خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
نظرات : ابی64
نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها
انتخاب کنید.
آگهی های ابی64
نظرات ابی64
نام مقاله
متن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 19)
بی ام و :: BMW M6
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 20)
اساس کار آینههای الکتروکرومیک بهگونهای است که وقتیکه نور با شدت بالا به آینه میتابد، رنگ آینه بهصورت اتوماتیک تیره میشود. تیره شدن رنگ آینه باعث ضعیف شدن بازتاب نور میشود و در نتیجه چشم راننده از آزار نور مستقیم درامان میماند. البته این موضوع به افزایش دید راننده، هنگام تابش نور خورشید از پشت، نیز کمک میکند. گفتنی است، این آینهها بهطور اتوماتیک در روشنایی روز به رنگ روشن و در تاریکی شب نیز به رنگ تیره در میآیند،
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 21)
پاسخ:اغلب مدلهای بامو با یک عدد سه رقمی نامگذاری میشوند که عدد اول بیانگر سری اتاق و دو رقم دیگر بیانگر حجم موتور است. برای مثال بامو 316، سری 3 و دارای حجم موتور 1600 سیسی (1.6 لیتر) است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 22)
فراری * این آرم در حقیقت نشان مربوط به Count Francesco Baracca خلبان بسیار ماهر ایتالیایی در جنگ جهانی اول می باشد که همیشه این آرم را بر روی هواپیماهای خود ترسیم می نمود. Count Francesco Baracca بسیار زود در 19 جون 1918 پس از پیروزی های فردی و گروهی بسیار در گذشت و به یک قهرمان ملی تبدیل گشت. لوگوی فراری علامت مربوط به شهر Stuttgart است و عده ای می گویند انتخاب این لوگو به این علت بوده است که خانوده وی اسب هایی زیادی در نگه داری می نمودند و عده ای می گیند وی این آرم را از روی یک هواپیمای سقوط کرده آلمانی که نشان شهر Stuttgart را بر روی خود داشته الهام گرفته است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 23)
ین سوپرمینی،فیات 500 بود که در سال 1957 تولید شد.فولکسواگن پولو بارزترین نمونه در این گروه است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 24)
در تویوتا پریوس انگلیسی، کامپیوتر روی داشبورد، پیامهای لازم را به راننده میدهد. این پیامها میتوانند زمان توقف، تعویض دنده و آزاد کردن آرام ترمز و حرکت به سمت محل پارک را به راننده اعلام کنند. سیستمهای پارک خودکار متفاوت، روشهای مختلفی را برای حس کردن موانع اطراف خودروی شما دارند. برخی از آنان حسگرها مختلفی را اطراف سپر عقب و سپر جلو طراحی کردهاند که هم اطلاعات مرتبط را دریافت و هم ارسال میکنند. این حسگرها سیگنالهایی را ارسال میکنند تا اینکه به یک مانعی برخورد نماید و به سمت حسگر منعکس شود. کامپیوتر موجود در خودرو میتواند فاصله خودرو تا مانع را با در اختیار داشتن زمان ارسال و دریافت سیگنال برآورد کند. سیستمهای دیگر با بهکارگیری دوربین در قسمتهای جلو و عقب میتوانند مانع را تشخیص دهند. بدینصورت که خودروی پارک شده در کنار خود را شناسایی میکنند و اندازه فضای پارک و فاصله با لبه پیاده رو را محاسبه میکنند و سپس فرمان به اندازه کافی میچرخد. این آینده پارک خودرویهایی است که قرار است به زودی بر روی خودروها عرضه شود. در سال 1992، فولکسواگن سیستم پارک خودکار را
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 25)
بهطورکلی دو نوع "سیستم نگهدارنده اولیه" و "سیستم نگهدارنده ثانویه" در خودرو وجود دارد. سیستم نگهدارنده اولیه بر عهده کمربند ایمنی و سیستم نگهدارنده ثانویه (Secondary Restraint System) یا همان SRS بر عهده کیسه هوا میباشد. کیسه هوا یکی از مهمترین و حیاتیترین تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه بهشمار میرود. بدینصورتکه در مدت زمان حدود یک هزارم ثانیه در حین وقوع تصادف یا ضربه ناگهانی، پر از باد میشود و همزمان با منبسط شدن، بین سر شخص و قسمتهای سخت داخلی خودرو قرار میگیرد. ازاینرو، کمترین میزان ضربه یا آسیب به راننده وارد میشود. کیسههای هوا معمولاً روی فرمان یا داشبورد جاسازی شدهاند تا در هنگام ضربات ناگهانی، مانع از برخورد سر راننده یا شاگرد به فرمان یا داشبورد شوند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 26)
قفل ضدسرقت، مدار کوچکی دارد که در داخل کلید خودرو جاسازی شده است. عملکرد این مدار به اینصورت است که هنگام استارت زدن خودرو، میان این مدار و ECU خودرو کدهای خاصی مبادله میشود. زمانیکه این کدها معتبر باشند، سیستم سوخترسانی خودرو فعال میشود. در غیر این صورت، سیستم سوخترسانی بهطور آنی قطع میشود و دیگر خودرو روشن نخواهد شد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 27)
جادههای 2+1 دارای 3 لاین میباشند و دو لاین آن دریک جهت و یک لاین آن در جهت مخالف میباشد و توسط گاردریل یا کابل از هم جدا میشوند. البته ایمنی این نوع جادهها پایینتر از 2+2ها میباشد. از سال 1990 ساخت این جادهها در کشورهای سوئد و دانمارک رواج یافت.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 28)
اگرچه کارتهای دندهای، مجهز به 4 ترمز و از شتاب بیشتری برخوردار هستند، اما به دلیل وزن بیشتر، فرمانپذیری آنها در پیچها کاهش مییابد و همین امر علت خروج ناگهانی کارت از پیچ میباشد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 29)
بزرگترین مزیت یک خودروی دو دیفرانسیل، افزایش چسبندگی و کشش اتومبیل در جادههای لغزنده است که بر روی برف، یخ و یا گل و شل، احتمال گیر کردن و از حرکت ایستادن یک خودروی 4WD به مراتب کمتر از خودوی 2WD است مگر اینکه هر چهار چرخ با هم گیر کنند و از حرکت بایستند که این امر بسیار کم اتفاق میافتد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 30)
برای پارک موازی، راننده باید به 5 نکته ساده توجه کند: او باید در کنار خودروی جلویی قرار بگیرد. فرمان خودرو را به سمت لبه پیاده رو بچرخاند و با زاویه 45 درجه در فضای خالی به سمت عقب حرکت بکند. تا جایی عقب میآید که چرخهای جلوی خود در امتداد چرخهای عقب خودروی جلویی قرار بگیرد. در عین حال باید توجه داشته باشد که بیش از اندازه به خودروی پارک شده عقبی نزدیک نشود. راننده باید فرمان خودرو را در خلاف جهت لبه پیاده رو بچرخاند تا جلوی خودرو خود در فضای مورد نظر قرار گیرد. در نهایت راننده باید آن قدر خودرو را جلو و عقب ببرد تا زمانی که فاصله خودرو از لبه پیاده رو 30 سانتیمتر شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 31)
تیپترونیک عملکردی شبیه به دندههای معمولی اتوماتیک دارد، با این تفاوت که به شما اجازه میدهد در هنگام رانندگی زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دندهها کنید. با وجود این، در مدت زمانی که تعویض دنده اتوماتیک به طول میانجامد، راننده ضمن کنترل دندهها در پیچ، میتواند با دخالت در تعویض خودکار دندهها، به شتاب خودرو کمک کند و گذشته از آن، در هنگام سبقت گرفتن، دنده معکوس دهد.تیپترونیک همانند گیربکسهای دستی که توسط سیستمهای کامپیوتری کنترل میشوند،نیست و حتی نیمه اتوماتیک هم محسوب نمیشود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 32)
اختلاف اصلی در این نوع سوپرشارژرها صرفاً در چگونگی تزریق هوای فشرده به داخل منیفولد موتور خودرو است.همه این سوپرشارژرها هوای فشرده تأمین میکنند، اما عملکرد و راندمان آنها با هم فرق میکند. در سوپرشارژرهای روتز و دوپیچی، از لبهای گیراندازنده (Meshing Lobes) برای هدایت جریان هوا به داخل موتور استفاده شده است، درحالیکه وظیفه این کار در سوپرشارژرهای سانتریفیوژی بر عهده یک پروانه (Impeller) است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 33)
1. صفحه نمایش اطلاعات فدراسیون اتومبیلرانی 2. LED های نمایشگر دور موتور 3. صفحه نمایش اطلاعات گیربکس، سرعت و غیره 4. دکمه خلاص (در پیت استاپ) 5. فعال کردن بالچه جلو 6. دکمه چند منظوره 7. بازیابی نیروی ترمز 8 و 9 . دکمههای کم و زیاد کردن منوهای مختلف 10. دکمه اطلاع رسانی ایرادات (راننده به نسبت دفعات فشردن این دکمه، ایرادات فنی را گزارش میدهد) 11. محدود کننده سرعت 12. ذخیره سازی نیرو 13. دکمه برقراری ارتباط رادیویی با مهندس تیم 14. توقف در پیت استاپ 15. کنترل کلاچ 16. هماهنگی با مارشال 17. تنظیم دیفرانسیل 18. حالت اولیه تنظیمات دیفرانسیل 19. تنظیم دیفرانسیل 20. کروزکنترل 21. انتخاب حالات بالچهها، دور موتور و غیره 22. تنظیم تایرها 23. تنضیمات اولیه بالچه جلو 24. تنظیمات پدال 25. مخلوط سوخت 26. پدالهای پشت فرمان بالا 27. پدالهای پشت فرمان پایین 28. کلاچ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 34)
این سردنده متعلق به BMW دهه 80
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 43)
جواب -مگان2012
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 58)
جواب: 1-پولی ورودی 2- پیستون 3- تسمه 4- تنظیم کننده 5- پولی خارجی یکی از پولی ها که پولی محرک یا پولی ورودی نام دارد، به میل لنگ موتور متصل است و انرژی موتور از این قسمت وارد سیستم انتقال قدرت می شود. دومی که پولی چرخنده نامیده می شود، توسط پولی اول می چرخد و با دریافت انرژی از موتور، آن را به محور چرخ ها منتقل می کند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 59)
شاید دکمه های Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast را روی ابزار کروز کنترل دیده باشید. محل قرارگیری این دکمه ها بسته به کارخانه سازنده خودرو، متفاوت است. به طور مثال، در برخی خودروهای آمریکایی، دکمه های کروز کنترل بر روی فرمان و در برخی دیگر، بر روی دسته راهنما، دسته برف پاک کن، و یا به شکل دسته جداگانه ای پشت فرمان، زیر دسته راهنما، یا برف پاک کن قرار دارند. اکنون باید دید که هر یک از این دکمه ها چه عملکردی از خود نشان می دهند. دکمه On/Off: ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود. دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید. از دکمه Accel که مخفف Accelerate و به معنای افزایش سرعت خودرو می باشد، برای افزایش سرعت خودرو به میزان یک کیلومتربرساعت در هر بار فشار دادن، استفاده می شود. پس از افزایش سرعت از این طریق، این سرعت به عنوان سرعت ثابت خودرو در نظر گرفته شده و
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 60)
ترمز فونداسیون، متداولترین نوع ترمزهای بادی است که در کامیون ها و اتوبوس ها استفاده میشود و شبیه ترمز قطار کار میکند. این ترمز با استفاده از اصل ترمزهای سه زمانه، هوا را به داخل لوله ها میفرستد و به این وسیله لنت ها را خلاص میکند. در واقع، همه وسایل نقلیه جادهای که ترمزشان بادی است، دارای یک سیستم خلاص کننده تدریجی هستند که فشار را افزایش داده و لنت ها را خلاص میکند. اجزاء مهم ترمزهای بادی فونداسیون عبارتند از: کمپرسور هوا: هوا را به داخل مخازن ذخیره پمپ میکند تا در سیستم ترمز مورد استفاده قرار بگیرد. کنترلگر کمپرسور هوا: لحظه باز و بسته شدن دهانه کمپرسور را کنترل میکند تا حجم هوای ورودی به مخزن را تعیین کند. سوپاپ تخلیه: وقتی خودرو متوقف است و از آن استفاده نمیشود، سوپاپ تخلیه مخازن ذخیره هوا را باز میکند تا هوا تخلیه شود. سوپاپ زیر پایی (پدال ترمز): وقتی فشار داده میشود، هوای مخزن ذخیره آزاد میشود. اتاقک ترمز: محفظه سیلندر مانندی که دارای یک رگلاتور متحرک است. این رگلاتور متحرک یک دیافراگم یا یک مکانیسم را به حرکت در میآورد. میله پرس: میلهای آهنی ...
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 99)
جواب :::::: سنسور