امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)450.2
عرض (سانتی‎‏متر)190.3
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

82446 نظر

حسین
7

طرف اسمش reza xu7 هستش ولی رفته پارس tu5 خریده. باز جای امیدواریه. اگه الان کسی طرفدار xu7 باشه واقعا وضعش خرابه
16:30  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
اصغر
0

سلام من مهرماه سمند ای اف7 ثبت نام کردم.(پیش فروش)،20آذر دعوت نامه اومد.کسی نمیدونه چه تاریخی فاکتور و تحویل میشه؟؟؟؟
ممنون
16:09  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
X5
0

به نظرتون تحویل میدند ؟
گزارش
پاسخ دادن
00:32  1403/12/22

مرتضی
6

به دلیل برنامه توقف تولید 405 صحبت هایی از توقف پارس هم هست و شایعه هم نیست به همین جهت شرکت ایرانخودرو شروع به خالی کردن انبار های خود از 405 و پارس کرده است برای همین فروش ویژه حتی با 10 میلیون پیش پرداخت جهت خرید خودروی پارس از طرف شرکت اعلام شده متاسفانه دلالانی که این خودرو رو خریده بودند و از این طریق نون در میاوردن به مشکل خورده و شدیدا به دنبال تبلیغ این خودرو و تخریب خودرو ها دیگر هستند، اثبات این موضوع هم راحت است در همه صفحات افرادی دست به تخریب خودرو های دیگر میزنند و ایراد های عجیبی بر روی همه خودرو ها میگذارند و با اسامی مختلف نظر جدیدی گذاشته و نظر خود را تایید میکنند خیلی مراقب این افراد باشید تا خدایی ناکرده گول نخورید. یا حق
16:06  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
حسین
8

صبر کن تا متوقف بشه . هنوز پیکان در قالب آریسان داره تولید میشه کجای کاری تو
گزارش
پاسخ دادن
16:35  1395/10/07

نیما
3

آریسان ؟؟؟ منظورتون همون پارس پیکان وانت هستش ؟؟
گزارش
پاسخ دادن
17:22  1395/10/07

آریسان
5

داداش درست صحبت کن وانت آریسان هیچ ربطی به پیکان نداره من شخصا کلی پول دادم آریسان خریدم چون همه بهش میگه وانت پژو پارس
گزارش
پاسخ دادن
17:57  1395/10/07

کیانوش
0

تولید پارس متوقف بشه کل ایرانخودرو ورشکست میشه فکر کردی جور پروژه های شکست خورده ای مثل موتور ملی که هنوز نتوانسته هزینه ۱۴۰ میلیارد تومنی سرمایه گذاری اولیه اش را برگرداند چه ماشینی غیر از پارس میکشه؟
گزارش
پاسخ دادن
19:49  1395/10/07

reza
1

برفرض که تولیدش متوقف بشه چه ماشینی همین الان می تونه تقاضای سالانه صدهزارتایی پارس رو پاسخ بده؟
گزارش
پاسخ دادن
10:26  1395/10/08

مهدی
12

اصیل بودن دنا رو میشه از کاپوتش متوجه شد که همیشه دو سانت بازه و مجبور شدن با لاستیک پر کنن فضای بین گلگیر و جلوپنجره با کاپوت رو .
همچنین اصیل بودن ef7‌ رو میشه از آمار و مشخصاتش فهمید که هر روز واسش یک مشخصات جدید ذکر میشه و یک روز به آلمان و آخن وصله و روز دوم به ایرانخودرو و fev .
محبوب بودن ef7‌ هم رو میشه از اونجا فهمید که تو بازار تا اسم ef7 بیاری همه ازت فرار میکنن . حتی خود امداد خودرو هم حاضر نشده واسه سمندهاش ازش استفاده کنه .
عدم استقبال از پارس رو هم میشه از اونجا فهمید که فروشش با وجود قیمت بالاش از مجموع فروش سمند و سورن و دنا و رانا بیشتر بوده .
اطلاعات ef7 سوارها رو هم میشه از رضا جان فهمید که تا دیروز فکر می کرد xu7 روی آریسان نصب هست .
15:25  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
پاسخ ب مهدی
11

برو خودتو سیاه کن برادر از سنت خجالت بکش..
گزارش
پاسخ دادن
15:51  1395/10/07

نیما
4

اقا مهدی جملاتت چقدر آشناست. شما احیانا همون کاربر علی یا ef7 یا رضا یا . نیستی ؟
گزارش
پاسخ دادن
17:25  1395/10/07

رضا
11

خدا وکیلی این دلال ها اینجا چیکار میکنن؟؟؟ ماشین پارس خوب عالی از بوگاتی بهتر مشکل نداره مصرفش کمه شتابش عالیه بی صدا هست.... گشتاور عالی داره... رخ زیبا مشتری زیاد داره.... اینا همه قبول همه هم میدونن پارس خودروی روز 2017 است... من اقرارنامه رسمی تنظیم کردم که پارس بهترین هست خواهشا از این صفحه برید... بذارید مردم پولشون را دور بریزن و اسباب بازی ef7 با مشکلات لاینحل کم کشش و گشتاور بخرن من خواهش کردم .... شما نمیخواهید واسه مردم دلسوزی کنید
15:12  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
14

خدا این سمند سوارارو نکشه انقدر خنده دارن جواب درستو حسابی نمیتونن بدن میزنن تو این نمونه جوابا
1برو دلال همتون دلال هستید
2برید با اریسانتون حال کنید
3موتور ترتری واشر سوز برایxu7
4کشش پایین برایtu5
5پارس مال کجاس سمند برنده سمند رو المان طراحی کرده
6اصلا پارس از بنز و بی ام و بهتره
وخیلی چیزای دیگه که حال نوشتن ندارم برادران سمند سوار خوشحالیم که هستید😃😃😃😃😃😃😃😃😃
13:51  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
مهدی صدرا
0

سلام
مبارک شما و همه دوستان
به شادی و سلامتی استفاده کنید .
گزارش
پاسخ دادن
16:44  1403/12/21

.
8

اگر این حرفها رو نزنند پس چی بگن ؟ حتی دفاع کردن فنی هم بلد نیستند از ماشین . فکر کنم اگر به ما بگن از ef7 و سمند دفاع کنید بهتر از اینها دفاع میکنیم !! البته تعجبی نداره از کسی که ef7 خریده
گزارش
پاسخ دادن
14:19  1395/10/07

امین ۰۲۱
9

ولی ما خوشحال نیستیم از صفحمون بزنید ب چاک پیشته
گزارش
پاسخ دادن
14:42  1395/10/07

امین ۰۲۱
8

حالا شما نخر کسی مجبورت نکرده
گزارش
پاسخ دادن
14:45  1395/10/07

امین ۰۲۱
9

باسلام هرچی باشه سمند یه ماشین پرستیژ دار و با شخصیتی هست نه مثل پارس و ۴۰۵ عهد بوق که هیچ امکاناتی نداره دلتون ب چنتا دکمه رو فرمون خوشه
گزارش
پاسخ دادن
14:50  1395/10/07

ایمان
9

برید با 405 و موتور xu7 خوش باشید. کسی که سرشو بکنه زیر برف و هیچی نمیبینه هر چی بهش بگی فایده نداره! اخه موتور xu7 بیست و چند سال پیش و 405 و بزک کرده اون یعنی پارس چی هست که اینقدر سنگشو به سینه میزنید؟!
گزارش
پاسخ دادن
14:51  1395/10/07

پاسخ 😕
15

دیگ کم کم دارم شک میکنم ک این یکی دو نفر ،پول گرفتن با اسامی مختلف ک جو رو خراب کنند ، اینهمه جوسازی الکی آخه ممکنه؟ اینا ب صفحات خودروهای دیگر هم هجوم برده و اینارو هم تخریب میکنن!!!! ی آدم عاقل هیچوقت اینکارارو نمیکنه صددرصد اینا پول میگیرن
بارالهی مارا از شر شیاطین و اسرائیل حفظ کن
گزارش
پاسخ دادن
14:54  1395/10/07

مجید
9

لاید خریدن ماشین های رده خارج و تقلبی با موتور ۸ سوپاپ عهد دغیانوث نشانه روشنفکری ،دانش فنی وعقل و درایت شماها حساب میشه!!!!! درسته دیگه؟
شک نکنید کسی که سراغ سمند و دنا با موتور ef7 رفته یه دلیل منطقی و عقلانی داشته و اون دلیل چیزی نیست بجز خسته شدن از دست این پژو های بی کیفیت و ترتری و رو آوردن به خریدن محصولات بهتر و بروزتر با برند ملی
گزارش
پاسخ دادن
15:00  1395/10/07

پاسه به مجید
6

تقلبی تر و جعلی تر از ef7 و دنا که نیستن آقا مجید
گزارش
پاسخ دادن
15:19  1395/10/07

.
5

ما دغیانوث نداریم !! این چیزی که تو میخوای بگی دقیانوس هست نه دغیانوث !!
میخوای خودمون چند تا از نکات مثبت سمند ef7 رو ذکر کنیم شاید کمی فنی تر ازش بتونید دفاع کنید ؟
گزارش
پاسخ دادن
15:33  1395/10/07

مهدی
0

دل به داشبورد دنا خوش کن موتور مطمئن که نداره
گزارش
پاسخ دادن
11:07  1395/10/08

کاربر: دنا ef77
1

داشبورد دنا میرزه به کل خط تولید پارس ترتریت
گزارش
پاسخ دادن
22:39  1395/10/07

کیوان
3

سلام. امروز رفتم برای آچارکشی 5000 کیلومتر و به اصطلاح رفع ایراد
فرمان سمت راست میکشید گفتم درست کنن ، درست نکردن
استپ پلاستیکی درب صندوق از همون اول شکسته بود ، درست نکردن
رایو کلا AM هیچ جا رو نمیگیره ، حل نشد
سر باطری تو دست انداز از جاش در میومد، عوض نکردن
درها رگلاژ نبودن، درست نکردن
برگشتم گفتم حیف دو سه لیتر بنزینی که حروم کردم تا برسم اینجا. خسته نباشید دلاورها خدا وقت پهلوانان !!!!!
نصف بیشتر ایرادات رو بردم پیش یه صافکاری ده دقیقه ای حل کرد
13:48  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
m
0

سلام
دوستان ثبت نام مهر کلاس 29116، کسی هست که ماشینش فاکتور و یا تحویل گرفته باشه؟
13:34  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
جواب ب ef7
8

ادامه

 كلا همه چيزش فرق ميكنه از سيستم تعليق گرفته تا جلوبندي و موتوري و گيربكس و لوازم جانبي خود موتور و غيره و غيره وقتي ميري نمايندگي يا تعميركاري كه سررشته داشته باشه ميگه قطعه سمندي ميخواي يا پژويي 
مثلا نمونش جلوبندي و كمك فنر مناسب سمند حداقل 20 كيلو تفاوت وزني با جلوبندي 405 يا پژو پارس داره بخاطر وزن سنگين ماشين كه بتونه تحمل خوبي داشته باشه 
يا كلاچ كه من خودم و بيشتر سمند سوارها اين مشكل رو دارن خوردگيش سريعتر از ديسك و صفحه كلاچ يك 405
حتي كندانسور و سيستم خنك كننده ماشين با هم فرق ميكرد
12:27  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
0

واسه همینه که ظرف دو سال وا میره و لش و خسته میشه و انگار چهل ساله بدنه داره کار میکنه
گزارش
پاسخ دادن
13:08  1395/10/07

جواب ب مهدی
2

پ چرا برا منکه چندین ساله انواع مدل سمند دارم هرکدوم هم بهره کردم اینطوری نشده؟؟؟؟ اشخاص مث شما باور دارن ماشین آهن پاره س برا همی همه گونه کار میکشن ازش ،هیچ دست اندازی مراعات نمیکنن در اینصورت ماشین از هم باز میشه حتی پژوی جنابعالی..
گزارش
پاسخ دادن
13:16  1395/10/07

مهدی
1

با 405 و پارس هم همین افراد رانندگی میکنند اما اونا اینطوری نمیشن . تا حالا از خودت پرسیدی چرا بدنه سمند اینقدر زود از ریخت میافته و خسته و وارفته به نظر میاد ؟ تا حالا در مورد نقطه جوش های خیلی بیشتر بدنه سمند شنیدی که بعد از چند وقت باز میشن و همه بدنه میافته و سر و صدای کابین شروع میشه ؟ به سورن های چند سال کارکرده نگاه کن حال آدم بهم میخوره ازشون . این مشکل کلا درخانواده سمند وجود داره ولی 206 و پارس و 405 و تندر اصلا چنین مشکلی ندارند و یا خیلی خیلی کمتر هست .
گزارش
پاسخ دادن
13:27  1395/10/07

پاسخ ب مهدی
3

بنده ماشینمو آتیش بزنم شما خیالت راحت میشه؟؟؟
چندین ساله ک سمند دارم مطمئن باش با وجود همه اینای ک گفتین اگر راضی نبودم سمند نمیگرفتم،همون 206 ک گفتی آدم میترسه باهاش راه بره باز 405 از آون سرده! !! من واقعن نمیدونم چیو میخواید ثابت کنید هدفتون چیه ؟ شما سالهاست پژو دارید چون ازش راضی هستید بنده سمند دارم چون راضیم قطعا ن من میتونم شمارو قانع کنم ن شما منو،، همه اینها هم بحث الکی آخرش هم توهین میکنید!!!! شما هرچی بگید صحیح وقت جدال ندارم من🌹ولی با اینحال کم هم نمیارم
خیرپیش
گزارش
پاسخ دادن
13:36  1395/10/07

پاسخ ب مهدی
2

بنده ماشینمو ببرم آتیش بزنم شما خیالت راحت میشه؟؟؟؟؟؟
بنده سالهاست از ماشینم راضیم شماهم راضی هستید قطعا جدال بین ما هیچ وقت ن سودی خواهد داشت و ن فایده ای! چرا؟ چون ب هیچ وجه ن شما میتونید منو قانع کنید و ن من شمارو....فقط و فقط جوسازی میکنید ما مشکلات همدیگرو حل میکنیم شما جو نسازید و توهین نکنید هیچوقت با شما کاری نخواهیم داشت ی سر ب صفحه خودتون بزنید خواهید دید ک صاحبان پژو چه چیزای از پژو گفتن،
خیرپیششششش
گزارش
پاسخ دادن
13:44  1395/10/07

جواب ب ef7
7

كلا توي رده سمند اين گيربكس كل نيروي موتور رو حداقل 70 درصد رو هدر ميده
بهتون ثابت ميكنم 
1- وزن بالاي ماشين كه عملا بين 250 تا 300 كيلو سنگين تره يعني شما يك 405 حتي دوگانه سوز با باك گاز رو در نظر بگيريد مثل بوئينگ M92 چون سبك و چون طراحي آيروديناميك خاصي نداره براحتي دور ميگيره و سريع هم گيربكس روون ميشه ولي سمند اگر توي ايرباس نشسته باشيد متوجه ميشين وقتي توي بوئينگ هستي اين هواپيما براحتي دور ميگيره و بلند ميشه ولي توي ايرباس دقيقا مثل سمند (همه نوع مدليش حتي دنا) اين قانون سنگيني و آيروديناميك خاصش بخاطر وجود طراحي توي لبه ها باعث ميشه مثل ايرباس وقتي شما با دور بالا بخواي رانندگي كني مثلا دور موتور رو تا 4000 هزار بالا بيار بعدش برو دنده 3 ببين ماشين چجوري نيروش هدر ميره در حاليكه حداقل اگر روي اين گيربكس فكري ميكردند اين نيروي موتور فوق العاده قوي 100 اسبي اينجوري هرز نمي رفت
يك پهن پيكر با يك ريز پيكر در ضمن اصلا هيچ چيز سمند با 405 يكي نيست همش چاخان محضه 
12:24  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
.
2

جسارتا ممکنه بپرسم شما چند واحد مکانیک سیالات و CFD و انتقال حرارت و ترمودینامیک پاس کردید که به این قطعیت در مورد ایرودینامیک نظر میدید ؟
گزارش
پاسخ دادن
13:13  1395/10/07

پاسخ ب .
6

جسارت نباشه بنده در مقابل معلومات شما سیکل هم ندارم!!!!!!شما ب گفتگوهاتون مشغول باشید بفرمایید ☺😂
گزارش
پاسخ دادن
13:31  1395/10/07

جواب به نقطه
3

نقطه عزیز غیره آرو دینامیک بودن بدنه پارس و ۴۰۵ نیاز به دانش فنی نداره چون قیافه چهار گوش و بدون انحنا خودش گویای همه چیز هست در ثانی از طراحی۴۰۵ و فیس لیفتش یعنی پارس نزدیک به ۴۰ سال میگذره و اون زمان چیزی بنام آیرودینامیک خودرو به معنای امروزی مطرح نبود در مقابل در بدنه سمند رعایت اصول آیرودینامیک به شکل کاملا واضحی مشاهده میشه
گزارش
پاسخ دادن
14:55  1395/10/07

مهدی
0

وقتی تحلیلت بر اساس چشمت باشه میری سمند ef7 میخری دیگه
گزارش
پاسخ دادن
15:27  1395/10/07

پاسخ به مهدی
3

لابد شما بر اساس چشم عقل !!!!! و درایت رفتی کپی یه ماشین سی سال پیش رابا موتور واشرسوز و ۱۵ لیتر مصرف خریدی درسته؟
گزارش
پاسخ دادن
16:51  1395/10/07

جواب ب ef7
14

آقای محترمی ک با اسامی مختلف قصد بهم ریختن جو رو داری ،کمی خودت تعصب بذار کنار..بدنامی ای اف یا بدگویی درموردش هیچ آب و نانی براتون نمیشه،یکم مودب باشید یعنی چی شما کار زندگی ندارید هر بار میام اینجا حرفهای بی ربط شما همه جا بوده و هست !!!
12:21  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
ابراهیم
1

قطره چکون کجا بود از بس رخ و سواری پارس در این محدوده قیمت نسبت به بقیه رقبا که یا مثل ال ۹۰ کاریکاتوری هستن یا مثل سمند پیرمردی بهتره تقاضا واسه به شکل وحشتناکی افزایش پیدا کرده تازه عیب و ایرادهایی مسخره مثل قاط زدن مولتی پلکس و روغن ریزی و پاره شدن گردگیر پلوس هم نداره
12:01  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
رضا جان
3

اره پارس شما خیلی رخ داره بنز و bmw هم کم میارن جلوش!!!!
همون سمند پیرمردی شرف داره به این پارس خزی
گزارش
پاسخ دادن
12:46  1395/10/07

رضا جان
4

نقطه جان تو که هنوز بلد نیستی یک کامنتا درست بخونی چه ادعایی داری!!!من نوشتم کسی که از تکنولوژی سردر نمیارد!!! اونووقت میگی اگر از تکنولوژی سر درنمیاری؟؟!!! تو هنوزبلد نیستی یک کامت ساده را بخونی لعد اومدی از xu7 تعریف می کنی؟؟؟ منظورمو نفهمیدی نقطه جان!!
11:19  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
.
5

تو برو دیکته و انشا یاد بگیر یک کامنت درست و مفهموم نمیتونی بنوسی تو یک خط چهل تا اشتباه داری . تمام متن هایی که نوشتی همین طوری هستن اینقدر نامفهوم مینویسی که بعدش خودت میای ادعا میکنی این حرفا رو نزدی
ضمنا موتور آریسان رو تازه یادگرفتی بقیه رو هم کم کم یاد میگیری عجله نکن
گزارش
پاسخ دادن
11:33  1395/10/07

رضا
3

البته موتور آریسان با پژو پارس خیلی فرقی ندارن هر دو مصرف شون زیاده هر دو ترتری هستند هردو قدیمی هستند
گزارش
پاسخ دادن
11:42  1395/10/07

رضا جان
3

نقطه گفتم که تو برو درسو.مشقتو.بخون. تا یاد بگیری یک کامنت را بخونی. درضمن تو هم در نوشتن و هم خوندن هم بلد نیستی من اگر درنوشتن اشکال دارم.که ندارم!!! تو در هردومورد رابلد نیستی و اشکال داری تو هنوز سواد نداری باین همه ادعا که داری بعدش برامن ادعا می کنی. تو هنوز سواد را در حد کلاس اولی نداری!!!
طبیعیه که کم بیاری!!!!
گزارش
پاسخ دادن
12:06  1395/10/07

.
1

رضا جان تو از نظر خودت در هیچی اشکال نداری ! موتور ماشینت هم در هیچ زمینه ای اشکال نداره و بهترین موتور دنیاست !!
گزارش
پاسخ دادن
12:16  1395/10/07

پاسخ ب .
4

تو اصن ی اسم هم برا خودت نداری، حق تورو خوردن بیا شرکتم مدیر عاملت کنم فقط اینجا جوسازی الکی نکن جان مادرت
والا قباحت داره!!!!!!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
13:38  1395/10/07

مهدي
1

سلام به همه دوستان
اون دسته از كسايي كه سوال دارند گيربكس ef7 با موتور xu7 يكي هست يا نه؟
بايد به اطلاعتون برسونم كه در مورد ef7 هاي تكسوز گيربكس دقيقا يكي هست اما در مورد دوگانه سوز ها اينطور نيست و ضرايب دنده در دوگانه ها سنگين تره
بعنوان مثال در اي اف تكسوز و سمند موتور معمولي در دور 3500 به سرعت 120 ميرسيد اما در اي اف دوگانه در دور 3800 به سرعت 120 ميرسيد
اين موضوع رو بنده چندين با تست كردم و مطمئنم
10:40  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
ج
0

منم مثل شما هستم الان فاکتور شده
گزارش
پاسخ دادن
23:39  1403/12/20

.
2

ضریب گیربکس یکی هست . ضریب دیفرانسیل و کرانویل فرق داره .
گزارش
پاسخ دادن
11:03  1395/10/07

مهدی
3

از رضا جان بپرس خیلی اطلاعات فنی داره خخخخخخخ
گزارش
پاسخ دادن
11:35  1395/10/07

رضا جان
1

مهدی جان بهتره بجای چرت و پرت.گفتن که سودی نداره. برات!!! بری پارس رو دستت مونده رو بفروشی تا چند وقت دیگه xu7 ازرده خارج میشه. اونوقت بیشتر رودستت میمونه.!!!!! در ضمن تو اگر اطلاع داشتی نمیرفتی سراغ xu7 واشر سوز!!!!
گزارش
پاسخ دادن
13:02  1395/10/07

.
1

پارس رو دست کسی نمی مونه رو هوا میخرن چه صفر چه دست دومش
گزارش
پاسخ دادن
13:11  1395/10/07

رضا جان
1

نقطه جان پارس سال دیگه مثل سابق نیست!!! بازارش پس چرا اگه رو هوا میخرنش .فروش نقدی رو برداشتن و اسقاطی کردن!!!!! 200 تومن هم کم.کردن از قیمتش !!
انگار خبر نداری!!!
گزارش
پاسخ دادن
13:22  1395/10/07

مهرتاش
3

قیمت بالای ماشین دلیل خوب بودن اون نیست
10:30  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
حسام 2
0

داداش از بعد نوبت تحویلت سود تعلق میگیره مگه قبل تحویل سود تاخیر میدن
گزارش
پاسخ دادن
22:07  1403/12/20

طاها
0

خوب منم همین رومیگم چرابااین که تاخیرنداشته گزینه اش داخل کاستومراومده ؟؟ قبلانبوداصلا.امروزمیبینم زده یودتاخیر؟؟
گزارش
پاسخ دادن
22:48  1403/12/20

حسن
7

مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.... پژو پارس اگه خوب بود دلال ها اینجا نبودند و نمیخواستند نظرشون را به زور تحمیل کنند... پس یه جای کار میلنگه که دلال ها اینجا هستند...
10:28  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

سلام دوست من.
آذر ۶۰ روزه بوده تحویلش. مقایسه بخوایم بکنیم مثل این میمونه که مقلا من آبان ۹۹ روزه بودم. شما مهر ۹۰ روزه.
پس خیلی فرقی نداره.
در ضمن سفید ها شاسی شدن.
من بک دونه غیر سفید نشنیدم اینجا شاسی شده باشه
گزارش
پاسخ دادن
06:01  1403/12/21

طاهری
3

تو فکر کن خوب نیست نخر بذار تقاضا کمی کمتر بشه شاید زودتر تحویلمون بدن
گزارش
پاسخ دادن
11:04  1395/10/07

رضا
4

هنوز بعضیا نفهمیدن قیمت پارس چطور کاذب بالا رفته ایران خودرو این ماشین را قطره چکونی تحویل میده (چون خریدار زیادی نداره) تا از طریق دلال ها اونا بفروشه و قیمت به طور کاذب بالا بره پراید هم اگه تحویل ندهند قیمتش بالا میره... قانون عرضه و تقاضا را دلال ها بلد نیستند هرچی یه چی کمتر باشه قیمتش بالا میره این یه اصله تو تجارت... ولی سمند را همیشه در حجم زیاد تحویل میده بنابراین قیمتش نه زیاد بالا میره نه زیاد پایین... تو شهر ما که نمایندگی ایرانخودرو ماهی 3 4 تا پژو پارس تحویل میده ولی سمند هفته ایی 3 و 4 تا
10:26  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
پرشیا
2

طبق گزارش همین سایت آمار فروش پرشیا از مجموع فروش سمند و دنا و سورن و رانا بیشتر بوده . چطور میگی فروش نداره پرشیا ؟
گزارش
پاسخ دادن
11:09  1395/10/07

علی
3

خداوکیل این کل کل های شما خیلی مسخرَس، آقا هرکی یه سلیقه ای داره یکی از پارس خوشش میاد یکی سمند، هرکیم زور میزنه که بگه سلیقه من بهترینه، بعضیا جوری کل کل میکنن که انگار خداوکیل موتور و قطعات سمند و پارس رو خودشون طراحی کردن یا ایدش از مغز خودشون تراوش شده. آقا شمام اشتباه میکنی سمندم همچین مثل جوب آب روان نمیاد دست مردم، من سه ماهه منتظر ماشینمم هنوزم فاکتور نشده همین امروز اگه فاکتور بشه تازه به امید خدا ده روز دیگه میرسه دستم. ولی با این عرضه وتقاضایی که گفتین کاملاً موافقم. اینم بگم تموم ماشینای ساخت و منتاژ ایران همشون کاملاً شانسی هستن واسه بعضیا میبینی خوب در میان واسه بعضیام نه
گزارش
پاسخ دادن
11:49  1395/10/07

مهدی
0

مشکل جاییه که بعضی ها توهم پیشرفتگی ef7 برشون داشته و خیال میکنن ef7 تو ناسا ساخته میشه مستقیم رو ماشین اینا نصب شده بابا موتور 1640 سی سی که اینهمه ادعا نداره رو بدنه 1300 کیلویی خودم صد بار رانندگی کردم باهاش واقعا اگر دور موتور کمی پایین بیاد جون نداره راه بره . پشت چراغ قرمز وقتی چراغ سبز شد از همه ماشینها جا میمونی چون تا دور نگیره موتور اصلا راه نمیره . کپ کردنش هم که افتضاحه آدم جرات یه سبقت راحت رو نداره هر لحظه ممکنه این کپ کردنش ظاهر بشه
گزارش
پاسخ دادن
12:02  1395/10/07

نازنین
2

داداش مهدی راننده نیستی
گزارش
پاسخ دادن
12:54  1395/10/07

نازنین
2

یکی به این دلال ها بگه اینجا نمیتونی پارس ها را که رو دستت مونده آب کنی... پیشنهادم اینه دلال ها برن تو سایت دیوار ماشیناشون را آگهی کنند و پارس ها را زیر قیمت بدند دست مردم... اینجا فقط و فقط وقت خودشون را تلف میکنند در ضمن اینجا مردم از حقایق پارس مطلع میشن و دیگه نمیخرن
گزارش
پاسخ دادن
12:58  1395/10/07

امید
4

من هفت ساله تو بازار لوازم یدکی اهوازم از نظر من بهترین موتور بین ef7 و tu5 و xu7 موتور tu5 هست که تا حالا خرابی این موتور رو ندیدم شاید باورتون نشه
09:42  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
.
7

یکی مثل رضا جان که حتی نمیدونه موتور آریسان چیه باید هم بره ef7 بخره . اگر رضا جان ef7 نخره باید تعجب کنی
07:41  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
خریدار
0

مگه ۹ آذر ثبت نام داشت؟ تازه از ۱۲ یا ۱۳ آذر ثبت نام باز شد.
گزارش
پاسخ دادن
17:46  1403/12/20

محسن
0

مبارکه چه رنگی بود ماشین ؟
گزارش
پاسخ دادن
19:26  1403/12/20

رضا جان
3

اقای نقطه به هرحال به شما ارتباطی نداره. کسی هم که از تکنولوژی سر در نمیارد. و در عصر حجر گیر کردن. باید هم بری سراغ xu7
گزارش
پاسخ دادن
10:19  1395/10/07

.
3

اگر از تکنولوژی سر در نمیاری پس چرا همش ادعای تکنولوژی ef7 رو داری ؟ همینه دیگه فقط یک چیزهایی شنیدی ولی اطلاعات دقیق نداری
اطلاعات سطحی = خرید ef7
گزارش
پاسخ دادن
11:06  1395/10/07

.
2

رضا جان موتور آریسان رو یاد گرفتی چی هست ؟؟
سیستم تعلیق اصلا میدونی چیه ؟ تعریف و تاثیر گشتاور رو میدونی چیه ؟ فرق توان و گشتاور رو بلدی ؟ ارتباط سیستم های تنفسی و توزیع گشتاور رو بلدی ؟ ارتباط بین حجم موتور و توزیع گشتاور رو بلدی ؟ فرق پلتفرم و شاسی رو بلدی ؟ نحوه تولید گشتاور توسط موتور احتراق داخلی رو بلدی ؟
خوبه حداقل موتور آریسان رو یاد گرفتی فعلا . کم کم سایر موارد رو هم شاید متوجه بشی
گزارش
پاسخ دادن
11:12  1395/10/07

رضا جان
1

نقطه ب این حرف ها خودتو گول میزنی !!! لا این حرفا نمیتونی یک کامنت ساده را خوب بخونی!!! بچه جون برو سر درس ومشقت تا یاد بگیری یک کامت ساده را بخونی!!!! تو که هنوز بلد نیستی یک نوشته را بخونی چه انتظاری داری!!! برو تو سواد یاد بگیر !!!!نظر دادن پیش.کش!!!
گزارش
پاسخ دادن
11:34  1395/10/07

.
1

رضا جان دیگران تقصیری ندارند متن های تو به خاطر ضعف در انشا و دیکته معمولا نامفهموم هستند . راستی موتور آریسان رو یاد گرفتی ؟
گزارش
پاسخ دادن
11:47  1395/10/07

رضا جان
1

رضا sa تو هم تادیروز پول نداشتی بری یک چوب بستنی بخری!!!! حالا اومدی اظهار فضل میکنی . بنده خدا شرط میبندم داری از حسودیت نابود میشی. تو هم یگ گاری نداشتی سوار شی!!!
گزارش
پاسخ دادن
13:33  1395/10/07

کاربر: Reza Sa
1

اين بدبخت دوچرخه هم نداره. به خاطر سوزشش داره مياد اينجا كامنت ميذاره
گزارش
پاسخ دادن
12:07  1395/10/07

ماوی
3

بی کیفیت ترین خودروهای داخلی را بشناسید
براساس جدیدترین ارزیابی‌های صورت گرفته از کیفیت خودروهای سواری تولید داخل، مشخص شده که 11 مدل از حدود 30 مدل خودروی سواری تولیدی و مونتاژی در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند.
به گزارش کارنت به نقل از ایسنا، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر ماهه کیفیت خودروهای تولیدی و مونتاژی در خودروسازان داخلی را ارزیابی کرده و گزارش رده‌بندی کیفی این محصولات را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه می‌کند.
براساس جدیدترین ارزیابی صورت گرفته از سوی این شرکت‌ از کیفیت خودروهای سواری، مشخص شده که خودروهای سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ‌بک، سایپا ۱۱۱، پژو ۴۰۵، سمند، پژو پارس، ام‌وی‌ام ۵۵۰، لیفان X۶۰ و ام‌وی‌ام ۱۱۰S تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند
02:46  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
.
3

همش الکیه این چه آماریه که رانا که یه 206 ارزون سازی شده است را بالاتر از خود 206 قرار داده
گزارش
پاسخ دادن
08:21  1395/10/07

امیر
2

خود ايرانخودرو هم از اينهمه تقاضاي بالا واسه پژو پارس هنگ كرده اخيرا قيمت بازارش از 42 ميليون هم رد شد داره ميرسه به دنا به همين خاطر به حساب خودشون با پايين نشون دادن ايمني و هر كلكي ميخان يه مقدار تقاضا را تعديل كنند چون به شدت نگران موتورهاي ef7 توليدي انبار شده كه رو دستشون مانده هستند!!!
ولي زهي خيال باطل چون قيمت پارس تا شب عيد به مرز 50 ميليون خواهد رسيد
گزارش
پاسخ دادن
09:47  1395/10/07

علیرضا
2

داداچ اخیرا کجا بود پارس tu5همیشه بین 41 تا 43 بود البته تو بازار
گزارش
پاسخ دادن
10:01  1395/10/07

حسین
2

ای دون ای دون اصلا این حرف رو نزنید. پارس زیر 60-70 میلیون هم نمیمونه میزنه بالاتر. خراب هنگ ایران خودرو هستم !!!!!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
10:25  1395/10/07

ثابت قدم
2

براساس جدیدترین ارزیابی‌های صورت گرفته از کیفیت خودروهای سواری تولید داخل، مشخص شده که 11 مدل از حدود 30 مدل خودروی سواری تولیدی و مونتاژی در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند.
به گزارش کارنت به نقل از ایسنا، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر ماهه کیفیت خودروهای تولیدی و مونتاژی در خودروسازان داخلی را ارزیابی کرده و گزارش رده‌بندی کیفی این محصولات را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه می‌کند.
براساس جدیدترین ارزیابی صورت گرفته از سوی این شرکت‌ از کیفیت خودروهای سواری، مشخص شده که خودروهای سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ‌بک، سایپا ۱۱۱، پژو ۴۰۵، سمند، پژو پارس، ام‌وی‌ام ۵۵۰، لیفان X۶۰ و ام‌وی‌ام ۱۱۰S تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.
02:13  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
J4
0

سفید یا مشکی؟
گزارش
پاسخ دادن
16:29  1403/12/20

J4
0

سفید یا مشکی؟
گزارش
پاسخ دادن
16:31  1403/12/20

J4 آذر ۱۴۰۳
0

مبارک باشه نقدی بودی یا اقساط ؟
گزارش
پاسخ دادن
17:13  1403/12/20

امیر J4 ثبت نام آذر ۱۴۰۳
0

بله
گزارش
پاسخ دادن
21:09  1403/12/20

J4 آذر ۱۴۰۳
0

مبارک باشه نقدی بودی یا اقساط ؟
گزارش
پاسخ دادن
16:55  1403/12/20

امیر J4 ثبت نام آذر ۱۴۰۳
0

سلامت باشی، اقساط
گزارش
پاسخ دادن
19:05  1403/12/20

J4 مشکی آذر
0

ماشینت سفید بود ؟
گزارش
پاسخ دادن
19:34  1403/12/20

سلام
0

پس کی بود میگفت کلاس 16 منیفولد و دریچه گاز و .... با کلاس10 فرق میکنه.یه سری ها که تحویل گرفتن میگن هیچ فرقی به جز مخزن
گاز نداره.
لطفا کسی که دیده یا تازه تحویل گرفته اطلاع بده. ممنون.
01:39  1395/10/07
گزارش
پاسخ دادن
جعفر کلهری
0

بله میشه تعویض پلاک کرد
گزارش
پاسخ دادن
16:04  1403/12/20

رضا جان
9

سمند از نظر بدنه ایرودینامیک و هندلینگ و نرمی فقط شرف داره به این پارس‌خز و قدیمی
چون پارس نه هندلینگ و نرمی و تعادل سمند روداره!! نه موتور درست و حسابی داره و نه برنند درست و حسابی داره!!!! خخ
23:23  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
.
5

نمی خواد در مورد ایرودینامیک اظهار فضل کنی تو برو موتور آریسان رو یاد بگیر !
گزارش
پاسخ دادن
07:33  1395/10/07

رضا جان
1

تو هم برو از ef7 اطلاع بگیر ت یک خورده از موتور درست حسابی یک اطلاعی یاد بگیری !!! وتو عصر حجر نمونی!!
گزارش
پاسخ دادن
10:16  1395/10/07

.
0

تو بر چه اساسی میگی ایرودینامیک سمند بهتره ؟ تست تونل بادش رو دیدی ؟ ضریب درگ بدنه اعلام شده ؟ بر چه اساسی میگی ؟ همش شنیدی یکی گفته مغازه دار سرکوچه گفته واست ایرانخودرو تبلیغ کرده . همینه دیگه اطلاعاتت همینطوریه دیگه که اینقدر با تعصب از ef7 طرفداری میکنی . ef7 مزایای خودش رو داره اما تو همین مزیت هاش رو هم بلد نیستی . فقط چهار تا کلمه کلی و عوامانه جدید و پیشرفته و مدرن و سومین موتور دنیا رو شنیدی و تکرار میکنی
گزارش
پاسخ دادن
11:16  1395/10/07

رضاجان
8

پارس tu5 و xu7 اشغالن »!!!!الان بهترین انتخاب سمند و دنا هست البته بنظر من ef7 چون از نظر قدرت،شتاب سرعت،مصرف و تکنولوژی بهتر از این موتور های منسوخو ازرده خارجه ست!!.
22:17  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
شهاب
7

حالا چون ef7 خریدی بهترین ماشین هست؟؟
Tu5 هم بدرد نمیخوره به نظرت خخخخخ
هرکی هم ماشین مورد نظرشو میگیره میشه بهترین ماشین 😂😂
گزارش
پاسخ دادن
23:16  1395/10/06

ميثم
9

با يه ك نگاه ساده به اطراف و خيابون ها افزايش شگرف ef7 ها رو ميشه ديد اين نشون ميده طرفداراش روز به روز در حال افزايشه و مشتري هاي خودشو داره پيدا ميكنه بنده بياييد با انتخاب هماحترام بگذاريم با مغللطه كاري نميشه از مزاياي ef7 از بين محصولات داخلي غافل شد چرا كه همه جوره راضي كننده هست شتاب قدرت هندلينگ مصرف سوخت پايين موتور كم صدا ايمني را نميتوان كتمان كرد.
22:16  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
آیهان
9

چند توصیه
براي اينكه ماشينتون صبحها بهتر روشن بشه بايد باطريتون كامل شارژ بشه. به همين منظور شب قبل كه داريد به منزل براي پارك ماشين تشريف ميبريد، سعي كنيد در كيلومترهاي آخر مسير لوازم برقي پرمصرف رو خاموش كنيد تا دينام بتونه به خوبي باطري رو شارژ كنه. مثلا قبل از خاموش كردن ماشين شيشه هاي برقي رو بالا داده باشيد؛ از گرمكن شيشه عقب و مه شكن در كيلومترهاي آخر استفاده نكنيد. در صورتيكه به هنگام رانندگي در شب هم چراغهاي بزرگ و هم پروژكتور رو روشن كرديد يكي رو خاموش كنيد. و به محض اينكه نور پاركينگ براتون كافي شد قبل از خاموش كردن ماشين چراغها رو خاموش كنيد.
21:55  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
گاز
0

سلام دوستان سمند های مدل 95 مخزن گازشون 75 لیتریه، پس چطور توی قیمت ها نوشتن سمند با کپسول 100 لیتری 500 هزار قیمتش بیشتره؟ یعنی الان سمند گازسوز با دو نوع کپسول با گنجایش متفاوت می فروشن؟
21:46  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
کیوان
1

دوست عزیز واقعیت امر اینه که اوایل تولید سمند ef7 گازسوز کپسولش 100 لیتری بود بعدش شد 75 لیتری. اختلاف 500 هزار تومانی این دو مدل اونم به خاطر فقط 25 لیتر اختلاف کپسول اصلا معقول نیست
گزارش
پاسخ دادن
22:42  1395/10/06

حسین
10

بزنید دست قشنگه رو. سمند LX EF7 با 520 نظر در رتبه اول و ال 90 با 250 نظر در جایگاه دوم. ترتری ها هم که مدتهاست در دید نیستند. البته میدونیم موتور EF7 جعلیه و تو سربالایی نمیکشه ها. خواستم جلوتر بگم ترتری ها به زحمت نیفتن خخخخخ
21:30  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
آراد گل
0

بنده بیستم اسفند پلاک شده، کد R خورده و این یعنی 1403...!
گزارش
پاسخ دادن
09:45  1403/12/21

آراد گل
0

بنده بیستم اسفند پلاک شده، کد R خورده و این یعنی 1403...!
گزارش
پاسخ دادن
09:21  1403/12/21

آراد گل
0

درود خدمت دوستان
بنده فقط صبح ها سایت وضعیت مشتری رو چک می کنم، امروز بیست و یکم پلاک هم ثبت شد.
در سایپا یدک هم که سرچ کردم شماره شاسی با کد R ثبت شده بود (NAS111210R) که این یعنی مدل 1403.
بیستم اسفند فاکتور شده بود
واریزی اول 27 مرداد
تکمیل وجه 27 دی
و البته تحویل سخا 6 بهمن بود که به همین دلیل فاکتور شدن دیر شد.
شماره پذیرش هم 11936296 هست.
گزارش
پاسخ دادن
09:56  1403/12/21

reza
0

هر چی نظر بیشتر مشکلات و نارضایتی بیشتر....یعنی همه کسانی که پارس می خرند اشتباه می کنند و شما درست میگی ...بهتره یه نگاهی به تیراژ تولید بکنی
گزارش
پاسخ دادن
10:08  1395/10/08

سحر
4

سلام آقایون من تازه سمند دو گانه تحویل گرفتم تو دفترچه نوشته تا هزار کیلومتر اول نزارم دور موتور بیشتراز سه هزار بره. آقایون من ماشین اولمه دنده ها رو رو چه دور موتوری عوض کنم که ایده ال باشه؟ برای آبندی هم کمکم کنید ممنون میشم
18:12  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
کیوان
1

توی همون دور 3000 عوض کنید دیگه. بالاتر نبرید
گزارش
پاسخ دادن
19:31  1395/10/06

محمد
3

اولا مبارک باشه برای کارکرد بهتر تا کیلومتر 2000 ماشین بهش فشار نیار تا همون دور موتور 3000 دنده عوض کن بعد از 2000 روغن را عوض کن و یواش یواش دور موتور را بالا ببر
گزارش
پاسخ دادن
19:36  1395/10/06

امین021
0

سلام سحر خانم.طبق دستورات دفترچه عمل کن و تا کیلومتر ۱۰۰۰فقط با بنزین سوپر و از اون به بعد یواش یواش میتونی سرعتت رو بیشتر کنی.ولی تا 7000برای گیربکس ب موتور فشار نیاری بهتره بعد این کیلومتر تاپ اسپیدتم بیشتر میشه.
گزارش
پاسخ دادن
19:43  1395/10/06

امین021
1

و فراموش کردم دور موتور حتما کمتر از 3000باشه و رانندگی ارومی داشته باشید واز ترمزهای ناگهانی خودداری کنید.
گزارش
پاسخ دادن
19:46  1395/10/06

ایهان
12

البته بعضی جاها میگن ک خودرو های امروزی با گذشته فرق کردن و نیاز کمتری ب آب بندی دارن!! ولی خب توصیه هم شده ک زیاد فشار نذارین خودرو
تا کیلومتر 200 از دنده 1 و 2 دور موتور هم از2500 بالا نره بعد 200 کیلومتر اینبار دنده 1 و 2 رو تو دور موتور 3000 تعویض کنید تو کیلومتر 250 از دنده رو از دو ب 3 بزنید و چندکیلومتری با دور موتور 3000 برونید بعدش تا کیلومتر 600 میتونید از 1 تا 3 با دور موتور 3300 رانندگی کنید بعد 600 تعویض ب دنده 4 کرده و کمی زیر دور موتور 3000 تا کیلومتر 750 رانندگی کنید، بعد کیلومتر 750 تعویض ب دنده 5 کرده و تا کیلومتر 900 تو دور موتور زیر 3000 رانندگی کنید ؛دقت کنید در همه این موارد از فشار آوردن اجتناب کنی الکی شتاب نگیری مواظب چاله ها باشی آسیبی ب سیستم جلوبندی نرسه مدام آب و دما و روغن چک کنید بعد کیلومتر 900 میتونید برید اتوبان و با بیشترین سرعت 200 اگ نتونست ید 160 یا 170 هم کفایت میکنه تا کیلومتر 110 رانندگی کنید بعدش ببرید ب ایران خودرو برا سرویس اولیه،
اینا ی کتابیه برا خودش ولی آگ خوب عمل کنید عمر ماشین زیاد میشه البته روشها میتونه مختلف باشه
گزارش
پاسخ دادن
19:58  1395/10/06

امین ۰۲۱
1

سلام دوستان امروز از یکی شنیدم میگن گیربکس ای اف ۷ نسبت ب موتور پژویی یکم تقیر کرده درسته تقییرات توش اعمال شده یا نه همون مال xu7 هست مرسی
17:25  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
حسین
2

نه اقا امین همون گیربکس موتور xu7 هستش. این گیربکس رو هم عوض کنن خلاص میشیم
گزارش
پاسخ دادن
18:27  1395/10/06

ایهان
7

ما ک نشنیدیم ای کاش اینم عوض کنن چون واقعن دربرابر موتور ef7کم میاره بعضیاش گیربکس متلاشی میکنه اکثرن هم ب صدا میندازه اصن ب این موتور جواب نمیده، ایران خودرو ی فکری هم کاش ب گیربکس بکنه
گزارش
پاسخ دادن
19:36  1395/10/06

امین ۰۲۱
0

سلام اقای ایهان ینی شما از گیربکس ماشینت برای موتور ملی راضی نیستی خیلی صداش بلنده و ازار دهندس راستی دنده ها نرم میره جا یا نه مرسی
گزارش
پاسخ دادن
20:35  1395/10/06

ایهان
0

اوایل بله صدا میداد،من ماشینم با کیلومتر حدود 42000خریدم، دنده 3 مشکل جا رفتن داشت کشویی خراب کرده بود بخاطرش گیربکس پایین آوردم چیزی حدود 40 تومنی خرجش کردم و روغن خارجی ریختم براش الان هیچ مشکلی نداره و دنده هام ب خوبی بدون زور زیاد جا میرن ،مشکل های اساسی اینکه این گیربکس با این موتور سازگاری نداره و مهم ترین دلیل بی کیفیت بودن قطعات گ ب صدا میافتن،شما روغن مرغوب بریزید از هیچی بهتره
گزارش
پاسخ دادن
20:44  1395/10/06

ایهان
0

مث اینکه مشکل تایپی داشت،450 کلیه مخارج شد.
گزارش
پاسخ دادن
20:51  1395/10/06

ef7
0

این گیربکس توانایی انتقال گشتاور تا 180 نیوتن متر رو هم داره . از روی تعصب نظر ندید و ضعف ef7‌رو به پای گیربکس نندازید . برید خودتون مشخصات دقیق گیربکس رو مطالعه کنید
بی دلیل نیست که میگن نداشتن اطلاعات فنی دقیق = خرید ef7
گزارش
پاسخ دادن
07:35  1395/10/07

SoHeIl
8

این کامنت فقط اختصاصی آقا Reza xu7 هست
آقا رضا اسمش قبلا rezaxu7 که بنا به دلایل معلومی اسمشو به reza sa تغییر داده میدونید بخاطر چی؟ بخاطر اینکه xu7 کلا داره رده خارج میشه احتمالا یه دو سه ماهه دیگه به reza ... تغییر بده
16:34  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
حسین
8

ایشون اخیرا پارس tu5 خریدن. البته تو سربالایی نمیکشه ها. خواستم گفته باشم
گزارش
پاسخ دادن
18:23  1395/10/06

+
0

سلام . لطفآ فقط اگر مطمئن هستید و اطلاع دارید جواب بدهید :
1- به غیر از پولی های دینام و هرزگردها بقیه ی پولی های متصل به تسمه پروانه هر کدام مربوط به چیست ؟ ( یعنی دقیقآ مشخص کنید که کدام پولی مال کدام قطعه است ) // 2-آیا در سمند شما چراغهای موجود در بدنه ی درب صندوق عقب بدون قاب است و سیمها پیداست؟
3- وقتی در پمپ بنزین درب باک را باز می کنید آیا هوای فشرده دارد ؟
16:06  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
آیهان
8

شما کاپوت بزنید بالا نگاه کنید بجز تسمه تایمینگ همگی مواردی ک گفتید مشخصه، پولی دینام پولی کولر پولی پمپ هیدرولیک ی تسمه سفت کن بالا یکی پایین ،تو ای اف دوتا پولی دنده بالا یکی پولی سر میلنگ پایین و یدونه هم تقریبا وسط تسمه سفت کن،
قاب چراغ جعبه منکه تا بحال تو سمندهام ندیدم البته دوستم ی مدل قدیمی فک کنم 82 یا 83 بود داشت مال آون همین قاب ک شما گفتید با دو پیچ ب جعبه متصل بود قشنگ کرده بود ماشینشو
باک بنزین هم مشخصن بخاطر بخارات بنزین اونم تو طولانی مدت ک درب باک باز نشده میتونه کمی گاز یا همون بخار داشته باشه، ولی خیلی زیاد ن
تا این حد میدونم🌹🌹🌹
گزارش
پاسخ دادن
19:02  1395/10/06

حمید
1

خودروی سمند ال ایکس ، تک گانه فروش فوری ابان ماه کد 29340 کسی تحویل گرفته
ثبت نام من 15 / 8
مشهد
15:49  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
امین
0

نه منم 8/8 ثبت نام کردم هنوز ندادن
گزارش
پاسخ دادن
18:17  1395/10/06

حمید
0

اقا شما هم هنوز فاکتور نشدی؟؟
گزارش
پاسخ دادن
10:02  1395/10/13

مجید
6

بنظر من بهترین کاربردی که واسه xu7 میشه پیدا کرد استفاده روی وانت هست چون اصلا مشخصات موتور یه ماشین سواری و خانوادگی را نداره هم صدای ناجوری داره و هم بدرد سرعت و جاده نمیخوره مصرفشم که دیگه حرف نزنیم سنگین تره بنظر من اگه واسه پارس وانت استفاده بشه خوب جواب می ده چون تا دور ۳۰۰۰ جواب مثبت میده و واسه وانت و باربری بیشتر از دور ۳۰۰۰ نیازی نیست
15:30  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
حمید
3

فعلا که بهترین عملکرد رو در جاده همین xu7‌داشته مخصوصا در جاده های کوهستانی با سرنشین زیاد . tu5 که ضعیفه واقعا و ef7‌ هم که هر روز یک ایراد عجیب و غریب جدید پیدا میکنه
گزارش
پاسخ دادن
15:38  1395/10/06

حامد
7

داش حمید قبول کن ای اف سون از همه خودروهای داخلی بهتره خودتو گول نزن برادر، همه میدونند ای اف سون سرتره به خودت زیاد فشار نیار شماهم میخری برادر سکته میکنی کار دستمون میدی ها
گزارش
پاسخ دادن
16:36  1395/10/06

.
2

آقا حامد برو این حرفا رو به امداد خودرو بگو شاید زدنش واسه سمندهای امداد خودرو . تو فهمیدی ef7 بهترین هست اما امدادخودرو نفهمیده هنوز . برو راهنماییشون کن
حتی خود امدادخودرو هم ef7 رو قبول نداره و میدونه تو کار دوام نمیاره و هر روز یک مشکل جدیدی بالا میاره . همه سمندهای امدادخودرو موتور xu7دارند چون مطمئن و سخت جون هست
گزارش
پاسخ دادن
17:00  1395/10/06

حامد
4

اگه هر ای اف سون رو بزنند رو امداد خودرو دیگه ای اف سون ای اف سون نمیشه میشه یه ماشین لشی مثل xu7. ای اف سون یعنی برفراز
گزارش
پاسخ دادن
18:04  1395/10/06

حسین
6

ای اقا امداد خودروها از همین موتور xu7 هم سردرنمیارن که. نهایت مهارتشون تعویض فیوزها و تسمه ها ( بجز تسمه تایم ) هستش.
گزارش
پاسخ دادن
19:37  1395/10/06

محمد
6

دلیل گذاشتن xu7 روی امداد خودرو اینه چون رو دستشون مونده در ضمن جدیدا ef7 با جلو پنجره حدید رو امداد خودرو گذاشتند
گزارش
پاسخ دادن
19:39  1395/10/06

ثابت قدم
7

همه خودروها یا خوبن یا بد، اگه بین بدوبدتر انتخاب کنیم، بنده چون توی این ۱۳ سال اخیر،همه نوع خودم و پدرم و برادرم داشتیم، انصافا اولویت اول برای بنده، شخص بنده و نظر بنده، تندر نود بوده، بعد سمند،و از پارس متنفرم، هر ماشین دیگه ای بجز سمند بین شهرها مسافرکشی میکرد تابحال ازبین رفته بود، ولی سمند خیلی الهام بخش و آرام بخش، قدرت مانورش هم یک و نیم برابر پژو است،
15:03  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
رضا جان
1

دقیقا درسته.
گزارش
پاسخ دادن
15:20  1395/10/06

حمید
3

اینهایی که مسافرکشی کردن بین شهرها همه xu7 بوده موتورشون . اگر از ef7 اینطوری کار بکشن ظرف شش ماه باید بری یک موتور نو بخری . ef7 همینطوری از زیر پارکینگ خونه کلی مشکل پیدا میکنه دیگه وای به حال شرایط سخت . از طرفی بدنه سمند هم خیلی زودتر از 405 میافته و خسته به نظر میاد این رو همه دیدم عینا
گزارش
پاسخ دادن
15:40  1395/10/06

حمید
3

رضا جان یاد گرفتی موتور آریسان چیه ؟؟ به جای نظر دادن برو کمی تحقیق کن در مورد همین چند تا ماشین داخلی شاید اطلاعاتت بالاتر بره نظر دادن پیش کش . باز خوبه امروز یک نکته جدیدی یاد گرفتی و فهمیدی موتور آریسان همون پیکان هست
گزارش
پاسخ دادن
15:45  1395/10/06

رضا جان
4

هروقت شما یاد گرفتید من هم یاد میگیرم!!
گزارش
پاسخ دادن
18:06  1395/10/06

امین
4

وgی دوستان این جریان موتور xu7 ترتریه واقعا امروز برام ثابت شد . داشتم پیاده تو یک کوجه خلوت و ساکت راه می رفتم دیدم پشتم یک ماشین صدای موتورش واقعا صدای تر تر میداد رد میشه , برگشتم دیدم سمنده ! با خودم گفتم یا ال ایکسه یا اس اف سون شک کردم . وقتی پشتشو دیدم , دیدم به به سمند SE با موتور ترتریه xu7 !!!
14:31  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
رضا جان
6

بله درسته موتور xu7 ترتری با اون صدای بد و عجیبش خیلی‌ بده و ازار دهندست. علاوه بر این مصرف زیاد ،واشرسوزوندش ازار دهنده است. و این 8 سوپاپ تکنولوژی و پیشرفت کشور را در خودرو سازی عقب انداخته !!! ولی خب بین بد تر و بد باید انتخاب کنیم.
فعلا ef7 وضعیت بهتری نسبت به. xu7 داره!!
گزارش
پاسخ دادن
14:59  1395/10/06

مهدی
0

اقای عزیز ای اف سون شاتون میزنه و واشر میسوزونه
گزارش
پاسخ دادن
15:43  1399/07/15

ثابت قدم
0

نمیدونم چرا ما ایرانیا، ماشین خودمون بهترینه،از طلاس، ولی مال همسایه آشغاله،درسته فرق دارن ولی نه تا این حد، میخوایید دعواها تموم بشه،و واقعا فرق خودروها رو بدونین، از زبان صدا وسیما و کارشناسان و مدیران اسبق ایرانخودرو، تفاوت خودروهاتونو ببینید، عاقلانه و عادلانه،اینم لینک فیلم ولی تا آخر ببینید. لطفا
http://www.aparat.com/v/wh0V5
14:05  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
پارس و اریسان دو قلو های یکسان !!خخ
10

چه نخواهید و بخواهید وانت اریسان ابروی پارس ررو برده . همون که اریسان ابرو پارس رو برده برا من بسه. پارس همینطوری قیافه خزو قدیمی داره وخجالت اوره دیگه اریسان هم اومد روش!!!!!
13:37  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
احمد رضا
0

تا 3 هزارتا بهش فشار خیلی نیار همین
گزارش
پاسخ دادن
12:56  1403/12/19

مرتضی
0

آب میریزی توش درشو می بندی. آب بندی میشه.
گزارش
پاسخ دادن
13:19  1403/12/19

میرزاده مشفقی
0

سلام دفترچه خودرو رو از سایت سایپا دانلود کنید ، تو قسمت آب بندی البته نکته خاصی نداشت فقط گفته بود از رانندگی یکنواخت طولانی مدت خودداری کنید.
زباد به موتور فشار نیارید .. اجازه بدید اروم گرم و سرد بشه ، قبل خاموش کردن اجازه بدین فن خاموش بشه . ترجیحا یمدت اول صبح که سرده روشن نکنید. خیلی پر گاز نرید و اینکه اب بندی دیگه معنای اب بندی نیست فقط مراعات کردن حال ماشینه تا اینکه اصطلاحا قطعات باهم مچ بشن
گزارش
پاسخ دادن
16:03  1403/12/19

ثابت قدم
0

البته خواهش میکنم التماس میکنم تا کامل و تا آخر ببینید تا متوجه بشیدتا به همه دعواها پایان داده بشه، تا آخر، نظر همه کارشناسان و مدیران اسبق ایرانخودرو و سایپا

http://www.aparat.com/v/wh0V5
13:10  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
مهدي
0

سلام دوستان
جهت رفع صداي بم موتور تو دور 3500 الي 4000 چه پيشنهادي داريد؟
ماشين من مدل 94 و فقط 25 هزار تا كاركرده
تو اين مدت هم نه معكوس و نه شتاب و نه اينجور كارا كردم به نظرم تمامي دسته موتورها سالمند
از طرفي روغن 10-40 برند توتال ميريزم
ولي شمع ها همان فابريك كارخانه هستند
البته صدا تا دو 3600 كه سرعت نزديك 115 ميشه هم عادي و كمه اما از اون به بعد و سرعت 120 صداي هوووووم مياد البته زياد نيست اگه پخش ماشين روشن باشه و دقت نكني نميفهمي
با اين توضيحات آبا اين صدا دبگه همينه كه هست و طبيعيه يا بازم جاي كار داره؟
12:54  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
ایهان
0

سلام دوست عزیز.
بنده هم این مشکل رو داشتم مکانیکای زیادی انواع اقسام راه همراه با خرج زیادی دستم گذاشتن ک فایده ای نداشت، خودم دست بکار شدم برخلاف دسته موتور چپ ،دسته موتور زیر باطری ماشین بنده خراب شده بود تعویضش کردم دسته موتور سمت چپ هم واشر مخصوص مقاوم زیرش گذاشتم و کلیه لاستیک های اگزوز رو با نوع نرم ترش تعویض کردم الان تا 110 هیچ صدای نداره از 110 تا 120 کمی بم و از 120 ب بعد اصن صدای موتور نمیاد !!!جالبه بدونید ایران خودرو بردم اصن زحمت نداد بیاد نگاه کنه از همونجا گف همشون اینطورین درست نمیشن!!!!!! ک بنده درست کردم شما هم امتحان بکن ایشالا درست میشه و اینم بگم ک زیاد حساسیت نشون نده 🌹
گزارش
پاسخ دادن
14:20  1395/10/06

مهدي
0

آقا ايهان عزيز
موقع تعويض دسته موتور كاركد ماشين شما چقدر بوده؟
آخه من فكر نميكنم ماله دسته موتور باشه آخه ماشين اصلا لرزش نداره فقط صداي هووووووووم مياد
از طرفي لاستيك نگهدارنده اگزوز واقعا روي اين صدا تاثير داره؟
گزارش
پاسخ دادن
15:39  1395/10/06

علی
1

خرابی دایم دسته موتورها قسمتی از وجود ef7 هست چون این موتور مال این بدنه نیست . جای دسته موتورها برای موتورهای xu هست که مایل نصب میشن . این مشکل دسته موتور رو tu5 روی 405 و پرشیا هم نداره چون عمودی نصب شده مثل ef7 و مجبور شدن دسته موتورها رو درازتر کنن و چون ef7 و tu5 دنده معکوس زیادتری هم لازم دارند خیلی زود دسته موتورهاشون خراب میشه
گزارش
پاسخ دادن
15:50  1395/10/06

ایهان
1

مال من درست 50000 صدا بیشتر شد!!!البته بنده کاتالیستم هم خرابشده بود تعویض کردم،بله مشکل از دسته موتور میتونه باشه چون جنس نامرغوب هس همشون زود از بین میرن،راستی تو یجا هم دیدم ک با عوض کردن انبار اگزوز وسطی مشکلش حل شده، تو ایران خودرو هم دیدم ک ب سبب کیفیت بد ماشین صفرکیلومتر اینجوری شده بود !!! آون انبار کلهم عوض کردن درست شد
بنظر من ی نفر فنی پیدا کن بده ی نگاهی بندازه و آخرین نظرم اینکه کلا دست نزن
گزارش
پاسخ دادن
16:45  1395/10/06

مهدي
0

ممنون بخاطر رلهنماييتون
من از چند نفر ديگه هم پرسيدم مثل اينكه اين صدا جز لاينفك اين مدل موتوره
و با انجام اصلاحات صدا ار بين نميره بلكه كمتر ميشه
ماشين من هم تا سرعت 115 و دور موتور 3600 اصلا صدا نداره
ولي از اون به بعد صدا بم ايجاد ميشه
هدفم از سوال اين بود كه ميخواستم برام مشخص بشه كه اين صدا شايد طبيعيه باشه و من بيخودي حساسم
آخه من قبلا اس ال ايكس tu5 داشتم كه اصلا صدا نداشت و الان دارم اين دو موتور را با هم مقايسه ميكنم كه شايد كار درستي نباشه
گزارش
پاسخ دادن
17:37  1395/10/06

رضا جان
3

ببین اقای باهوش ef7 نگفتم موتورش xu7 است گفتم بهش میخوره xu7 روش باشه . کسی که بلد نیس یک کامنتا درست بخونه سبب خریدن پلرس ترتری میشه!!!
درضمن هیچ شکی نیست که همین اریسان ابروی پارس ترتری شما و امثالتون روبرده . تو کبکه هنوز بلد نیستی یک کامنتا درست و حسابی بخونی . طبیعیه که بری سراغ پارس ترتری اقای ef7
12:42  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
مجید
0

سلام امروز با نمایندگی تماس گرفتیم گفتن اصلا تحویل بهمن تارا دستی فاکتور نشده
ما تکمیل وجه ۲۹ آذر بوده و تحویل ۳۰ بهمن
اما هنوز فاکتور نشده
گزارش
پاسخ دادن
11:49  1403/12/19

علیرضا
0

سلام داداش ماشینت چه رنگیه منم واریزی 27 آذر ولی هنوز فاکتور نشده
گزارش
پاسخ دادن
12:54  1403/12/19

علیرضا
0

سلام داداش ماشینت چه رنگیه منم واریزی 27 آذر ولی هنوز فاکتور نشده
گزارش
پاسخ دادن
13:44  1403/12/19

علیرضا
0

سلام داداش ماشینت چه رنگیه منم واریزی 27 آذر ولی هنوز فاکتور نشده
گزارش
پاسخ دادن
17:05  1403/12/19

علیرضا
0

سلام داداش ماشینت چه رنگیه منم واریزی 27 آذر ولی هنوز فاکتور نشده
گزارش
پاسخ دادن
19:52  1403/12/19

علیرضا
0

سلام داداش ماشینت چه رنگیه منم واریزی 27 آذر ولی هنوز فاکتور نشده
گزارش
پاسخ دادن
11:14  1403/12/19

مجید
0

سلام امروز با نمایندگی تماس گرفتیم گفتن اصلا تحویل بهمن تارا دستی فاکتور نشده
ما تکمیل وجه ۲۹ آذر بوده و تحویل ۳۰ بهمن
اما هنوز فاکتور نشده
گزارش
پاسخ دادن
11:46  1403/12/19

مسعود
0

سلام سفید هست
گزارش
پاسخ دادن
11:56  1403/12/19

ef7
3

دقیقا نوشتی فکر کنم xu7 روش باشه . خوبه که هنوز کامنت ها هست و همه میتونن ببینند !!
ضمنا طلا که پاکه چه منتش به خاکه . مردم دقیقا خلاف نظر تو فکر میکنند و آمار عالی فروش پرشیا علیرغم قیمت بالاش خودش گویای همه چیز هست . مردم پرشیا گران تر رو که باید کلی هم تو نوبت باشی و یا کلی بیشتر از بازار بخری چندین برابر دنا و سمند و سورن میخرن . سمند و ef7 بازی رقابت رو کاملا باخته این یک واقعیته
گزارش
پاسخ دادن
12:48  1395/10/06

ef7
3

رضا این دقیقا کامنت خودت هست که من کپی کردم و قرار میدم تا ببنین همه :
"" اقا نمیدونم چرا هر وقت پارس رو میبینم به یاد وانت اریسان میافتم .!!
چون اریسان وانت جدید پارسه!! چون با هم مو نمیزنند هههه
فک کنم رو اریسان موتور معروف xu7 ترتری باشه !! چون خیلی بهم میان خخخخ ""

تو تا همین امروز فکر میکردی روی آریسان xu7 نصبه . تو حتی موتور ماشینهای داخلی رو هم نمیشناسی !
گزارش
پاسخ دادن
13:06  1395/10/06

رضا جان
1

بله درست گفتم که پارس با اریسان مو نمیزنن چون که قیافه هردوشون مثل همه . درضمن من حرفی را که زدم رو میگم زدم نمیزنم زیرش بعدشم با این حرفا نمیتونی بازار شکست خورده پارس ترتری رو برگردونی . بعدش من گفتم بهش میخوره xu7 . اریسان ابروی پارس و پژو رو برده واقعا!!!
گزارش
پاسخ دادن
13:25  1395/10/06

حمید
3

رضا جان تو هم بازی رو باختی رقیقا عین ef7 ! دیگه همه فهمیدن سطح اطلاعاتت چقدره . یاد گرفتی موتور آریسان چی هست ؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
15:42  1395/10/06

رضا
9

من که با سمند ef7 88 با کارکرد 250 هزارتا تا حالا از هیچ پژو پارسی عقب نموندم چه تو شتاب په تو تاپ اسپید... چه تو گردنه چه تو کفی چه ماشین پر باشه چه خالی چه کولر روشن چه خاموش .. حتی از l4 هم عقب نمیمونم... اینا که میگن ef7 کشش نداره یا راننده نیستن یا تاحالا سوارش نشدند یا دلال هستند ... ef7 تو سرعت بالا واقعا قدرتمند تر از پژو ترتری هست وقتی باش 190 تا راحت آدم باهاش میره ماشین بدون لرزش هست ولی پارس از 140 تا به بالا لرزش داره....
12:25  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
ef7
3

آره تو از نیسان ماکسیمای 3000 سی سی هم جا نمی مونی . هر کسی کمی این ماشین ها رو بشناسه میدونه L4 بهترین موتور ایرانخودرو بود و هیچ ماشینی حتی 206 تیپ 5 با Ecu بوش 7.4.4 هم به گردش نمیرسید چه برسه به سمند ef7 که پشت چراغ قرمزها از پراید هم جامیمونه و باید نیم صاعت صبر کنی تا دور موتور بالا بیاد و بعدش راه بره
داداش ما این ماشین ها رو صد بار تست کردیم درگ گذاشتیم تایم گرفتیم مسافرت رفتیم تعمیرگاه بردیم تست داینو گرفتیم هم زیر و بالاشونو میدونیم دیگه چیه برو اینها رو واسه کسی بگو که ندونه L4چیه ef7 چیه . شماها کم کم شورلت کامارو رو هم میگیرید !
گزارش
پاسخ دادن
12:55  1395/10/06

ef7-vvt
7

دقت کردید مثال های این پارس سوارا فقط بر اساس ماشینای عطیقه زده میشه! نیسان ماکسیما مال عهد تیرکمون!!! زانتیا مال عهد شاه سلطان حسین! پارس xu7 مال عصر پارینه سنگی!!! بابا اگه قصد مقایسه دارید برید سراغ النترا و سوناتا نه این رد خارج های 30 تا40 سال پیش
گزارش
پاسخ دادن
14:11  1395/10/06

علی
1

اولا برو روی دیکته کلمات کمی کار کن بهتره . دوما ماشینی که اصولی طراحی شده باشه اگر حتی قدیمی هم بشه خیلی بهتر از یک ماشین جدید هست که جعلی و بی اصل و نسب باشه . ماکسیمای قدیمی و زانتیای قدیمی هزار شرف دارن به اسباب بازی های جدیدی که هیچ ارزشی ندارن . بله خوبه ماشین جدید باشه اما نه اینکه اسباب بازی جدید باشه ! ماشین با اسباب بازی فرق داره ! هنوز ماکسیما و زانتیا نسبت به خیلی از این ماشین های جعلی جدید ارزش خیلی بالاتری دارن
گزارش
پاسخ دادن
16:04  1395/10/06

ef7_vvt
2

علی آقا من به شما توصیه افکار و تعصبات قدیمی را بنداز دور ،یه محصول هرچقدر هم در زمان خودش خوب و عالی بوده باشه نباید در زمان حال روش حساب باز بشه این طرز فکر جامعه و افراد جامعه را دچار بلای درجا زدن میکنه من شخصا حاضر به خریدن هیچ ماشین ایرانی نبودم ولی تلاش ایران خودرو برای پیشرفت و ساخت موتور ملی من را علاقه مند به خریدن سمند کرد
گزارش
پاسخ دادن
17:11  1395/10/06

مهران
8

دوستان قبول کنید فعلا بجز ef7 در صنعت خودروی کشور موتور درست حسابی نداریم دو تا هشت سوپاپ عطیقه به اسم xu7 و xum که بشتر شبیه داغ ننگ میمونن و دو تا ۱۶ سوپاپ ساده و کم حجم به اسم k4m و tu5 که به زور روی خودروهای کوچیک و شهری جواب میدن اونم تا وقتی کولرشون را روشن نکرده باشی
11:31  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
علی
7

تا وقتی مبنای تحلیل موتور توسط شما تعداد سوپاپ ها باشه باید هم بری ef7 بخری . موتورهای کرایسلر HEMI هم در هر سیلندر دو سوپاپ دارند لابد اونها هم خوب نیستند . ما بعنوان مصرف کننده چیکار تعداد سوپاپ داریم ؟ اصلا چیکار نحوه عملکرد موتور داریم ؟ بعنوان مصرف کننده باید عملکرد خروجی موتور رو نگاه کنی . موتور 16 سوپاپ باشه اما به علت ضعف گشتاور دور پایین تو سربالایی جون بکنه خوبه ؟ بله موتور خوبه 16 سوپاپ باشه اما به شرطی که قبلش حجمش هم کافی باشه . موتورهای ef7 و tu5 ضعف گشتاور دور پایین دارند این رو باید پذیرفت . موتور xu7 و xum هم مصرف بالا دارند . اینها همه قبول . اما دور پایین و متوسط در رانندگی عادی خیلی مهم تر هست . شما وقتی عادی رانندگی میکنید دور موتور نهایتا 4000 تا 4500 هست و تا این دور گشتاور xu7 کاملا برتری داره و کشش بهتری هم داره . موتور L4 موتور کاملی بود که دیگه تولید نمیشه . هم دور پایین قوی بود هم دور بالا و دیدیم چه درنده ای بود . حالا tu5 و k4m حداقل اصولی طراحی شدن و مشکل ندارن اما ef7 هزار تا مشکل داره هر روز یک چیز جدید وای به حال روزی که باز بشه دیگه تمومه
گزارش
پاسخ دادن
11:57  1395/10/06

ایهان
10

ب لطف اطلاعات توی گوگل جوری دقیق میگین ک آدم صددرصد میبینه ک فقط و فقط در حد حرف میگید! !!!! کی تا حالا قلعه بابک رفته؟موقع برگشت از سمت قلعه از راه کنار ارس ،،،با 4 نفر سرنشین و کلی بار با همین ای اف سونم،خدای عالم شاهده سر بالایی شدید اونجا هیچ سمند پژو xu7ی نتونست پا ب پام بیاد تو آون شیب بالا هنو دنده 3 میخواست بدی هنوز رو گاز بود رو بنزین واقعن کیف کردم چطور بالا میرف جوری سربالایی سرپایینی شدید داشت ک آخرای راه لنت ترمز داغ کرده و فقط بوی بدی میومد..این اولین تجربه مسافرت بنده با این خودرو بود تازه گرفته بودمش اونموقع و ب همین دلیل تا حالا نگهش داشتم، چندوقت پیش هم ک خفه میکرد میدونستم مشکل داره و حلش کردم ب لطف دوستان الان از قبل هم بهتره کم نمیاره،
هدف من از گفتن اینآ رو کم کنی نیس فقط آون دسته از دوستان ک میگن کشش نداره خدای عالم شاهده هرچی بالا گفتم عین حقیقته،خواهش میکنم اول تست کنید بعد نظر بدید بنده برای بار هزارم میگم از خودروم راضیم .
گزارش
پاسخ دادن
12:41  1395/10/06

ef7
5

دنا که تست هم شده تو جواهر ده . از 405 جا میموند و داغ کرد مجبور شدن بزنن کنار . این که دیگه مشخصه
گزارش
پاسخ دادن
12:51  1395/10/06

کاربر: Reza Sa
6

tu5 افت کولرش خیلی کمتر از ef7 هست.
بعدشم جوری می گی موتور های کم حجم k4m و tu5 که انگار ef7 حجمش 3 لیتره!!! حالا خوبه ef7 هم یه موتور 1600 هست!
قبول کن پر دردسرتر از ef7 نداشتیم و نداریم و نخواهیم داشت
ضمنا همون xum که از نظر تو بده و پولشو نداری که بخری بهترین موتور ایرانخودرو هست. 162 نیوتن گشتاورش میاد تو و ماشینتو یه جا می بلعه.پس در مورد بزرگتر از خودت اینطوری حرف نزن
گزارش
پاسخ دادن
12:27  1395/10/06

omid slx
1

اس ال ایکس بهترین ماشین تو رنج قیمت سی و یک میلیونه الان صفرشو تو بازار سی و سه و چهارصد از رو هوا میبرن افت قیمتش از همه ماشینا کمتره حتی از پراید تنها رقیبش تو این قیمت سمند ef7 هست که موتورش بدرد گرما نمیخوره آمپرش بالا میره و تو گرمای جنوب با کولر بهش فشار زیادی میاد احتمال واشر زدن داره ولی احتمالش از موتور xu7 کمتره که واشر بزنه ضمناً ef7 بازار خوبی نداره افت قیمتش زیاده تازه اصلا حرف سمند یا 405 یا پارس xu7 رو نزنین که واقعا کیفیتشون خیلی خیلی کمه استهلاک زیاد مصرف دو برابر صدا دو برابر واشر سرسیلندر که فوری میزنن بعد از یه مدت گیربکسشون نشتی میده چون کاسه نمد ها همه جنس آشغال چینیه ولی بازار بهتری از ef7 دارن ef7 ایرادای برقی عجیبی بعضی مواقع میاره که نمایندگی و استاد کارا توش میمونن تعمیر xu7 آسون تره لوازمشم ارزون تره در آخر tu5 از همشون کم استهلاک تر کم صدا تر کم مصرف تر شتاب و سرعت عالی خرابی موتوری صفر صفر هرکی خرابی موتور tu5 دیده بگه من که هفت ساله تو بازار لوازم یدکی اهوازم ندیدم
10:06  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
مجید
9

tu5 در برابر قدرت ef7 حرفی برای گفتن نداره علاوه بر اینکه موتور فعلی که در ایران استفاده میشه کاملا سخت کشور چین هست و از tu5 فرانسوی خبری نیست و تمامی قطعات یدکی هم از نوع چینی در بازار موجوده ،علاوه بر این استفاده از موتور ساده و کم حجم tu5 روی سدان های بزرگ نتایج جالبی بهمراه نداشته برای مثال ۰ تا ۱۰۰ موتور tu5 روی سمند عدد بشدت ناامید کننده ۱۸ ثانیه را به همراه داشت و در حال حاضر tu5 با ضرایب بشدت سنگین دنده ها بر روی پارس و ۴۰۵ عملکرد متوسط رو به پایین داره که در زمان سنگین بودن ماشین و جاده های کوهستانی ضعف موتور آشکار میشه البته slx مشکل بزرگتری هم داره که ناشی از ظاهر بسیار قدیمی که نزدیک به ۳۵ سال بصورت تکراری چشم مصرف کننده را آزار میدهد و ساخت خودرو های آر دی و روآ به همین شکل و شمایل حسی شبیه به خودروی پیکان در مصرف کننده تداعی میکنه
گزارش
پاسخ دادن
10:57  1395/10/06

.
1

آره tu5 و xu7 ساخت چین هستند اما ef7 مستقیم از خود ناسا میاد !!! ef7 موتور موشکه نباید با موتور ماشین مقایسه بشه
گزارش
پاسخ دادن
11:40  1395/10/06

مرتضی
2

ef7 ساخت هر کجا باشه مهم نیست مهم اینه که جدیدترین تکنولوژی آلمان را یدک میکشه
گزارش
پاسخ دادن
14:16  1395/10/06

رضا
8

پارس ترتری فقط و فقط به زور مصرف زیاد راه میره وگرن لگنی بیش نیست
09:06  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
قلی
4

البته راه رفتن که چه عرض کنم پسر عموی من یه پارس ۹۵ داره که بعد آب بندی با دنده پنج اگه تخته گازش کنی ۱۵۰ بیشتر نمیره البته رخ داره و از نظر زیبایی هنوز هیچ رقیبی در سطح جهان نداره همین زیبایی و رخ باعث شده کارشناسان پژو با دیدن فعال بودن خط تولید پارس در ایران دچار شوک بشن!!!!
گزارش
پاسخ دادن
11:13  1395/10/06

ef7
5

یکی مثل این رضا جان که حتی نمیدونه موتور آریسان چی هست باید هم بره ef7 بخره .
طرف فکر میکنه آریسان همون پارس هست !
نمیدونه کل سیستم تعلیق و موتور و گیربکس و دیفرانسیل آریسان همون پیکان و روآ هست .
اتفاقا آریسان رو هم همون هایی طراحی کردن که سمند و دنا و ef7 رو طراحی کردن و آرم کله اسب روش هم بیانگر همین موضوع هست.

رضا جان تو باید هم EF7 بخری و ازش با این تعصب هم طرفداری کنی . اصلا جای تعجب نداره از کسی که حتی نمیدونه موتور آریسان چیه . تو فکر کردی موتور آریسان xu7 هست !! خودت در پست های پایین تر نوشتی . از کسی که حتی همین سه چهار تا ماشین داخلی رو هم خوب نمیشناسه انتظار بیشتری نیست .
08:43  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
5

شما طرفدارای پارس اصلا اسم آریسان رو نیارید که براتون مثل تف سربالاست. کاپوت و درهای جلو و شیشه هاش و گلگیر دو طرفش و شیشه جلو و ستونهای جلو و از همه بدتر اون داشبورد به اصطلاح سوناتایی که عشق شماها بود، همش با پارس با کلاس شما یکی هستش. کاش حداقل موتورش رو نگه میداشتن تا حداقل مثل ال نود وانت باشه ولی...... در کل آریسان کل بدنه اش مال شما پارس سوارهای با کلاس، آرمش هم مال ما سمند سوارهای بی کلاس خخخخخخخخخت
گزارش
پاسخ دادن
09:10  1395/10/06

آریسان
5

آرم آریسان که همون آرم سمند و دنا و ef7 هست و همون هایی سرهمش کردن که دنا و سمند و ef7 رو سرهم کردن !!! آریسان هم قدر اصل و نسب داره که ef7 و سمند و دنا داره
گزارش
پاسخ دادن
09:39  1395/10/06

ef7
7

مهدی وقتی یکی مثل تو مبنای قضاوتش در مورد ماشین ها شباهت گلگیر دو ماشین باشه انتظار بیشتری هم ازت نیست . تو زیربندی و فنر بندی و موتور و جعبه دنده و سیستم تعلیق و دیفرانسیل و طراحی و مونتاژ رو ندیدی فقط شباهت گلگیر رو دیدی . مبنای قضاوت تو در مورد ماشینها در همین سطحه . مثلا از نظر تو دنا خوبه چون یک مانیتور داره چون گلگیرش با پیکان فرق داره !
راستی فیلتر روغن 405 به بعضی از مدل های روز میتسوبیشی هم میخوره پس حتما موتورهای میتسوبیشی بد هستند دیگه چون فیلترشون با 405 مشترک هست !!
بی دلیل نیست که میگن اطلاعات سطحی منجر به خرید به ef7 میشه
گزارش
پاسخ دادن
09:44  1395/10/06

xu7
4

این عزیزان پارس سوار انگار یادشون رفته که دو محصول با آرم پرافتخار پژو بنام پژو rd و پژو روآ وارد بازار شد که با شاسی ،موتور و سیستم تعلیق کامل پیکان به همراه آرم و بدنه پژو ساخته شده بود که سند افتخار ابدی برای پژو طرفداران این شرکت با اصل نسب شد
گزارش
پاسخ دادن
11:03  1395/10/06

ef7
3

ارزش موتور پیکان زمان خودش از ef7 الان خیلی بیشتر بوده موتور پیکان موتور ارزشمندی بود اما ef7 در زمان خودش هم موتور بی ارزشی هست و هیچوقت پژو اجازه نداد آرمش با نصب ef7 بدنام بشه . نصب شدن ef7 روی هر ماشینی مساوی است با زمین خوردن اون ماشین تو بازار . بدنام ترین و بدفروش ترین موتور همین ef7 هست چون به همه اثبات کرده که موتور جعلی و مشکل داری هست که با اولین خرابی دیگه سایر مشکلاتش هم به صورت زنجیر وار ظاهر میشن
گزارش
پاسخ دادن
11:43  1395/10/06

کاربر: Reza Sa
4

ببین آقای xu7 ، موتور پیکان اونقدر بهتر از ef7 بود که اجازه دادن رو اتاق 405 نصب شه ولی اجازه ی نصب ef7 رو ندادن.یعنی ef7 از موتور پیکانم کمتره
گزارش
پاسخ دادن
11:41  1395/10/06

سلام
0

دوستان کسانی که اطلاع دقیق دارن و تحویل گرفتن بگن که کلاس16 با 10 آیا تنها تفاوت فقط مخزنه. میخوام بدونم که تغییر بدم به کلاس 10 ضرر میکنم.
رنگ سفید
08:05  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
جی۴سفید، تهران
0

از بم ارسال کردن؟ منم شرایط شمارو دارم امروز پیگیری کردم هنوز خروج از بم نخورده بود.
گزارش
پاسخ دادن
17:13  1403/12/18

مجتبی بیرجند
0

سلام الان که شرایط تبدیل نداره برداشتن ... اگه تبدیل کردن خبر بدین دوستان عزیز EF7...
گزارش
پاسخ دادن
09:41  1395/10/06

قاچاقچی
8

دوستان عزیز بنده الان حدود ۱۰ ماه سمند ef7 دارم خیلی ازش راضیم صفر ۹۵ است تو جاده محرکست فقط شمع ماشین عوض کنید وngkژاپن با کد۶ بزارید ... اصلا این موتور گردنه نمدونم سبقت حالیش نیست اونایی که عشق سرعتن ef7 بهترین گزینست من خودم پژو tu5 داشتم پژوxu7 داشتم بخدا قابله مقایسه نیست با ef7 باید موتور ef7 رو با موتور زانتیا مقایسه کرد نه tu5 xu7
00:47  1395/10/06
گزارش
پاسخ دادن
1
4

ef7‌ تو کشش از xu7 هم کم میاره چه برسه به زانتیا . شما ها چه خیالاتی دارید
گزارش
پاسخ دادن
07:38  1395/10/06

بهبهانی
2

داداش وقتی کسی توی تکنولوژی جنگ دوم جهانی گیر کنه و ندونه cvvt چیه و روی موتور تویوتا و ef7 چکار میکنه بایدم به کشش موتورهای پیشرفته شک کنه
گزارش
پاسخ دادن
11:18  1395/10/06

ef7 سواران
1

کشش و شتاب ef7 را کسانی درک میکنن که تجربه لذت بخش رانندگی با ef7 را داشته باشن .از این پارس سوارا و عطیقه سوارا انتظار درک موتور با فن آوری پیشرفته را نداشته باشید
گزارش
پاسخ دادن
11:22  1395/10/06

ef7
2

اتفاقا تجربه کردیم و دیدیم تو سربالایی اگر دور ef7 زیر 4000 بیاد از پراید هم جا میمونی . کشش ضعیف ef7 تو سربالایی یک واقعیت محضه که نمیشه انکارش کرد
گزارش
پاسخ دادن
11:49  1395/10/06

سمند
0

به نظرم اساساسمند ef7باید بافراری و لکسوس مقایسه شود چون فقط این سه ماشین سیستم cvvtدارندپرشیا هم که دیگه موتورسش ماله خیلی سال پیشه دلال ها هم که دیگه بیکارشدن افتادن به خراب کردن نام سمندef7 ولی واقعا سمنداز لحاظ شتاب وسرعت وایمنی واقعا تکه من خودم تو اتوبان ساوه ۲۰۵کیلومتررفتم توسربالایی واقعا خیلی خوب میرفت مشکل این ماشین قیمت پایین این ماشینه وسلام
23:37  1395/10/05
گزارش
پاسخ دادن
آیهان
0

سریع‌ترین روش برای گرم کردن موتور، راندن خودرو است!

برخی افراد معتقدند که ممکن است توان‌سیال فرمان (روغنی که فشار پمپ‌های کنترل و تغییر زاویه‌ی چرخ‌های خودرو را ایجاد می‌کند.) به دلیل سرد بودن به خوبی در جریان نباشد. سیاتی با این فرضیه مخالف است. وی در این خصوص می‌گوید:

در صورتی که خودرو را در طول ۳۰ تا ۶۰ ثانیه‌ی اولیه‌ی حرکت، کمی سریع‌تر برانید، روغن به سرعت گرم شده و عملکرد معمول خود را ارائه خواهد داد. طبیعتا عملکرد پمپ‌های فرمان در ابتدا کمی با تداخل و تولید صدا همراه خواهد بود، اما روشن نگه داشتن موتور خودرو به مدت ۵ دقیقه، به هیچ‌وجه سودی برای توان‌سیال فرمان نخواهد داشت. در حقیقت استفاده نکردن از فرمان هیچ سودی برای پمپ‌های فرمان و توان‌سیال فرمان در بر ندارد.

در واقع در طول زمانی که شما برف‌های موجود بر روی شیشه‌ی جلو، عقب و پنجره‌ها را پاک می‌کنید، خودرو نیز آماده‌ی حرکت خواهد بود.
بعد آروم حرکت کنید تا خودروتون و گیربکس ب خوبی گرم شود.
امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم.
19:10  1395/10/05
گزارش
پاسخ دادن

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهریور A5 مشکی : 12 خرداد شاسی و فاکتور، 13 صدور بیمه نامه، 14 صدور پلاک، 27 دریافت پیامک تحویل کارت خودرو به پست، 29 دریافت کارت خودرو، در سایت اینترنتی کرمان موتور قسمت پیگیری وضعیت خودرو، مرحله "ارسال پلاک و مدارک" در وضعیت زرد است. امروز به دفتر مرکزی در تهران زنگ زدم گفتند ماشین به مقصد شهرستان بارگیری شده. به نمایندگی در شهرستان زنگ زدم گفتند سیستم نمایندگی وضعیت را در مرحله کنترل کیفیت نهایی نشان می دهد و به محض رسیدن ماشین به نمایندگی تماس خواهند گرفت.
صدرا : خدا لعنتشون کنه ایران خودرو سر موعد تحویل میده اینها عین خیالشون نیست
زمستان ۰۳ : افزایش از کی اعمال میشه ؟
شاهین G حواله : 🔴 سایپا مجوز افزایش قیمت گرفت/ 15درصد قیمت پایه سلام چه خبر از دعوتنامه های خرداد و تیر
عباسی : منم 22 ام فاکتور شدم و خبری از پلاک نیس اما گویت سایپا ر نظر اره پارکینگ ها رو خالی کنه و گفته تحویل میشه
حسین : منم مثل شما ۱۴ آذر تکمیل وجه کردم هیچ خبری نیست
Abbas : پونزده درصد افزایش قیمت محصولات سایپا تایید شد، شاهین جی میشه حدود هفتصد تومن، دم رفتن هم دست برنمی‌دارند! دوستان به نظرتون شورولت مالیبو بگیریم یا فورد فیوژن؟!
شاهین اتومات cvt اسفند : سلام به همه عزیزان کسانی که از 4 اسفند به بعد تکمیل و تکمیل سخا داشتن. اگر فاکتور شدن لطفا اطلاع رسانی کنن.
صدرا a5سفید شهریور : سلام تو این مدت کسی بوده شاسی شده باشه؟ یا تحویل گرفته باشه؟
رسول : من ۲۱ خرداد (۱۲ روز پیش) فاکتور شدم . هنوز هیچ خبری از پلاک شدن و تحویل خودرو نیست . اینا همینجوریش کار انجام نمی‌دادند . الان که بهونه جدید هم دارند .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : من تماس گرفتم تا یکشنبه تعطیله سایپا و تعطیلات براشون گفت بعد 6 تیر تازه شروع میکنن تولید را
سعد : بعد از ارسال مدارک و پلاک در کاستومر چه مدت طول میکشه خودرو رو تحویلی بدن لطفا اگر کسی اطلاعی داره در این زمینه یه جواب بده
علیرضا : سلام از پیش فروش بهمن خبری ندارید تا کی فکتور شده من 15بهمن ثبتنام تکمیل وجه 25اردیبهشت هستم
علی : دعوتنامه مرداد با قیمت و مهلت جدید باید صادر بشه
x33 mt , x55 : سلام، ثبت نام دومرحله ایی x33دنده در آذر، تسویه چک اسفند، پلاک و بیمه و کارت سوخت اسفند 403، موعد تحویل سیستمی 16 اردیبهشت،.. دوستان بنده پنجشنبه 29خرداد بعد از 40 روز تاخیر سیستمی تحویل گرفتم، فقط برای تاخیر و دیرکرد، گفتن به واریز اولیه فقط 12% تاخیر تعلق میگیره... که تهدید به شکایت کردم ماشین روغن کم داشت، باد لاستیک ها هم خالی شده بود.. زیرپا هم داخل اتاق، درین کولر آب می داد... انشالا سایر دوستان هم ماشیناتون را ازین آقایون بگیرید و حتما به سایرین توصیه کنید از نمایندگی ها خرید نکنند
x33 mt , x55 : سلام، ثبت نام دومرحله ایی x33دنده در آذر، تسویه چک اسفند، پلاک و بیمه و کارت سوخت اسفند 403، موعد تحویل سیستمی 16 اردیبهشت،.. دوستان بنده پنجشنبه 29خردا بعد از 40 روز تاخیر سیستمی تحویل گرفتم، فقط برای تاخیر و دیرکرد، گفتن به واریز اولیه فقط 12% تاخیر تعلق میگیره... ماشین روغن کم داشت، باد لاستیک ها هم خالی شده بود.. زیرپا هم داخل اتاق، درین کولر آب می داد... انشالا سایر دوستان هم ماشیناتون را ازین آقایون بگیرید و حتما به سایرین توصیه کنید از نمایندگی ها خرید نکنند
مهدی آریزو 5 : برای من 22 روز زمان برد
207 پانا : سلام دوستان فک کنم سازمان حمایت اعلام کرده که قیمت های ایرانخودرو خلافه قوانینه و باید اصلاح بشه دوم اینکه چرا این سایت فقط با فیلتر شکن باز میشه ؟
حامد خوب : یعنی از تاریخ سخا 90 روز کاری حساب میکنند؟ یاا خدا
کوییک جی ایکس تحویل خرداد 404 : کسی کوییک جی ایکس ال تکمیل وجه توی 1404 فاکتور شده ؟؟؟