امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)450.2
عرض (سانتی‎‏متر)190.3
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

82446 نظر

عامو علی
3

لش سواران سلام.موتور ef7 یه موتور رده خارج آلمان بود که کنار گذاشته شد ایران که همه جا دنبال خر مرده میگرده تا نعلش رو بکنه این موتور آشغال رو خرید حالا اگه راننده تاکسی و لوله کش ازش تعریف کنند دلیل خوبی اون نیست.نخرید بیچاره میشوید از ما گفتن
09:18  1395/11/14
گزارش
پاسخ دادن
امین
7

اها ما ای اف سوارارو ببخشید ک از رده خارج سوار میشیم و اینک نمیدونستیم شما پارس سوار ها موتورتون از فرانسه میاد و هنوز رو رو دور رقابت با سایر موتور های روز دنیاس
گزارش
پاسخ دادن
11:08  1395/11/14

حسین
5

آب بریز عامو علی
گزارش
پاسخ دادن
11:10  1395/11/14

حسین
10

همینه که میگن پارس سوارها هیچی بارشون نیست. اتفاقا عملکرد یه ماشین رو باید از کسی بپرسی که توی شرایط سخت ازش استفاده میکنه. تاکسی در طول یک روز چند بار کلاچ و ترمز میکنه ؟ چند بار درهاش باز و بسته میشن ؟ چند کیلومتر میره ؟ چقدر ادم رو جابجا میکنه و تحت فشار حداکثر وزن هستش ؟
برو داداش کمی به سواد نداشته ات اضافه کن
گزارش
پاسخ دادن
11:18  1395/11/14

امین
8

خب ی منبعی بزار که ماهم بریم ببینیم کجا نوشته از رده خارج هست شما پارس سوارا هر روز میاین یه ایراد از این موتور میگیرید .و این بگم من خودم سمند موتور پژویی تازه ثبت نام کردم و ترفدار ای اف نیستم ولی دیگ هرروز نیاید ی ایراد برازین رو این موتور بدبخت چقدر اخه حسودی هم یه حدی داره
گزارش
پاسخ دادن
11:24  1395/11/14

محسن
5

ef7 مفتش گرونه واقعا خریدار نداره
گزارش
پاسخ دادن
11:29  1395/11/14

عامو علی
2

حسین ، یه قالب یخ بزار زیر پات چون با آب ریختن سوزشت کم نمیشه
گزارش
پاسخ دادن
12:15  1395/11/14

فرشاد
10

بنده کارشناس ارشد مکانیک و پژوهنده در زمینه احتراق سمت قبلیم مدیر طراحی مشعل های دیگ بخار و الانم در حوزه انرژی و PM سیستم های انرژی کار میکنم. در دانشگاه استاد بنده جناب دکتر فقیه خراسانی ناظر پروژه موتور ملی به مدیریت تیم جناب دکتر وحید اصفهانیان بودند که در مورد EF7 مسائلی رو برای من باز کردند. که به اختصار برای شما میگم. این پروژه حاصل تلاش طراحان کمپانی FEV که بخش تحقیقاتی دانشگاه آخن هست بوده و این مجموعه الان با AVL اتریش کار میکنه (جایی که موتور های خیلی از خودروها رو اونجا طراحی و ساخته میشه) این موتور در زمان خودش جزو 10 موتور برتر پایه گازسوز بوده و با توجه به روند کند تکنولوژی در ایران همچنان بروزه.تکنولوژی VVT الان رو ماشین های بروز انجام میشه و قابل توجه شما موتور Tu5 رنگ این داستانو ندیده. حالا اگر مشاهده میشه ایراداتی در این موتور هست به خاطر تحریمه وگرنه مدل 89 این ماشین با قطعات آلمانی بود. ماشینم سمند نیست ولی به شدت موتور EF7 رو ترجیح میدم.
به جای این چرندیات یکم عرق ملی داشته باشید.درسته مشارکته ولی زحمت کشیده شده. موتور دیزلی و ef4 و هیبریدی هم در راهند.
گزارش
پاسخ دادن
13:02  1395/11/14

احمد
2

متور پارس شما که مال سال 1987 هستش کاملا به روز هستش آفرین به این دانش و جواب های دندان شکن کاملا مشخص کی یخ زیر پاش میزاره برای اینکه یه خورده خنک شه و برا توجیه خرید خودش هر چی میتونه بگه که دلش خوشحال شه.
😂😂😂😂😂😂😂
گزارش
پاسخ دادن
15:31  1395/11/14

حسین
4

تو هم یه پوشک ببند به خودت. راستی پودر بچه بزن قبلش سوزش نگیری
گزارش
پاسخ دادن
19:17  1395/11/14

عامو علی
2

جناب کارشناس ارشد شما که عرق ملی داری الان از گوشی موبایل glx وطنی استفاده میکنی یا اپل و سامسونگ؟
گزارش
پاسخ دادن
21:45  1395/11/14

عامو علی
0

جناب کارشناس ارشد شما که عرق ملی داری الان از گوشی موبایل glx وطنی استفاده میکنی یا اپل و سامسونگ؟
گزارش
پاسخ دادن
21:50  1395/11/14

فرشاد
0

هر جنس ایرانی که کیفیتش بره بالا بنده میخرم! از سال 93 میخوام ماشین بخرم ولی با آزانس سرکردم تا الان یه خوبشو خریدم چون الان ارزش خرید داره و در آینده قراره گوشیم GLX بشه چون هنوز کیفیتش مطلوب نیست! اینو اشخاصی از اشنایان که منو میشناسن میدونن.
گزارش
پاسخ دادن
13:39  1395/11/16

فرشاد
0

در ضمن بنده حمایت کردن منظورم بود نه تحقیر و تمسخر و الان به شدت هر تولید کننده داخلی رو تحسین میکنم.
گزارش
پاسخ دادن
13:42  1395/11/16

متین
6

از امداد خودرویی سوال کردم چرا از ماشینهای دیگه مثل پارس استفاده نمیکنید.گفت:پارس پیت حلبی ایمنی کافی رو تو جاده برای ما نداره و قیمت بیخودی گرانی هم داره.همه شرکتها از ارزانترین جنس خودشون برای مصرف کارکنان استفاده میکنن.حتی برای نیرو انتظامی هم سمند se میدن به تازگی.ارزانترین
قابل توجه پارس داران که میگن چرا امداد از ef7 استفده نمیکنه.
08:18  1395/11/14
گزارش
پاسخ دادن
سمند
0

اگر ef7 موتور بود امدادخودرو ازش استفاده میکرد با توجه به اینکه برند خودایران خودرو هست طبیعی هم هست از سمند استفاده کنه و نه پژو . ولی چون خودشون هم میدونند ef7 موتور کار پس دادن نیست و دوام نمیاره تو شرایط کاری واسه سمندها ازش استفاده نکردند
گزارش
پاسخ دادن
11:31  1395/11/14

ایسحاق
1

کلاس پارس اونقدر بالا هست که نه به عنوان تاکسی و نه امداد خودرو استفاده نمیکنند چون یه خودرو تشریفاتی هست.
گزارش
پاسخ دادن
13:02  1395/11/14

فیلسوف
2

پارس سوارا میگن ef7 ماشین خوبی نیست چون برای تاکسی وامداد و پلیس استفاه نمیشه
از این موضوع و حرف خود پارس سوارا میشه یه رابطه منطقی بدست آورد :
ef7 برای امداد و پلیس و تاکسی استفاده نمیشه
هر ماشینی که برای امداد و پلیس و تاکسی استفاده نشه آشغاله
پارس برای امداد و پلیس و تاکسی استفاده نمیشه
پس پارس همون ef7 هست
پارس آشغاله
این دیگه حرف من نیست و بر اساس رابطه منطقی جوابتون رو دادم
تنها چیزی که در این رابطه منطقی جور در نمیاد این هست که آشغالی بنام پارس از آشغالی به نام ef7 ده میلیون تومن گرونتره
پس دیگه نبینم پارس سواری بیاد و بگه ef7 چون ماشین امداد نیست ماشیت خوبی نیست که گل به خودی میزنین
بگردین دلیل منطقی بیارین که به هر حال بازم جوابتون آماده است ....
گزارش
پاسخ دادن
12:06  1395/11/15

امین
1

بهترین ماشین ایرانی یقینا دناست که همین موتور رو داره البته قبول دارم سیستم تعلیقش یه خورده خشکه(با تعویض کمکا درست میشه) ولی در مجموع واقعا خوبه.
حالا اگه یه توربو شارژر توسط یه متخصص روش نصب کنین،مزدا ۳ هم به شتابش نمریسه و با اختلاف کاملامحسوسی اونو میخره.
23:14  1395/11/13
گزارش
پاسخ دادن
دیوید
1

دنا هم که همون سمند بزک شده هست. تو هم دلت خوشه 12 تا 13 میلیون پول بیشتر میدی بازم لگن لش سمند سوار میشی
گزارش
پاسخ دادن
13:42  1395/11/15

سیدقاسم
0

با سلام‌خدمت دوستان
ماشینم رسیده به ۱۵۰۰ کیلومتر چه کارهایی واسش انجام‌بدم؟
تعویض روغن؟
آچارکشی؟
...‌.‌؟
الته ببرم‌نمایندگی یا بیرون؟
با تشکر
23:02  1395/11/13
گزارش
پاسخ دادن
وحید
1

پیشنهاد میکنم مطابق دفترچه راهنما عمل کنید.
گزارش
پاسخ دادن
00:09  1395/11/14

مهدي
0

سلام
مبارك باشه
روي 3000 گيلومتر روغن +فيلتر روغن+فيلتر هوا+صافي بنزين رو عوض كن
ميزان روغن مورد نيار با فيلتر 5 ليتر
به نظر من روغن هاي ايراني بهتر از خارجي هستند(حداقل تقلب توشون كمه)
حتما روغن 40-10 بريز و حتما سطح كيفي آن SL يا حداكثر SM باشه
روغنهاي ايراني پيشنهادي
توتال پلاستيكي
بهران سوپر پيشتاز
پارس سوپر پايا
ايرانول ريسينگ
ايرانول تترا
ايساكويي
اسپيدي
روغن خارجي
توتال فلزي(اماراتي)
مگناتك
موتوسل
پروفيكار
گزارش
پاسخ دادن
09:27  1395/11/14

مهدي
0

تعويض روغن بيرون انجام بده نمايندگي رو كيلومتر 10000 ببر رايگان انجام ميده
زودتر برات نمايندگي انجام نميده
گزارش
پاسخ دادن
09:30  1395/11/14

ایرانی
2

سلام دوستان.
یه سوال دارم اگه ممکنه پاسخ بدید
از کجا بفهمم مالتی پلکس ماشینم sms یا eco mux هست.
لطفا راهنمایی کنید
20:57  1395/11/13
گزارش
پاسخ دادن
سلام
3

به یه نتیجه ای رسیدم . اونم اینکه همه ماشین های تولید داخل خوبند.چون تو هر پیجی که بری میبینی دارن از ماشینشون تعریف میکنن. حتی صفحه پارس یا چینی ها.
ما عجب مردمانی هستیم.
واقعا حرف حق برامون تلخه. اصلا خودمو گفتم .کسی به دل نگیره.
13:11  1395/11/13
گزارش
پاسخ دادن
حسن
1

یک.ماشینهای ایرانی خوب نیستن ولی بالاخره کار ملت را انداختن. دو. اکثر نظرات منفی رو که اینجا می بینی کسایی نوشتن که اصلا این ماشین رو ندارن و جهت شوخی و کل کل کردن اینجا میان. والا عموم مردم خیلی کاری به این حرفا ندارن.
گزارش
پاسخ دادن
17:08  1395/11/13

عرفان
1

والا تو این پیج کلی از مشکلات ef7 داره گفته میشه.
گزارش
پاسخ دادن
17:28  1395/11/13

حسین
14

مشکلاتی رو که پارس سوارها بگن به درد خودشون میخوره. مشکلاتی مثل صدای داشبورد هم ماشالله توی تموم خودروهای داخلی هست
گزارش
پاسخ دادن
17:53  1395/11/13

مبین
6

همسایه داریم تاکسی 405 داره. میگفت از هر کی پرسیدم میگه ای اف7 بخر.حتی راننده تاکسی ها و همکارام.
از منم مشورت خواست.گفتم ولی من هنوز تحویل نگرفتم. برای استفاده شخصی میخواد. اصفهان.
12:35  1395/11/13
گزارش
پاسخ دادن
خخ
3

نه میدونی تو پارسی. نه میدونی405.نه میدونی slx.نه میدونی وانت آریسان. رو همه ماشینا این داشبورد مثلا سوناتا رو گذاشتند.
همین طور قبلا پارس و 405 و آردی و روا.
بعد بری بالای 40 میلیون هم پول بدی. وای.آخر .....
12:31  1395/11/13
گزارش
پاسخ دادن
پارس
8

یه سری به سایت دیوار زدم.
نمیدونم چرا پارس سوارها همه محتاج پول شدن؟آخه همش شده فروش پارس.یا خسته شدن ازش یا اینا همشون دلالند.
10:51  1395/11/13
گزارش
پاسخ دادن
اسد
0

سلام
دوستان یک سوال پیامک فاکتور خرید سمتد برای من اومده نوشته سمند lx fh12 قسمت fh12 یعنی چی ؟
10:19  1395/11/13
گزارش
پاسخ دادن
ایکس 5 آبان
0

توی اپ قبضینو پیگیری کارت و سند رو بزن دوتا بارکد پستی بهت میده یکیش مال کارت ماشین یکیشم مال برگ سبز هست بارکد برگ سبز رو تو سایت اداره پست چک کن ببین اصلا تحویل پست شده یا نه هروقت بدن پست دو سه روزه میرسه
گزارش
پاسخ دادن
01:39  1404/03/23

)
3

یعنی فول اچ دی 12 اینچ
گزارش
پاسخ دادن
12:29  1395/11/13

دايان
1

د عزيز اچ اف درسته نه اف اچ يعني مدل 96 برات مياد همين دوست
گزارش
پاسخ دادن
12:54  1395/11/13

وحید
0

سلام یعنی مدل 96 من تازه تحویل گرفتم
گزارش
پاسخ دادن
20:59  1395/11/15

محمد
8

در آینده مثل ال نود قیمت آن بالا میرود و زود برو ثبت نام کن ef7 عالیه ضرر نمی کنید .
09:33  1395/11/13
گزارش
پاسخ دادن
علی
2

ef7 تنها موتوری هست که همیشه نقد و اقساط و شرایطی آماده تحویل هست . یکی بخر سه تا ببر . همیشه انواع و اقسام تبلیغات و شرایط فروش رو واسه فروش ef7 ها در نظر گرفتن اما کو خریدار ؟
گزارش
پاسخ دادن
10:08  1395/11/13

مسعود
11

دقیقا چیزی که گفتید برعکس بود چه جالب ، این پارس هستش که همیشه با 10 میلیون میشه خرید و همه جا ریخته به صورت نقد و اقساط الان تو تهران دارن برای سمند ef7 سر و دست میشکونن مخصوصا تاکسی دار ها همه اومدن سمتش به دلیل تکنولوژی خیلی جدید تر البته شما که پارستون رو با هواپیما هم عوض نمیکنید از تعصب زیاد این چیزا رو کسی میفهمه که دستش به در سمند خورده باشه نه یک ابوجهلی مثل شما
گزارش
پاسخ دادن
10:47  1395/11/13

علی
1

ef7 واقعا بد بازار و بد فروش هست
گزارش
پاسخ دادن
12:32  1395/11/13

حسین
9

ef7 عزیز دله
گزارش
پاسخ دادن
13:59  1395/11/13

حسین
3

والا علی اقا اینکه میگی رو ما بیشتر در مورد پارس میبینیم نه ef7. ماشالله نمایشگاه ها پر از پارس هستش. از هر مدل و رنگ و آپشن و با انواع شرایط
گزارش
پاسخ دادن
17:58  1395/11/13

داریوش
0

جناب مسعود یه سر به سایت ایران خودرو بزن بعد ادعا کن . پارس تی یو فایو فروش فوری نداره الان ثبت نام کنی مهر96 تحویل میدن
گزارش
پاسخ دادن
09:03  1395/11/14

داریوش
0

ef7 نخرید من دوسال پیش صفرش رو خریدم و واقعا مزخرف بود و ماشین صفر بعد از دو ماه موتور سوزوند و هزار و یک مشکلات مکانیکی دیگه که من سر در نمیارم...بعد مشکل دیگه که شیشیه جلوی سمند به حالت هلاله و ستون های کنار شیشه مانع دید راننده میشن و تقریبا پنجاه درصد دید راننده رو از بین میبره و این توی شهر قابل تحمله اما برای جاده واقعا خطرناکه به طوری که من خودم پشت فرمونش نشستم حس میکردم هر لحظه ممکنه ماشین بخوره به جایی...مشکل بعدی این که سمند زود پیر میشه و عذر میخوام به قول معروف ماشین زود لش میشه ..زود که میگم یعنی بعد از یک سال لش میشه و دیگه میمیره تا راه بره....مشکل بعدی برای فروشش هست که به همین علت که سمند زود ازپا میفته خیلی برای خرید دست دوم یا تصادفی طرفدار نداره و من خودم برای فروش ماشین توی سایتی گذاشتمش که شلوغ تر از همه ی سایت های ماشین ایران بود طی یک هفته حتی یک نفر هم برای خریدش تماس نگرفت درحالی که ماشین اگر پراید بود لحظه ای تلفن زنگ میخورد...
گزارش
پاسخ دادن
09:06  1395/11/14

داریوش
0

آخه سمند هم شد ماشین ؟ بعد 2 ماه لش میشه از همه جاش صدا در میاد مخصوصا این موتور از رده خارج شده های ef7 .... این موتور توی المان طراحی شد بنا به دلایل مختلف کنار گذاشته شد. ایران که همه جا دنبال خر مرده میگرده تا نعلش رو بکنه رفت این موتور آشغال رو خرید.حال راننده تاکسی و لوله کش و ... ازش تعریف کنند دلیل خوبی اون نیست.
گزارش
پاسخ دادن
09:12  1395/11/14

امین
2

جناب داریوشد پست قبلی گفتین بعد ۱سال چیشدد نظرتون عوض شد الان شد ۲ماه نکنه تو پست بعدی میاین میگین یکی از اشناهاتون موقع تحویل ک ای اف هم بو د موقع تحویل لش بوده وتا موقعی ک رسید خونه موتور سوزنده جمع کن برو خدا روزیت جای دیگه ای بده
گزارش
پاسخ دادن
11:17  1395/11/14

فرشاد
0

اتفاقا تنها مدلیه تحویلش فروردینه
گزارش
پاسخ دادن
13:05  1395/11/14

محمد
1

آقای خیکی یک کم چشم هایت را باز کن پراید هفت ملیونی در حال حاضر شده بیست میلیون آنوقت سمند ای اف سون با موتور آلمانی انتظار دارید با قیمت پراید به شما بفروشند مگر اینکه شرکت دیوانه باشد پس یک ریال بده آش به همین خیال باش .
گزارش
پاسخ دادن
12:32  1395/11/16

ایمان
3

بابا اینا چرتو پرت می گن....بیشتر کسانی که اینجا کامنتت میزارن و از ef7 ایراد می گیرن....باور کنید حتی یه دوچرخه هم ندارن
گزارش
پاسخ دادن
13:31  1395/11/16

ebi
10

سلام دوستان
میخواستم در جواب اونایی که میگن ef7 توی سربالایی ها کم میاره و سریع معکوس میخواد بگم که من بعد از شنیدن این حرف ماشین رو بردم توی سربالای نسبتا تند و دیدم که خداییش این حرف درست نیست با دنده 4 راحت بالا میرفت و ماشینا رو یکی یکی جا میذاشت.

و هنوز بقیه عیبهایی که میگن رو ندیدم مثل روغن ریزی
00:29  1395/11/13
گزارش
پاسخ دادن
روزبه
11

کسی میتونه در مورد ef7 نظر بده که با این ماشین مرتب رانندگی کنه ،من کاری با درست یا اشتباه بودن حرفهای دیگران ندارم ولی به عنوان شخصی که از سال ۸۴ پارس xu7 و از سال۹۳ سمند ef7 دارم و با هر دو تا ماشین توی شرایط مختلف رانندگی می کنم می تونم با اطمینان بگم ef7 از هر نظر بر xu7برتری نسبی داره و موتور xu7 در مقایسه باef7 به شدت از ضعف تکنولوژی رنج میبره، موقع رانندگی با xu7 حس رانندگی با یک موتور قدیمی به شدت احساس میشه امیدوارم این تجربه شخصی من تو انتخاب بقیه دوستان موثر باشه
23:02  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
آرش
1

بارها با ef7 و xu7 رانندگی کردم . کاملا مشخصه که xu7 تو سربالایی بهتر هست و ef7 تو جاده کفی . ef7 باید دور بگیره و پرگاز بری که قوی باشه . تو سربالایی ها xu7 حداقل با یه دنده سبک تر بالا میره اما ef7 بیشتر دنده معکوس می خوره . ef7 مصرفش کمتره اما در مورد صداش باید بگم که بین دور 3000 تا 4000 اصلا صدای جالبی نداره . به نظرم نمیشه گفت کدومشون برتری داره . خصوصیاتشون فرق داره . مثلا وقتی ماشین سنگین باشه واقعا ef7 زور میزنه تا راه بیافته اما xu7 راحت از جا کنده میشه اما وقتی دور گرفت ماشین دیگه ef7 بهتره .
گزارش
پاسخ دادن
07:38  1395/11/13

محسن
4

آرش ابوجهل یا هرچیزی که اسم واقعیش هست باز حرف زد
گزارش
پاسخ دادن
10:48  1395/11/13

علی
2

دقت کردید سمند ها حتی با موتور xu7 واشر سر سیلندر نمیسوزونن ولی پارس ها به راحتی واشر میسوزونن دوستم پرشیا 93داره تا الان دو بار واشر سوزونده ولی سمند 92 من توی گرم ترین ماه سال مرداد آمپرش به شدت بالا رفته بود حتی با کولر واشر نسوزوند خودم فکر میکردم واشرش سوخت قطعات پرشیا 90 درصدش چینی ولی سمند 50 درصدش چینی هست بقیش ایرانیه یک درصدش هم که نه چین میتونه بزنه نه ایران اروپاییه
23:01  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

آره واسه فریب دادن خودت توجیه خوبی هست . من پارس xu7 دارم روی ریل سوخت نوشته سمند cng در حالیکه اصلا ماشین من گازسوز نیست . روی ecu‌هم نوشته سمند xu7 . ایرانخودرو حتی زحمت تعویض برچسب رو هم به خودش نمیده . این موتورها دقیقا یکسان هستند بعد اونوقت چطوری سمند واشر نمیزنه اما پارس میزنه ؟
مشخصه محبوبیت پارس بدجوری بهتون فشار میاره
گزارش
پاسخ دادن
07:40  1395/11/13

علی
3

طراحي اجزاي اين موتور 16 سوپاپ به نحوي صورت گرفته است که به واسطه محاسبات رايانه اي پيچيده سطح صدا و لرزش موتور به خصوص در دور آرام بسيار مطلوب و متناسب با موتورهاي روز دنيا بوده و از نظر سطح دستيابي به استاندارد آلايندگي نيز توانايي اخذ بالاترين استانداردهاي روز اروپا (Euro5) را دارا مي باشد.
موتور EF7 نخستين موتور ايراني است که در آن از سيستم زمان بندي متغير سوپاپ ها استفاده شده است. اين سيستم سبب افزايش راندمان موتور شده به نحوي که در دورهاي پايين سبب کاهش مصرف سوخت تا 10 درصد و در دورهاي بالا سبب افزايش قدرت موتور مي شود. مهمترين مزاياي اين سيستم عبارتند از :
1- امکان جابجايي زمان باز و بسته شدن سوپاپ هاي ورودي
2- بهينه نمودن راندمان در تمامي نقاط کاري موتور
3- بالا نگه داشتن مقادير گشتاور د ردورهاي کاري موتور
4- کاهش ميزان مصرف سوخت
5- کاهش آلودگي
تلمبه آب صافي روغن و خنک کن روغن در يک مجموعه
22:59  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
روستایی
2

من از سال 90 یه سمند ef7 دارم، ازش راضیم و به نظرم بهترین متوریه که روی ماشین های تا 45 میلیون تومنه
کم مصرف، تند و تیز و قویه، با توجه به قیمت سایر خودورهای هم ردیف مثل 405 و پارس و تندر، از همه بهتره
22:52  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
مملی
3

سلام خدمت همه دوستان گرامی..اشتباه نکنین.سمندخیلی از ماشینهای دیگه بهتره..البته فقطef7وسورن.
هم 405داشتم هم پرشیاو206.ولی ااین دونوع سمند ی چیز دیگس.سواری عالی، شتاب و سرعت عالی،.تومسافرت
معلوم میشه ماشین چطوریه.سمندخسته کننده نیس تو مسافراتای طولانی.قشنگیشم از همه بهتره و بیشتراسپرت میشه
22:50  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
رضا
4

برای مقایسه قدرت موتورها ما سمند با هر سه موتور xu7 ef7 tu5 داریم شتاب صفر تا صد tu5 به علت ضعیف بودن موتور رسیده به 18 ثانیه سمند xu7 خیلی کند هست ولی سمند ef7 حرف نداره و سمند را زنده کرده ef7 عالیه
22:47  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

برای تعیین قدرت موتور باید 4 نفر سوار ماشین کنی بری گردنه و سربالایی اونجاست که میبینی ef7 هیچ حرفی برای گفتن نداره . راه رفتن ماشین خالی تو جاده کفی که نشد هنر . ef7 کمی که ماشین سنگین باشه واقعا حرفی برای گفتن تو سربالایی نداره و مدام معکوس میخوره
گزارش
پاسخ دادن
07:42  1395/11/13

حسین
10

من 24 ماه پیش تاکسی ef7 تحویل گرفتم اگه نظرات این صفحه را دنبال کرده باشید من چند بار نظر و تجربه خودم را توی این مدت براتون گذاشتم. این نظر من بعد از ۱۸ ماه و کارکرد 80000کیلومتر است
۱- حیف و صد حیف که این موتور پیشرفته روی تاکسی استفاده شده
۲- این موتور اصلا بدرد آدمهای با طرز فکر قدیمی و سنتی نمیخوره
۳- صرفه جویی من در مصرف سوخت در طول 24ماه گذشته بیش از ۶ میلیون تومان شده
۴- اکثر مسافرهای تاکسی در طول مسیر از بی صدا و نرمی و شتاب موتور تعجب می کنند
۵- مشکل روغن ریزی در مدل ۹۳ و ۹۴ و 95 اصلا وجود نداره
۶- برای تاکسی در مسیر پر ترافیک استفاده از ترموستات ۷۰ درجه بهتره. بخصوص روی گاز
۷- مشکل کم کردن روغن توی موتور ef7 وجود نداره و مقدار نیاز روغن با فیلتر دقیقا ۵ لیتر
۸ - به هیچ وجه موتور ef7 را دست مکانیکهای دوزاری ندهید حتی برای مشکلات ساده
۹- هزینه نگهداری ef7 بیشتر هست ولی چندین برابراین مبلغ در مصرف کم سوخت جبران میشه
۹- لوازم یدکی برای ef7 از نوع ایرانی ، هندی ، تایوانی و آلمانی در بازار موجود است
۱۰- هرگونه مشورت با آدمهای عقب افتاده در مورد موتور ef7 ...
22:45  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
1

دمت گرم ای اف 7 واقعا ماشینه واسه کار کردن و جاده روند ن ساخته شده
گزارش
پاسخ دادن
00:53  1395/11/17

حسین
2

آقا علی توی این زمونه از یه موتور 1800cc حداقل 140 اسب بخار و 180 تا 200نیوتن متر نیرو استخراج میکنن اون هم با مصرف ترکیبی 8 لیتر حداکثر.رنو کپچر 1200cc حجم داره اما 120 اسب بخار نیرو تولید میکنه با مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر و این گواه بر اینه که در حال حاضر موتورهای با مصرف انرژی کمتر و صرفه اقتصادی بیشتر مورد توجه هست.با تمام احترامی که برای xu7 قایل هستم اما یه موتور پرمصرف و پرصداست وتاپ اسپید چندانی نداره.ef7 هم یه موتور ناقصه چون ذاتا نیاز به توربو شارژ داره و متاسفانه بدلیل ضعیف بودن صنعت متالوژی و ریخته گری قطعه سازان داخلی ایرانفرغون توانایی ساخت و تعمیر توربو شارژ رو نداره و واردات هم باعث کم شدن حاشیه سود ایرانفرغون میشه.ef7 دارای یه سری مزایا مثل مصرف سوخت و صدای کمتر و تاپ اسپید بهتری هست و تنها ضعفش هم مربوط به نداشتن توربو برای رفع مشکل گشتاور دور پایین هست.مشکلات روغن ریزی اویل ماژول و واشر سر سیلندر سوزاندن ی سری از مدلها هم بدلیل استفاده از قطعات نامرغوب درجه5 چینی و هندی بود مثل آتش گرفتن پژو 405 های معروف که از یه شیلنگ نامرغوب استفاده میکردند
22:42  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
حسین
7

ماشین فقط سمند ef7
من خودم دیدم سمند تاکسی روزانه 2500کیلومتر میره اخ نگفته البته برون شهری
تمامم با گاز مدل 94
22:39  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
2

سلام چطوری AUX ضبط carozeria را فعال کنم
تورو خدا جواب بدید
21:52  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

سلام
من سمند مالتی پلکس نوشتم.27/10/95 مشخص نیست کی مدارکو و کی ماشینو تحویل میدن.واسه تحویل کجاهای ماشینو چک کنم؟ ممنون
14:31  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
بنده خدا
0

توی کارخانجات خودروسازی و قطعه سازی ایران یک عبارتی استفاده میشود تحت عنوان مجوز ارفاقی که به این معناست که اجازه استفاده از قطعاتی که از نظر کیفییت پایین تر از حد استاندارد هستند رو به خاطر عدم وجود قطعه با کیفیت و برای جلوگیری از توقف خط تولید میدهد حالا نکته جالب اینجاست که امروز از یکی از سرپرست های خط تولید ایرانخودرو شنیدم که چیزی بالای 70 درصد قطعات مورد استفاده روی سمند با مجوز ارفاقی هست!!!
14:04  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
حسن
12

نکته جالب اینه که همه یه دوستی آشنایی فامیلی تو ایرانخودرو دارن که یا کارشناسه یا مدیر یا مسئول خط اونجاست.خوب بنده خدا فامیلتون دیگه چی گفت؟ لابد گفت قطعات خوب و درجه یک رو بعد تست های مختلف و در شرایط سخت روی پارس نصب می کنن.بنده خدا پارس 93 داشتم تا کیلومتر 16000 دوبار نمایندگی صفحه کلاج برام عوض کرد درست نشد.خودم بیرون عوض کردم مشکل حل شد.داشبوردش که واویلاست.البته همه تولیدات ایرانخودرو همینجورن.ولی بعضیا برای توجیه خودشون این داستان هارو می سازن که مثلا ماشین من از بقیه بهتره.میشه گفت این لجاجت های بچه گانه هست.اتفاقا بعضیا میگن چون سمند ماشین برند ایرانخودروه بهترین قطعات رو روش میندازن. که این هم حرف الکیه.
گزارش
پاسخ دادن
14:28  1395/11/12

بنده خدا
1

از قضا بنده خودم توی ایرانخودرو سرپرست نتم قابل توجه جناب عالی در ضمن من کی گفتم که از فامیلمون شنیدم!
اما در خصوص پارس منم با شما موافقم در ضمن ماشین من Logan یا به قول ما ایرانی ها L90 هست.
گزارش
پاسخ دادن
17:17  1395/11/12

ايمان //
9

بنده خدا اين حرفت كذب محضه. مي دوني چرا؟ به خاطر اينكه من خودم مراجعه حضوري داشتم به نمايندگي مركزي سر يادگارامام به خاطر كيفيت پايين قطعات پژو پارس xu7. مدل ٩٣،تعويض ترموستات آب، سنسور ميل سوپاپ ٢دفعه، صفحه كلاچ، جعبه فرمون،ازشون شكايت داشتم كه چرا خودروي صفربايد اينقدر من رو اسير تعميرگاه كنه؟! كارشناس فني شونم خيلي ريلكس جواب داد مگه از ما سوال كرده بودي چي بخرم!! خيلي جوابش برام جالب بود، خودشونم خودرويي كه توليد ميكنن روقبول ندارن. و در آخر هم بهم گفت برادر من سمند ef7 يا سورن مي خريدي. اينا چون محصول استراتژيك ايران خودرو هستش كيفيتش به نسبت بالاتره
گزارش
پاسخ دادن
17:43  1395/11/12

حسن
5

اتفاقا من هم نخست وزیر انگلیس هستم با اسم مبدل اومدم اینجا کامنت می زارم ماشینم هم آخرین مدل رولزرویز هست.فقط جهت اطلاع گفتم بدونید
گزارش
پاسخ دادن
18:30  1395/11/12

بنده خدا
2

حالا من میگم حرف شما هم درست اما یه نگاهی بنداز به همین سایت وقتی تو پیچ یه ماشینی مثل L90 یا 206SD یا 206 تیپ 5 میری بیشتر صحبت از زمان تحویل ماشین و تاخیر در تحویل و این جور صحبت هاست اما تو پیج سمند و پرشیا همش بحث مصالب فنی ماشینه تازه سمند EF7 یه وبلاگ و یه گروه تلگرامم داره که خدایش روزی کم کم دو تا سه هزار تا پست جدید داره یعنی خداییش همشون یه پا مکانیکن البته الان ممکنه دوستان این مطلب رو تعبیر کنن که این ماشین خواهان زیاد داره که فکر نمی کنم از ماشینی مثل 206 بیشتر باشه
گزارش
پاسخ دادن
18:41  1395/11/12

-
5

آی بنده خدای افکارت هم دارای مجوز ارفاقی است
گزارش
پاسخ دادن
20:01  1395/11/12

حسن
5

حالا درست شد بنده خدا. به جای آسمون ریسمون بافتن و گفتن من مدیر نت ایرانخودروام و رفیقم مدیر خطه.اول می گفتی من l90 یا 206sd دارم و از ماشین شما بهتره.ما هم می گفتیم خوب ذستت درد نکنه. اگه آدمایی مثل شما نیان اینجا و ماشین خودشون رو به رخ نکشن اینجا هم مثل بقیه پیج ها فقط بحث تحویل و ثبت نام هست.ولی نمی دونم چرا همه می خوااهند خودشون رو به سمند ثابت کنند.
گزارش
پاسخ دادن
21:56  1395/11/12

ali
11

به ابوجهل گفتن چرا میری تو پیج های دیگه نظر میدی مگه کسی نظر تو رو خواسته؟گفت نه ولی نمیتونم تحمل کنم ماشین بهتر از من سوار باشه کسی!
13:12  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
کیوان
5

با سلام خدمت دوستان..من یکدستگاه خودروی ef7 مدل94 دارم تاالان نزدیک به 60هزارکیلومترروندمش ..خیلی ازش راضی هستم..بنظرم دراین رنج قیمت بهترین انتخاب می باشد..میخواستم که دوستان راهنمایی بفرمایند که تسمه تایم روکجا عوض کنم..نمایندگی بهتراست یا مکانیک های غیرازنمایندگی؟البته مکانیک وارد سراغ ندارم درضمن بنده اراک زندگی میکنم..لطفا راهنمایی بفرمایید..
09:45  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
سامان
1

نمايندگي نبر
جنس شركتي ميندازه كه معلوم نيست چيه
خودت جنس خوب بخر - بالاي سر ماشينت باش - بعدش با خيال راحت 90 هزارتا برون
گزارش
پاسخ دادن
10:12  1395/11/12

کیوان
1

با تشکرازپاسخت..مارک معتبرتسمه تایم ef7 چیه که همونو بخرم؟
گزارش
پاسخ دادن
10:25  1395/11/12

سامان
1

از چند مکانیک معروف شهرتون بپرسید و برآیند بگیرید - متاسفانه الان هر مکانیک با یک لوازمی رفیقه - جنس دایکو یک زمانی خوب بود - الان همه تقلبی شده - جنس شرکتی با شماره کد ۱ سمت راستش خوبه - مارک Gates خوبه اگر گیر بیاد - الان آلمانی خوب تو بازار کم شده ولی از همه بهترند - تسمه تایم‌های با پولی همراهش معمولا بهترند - تاریخ تولیدشون از دو سال بیشتر نباشه
گزارش
پاسخ دادن
01:44  1395/11/13

Ahmad
15

دیشب بعد از 10 روز آب بندی دنده 5 دور موتور نزدیک به 5000
دقیقا 160 کیلومتر پر کرد
2گانه EF7 96
سلام تازه بعد دور 4 هزار صدای متور هم کم میشه و هم دلپذیر......
مخلص سمند سوار های با کلاس....
08:27  1395/11/12
گزارش
پاسخ دادن
ebi
1

سلام دوستان
لرزش اینه وسط توی دور موتور 2800 به بالا رو چجوری رفع کنم؟
اصلا شما هم چنین مشکلی داشتین؟
23:20  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
حسن
5

فکر نکنم حل شدنی باشه.من اول فکر می کردم این مشکل فقط مخصوص ef7 هست .آخه ماشین قبلی من دوو سیلو بود که از صفری دست خودم بود و اصلا این مشکلات ایرانخودرو رو نداشت.ولی بعدا باتجربه ای از پارس سال مدل 93 داشتم و دوستانی که اخیرا 405 گرفتن متوجه شدم این مشکل همه گیره. فکر کنم به خاطر کیفیت پایین لاستیک های دسته موتور هست که لرزش رو به بدنه منتقل می کنه
گزارش
پاسخ دادن
00:15  1395/11/12

حسین
2

پراید قبلی من این مشکل رو داشت. 405 پدرم هم الان این مشکل رو داره. ef7 من هم این مشکل رو داره
گزارش
پاسخ دادن
01:06  1395/11/12

مهدی
6

کلا مشکلات دسته موتور در ef7 و tu5 روی بدنه پارس و سمند و 405 زیادتر هست چون جای دسته موتورها روی این بدنه مال موتورهای خانواده xu هست که همگی با شیب 30 درجه نصب میشن . چون ef7 و tu5 عمودی نصب میشن و کوچکتر هستند مجبور شدن طول دسته موتورها رو زیادتر کنند و از خودشون طرح بدن واسه دسته موتور . از طرفی چون tu5 و ef7 بلوک چدنی دارند علیرغم کوچکتر بودن اما وزن زیادتری دارند همچنین چون دور بالا هستند و بیشتر معکوس میخورن به دسته موتورها مدام فشار زیادتری میاد . این وزن بیشتر در کنار دنده معکوس زیادتر به همراه دسته موتورهای با طول بیشتر و غیراصولی نتیجه اش میشه اینکه این دسته موتورها خیلی زودتر از دسته موتورهای xu مشکل دار میشن . تقریبا همه ef7 و tu5‌ها پس مدت خیلی کوتاهی دچار لرزش هایی میشن که دلیل عمده اش همینه
گزارش
پاسخ دادن
09:03  1395/11/12

مهدی
3

البته اگزوز رو هم چک کنید . مخصوصا در یورو4 ها . اگر اگزوز به بدنه بگیره در بعضی دورها سبب لرزش بدنه میشه . اگزوز رو چک کنید . هیچ جایی نباید با بدنه تماس داشته باشه . در یورو 4 ها کاتالیزور خیلی نزدیک به جعبه فرمان هست و احتمال برخوردش با بدنه زیاد هست . همانطور که قبلا گفتم ef7 و tu5 هم زیاد مشکل دسته موتور پیدا میکنند اگر نتیجه نگرفتید از اگزوز دسته موتورها رو هم چک کنید و با نوع بهتر عوض کنید شاید مقداری بهتر بشه . متاسفانه ایرانخودرو میاد یک تغییراتی میده اما تکمیلش نمیکنه . جای دسته موتورها رو بدنه با این موتورهای عمودی هیچ همخوانی نداره
گزارش
پاسخ دادن
11:02  1395/11/12

-
1

من هم ef7 دارم ولی هم چین مشکلی نداره دست موتور پایینی رو هم چک کن
گزارش
پاسخ دادن
19:49  1395/11/12

رامین
9

سلام.تو اخبار 60ثانیه دیروز گفت ک توقف تولید خودروی پراید و 405 به زودی.گفت چندماه دیگ موتورای 8سوپاپ رو جمع میکنن.
22:08  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
محسن
10

کشش ef7 عالیه. اونهایی که میگن کشش نداره راننده نیستن. سمند ef7 سنگینی اولیه حرکت سمند xu7 رو نداره و این دیگه کاملا واضحه. در ضمن این حرفها رو که باز بشه دیگه جمع نمیشه رو موتور یه بار مصرفه رو بذارید کنار. اینها حرفهای عوامانه و سطح پایینه. این حرف رو تعمیرکارهای بیسواد که فقط بلدن کاپوت پراید و پژو رو بزنن بالا انداختن تو دهن ملت چون بلد نیستن تعمیرش کنن و ef7 براشون نون نداره
21:54  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

تو خیال کن ef7 کشش خوبی داره !!!
ef7 تا دورش بالا نباشه هیچ حرفی برای گفتن نداره و تو سربالایی مدام معکوس میخوره . وای به روزی که تو گردنه کمی ترافیک باشه و نتونی دور بگیری . باید همش رو با دنده 1 و 2 با ef7 بالا بری . xu7 تمام گردنه هار رو حداقل با یک دنده سبک تر و خیلی راحت تر بالا میره . گشتاور دور پایین xu7 به مراتب بهتر از ef7 هست و همین باعث کشش خیلی بهترش در سربالایی ها شده
گزارش
پاسخ دادن
07:48  1395/11/12

ali
4

رضا ابوجهل تو هم فکر کن پارس ماشینه و xu7 هم موتور خوبیه
گزارش
پاسخ دادن
13:06  1395/11/12

کاربر: امیرحسین
7

سلام دوستان ایا مشکلات اف سون مدل 95 حل شد اویل مازول واشر سر سیلندر
21:09  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
محمد
2

سلام ، لاستیک ماشین هم جزء گارانتی محسوب میشه ؟
21:00  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
ایمان
2

سلام بله حساب میشه و 36 ماه گارانتی داره!
گزارش
پاسخ دادن
23:02  1395/11/11

علی
1

دو سال یا 20000 کیلومتر
هرکدام زودتر برسد گارانتی باطل میشه
گزارش
پاسخ دادن
09:28  1395/11/12

سالار
6

من پارس سال دارم که موتورش دقیقا xu7 هست اگه اطلاع داشته باشید وزن پارس حدود ۱۰۰ کیلو از سمند سال کمتره مصرف بنزین ماشین بنده که مدل ۹۴ هم هست از ۱۵ لیتر بیشتر هست با توجه به موتور و گیربکس مشابه با سمند سالو وزن بیشتر سمند مصرف بیشتری در سمند انتظار میره موفق باشید
20:52  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
حسین
4

شما ماشینت رو ببر تعمیرگاه داداش. موتور 5.2 لیتری 10 سیلندر لامبورگینی گالاردو صدی 20 لیتر میسوزونه اونوقت موتور 1800 چهار سیلندر شما صدی 15 لیتر میسوزونه ؟؟ باک ماشینت سوراخه
گزارش
پاسخ دادن
01:12  1395/11/12

مهری
13

موتور ef7 مثل همه موتورهای پیشرفته ساخت اروپا از نوع گرمسوزه و بهترین عملکرد را در دمای بالا داره واشر از نوع بسیار مقاوم فلزی و بلوک سیلندر از نوع آلیاژ چدنی هست که در برابر خوردگی گاز و دمای بالای احتراق گاز کاملا مقاوم شده و در موتور در دمای بالا عملکرد بهتر و راندمان بهتری در مصرف سوخت داره .علت بزرگتر کردن ورودی هوا در مدل های جدید گردش هوای بهتر داخل کاپوت و خنک کردن قطعات الکترونیکی و بخصوص سیم کشی داخل کاپوت هست و گرنه موتور ef7 نیازی به هوادهی مستقیم نداره و از طریق رادیاتور و اویل ماژول دمای موتور تنظیم میشه
20:52  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
عزیز
9

موتور سمند سال همون موتور قدیمی 1800 هست که اولین با سال 79 در غالب پژو پارس و پژو 405 وارد بازار ایران شد و یک موتور 8 سوپاپ هست که به عنوان موتور XU7 شناخته میشه
مشکلات موتور xu7
0- تنفس پایین به دلیل ساختار 8 سوپاپ سرسیلندر
1- مصرف 15 لیتر در صد کیلومتر
2- واشر سوزی عمومی
3- خرابی سرسیلندر بعد از 2 بار سوختن واشر
4- کم کردن نیم لیتر روغن در 1000 کیلومتر
5- عملکرد مناسب فقط تا دور موتور3500
6- توقف تولید در سال 2003 توسط شرکت مادر یعنی پژو
7- صدای بلند و آزار دهنده موتور داخل کابین
8- قطعات غیره اصلی و تماما ساخت کشور چین در بازار
9- ناسازگای بلوک سیلندر آلومینیومی با گاز و خوردگی شدید
10- افت توان 20 درصدی روی گاز . و توان 97 اسب با وجود مصرف بالای بنزین
11-تولید آلودگی بالا
نکات مثبت موتور xu7
1- امکان تعمیر توسط تعمیرکاران معمولی
2- قطعات به نسبت ارزان و در دسترس البته غیره اصلی
3- عملکرد نسبتا مناسب در دور پایین
20:51  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

هنوز همین موتور 1800 خیلی بهتر از EF7 هست که اصلا معلوم نیست چیه . تازه با این وضعیت قطعات و هزینه دیگه EF7 واقعا اشتباهه خریدش
گزارش
پاسخ دادن
09:47  1398/07/02

موسی
1

با سلام و شب بخیر خدمت دوستان.من تازه میخام ثبت نام کنمو دو دل هستم برا سمندef7تک و سورن. نمیدونم چکار کنم لطف راهنماییم کنید.سپاس از دوستان
20:49  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
هودل
2

هفت، هشت میلیون اضافه برای ترمز دیسکی چرخ عقب- کنسول قشنگ داخلی - دگمه های با کیفیت و روی فرمون - بلوتوث - رینگ آلمینیوم از نظر من ارزش نداره - پشت هردو نشستم- سیستم سوسپانسیون و کم صدایی هردو یکیه- ضمن اینکه اگر شیب ورودی پارکینگت زیاد باشه همون پوزه چند سانت بلندتر سورن دردسرساز میشه - افت قیمت سورن هم زیادتر
ولی از نظر آرامش رانندگی و امنیت سرنشینان مدل‌های ۹۵ هردو شون بهترین ماشین‌های زیر ۴۰ تومن ایرانند - شک نکن - زود ثبت‌نام کن شب عید دستتو بگیره
گزارش
پاسخ دادن
00:19  1395/11/12

سلام
1

بنده به شخصه سورن میخواستم.ولی بودجم کم بود مجبور شدم ای اف7 پایه گاز بردارم. ولی اگر وضع مالیم خوب بشه قطعا دنا میگیرم.
سورن عالیه. قشنگ و زیبا. حتی شیشه هاuv
گزارش
پاسخ دادن
10:54  1395/11/12

آتیلا
7

من یه آزرا مدل 2013 دارم یه پژو پارس مدل 94 هم شش ماهه پیش واسه کارای دم دستی خریدم باور کنید مصرف پژو پارس از آزرا بیشتره تو اصفهان صدی 16 میسوزونه واقعا افتضاحه... میخام ردش کنم پژو پارس اندازه یه موتور v6 میسوزونه نخرید پارس
20:42  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
تقی
4

گشتاور تو دورهای کمتر با xu7 ولی تو دور بالاتر جایی که xu7 دیگه نفس نداره و داره بنزین خام و صدی 14 میسوزونه اونجاست که ef7با گشتاور 155و 16 سوپاپ و تنفس بالا میزنه جلو. تو دورهای بالاتر نقطه مرگ و کم اوردن xu7 هست.مهم پایداری گشتاور تو دورهای بالاتره مثل موتور سراتو یا مگان. شما مطمین باش با پیشرفت تکنولوژی ایرادات مونور گرفته میشه
20:39  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
محسن
7

کشش ef7 عالیه. اونهایی که میگن کشش نداره راننده نیستن. سمند ef7 سنگینی اولیه حرکت سمند xu7 رو نداره و این دیگه کاملا واضحه. در ضمن این حرفها رو که باز بشه دیگه جمع نمیشه رو موتور یه بار مصرفه رو بذارید کنار. اینها حرفهای عوامانه و سطح پایینه. این حرف رو تعمیرکارهای بیسواد که فقط بلدن کاپوت پراید و پژو رو بزنن بالا انداختن تو دهن ملت چون بلد نیستن تعمیرش کنن و ef7 براشون نون نداره.
20:36  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
محمود
9

خدایا به این پارس سوار تحمل زیاد عطا بفرما تا ارزش واشرسوزوندن پارس ترتری رو بفهمد !!!!!
خدایا به این xu7 سوارا یک تحمل عطا کن تا ازرده خارج شدن xu7 را درک کنند!!! بلند بگو امییییییین.
20:35  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
4

اخه xu7 هم شد موتور با اون صدای خنده دارش و اون واشر مسخره اش. tu5 هم که فقط به درد ماشینهای سبک و فسقلی میخوره. الان رو دست ef7 موتور نداریم. موتور ال 90 هم به درد ماشین سنگین نمیخوره. برید بابا جمع کنید بساطتون رو با این موتور فسیل نه صدای درست داره نه واشر درست درست داره نه مصرف درست داره الودگیش هم که واه واه ماشالله بعد دور 3000 هم جون میده به عزراییل.
20:35  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
روزبه
6

سمند xu7 واقعا شتابش پایینه سمند ef7 واقعا نسبت به سمند xu7 قوی تره... چون موتور xu7 ضعیف هست موتور tu5 هم واقعا ضعیف هست یه مدت روی سمند بود صفر تا صدش شده بود 18 ثانیه واقعا افتضاح هستند tu5 و xu7 متور فقط ef7
20:33  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
روزبه
9

اون چیزی که شاهدش هستیم.خز بودن پارس اونهم با رنگ سفید هست.نه بی کیفیتی ef7.نمی دونم چرا پارس سوارا اینقدر قدرت تخیل بالایی دارن.پشت فرمون پارس وقتی می شینن فکر می کنن سوار بوگاتی ویرون شدن.نه داداش همون 405 رو سوار شدی که ایرانخودرو 10 تومن بالاتر بهت انداخته
20:29  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
حسن
0

بهروز عزیز.این کامنت رو من چندروز پیش توو پیج پارس tu5 اون هم سر یه موضوعی در جواب کسی نوشتم.لطفا نظرات دیگه رو کپی نکنید تا مباحث جدی تر دنبال بشه
گزارش
پاسخ دادن
00:06  1395/11/12

رضا
3

موتور xu7 موتور پر مصرف و بی کیفیتی هست که فقط به امداد خودروها میدن... واقعا کیفیتش افتضاحه
20:28  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
محمد
3

خزترین ماشین ایران که بدنه اش واسه ۴۰۵ و موتورشم واسه ۲۰۶ خدا میدونه قطعات دیگه اش واسه کدوم ماشینه (پارسtu5=بی اصالت)
20:27  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
رضا
4

به نظر شما وانت پارس من از داشبوردش خوشم اومده رخ خوبی هم داره عین پژو پارس میمونه گشتاورش خوبه؟؟
20:26  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
امیر حسین
0

سلام به دوستای گلم ایا برای اف سون روغن ادینول 10 40 المانی خوبه
20:02  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
مهدی ...
1

دوستای گلم سلام
لاستیک های ماشین من کویر هست
5 ماه هم کار کردن ولی یکیش یه ترک به صورت عمودی تو فاق لاستیک به طول 3 سانت برداشته
به نطرتون اینو با گارانتی عوضش میکنن ؟؟؟؟؟
ممنون میشم راهنمایی کنین
یه مورد دیگه هم اینکه میخوام رینگ هی ماشینو با آلومینیومی فابریکی عوض کنم به نظرتون کدوم طرحش واسه سمند ef7 سفید قشنگتر میشه؟؟؟؟
20:02  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
مهدی ...
1

دوستای گلم سلام
لاستیک های ماشین من کویر هست
5 ماه هم کار کردن ولی یکیش یه ترک به صورت عمودی تو فاق لاستیک به طول 3 سانت برداشته
به نطرتون اینو با گارانتی عوضش میکنن ؟؟؟؟؟
ممنون میشم راهنمایی کنین
یه مورد دیگه هم اینکه میخوام رینگ هی ماشینو با آلومینیومی فابریکی عوض کنم به نظرتون کدوم طرحش واسه سمند ef7 سفید قشنگتر میشه؟؟؟؟
20:00  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
ايمان //
2

سلام آقا مهدي. رينگ پنج پر تخت و پنج پر دوبل خيلي قشنگه. رينگ شهاب(صليبي) هم به سمند مياد
گزارش
پاسخ دادن
00:47  1395/11/12

کاربر: امیرحسین
1

سلام حاج مهدی لاستیک شامل گارانتی نمیشه رینگ 5 پر بهش میاد
گزارش
پاسخ دادن
21:16  1395/11/11

فرشید
1

باسلام به دوستان عزیز من شبها وقتی از چراغ جلو بعداز یک ساعت استفاده میکنم از سمت دینام ماشین صدای بلندی میشنوم برای شما هم همینطوره خود موتور مثل ساعت کار میکنه تا حالا هیچ مشکلی نداشتم از باطری ساز پرسیدم گفت خودش تسمه سفت کن داره تسمه هم سالمه مدل 95 موتور سون
19:36  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی ری را : این موعدا به شرطیه که تو شرایط عادی باشیم نه اینکه یهوو شیپور جنگ نواخته بشه
X5 تبدیلی اجباری : سلام بلاخره بعد از یکسال انتظار کرمان موتور تماس گرفت برای تحویل خودرو انشالله که ماشین همه دوستان زودتر بیاد و از چشم انتظاری راحت بشن نمایندگی اراک یاحق
X5 تبدیلی اجباری : سلام بلاخره بعد از یکسال انتظار کرمان موتور تماس گرفت برای تحویل خودرو انشالله که ماشین همه دوستان زودتر بیاد و از چشم انتظاری راحت بشن نمایندگی اراک یاحق
جک j4 : سلام دوستان ماشین من فاکتور شده و شماره شاسی هم خورده چند روز بعد پلاک میشه ؟ و تحویل میدن ؟ میشود جواب دهید ممنونم
احسان شاهین دستی : سلام.شاهین جی تحویل مرداد بودم ۲۱خردادبرای شاهین جی ال تکمیل وجه کردم قرارشد۳۰روزه بدن شاهین جی ال تاچنداردیبهشت مهلت پرداخت بود مااز۱۸ خردادتا۳۱خردادمهلت بودلطفا جواب بعدتاچندم فاکتورشده
حسینی : سلام من 12اذر تکمیل وجه کردم هنوز ماشین فاکتور نشده چند روز تماس گرفتم سایپا تا هفت تیر تعطیله شاهین Gحداقل سه تا چهار ماه تاخیر داره دوستان توجه کنید سه تا چهار ماه تاخیر الکی خودتون گول نزنید امید الکی نداشته باشید
حسینی : اخرین تاریخ شاهین Gکه فاکتور شده چه تاریخ هست سایپا خودشون دروغ میگن اینجا کسی هست که امسال ماشینش فاکتور شده باشه من چند وقته پیگیر شدم اخرین تاریخ مال یازده اذر پارسال است
بهزاد ۲۲ اسفند : دوستان برید چک کنید من فاکتور شدم
رسول : سلام دوستان . من امروز ماشین رو تحویل گرفتم . از نمایندگی کرج .‌ تاریخ تکمیل وجه ۱۹ اسفند . تاریخ فاکتور ۲۱ خرداد . دیروز پلاک شدم و امروز تحویل گرفتم . انشاالله شما هم به زودی تحویل بگیرید .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
Asir.love.me : دعوت نامه مرداد ماه خیلی وقت اومده بیستم ماه پیش اومده زنگ بزن ایران خودرو برای همه صادر شده دعوت نامه
مصطفی سورن موتور جدید : منم 24 خرداد فاکتور نشدم.
فرسوده 31 فروردین : سلام کسی فرسوده که پیامک اسقاط اومد فاکتور شد طفا من خبر کنید لطفان منو خبر کنید داداش حتما خبرت میکنم
ایکس 55 پرو : سلام من تاریخ تحویلم 23 تیرماه .هنوز وام واریز نشده .کسی هست اینجا که وامش واریز شده باشه؟؟؟
حسن موتور جدید تحویلی 26خرداد : منم هستم هنوز فاکتور نشدم مشکی
امیر : من دیروز تیک خورد زنگ زدم نمایندگی گفت شنبه زنگ بزن بگم ماشین کجاس بری بگیری
سورن پلاس تک گانه 31 خرداد : سلام وقت بخیر دوستان خردادی یه اعلان حضور کنید ببنیم کی از خرداد فاکتور نشده خودم تحویل 31 خرداد هنوز فاکتور نشدم
نگین : سلام تحویل شهریور هست یا مرداد ؟؟
اس تحویل شهریور : برای من دو هفته بعد از واریز پول شماره پذیرش اومد
اراس پیش فروش : ار اس پیش فروش تحویل اخرخرداد تکمیل وجه 15 اردیبهشت به نظرتون کی تحویل میدن دلمون خون شد 6 ماهه بی ماشینم دیگه غلط بکنم ماشین ثبت نام بکنم