خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
نظرات : سنم
نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها
انتخاب کنید.
آگهی های سنم
نظرات سنم
نام مقاله
متن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 31)
تیپترونیک تیپترونیک عملکردی شبیه به دندههای معمولی اتوماتیک دارد، با این تفاوت که به شما اجازه میدهد در هنگام رانندگی زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دندهها کنید. اسپرتترونیک این سیستم نسخه به روز شده تیپترونیک است و در آن بدون اینکه راننده حالت دستی را انتخاب کند، میتواند به کم و زیاد کردن دندهها بپردازد. اگر راننده به مدت 8 ثانیه اقدام به تعویض دنده نکرده باشد، سیستم به حالت اتوماتیک برمیگردد و کنترل امور را به دست میگیرد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 32)
اختلاف اصلی در این نوع سوپرشارژرها صرفاً در چگونگی تزریق هوای فشرده به داخل منیفولد موتور خودرو است.همه این سوپرشارژرها هوای فشرده تأمین میکنند، اما عملکرد و راندمان آنها با هم فرق میکند. در سوپرشارژرهای روتز و دوپیچی، از لبهای گیراندازنده (Meshing Lobes) برای هدایت جریان هوا به داخل موتور استفاده شده است، درحالیکه وظیفه این کار در سوپرشارژرهای سانتریفیوژی بر عهده یک پروانه (Impeller) است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 33)
1. صفحه نمایش اطلاعات فدراسیون اتومبیلرانی 2. LED های نمایشگر دور موتور 3. صفحه نمایش اطلاعات گیربکس، سرعت و غیره 4. دکمه خلاص (در پیت استاپ) 5. فعال کردن بالچه جلو 6. دکمه چند منظوره 7. بازیابی نیروی ترمز 8 و 9 . دکمههای کم و زیاد کردن منوهای مختلف 10. دکمه اطلاع رسانی ایرادات (راننده به نسبت دفعات فشردن این دکمه، ایرادات فنی را گزارش میدهد) 11. محدود کننده سرعت 12. ذخیره سازی نیرو 13. دکمه برقراری ارتباط رادیویی با مهندس تیم 14. توقف در پیت استاپ 15. کنترل کلاچ 16. هماهنگی با مارشال 17. تنظیم دیفرانسیل 18. حالت اولیه تنظیمات دیفرانسیل 19. تنظیم دیفرانسیل 20. کروزکنترل 21. انتخاب حالات بالچهها، دور موتور و غیره 22. تنظیم تایرها 23. تنضیمات اولیه بالچه جلو 24. تنظیمات پدال 25. مخلوط سوخت 26. پدالهای پشت فرمان بالا 27. پدالهای پشت فرمان پایین 28. کلاچ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 34)
Volkswagen / VW Golf II - Interior, 1983
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 35)
lexus ct hybrid محصول 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 37)
1- گیرپاژ کردن یاتاقان ها در اثر نرسیدن روغن به انها ۲- استفاده زیاد از دنده مکوس در سرعتهای زیاد ۳- رعایت نکردن لقی مجاز موقع بستن یاتا قانها یا سفت بسته شدن یا تاقانها ۴- تراش بیش از حد یاتاقانها هنگام تعمیر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 38)
شورولت Corvette 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 42)
لکسوس ال ایکس 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 43)
فیات براوو 2007
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 45)
نیسان ماکسیما 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 46)
سوزوکی کیزاشی 201
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 47)
ساب 93
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 49)
سه کاربرد مهم چرخ لنگر عبارتند از: فراهمآوردن انرژی پیوسته هنگامی که منبع انرژی ناپیوستهاست. برای نمونه چرخ لنگرهایی که در موتورهای رفت و برگشتی استفاده میشوند چنین کاربردی دارند، زیرا گشتاور حاصل از موتور ناپیوستهاست. انتقال انرژی با سرعتی که از عهدهٔ یک منبع انرژی پیوسته بر نمیآید. برای اینکار انرژی را در طول زمان در چرخ لنگر ذخیره میکنند و سپس به صورت ناگهانی آن را آزاد میکنند. برای کنترل جهت یک سامانهٔ مکانیکی. در چنین کاربردهایی تکانهٔ زاوایهای چرخ لنگر را هنگام انتقال انرژی به/از چرخ لنگر عمداً به بار منتقل میکنند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 50)
فراری 458 italia
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 51)
3 - اتومبیل سیاه
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 52)
عابر پیاده
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 53)
سبقت گرفتن یا گردش به چپ،
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 54)
5- دید این تقاطع محدود است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 55)
فروشگاه اینترنتی ماشین
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 56)
نوع تایر عرض تایر نسبت ابعاد ساختار تایر قطر لبه ردهبندی یکپارچه کیفیت تایرها خوردگی عاج میزان اصطکاک دما میزان بار میزان سرعت
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 57)
زمانی که ترمزها بیش از حد داغ میشوند، در فلز دیسک یا کاسه ترمز نقاط سختی به وجود میآید که به نقاط داغ معروفند. نقاط داغ در مقابل اصطکاک کفشک های ترمز و لنت ها مقاومت میکنند. چون کفشک ها و لنت ها چیزی برای گرفتن ندارند، بنابراین اصطکاکی هم وجود ندارد. نتیجتا، نیروی ترمز از دست میرود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 58)
1-پولی ورودی 2- پیستون 3- تسمه 4- تنظیم کننده 5- پولی خارجی یکی از پولی ها که پولی محرک یا پولی ورودی نام دارد، به میل لنگ موتور متصل است و انرژی موتور از این قسمت وارد سیستم انتقال قدرت می شود. دومی که پولی چرخنده نامیده می شود، توسط پولی اول می چرخد و با دریافت انرژی از موتور، آن را به محور چرخ ها منتقل می کند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 59)
دکمه On/Off: دکمه Set/Accel دکمه Resume: دکمه Decelerate/Coast دکمه Cancel مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 60)
اجزاء تشکیل دهنده ترمز بادی در کامیونها و اتوبوسها ; نشانگر کم فشاری, سوپاپ کنترلی ,سوپاپ زیرپایی, سوپاپ ایمنی ,خشک کن, کمپرسور هوا, اتاقک ترمز, محافظ کمپرسور هوا, مخازن ذخیره هوا "" متداول ترین: ترمز فونداسیون، متداولترین نوع ترمزهای بادی است که در کامیون ها و اتوبوس ها استفاده میشود و شبیه ترمز قطار کار میکند.""
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 66)
MVM X33 1393
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 67)
هیوندای ix35 2014
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 70)
قیمت خودرو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 71)
اُوردرایو (Overdrive) چیست؟ سیستم اُوردرایو (Overdrive) در واقع یک گیربکس ثانویه است که در کنار گیربکس خودرو قرار گرفته است. این سیستم بین محور خروجی گیربکس و محور انتقال نیرو قرار دارد و به وسیله یک دکمه در داخل کابین خودرو فعال می شود. مکانیسم . با فعال سازی این سیستم، گیربکس ثانویه وارد عمل می شود و سرعت محور خروجی از گیربکس افزایش می یابد و در نتیجه آن سرعت گردش چرخ ها بیش تر می شود. پس از فعال سازی اُوردرایو، چرخ دنده های داخل آن، سبب تغییر یافتن این نسبت سرعت ها می شوند. مزایا یکی از مزایای مهم اُوردرایو این است که با استفاده از آن می توان سرعت اتومبیل را ثابت نگه داشت و دور موتور را تا حدود 30% کاهش داد. واضح است که کاهش دور موتور، با پایین آوردن مصرف بنزین، عمر آن را طولانی می کند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 73)
این محافظ ها، ترکیبی از یک محافظ سخت (مانند یک ورق پلاستیکی) و یک محافظ نرم (مانند Memory Foam) هستند و بسیار انعطاف پذیرند و فقط در صورتی که به آن ها فشار یا ضربهای وارد شود، مانند لحظه وقوع تصادف، سخت و محکم میشوند. اگر با ملایمت آن را فشار بدهید مانند یک مایع نرم است، ولی اگر به ناگهان محکم روی آن بکوبید به مادهای سفت و جامدی تبدیل میشود که دست شما را پس میزند. واقعاً ماده جالبی است و در حال حاضر هم میتوان آن را در بازار پیدا کرد. برای ساخت کاپشن استفاده میشود
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 76)
مبدل گشتاور حتماً میدانید که موتور از طریق کلاچ به گیربکس متصل میشود. خودرو بدون این اتصال نمیتواند بدون قربانی کردن موتور به حال توقف کامل دربیاید. ولی خودروهای دنده اتوماتیک دارای کلاچ نیستند تا ارتباط موتور و گیربکس را قطع کند، در عوض این گونه خودروها از ابزار شگفتانگیزی استفاده میکنند که مبدل گشتاور نامیده میشود. خودروهای دنده اتوماتیک هم درست مثل خودروهای دنده دستی به ابزاری احتیاج دارند که به موتور اجازه بدهد هنگامی که چرخ های خودرو و چرخدنده های گیربکس به حالت توقف در میآیند، به کار کردن ادامه بدهد. خودروهای دنده دستی از کلاچ استفاده میکنند که ارتباط موتور و گیربکس را به طور کامل قطع میکند، ولی خودروهای دنده اتوماتیک، به این منظور از مبدل گشتاور استفاده میکنند.