امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)450.2
عرض (سانتی‎‏متر)190.3
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

82446 نظر

مبین
2

دوستان ای اف7 سوار.
بهترین دور موتور برای تعویض دنده چه دوری هست.؟
مثلا پراید روی 3000 هست.
پارس سوارا اظهار نظر نکنن لطفا .
14:28  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
حسن
3

بین 3000تا3500
گزارش
پاسخ دادن
15:05  1395/11/11

سعید
4

بستگی به مسیر داره اگر فشار زیاد روی موتور نباشه میشه تا حدود 3000 یا 3500 عوض کرد اما وقتی فشار روی موتور هست با توجه به عملکرد و ذات ef7 بهتر هست دور موتور بالا تر بره تا دنده بعدی در دوری قرار بگیره که دنده مرده نشه . کلا ef7 را باید بیشتر گاز داد
گزارش
پاسخ دادن
15:11  1395/11/11

حمیدرضا کرج
3

دوست عزیزاگه میخوای عمرموتوربالا بره بهترین زمان تعویض دنده دور۳۰۰۰ هست وبرای معکوس دادن هم دور۲۰۰۰ وسعی کن چونکه گیرباکس این ماشین با موتورهمخوانی نداره وموتورنسبت به گیرباکس قوی تره دورموتورت ماکزیمم بین ۳۵۰۰ونهایتا۴۰۰۰باشه.
گزارش
پاسخ دادن
16:57  1395/11/11

محمد
2

کسی جواب نداد.
آیا پنجشنبه ها هم جزو روزهای کاری برای تحویل خودرو محسوب میشه یا نه؟(ایران خودرو)
14:25  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
حسین
2

وقتی ماشین رو دیر تر از موعد تحویل میدن و میخوان سود دیرکرد رو بدن پنجشنبه و جمعه رو هم حساب میکنن
گزارش
پاسخ دادن
14:52  1395/11/11

بابک
1

سلام...خودم یکی از پرسنل شرکت هستم و روزهای پنج شنبه ،روز کاری حساب نمیشه
گزارش
پاسخ دادن
12:11  1395/11/20

کاربر: مهدی دهقان
0

بله، عرض کردم پنجشنبه هم جزو روز کاری هست یا نه؟آخه هرکی یه چیزی میگه
گزارش
پاسخ دادن
21:57  1395/11/11

ماردین
12

دوستان عزیز هیچ موتوری بدونه عیب نیست هرکدام مشکل خودشوندارند ولی واقعیت الان موتور ef7 یه سروگردن بالاتر از موتورهای دیگه هست کشش وشتابش بسیار خوبه تومسیر سر بالایی که توان یک موتور خودشو نشون میده بسیار سرتر ااز موتورهای هم رده خودشه .به صرفه ترین وبهترین موتوره
14:20  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
سعید
2

صبر کن وقتی اولین خرابی رو پیدا کرد اونوقت میفهمی ef7 یعنی چی و چرا همه ازش فرار میکنن
گزارش
پاسخ دادن
14:28  1395/11/11

محمد
1

حرفتو خریدم.
گزارش
پاسخ دادن
14:33  1395/11/11

بچه مشهد...
8

سلام
من از سال 92یک ای اف سون صفر تحویل گرفتم البته 40 هزار کار کرد فروختم که چانگان ثبت نام کردم ولی در تمام این مدت بجز بنزین و روغن ....مصرفی ها یک ریال خرجش نکردم واقعا ماشین عالی و بی عیبی هستش لازم به ذکراست که ماشین من دو گانه بودش ....دم ایران خودرو با ای اف سون گرم من که ممنون هستم از خدمات خوب شون و کارت طلایی ایران خودرو ...انشالله چانگان هم خوب باشه
گزارش
پاسخ دادن
14:59  1395/11/11

محمد
1

منظورم شما بودی ماردین
حرفتو خریدم.
گزارش
پاسخ دادن
15:18  1395/11/11

ماردین
3

کدوم همه .... الکی نظر نده خودت که تا حالا efنداشتی فقط از یکی شنیدی اونم از یکی شنیده که از یکی دیگه شنیده که تا حال نشنیده الا آخر.. سلسله باطل....... الان دیگه تموم شد که EFبخاطر جهل ودزدی قطعه ساز داخلی دچار مشکل بشه .الان حرف اول میزنه
گزارش
پاسخ دادن
19:32  1395/11/11

احمد
0

دوستان سلام

2 تا سوال داشتم خدمتتون اگه ممکنه جواب بدید
1-با سمند دوگانه ef7 بجای گاز از بنزین بیشتر استفاده کنی مشکلی داره یا نه؟؟

2- دریچه هواکش پلاستیکی رو باز کنی چه اتفاقی میفته؟شتاب و سوخت بیشتر میشه یا نه؟
12:16  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
0

سلام.206صندوقدار فول ثبت نام کردم هفته قبل.تحویل 30روزکاری.یعنی 5بهمن.بنظرتون کی میشه تحویل بدن؟آیا پنجشنبه ها هم جزو روز کاری ایرانخودرو محسوب میشه؟منظورتون از فاکتورشدن چیه؟یه سوال دیگه.میگن به محض تحویل باید روغنشو عوض کنم تا براده های موتورخارج بشه.حقیقت داره؟
11:38  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
امین ۰۲۱
1

مهدی برای خارج کردن براده های موتور کافیه ۲۵۰۰ کیلومتر با ماشین طی کنی یا نهایتش دیگ ۳۰۰۰تا به تعویض روغنی مراجعه کن.
گزارش
پاسخ دادن
13:57  1395/11/11

عبدالله2
0

براده آهنی وجود نداره که تمیز کنی.
گزارش
پاسخ دادن
11:59  1395/11/12

علی
10

ابوجهل داره مردم رو این جا هم گول میزنه که پارس ترتری بخرن!
01:26  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
پوریا
0

سلام.بچه ها میشه خواهشا کمکم کنید؟کسایی ک تجربه دارن کمکم کنن لطفا.بنده سمند ef7 دوگانه داشتم و فروختمش.کلا سمند سنگینه،لاستیکا رو زود میخوره و جلوبندی زود به صدا میفته و استهلاکش زیاده در کل.میخوام یه ماشین بگیرم.بنظرتون بین 405 slx و رانا کدومش بهتره؟کسی اگ تجربه رانندگی داره بگه بهم.از موتور ef7 که راضی بودم،حالا موتور tu5 چطوره بنظرتون؟و اینکه روی slx خوب جواب میده یا رانا؟کیفیت کدوم خودرو بهتره؟رانا هم سه سال گارانتی یا 50هزار کیلومتر گارانتی داره.ممنون میشم راهنماییم کنید.
00:56  1395/11/11
گزارش
پاسخ دادن
علی از مشهد
11

مثل این میمونه نخود لوبیا بخوای بعد بری تو مغازه قصابی
گزارش
پاسخ دادن
10:15  1395/11/11

سام
2

سلام
دوستان کسی میدونه ماشین ثبت نام شده رو میشه تغییر داد
من سمند lx بنزینی ثبت نام کردم الان میخوام سمند گاز سوز بگیرم یا سورن ELX جدید
ایا امکانش تغییر بدم
30 دی ثبت نام کردم الان فقط مدارکم تحویل ایران خودرو شده هنوز مراحل دیگر اقدامی نشده از سمت ایران خودرو
با تشکر
22:42  1395/11/10
گزارش
پاسخ دادن
مجید
1

خیر نمیشه
باید بری از خرید قبلیت انصراف بدی بعد از مدتی پولت بر می گرده
گزارش
پاسخ دادن
07:54  1395/11/11

علی رضا .
0

سلام دوستان به نظر دوستانی که تجربه رانندگی با تب اف سون دارم مدل های 95 این ماشین غیب های ماشین های قبلی دارند یا نه ممنون نفسم راهنمایی کنید
گزارش
پاسخ دادن
19:49  1395/11/19

دایی سجادد
0

سلام.سمندمو یکماهه تحویل گرفتم.چنتا ایراد داره.یکی اینکه تو قرارداد نوشته داشبورد جدید که نیستش.از کنار پنجره ها صدای باد به شدت میاد و کمی هم باد میاد داخل.صدای موتور خیلی بلند میاد تو اتاق.دزدگیرش هم که افتضاح و بدرد نخوره.
22:11  1395/11/10
گزارش
پاسخ دادن
رامین
0

سلام دوستان میخواستم بدنم ef7 کلاس ۲۹۲۱۲ با داشپورد جدید هست یا نه
20:30  1395/11/10
گزارش
پاسخ دادن
علی موسوی
0

نه من دو روز پیش تحویل گرفتم داشبورد معمولی بود
گزارش
پاسخ دادن
13:38  1395/11/11

علیرضا
6

سلام دوستان عزیز پارس مدل ۹۴ دارم خودبه خود آتش گرفت چند میارزه؟
16:02  1395/11/10
گزارش
پاسخ دادن
حسین
5

آتش سوزی و انفجار پارس عادیه داداش غصه نخور
گزارش
پاسخ دادن
16:23  1395/11/10

حسین
12

نگران نباش پارس همه جورش مشتری داره. لامصب عجب ماشینیه سوخته اش هم گشتاور داره
گزارش
پاسخ دادن
16:41  1395/11/10

حسن
13

من قراضه ی یکیشو موقع ذوب توی پاتیل ذوب آهن دیدم
آقا عجیب کششی داشت! گشتاور که نگو،
ترترم میکرد

مشتریام اینقدر هول بودن که میخواستن خودشونو بندازن تو پاتیل!
قیامتی بود خلاصه

(میدونم آقا دلال، با چیزی که دیدم بایدم ef7سوار بشم خخخخ)
گزارش
پاسخ دادن
19:10  1395/11/10

احمد
9

یه دونه آپشن تهویه اتومات نصب کن روش اینایی طالب پارس سریع میخرنش چون اینایی طالب پارس برا قانع کردن خودشون که 6 میلیون گرون تر از پژو 405 پول میدن و میخرن به آپشن های متعدد و غیر قابل شمارش نسبت به 405 مینازن و وقتی ازشون میخای تفاوت ها رو بیان کنن بعد از کلی فکر کردن میگنننننن خخخخخخخخخیییییییلللللللللییییییی مثلا تهویه اتومات
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
گزارش
پاسخ دادن
23:34  1395/11/10

رضا
1

همینا رو هم سمند نداره
گزارش
پاسخ دادن
07:54  1395/11/11

احمد
3

اولا من با پژو 405 مقایسه کردم دوما پارس با قیمتی بالای شش میلیون تومن اختلاف با سمند ال ایکس باید با سورن مقایسه شه نه با ال ایکس دوما همون با ال ایکس مقایسم کنیم ال ایکس هم دزد گیر داره هم جفت صندلی های جلوش برقین هم تنظیم ارتفاع صندلی داره هم سیستم سخنگو داره تنظیم گودی کمر صندلی خروجی تهویه عقب تعادل و هندلینگ بسیار خوب
پارس : بعد از کلی فکر کردن خییییللللللیییییییی مثللللااااااا تهویه اتومات
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
گزارش
پاسخ دادن
01:39  1395/11/12

پلاسکو
2

دوستان گلم من میخوام ماشین عوض کنم و از چند گزینه از سمند ef7 بیشتر نظرمو جلب کرده.. البته هنوز باهاش رانندگی نکردم ولی در کل بیشتر ارزش خرید داره . دوتا سوال دارم اگر جواب بدید منو مدیون خودت کردی. اولا ef7 دقیقا کجا تولید میشه؟؟ قطعاتش اعم از موتوری گیربکس بدنه و فنی راحت تو بازار پیدا میشه؟؟ من تهران هستم. من بیشتر اوقات سال در تهران و ترافیکم. با توجه به ابعادش وزنش و مصرف بنزینش بدرد امثال من میخوره ؟؟ صندوق جادار برام مهمه وگرنه میرفتم دنبال هاچبک ها.. ممنون از پاسختون
15:34  1395/11/10
گزارش
پاسخ دادن
محمد
2

با سلام خدمت شما.
خودرو سمند در دو سایت تهران و تبریز تولید میشه. فرقی هم ندارند.
قطعات و لوازم یدکی به نسبت سال های قبل ارزانتر و تقریبا همه جا ی تهران در دسترس هست.ضمن اینکه اگر قصد خرید صفر باشه که نمایندگی تا دو سال گارانتی کرده.
پاسخ دیگر دوستان رو هم بخونید.
گزارش
پاسخ دادن
15:43  1395/11/10

افشین
0

دوست عزیز پارس tu5 بخر از همه نظر عالیه چون دوستانی که ef7 سوارمیشن دارن میفروشن و پول قرض میکننو پارس tu5 میخرن البته تا سه سال دیگه ظرفیت ثبت نام پارس tu5 تکمیله
گزارش
پاسخ دادن
16:07  1395/11/10

حسین
8

پارس tu5 آشغاله بخدا متاسفانه بعضی از دوستان فقط به آیینه های تاشو پارس نگاه میکنن ولی این ماشین کیفیتش بسیار بسیار پایینه طوریکه mvm110 از نظر کیفیت رتبه اش بالاتر از پارس قرار گرفت نخرید دوستان بنده شش ماه این خودروی بی کیفیت را داشتم و هرکسی هم ازم بپرسه راستشو میگم
کیفیت بسیار بسیار پایین
عایق ضعیف بدنه
سروصدای زیاد اتاق و داشبورد
عدم هماهنگی گیربکس و موتور
زوزه گیربکس که قابل تعمیر نیست
بدنه ی سنگین نسبت به موتور
صندلی ها با کیفیت پایین و مثل نیمکت
خرابی های عجیب غریب برقی
صدای باد در سرعت بالای هشتاد کیلومتر
قدرت و کشش پایین در جاده
ایمنی پایین در تصادفات و بدنه ی حلبی

باز میل با خودتون . یاعلی
گزارش
پاسخ دادن
16:31  1395/11/10

پلاسکو
0

از همه دوستان بابت راهنماییشون ممنونو سپاسگزارم.. اگر کسی پیشنهادی داره ممنون میشم از تجربش استفاده کنم. از خود سمندم بیشتر توضیح بدید که چطوریه سواریش کیفیتش ممنون میشم
گزارش
پاسخ دادن
17:58  1395/11/10

حبیب
2

ef7گرفتم چند روز پیش صفر بنزینی موتوری خوب بوده ولی دنده 1/2خیلی زود پر میشه اما بقیه نسبتا خوبه ولی کیفیت مواد پلاستیکی ومونتاژ خیلی ضعیف هست قبلا eL90داشتم ولی کلا ماشین بدی نیست
14:12  1395/11/10
گزارش
پاسخ دادن
محمد
1

آره واقعا مونتاژی ضعیف . بی کیفیت و حتی رنگ بدنه بدون هیچ پولیش و زیرسازی زده شده
گزارش
پاسخ دادن
21:13  1395/11/10

ebi
0

سلام دوستان
دیروز با یک راننده ef7 صحبت میکردم میگفت که چون جزء موتورهای گرم محسوب میشه و المان با اب و هوای کشور خودش اونو ساخته ، حتما تا ماشین رو تحویل گرفتی ترموستات و مهره اب و مهره روغن رو عوض کن (در ضمن من شیراز زندگی میکنم که اب و هوای گرمی داره)
میخواستم بدونم صحبتاش چقدر صحت داره؟
12:43  1395/11/10
گزارش
پاسخ دادن
+
8

سلام ! خیلی از مشکلات ما به دلیل اینه که هرکی یه حرفی میزنه بقیه باور میکنن حتی بدون یه لحظه فکر کردن !
اولآ اون آلمانیه که این موتورو طراحی کرده حتمآ میدونسته که قرار نیست از فرداش اونو روی ماشینهای آلمانی ببندن !!
در ضمن مهندسای ایران خودرو هرقدر هم که بی سواد باشند بعد از این همه سال تولید EF7 خودشون اگر لازم بود تغییرات را انجام میدادن!
گزارش
پاسخ دادن
13:18  1395/11/10

سمند
6

آره مثل همین جلوپنجره جدیدی که واسه سمند ef7 نصب کردن شاید خنک بشه از بس داغ میکنه گفتن جلوپنجره رو بزرگتر کنیم شاید کمی خنک بشه کل قشنگی سمند به اون جلو پنجره طرح بی ام و بود
گزارش
پاسخ دادن
13:36  1395/11/10

حسین
13

جدی ؟ چون تو المان طراحی شده اینجا جواب نمیده ؟ پورشه چطور اونم اینجا جوش میاره ؟ بنز و BMW چطور اونها هم اینجا جوش میارن ؟ راستی AUDI هم جوش میاره ؟ فولکس واگن چطور ؟ البته برای من که مهم نیشت. من فقط نگران مای باخ هستم که خریدم. جوش نیاره بیچاره بشم. آخه تو آلمان ساخته شده !!!!!
گزارش
پاسخ دادن
15:38  1395/11/10

سامان
4

حسين جان خيلي باحال بود
مي‌باختو قربون
گزارش
پاسخ دادن
15:56  1395/11/10

محمد
13

برای سوار شدن تا مقصدم برای یه پارس دست بلند کردم دمش گرم ایستاد تا سوارشدم و رسیدم.اومدم پایین و وقتی رفت دیدم وانت پارس بود. اصلا مو نمیزد. حتی داخلش.متوجه نشده بودم.
عجب گشتاوری هم داشت.
12:34  1395/11/10
گزارش
پاسخ دادن
سلام
15

این عین حقیقته. وقتی کاپوت ماشینی که موتور xu7 روش هست رو باز میکنی حالت بهم میخوره.
از بس که بهم ریخته است.سیم ها بدون دسته بندی مناسب از این ور به اون ور. یا لوله و شلنگ ها کاملا نا منظم و شلوغ. من نمیدونم به چی دلخوشند که اینقدر این موتور عهد دغیانوث رو میخوان.
قبلا گفتم ماشین قبلیم بلیزر 8 سیلندر خورجینی اتومات بود.به جون خودم روش تعصب نداشتم. همین الانش از خیلی از ماشینها سره .مصرف صدی 14 بود. ولی دوره اش تموم شد.عشق ماشین بازی بودم.عکس هاش رو دارم.
پس شما پارس ترتری ها هم تعصب به خرج ندین و جمعش کنین.
09:54  1395/11/10
گزارش
پاسخ دادن
ef7
4

تو دل به شلوغی و غیر شلوغی زیر کاپوت خوش کن
تو فقط یک نگاه به قالپاق بالای ef7 بکن انگار تو کارگاه های درجه 5 ریخته گری ساخته شده . یک نگاه به دسته موتورش بکن خنده ات میگیره . موتور عمود نصب رو به زور جا زدن تو بدنه ای که جای دسته موتورهای واسه موتورهای مایل xu تعبیه شده .
حالا xu7 شلوغ یا هرچیزی هست اما کشش خیلی بهتری نسبت به ef7 داره و مشکلاتش هم بسیار کمتره و موتور مطمئن تری هم هست و بازار فروش بسیار بهتری هم داره . حتی امدادخودرو هم برای سمندهاش از ef7 استفاده نمیکنه چون میدونه موتور مطمئنی نیست و تو کار جواب نمیده و خیلی زود زمین گیر میشه . ef7 فقط ادعا داره اون هم روی کاغذ فقط اما در عمل چیزی جز یک موتور کم کشش نیست که تا دورش بالا نباشه اصلا راه نمیره و با اولین خرابی هم دیگه هر روز مشکل جدیدی پیدا میکنه
گزارش
پاسخ دادن
10:05  1395/11/10

سلام
9

کشتین ما رو با این کشش و گشتاور. شما رو هر کاریتون بکنن همینی هستین که هست.بیام با ماشین 40 سال پیشم از رو ماشینت رد بشم تا کشش و گشتاور رو معنیش رو به خوبی متوجه بشی.
اول معنیشون رو بفهم بعد. از وقتی که اینجا بودم فقط همین حرفهای تکراری رو بلدین بزنید.پدرم پارس داره . معنیش رو به خوبی فهمیدم.
گزارش
پاسخ دادن
10:34  1395/11/10

سلام
10

بایدم با این همه بینظمی ماشین آتیش بگیره. غیر از این باشه جای تعجب داره.ایمنی صفررررررررررررررررررررر
گزارش
پاسخ دادن
10:36  1395/11/10

مهدی
15

اتفاقا الان ef7 بهترین موتوری هستش که تولید میشه. نه اون xu7 لش ترتری شما بهش میرسه نه tu5. همین که دنا و سورن فقط داره با ef7 تولید میشه خودش حکایت میکنه از این موضوع. نکنه انتظار داشتی دنا رو با xu7 ترتری تولید کنن بدن بازار. اون گشتاورتون هم که اینقدر پزش رو میدادید جناب محسن کمی پایینتر با استدلال نابودش کرد.
گزارش
پاسخ دادن
10:42  1395/11/10

ef7
5

چیکار کنم دست خودم نیست حسودیم میشه حیف پول که دادم به موتور 1800
گزارش
پاسخ دادن
11:13  1395/11/10

علی
4

مهدی جان تو خودت رو فریب بده و فکر کن استدلال محسن درست بوده . اتفاقا استدلال مخالفش خیلی منطقی تر بود . شما که هنوز نمیدونید گشتاور یک منحنی هست و نه یک عدد ثابت باید هم از ef7‌ طرفداری کنید . محسن استدلال کرده چون موتور مزدا3 در دور 4500 به ماکزیمم گشتاورش میرسه پس ef7‌ هم ضعیف نیست !!!!!
این کار رو میگن فریب دادن خود و نه استدلال کردن .
موتور مزدا3 در دور 4500 به گشتاور 187 میرسه اما در دور مثلا 3000 هم حداقل 170 نیوتن متر گشتاور داره و همین برای کشیدن مزدا3 از سربالایی کفایت میکنه و نیاز نیست همش راننده دور رو بالای 4000 نگه داره . اما ef7 مشکلش اینجاست که وقتی در دورهای زیر 4000 هست واقعا ضعیفه . خودتون رو با آمار تبلیغاتی فریب ندید . تجربه رانندگی با ef7 کاملا نشون میده که در زمینه کشش این ef7 کاملا ضعیف تر از xu7 هست و تا دورش بالای 4000 نباشه هیچ حرفی برای گفتن نداره
گزارش
پاسخ دادن
12:34  1395/11/10

رسول
6

ef7 جان دوست عزیز قالپاق موتور دیگه چیه ؟؟؟؟؟ بسم الله !!! اون قاب موتوره. قالپاق رو رو چرخ میبندن. همون باید بری پارس بخری با این اطلاعاتت
گزارش
پاسخ دادن
12:40  1395/11/10

محمد
2

قالپاق یعنی کاور . به درپوش روی سوپاپ ها میگن قالپاق موتور . تا حالا نشنیدی ؟؟!!!
گزارش
پاسخ دادن
13:18  1395/11/10

مهدی
6

اتفاقا من چند بار متنش رو خوندم جایی ننوشته بود که ef7 گشتاورش خوبه. در واقع یکی دوبار اشاره کرد که طرف ef7 نیست. میشه اون قسمت رو بهم بگی کجا بود ؟؟ این بنده خدا نوشته بود که موتورهای جدید پیک گشتاورشون توی دور موتور بالا بدست میاد و الان موتوری برای ماشین سواری نمیسازن که پیک گشتاورش تو 3000 باشه. اقا محسن بیا دوباره این عزیزان رو توجیه کن
گزارش
پاسخ دادن
15:29  1395/11/10

محمد
2

گشتاور ef7 هر کجا که باشه فعلا چیزی که هست اینه که ef7 کشش ضعیف تری داره نسبت به xu7 چون در دورهای پایین ضعیف هست و به محض اینکه دور موتور کمی افت میکنه دیگه راه نمیره ماشین . تجربه رانندگی رو که نمیشه انکار کرد . حالا تو فکر کن گشتاور ef7 مثل گشتاور بنز میباخ هست !
گزارش
پاسخ دادن
15:47  1395/11/10

MSFN
3

من خودم سمند1800داشتم از همه چیز این ماشین راضی بودم بغیراز موتورش و لش بودنش ومصرف وحشتناکش فروختم تال 90خریدم اتفاقا موتو.ر ال 90هم که جز بهترینهای بازار هم هست ههمیشه دور بالا رو نگه میداره این حال موتور 16 سوپاپ هست با ای اف هم راننئگی کرم به جرات میتونم بگم واقعا موتور خوبی هست دورام موتور 1800/8 سوپاپ گذشت
گزارش
پاسخ دادن
22:22  1395/11/10

ef7
13

این پارس سوارا همونایین ک وقتی غذا نذری تو خیابون میبینن وسط خیابون وایمیسن و حمله میکنن ک بگیرن
09:25  1395/11/10
گزارش
پاسخ دادن
حبیب
0

سلام خدمت تمامی دوستان عزیزم
سوالی داشتم
من ۷ ماه پیش یک دستگاه سمند پایه گاز سوز گرفتم بصورت اقساطی(نصف اقساط و نصف نقد)یه چک شو تازه پاس کردم، میخواستم بقیه بدیهیم رو یکجا صاف کنم.یعنی حدود ۱۷ ماه زودتر!
کسی ایا تجربه در این زمینه داره که چقدر از مبلغ رو پس خواهند داد؟تا ببینم اگر بصرفه بود اقدام کنم.
چون ایرانخودرو میگه اول کل مبلغ واریز کن تا محاسبه بشه!
لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنونم
08:19  1395/11/10
گزارش
پاسخ دادن
ابوالفضل
0

سلام دوستان
تفاوت های سورن و Ef7 در چیست و به نظر شما کدوم بهتره؟ممنون
01:44  1395/11/10
گزارش
پاسخ دادن
محسن
11

سلام. بابت مطلبی که نوشته بودم تعدادی از دوستان از من تشکر کردن که ازشون ممنونم. واقعیت اینه که من توی صفحات فقط مطالب رو میخونم و سعی میکنم اظهار نظر نکنم ولی تو این مورد درست دیدم که کمی ذهن برخی دوستان رو روشن کنم. قصدم خدایی نکرده روکم کردن و اینها نیست. با توجه به ورود خودروهای به روزتر و جدیدتر بهتره که افکار ما هم به روز بشه و همیشه نگاه رو به جلو داشته باشیم. محصولات خوب گذشته باید در زمان مناسب کنار گذاشته بشه تا اعتبار اون محصول زیر سوال نره. درست مثل یه قهرمان ورزشکار که باید به موقع کنار بکشه وگرنه با ورود جوانترها کم کم اعتبارش رو از دست میده. موتور xu7 در زمان خودش واقعا موتور خوبی بود
23:27  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
11
2

بله xu7 قدیمی هست و باید جایگزین بشه اما نه با یک اسباب بازی معیوب مثل ef7
گزارش
پاسخ دادن
07:49  1395/11/10

مهدی
9

شرمنده جناب 11 (یا شاید هم همون علی و . و ....) ef7 باید هم از دید شما یه اسباب بازی بازی چون ماشالله چند دستگاه فراری و پورشه زیر پای شما هستش. ما به همین اسباب بازی قانعیم. اقا محسن یعنی ایول داری چنان ضربه ای به این موتور ترتری زدی که دیگه طرفداراش موندن چه جوابی بدن. دمت گرم
گزارش
پاسخ دادن
09:08  1395/11/10

مرادی
9

با سلام بنده پارس tu5 خريدم همين نوروز ٩٤ و اما مواردي كه واقعاً نميدونم بايد چي بگم و بنظرم عجيبه:
-رنگ فوق العاده افتضاح و ضعيف ، اگه تلاش كنيد با يه پارچه ي زبر ميتونيد براحتي رنگ خودرو رو وربياريد!
در كيلومتر ١٠.٠٠٠تابحال ٣ بار بدلايل مضحك تعميرگاه رفته ماشين… سوختن استارت، اختلال كامپيوتر… و …
سقف ماشين دقيقا از پيت ١٧ كيلويي روغن نباتي ضعيف تره بطوري كه با فشار انگشت كوچك يكدست هم براحتي ٦-٧ سانت ميره داخل و موقع بستن درب صداي زنگ تو سقف ميپيچه
روكش صندليا و طراحي و انتخاب رنگ و جنس هم كه خدا بهم صبر بده تحملش كنم واقعاً افتضاحه خصوصا پلاستيك خشكي كه با طرح چوب! توداشبورد بكار رفته اوج طراحي نابخردانه ايران خودرو رو نشون ميده
دركل اگه مجبوريد بخريد وگرنه خيلي موارد هست كه من الان ديگه نميتونم بگم موفق باشید
21:54  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
علی
12

شاید خودتون رو فریب بدید ولی نمیتونید دیگران رو فریب بدید مردم الان دیگه آگاهن و هیچکس به پارس در هر مدلی نگاه هم نمیکنه با تخفیف مخصوص میخواستن به ادارمون بدن (اداره آگاهی) رئیسمون گفت نه هرچی میدن پارس ندن چون دو زار نمیرزه
21:44  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
سالار
6

آقا محسن افرین
لایک
21:29  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
احسان
0

سلام دوستان صدایی که میگن وقتی ماشین رو گاز هست شنیده میشه بدلیل جنس رگلاتوره؟آیا این مشکل در کلاس 16 رفع شده؟
20:38  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
وحید
0

سلام دوستان من سمند دوگانهef در تاریخ دی26 ثبت نام کرده بودم امروز رسیده نمایندگی ولب نتونستم برم تحویل بگیرم
18:55  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
احسان
0

سلام وحید جان تحویل 30 روزه بود؟یعنی تو 13 روز رسید؟من 22 دی ثبت نام کردم هنوز منتظر صدور فاکتوره
گزارش
پاسخ دادن
19:57  1395/11/09

وحید
0

سلام آقا احسان بلی 30 روزه بود تازه خیلی زود فاکتور شد اما در باربری گیر کرده بود الان چند روزه در نمایندگی هست نتونستم برم تحویل بگیرم انشالله فردا میرم تحویل بگیرم
گزارش
پاسخ دادن
10:49  1395/11/10

رامان
0

سلام مبارکه .مگر میشه من 30 دی ثبت نام کردم همین سمند دوگانه شرایطی ولی هیچ خبری نیست.کدام نمایندگی ؟
گزارش
پاسخ دادن
13:04  1395/11/12

وحید
0

سلام آقا رامان خودم هم تعجب کردم تبریز
گزارش
پاسخ دادن
22:10  1395/11/15

سلام
10

چه بحث گشتاوری رو دیدم اون پایین.
آقا محسن دمت گرم.دیدی این گشتاوران چه تعصبی به گشتاوراشون دارن.
چند متر گشتاور دارم... آقایون گشتاوران پارس وانت بفرمایند تا تقدیم کنیم.
18:08  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
ef7
5

دانشمند موتور آریسان همون موتور روآ هست !!!!
تو با این سطح اطلاعاتت باید هم ef7 بخری
گزارش
پاسخ دادن
07:51  1395/11/10

مهدی
3

جناب ef7 منظور جناب سلام اینه که پارس وانت خوشگل شماها گشتاور نداره برید کمی از اینور اونور قرض بگیرید. یعنی ایران خودرو با تولید پارس وانت آر دی طرفدارای پارس رو دچار افسردگی مزمن کرد خخخخخخخخ کاش حداقل مثل ال90 وانت همون موتور xu7 ترتری رو نگه میداشتن. حداقل گشتاور دور پایینش به درد بارکشی میخورد خخخخخخخخخخخخ
گزارش
پاسخ دادن
09:15  1395/11/10

ef7
3

اتفاقا آرم روی آریسان همون کله اسبی هست که روی دنا و سمند هم هست !!!
همونایی طراحیش کردن که دنا و سمند رو سرهم کردن
موتور و گیربکس و فنربندی و تعلیق و کلاچ آریسان همون پیکان و روآ هست . شمایی که این ماشین رو پارس می بینید باید هم برید ef7 بخرید.
اگر آریسان همون پارس هست لابد وانت چینی deer هم همون تویوتا هایلوکس هست چون کمی شبیه هست !!! پارس با این حرفها تخریب نمیشه و محبوب ترین خودرو بین مردم هست
گزارش
پاسخ دادن
09:27  1395/11/10

سلام
4

عزیزم حالا حرص نخور شما جنابef7
باشه آرم کله اسب مال ما.
ما بخیل نیستیم ولی هر چی برای پارست میخوای از رو این وانت بردار.
کاپوت . شیشه. دربها . داشبورد سوناتایی و ....
گزارش
پاسخ دادن
09:36  1395/11/10

ef7
0

وقتی از یک ماشین فقط پنجره رو شیشه رو میبنی باید هم ef7 بخری
گزارش
پاسخ دادن
10:08  1395/11/10

مهدی
7

دمت گرم جناب سلام. جناب ef7 شما هم وقتی از یه ماشین فقط لوگو اون رو میبینی باید هم بری پارس بخری و فکر کنی پژو 2016 سواری در صورتی که فقط یه شتر گاو پلنگ هندی-چینی-ایرانی سواری. بزار یه کلام بگم راحتت کنم. این شما نیستی که سوار پژو پارسی بلکه این پژو پارس هستش که سوار شماست. ولی پارس وانت آر دی رو عشق است. البته اصلاح کنم پارس وانت روا
گزارش
پاسخ دادن
10:50  1395/11/10

اسی
8

پژو پارس tu5 مفتش گرونه نخرید که مثل من پشیمون میشید من خریدم موتور انقدر صداش زیاد بود که همه نگاهم میکردن تو خیابون آخرش واشر زد با 5 میلیون ضرر فروختمش از شرش راحت شدم قبلا فکر میکردم موتور 1800 واشر میزنه فقط ولی گولم زدن گفتن tu5 این شکلی نیست در صورتی که بیچارم کرد یا حق
15:02  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
مکانیک
5

اگر تونستی واشر tu5 رو بسوزونی باید بهت مدال داد . تو باید هم بری ef7 بخری !!!
گزارش
پاسخ دادن
15:41  1395/11/09

رسول
18

یه مکانیک نباید هم از ef7 خوشش بیاد چون براتون نونی نداره
گزارش
پاسخ دادن
16:03  1395/11/09

ef7
3

فعلا که تو این چند ساله بیشترین خرابی ها رو ef7 داشته . خرابی ها و مشکلات تمام نشدنی . مشتری دایمی نمایندگی و تعمیرگاه و قطعه فروش بوده . دست آخر هم التماس به بنگاه دار تا شاید مشتری پیدا بشه واسش
گزارش
پاسخ دادن
16:10  1395/11/09

سلام
8

فعلا که پارس رتبه بی کیفیتی رو (22) برداشته و به کسی نمیده.
ولی انصافا tu5 بهتره از xu7 هست.

سلامتی همتون مخصوصا ef7
گزارش
پاسخ دادن
18:12  1395/11/09

هموطن
7

ایول داداش عجب جواب دندان شکنی بهش دادی . اینا فقط ماشینی رو تایید میکنن که براشون نون داشته باشه . دیگه شرافت و وجدان وجود نداره
گزارش
پاسخ دادن
21:13  1395/11/09

مهدی
0

مکانیک با اون نظرت معلومه که از موتور پیکان بیشتر سر در نمیاری
گزارش
پاسخ دادن
19:39  1395/11/11

مهدی
0

مکانیک پیکان بازم نظر دادی توکه از تعمیر پیکان هم سر در نمیاری
گزارش
پاسخ دادن
19:45  1395/11/11

naser
2

xu7 اگر واشر زد که دیگه موتور بشو نیست
14:57  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
14

یعنی دمت گرم آقا محسن حرفهایی زدی که طرفدارهای ترتری هیچ جواب منطقی ندارن و دارن های وهوی میکنن. یعنی بعد مدت ها یه حرف درست شنیدیم
14:50  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
شاهین جی
0

غلط میکرد هیچی نمیدونن سه ماهه میگن سر برج سر برج خدا مرگشون رو بده
گزارش
پاسخ دادن
16:29  1404/03/12

محسن
18

دنباله صحبت.
درواقع دلیل اصلی واشر زدن پیاپی این موتور همین همین هستش که در سرعتهای متعارف برای یک ماشین سواری، عملا این موتور در وضعیت افت گشتاور قرار داره. الان موتورهای جدید اکثرا پیک گشتاور رو در دور های بالاتر بدست میارن که چند نمونه اش رو میگم

مزدا 3 187/4500
ریو 2016 137/4000
فورد فیستا 2016 152/5000
سراتو 156/4000
مگان 152/4200
آریو 151/4000
ای اف 7 155/3500-4500
206 142/4000
ال90 142/4000


جدای از میزان گشتاور ببینید پیک گشتاورشون در چه دور موتوری بدست میاد.
13:09  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
علی
3

خودت رو فریب نده محسن جان . تا دور 4000 که بیشترین استفاده رو در رانندگی داره گشتاور xu7 عالی هست .

ضمنا یک نکته رو دقت نکردی :
مزدا 3 در دور 4500 به گشتاور 187 میرسه اما در دور 3000 هم حداقل 170 نیوتن متر گشتاور داره . پس همیشه لازم نیست باهاش با دور بالا رانندگی کنی .
ولی موتور ef7 میزان گشتاورش در دور 3000 به 130 نیوتن متر هم نمیرسه . موتور ef7 در دورهای زیر 4000 واقعا ضعیفه .
خودت رو فریب نده . اگر مگان و مزدا در دور بالا به حداکثر گشتاور میرسند اما در دور پایین هم ضعیف نیستند . اما ef7 در دور پایین ضعیف هست
گزارش
پاسخ دادن
13:42  1395/11/09

علی
2

محسن دانشمند موتور مزدا 3 گشتاورش در دور 3000 حداقل 170 نیوتن متر هست و اصلا نیازی نداره همش به دور بالا بره . اما چون گشتاور ef7 در دورهای زیر 4000 واقعا ضعیف هست همش مجبور به دنده معکوس و رانندگی دور بالا میشی . مشکل ef7 در دور پایین هست و نه در دور بالا
تو یک چیزهایی فهمیدی اما به عمق مطلب نرسیدی و فقط اطلاعات سطحی داری .
نداشتن اطلاعات دقیق فنی و دل خوش کردن به موارد سطحی = خرید ef7
گزارش
پاسخ دادن
13:48  1395/11/09

علی
2

گشتاور ضعیف در دور پایین = جون کندن ماشین در سربالایی دقیقا مثل سمند ef7 و دنا و برلیانس و چانگان .
اون اعداد که شما میگید اینا فقط ماکزیمم گشتاور هست . اصلا مهم نیست ماکزیمم گشتاور کجا باشه . مهم این هست که در دور پایین گشتاور کافی موجود باشه که در ef7 موجود نیست
گزارش
پاسخ دادن
13:54  1395/11/09

محسن
16

ببینید عزیزان چند مورد رو بگم

1- من طرفدار ef7 نیستم و دلیل اینکه اینجا این بحث رو نوشتم اینه که پر بحث ترین تاپیکه
2- نمونه هایی که مثال زدم برای دیدن دور موتورش بود نه میزان گشتاورش.
3- موتور xu7 با حجم 1800 در حال حاضر داره با موتورهای کم حجم تر خودش قیاس میشه مثل tu5 و سراتو و مگان. اگه قرار باشه با موتورهای 1800 فعلی قیاس بشه که نتیجه اش دیگه فاجعه است. در واقع عملکرد موتور xu7 با حجم 1800 حتی در حد موتورهای 1600 فعلی هم نیست.
4- برای رد نوشته های من دلیل بیارید نه اینکه به ضعف ef7 و سراتو اشاره کنید. راحت بگم فرافکنی نکنید.
5- نمودار گشتاور xu7 تو اینترنت و حتی صفحات خارجی موجوده و مشخصه که بعد 3000 گشتاورش افت میکنه. اگه قبول ندارید دلیل فنی بیارید
6- من دانشمند نیستم ولی تحصیلات و شغلم دقیقا مرتبط با این موضوعه
در نهایت باز هم تاکید میکنم ماشین سواری که گشتاور موتورش بعد دور 3000 افت میکنه یعنی تو سرعت 120 که دور موتورش میشه 3800 عملا در حال زور زدن و بنزین سوزوندنه. به همین دلیله که خیلی راحت واشر میزنه
گزارش
پاسخ دادن
14:35  1395/11/09

حسن
15

من کاری به حرفای محسن و علی ندارم.من خودم ای اف سون دارم تاحالا جاده هم زیاد رفتتم.تاحالا سربالایی اصلا کم نیاوردم.خیلی هم خوب میره.
گزارش
پاسخ دادن
14:41  1395/11/09

محمد
0

حسن جان تو اگر با پراید هم بری سربالایی میگی کم نمیاره
گزارش
پاسخ دادن
14:52  1395/11/09

محمد
1

محسن خان من مهندسی مکانیک خودم تا سطح فوق لیسانس . این رو بدونید که این حرف کاملا درسته که موتوری مثل ef7 که در دور پایین گشتاور ضعیفی داره در سربالایی ها کم میاره . شما به نمودار xu7 استناد کردید . نمودارش دقیقا وجود داره و میشه دید که تا دور حدود 4200 گشتاور بسیار خوبی ارایه میده و هر چه هم دور پایین تر باشه این برتریش بر موتورهای داخلی بیشتر میشه . وقتی در دور پایین گشتاور کافی موجود باشه ، کشش عالی وجود خواهد داشت . چون اکثر مدت زمان رانندگی در دورهای زیر 4000 هستیم . هیچ شکی وجود نداره که کشش xu7 بهتر هست و اگر کسی یک بار با این دو ماشین رانندگی کنه خیلی زود متوجه میشه که xu7 در دور پایین و میانی به مراتب بهتر عمل میکنه .
گزارش
پاسخ دادن
14:56  1395/11/09

محسن
12

جناب محمد شما و البته دوستان شما از سر هیجان و عصبانیت و اعصاب خوردی جواب میدید. شما خیلی دوست دارید بحث رو به ef7 بکشید که به من ربطی نداره چون گفتم دلیل اینکه نوشته هام رو اینجا نوشتم این نبود که طرف ef7 هستم بلکه چون پر بازدید ترین تاپیک هستش. در مورد تحصیلات شما هم من نظری ندارم چون نه من شما رو میشناسم نه شما بنده رو. توی دانشگاه در مورد گشتاور موتور xu7 درس نمیدن این چیزها رو باید داخل صنعت خودرو باشید تا یاد بگیرید که من هستم ناسلامتی 54 سال سنم هستش که 20 سال کارم تو این زمینه است. بحث من یک کلام اینه که ماشین سواری باید پیک گشتاورش توی دور بالا باشه و دلایلش رو هم گفتم مثل موتورهای پیشرفته ایی که امروزه داره ساخته میشه دیگه الان هیچ کمپانی موتور ماشین سواری نمیسازه که پیک گشتاورش توی دور 3000 باشه. اصلا این خنده داره. در مورد گشتاور xu7 باید بگم متاسفانه این موتور بالای 3000 شروع به افت گشتاور میکنه و اینکه میگید گشتاورش تا دور 4000 خوبه متاسفانه درست نیست
گزارش
پاسخ دادن
16:01  1395/11/09

حسن
6

اقا محمد شما درست میگی من اگه پراید هم برونم می گم کم نمیاره.چون من از ماشین سواری می دونم چه توقعی داشته باشم.نه مثل شما که وقتی پشت فرمون ماشین می شینید دوست دارید همه بهتون توجه کنن و می خواهید به قول خودتون جاده رو شخم بزنید و با جون خودتون و مردم بازی کنید.بله برادر شما خودت هم نمی دونی چی می خواهی.ازماشین در این رنج قیمت باید توقع منطقی داشت.البته میدونم شما این ها رو متوجه نمی شی.
گزارش
پاسخ دادن
16:20  1395/11/09

ef7
1

اما کسی به پراید نمیگه ماشین قوی !
بله اگر انتظاراتت رو پایین بیاری و با دنده معکوس دادن های زیاد و کم آوردن ماشین تو سربالایی و رانندگی مداوم با دور بالا بتونی کنار بیای اونوقت میتونی ef7 رو تحمل کنی
گزارش
پاسخ دادن
16:30  1395/11/09

غعغعع
3

علی جان فکر کردی با چه دوری داریم رانندگی میکنیم حالت عادی رانندگی با ef7 هم نیاز به دور 4000 نداری دورش حتی به 3500 هم نمیرسه داخلش بشین رانندگی کن باهاش متوجه میشی آخه من این ماشینها همشونو روندم شکی نیست که ef7 سرتر است حتی سربالایی هم میفرمایید باز xu7 جا میمونه اگه تووو ماشین سواری دنبال گشتاور زیاد میگردی بهتره سوخت خودرو گازووییل باشه نه بنزین گشتاور باید منطقی باشه در ضمن شما یه نسبتی بین دورهای خودرو و سرعت داری مثلا دور 3000 xu7 به قول خودتون بیشترین گشتاور رووو داری سرعتت چقدر است اگه تووو سربالایی ef7 با دور 3500 با 3000 xu7 تووو گشتاور برابری کنه در همون گشتاور داری با ef7 سرعت بیشتری میری توو دورهای بالاتر هم که مشخصه ضمن اینکه مساله تنفس خودرو تمام این شرایط رو به نفع خودش رقم میزنه xu7 حتی تووو شتاب هم حرفی برا گفتن نداره در ضمن تو xu7 هم دور بالا شدیدا با مشکل گشتاور روبرو میشی به خاطر همین تووو طراحی موتورهای سواری امروزی گشتاور ماکزیمم تووو دورهای بالاست ضمن اینکه تووو دورهای بالا برا این نوع موتورها مشکلی پیش نمیآد
گزارش
پاسخ دادن
16:47  1395/11/09

محمد
1

موتور باید در دور پایین بتونه گشتاور کافی تولید کنه تا از دورهای پایین عبور کنه و به دورهای بالا برسه . وقتی گشتاور در دور پایین کافی نباشه چطور میخوای به دور بالا برسی ؟
نتیجه اش میشه همین که میبنید . همش مجبور میشی دنده معکوس بدی تا دور بالا بمونه چون ef7 در دور پایین ضعیف هست .
اشتباه شما اونجاست که میگی چون مزدا3 در دور 4500 به ماکزیمم گشتاور میرسه پس ef7 هم مشکلی نداره !!
مزدا3 در دور 4500 به حداکثر گشتاور میرسه اما در دور پایین هم ضعیف نیست . اما ef7 و tu5 در دور پایین ضعیف هستند .
گزارش
پاسخ دادن
17:04  1395/11/09

محمد
2

گشتاور ef7 در دور 3500 به 140 هم نمیرسه . اون آماری که شما میدید هیچ همخوانی با واقعیت نداره . با دستکاری اعداد که ضعف گشتاور جبران نمیشه . قبلا ایرانخودرو گشتاور ef7 رو برابر 155 در دور 5000 معرفی کرده بود . با واقعیت هم همخوانی داشت . اما الان واسه تبلیغ اومده بهترش کرده . مگر موتور چه فرقی کرده که یک دفعه از 5000 به 3500 منتقل شد ؟!
موتورهای دارای توربوشارژ هم نمیتونند در چنین بازه ای گشتاور رو ثابت حفظ کنند . ef7 ادعا و مشخصات روی کاغذ زیاد داره اما در عمل خیلی ضعیف تره
گزارش
پاسخ دادن
17:07  1395/11/09

حسن
2

دوستان به زمان دورگیری خودرو باید توجه بشه مدت زمان دور گیری ef7 خیلی کمتر از xu7 است اگه xu7 با دور 3000 به گشتاور max میرسه توو همون زمان ef7 به دور بالاتر از 3000 می رسه اگه تووو این زمینه برتری با xu7 باشه بایستی شتاب xu7 بالاتر باشه ایا واقعا شتاب xu7 بالاتر است؟ منظورم اینه آقایونی که طرفداری xu7 میکنند زمان رسیدن به دور 3000 این موتور سریع نیست اگه سریع بود شما بایستی شتاب بالا داشته باشی صفر تا صد کمتر داشته باشی ایا شتاب صفر تا صد کمتر داری؟ در خصوص شتاب ثانویه چی؟ شتاب 100 به بعد چی ؟ بازم از xu7 طرفداری میکنی؟
گزارش
پاسخ دادن
18:22  1395/11/10

MSFN
0

موتور K4Mال 90رو چی میگی پس حتما اون هم بده در صورتی که یکی از بهترین های بازار هست
گزارش
پاسخ دادن
22:29  1395/11/10

محسن
16

یه نکته ای که خیلی در این سایت میبینم تاکید طرفداران موتور xu7 بر این هستش که این موتور پیک گشتاورش رو توی دور موتور 3000 میده و و این یک برتری برای این موتور هستش. واقعیت اینه که این یک برتری برای ماشینهای بارکشی و یا اتوبوس هستش. شرایطی که شما نیاز دارید تا وزن زیادی رو جابجا کنید. ولی برای یه ماشین سواری این ویژگی یک نقطه ضعف هم هست چون باعث میشه توی دور موتور بالا بلافاصله گشتاور افت کنه و برای حفظ اون مجبور به مصرف سوخت بالا هستید. اتفاقی که به راحتی در پژو 405 و پارس xu7 میشه دید که توی سرعت 120 مصرفشون به شکل کاملا مشخصی بالا میره. نکته بعدی هم تاکید این عزیزان روی برتری این موتور در سربالایی هستش که شاید برای یه اتوبوس یا ماشین مسابقه ای یک مزیت باشه ولی برای یه ماشین سواری اصلا یه مزیت نیست چون شما در مقابلش مزایای زیادی مثل کاهش مصرف سوخت، افزایش آلاینده ها، افت کشش در دور بالای 3000 رو خواهید داشت که برای ماشینی که در دور موتور 3800 به سرعت 120 میرسه اصلا جالب نیست. عملا این شرایط باعث فشار اومدن به موتور در دور بالا میشه
13:00  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
سعید
15

آفرین به شما.بالاخره یک نفر پیداشد حرف حساب بزنه والله من خودم پراید دارم و سمندef7 اصلا رانندگی نکردم ولی حرف حساب رو باید از هرکی و هرجا قبول کرد.
گزارش
پاسخ دادن
13:08  1395/11/09

علی
2

خودت رو فریب نده محسن جان . تا دور 4000 که بیشترین استفاده رو در رانندگی داره گشتاور xu7 عالی هست . در سرعت حدود 110 و 120 هم دور موتور در دنده 5 میشه حدود 3200 که گشتاور xu7 عالی هست و دقیقا گشتاور ef7 ضعیف هست .

ضمنا یک نکته رو دقت نکردی :
مزدا 3 در دور 4500 به گشتاور 187 میرسه اما در دور 3000 هم حداقل 170 نیوتن متر گشتاور داره . پس همیشه لازم نیست باهاش با دور بالا رانندگی کنی .
ولی موتور ef7 میزان گشتاورش در دور 3000 به 130 نیوتن متر هم نمیرسه . موتور ef7 در دورهای زیر 4000 واقعا ضعیفه .
خودت رو فریب نده . اگر مگان و مزدا در دور بالا به حداکثر گشتاور میرسند اما در دور پایین هم ضعیف نیستند . اما ef7 در دور پایین ضعیف هست
تو یک چیزهایی فهمیدی اما به موضوع دقت نکردی و فقط اطلاعات سطحی داری.
بی دلیل نیست که میگن نداشتن اطلاعات دقیق فنی منجر به خرید ef7 میشه
گزارش
پاسخ دادن
13:45  1395/11/09

ef7
3

حالا مثلا فکر کردید ef7 واشر نمیزنه ؟ اگر فکر کردی ef7 واشر نمیزنه خیلی ساده لوح تشریف دارید . حداقل xu7 واشر میزنه راحت تعمیر میشه ولی ef7 اگر واشر زد که دیگه موتور بشو نیست
گزارش
پاسخ دادن
13:52  1395/11/09

حمید
7

برادر من خودم این ماشینها رووو روندم واقعا دیگه باید دور xu7 ووو خط کشید الان یه سمند xu7 وو در نظر بگیرید اینطوری که شما می فرمایید تووو دور 3000 به گشتاور ماکزیمم میرسه چرا شتاب 0 تا صدش بالای 12 ثانیه است باید شتابش کمتر از اینا باشه دلیلش اینه که این موتور مثل موتور ef7 دور نمیگیره برا دور گرفتن بنزین زیادی میسوزونه در ضمن بالای 3500 4000 هم باید بری واشر تعویض کنی چون گشتاورش یه دفعه سقوط میکنه موتور به اصطلاح به اشباع میره و فقط بنزین میخوره فرض کن موتور ef7 ووو بزارن روو پارس یا 405 اونوقت ماشینهای بالای 100 میلیون در برابرش عرض اندام کنند واقعا دیگه دور xu7 نیست طراحی امروز به سمت دیگه میره
گزارش
پاسخ دادن
15:45  1395/11/09

.
2

کل ادعای ef7 تو کفی هست و تا وقتی ماشین خالی باشه و کولر هم خاموش . وقتی سربالایی بری یا ماشین سنگین باشه یا بار کمپرسور کولر روی موتور باشه واقعا ضعیف عمل میکنه . کلا باید صبر کنی تا ef7 دور برداره چون وقتی دور موتور پایین باشه واقعا ضعیفه
گزارش
پاسخ دادن
15:56  1395/11/09

محمد
0

نمایندگی اصفهان بهم گفت روزهای پنجشنبه جزو روزهای تعطیل محاسبه میشه. آیا این حقیقت داره؟ یا فقط ایام تعطیل و جمعه درسته؟
12:43  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
اقا ممل
11

دوستان سلام لطفا راهنمایی کنید
من سمند سخنگو 29212 مدل 95 دارم فقط یک مشکل داره
1)- چجوری میشه پارس موتور پژویی رو تو دنده 3 به بعد تو جاده ازش جلو نزنی(نخوریش)
2)پارس lx رو چجوری میشه کلا از دنده 1 به بعد ازش جلو نزد
آخه پارس سوارا کلا نمیتونن رد بشن
08:31  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
محمد
10

دوست عزیز با تجربه ای که بنده دارم البته شاید نظر شما فرق کنه
ولی با خاموش کردن ماشین یا خلص کردن دنده مشکل تا حدی حل میشه.
گزارش
پاسخ دادن
12:21  1395/11/09

علی
1

جواب سوالت اینه ... اصلا روشنش نکنی بذاری تو پارکینگ
گزارش
پاسخ دادن
12:57  1395/11/09

ناصر
4

xu7 یک موتور یکبار مصرفه متاسفانه و فقط واشر زدن بلده
02:03  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
حبیب
0

سلامef7بنزینی ثبت نام کردم خیلی زود تحویل دادن
26/7واریز وجه ...3/11فاکتور... 7/11تحویل ماشین
اما هنوز بیمه و کارت وسند ندادن ولی پلاک گرفتم مدل 96 سخنگو
اما کیفیت خوب نیست چند تا پیچ داخل ماشین افتاده بود معلوم نیست مال کجا هست روی موتوری هم چند تا پیچ شل بودسفت کردم بنزین داخل باک هم تا خط اول هست
18:27  1395/11/08
گزارش
پاسخ دادن
قاسم
0

بااین وضع افتضاح مونتاژ باید یه ایران خودرو اورین گفت.
گزارش
پاسخ دادن
19:32  1395/11/08

حسین
3

حالا تا یه مدت از هر جای ماشین چند تا پیچ و واشر و مهره پیدا میکنید. اینها از جایی باز نشدن بلکه موقع مونتاژ میزارن داخل ماشین تا کار سریع پیش بره و گه گاه اضافه هاش رو بر نمیدارن. نگران نباش که از جای از ماشینت افتاده باشه. ولی سعی کن همه جا رو بگردی اگه بود پیدا کنی چون همینها تو دست انداز باعث سروصدا میشن
گزارش
پاسخ دادن
08:54  1395/11/09

؟
0

سلام دوستان. از کجا بدونم ماشین ساخت تبریزه یا تهران؟؟ مرسی
13:20  1395/11/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

وقتی فاکتور بشه معلوم میشه ساخت کجاس
گزارش
پاسخ دادن
15:52  1395/11/08

تحویل
0

از من فاکتور شده ولی از کجاش بفهمم ساخت کدام شهر
گزارش
پاسخ دادن
23:24  1395/11/08

محسن
3

سلام به همه دوستان پارس tu5 دی ماه خریدم الان به دلیل مشکلات موتور نمایندگی میگه باید تعویض کنیم موتور رو به نظرتون چی کار کنم نمیشه بگم ماشین رو عوض کنن و یدونه نو بهم بدن آخه اگر موتور تعویض شه اشکالی به وجود نمیاد؟
13:01  1395/11/08
گزارش
پاسخ دادن
reza
0

با سلام
افرادی که سمند ef7مدل 96 خریدن لطفا بگن پدال گاز سیمی شده یا هنوز دریپه گازی هست
12:46  1395/11/08
گزارش
پاسخ دادن
امین
0

بنزینی هارو شنیدم سیمی هستن ولی گاز سوز ها برقی البته فقط شنیدم
گزارش
پاسخ دادن
13:19  1395/11/08

داریوش
0

هنوز دریچه گازش برقیه
گزارش
پاسخ دادن
00:39  1399/09/02

رضا
7

موتور نیسان وانت گشتاورش از همه موتورهای ساخت ایران بهتره. پس میشه نتیجه گرفت موتور نیسان عالیه و بقیه موتورها به درد نمیخورن ؟ الان موتور سراتو 157 نیوتن رو توی دور 4000 میده پس باید نتیجه بگیریم موتور پژو بهتر از سراتو هستش؟؟؟
11:58  1395/11/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
2

جون کندن ef7 تو سربالایی رو نمی تونی با این حرفها مخفی کنی
گزارش
پاسخ دادن
08:47  1395/11/09

محمد
2

همین سراتو اگر 1600 باشه تو سربالایی واقعا کم میاره . مشکل شما اینه که با گفتن یک کلمه پیشرفته میخواید همه چیز رو توجیه کنید . بله اکسنت و سراتو 1600 وقتی کمی سنگین باشند تو سربالایی حسابی کم میارن
گزارش
پاسخ دادن
08:59  1395/11/09

محسن
1

سمند ef7 کشش خوبی توی سربالایی داره. زیادی زور نزن اقا محمد. موتور xu7 بعد دور موتور 3000 عملا باید الفاتحه رو بخونه.اخه موتوری که بعد دور 3000 افت گشتاور بده هم شد موتور؟
گزارش
پاسخ دادن
12:09  1395/11/09

مهدی
1

آقا محسن کشش ضعیف ef7 در سربالایی و شتاب اولیه ضعیفش قابل انکار نیست . ef7 تا دور نگیره و دورش بالا نباشه هیچ حرفی برای گفتن نداره
گزارش
پاسخ دادن
12:33  1395/11/09

غلام
2

ef7 تووو سربالایی جون میکنه!!!!!!! برادر نزن این حرف وووو مشخصه داری متعصبانه صحبت میکنی فقط اینووو میتونم بهت بگم یه کورس با ef7 تووو سربالایی بذار ما که خداییش 140 150 هم تووو سربالایی رفتیم باهش جون میکنه چیه بعضی سربالایی ها یی که پیچ و خم دارند هم به خاطر سرعت زیاد دیگه بغل دستیهام شاکی میشن
گزارش
پاسخ دادن
17:02  1395/11/09

EMP
1

خواهشا این صفحه را خراب نکنید با این حرف هاتون
گزارش
پاسخ دادن
22:29  1395/11/09

اکبر
1

با سلام. بله موافقم تو سر بالایی ها جون میکنه واسه اونایی که تازه راننده اند. چون اولین ماشینم ef7 بود و تو سینه کش جاده فیروزکوه تو گردنه گدوک با ۳ تا سرنشین و ۱۰۰ کیلو بار دنده ۳ میرفت چون دنده مرده رفتم. البته رو بنزین. اما با همون خودرو بعد چند ماه رانندگی با گاز خیلی راحت و بدون فشار تونستم همون جاده رو برم. در ضمن من پول پارس tu5 رو داشتم ولی ترجیح دادم مجددا ef7ثبت نام کنم .
گزارش
پاسخ دادن
14:27  1395/11/10

علی موسوی
1

سلام طبق موارد ذکر شده در گارانتی اگر لاستیک پهن بذاریم جلوبندی و سیستم فرمان از گارانتی خارج میشه درحالیکه اکثر دوستان توصیه کردن برای لاستیک 205. چکار کنیم حالا بنظر شما؟
11:44  1395/11/08
گزارش
پاسخ دادن
ايمان //
2

من از سال ٨٦ تا الان دوتا ٤٠٥ و٢٠٦ وپارس داشتم. الانم سمندef7. زير اولين ماشينم ٤٠٥ مدل ٨٦ اون موقع لاستيك پيرلي ٢٠٥ انداختم كه واقعا عالي بود. ولي بعد از يه مدت جلوبندي مشكل پيدا كرد مجبور شدم ميل موج گير عوض كنم. زير ماشيناي بعديم سايز فابريك با برند خوب انداختم. توصيه من به شما هم سايز فابريك١٨٥ نهايتا ١٩٥ هستش. موفق باشيد.
گزارش
پاسخ دادن
13:28  1395/11/08

علی موسوی
1

آقا ایمان ممنون بابت جواب. با این حساب من هم فکر کنم هانکوک 185 بگیرم. ممنون
گزارش
پاسخ دادن
17:39  1395/11/08

محمد
2

دوستان
سمند EF7 دوگانه با بنزین
دور موتور 3000 سرعت چند باید باشه؟
دور متور 3500 چند باید باشه:
دور متور 4000 چند باید باشه؟
10:28  1395/11/08
گزارش
پاسخ دادن
حسین
3

این سوال شما دو تا ایراد داره. اول اینکه مگه نسبت دور موتور و سرعت بستگی به سوخت داره که میپرسید " با بنزین " ؟ دوم هم اینکه شما سرعت رو در این دور موتورها در چه دنده ایی میخواید ؟؟ با فرض اینکه منظورتون توی دنده 5 هستش با دور 3000 سرعتش حدود 95 و با دور موتور نزدیک 3800 سرعت 120 میشه. با همین اعدادی که دادم میتونید بقیه سرعت ها رو با نسبت تناسب گیری بدست بیارید
گزارش
پاسخ دادن
12:58  1395/11/08

محمد
1

ممنون آقا حسین
تازه ماشین گرفتیم !!!
منظورم همون دنده 5 بود میخواستم ببینم گیربکس سمند 96 تغییری کرده ؟
گزارش
پاسخ دادن
14:07  1395/11/08

حسین
1

مبارک باشه اقا محمد. ماشین بسیار خوب و راحتی هستش. لذتش رو ببر به چرت و پرتهای بعضی ها هم اصلا توجه نکن
گزارش
پاسخ دادن
16:13  1395/11/08

اکبر
21

پارس مضخرف ترین و بی کیفیت ترین خودروی داخلی
22:01  1395/11/07
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

نخیرم پارس از همه ماشینا بهتره
گزارش
پاسخ دادن
23:17  1395/11/07

فرهاد
0

با سلام
دوستان میشه راهنمایی کنید فرق سمند ای اف مالتی پلکس ساخت تبریز با تهران چیه؟
با تشکر فراوان
21:48  1395/11/07
گزارش
پاسخ دادن
آرمانپناه
0

سلام دوستان عزیز.
کسی میدونه اجرت عوض کردن ذغال استارت سمند ملی چه قدر میشه؟
من شنیدم هزینه بالایی داره.
گزارش
پاسخ دادن
22:11  1395/11/07

کریم آقا
5

فرق مهمش اینستکه اولی در تبریز تولید میشود و دومی در تهران
بجون خودم راس میگم
گزارش
پاسخ دادن
00:01  1395/11/08

علی
0

با سلام فرقی نیست که این خودرو کجا تولید می شود مهم این است که بازرسان و مهندسین کار شان را بدرستی انجام دهند و تمام آیتم ها برای ساخت یک خودرو بدقت بررسی شود تا بدست مشتری برسد امید به روزی که توی این مملکت اسلامی صنعت کشورمان چنان پیشرفت کند تا دیگر مردم دنبال خودرو خارجی نروند .
گزارش
پاسخ دادن
13:06  1395/11/10

ebi
0

سلام دوستان
دوتا سوال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنین
1) تا حالا 140 کیلومتر با سمند بنزینی رفتم ولی احساس میکنم مصرفش خیلی زیاده و از بنزینی که تو باک بوده فقط 30 تا مونده و تقریبا صدی 20 داره میسوزونه. مشکلش چیه؟ بعد از اببندی درست میشه؟

2) زیر ماشین اندازه دوتا کف دست روغن ریخته . طبیعیه یا مشکل داره؟
20:58  1395/11/07
گزارش
پاسخ دادن
reza70
1

سلام دوست عزیز
در مورد روغن باید بگم که نه اصلا طبیعی نیست وحتما مشکلو پیدا کن.
اما در مورد مصرف بنزین باید بگم بدون اغراق این بی انصافا اب میریزن تو ماشین
من خودم با بنزینی که شرکت ریخته بود(باک تقریبا نصفه بود) 220تا رفتم که چراغ بنزین روشن شد رفتم بنزین سوپر زدم 61 لیتر که زدم پر شد(چون باک پر شد خود پمپ قط کرد) تا الان که کارکردم شده 321 یکم از خط فول کم شده که حدودا یک هشتم باک میشه(حتی کمتر)
بنظرم حدودا بشه صدی 8 البته من کلا تو شهر رانندگی کردم. وقتی چراغ بنزینم روشن شد دقیق میگم خدمتتون
اما روغن ریزیو حتما پیگیر شو
گزارش
پاسخ دادن
21:52  1395/11/07

تپل
3

داداش مصرف رو بیخیال! برو دنبال عیب روغن ریزی، ضمنا تعمیرگاه های ایران خودرو بخشنامه دارن که هر کدام از بلوک های پایینی یا بالایی موتور که خراب باشه تا زیر 5000 کیلومتر کل موتور رو تعویض کنن. زیر بار تعمیر موتور نرو مگر اینکه مشکل در حد واشر و این چیزا باشه
گزارش
پاسخ دادن
22:07  1395/11/07

ebi
0

سلام دوستان
چجوری میشه فهمید موتور واقعا المانیه یا اینکه چینی؟
چون یه مکانیک بود که گفت اگه دریچه گاز سیمی باشه چینی هست
میخواستم بدونم این حرفش واقعیت داره؟
گزارش
پاسخ دادن
22:55  1395/11/07

حسین
13

مکانیک ها به جای اظهار فضل درباره موتور ef7 بهتره برن تعمیرش رو یاد بگیرن. کمی به مهارتشون اضافه کنن. اکثرشون هنوز هم غیر از موتور پیکان و پراید و پژو ترتری نمیتونن موتور دیگه ای رو تعمیر کنن
گزارش
پاسخ دادن
10:05  1395/11/08

مهران
11

احسنت.درسته واقعا این مکانیکها به خودشون زحمت یادگیری تکنولوژی جدید رو نمیدند وچون سر در نمیارند مگفتند نخریید بدرد نمیخوره
گزارش
پاسخ دادن
10:26  1395/11/08

ايمان //
6

ابي جان به شما گفتن چيني. به من گفتن از روسيه تامين مي كنن. حالا اين اطلاعات رو از كجا ميارن خدا عالمه. من با حسين آقا ومهران جان موافقم. به شايعات مكانيك ها توجه نكنيد.
گزارش
پاسخ دادن
13:35  1395/11/08

ebi
1

ممنون از همگی
گزارش
پاسخ دادن
14:46  1395/11/08

غعغعع
1

این مکانیکه چقدر باهوشه موتور کلی قطعات داره بعد ایشون با دریچه گاز میفهمند کل موتور ساخت کجاست بعد این مکانیک بخواد براتون موتور ef7 تعمیر کنه کلا تووو ایران تجربه نشون داده هر وسیله ای حتی وسایل خونتون ووو میخواهید تعمیر کنی خودت قبلش یه نیمچه مطالعه ای داشته باش راحت سرت کلاه میره اینقدر آدم غیر متخصص کار تخصص انجام میدن کلا کارهای تکراری رووو بلدند.
گزارش
پاسخ دادن
16:55  1395/11/09

سام
2

سلام دوستان
میشه گیربکس زانتیا 1800 رو سمند ef7بندازم قبلا. روی سمند معمولی انداخت فوق العاده بود
اگر کسی اطلاع داره ممنون میشم راهنمایی کنید
19:42  1395/11/07
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

دوست عزیز گیربکس زانتیا 1800 به سمند ef7 میخوره و خیلی عالی هست من خودم کرانویل و پینیون 17*81 را روی ماشین انداختم خیلی عالی شده ولی مال زانتیا 1800 نیست... دوستم گیربکس زانتیا 1800 انداخته اونم خوب شده
گزارش
پاسخ دادن
11:36  1395/11/08

موسوی
0

سلام به همه ی دوستان گلم
سوالی داشتم
من خانواده ی سمند ثبت نام کردم
عزیزانی که اطلاع دارند می تونند بهم بگن که هنگام انتخاب و مرحله مشخص کردن خودرو چه شرایطی برای مشتری در انتخاب خودرو وجود داره ؟
یعنی در انتخاب آزاد هستیم؟
19:20  1395/11/07
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

سلام


من که ثبت نام کردم هیچ آیتمی بجز رنگ و مالتی پلکس بودن یا سخنگو بودن قابل انتخاب نبود
گزارش
پاسخ دادن
23:27  1395/11/07

محمدرضا
2

سلام دوستان ما امروز هفتم بهمن ماه سمند ای اف سون پایه گاز سوز ثبت نام کردی با فروش اقساطی یا همون فروش اعتباری ردیف قرارداد هم واسمون صادر شده متنهی نمیدونم چرا تو بخش ویژه ی مشتریان میرم ردیف قراردادمو میزنم باز نمیشه میگه جهت برطرف نمودن اشکال یا تایید اطلاعات اقدام نمایید تو نمایندگی حاج رسول قائمیان تبریز ثبت نام کردیم خواهشا کمکم کنین
18:55  1395/11/07
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
1

سلام دوستان ما امروز هفتم بهمن ماه سمند ای اف سون پایه گاز سوز ثبت نام کردی با فروش اقساطی یا همون فروش اعتباری ردیف قرارداد هم واسمون صادر شده متنهی نمیدونم چرا تو بخش ویژه ی مشتریان میرم ردیف قراردادمو میزنم باز نمیشه میگه جهت برطرف نمودن اشکال یا تایید اطلاعات اقدام نمایید تو نمایندگی حاج رسول قائمیان تبریز ثبت نام کردیم خواهشا کمکم کنین
18:44  1395/11/07
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
0

سلام به همه دوستای گلم
ماشین من سمند ef7 مدل 95 تحویل مرداد و رنگ سفید دو پوششه هست
دیشب یکی با یه سمند سفید دیگه عقب عقب اومد زد به ماشین من
سپر عقب هر دو تا ماشین شکست و طرف مقابل هم مقصر شده
البته خدا رو شکر بدنه خسارت ندیده
به نظرتون چه جوری میتونم سپر رنگ فابریک تهیه کنم و هزینه اش چقدر میشه ؟
یه سوال دیگه هم دارم و اون اینکه آیا بابت تعویض سپر ماشیت افت قیمت میخوره یا نه و اگه میخوره حدود افتش چقدر هست؟؟؟؟؟؟
خواهشا دوستانی که اطلاع دارن راهنمایی کنن
ممنون
18:38  1395/11/07
گزارش
پاسخ دادن
حسین
0

سپر فابریک حدود 350 تومن هستش. بابت تعویض سپر یا شکستگیش افت قیمت نمیشه. الان اکثر سمندها و ال 90 ها روی سپر هاشون رنگ رفتگی و ساییدگی و شکستگی هست
گزارش
پاسخ دادن
20:30  1395/11/07

سمند
0

نه ماله ما که این مشکلو نداره اصلاخداروشکر
گزارش
پاسخ دادن
23:59  1395/11/07

مهران
0

با سلام به اوراق فروشهای شوش مراجعه کن و کد رنگ مشینتو بده تا سپر رنگ شده فابریک بهت بدن
گزارش
پاسخ دادن
00:14  1395/11/08

مهدی
1

سپر رنگ فابریک تو نمایندگی ها هست. بیخود اینور اونور نرو
گزارش
پاسخ دادن
10:08  1395/11/08

نیما
1

اقا مهدی الان به لطف حضور پربرکت موتور xu7 تا حد باز کردن سرسیلندر و تعویض واشر افت قیمت نخواهید داشت. دیگه سپر که چیزی نیست. نگران افت قیمت نباش
گزارش
پاسخ دادن
10:10  1395/11/08

محمد
1

سلام
دوستان میخواستم بدونم سمند علاوه بر تبریز و تهران دیگه کجا تولید میشه.
ایران خودرو خراسان هم سمند تولید میکنه.؟
16:33  1395/11/07
گزارش
پاسخ دادن

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی سانروف : دوستان شنبه ساعت ۱۰ صبح جلو در سایپا جاده مخصوص کرج بچه های اطلس هم میان هر چه بیشتر بهتر
مهناز : پی از تکمیل وجه. سود تاخیر از کی حساب میشه؟؟ اصلا حساب میشه عایا؟؟
شاهین ۹۳ : اقا تحویل شاهین زمستان ۹۳ بوده باااااید با نرخ زمستان ۹۳ با ما حساب کنن و نباااید افزایش قیمت بخوره از این به بعد
بهی : دم رفتن؟؟ کی داره میره؟ بالاخونه رو دادی اجاره پشت فیوز؟؟؟
بهی : شاهین GL رو ۱۷ خرداد تکمیل وجه کردیم... خبری نیست. پس کی فاکتور میکنن از کی سود تاخیر حساب میکنن؟؟؟؟
علی ری را : این موعدا به شرطیه که تو شرایط عادی باشیم نه اینکه یهوو شیپور جنگ نواخته بشه
X5 تبدیلی اجباری : سلام بلاخره بعد از یکسال انتظار کرمان موتور تماس گرفت برای تحویل خودرو انشالله که ماشین همه دوستان زودتر بیاد و از چشم انتظاری راحت بشن نمایندگی اراک یاحق
X5 تبدیلی اجباری : سلام بلاخره بعد از یکسال انتظار کرمان موتور تماس گرفت برای تحویل خودرو انشالله که ماشین همه دوستان زودتر بیاد و از چشم انتظاری راحت بشن نمایندگی اراک یاحق
جک j4 : سلام دوستان ماشین من فاکتور شده و شماره شاسی هم خورده چند روز بعد پلاک میشه ؟ و تحویل میدن ؟ میشود جواب دهید ممنونم
احسان شاهین دستی : سلام.شاهین جی تحویل مرداد بودم ۲۱خردادبرای شاهین جی ال تکمیل وجه کردم قرارشد۳۰روزه بدن شاهین جی ال تاچنداردیبهشت مهلت پرداخت بود مااز۱۸ خردادتا۳۱خردادمهلت بودلطفا جواب بعدتاچندم فاکتورشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس : سلام مبارک باشه چه رنگی چون رنگ مهم
ماریا : یکی جواب درست نداده تا الان تحویلی های خرداد سقف فلز تحویل فوری سه ماهه کسی تحویل گرفته است آیا؟؟
بوشهر طرح مادران : منم 25خرداد فروش فوری فاکتور نشدم
آذر : شنبه ده صبح جلو در سایپا کیلومتر 11 همه بیان حقتون بگیرید هرچه قدر بیش تر باشیم جواب میده.لطفا به خاطر خودتون شده یه روز وقت بزارید بیایید. شنبه 7تیر کیلومتر 11 جاده مخصوص اداره سایپا
Asir.love.me : دعوت نامه مرداد ماه خیلی وقت اومده بیستم ماه پیش اومده زنگ بزن ایران خودرو برای همه صادر شده دعوت نامه
مصطفی سورن موتور جدید : منم 24 خرداد فاکتور نشدم.
فرسوده 31 فروردین : سلام کسی فرسوده که پیامک اسقاط اومد فاکتور شد طفا من خبر کنید لطفان منو خبر کنید داداش حتما خبرت میکنم
ایکس 55 پرو : سلام من تاریخ تحویلم 23 تیرماه .هنوز وام واریز نشده .کسی هست اینجا که وامش واریز شده باشه؟؟؟
حسن موتور جدید تحویلی 26خرداد : منم هستم هنوز فاکتور نشدم مشکی
امیر : من دیروز تیک خورد زنگ زدم نمایندگی گفت شنبه زنگ بزن بگم ماشین کجاس بری بگیری