همخوانی نداره به جای اینکه جلو پنجره خط چراغ ها رو ادامه بده اون خط رو مسدود کرده اما در کل ماشین خاصیه
سایپا دارای بیشترین نمره منفی در بین خودروسازان اگه می شد نحوه ی امتیاز دهی ،روش اون و ملاکشون رو فهمید خیلی بهتر می شد از این رده بندی نتیجه گیری کرد. مثلا وقتی امتیاز سمند و لیفان x60 نزدیک به هم هستش یعنی کیفیت اونها نزدیک به همه یا نه سمند در بازه خودش و با مبنا های اون بازه بررسی شده و ایکس ۶۰ در بازه و با مبناهای خودش؟ راستش من اصلا برام قابل قبول نیست که خودرو ها در گروه های قیمتی رده بندی بشن چرا که عموما قیمت خودرو ها فی نفسه خودشون در مورد کیفیت به مصرف کننده کد می دهند من فکر می کنم اگه خودرو ها را بر اساس کاربری و کلاس تقسیم کنند نتیجه گیری برای مصرف کننده ساده تر می شه هرچند که با این تنوع فوق العاده تو بازار ما این کار هم خیلی ممکن نیست
دومین جشنواره بین المللی طراحی خودرو سایپا در دانشگاه تهران من که خیلی خیلی موافقم ،انقدر زیاد که می خوام صد تا+ بدم ++++++...
بی‌ام‌و سری 8 و مرسدس کلاس S، دو زیبای خفته! بس که شما قانعی!
كاهش قيمت خودرو با كاهش هزينه سربار توليد دوست من ، من نگفتم بهانه گرانی بلکه صحبت از دلیل هست نه تنها در بحث خودرو بلکه در کل بازار اگه بخواهیم ده تا دلیل برای تورم و گرونی بیان کنیم تحریم آخرین دلیل هست، من با اطمینان به شما قول می دم در صورتی که تحریم ها هم برداشته بشه اگه اون دلایل اصلی اصلاح نشه وضع چندان بهتر از حالا نخواهد بود. دلایل گرانی چیزی بیش از تحریم هاست و یک شبه برطرف نمی شوند. اما شما نمی تونی بگی هرکی تو گرونی خودرو خریده جو زده هست،شما می تونی وقتی نون گرون میشه نخری؟ شما الان که نرخ گاز شهری رو بالا بردن گاز مصرف نمی کنی،زمانی می تونی کالای گرون رو تحریم کنی که جایگزینی برای اون در دسترس باشه.از این لگن های داخلی نخریم،خر سوار شیم
هزینه میلیاردی خرید خودروی لوکس در ایران طرح مسکن مهر،ارز چند نرخی،تورم افسار گسیخته که خود ناشی از سیاست های نادرست در اجرای طرح مسکن مهر و ایجاد نقدینگی فرا تر از تحمل بازار و حتی خود طرح ناقص و بیمار هدفمندی یارانه ها که موجب فشار بیشتر به بازار بود همه و همه از دلایل بوجود آمدن حفره های متعدد در سیستم اقتصادی شدند.حفره هایی که مورد استفاده عده ای فرصت طلب که اتفاقا از رانت اطلاعاتی و حمایت مدیران ارشد برخوردار بودند.عده ای معدود سوار بر دوش ملت ثروت های بی حسابی را بدون اینکه زحمتی کشیده باشن و بدون اینکه استحقاق اون رو داشته باشن بدست آوردن.اینجا بود که سیاست های اتخاذ شده بجای کاهش فاصله طبقاتی اون رو زیاد کرد،بجای توزیع متعادل تر درآمد اون را نامتعادل تر کرد و بجای بهبود ضریب جینی اون رو بد تر کرد.
امنیت به جاده‌های ابوظبی آمد! نه عزیزم ،آدم اگه گنج بی حساب هم پیدا کنه باید به حساب و درست خرج کنه نه به اون شوری شوری. نه به این بی نمکی ضمنا شما فروش و جمعیت اونها را با کشور خودمون مقایسه نکن هرچند که قبول دارم تو کشور خودمون هم خیلی از سرمایه ها حیف و میل میشه امارات فقط کمی از شهرستانی که من توش زندگی می کنم بزرگتره و جمعیت چندانی نداره با این حال توی سالهای اخیر فروش نفت اونها از کشور ما بیشتر بوده!
امنیت به جاده‌های ابوظبی آمد! جناب dodge عزیز دلم اتفاقا یکی از دلایل پیشرفت ژاپن همون نداشتن نفت و منابع طبیعی هستش اما شما ژاپن را با کشور خودمون مقایسه نکن و این همین بچه پولدار های حوزه خلیج فارس رو هم اصلا با ژاپن مقایسه نکن.اولا این کشور های عربی به هیچ وجه توسعه یافته نیستند و حتی اوضاع شون از ایران بد تره فقط تونستن به واسطه پول بی زحمت نفت و گاز خودشون رو شبیه کشور های پیشرفته کنن دقیقا مثل یه انسان نخستین و بدوی که کت و شلوار و کروات می پوشه .کافیه درآمد نفتی رو ازشون بگیری اونوقت هیچی برای عرضه ندارن.واما ژاپن یه کشور کاملا توسعه یافته به گواه تمام شاخص های توسعه هست ،اونها نه امروز بلکه از صد سال پیش پنجه در پنجه با قدرت های زمانه خود بودن،فقط برای مثالدخدمت شما عرض کنم که صنعت خودرو در ژاپن بیش از هشتاد سال قدمت داره.اونها چون هیچ چیز نداشتن کار کردن و زحمت کشیدن تا به اینجا رسیدن به طور خلاصه پرکاری ،مدیریت ،تلاش و خودباوری از دلایل موفقیت ژاپنی هاست. ایران در میانه ای دو طیف قرار داره حالا تصمیم با خود ماست توسعه یافته بشیم یا شبیه توسعه یافته ها
بررسی لکسوس CT 200h 2014 به نظر من که اصلا خودروی قابل توجیهی نیست موتور ۱۸۰۰ هیبریدی اونوقت مجموع قدرت ۱۳۴ اسب بخار،صفر تا صد۱۰/۴ ،قیمت هم که...
حادثه خبر نمی‌کند! به میزان لازم
بی‌ام‌و M7، شایعه یا واقعیت؟ فکر نمی کنم ما که تو کشور اغلب حداکثر پراید یا پژو سوار می شیم خیلی منطقی باشه از فنی مرسدس بنز انتقاد کنیم.یعنی کمپانی به اون عریض و طویلی با اون همه دبدبه و کبکبه چهار تا متخصص نداره که ما میایم از فنی و شکل چراغهاش اونهم با این اطمینان ایراد می گیریم.مطمعنا هر دوی این کمپانی ها و خودرو هاشون با اینکه در سطح اول دنیا هستند اما هر کدوم مزایا و معایبی نسبت به هم دارند و اصلا اینطور نیست که یکی از اونها خیلی از دیگری بهتر باشه.
نگاهی کوتاه به MVM X33 جدید اتومات جالبه این موتور جدید که بهش اشاره شد دارای ۷۸/۷۵ اسب بخار قدرت به ازای هر لیتر حجم موتور است که تقریبا ۱۰ اسب بیشتر از موتور ۲۰۰۰ قدیمی با ۶۹ اسب به ازای هر لیتر است اما جالب تر اینکه مصرف سوخت موتور قدیمی به ازای هر لیتر حجم موتور برابر با ۴/۴۵ لیتر در صد کیلومتر است در حالی که موتور جدید دارای مصرف سوخت به ازای هر لیتر حجم موتوری معادل ۴/۶۲۵ لیتر است . این یعنی موتور جدید صرف نظر از اینکه قدرت کمتری نسبت به موتور قدیمی دارد راندمان آن نیز کمتر از موتور قبلی می باشد.گشتاور این موتور هم که ۱۱٪ نسبت به موتور قدیمی کمتر شده در حالی که مصرف ۱۶٪ کاهش یافته است. در هر حال اگر این خودرو با این موتور جدید در ایران به تولید برسد یکی از معدود مزایایی ( قدرت بیشتر موتور) که نسبت به لیفان ایکس ۶۰ داشت را هم از دست می دهد.
شورولت یا فورد، مسئله این است! هر دو شون خوبن اما من عاشق اون چراغ های دوتایی طبقاتی شورولت هستم.
تیونینگ بی‌ام‌و M4 فقط می تونم بگم فوق العاده است.
ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها الزامی است بله خوبه که سازمان ثبت اسناد اسناد خودرو را نیز ثبت کند ولی با توجه به اینکه ثبت اسناد برای این کار قصد داره هزینه گزافی را مطالبه کنه من ترجیح می دم که نیروی انتظامی این کار رو انجام بده.ضمنا از این هم نباید گذشت که نیروی انتظامی با توجه به اینکه یک نهاد ظابت و امنیتی هست حتی در صورت انجام این کار توسط ثبت اسناد باید نظارت و ارتباط تنگاتنگی با این مقوله داشته باشه.
خودروها شناسنامه زیست محیطی می‌گیرند بنده فکر می کنم طرح زوج وفرد به هر شکلی که باشه تضییع آشکار حقوق شهروندی است.شاید به صورت مقطعی بشه بهش به عنوان یک راهکار مکمل موقتی،تاکید می کنم موقتی فکر کرد اما اینکه دایما در محل هایی خاص اجرا بشه ضاید اوضاع را بد تر بکنه.حالا شما می خواهید اسمشو بگذارید طرح زوج یا فرد یا طرح کنترل آلودگی یا هرچیز دیگه. بهترین راه برای کنترل آلودگی فرهنگ سازی ،بهبود شرایط اسف بار حمل ونقل همگانی،تحت فشار گذاشتن خودرو ساز ها برای تولید خودرو های سبز( حالا با سیاست های تشویقی و تنبیهی مالی و اقتصادی) و تولید و عرضه ی سوخت با کیفیت و مهمتر تمرکز زدایی در ارایه خدمات شهری وارایه امکانات کافی و مساوی برای تمام بخش های جغرافیایی است.تا زمانی که تمرکز امکانات در شهر های بزرگ به شکلی هست که ساکنین سایر مناطق حتی برای مداوا و خرید نیز به شهر های بزرگ سفر می کنند کنترل آلودگی و ترافیک با این حمل ونقل همگانی گران و نا بسامان ممکن نیست.
ابرماشین به خیابان آمد! ظاهر جالبی نداره
مقصران افت کیفیت خودروهای داخلی به نظر من مقصر دولت و سیاست های اون در قبال خودرو سازی هست.تا زمانی که خودرو ساز ها که دولتی هم هستن بدونن تنها بازیگران این میدان اند هیچ تلاشی برای ارتقای کیفی نمی کنند.درسته که دولت میگه اگه واردات خودرو آزاد بشه صنعت خودرو سازی ما ال میشه و بل میشه که من این رو قبول ندارم و جای بحث زیادی داره اما گذشته از اون چرا دولت دستش رو از این خودرو سازها کوتاه نمیکنه ؟ چرا اجازه نمیده بخش خصوصی آزادانه در صنعت خودرو فعالیت کنه؟ اون قطب سوم خودرو سازی که اتفاقا از بخش خصوصی بود چرا مجوز فعالیت نگرفت؟ و خیلی چرا های دیگه.اما باید بگم در بحث صنعت خودرو در ایران ما با یک انحصار پیشرفته روبرو هستیم .یعنی چی ؟ به عبارتی یک انحصار دو طرفه ، از طرفی خودرو ساز ها بازار خودرو را به صورت انحصاری در اختیار دارند که این خودش باعث می شه که هیچ بیمی از به خطر افتادن بازارشون توسط رقبا نداشته باشند و از طرف دیگه خودرو ساز ها انحصار در طرف تقاضای قطعات را هم از آن خودشون دارند و عملا تنها متقاضی تولیدات قطعه ساز خودشون هستند که این موجب می شه هرچه دلشون خواست سر قطعه ساز بیارند و قطعه ساز هم که ...
مقصران افت کیفیت خودروهای داخلی دستش به جایی بند نیست و میدونه کیفیت برای خودرو ساز اهمیتی نداره از کیفیت کم می کنه پس دیدیم که خودرو ساز های کشور ما صاحب انحصار دو طرفه هستند ،انحصار در طرف عرضه خودرو و انحصار در طرف تقاضای قطعه که این انحصار هم ارمغان دولت و دولتی بودن به اونهاست حتی اگر یه قدم جلوتر بریم میشه گفت ما در اصل در کشور یک خودرو ساز داریم که اون دولت هست چرا که هردو خودرو ساز مهم ما دولتی اداره میشن. راه برون رفت از این مشکل ورود بخش خصوصی به صنعت خودرو و کوتاه شدن دست دولت از صنعت خودرو وبعد از اون آزاد شدن تدریجی( کاهش تعرفه واردات به صورت تدریجی) واردات خودروهست.
استیشن واگن بزرگ و جادار آئودی! . آئودی RS6 Avant با قیمت پایه‌ای 14,495 یورو در بازار عرضه می‌شود درست خوندم؟! به پول ما تقریبا ۶۶ میلیون!؟!؟ ای وای بر ما!
7 خودرو مورد علاقه آمریکایی‌ها! این رده بندی محبوبیت خودرو ها را برحسب میزان فروش اونها توی امریکا بیان کرده.خیلی جالبه که خودرو های ژاپنی توی کشوری که خودش هم از غول های خودرو ساز هست اینهمه محبوب اند.البته من فکر می کنم این قضیه دو دلیل عمده داره 1-قیمت مناسب خودرو های ژاپنی 2-مصرف سوخت کم این خودرو ها البته از کره ای ها هم غافل نشید چون من فکر می کنم در آینده ی نزدیک بخش مهمی از بازار امریکا را در اختیار می گیرند.
عشق نا فرجام همسر کارداشیان! حالا که چی؟
فولکس‌واگن دزدان را گول می‌زند! خب راحت یه ماشین کهنه و درب داغون بخرن هم خیالشون راحته هم بقیه پولشو پس انداز می کنن اگه تقاضا هم زیاد شد از این خودرو های کهنه تو کشور ما هست به کشورشون صادر می کنیم به قیمت مناسب
تولید وانت در دو شرکت متوقف شد حالا گیریم وانت مثل دوج و شورولت و فورد ساختن و دادن دست ملت اونوقت شما دلت میاد باهاشون بارکشی کنی؟انصافا دلت میاد؟
چگونه ماشین را با آب کمتری بشوییم؟ گاها پیش اومده که من با 10 تا 15 لیتر آب خودروی خودم رو شستم.کمی تلاش می خواد ولی می شه ضمنا به نظر من اصلا از شیلنگ استفاده نکنید و تازه هرچه از منبع آب فاصله داشته باشید آب کمتری مصرف میشه مطمعنا با این وضعیت آب اینگونه صرفه جویی ها ضروری هستش
این مرسدس بنز را ندیده‌اید! این خودرو حتی بدون تیونینگ هم خیلی چشم نوازه
چگونه عمر تایرها را افزایش بدهیم؟ دوست عزیز درصد بالایی از همین هوای معمولی که تنفس می کنیم از نیتروژن تشکیل شده(تقریبا 90 درصد)اون باد نیتروژن مورد استفاده در تایر هم فقط خلوص بیشتری داره و به دلیل درشت تر بودن مولکول های نیتروژن نسبت به سایر گاز ها دچار افت فشار کمتر و ایجاد حرارت کمتر میشه که می تونه در عمر لاستیک ها تاثیر مثبت داشته باشه.