نظرات : amuzande

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 16) موجب کاهش وزن خودرو عمر بیش‎تر تایر تعادل بیش‎تر در هنگام پیچ ضریب ایمنی بالاتر عدم ورود اشیاء ریز به داخل تایر عدم وجود پنچری و کاهش صدمات وارده به جلوبندی خودرو می‎گردد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 22) فراری
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 25) بدین شکل است که با هوشمندی بالا در موقعیت تصادف، به سیستم داخل جعبه حاوی کیسه هوا دستور می‎دهد تا کیسه هوا را پُر کند. این دستور معمولاً یک سیگنال الکترونیکی است که پیامد آن، ایجاد یک انفجار در ژنراتور تولید گاز است و در نتیجه، گاز حاصل از این انفجار، وارد کیسه هوا می‎شود و آن را منبسط می‎کند. ژنراتور تولید گاز هم بخشی از سیستم‌ کیسه هوا می‎باشد که در آن طی یک فرآیند شیمیایی، گاز نیتروژن تولید می‎شود و کیسه هوا را قبل از برخورد سرنشین با فرمان، داشبورد، درب، و... با فشار بالا باز می‎کند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 26) قفل ضدسرقت، مدار کوچکی دارد که در داخل کلید خودرو جاسازی شده است. عملکرد این مدار به این‏‎صورت است که هنگام استارت زدن خودرو، میان این مدار و ECU خودرو کدهای خاصی مبادله می‏شود. زمانی‏که این کدها معتبر باشند، سیستم سوخت‏‎رسانی خودرو فعال می‏شود. در غیر این صورت، سیستم سوخت‏‎رسانی به‏‎طور آنی قطع می‏شود و دیگر خودرو روشن نخواهد شد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 27) جاده‌های 2+1 دارای 3 لاین می‎باشند و دو لاین آن دریک جهت و یک لاین آن در جهت مخالف می‎باشد و توسط گاردریل یا کابل از هم جدا می‎شوند. البته ایمنی این نوع جاده‎ها پایین‎تر از 2+2ها می‎باشد. از سال 1990 ساخت این جاده‎ها در کشورهای سوئد و دانمارک رواج یافت.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 28) اگرچه کارت‌های دنده‌ای، مجهز به 4 ترمز و از شتاب بیش‌تری برخوردار هستند، اما به دلیل وزن بیش‌تر، فرمان‌پذیری آن‌ها در پیچ‌ها کاهش می‌یابد و همین امر علت خروج ناگهانی کارت از پیچ می‌باشد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 30) برای پارک موازی، راننده باید به 5 نکته ساده توجه کند: او باید در کنار خودروی جلویی قرار بگیرد. فرمان خودرو را به سمت لبه پیاده رو بچرخاند و با زاویه 45 درجه در فضای خالی به سمت عقب حرکت بکند. تا جایی عقب می‌آید که چرخ‌های جلوی خود در امتداد چرخ‌های عقب خودروی جلویی قرار بگیرد. در عین حال باید توجه داشته باشد که بیش از اندازه به خودروی پارک شده عقبی نزدیک نشود. راننده باید فرمان خودرو را در خلاف جهت لبه پیاده رو بچرخاند تا جلوی خودرو خود در فضای مورد نظر قرار گیرد. در نهایت راننده باید آن قدر خودرو را جلو و عقب ببرد تا زمانی که فاصله خودرو از لبه پیاده رو 30 سانتی‎متر شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 31) تیپ‎ترونیک عملکردی شبیه به دنده‎های معمولی اتوماتیک دارد، با این تفاوت که به شما اجازه می‎دهد در هنگام رانندگی زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دنده‎ها کنید. با وجود این، در مدت زمانی که تعویض دنده اتوماتیک به طول می‎انجامد، راننده ضمن کنترل دنده‎ها در پیچ، می‎تواند با دخالت در تعویض خودکار دنده‎ها، به شتاب خودرو کمک کند و گذشته از آن، در هنگام سبقت گرفتن، دنده معکوس دهد.تیپ‎ترونیک همانند گیربکس‎های دستی که توسط سیستم‎های کامپیوتری کنترل می‎شوند،نیست و حتی نیمه اتوماتیک هم محسوب نمی‎شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 32) اختلاف اصلی در این نوع سوپرشارژرها صرفاً در چگونگی تزریق هوای فشرده به داخل منیفولد موتور خودرو است.همه این سوپرشارژرها هوای فشرده تأمین می‎کنند، اما عملکرد و راندمان آن‎ها با هم فرق می‎کند. در سوپرشارژرهای روتز و دوپیچی، از لب‎های گیراندازنده (Meshing Lobes) برای هدایت جریان هوا به داخل موتور استفاده شده است، درحالی‎که وظیفه این کار در سوپرشارژرهای سانتریفیوژی بر عهده یک پروانه (Impeller) است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 38) شورولت Corvette 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 39) کیا اسپورتیج 2013
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 57) زمانی که ترمز‌ها بیش از حد داغ می‌شوند، در فلز دیسک یا کاسه ترمز نقاط سختی به وجود می‌آید که به نقاط داغ معروفند. نقاط داغ در مقابل اصطکاک کفشک های ترمز و لنت ها مقاومت می‌کنند. چون کفشک ها و لنت ها چیزی برای گرفتن ندارند، بنابراین اصطکاکی هم وجود ندارد. نتیجتا، نیروی ترمز از دست می‌رود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 64) 1- برطرف کردن رسوب ها 2- برررسی سوابق تعمیر موتور 3- تمیز نگه داشتن روغن 4- کمک به فیلتر در تعویض روغن 5- تمیز کردن قطعات موتور
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 65) سطح داخلی لاستیک تیوبلس، لایه ای از جنس بوتیل (یک ماده شیمیایی) وجود دارد که از نشت هوای داخل تایر به خارج جلوگیری می کند. این لایه در واقع از جنس همان تیوب معمولی است. بنابراین هنگام استفاده از تایر تیوبلس، نیازی به استفاده از تیوب نیست.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 67) هیوندای ix35
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 69) 1- وجود مشکل در موتور خودرو 2- وجود مشکل در اکسل خودرو 3- وجود مشکل در سیستم ترمز 4- لق بودن چرخها 5- وجود مشکل در لاستیک ها
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 70) به نظر بنده قیمت خودرو را بیشتر در اینترنت جستجو کردند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 71) سیستم اُوردرایو (Overdrive) در واقع یک گیربکس ثانویه است که در کنار گیربکس خودرو قرار گرفته است. این سیستم بین محور خروجی گیربکس و محور انتقال نیرو قرار دارد و به وسیله یک دکمه در داخل کابین خودرو فعال می شود. یکی از مزایای مهم اُوردرایو این است که با استفاده از آن می توان سرعت اتومبیل را ثابت نگه داشت و دور موتور را تا حدود 30% کاهش داد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 72) ترمز موتور در وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون و اتوبوس به کار می‌رود تا سرعت آن ها بیشتر قابل کنترل باشد. ترمز موتور به ترمز جک (Jake) هم معروف است، چون بزرگترین تولید کننده آن شرکت Jacobs Vehicle Systems است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 73) این محافظ ها، ترکیبی از یک محافظ سخت (مانند یک ورق پلاستیکی) و یک محافظ نرم (مانند Memory Foam) هستند و بسیار انعطاف پذیرند و فقط در صورتی که به آن ها فشار یا ضربه‌ای وارد شود، مانند لحظه وقوع تصادف، سخت و محکم می‌شوند. اگر با ملایمت آن را فشار بدهید مانند یک مایع نرم است، ولی اگر به ناگهان محکم روی آن بکوبید به ماده‌ای سفت و جامدی تبدیل می‌شود که دست شما را پس می‌زند. واقعاً ماده جالبی است و در حال حاضر هم می‌توان آن را در بازار پیدا کرد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 78) کنترل تطبیق سرعت (ACC) یک ویژگی است که در آن سیستم کنترل، سرعت خودرو را مطابق شرایط ترافیکی اطراف تنظیم می کند. یک سیستم رادار که در جلوی خودرو نصب شده است وجهت دیدن خودروهایی که در مسیر خودروی مجهز به ACC حرکت می کنند، اگر خودرویی کندتر حرکت کندACC باعث کاهش سرعت می شودو فاصله مجاز بین خودروی مجهز به ACC وخودروی جلویی را کنترل می کند. اگر سیستم متوجه شود خودرو دیگر مقابل خودروی ACC نیست ، سیستم ACC سرعت خودرو را افزایش داده وبه میزان تنظیم شده در کنترل سرعت بر می گرداند. این عملکردباعث می شود که خودروی مجهز به ACC مستقلا و بدون دخالت راننده سرعت را مطابق شرایط ترافیک کم یا زیاد کند. روش کنترل سرعتی که ACC انجام می دهد کنترل دریچه هوا(THROTLLE) وعملکرد محدود ترمز است. -ترمزهابدون عملکرد راننده وفشار دادن روی پدال ترمز عمل می کند. - حفظ فاصله انتهای خودروی جلویی با جلوی خودروی مجهز به ACC - سرعت مطلوب که توسط راننده تنظیم شده تحت کنترلACC است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 88) 1. تنظیمات فنر 2- کاهش ارتفاع کیت ها 3- سیستم تعلیق بادی 4- سیستم تعلیق هیدرولیک 5- کاهش ارتفاع سلیقه ای 6- میله های چرخشی 7- افزایش ارتفاع بدنه 8- افزایش ارتفاع سیستم تعلیق 9- هم ترازی 10- افزایش ارتفاع زیاد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 89) سه راه برای تعيين وضعيت روغن وجود دارد كه البته در ايران متاسفانه اين گونه تست ها از سوی مكانيك ها و كارشناسان رايج نيست. راه اول استفاده از يك رفركتومتر (Refractometer) است كه با تغیير و عبور جهت نور به روشنی می‌تواند مقدار آلودگی ها را در مايع نمايان كند. يك قطره از روغن در تستر ريخته می‌شود، سپس نور را در آن انداخته و مقدار مواد زائد را می‌خواند. دقت اين تستر بسيار بالا است و می‌تواند ميزان آلودگی ها (رطوبت) و نقطه جوش مايع را معلوم سازد. روش شيمايی با استفاده از نوار: اين روش تست توسط سيستم فونيكس ساخته شده و Strip Dip خوانده می‌شود و می‌تواند ميزان مواد خورنده مايع را نمايان سازد؛ مواد شيميايی موجود در روغن در اثر واکنش با نشان دهنده مسی، سبب تغییر رنگ نوارهای تست و تعیین وضعیت روغن می‌شوند. وقتی كه نمايانگر مسی به 100 می‌رسد، نشان می‌دهد كه مقدار رسوبات نزديك به پايان انقضای عمر كاری خود است و اگر اين مقدار 200 و يا بيشتر بود، بايد حتما روغن تعويض شود. تستر الكترونیكی: اين تستر دقیقا مقدار نقطه جوش را اندازه گیری می‌كند و تنھا در يك دقیقه كاملا كالیبره می‌شود. اگر نقطه
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 90) 1 . افزایش راندمان حجمی و حرارتی موتور بدلیل یکنواختی و ترکیب صحیح نسبت هوا و سوخت در حالتهای مختلف کاری موتور 2 . افزایش راندمان حجمی باعث افزایش گشتاور و توان خروجی موتور تا 15 درصد می شود . 3 . نسبت هوا ی ورودی به هر سیلندر بدلیل استفاده تمام سیلندرها از یک حجم ثابت تقریبا برابر است . 4 . بدلیل استفاده از سیتم های اندازه گیری دقیق الکترونیکی برای اندازه گیری دبی هوای ورودی سوخت متناسب با آن تامین شده و در نتیجه مصرف سوخت کاهش می یابد . ya ali
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 94) تمیز نگه داشتن روغن موتور است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 96) بعضی از خودروهای خورشیدی، از باتری استفاده نمی‌کنند و جریان را مستقیم به سوی یک موتور برقی می‌فرستند. خودروهای خورشیدی این کار را از طریق سلول‌های فتو ولکانیک (PVC) انجام می‌دهند. PVC ها، اجرایی از پنل خورشیدی هستند که انرژی نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند. این سلول‎ها، اجسامی نیمه رسانا هستند که معمولاً از سیلیکون ساخته می‌شوند و نور را جذب می‌کنند. در مرحله بعدی، انرژی نور خورشید، الکترون‌های جسم نیمه رسانا را آزاد و جریان الکتریسته تولید می‌کند. همین جریان برق است که باتری را تغذیه می‌کند یا به طور مستقیم موتور را به کار می‌اندازد. البته ممکن است نتوانید خودروهای خورشیدی را در نمایشگاه‌های اتومبیل پیدا کنید، ولی این گونه خودروها از دهه 70 میلادی به این سو توسط افراد مختلف ساخته شده‌اند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 99) سنسور
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 100) خودروهای خورشیدی هم مانند خانه‌های خورشیدی، انرژی مورد نیازشان را از خورشید تامین کرده و آن را به جریان برق تبدیل می‌کنند و این جریان الکتریکی موتور را به حرکت در می‌آورد. بعضی از خودروهای خورشیدی، از باتری استفاده نمی‌کنند و جریان را مستقیم به سوی یک موتور برقی می‌فرستند. خودروهای خورشیدی این کار را از طریق سلول‌های فتو ولکانیک (PVC) انجام می‌دهند. PVC ها، اجرایی از پنل خورشیدی هستند که انرژی نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند. این سلول‎ها، اجسامی نیمه رسانا هستند که معمولاً از سیلیکون ساخته می‌شوند و نور را جذب می‌کنند. در مرحله بعدی، انرژی نور خورشید، الکترون‌های جسم نیمه رسانا را آزاد و جریان الکتریسته تولید می‌کند. همین جریان برق است که باتری را تغذیه می‌کند یا به طور مستقیم موتور را به کار می‌اندازد. البته ممکن است نتوانید خودروهای خورشیدی را در نمایشگاه‌های اتومبیل پیدا کنید، ولی این گونه خودروها از دهه 70 میلادی به این سو توسط افراد مختلف ساخته شده‌اند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 105) یک بطری نیم لیتری نوشابه گاز دار و یک بطری آب معدنی خریداری کنید. اگر شوره زیادی اطراف اتصالات وجود دارند، مجبور خواهید بود از یک مسواک کهنه یا برس مخصوص سیم برق استفاده کنید تا آن‌ها را پاک کنید. مرحله دوم مقداری نوشابه گازدار روی اتصالات باتری بریزید و صبر کنید تا کارش را انجام بدهد. مراقب باشید نوشابه وارد محفظه‌های باتری نشود. درون باتری خودرو اسید سولفوریک وجود دارد که با گذشت زمان به بیرون نشت می‌کند و تبخیر می‌شود، به همین خاطر روی اتصالات شوره بر جا می‌ماند. این شوره مانع می‌شود بین باتری و موتور ارتباط الکتریکی برقرار بشود و به همین خاطر است که هنگام استارت زدن مشکل پیش می‌آید. مرحله سوم با مقدار مناسبی از آب معدنی، نوشابه گاز دار را بشویید. باز هم باید مراقب باشید که آب یا نوشابه وارد محفظه باتری نشود. مرحله چهارم این مراحل را تکرار کنید تا زمانی که هیچ‌گونه شوره‌ای روی اتصالات باقی نماند. آن زمان است که اتصالات باتری درست کار می‌کنند و هنگام استارت زدن هیچ مشکلی نخواهید داشت.