امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)450.2
عرض (سانتی‎‏متر)190.3
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

82446 نظر

ef7
3

موتور ef7 موتور خود ایران خودرو هست و مالکش خودش هست و قیمتش هم هیچ فرقی با xu7 نداره تو بازار تازه کمتر هم هست اما امداد خودرو ازش استفاده نمیکنه . مصرفش هم که کمتره . اگر موتور بود و میشد بهش اطمینان کرد هیچ دلیلی وجود نداشت که امدادخودرو ازش استفاده نکنه . فقط یک دلیل داره اونم اینکه اصلا قابل اطمینان نیست و تو شرایط سخت کار پس نمیده
23:04  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
ef7-vvt
4

دوست عزیز شما به نکته توجه نداری که ef7 تنها موتور مورد استفاده بر روی پیشرفته‌ترین محصول ایران خودرو یعنی دنا هست و بزودی با نسخه توربو و فیس جدید قراره وارد بازار بشه پس منطقی نیست یه موتور پیشرفته و پرهزینه برای امداد خودرو این جور کارای پیش پا افتاده استفاده بشه فعلا xu7 ساده ترین و بی ارزش ترین موتور موجوده که نقش موتور پیکان را پیدا کرده
گزارش
پاسخ دادن
15:02  1395/10/09

مهشاد
1

سلام. یکی که سمند ef7 داره منو قانع کنه خریدش معقوله و از هر نظر میصرفه،بدرد مصرف شهری میخوره؟ چون رانا وslx رو بیشتر قبول دارن مردم
20:54  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
حسین
3

اراده داشته باش خودت انتخاب کن
گزارش
پاسخ دادن
21:05  1395/10/08

سلام
3

بستگی داره بخوای چه استفاده ای بکنی
داخل شهر برتری 206 یا رانا واضحه
بیرون شهر یا مسافرت سمندیا پارس
گزارش
پاسخ دادن
21:27  1395/10/08

آیهان
2

در مورد ای اف پایین توضیحات دادم ،
واما

از نظر ظاهری: 
SLX با ارتفاع استاندارد و لاستیک 185 یکی از زشت ترین ماشین های بازار هست.
رانا طراحی زیبا و جدیدتری داره 

از نظر ترمز:
رانا با 4 چرخ دیسک ترمز بسیار قوی تر و بهتری داره.

از نظر هزینه های تعمیرات:
405 هزینه بدنه - صاف کاری - جلو بندی و قطعات و تعمیرات کمتری نسبت به رانا داره. (کلا نسبت به رانا کم خرج تره)


از نظر راحتی و هندلینگ:

فنربندی SLX نرم تر هست و ماشین خانوادگی تره ضمن اینکه در سرعت های بالا هندلینگ و پایداری خیلی بهتری نسبت به رانا داره 
رانا بیشتر برای خانواده های 2 الی 4 نفره مناسب هست و خانواده های 5 نفره باید به فکر SLX باشند

از نظر موتور:
موتور این دوخودرو TU5 هست و تفاوت فقط در سیستم EMS موتور هستش (ECU , انژکتور و سنسورها)
رانا و بعضی از SLX ها(یورو4 مدل 92 و بعضا 93) با گاز سیمی و ECU کروز (کانتیننتال - زیمنس) تولید میشوند
باقی SLX ها ECU بوش 7.4.4 و گاز برقی دارند (SLX های یورو 2 مدل 92 به قبل همه بوش 7.4.4 هستند)
گزارش
پاسخ دادن
21:27  1395/10/08

آیهان
4

ادامه

رانا و SLX های گاز سیمی کپ و مکث در آغاز حرکت ندارند اما SLX و همچینین پارس LX مجهز به گاز برقی در شروع حرکت دنده یک ماشین گیج هست و به میزانی که گاز میدید ماشین گاز نمیخوره این حالت در مواقع عادی مشکلی پیش نمیاره و بهش عادت میکنید اما اگر در ترافیک و خیابانی که شیب زیاد داشته باشه بخواید نیم کلاچ شروع به حرکت کنید قضیه گیج بودن پدال گاز مشکل ساز خواهد شد و حتما باید مثل راننده های اماتور از ترمز دستی استفاده کنید تا ماشین عقب نره یا خاموش نشه! 

از نظر گیربکس:

گیربکس SLX دنده 1 و 2 سنگین و پرقدرت داره
دنده 3 تقریبا سبک با بازه سرعتی زیاد 
و دنده 4و5 سبک که مصرف جاده ای رو کاهش میده.
SLX از نظر ضریب دنده ها در رانندگی شهری از گیربکس رانا خیلی بهتره و در جاده هم اگر از دنده و دور موتور مناسب استفاده بشه برتری با SLX هستش. 

اما از نظر راحتی و نرمی تعویض دنده و کلاچ رانا خیلی خیلی بهتر هست.
مبحث زیاده ولی خب ب اینا کفایت نکنید و منتظر باشید دوستان نظر بدن.
گزارش
پاسخ دادن
21:33  1395/10/08

آیهان
2

و اما حرف آخر
اگ خوشگلی ماشین مهم نیس ک با توجه ب توضیحات انتخاب کن ،ولی مثلا شما دلت slx بخواد ولی بری رانا بخری ،مدام چشت پشت slxخواهد موند و از ماشینت راضی نخواهی شد
بنظر من بیشتر از عقل و درایت خودت استفاده کن.
سمند هم پایین توضیحاتش هست سمند خودروی گذشتنی نیس خودم دارم و خیلی راضیم. ولی یکم سنگینه و شاید ب کار شما نیاد
گزارش
پاسخ دادن
21:37  1395/10/08

امین ۰۲۱
2

سلام.ایا توی هردو مدل ینی سیستم سخنگو و مالتی پلکس دریچه گاز سیمه یا فقط سیستم گویا سیمیه مرسی از پاسختون.
گزارش
پاسخ دادن
21:55  1395/10/08

مهشاد
3

دوستان ممنون از جوابتون. مخصوصا آقا آیهان عزیز که خیلی لطف کردین.. Slx با قیافش نمیتونم کنار بیام کیفیت داشتبوردشم میگن خیلی بد. با سمند بیشتر حال میکنم اما به قول شما برای من که بیشتر داخل شهر تهران شلوغ هستم یکم نا مناسب. در کل سمند رو بیشتر میپسندم بعد رانا
گزارش
پاسخ دادن
21:57  1395/10/08

ایهان
2

امین جان بنده سیستم مالتی تاحالا تست نکردم،حتی با موتور xu7هم مالتی پلکس تولید میشه،تو این سیستم جالبه بدونید بدلیل مشکلاتی ایران خودرو سخنگو رو حذف کرده و اسمش یجور دیگ گذاشته تا نبودن سخنگو زیاد ب چشم نیاد!!! بهرحال فک نکنم تو دریچه باهم تفاوتای داشته باشن بازم این مورد میگم ک زیاد اطلاعات ندارم.
گزارش
پاسخ دادن
22:21  1395/10/08

امین021
0

مرسی ایهان جان
گزارش
پاسخ دادن
23:19  1395/10/08

+
0

سلام . لطفآ فقط اگر اطلاع دارید و مطمئن هستید جواب بدهید :
1- چند روز زودتر از تاریخ اتمام بیمه ی شخص ثالث میشه تمدید کرد ؟
2- برای تعویض تسمه پروانه (تسمه دینام) کدام پولی را باز کنیم بهتره
3- آیا برای تعویض راحت تر تسمه پروانه , دسته موتور باید باز بشه ؟
4- به هر دلیلی اگر بخواهیم فقط یکی از دسته موتورها را باز کنیم آیا باید سینی را باز کنیم و به زیر موتور جک بزنیم یا نیازی نیست ؟!
20:42  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

سلام
برای ما هم فقط اس ام اس تبدیل به gl اومده
البته پیگیر شدیم گفتند شاید این ور سال تحویل بدن
اگر هم ندن باید جریمه دیرکرد پرداخت کنن
گزارش
پاسخ دادن
16:02  1403/12/25

حسین
2

تسمه پروانه ؟؟؟؟؟ تسمه پروانه ؟؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
21:07  1395/10/08

آیهان
4

سوالاتتون یکم گنگه! !!! اولی رو از ی دفتر بیمه بپرس تمام کمال برات توضیح میده،دومی رو لاستیک سمت شاگرد باز میکنی روکش سیاه بغل با سه خار رو جدا میکنی ،اگ نگاه کنی از بغل پیچ هاش مشخصه یکم دستگیره ولی دیگ ی گفته برخی اطلاعات غلط نصف موتور پایین نمیاد ،پیچ تسمه سفت کن بالا آچار 19 بنداز ب سمت خلاف عقربه های ساعت فشار بدی حالت فنر داره و وقتی فشار دادی تسمه شل شد درش بیار تا دینام آزاد باشه،بعد پیچ های دینام پیدا کن و بازش کن فقط تو موتور ملی باید حوصله خرج بدی و تا حد امکان اگ سرت درنمیاد اصلن دست نزن و پیش ی مکانیک وارد ببر.
جالبه تو ماشین بنده استارتش خراب بود مکانیک گفت بخاطرش باید رام ماشین رو باز کنیم!!!!!!! آوردم خودم بازش کردم و خودم تعمیر کردم اتوماتیک خراب شده بود.
گزارش
پاسخ دادن
21:50  1395/10/08

آیهان
8

معایب: 
روغن ریزی اویل ماژول که با تعویض واشر اون بدون هیچ دردسری رفع میشه ( البته تو تولیدات جدید این ایراد برطرف شده ) 
قطعات موتور به نسبت بقیه موتور ها تو بازار کمتر پیدا میشه.(ولی قطعات موتوری کیفیت خوبی داره و اگه مراعات کنید نیازی به تعمیرگاه نیست ) 
تعمیر کار ها و خود نمایندگی ها آشنایی خیلی کمی با این موتور دارن. ولی با گذشت زمان اینو موتور هم جامیافته.
نظر من: 

اطاق سمند نسبت به پارس امنیت بهتری داره. 
ترمز سمند از پارس قوی تره. 
سواری سمند از پارس بهتره و هندلینگ بهتری داره. 
راحتی و نرمی سمند از خشکی پارس بهتره.
عمر قطعات جلوبندی و تعلیق پارس بیشتره. 
صدای اضافی داخل کابین پارس کمتره.( البته صداهای داخل کابین سمند رو به راحتی میشه گرفت ) 

اگه دوگانه سوز می خواین من به شما سمند ef7 دوگانه رو پیشنهاد می دم. 
اگه تک سوز می خواین من به شما سمند Ef7 بنزینی یا پارس با موتور tu5 رو پیشنهاد می دم. 
هرکی ی عشق موتور داره و میتونه هرچی خواست بگیره.
حق یارتون
20:22  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
آیهان
8


مشخصات عامیانه موتور ef7 : 
قدرت 113 اسب ( پایه گاز سوز ) و 117 اسب ( بنزینی ) 
تورک حدود 155 نیوتون متر. 
حجم موتور 1650 سی سی 
ضریب تراکم 11 به یک ( پایه گاز سوز ) و 10.5 به یک ( بنزینی ) 
شتاب صفر تا صد با بنزین:11.5 و با با گاز 12.5 
مصرف داخل شهر حدودا صدی 8 و خارج شهر حدودا صدی 6.5  
16 سوپاپ همراه با زمان بندی متغغیر سوپاپ 

مزیت ها: 
به خاطر سیستم زمان بندی متغغیر سوپاپ تو این ماشین به هیچ عنوان صدای سوپاپ ها تو دنده مرده شنیده نمیشه.یعنی مثلا شما با دنده 2 و دور روی 1000 تا هم به نرمی و بدون هیچ صدای اضافه از موتور شتاب می گیرید. 
موتور خیلی نرم کار می کنه طوری که تو دور آروم شما صدای موتور نمی شنوید.و کلا موتور کم صدایی هستش. اما بعضیها تو دور بالا مشکل صدا داشتن!
افت توان با گاز آنچنان احساس نمیشه. اکثرن پرشتابتر
قطعات به کار رفته تو موتور کیفیت خوبی دارن.( مخصوصا تو مدل پایه گاز سوز )  برخی هم بی کیفیت!
موتور Ef7 روی سمند کشش خیلی خوبی رو میده. یعنی به راحتی می تونید کیلومتر رو تا 220 ببرید. من خودم 210 رفتم.
20:19  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
تارا اتومات علی
0

ریز هزینه ها واست اومده بود؟
گزارش
پاسخ دادن
12:28  1403/12/25

تارا اتومات علی
0

ریز هزینه ها واست اومده بود؟
گزارش
پاسخ دادن
12:23  1403/12/25

ندیمی
1

انگار هر روز اسب بخار و گشتاور ef7 زیاد و زیادتر میشه !!!
رو کاغذ خیلی چیزها میشه گفت اما وضعیت ef7 در واقعیت متاسفانه خیلی ضعیف تر از این حرفهاست
گزارش
پاسخ دادن
22:59  1395/10/08

علی
3

اخه سرعت 220 رفتن چه ربطی داره به کشش خوب ؟ اصلا تعریف کشش رو میدونی چیه ؟ تو کشش رو با سرعت نهایی اشتباه گرفتی
گزارش
پاسخ دادن
23:01  1395/10/08

آیهان
2

ظاهرن منظور شما از کشش ینی فقط سربالایی، چجور براتون ثابت کنم بنده تووسربالایی مشکلی ندارم؟؟ بعضا انتظار شما هم از ماشین اینه ک مث تانک بمونه! بشه کوه رد باهاش بالا رفت !!! بعضا هم برخی پژو سوارا ب دلیل همین انتظار گاز زیادی میدن و ب عواقب بدی دچار میشن.
بنده چنین انتظاراتی ندارم و مشکلات کشش و گشتاور هم ندارم.
گزارش
پاسخ دادن
10:05  1395/10/09

.
1

سرعت بالای 140 دور موتور میره بالای 4000 دیگه اصلا بحث کشش دور پایین مطرح نیست . کشش دور پایین تو سربالایی و همچنین تو شتاب اولیه تاثیر نداره نه تو سرعت 200 همه میدونن که ef7 دور بالا قویه اما مشکل ef7 دور پایینشه که واقعا حرفی برای گفتن نداره
گزارش
پاسخ دادن
12:56  1395/10/09

888
0

EF7 اینقدر تووو دور پایین مشکل کشش نداره که این موضوع بارها داره مطرح میشه در نوع گازسوزش گازشون برقیه و در نوع بنزینیش هر دو مدل گازوو داره یعنی هم برقی هم سیمی شما اگه سوار نوع بنزینی گاز سیمی بشی میفهمی مشکل کشش در دور پایین یا لختی کنده شدن خودرو وجود نداره و حتی سربالاییها خیلی ها رووو راحت جا میذاره یه آیتمی تووو خودرو وجود داره زیاد بهش توجه نمیشه اونم دورگیری خودروست که ef7 به راحتی دور میگیره و مشکل حادی از این بابت نیست همچنین توو ef7 در دور بالا برا موتورتون مشکلی پیش نمیآد ولی برای موتور xu7 این مشکل وجود خواهد داشت کلا در خودروها زمان رسیدن به گشتاور لازم مهمتره اگه این زمان در xu7 زودتر باشه میتونه حرفی برا گفتن داشته باشه در صورتی که سمند xu7 در سربالایی نیز از ef7 جا میمونه و ef7 زودتر به سرعت 100 میرسه بهترین حالت تست خودروها در تمام شرایط کورس گذاشتن آنهاست درسته مشخصه گشتاور xu7 در دورهای پایینه آیا زمان رسیدن برای گشتاور نامی زودتر از زمان رسیدن گشتاور نامی در ef7 است اگه اینطوری بود xu7 بایستی از ef7 فاصله بگیره که عملا اینطور نیست
گزارش
پاسخ دادن
18:15  1395/10/10

دلال بزرگ
8

از سال 79 تا 90 پژو پارس میفروختیم و رو هر پژو پارسی 5 شش میلیون سود میکردیم ولی از سال 90 تا حالا کسی بازار پارس کساد شده از سال 93 تا الان هم پارس شده ضرر .... مردم بیشتر سراغ سمند ef7 میگیرن
20:05  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
امین ۰۲۱
1

سلام دوستان ی سوال دیگه میشه باک نصف نصف زد ینی نصف یورو۴ نصف سوپر مرسی؟
18:44  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
امین ۰۲۱
0

سلام دوستان شما سمند رو با سیستم گویا توصیه میکنید بهتره یا مالتی پلکس و موتور ملی روغن کم میکنه یا خیلی کم کم میکنه مرسی عزیزان
18:41  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
شاهین پلاس اتومات اسفند
0

داستان شاهین معمولی فرق میکنه
شاهین پلاس فعلآ تاخیر نداشته تا الان
گزارش
پاسخ دادن
10:47  1403/12/25

آیهان
4

سلام دوست عزیز ،بنده مالتی پلکس امتحان نکردم تا حالا ولی سیستم سخنگو فک کنم بهتره !مالتی هرچی داشته باشه پشت آمپرش داره بعضا گزارش خطاهای زیادی رو رانندگان دادن ولی خب عوضش مزایای زیادی داره،کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو، افزودن آسان قابلیت های جدید و صرفه جویی در زمان مونتاژ وخدمات پس از فروش و ازاین قبیل،
مزایا
افزایش ضریب اطمینان و کیفیت
حفاظت بهتر بارهای الکتریکی
حفاظت کامل سیمها در مقابل اتصال کوتاه
افزایش طول عمر لامپها
مدیریت مصرف توان الکتریکی در خودرو
حذف جعبه فیوز و ادغام فیوزها
ادغام رله ها (قابلیت عیب یابی)
* خدمات
بهبود و افزایش خدمات پس از فروش قابل ارائه
کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری
قابلیت به روز کردن عملکرد ها از طریق به روز رسانی نرم افزار مربوطه
ایمنی
و...
منکه استفاده نکردم ولی ای کاش طرح کیلومتر مالتی پلکسو بخاطر زیباییش برا طرح معمولی هم میزدن،و اینکه با این موارد فک کنم باید چشات مدام ب صفحه کیلومتر باشه.
گزارش
پاسخ دادن
20:30  1395/10/08

سلام
2

منم مولتی رو پیشنهاد میدم
زیبایی صفحه کیلومتر
مهم تر از همه سیم کشی کمتر که باعث حذف خیلی از ایراد ها میشه
عیب سوختن دسته سیم رو نداره
به روز تر و زیبا تر و همچنین با امکانات بیشتر هست
گزارش
پاسخ دادن
20:58  1395/10/08

اقا ممل
0

سخنگو کد میخواد واسه روشن کردن اما مالتی نه
سخنگو دزدگیر داره یا قابلیت اضافه کردن دزدگیر بهتر اما مالتی در حاله حاضر فقط دزدگیر آپکو باید تهیه کنی
اگه مثلا چراغ کوچیک جلو رو عوض کنی ک حدود هم آمپر فابریک نباشه الارم میده
در کل بنظرم مالتی فقط واسه دوگانه ضروری واسه اینه اگه نشتی باشه سریع الارم میده
گزارش
پاسخ دادن
12:24  1395/10/09

آیهان
5

دوستان ای اف سوار اونای ک دوگانه دارید و مث من اکثرن از گاز استفاده میکنید ب روغن ماشینتان توجه زیادی داشته باشید، جالبه یبار ی مکانیک گفتم روغن کم میکنه گف ک روغن سوزی داره 😂😂😂 رو بنزین امتحان هم نکردم اونای هم ک مصرف سوختشان زیاد هست بدید بیرون ی تست موتور معتبر برنامه ایسیو خودروتون رو عوض کنن،اصن ایران خودرو نبرید ماشین قاطی میکنه!!! برای من مصرف سوختم خیلی فرق کرده و کم شده.
بهتره هم بعد ی باک بنزین معمولی حدود 10 الی 15 تا هم سوپر بزنید برای عمر زیاد موتور مفیده،حتی یجا خوندم مصرف زیاد بنزین معمولی کاتالیست رو هم خراب میکنه ک مال من ممکنه از همین بنزین بوده باشه ک کاتالیستم خراب شد،البته صاحب قبلی ممکنه سوپر نزده باشه چون من رعایت میکنم. خلاصه زیاد مراقبت کنید تا عمر مفید خودروتون زیاد باشه🌹
16:17  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
بهروز خان
2

جناب تو دفترچه خودشون گفتن هر 1000 کیلومتر 250 سی سی کم میکنه و بهش اضافه باید کرد
گزارش
پاسخ دادن
17:35  1395/10/08

آیهان
2

من هم همین حرفو گفتم😐گفتم کم میکنه و ب اشتباه بعضیا میگن روغن سوزی داره،و بعضیا بی اطلاع هستند و همونجوری میرونن.
کلی گفتم
سپاس
گزارش
پاسخ دادن
18:06  1395/10/08

آیهان
16

کاربر rezaکمتر برگشته ب توهین!!!! گل پسر ی بلا نسبتی بگو یعنی چه دهات ؟!ینی ما تو دهات تشریف داریم!!؟؟؟؟ عجب دیگ توهین در این حد!؟بخاطر ی ماشین توهین ؟ عیبه برادر عیبه خجالت بکش
همه اینهای ک گفتی نون شد برات؟
16:01  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Reza Sa
5

دوست عزيز من نه به كسي توهين كردم نه قصدم توهين و بي احترامي بود

گزارش
پاسخ دادن
16:34  1395/10/08

مجتبي
8

خسته شدم از ديشب تا حالا يك نفس دارم در مورد پارس بد مينويسم بابا بگذاريد برم يه لقمه نون بخورم الان از گشنگي تلف ميشم خونم ميافته گردنتون
عجب گرفتاري شديم با اين پارس
فروشش كه پايين نيومد هيچي تازه فروش نقدي هم برداشتن
تمام زحمتهام هدر رفت به خشكي شانس
15:35  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
محسن
4

تو همون اول هم با xu7 عهد بوقت تلف شده بودی .رنج بیخود میکشی
گزارش
پاسخ دادن
20:04  1395/12/06

کاربر: Reza Sa
4

به روشني چشم سمند سوارا ، ايرانخودرو فروش نقدي پارس رو برداشت. حالا ديگه چي دارين بگين؟؟؟؟ حرفي براي گفتن باقي مي مونه براتون؟؟؟؟
15:15  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
مجتبی
6

همین که تو اینجایی تو این صفحه نشان دهنده اینه که از حسادت داری منفجر میشی
گزارش
پاسخ دادن
15:18  1395/10/08

علیرضا
6

دهـــاتـــی رو مســـــخــــره نکن دلّـــال ...
اینم از سطح فرهنگی این قشر چرب حور
گزارش
پاسخ دادن
16:04  1395/10/08

محمدرضا از کرج
2

رضا مردم ایران کهنه پرست هستند
تا مردم ایران پارس رو زیباترین و پراید رو ارزون ترین ماشین بدونند مطمئن باش هیچوقت رنگ ماشینهای جدید و بروز دنیا رو نخواهیم دید
گزارش
پاسخ دادن
23:10  1395/10/08

محمدرضا از کرج
1

دلیل حذف فروش نقدی پارس توسط ایران خودرو
رضا مردم ایران کهنه پرست هستند
تا مردم ایران پارس رو زیباترین و پراید رو ارزون ترین ماشین بدونند مطمئن باش هیچوقت رنگ ماشینهای جدید و بروز دنیا رو نخواهیم دید
گزارش
پاسخ دادن
23:15  1395/10/08

کاربر: Reza Sa
5

آخه ماشين پيرمرداي ٨٠ ساله هم حسادت داره؟؟؟ ماشيني كه تو دهات طرفدار داره هم حسادت داره؟؟؟!!!
گزارش
پاسخ دادن
15:38  1395/10/08

ساجدی از کرج
6

سلام و عرض ارادت
من قبلا ۴۰۵ داشتم و بقول شما موتورش ترتری بود و صداشم انصافا شبیه تراکتور بود دقیقا اول همین برج‌سمند ef7 از بنگاه خریدم این یکی موتورش صدای هواپیمای جت میده مثل یه صدای صوت مانند که با گاز دادن بصورت یکنواخت زیاد میشه و ماشین مثل اسب رم کرده شتاب میگیره توی این چند روز خیلی خدا بهم رحم کرده چون حسابی موقع رانندگی جوگیر شدم و سرعتی که تا حالا به عمرم نرفته بودم رفتم البته خدا به ترمز این ماشین برکت بده واقعا ماشین میخکوب میشه
15:08  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
آیهان
2

شما هم صدای سوت میشنوید؟
خیلی جالبه هنو دوتا شیشه جلو بکش پایین بنداز ی کوچه خلوت با دنده 2 گاز بده راه برو صدای سوتش واقعن خوبه آدم کیف میکنه ایشالا چرخش همیشه بچرخه برات
گزارش
پاسخ دادن
16:03  1395/10/08

تپل
0

سه تا بست اصلی دارید برای فیلتر هوای موتور، یکی از این ها شل هست یا درست سر جای مناسب بسته نشده. اینا رو خودتون تنظیم کنید.
گزارش
پاسخ دادن
16:59  1395/10/08

آیهان
0

ماهی یبار و هربار موقع تعویض روغن ،فیلتر هوارو باز و تمیز میکنم و همشو محکم و سرجاش میبندم،این موتور سوت کشیدن عادتشه، همچین بدم نیس
گزارش
پاسخ دادن
18:08  1395/10/08

شایان
2

سلام
یه سمند LX گرفتم با را دیو ضبط Filips که:

1_رادیو ضبطش کنترل نداره توکاتالوگش که گفته کنترل داره .حالا خواستم بپرسم که آیا باید داشته باشه ؟؟؟

2_فرمونش قفل نمیشد که مجبورشدم نمایندگی بخابونمش. نمایندگی هم کل سیستم کلید و قفلش را تعویض کرد که حدود 300 تومان از گارانتی خرجش شد
می خواستم ببینم آیا راهی برای دادرسی هست وآیا قابل شکایت هست؟؟؟

لطف میکنید اگه پاسخ بدید
ممنون
15:08  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
0

برا منم سونی بود و ...
رفتم نمایندگی گفت بدون کنترل تحویل دادن.
گزارش
پاسخ دادن
15:35  1395/10/08

تپل
0

شایان جان دادرسی و شکایت!!!! برا چی؟!
اونا که برات قطعه رو روی گارانتی تعویض کردن!
درباره کنترل ضبط هم، برای اینکه ضبط ها ارزان تر بشه سفارش مید که تولید کننده بدون ریموت کنترل بهشون بفروشه. در واقع کنترل ضبط ها اصلا به ایران خودرو وارد نشده
گزارش
پاسخ دادن
17:01  1395/10/08

اوس مکانیک مهربون
9

هرچی میخرید بخرید چون نوع ماشینش اصلا مهم نیست فقط با موتور xu7 بخرید که هم‌گشتاور خوب توشه راه این دنیاتون باشه و هم دعای خیر من و همکارانم و زن و بچه هامون توشه آخرتتون
14:54  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
ممد شاهین
0

بله من فاکتور شدم ولی پلاک نشده هنوز
گزارش
پاسخ دادن
00:20  1403/12/24

پارسوار پشیمان
16

میشه امکانات برتر پارس سال نسبت به سمند ef7 را واسه من توضیح بدید من ۳۶ میلیون دادم پارس خریدم ولی هنوز مثل پیکان از صندلی هندلی استفاده شده برادرم سمند ef7 خریده ۳۰ تومن با این حال دزدگیر فابریک داره صندلی برقی داره دریچه کولر سرنشین عقب داره سیستم سخنگو داره آینه آرایشی داره بازکن برقی صندوق عقب با ریموت داره لامپ های ماشینش فابریک زنون از همه مهمتر موتور ماشین من یه چیزی در حده افتضاحه اما موتور ماشین برادرم عین موتور ماشین ای خارجی میمونه چیزی که اساسی زده تو ذوقم مصرف بنزین ماشین منه با ۶۰ لیتر بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میره اما سمند دادشم با همین بنزین بیشتر از ۷۰۰ کیلومتر میره!!!!!حسابی گیج‌شدم چرا همه چیز برعسه؟
14:12  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
قلی
3

لطفا آقا مهدی تشریف بیاورند جواب این دوستمون را بدن این امکانات و آپشن های مخفی پارس کجا نصب شده که نمیشه پیداش کرد؟
گزارش
پاسخ دادن
15:23  1395/10/08

علیرضا
7

خاطـــــــــــــــــرات یک دلــــــــــــــال....
13:59  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

تکمیل وجه اتون چندم بود ؟
گزارش
پاسخ دادن
22:28  1403/12/23

سام
0

تو پیامی که اومده زده چه مدلی میدن برامن زدن ۱۴۰۴میدن تحول هم حضوری زدم گفتم شاید قبل عید بدنش الان هم میرم تو پلیس من پلاک های فعال برام زده یعنی پلاک رو گرفتن ولی هنوز پیام تحویل نیومده
گزارش
پاسخ دادن
14:59  1403/12/24

مهدی
4

ef7 اگر موتور بود اول از همه باید امدادخودرو برای سمندهاش استفاده میکرد اما چون موتور غیر قابل اطمینانی هست اصلا ازش استفاده نکرده و مصرف بیشتر xu7 رو به دردسرهای ef7 ترجیح داده . ef7 موتوری نیست که بشه ازش کار کشید
13:51  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
قلی
9

واقعا این پارس سوارا چقدر باحال و دوست داشتنی هستند بخصوص مثال زدن و استدلال کردنشون واقعا روح آدم را شاد میکنه
آره داداش تو درست میگی موتور پیکان، روا ،پژو آردی و xu7 چون واسه امداد خودرو استفاده شده حرف نداره ولی موتور ef7,موتورمگان، موتور مزدا ۳و.....اصلا بدرد نمی خورن چرا؟ چون واسه امداد خودرو استفاده نشده
گزارش
پاسخ دادن
14:18  1395/10/08

ef7
1

در مورد مگان و مزدا حرف نزن که قیمت سرسیلندرشون اندازه کل هیکل سمنده . موتور ef7 موتور خود ایران خودرو هست و مالکش خودش هست و قیمتش هم هیچ فرقی با xu7 نداره تو بازار تازه کمتر هم هست اما امداد خودرو ازش استفاده نمیکنه . مصرفش هم که کمتره . اگر موتور بود و میشد بهش اطمینان کرد هیچ دلیلی وجود نداشت که امدادخودرو ازش استفاده نکنه . فقط یک دلیل داره اونم اینکه اصلا قابل اطمینان نیست
گزارش
پاسخ دادن
19:50  1395/10/08

مجتبی بیرجند
2

سلام به همه EF7 عزیز و گل ...
بالاخره مرحله دریافت پرونده تکون خورد و تا مرحله پرداخت کل وجه پیشرفته !!!
ثبت نامی 29 مهرماه نقد و اقساط 60 روزه کلاس 29116 .. دوستان که تجربه ثبت نام پیش از من رو داشتن تا مرحله صدور فاکتور چند روز طول میکشه ؟؟
و بعد از صدور فاکتور چند روزه حداکثر تحویل میدن ؟؟
ممنون میشم جواب بدین .. مرسی و متشکرم
تبعیض قائل نشید چون مجتبی م !!
مثلاَ اگه نامم سحر باشه همه میان جواب میدن سوالمو (خنده)!!!!


13:04  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
m
2

سلام
من ثبت نام 17 مهر کلاس 116 اقساط و 20 مهر تا پرداخت کل وجه پیش رفت ولی تا الان هیچ خبری از فاکتور شدن نیست. حالا حالاها باید بسوزیم و بسازیم.
بقیه دوستان در چه مرحله ای هستند؟
گزارش
پاسخ دادن
14:19  1395/10/08

لرستانی
2

داداش من 18مهر ثبت نام کردم ولی هنوز خبری از فاکتور نی فک کنم داداش اینا میخوان اینقدر امروز فردا کنن ک طرف انصراف بده اگه این پولو بانک گذاشته بودی الان حداقل 900تومنی سود میدادن ولی خودشون 200تومن سود انصراف میدن ک پول خودتم دستت نمیاد .من ک اینقدر رفتم ایران خودرو دیگه روم نمیشه ...اخرشوخداب خیر کنه
گزارش
پاسخ دادن
14:47  1395/10/08

m
1

ببخشید اشتباه شده 20 آذر تا پرداخت کل وجه پیش رفت
گزارش
پاسخ دادن
15:18  1395/10/08

علی
2

سلام. منم ثبت نامی ۷ مهرم دیروز یه کرمی کردن روند ثبت نامو دو پله آوردن پایین شده پرداخت کل وجه. حداقل امیدوار شدم بعد از سه ماه یکی یه نیم نگاهی به پرونده من انداخت. ایشالا که تا شنبه یه شنبه ماشین همه دوستان فاکتور شه
گزارش
پاسخ دادن
19:07  1395/10/08

دایی سجادد
2

سلام من ثبت نامی ۷ مهرم.هنوز فاکتور نشده.کلاس۱۶ رنگ سفید.دارن اذیت میکنن.اگه امروز فردا فاکتور شد که شد.اگه نشد بره برج ۱۱ باید مدل ۹۶ فاکتور کنن.که لعنت خدا بهشون میخام بفروشمش.دیگه ازش سیر شدم.
گزارش
پاسخ دادن
09:52  1395/10/09

علی
1

سلام منم ۱۵ مهر کلاس ۱۶ تو مرحله پرداخت کل وجه مونده ۲ ماه ماشین میرونیم ۹۵ میخوره ۱ سال افت
گزارش
پاسخ دادن
10:58  1395/10/09

امید
5

دوستان طرفدار سمند طوری از کلمه جدید و مدرن استفاده میکنن کسی ندونه میگه تازه 2017تو نمایشگاه دیترویت نمایشش میدن بابا بدنه تکراری و پیرمردی سمند مال 25سال پیشه موتور ef7 مال دوازده سال پیش طراحی شده سمند معمولی xu7 که موتورش مال سی سال قبله لطفا الکی داستان سرایی نکنید مدرنه جدیده تکنولوژی روزه و فلانه الان فورد فیستا با یه موتور سه سیلندر یه لیتری هزار سی سی داره 138 اسب قدرت میده
12:14  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
رضا جان
8

حالا نه پارس تکراری نیس . پارس هم یک خز بیش تر نیس. فک کردی خالا پارس خیلی قدیمی نیس!! پارس هم قدیمیه پارس الان باید ازرده خارجش کنن چون که خیلی خز شده!!! و حداقل دور تر از سمند بوده !! و جای پیکان را داره!!!حخخخ
گزارش
پاسخ دادن
12:44  1395/10/08

سمند
8

ببین برادر عزیز ما سمند را نسبت به پارس و ۴۰۵ مقایسه میکنیم بخصوص تفاوت تکنولوژی موتور که دست کم ۲۰ سال ef7 جلوتره
گزارش
پاسخ دادن
13:31  1395/10/08

بختیار
5

اصلاً کی حرف پارس رو زده؟ یه کم تعصبو بذارید کنار بابا ناسلامتی تو قرن 21 زندگی میکنید .خوب راست میگه بنده خدا ef7 بد نیست اما خدا وکیلی طرفدارای این پیج خیلی تو توهم اند من خودم یه روز اینطور بودم ولی هفت ماه پیش صفرشو تحویل گرفتم ناراضی نیستم اما دیگه جو الکی هم نمیدم .
گزارش
پاسخ دادن
13:56  1395/10/08

حسین
1

http://www.aparat.com/v/dGXHq

پارس سوارها بیاید اینم بحث فنی
12:01  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
مجتبی
5

پرشیا سفید ارتفاع خورده، 4 تا رینگ و لاستیک و نور آبی چراغ های جلو که باعث آزار چشمان مردم میشه و هرکی میبینه یه فوش ناموسی نصیب این افراد میکنه بعد اونوقت این دسته از افراد فکر میکنن ماشینشون از بوگاتی هم بهتره و به خودشون اجازه میدن راه بیوفتن تو صفحات مختلف و تبلیغ این خودروی خز و پر ایراد رو بکنن
11:53  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
قاتل رضا شاه
0

گوه اضافه نخور. فقط مردم رو نگران می کنی. به کوری چشم تو به همه مدل ۴۰۴ میدن. امثال تو باید گاری ببندن نه اینکه بهش ماشین بدن.
گزارش
پاسخ دادن
18:30  1403/12/23

حسین
0

خب به تو چه که کی میخواد چکار کنه یکی دوست داره بفروشه
کم عقل هم خودتی چون دقیقا ۱۴ اسفند این حرفو زدی ۱۵ اسفند نصف دعوتنامه ها اومد الانم ۲۳ اسفند هست دوباره گفتی مطمئنم همین روزا باقیشونم میاد
نظراتت مثل نظرات نوه رضا شاهه
گزارش
پاسخ دادن
13:36  1403/12/23

محسن
0

چرا اینقدر با شعار رضا شاه روحت شاد میای جفنگ میگی؟ ستون پنجمی؟
گزارش
پاسخ دادن
15:27  1403/12/23

بهزاد
0

اولا این چه طرز صحبت کردنه
دوما همه خوب میدونن قیمت طلا و دلار و هر چی چنده
شما لازم نکرده بیای اینجا به مردم استرس بدی
ما اینجاییم که خبر داشته باشیم روند کاری چجوری داره پیش میره
به سیاست و غیره هم کاری نداریم
گزارش
پاسخ دادن
16:45  1403/12/23

جواب ب مهدی
9

مهدی داشتن اطلاعات فنی از قبیل اطلاع از واشر سوزی مصرف زیاد روغن سوزی نا امنی تعویض لوازم سرسیلندر هربار تعوبض خود سرسیلندر بعد دوبار باز کردن انداختن ماشین اشغال ب دیگری هم = خرید پژو
11:53  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
امید
2

طرفدارای سمند طوری از کلمه جدید و مدرن استفاده میکنن کسی ندونه میگه تازه 2017تو نمایشگاه دیترویت نمایشش میدن بابا بدنه تکراری و پیرمردی سمند مال 25سال پیشه موتور ef7 مال دوازده سال پیش طراحی شده سمند معمولی xu7 که موتورش مال سی سال قبله لطفا الکی داستان سرایی نکنید مدرنه جدیده تکنولوژی روزه و فلانه الان فورد فیستا با یه موتور سه سیلندر یه لیتری هزار سی سی داره 138 اسب قدرت میده
11:50  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
آیهان
15

نقطه جان عزیز دل برادر ، 405 یا پارس هرچی بود شاه بود اصن ،داداش بووووووود. میفهمی بود .!!!!!! شما صدالبته تا حالا هزار بار دیدید یا شنیدید مصرف کننده ای پارس یا پژو 405 گرفته دوروز بعدش ی مشکل اساسی ب وجود آورده فقط ب واسطه کیفیت بد. گیربکس قفل میکنه واشر میزنه پژوی فامیل ما 94 روغن میسوزونه ب همین روز قسم، بزن آپارات کلیپ درگ سه تا دنا یکیش از همه عقب موند دلیل نمیشه بگیم ماشینش خراب بوده،میتونه راننده ناشی باشه یا ب واسطه عدم کیفیت خوب میتونه از خودرو هم باشه، پژوهای جدید درمقابل سمند موتور ملی واقعن حرفی نداره،هرچقد ام گرون باشه خواهان داشته باشه واقعیته ک کم میاره.ولی خب اونا عشق پژو دارن ما سمند..راهمون جداس.
پژوهای قدیم هم یا تعمیر شدن چینی شدن یا هم تمیزهاشون واقعن واقعن عتیقه چون قیمتای گزافی دارن ی گلگیرش بزنی بدبخت شدی
گل پسر با این وضع بازار حق بده ب ما
شما هرچقد هم با اطلاعات فنی حرفاتو بزنی آخرش ی هدف داری اونم بدنام کردن ef7.
نکن برادر جان🌹
11:49  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

سلام قانون گفته میتوانند مدل 404 بشوند ، در واقع الزامی نیست و صرفا همکاری مراکز شماره گذاری می باشد
گزارش
پاسخ دادن
10:53  1403/12/25

.
2

مشکلات ef7‌ اصلا کمتر نیست این ثابت شده است
گزارش
پاسخ دادن
12:01  1395/10/08

.
3

ببین هر ماشینی مزایا و معایبی داره . مهم اینکه که مزایا و معایب ماشین رو بدونی و بعد بخری . مشکل اونجاست که بعضی افراد فکر میکنند ef7 از ناسا میاد و xu7 هیچ ارزشی نداره . این طرز فکر اشتباه هست . هم xu7 مزایای خودش رو داره هم ef7 . باید واقعیت ها رو پذیرفت . در مواردی xu7 برتری داره در مواردی ef7 . هیچ شکی نیست که کشش دور پایین و سربالایی xu7 بهتره و موتور سخت کار تری هست و تعمیرات راحت تری داره . از طرفی هم هیچ شکی نیست که ef7 موتور کم مصرف تر و کم صداتری هست و شتاب خوبی در جاده کفی داره و اگر دور بالا باهاش رانندگی کنید قوی ظاهر میشه . پس هر کدام مزایایی دارند و معایبی دارند . شما کار درستی کردی اگر مزایا و معایب رو دیدی و بعد خریدی . من اصلا به انتخاب شما که چی بوده کاری ندارم . مهم اینه که واقعیت ها دیده بشه و بعدش هر کسی براساس سلیقه و نیازش انتخاب کنه . اما اینکه کسی بگه مثلا ef7‌عالیه و بهترین موتور داخلی هست و بقیه موتورها به درد نمیخوره و از این حرفا اونجا دیگه بحث فنی نیست
گزارش
پاسخ دادن
12:04  1395/10/08

مهدی
1

پارس بهترین ماشین ایران و جهانه انقدر با من کل کل نکنید
گزارش
پاسخ دادن
12:19  1395/10/08

مجتبی
5

یارو اومده با کمال وقاحت نوشته بحث فنی کنید و سطح صحبت های مارو میسنجه تویی که پارس خریدی مشخصه که اصلا بحث کردن باهات بی فایده هست از رانندگی هاتون تو خیابون مشخصه تو خیابون 90 درصد کسانی که وحشیانه رانندگی میکنن پارس سوار هستن چون به خودشون تلقین میکنن نصبت به دیگران برتری دارن
11:46  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
مجتبی
0

نسبت (اشتباه تایپی)
گزارش
پاسخ دادن
12:21  1395/10/08

امید
0

ef7 ماشین پر قدرت و کم مصرفه ولی افت قیمت زیادی داره به سختی فروش میره خدا نکنه عیب برقی یا موتوری بیاره که تعمیرش سخت و پر هزینه در میاد بعضی مواقع اصلا بلد نیستن تعمیر کنن قطعاتش گرون و بی کیفیت هستن همش هم ساخت ایران و چین هست فکر نکنید قطعات ef7 از اروپا میاد بدنه سمند که خیلی خز تره و پیرمردیه قابل توجه اونایی که میگن پژو و پارس خز شده انگار سمند 2016طراحی شده ما خبر نداشتیم سمند هم دیگه خیلی کهنه و تکراری شده تازه بدنه سمند خیلی زودتر وا میره و بد ریخت میشه به قول معروف خسته میشه دید سمند از داخل خیلی کمه انگار آدم فرو میره توش وقتی رانندگی میکنه این موضوع امتیاز ایمنی سمند رو پایین میاره در ضمن حواستون باشه اگه تو مناطق گرمسیری زندگی میکنید اصلاً ef7 نخرید چون آمپرش همیشه از وسط بیشتره تو تابستون بهش فشار بیاری واشر میزنه راحت.xu7 خیلی پر صدا تر و پر مصرف تر پر استهلاک تره از ef7ولی تعمیرش آسونه و لوازمشم ارزونه.موتور tu5 برتری داره هم از لحاظ استهلاک مصرف هم صدا 108اسب قدرت داره اصلاً کم نمیاره تا 200کیلومتر هم تاپ اسپید داره من تا حالا خرابی موتور tu5 رو ندیدم وسلام
11:32  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
رضا
6

قطعات ef7 بی کیفیت هست؟؟؟ مال xu7 با کیفیت؟ ef7 جوش میاره؟؟؟ xu7 جوش نمیاره؟؟ بدنه سمند وا میره؟؟ دیدش کمه؟؟؟ ایمنی سمند پایین هست؟؟؟... من که تو اهواز از سال 88 ef7 دارم با کارکرد 250 هزارتا تا الان مشکلی نداشته...
گزارش
پاسخ دادن
11:39  1395/10/08

حسین
5

بله اقا امید شما درست میگی. سمند ef7 فروشش ضعیفه گشتاورش پایینه وا میره و.... حرف جدید بزن. اینها دیگه تکراری شده.
گزارش
پاسخ دادن
11:57  1395/10/08

مجتبی
6

xu7 یعنی واشر سوزی مداوم یعنی کم کردن روغن یه طرز غیر قابل باور یعنی 30 سال عقب ماندن از تکنولوژی یعنی 8 سوپاپ که اندازه 4 تا سوپاپ هم بازدهی نداره یعنی با تبلیغ ماشین فروختن یعنی تخریب خودرو های دیگر برای فروش پارس، xu7 یعنی بیچارگی
10:22  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
.
3

جوابهاتون در همین سطحه دیگه . یک سری حرفهای کلی و بی اساس بر پایه تعصب و احساسات . دریغ از یک کلمه بحث فنی
گزارش
پاسخ دادن
10:59  1395/10/08

رضا
4

راست میگی ما اطلاعات فنی نداریم چون مدام در تعمیرگاه و وردست مکانیک نبودیم.. واسه همین اطلاعات فنی نداریم... ولی شماها واسه خودتون یه پا مکانیک هستید چون همیشه پژو پارس شما در تعمیرگاه بوده
گزارش
پاسخ دادن
11:41  1395/10/08

نیما
3

دلیلش اینه که مثل پارس سوارهای عزیز زیاد عمرمون صرف سروکله زدن با تعمیرکار نمیگذره. کلا مشغول امور خودمون هستیم.
گزارش
پاسخ دادن
11:52  1395/10/08

اس میلاد
3

بچه ها گول این حرف ها رو نخورید من به تازگی سمند گرفتم واقعا بهتر از مدل های قدیمی شده هم به قیمت هم جادار همه ی وسایل هم گیر میاد اصلا پارس نخرد از این خط تو رفتگی بخل درش خوشتون میاد انگار 405 گرفتی واقعا به قیمت نیست سمند آباد تره
09:50  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
ایهان
8

ما بخوایم بآ حرفهای دیگران بشینیم بلند بشیم بخوریم بخوابیم ماشین بگیریم ک نباید اصن زندگی کنیم، ی دلال آشنا داشتیم برا اینکه پارس خودش بندازه ب مآ ب زمینو زمان خودش زد اونو ب ما بفروشه،رفتیم از ی شهر دیگ این سمند با آگاهی خودم و با آگاهی وجود مشکلات ب گفته دوستان لاینحل گرفتم، تا ب امروز هیچ مشکل لاینحلی بنده ندیدم، این مشکلات فقط و فقط ب سبب بی کیفیتی و بی آگاهی افراد و مکانیک ها و اکثرن افراد سودجو ب وجود اومده.
گزارش
پاسخ دادن
11:29  1395/10/08

.
2

آقای آیهان من با حرف شما از جهاتی موافقم . ببین هر ماشینی مزایا و معایبی داره . مهم اینکه که مزایا و معایب ماشین رو بدونی و بعد بخری . مشکل اونجاست که بعضی افراد فکر میکنند ef7 از ناسا میاد و xu7 هیچ ارزشی نداره . این طرز فکر اشتباه هست . هم xu7 مزایای خودش رو داره هم ef7 . باید واقعیت ها رو پذیرفت . در مواردی xu7 برتری داره در مواردی ef7 . هیچ شکی نیست که کشش دور پایین و سربالایی xu7 بهتره و موتور سخت کار تری هست و تعمیرات راحت تری داره . از طرفی هم هیچ شکی نیست که ef7 موتور کم مصرف تر و کم صداتری هست و شتاب خوبی در جاده کفی داره و اگر دور بالا باهاش رانندگی کنید قوی ظاهر میشه . پس هر کدام مزایایی دارند و معایبی دارند . شما کار درستی کردی اگر مزایا و معایب رو دیدی و بعد خریدی . من اصلا به انتخاب شما که چی بوده کاری ندارم . مهم اینه که واقعیت ها دیده بشه و بعدش هر کسی براساس سلیقه و نیازش انتخاب کنه . اما اینکه کسی بگه مثلا ef7‌عالیه و بهترین موتور داخلی هست و بقیه موتورها به درد نمیخوره و از این حرفا اونجا دیگه بحث فنی نیست
گزارش
پاسخ دادن
11:51  1395/10/08

آیهان
0

صد البته صحیح..
من دیگ واقعن موندم بخدا این مشکلات ریشه کن نمیشه و این حرفو حدیثها ماه هاست ک میبینم اینجاس .
چی بگم والا
گزارش
پاسخ دادن
12:08  1395/10/08

آیهان
4


مشخصات عامیانه موتور ef7 :
قدرت 113 اسب ( پایه گاز سوز ) و 117 اسب ( بنزینی )
تورک حدود 155 نیوتون متر.
حجم موتور 1650 سی سی
ضریب تراکم 11 به یک ( پایه گاز سوز ) و 10.5 به یک ( بنزینی )
شتاب صفر تا صد با بنزین:11.5 و با با گاز 12.5
مصرف داخل شهر حدودا صدی 8 و خارج شهر حدودا صدی 6.5 
16 سوپاپ همراه با زمان بندی متغغیر سوپاپ

مزیت ها:
به خاطر سیستم زمان بندی متغغیر سوپاپ تو این ماشین به هیچ عنوان صدای سوپاپ ها تو دنده مرده شنیده نمیشه.یعنی مثلا شما با دنده 2 و دور روی 1000 تا هم به نرمی و بدون هیچ صدای اضافه از موتور شتاب می گیرید.
موتور خیلی نرم کار می کنه طوری که تو دور آروم شما صدای موتور نمی شنوید.و کلا موتور کم صدایی هستش.
افت توان با گاز آنچنان احساس نمیشه.
قطعات به کار رفته تو موتور کیفیت خوبی دارن.( مخصوصا تو مدل پایه گاز سوز ) 
موتور Ef7 روی سمند کشش خیلی خوبی رو میده. یعنی به راحتی می تونید کیلومتر رو تا 220 ببرید.
گزارش
پاسخ دادن
12:12  1395/10/08

آیهان
5


معایب:
روغن ریزی اویل ماژول که با تعویض واشر اون بدون هیچ دردسری رفع میشه ( البته تو تولیدات جدید این ایراد برطرف شده )
قطعات موتور به نسبت بقیه موتور ها تو بازار کمتر پیدا میشه.(ولی قطعات موتوری کیفیت خوبی داره و اگه مراعات کنید نیازی به تعمیرگاه نیست )
تعمیر کار ها و خود نمایندگی ها آشنایی خیلی کمی با این موتور دارن.
نظر من:

اطاق سمند نسبت به پارس امنیت بهتری داره.
ترمز سمند از پارس قوی تره.
سواری سمند از پارس بهتره و هندلینگ بهتری داره.
عمر قطعات جلوبندی و تعلیق پارس بیشتره.
صدای اضافی داخل کابین پارس کمتره.( البته صداهای داخل کابین سمند رو به راحتی میشه گرفت )

اگه دوگانه سوز می خواین من به شما سمند ef7 دوگانه رو پیشنهاد می دم.
اگه تک سوز می خواین من به شما سمند Ef7 بنزینی یا پارس با موتور tu5 رو پیشنهاد می دم.
هرکی ی عشق موتور داره و میتونه هرچی خواست بگیره
حق یارتون
گزارش
پاسخ دادن
12:14  1395/10/08

مهدی
7

نداشتن اطلاعات دقیق فنی و دل خوش کردن به کلمات کوچه بازاری مثل پیشرفته و جدید و مدرن و آخن و آلمان = خرید ef7

طرف هنوز نمیدونه موتور آریسان چیه بعد با تعصب کامل و با قاطعیت از ef7 طرفداری میکنه .
09:28  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
ایهان
7

من نمیدونم شما اطلاعات رو بر پایه چی میگید؟؟؟ منظورتون از این حرفها چیه؟ ی آشنا داشتیم بنگاهی بود خودشو ب آب و آتیش زد پارس شو بندازه ب مآ،بهرحال خوشم نیومد رفتیم شهر دیگ، روزی ک من میخواستم بگیرم ماشینمو یارو بنگاهی همون ک ماشینو ازش میگرفتم خدا شاهده جوری تعریف میکرد اصن آدم میگف ماشین بنزه، خلاصه گرفتیم آوردیم شهر خودم بردم پیش ی بنگاهی دیگ 29 تومن پول دادما میگف 27 تومن بیشتر ماشینت نمیره!!!!! واقعن بر چه اساسی میگن اینارو،، حالا من حرف کدوم رو باور کنم؟؟؟الان بنده کدوم حرف رو اینجا باور کنم ؟؟؟ هیچکدوم چون خودم عقل دارم و خودم گرفتم هر مشکلی هم بیاد خودم مسئولم ن شما.بدون شک این ماشین ب واسطه کیفیت بدش بدنام شده چون خود شما هم بودید اگ مطمئن نمیشدید ی موتور جدید تولید و ب بازار نمیدادید،افسوس و صد هزار افسوس ک کیفیت بده . حالا هم بجای این حرفها و حدیثها بفرمایید ی چایی☕از اول گفتم هدف جدال و دعوا نیس ی وقت دوستان و شما ناراحت نشید. باید بگذرونیم دیگ زندگیه چاره نیس.
گزارش
پاسخ دادن
11:40  1395/10/08

رضا
5

راست میگی ما اطلاعات فنی نداریم چون مثل شما مدام تو تعمیرگاه و وردست مکانیک نبودیم... ما اصلا نمیدونیم مکانیکی چی هست
گزارش
پاسخ دادن
11:43  1395/10/08

.
6

تا کسی انتقاد می کنه بهش می گن تو دلال پارس هستی پارس رو دستت مونده . انگار از بازار هم خبر ندارید شماها هیچ ماشینی مثل پارس فروش نداره چه سال چه ال ایکس چه نو چه دست دوم . به نظرم بهتره جواب های محکم تری پیدا کنین چون هر کی این صفحات را بخونه خیلی زود متوجه می شه که حرفی برای گفتن ندارید و در اصل جوابی ندارید به انتقادها بدید و فقط فرافکنی می کنید . واقعیت رو باید پذیرفت . سمند و دنا ef7 مثل هر ماشین دیگری مزایا و معایبی دارند اما مخصوصا ef7‌معایبی داره که واقعا نمیشه از کنارش به سادگی گذشت و نادیده گرفت . ef7‌هیچ گاه در حد تبلیغاتی که براش میشه نبوده و نیست و عملکرد و کارنامه اش خیلی خیلی ضعیف تر از ادعاهای عجیبی هست که واسش شده
09:18  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
کیوان
1

سلام. من یه سمند ef پایه گاز دارم که حدود یک ماه و نیم تحویل گرفتم. دوستان کسی میدونه حدود چند وقت باید باطری سوییچ تعویض بشه ؟ امروز ماشین رو قفل کردم اومدم باز کنم هرچی کلید سوییچ رو زدم عکس العمل نداشت. آخرش در رو دستی باز کردم که واویلا چه سروصدایی راه انداخت. بالاخره اینقدر کلید سوییچ رو زدم عمل کرد. این باطری داخل سوییچ رو چند وقت یه بار باید تعویض کنیم ؟
08:48  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
.
3

بستگی به کیفیت باتری و همچنین میزان استفاده داره . اگر از فاصله حدود 10 متر نمیتونه باز کنه درب رو دیگه ضعیف شده. خودت ریموت رو باز کن و تعویض کن باتری رو . کار سختی نیست . یک باتری مرغوب بخر و عوض کن . گاهی هوا هم که سرد باشه عملکرد باتری ضعیفتر هم میشه مخصوصا اگر باتری بی کیفیتی باشه . معمولا تا یک سال و نیم راحت کار میده باتری فابریک اما ممکنه هم باتری خوبی نصب نکرده باشن . تو دفترچه نوشته چطور عوض کنی . با دست ریموت باز میشه و راحت عوض میشه
گزارش
پاسخ دادن
10:29  1395/10/08

مهدی
1

خخخخخخخ مشکلات ای اف سون سوارها را هم مخالفای ای اف سون باید رفع کنند و بگن چیکار کنن چیکار نکنن
گزارش
پاسخ دادن
11:02  1395/10/08

ایهان
2

داداش خودت باز نکن،یا اگ باز کنی با دستت فقط باز کن ،مواظب باش ی شی سیاه کوچیک کد خودرو هست اونو گم نکنی و ماشینت روشن نمیشه،بده بیرون 7 یا 8 هزار میگیرن ی باتری اصل هم بنداز روش دو سال کارمیکنه،مال من 3 ساله باطری خودش روشه.
گزارش
پاسخ دادن
11:25  1395/10/08

مهدی
1

اگر کمی استعداد فنی داشته باشی تعویض باتریش خیلی خیلی راحته اینقدر راحته که تو دفترچه ماشین هم گفته . البته اگر کمی فنی باشی که معمولا بین ef7 سوارها کم پیدا میشه !!!!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
11:31  1395/10/08

@
1

پارس ترتری چقدر تو بازار لطمه دیده. وضعش خدایی خیلی بد شده میدونید چرا ؟؟ چون پارس ترتری با مصرف زیاد،واشرسوز،و ..... را کسی دیگه نمیخره!!! اسقاطی هم که شده !!!خخ قیمتش هم 200 تومن کم شده دلال های پارس خیلی ناراحت شدم!!!! چون کسی زیر بار ترتر شما نمیره!!!?
08:45  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
حسین
2

به به جناب reza xu7 نبودی برادر داشت حوصلمون سر میرفت. پارس tu5 که خریدی خوبه ؟ سربالایی میکشه ؟
گزارش
پاسخ دادن
12:04  1395/10/08

کاربر: Reza Sa
3

ببين عمويي بشين تا ٢٠٠ تومن ارزون شه
گزارش
پاسخ دادن
09:21  1395/10/08

کاربر: Reza Sa
1

به روشني چشم تو آره مي كشه
گزارش
پاسخ دادن
15:05  1395/10/08

پارس پرفروش
4

اين پارس پر طرفدار و پرفروش و زيبا چه بر سر بعضيها آورده كه بندگان خدا شبانه روز با اسامي مختلف اينجا كشيك ميدن و از كار و زندگي افتادن خخخخخخخخخخخخخخخ!
08:33  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

سلام دوست عزیز‌من تکمیل وجه ۲۶ آبان هستم هنوز خبری از فاکتور شدنش نیست فکر کنم بره برای ۴۰۴ فاکتور بشه الانم بدن برای ده روز یه مدل پایینتر میدن همون بهتر بعد عید بدن لااقل مدل روز بگیریم فکر‌کنم برای شما هم یا آخر فردین بشه یا اردیبهشت
گزارش
پاسخ دادن
12:17  1403/12/23

محمد
0

سلام دوست عزیز‌من تکمیل وجه ۲۶ آبان هستم هنوز خبری از فاکتور شدنش نیست فکر کنم بره برای ۴۰۴ فاکتور بشه الانم بدن برای ده روز یه مدل پایینتر میدن همون بهتر بعد عید بدن لااقل مدل روز بگیریم فکر‌کنم برای شما هم یا آخر فردین بشه یا اردیبهشت
گزارش
پاسخ دادن
15:13  1403/12/23

محمد
0

سلام دوست عزیز‌من تکمیل وجه ۲۶ آبان هستم هنوز خبری از فاکتور شدنش نیست فکر کنم بره برای ۴۰۴ فاکتور بشه الانم بدن برای ده روز یه مدل پایینتر میدن همون بهتر بعد عید بدن لااقل مدل روز بگیریم فکر‌کنم برای شما هم یا آخر فردین بشه یا اردیبهشت
گزارش
پاسخ دادن
03:50  1403/12/23

سمند عاقل پسند
0

باور کن اگه شما پارس سوارا از زور کم آوردن، صبح تا شب توی صفحه سمند ابراز وجود نکنید ما اصلا شما و ماشینتون را نمی بینیم آخه کسی که سمند EF7 میخره اینقدر براش جذاب میشه که دیگه فکرش طرف ماشین قدیمی و تکراری پارس نمیره
گزارش
پاسخ دادن
13:52  1395/10/08

.
2

فکر کنم خودمون باید چند مورد از مزایای فنی سمند ef7 بگیم شاید این طرفدارای ef7 بتونن کمی فنی تر دفاع کنن ازش . خداوکیلی یه چند جمله فنی بگید حداقل دلمون خوش بشه داریم با نفرات فنی بحث میکنیم . این حرفها چیه که می زنید . کمی فنی حرف بزنید
08:20  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
سمندی قدرشناس
0

خدا خیرتون بده شما پارس سواران را، واقعا اگه امثال شما ها یه پیت حلبی پژو را با یه موتور ترتری ۳۶ میلیون نمی خریدید ایران خودرو تا الان ورشکست شده بود و ما از نعمت پیشرفت و سواری با ef7 محروم میشدیم .خداییش هرچی حساب میکنم یه ماشین خارجی با یه موتور در سطح ef7 لااقل هفتاد هشتاد میلیون آب میخوره که الان با ۳۰ تومن واسه ما ردیف شده!!!بازم از اینکه با خریدن یه پژو پارس ۲۰میلیونی به قیمت ۳۶ ازصنعت خودروی ملی حمایت میکنید و باعث میشید ما سمند ۴۰ میلیونی را ۳۰ میلیون بخریم تشکر میکنم
04:28  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
2

یعنی مثلا بخوای 70 تومن بدی اونوقت ماکسیما و زانتیا رو ول کنی بری اسباب بازی مصیبت ef7‌بخری ؟ با 70 تومن مگان تمیز هم راحت پیدا میشه . الان باز میاید میگید ef7 جدیده مدرنه پیشرفته است اما ماکسیما و زانتیا و مگان قدیمی شدن !!! اسباب بازی هر چقدر هم جدید باشه آخرش اسباب بازیه
شما ef7‌سوارها چه خیال پردازهایی هستید بی دلیل نیست که میگن :
نداشتن اطلاعات دقیق فنی = خرید ef7
گزارش
پاسخ دادن
09:26  1395/10/08

امید
4

سمند ef7 ماشین پر قدرت و کم مصرفه ولی افت قیمت زیادی داره به سختی فروش میره خدا نکنه عیب برقی یا موتوری بیاره که تعمیرش سخت و پر هزینه در میاد بعضی مواقع اصلا بلد نیستن تعمیر کنن قطعاتش گرون و بی کیفیت هستن همش هم ساخت ایران و چین هست فکر نکنید قطعات ef7 از اروپا میاد بدنه سمند که خیلی خز تره و پیرمردیه قابل توجه اونایی که میگن پژو و پارس خز شده انگار سمند 2016طراحی شده ما خبر نداشتیم سمند هم دیگه خیلی کهنه و تکراری شده تازه بدنه سمند خیلی زودتر وا میره و بد ریخت میشه به قول معروف خسته میشه دید سمند از داخل خیلی کمه انگار آدم فرو میره توش وقتی رانندگی میکنه این موضوع امتیاز ایمنی سمند رو پایین میاره در ضمن حواستون باشه اگه تو مناطق گرمسیری زندگی میکنید اصلاً ef7 نخرید چون آمپرش همیشه از وسط بیشتره تو تابستون بهش فشار بیاری واشر میزنه راحت.xu7 خیلی پر صدا تر و پر مصرف تر پر استهلاک تره از ef7 ولی تعمیرش آسونه و لوازمشم ارزونه.موتور tu5 برتری داره هم از لحاظ استهلاک مصرف هم صدا 108اسب قدرت داره اصلاً کم نمیاره تا 200کیلومتر هم تاپ اسپید داره من تا حالا خرابی موتور tu5 رو ندیدم
02:04  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

مشکل tu5 گشتاور ضعیفش در دور پایین هست . مشکلی که ef7‌ هم داره . اما روی پارس tu5 دنده های 1 و2 رو سنگین کردند و ماشین خیلی خوب از صفر دور میگیره اما سمند ef7 این مزیت رو هم نداره . شتاب اولیه سمند ef7 واقعا ضعیفه این رو میشه موقع سبز شدن چراغ راهنمایی دید که از هر چی ماشینه این سمند های ef7 و دنا ها جا میمونن چون تا ef7 دور نگیره واقعا ضعیفه . پارس tu5 هم مثل سمند ef7 تو سربالایی کم میاره و باید دور بالا و پرگاز باهاش رانندگی کرد و زیاد دنده معکوس داد
گزارش
پاسخ دادن
09:23  1395/10/08

کاربر: مریم89403
0


مبارکه
گزارش
پاسخ دادن
14:04  1403/12/23

اشکان۰۲۱
0

سلام دوستان قصد خرید سمند دارم ولی نمیدونم کدوم مدل بخرم فقط بنزینی میخام باشه ولی نمیدونم ملی بخرم یا موتور پژویی میگن گیربکس همخانی نداره سربالایی کم میاره تو جاده صداش خیلی بلنده ولی شنیدم مشکل کپ کردن با دریچه سیمی برطرف شده درسته بنظر شما کسایی ک مدلای جدید دارن بگن کدوم رو بخرم مرسی کمکم کنید خرابیش چطوره ؟
22:47  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
کامران
10

داداش از من بشنو این پند....یا سمند برندار و اگه برمیداری فقط ef7 بردار .این چرندیاتی هم که در مورد ضعف ef7 شنیدی بریز دور چون در عمل همه چیز برعکسه
گزارش
پاسخ دادن
00:15  1395/10/08

مهدی
7

سلام,منef7 مدل 94 تکسوز دارم.21 تا کار کرده,چهار ماهه خریدم سه بار مسافرت رفتم باهاش.نه کپ میکنه نه صدای زیادی داخل میاد,تو سر بالایی عالیه و اصلا کم نمیاره.این کسایی که میان اینجا از ef7 بد میگن تا حالا پشتش نشستن,در کل ماشین خوبیه.تنها ایرادی که به نظر من داره داخل ماشین یه کم صدا میده.ولی در کل ماشین خوبیه.
گزارش
پاسخ دادن
00:33  1395/10/08

حسین
1

کشش ضعیف تر ef7‌تو سربالایی ها چیزی نیست که بشه انکارش کرد . به کمک دنده معکوس های بیشتر و دور موتور بالاتر میشه تا حدی جبرانش کرد
گزارش
پاسخ دادن
07:34  1395/10/08

اشکان۰۲۱
0

سلام دوستان ینی صدای موتور توی دور ۳۵۰۰ یا بیشتر بم نمیشه دریچه گاز سیمی شده؟ و دنده ها نرم جامیرن چون تو نظرات گفتن یک به دو سفت جا میره مرسی اگ جواب بدین ممنون میشم
گزارش
پاسخ دادن
08:12  1395/10/08

رضا آشیان
2

شک نکن دوست عزیز فقط سمند ای اف سون بگیر نرمی ،شتاب ، تعادل و مصرف سوخت عالی...
گزارش
پاسخ دادن
08:17  1395/10/08

تپل
3

به نظر منم کلا هر چی میخوای بخری بخر، فقط موتور ef7 داشته باشه تمام این چیزایی که ازش میگن واقعا برعکسه.
سربالایی اصلا کم نمیاره
گیربکس نرمال هست
صدا هم از الان اینو بدون که هر موتوری صدا تولید میکنه اما کم و زیاد داره. صدای این موتور از موتور ال 90 کمتره اما بی صدا محال ممکنه باشه
سمند ef7 بنزینی کلاس 12 مبارکت باشه :(
گزارش
پاسخ دادن
08:52  1395/10/08

مهدی
4

ef7 بخر که رفیق دایمی تعویض روغنی و تعمیرکار و نمایندگی بشی و برای یک قطعه مجبور بشی شش ماه بری نمایندگی و دست آخر هم التماس کنی به بنگاه دار شاید واسش مشتری پیدا کنه
گزارش
پاسخ دادن
09:01  1395/10/08

حسین
6

آریسان چیست ؟ پارس وانت پیکان کوپه
22:14  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
محمد
11

ما مکانیک ها و دلال ها از پارس سوارا کمال تشکر را میکنیم چون روزی ما را میرسونن... پارس بهترین نون آوره واسه ما
21:41  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
پارس
6

آقا محمد منم دلم میخواست سمند ef7 داشته باشم. کسی نبود منو راهنمایی کنه منم اطلاعاتم خیلی بالا نیس در حد سرویس دوره ایه. رفتم پارس شرایطی خریدم الان مثل.. پشیمونم. تا الان 20 هزار کارکرده ولی پوستم کنده شده. نشستم پشت سمند پسر عموم تازه خریده عجب قدرتی چقدر ماشین نرمو خوش دسته و جاداره.. دیگه روم نمیشه برم پیش مکانیک الان میگه چیکار میکنه انقدر ماشین خراب میکنه. در حالی که من یواش میرونم. اینایی هم که میان میگن پارس خوبه مثل من دنبال مشترین
گزارش
پاسخ دادن
22:36  1395/10/07

reza
3

تولید یک سال پارس از کل سمندها بیشتره.خوش باشی
گزارش
پاسخ دادن
10:05  1395/10/08

بهروز خان
3

سمند 29116
تا حالا باهاش 400 کیلومتر رفتم خدا رو شکر هنوز به ایرادی بر نخورده البته تصمیم دارم تا هزار تای اول باهاش بیشتراز هفتاد یا دور موتور سه هزار نرم.
فقط یه نکته امروز از ایرانخودرو اس اومد که دویست تومن واریز شده بیا بگیر برای دوهفته تاخیر این پولو ندادن احتمالا یه چی رو ماشین کمه از جمله
کپسول آتش نشانی رو نداشت دوم روپوش یا محفظه پلاستیکی رو ای سی یو گاز نداشت سوم ضبطش بلوتوثی نیست و ازین بی نام و نشان هاست. چهارم دزد گیر نداشت ولی سوییچش دناییه
لاستیک گلدستون بود
21:32  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
تپل
0

ماشالا!!!!
برادر من سمند خریدی دنبال این همه وسیله هم هستی؟!
خدا دلتو شاد کنه !
کپسول رو روی پیکان میذارن آخه!
اون 200 تومان هدیه فروش تعهدی هست!
این همه گشتی چه چیزایی توی ماشینت پیدا کردی !!!!
گزارش
پاسخ دادن
21:50  1395/10/07

سلام
6

سمند با پارس توی یک رده قیمت نیستند که بخواهیم با هم مقایسه کنیم .ولی میشه با slx یا glx مقایسه کرد . همه میدونن توی این رده سمند انتخاب بهتریه.
اما شاید بشه پارس و دنا رو هم رده کرد که اونم به خاطر به روز بودن
باز دنا سر تره.بابام پارس 91 داره .تا حالا سه بار واشر سوزونده ویک بار هم تعویض سر سیلندر.نمایندگی میگه عدم کیفیت قطعات.
بابام میگه باید یواشکی شهرداری بندازمش سطل آشغال چون نمیتونم بفروشمش میترسم نفرینمون کنند.
به همین خاطر من با سی تومنی که داشتم سمند پایه گاز ثبت نام کردم.امکانات و راحتی توی این قیمت از ماشین های چینی و پزو سمند بهترین انتخابه.
ای شا الله هر کی هر وسیله ای داره خیرشو ببینه .مهم لذت بردنه.
اصفهان
20:33  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
احمد
0

زودتر فاکتور میشی،ما که ۲۷ اذر بودیم فاکتور شدیم
گزارش
پاسخ دادن
13:59  1403/12/22

بهار
0

من اول آبان کلاس29116ثبت نام کردم ولی هنوز خبری نیست به نظر شما کی تحویل میدن؟
گزارش
پاسخ دادن
20:52  1395/10/07

سلام
1

بنده با پارتی بازی توی یکی از نمایندگی های اصفهان تاریخ 9/6
ثبت نام کردم. فعلا هم گفتن پیش فاکتوره.
گزارش
پاسخ دادن
21:15  1395/10/07

علیکم السلام
6

برادر من شما پارس را چی فرض کردی دقیقا یه پژو ۴۰۵ هست که چراغ و کاپوتش عوض شده جالبه بدونی پارس حتی صندلی برقی هم نداره و بجز تهویه اتوماتیک امکاناتش از سمند کمتره .سمند از پارس گران تر و پرهزینه تره ولی چون حق امتیاز نداره عملا به قیمت کمتر از پارس فروش میره و مورد دوم مقایسه پارس با دنا اصلا عقلانی نیست چون دنا از نظر آپشن در حد ماشینای روز دنیا قرار داره
گزارش
پاسخ دادن
23:44  1395/10/07

کریمی
8

پارس از سمند سرتره؟ احتمالا شما یا سوار سمند نشدی یا سوار پارس بنده درحال حاضر هر دو تا را دارم سمند ef7, ماشین منه و پارس tu5 ماشین خانمم.سمند از هر نظر برتری داره
۱- قدرت موتور ef7 به شکل حیرت انگیزی به tu5 برتری داره
۲- سمند کاملا از پارس بزرگتر و جدادارتره
۳-تعادل سمند در سرعت بالا واقعا بهتره
۴-صندلی سمند بسیار راحت وراننده موقع رانندگی تسلط خوبی به جاده داره
۵- کولر و بخاری ef7 بسیار قوی تره
۶-مصرف tu5کمتره ولی مصرف ef7 با توجه به قدرت موتور و وزن سمند کاملا ایده آل محصول میشه
۷-برای سفرهای طولانی سمند خستگی کمتری داره چون لرزش و ورود سر و صدا به اتاق در حد ناچیزی هست
۸- اگه سمند را به خودروی ۳۰ میلیونی در نظر بگیریم پارس عملا ۲۵ میلیون ارزش داره
۹ -پارس با موتور xu7ارزش مقایسه نداره
گزارش
پاسخ دادن
23:57  1395/10/07

سلام
2

داداش منم برتری رو به سمند دادم لطفا درست بخون
نزنیمون....
گزارش
پاسخ دادن
00:18  1395/10/08

احمدرضا
2

بنظر من پارس را نه میشه با سمند مقایسه کرد نه دنا .پارس اونم فقط با موتور tu5 باید با ۴۰۵ اس ال ایکس مقایسه بشه که از نظر فنی هیچ تفاوتی ندارن ولی ظاهر پارس بهتره
گزارش
پاسخ دادن
00:21  1395/10/08

علیرضا
1

اطلاع نداری چرا حرف از خودت در میاری تو دیدی پارس صندلی برقی نداره که میگی اخه صندلی برقیم جز امکانات شد وقت کردی یه نگا به پارسtu5بنداز صندلی برقی رو ببین به قول سمند سوارا از سمند از رولز رویسم بهتره اصلا سمند رو باید با بوگاتی شیرون مقایسه کرد
گزارش
پاسخ دادن
01:09  1395/10/08

علیرضا
2

واااااای جای بحثی دیگه نیست یارو میگه امکانات سمند از پارس بیشتره من برای همیشه از این صفحه محو میشم😃😃😃😃😃😃😃😃😃
گزارش
پاسخ دادن
01:11  1395/10/08

علیرضا
2

حاجی جایی این حرفو نگیا بهت میخندن البته منم زیاد بهت خندیدم صداtu5از ef7بیشتره 😃😃😃😃😃😃😃😃😃جوک سال2017
گزارش
پاسخ دادن
01:13  1395/10/08

بهبهانی
2

دوستمون درست میگه پارس سال با وجود ۳۶ میلیون قیمت صندلی برقی نداره
گزارش
پاسخ دادن
04:05  1395/10/08

نیما
1

جناب علیرضا ظاهرا میخواستی سه تا کامنت مختلف با سه آی دی متفاوت بزاری ولی حواست نبود هر سه تا رو به نام خودت فرستادی
گزارش
پاسخ دادن
08:38  1395/10/08

علیرضا
0

چرا چرتو پرت میگی جواب سه تا کامنتو دادم خودمم دادم با همون یه اکانتم دادم اسممو مریضم عوض کنم اخه
گزارش
پاسخ دادن
16:10  1395/10/08

سلام
2

سمند با پارس توی یک رده قیمت نیستند که بخواهیم با هم مقایسه کنیم .ولی میشه با slx یا glx مقایسه کرد . همه میدونن توی این رده سمند انتخاب بهتریه.
اما شاید بشه پارس و دنا رو هم رده کرد که اونم به خاطر به روز بودن
باز دنا سر تره.بابام پارس 91 داره .تا حالا سه بار واشر سوزونده ویک بار هم تعویض سر سیلندر.نمایندگی میگه عدم کیفیت قطعات.
بابام میگه باید یواشکی شهرداری بندازمش سطل آشغال چون نمیتونم بفروشمش میترسم نفرینمون کنند.
به همین خاطر من با سی تومنی که داشتم سمند پایه گاز ثبت نام کردم.امکانات و راحتی توی این قیمت از ماشین های چینی و پزو سمند بهترین انتخابه.
ای شا الله هر کی هر وسیله ای داره خیرشو ببینه .مهم لذت بردنه.
20:30  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
مونتاک
9

از من میشنوید وقتتون رو برای پارس سوار های خزو خیل تلف نکنید. مثل من مسخرشون کنید بخندید . بلاخره مکانیک ها هم باید نون بخورن اینا نباشن روزیه اونا هم قطع میشه..
20:26  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
123
2

دوستان ميخوام وانت پارس آريسان بخرم نظر دوستاني كه تو اين زمينه اطلاعات دارن رو ميخواستم بدونم ممنون ميشم در مورد قيمت موتور و ساير مزايا و معايبش راهنمايي كنيد.
19:44  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
رضا
2

عالیه گشتاور عالی داره اگه هم 300 کیلو بار بریزی توش به دو نیم تقسیم میشه... رخ زیبای پارس هم داره صدای موتورشم مثل خود پارس هست شاید یه ذره کمتر
گزارش
پاسخ دادن
20:34  1395/10/07

رضا
4

به نظر شما وانت پارس رخ قشنگتری داره یا پارس سدان؟
گزارش
پاسخ دادن
20:36  1395/10/07

سلام
3

حیف پولته
برو مزدا 2000 بخر
گزارش
پاسخ دادن
20:49  1395/10/07

قلی
1

بنظر من مزدا ۱۰۰۰ بهتر از این وانت پارس بی اصل نسبه
گزارش
پاسخ دادن
04:09  1395/10/08

حسن
15

واقعا غبطه می خورم به پارس سوارهای عزیز.دقیقادرست میگن اطلاعات فنی خیلی بالایی دارن .حق دارن به خاطر کمبود اطلاعات فنی ما رو مسخره کنن.بنده خداها از بس که توی تعمیرگاه بودن و لوازم یدکی و واشر سر سیلندر خریدن همه یک پا استاد شدن.کاشکه من هم پارس داشتم و اطلاعت فنیم بالا می رفت.لطفا کسی نیاد جواب بده هر وقت ماشینت به خرج افتاد دیگه همش مشتری تعمیرگاه می شی.پارس سوارا این جواباتون هم مثل ماشینتون خز شده.ضمنا غلط املایی هم ندارم.پس گیر الکی ندید.
18:40  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
آیهان
11

👍👍👍🌹🌹🌹
گزارش
پاسخ دادن
18:58  1395/10/07

مرتضی
12

حسن جون میخوامت
گزارش
پاسخ دادن
19:16  1395/10/07

رضا
11

سالاری داداش حسین..... عالی بود واقعا همینه
گزارش
پاسخ دادن
19:28  1395/10/07

ایهان
0

سلام دوستان
برا رفیقم میخوایم مزدا بخریم، ماشالا کارا بازارو گرفته!!! مدلای متفاوتی هست ولی ب یکی دلش چسبیده تو رنج بودجه خودش متناسبه، مزدا 2000مدل 90 ب گفته صاحبش تمام رنگ ولی جلو عقب سالمه دو جفت تایر 100 درصد و بیمه تا برج 2 سال بعد تخفیف تمام،بدلیل رور بودن مکان ماشین هنوز رویت نکردیم قیمت 19 تومن گذاشته میدونم اینجا پیج سمنده ولی خب شاید بعضی دوستان اطلاعاتی داشته باشند اگ تونستید درمورد قیمت کمکی کنید یا حتی آگ مزدا فروشی داشتید اطلاع بدید،جدا از سوخت زیاد این ماشین تو رنج خود ش استثناس! حیف تولیدش قطع شد
ممنون اگ کمک کنید
18:39  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
سمند
0

داداش چپیه قیمتش خیلی پایینه البته گفتی که تصادفیه ابن ماشین فرمون نداره شتابش خیلی کنده فقط نرمه همین مصرفشم که خیلی بالاست
گزارش
پاسخ دادن
22:15  1395/10/07

جعفرزاده از رشت
7

خداوکیلی پارس به این قیمت نمی ارزه چون هیچ چیز خاصی که بخوای بهش استناد کنی نداره ولی سمند ef7 حرف زیادی برای گفتن داره و پولی که بابتش میدی چندان دور از واقع نیست
18:38  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
حسن
7

بازار پارس مرد خدا رحمتش کنه از پیکان بهتر بود
17:36  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
حکیم
8

واقعا من وقتی به پژو پارس و بخصوص موتورش به دید حکیمانه خودم نگاه کردم دریافتم که این طرفداران پارس چه انسانهای عاقل و هوشمندی هستند درود بر شما که همیشه پشت پناه شرکت بزرگ ایران خودرو هستید و با وجود شما اندیشمندان این شرکت حتی فکر افزایش کیفیت و ارتقاء محصول گذشته خود را به حال نخواهد کرد
16:57  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
2

واااای یعنی الان شما سمند خریدی ایران خودرو فکر ارتقاس میدونی براچی هر روز سمند دنا رو انقدر بزک دوزک میکنه به خاطر اینکه فروش بره نمردیمو معنی کیفیت رو هم فهمیدیم کیفیت یعنی سمند😄😄😄😄😄😄😄😄
گزارش
پاسخ دادن
18:30  1395/10/07

قلی
11

مرحل تکامل سمند
1-سمند se با موتور ترتری
2- سمند lx با موتور ترتری
3-سمند سریر با موتور l4
4- سمند صادراتی با موتور tu5
5- سورن با موتور ترتری
6- سورن با موتور ef7
7 - سمند lx با موتور ef7
8- دنا با موتور ef7
9- دنا با موتور توربو شارژ
10- دنا با موتور توربو و گریبکس 6 دنده و سانروف
مراحل تکامل پارس
1- پژو پارس فرانسوی با موتور ترتری
2- پژو پارس با موتور tu5 چینی
3- پژو پارس با موتور سوپرترتری xum
4- پژو پارس با موتور ترتری چینی
گزارش
پاسخ دادن
19:29  1395/10/07


ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمزه ؟شاهین جی 7ماه تکمیل وجه کردم : لعنت خدا بر شرکت سایپا ملت ایران واریز نکنین سایپا دزده 7 ماه تکمیل وجع کردم هیچ کسی جواب گو نیست ایران خودرو 70 روز تکمیل وجع کردن پلاک شده حواله شاهین بیایید تجمع بکنیم ببینیم میخوان چه کار بکنم
حمزه ؟شاهین جی 7ماه تکمیل وجه کردم : لعنت خدا بر شرکت سایپا ملت ایران واریز نکنین سایپا دزده 7 ماه تکمیل وجع کردم هیچ کسی جواب گو نیست ایران خودرو 70 روز تکمیل وجع کردن پلاک شده حواله شاهین بیایید تجمع بکنیم ببینیم میخوان چه کار بکنم
شاهین پلاس : بیست و دوم اسفند تکمیل وجه کردم بیست و یکم خرداد فاکتور شد دیروز پلاک برام صادر شد کرمانشاه هستم
مهدی a5 : به لطف خدا امروز 4/3 شاسی شد ثبت نام شهریور پارسال بودم
ب Abbas : تست DNS بده قطعا شگفت زده میشی. چقدر یک انسان حقیر و پست میتونه بشه.
شهریور A5 مشکی : 12 خرداد شاسی و فاکتور، 13 صدور بیمه نامه، 14 صدور پلاک، 27 دریافت پیامک تحویل کارت خودرو به پست، 29 دریافت کارت خودرو، در سایت اینترنتی کرمان موتور قسمت پیگیری وضعیت خودرو، مرحله "ارسال پلاک و مدارک" در وضعیت زرد است. امروز به دفتر مرکزی در تهران زنگ زدم گفتند ماشین به مقصد شهرستان بارگیری شده. به نمایندگی در شهرستان زنگ زدم گفتند سیستم نمایندگی وضعیت را در مرحله کنترل کیفیت نهایی نشان می دهد و به محض رسیدن ماشین به نمایندگی تماس خواهند گرفت.
صدرا : خدا لعنتشون کنه ایران خودرو سر موعد تحویل میده اینها عین خیالشون نیست
زمستان ۰۳ : افزایش از کی اعمال میشه ؟
شاهین G حواله : 🔴 سایپا مجوز افزایش قیمت گرفت/ 15درصد قیمت پایه سلام چه خبر از دعوتنامه های خرداد و تیر
عباسی : منم 22 ام فاکتور شدم و خبری از پلاک نیس اما گویت سایپا ر نظر اره پارکینگ ها رو خالی کنه و گفته تحویل میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
معلم : سلام ایا ممکنه دعوت نامه های مرداد اصلاح بشه به قیمت قبل? هر چه می کنم 60 میلیون کم میارم
تحویل آذر : سلام دوستان انگار سایت ما، دوباره به روی مان باز شده. ای کاش سایپا هم یه غیرتی کنه فاکتور زدن هاشو باز کنه من دیروز دوم تیر زنگ زدم سایپا، گفتن که تا اوایل آبان فاکتور شدن من آذر هستم..تکمیل وجه 14اسفند 1403...کسی اطلاع دیگه ای داره؟ با تشکر
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن : فاکتور کردن دیگه مونده بعد تعطیلات تابستونی شرکت...یعنی از شنبه پیش رو 7 تیر 1404 ..... هر حرفی شرکت گفت رو هم باور نکنید.....دروغشون زیاده متاسفانه.... آخرین فاکتور هم در فوق العاده ها تا تاریخ احراز سکونت 7بهمن هست....
207 پانا تحویل 12 و 18 خرداد : با سلام خدمت همه دوستان امیدوارم که اتفاقی برای خودتون و عزیزانتون نیوفتاده باشه و همه گی در صحت و سلامت کامل باشید. لطف میکنید از فاکتور شدن خودروهای خودتون اطلاع رسانی کنید. برا من 207 پانا قالپاق مشکی دنده فروش فوری واریز 14 و 20 اسفند تاریخ تحویل 12 و 18 خرداد که تبدیل برای رینگ هم نزدم فاکتور نشده لطفا اگه کسی توی این تاریخ فاکتور شده ممنون میشم اطلاع بده .
10اسفند : دوستان سایت مشاهده وضعیت درست شده لطفا ببینید خبر بدید تا کی فاکتور شده ؟
محمد : من تماس گرفتم تا یکشنبه تعطیله سایپا و تعطیلات براشون گفت بعد 6 تیر تازه شروع میکنن تولید را
سعد : بعد از ارسال مدارک و پلاک در کاستومر چه مدت طول میکشه خودرو رو تحویلی بدن لطفا اگر کسی اطلاعی داره در این زمینه یه جواب بده
علیرضا : سلام از پیش فروش بهمن خبری ندارید تا کی فکتور شده من 15بهمن ثبتنام تکمیل وجه 25اردیبهشت هستم
علی : دعوتنامه مرداد با قیمت و مهلت جدید باید صادر بشه
x33 mt , x55 : سلام، ثبت نام دومرحله ایی x33دنده در آذر، تسویه چک اسفند، پلاک و بیمه و کارت سوخت اسفند 403، موعد تحویل سیستمی 16 اردیبهشت،.. دوستان بنده پنجشنبه 29خرداد بعد از 40 روز تاخیر سیستمی تحویل گرفتم، فقط برای تاخیر و دیرکرد، گفتن به واریز اولیه فقط 12% تاخیر تعلق میگیره... که تهدید به شکایت کردم ماشین روغن کم داشت، باد لاستیک ها هم خالی شده بود.. زیرپا هم داخل اتاق، درین کولر آب می داد... انشالا سایر دوستان هم ماشیناتون را ازین آقایون بگیرید و حتما به سایرین توصیه کنید از نمایندگی ها خرید نکنند