امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)450.2
عرض (سانتی‎‏متر)190.3
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

82446 نظر

amingalaxy
2

سلام دوستان میدونن چرا دیگه سمند ef7 مولتی پایه گازسوز نه به صورت امانی هست و نه ثبت نامی!!؟؟
معلوم نیست داستان چیه!!!زنگ زدم گفت کارخانه فعلا نداره!!!
18:20  1394/11/15
گزارش
پاسخ دادن
بنده خدا
2

متقاضیش زیاد بوده همش رو فروختند فقط تکسوز مونده
گزارش
پاسخ دادن
23:25  1394/11/15

سامان
7

فقط و فقط یک دلیل داره و اون هم اینه که من تصمیم گرفتم یکیشو بخرم . کنار اقیانوس بریم خشک میشه ‌
گزارش
پاسخ دادن
14:20  1394/11/16

کاربر: SAMAND EF7
7

سلام ببخشید کسی میدونه قیمت رینگ آلومینیمی پنج پر فابریک ایران خودرو برا ef7 چنده؟
18:19  1394/11/15
گزارش
پاسخ دادن
armin.e
1

من شهرستان 740 خریدم البته اصلیشو
گزارش
پاسخ دادن
14:57  1394/11/16

LF
1

من اصلی شو 640 خریدم.
درجه دو هم 50 یا 60 تومان ارزانتر بود فکر کنم
گزارش
پاسخ دادن
18:31  1394/11/16

ارمین
1

سلام چرا وقتی ماشین سرد است دوبار استارت میخوره یا بد استارت میخوره
16:15  1394/11/15
گزارش
پاسخ دادن
علی رضا
2

اگه بنزین سوپر میزنی بخاطر اونه
کلا ماشین تو زمستون با بنزین سوپر بد استارت می خوره
گزارش
پاسخ دادن
00:06  1394/11/16

ارمین
0

نه بنزیم معمولی میزنم خیلی اذیت میکنه در حالی ک ماشینای دیگه اینطور نیستم بعضی وقتا بعد از ظهر هام اینحوریه کلا
گزارش
پاسخ دادن
17:14  1394/11/16

حمید
1

کیفیت بد استارتر یا موقع بستن کم کاری کردند اگه صدای جیغ مانند داره حتما باز بشه نیاز به گریسکاری داره و گرنه اگه همین جور ادامه بدی خرجش زیاد میشه باید یا تعویض یا تعمیر اساسی 80 90 تومان خرج کنی اینم از برکات ایرانخودرو است کلا این ماشین با تک استارت و اشاره کوچک و نرم روشن میشه
گزارش
پاسخ دادن
19:29  1394/11/16

محمد
0

سلام ماشین منم اینجوریه ی بار استارت میخوره ولی اون یبار خیلی بد استارت میخوره انگار تراکتور استارت زدی ولی وقتی موتور گرمه خوب استارت میخوره
گزارش
پاسخ دادن
19:44  1394/11/16

محمد
0

سلام ماشین منم اینجوریه ی بار استارت میخوره ولی اون یبار خیلی بد استارت میخوره انگار تراکتور استارت زدی ولی وقتی موتور گرمه خوب استارت میخوره
گزارش
پاسخ دادن
19:46  1394/11/16

سعید
17

حیف از پول که بدی برای ef7
21:24  1394/11/14
گزارش
پاسخ دادن
حسین
23

مگه پول داری ای اف 7 بخری
گزارش
پاسخ دادن
11:50  1394/11/15

سعید
7

EF7 داشتم کلی اذیت کرد با کلی سختی فروختمش رفت الان سمند 1.8 خریدیم از هر نظری مشکلاتش کمتره ازش راضیم
گزارش
پاسخ دادن
13:39  1394/11/15

پارس
14

آقا سعید شما باید ۳۶ میلیون بدی پارس xu7 بخری تا متوجه بشی کجا چه خبره به خدا سمند ef7 را آدم باید بذاره رو چشماش
گزارش
پاسخ دادن
22:32  1394/11/15

سعید
6

لطفا حرف ef7 رو نزن که میدونم چقدر موتور بی کیفیت و پرمشکل و بدفروشی هست
گزارش
پاسخ دادن
00:36  1394/11/16

حسین
7

چقدر پول پول میکنی دو سه سال حالشو ببر بعد خواستی فوقش دویست سیصد هزار زیر قیمت میفروشی دیگه سواری ای اف 7 یه چیز دیگه ست
گزارش
پاسخ دادن
11:04  1394/11/16

سهيلا
13

دوستان سلاااااااااااااااااااااااااااااااام
سمندماشين واقعاخوبيه خودم 3سال براي رفتن به دانشگاه ازش استفاده ميكنم راضي ام
21:16  1394/11/14
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
9

لطفا چندتا از این EF7 سوارها را هم ببر دانشگاه دو کلمه سواد یاد بگیرن.
گزارش
پاسخ دادن
09:23  1394/11/15

کاربر: REZA XU7
9

منظورم با آقا مجید و آقا هادی و سایر دوستان سمندسوار نبود.منظورم شخصی به نام سس قرمز و سفید و فرانسوی بود.مخصوصا هم منظورم با ایشون بود که هنوز نمی دونه حجم درسته نه هجم! نمی دونه عرضه درسته نه ارزه!
گزارش
پاسخ دادن
12:33  1394/11/15

ایرانی
5

سلام دوستان،منم lx ef7 مالتی پلکس تحویل 30 روزه ثبت نام کردم هنوز ماشینو تحویل ندادند زنگ زدم نمایندگی گفتند ماشینتو با تاخیر تحویل میدند دیلشو نگفت آیا کسی میدونه دلیل این تاخیرا چیه؟ممنون میشم بگید
18:58  1394/11/14
گزارش
پاسخ دادن
امین
4

من که زنگ زدم گفت باید 30 روز کاری باشه.یعنی ۴ تا جمعه به 30 روز اضاف میشه.چرا دیگه از امروز ثبت نام کنی با مدل 95 میدن.ولی گفت تاخیرش به خاطر اینه که مدل 95 میخان بدن.حالا یه هفته دیگههم صبر میکنیم شاید دادن!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
01:33  1394/11/15

داود
0

دقیقا منم مثل شما 38 روز شده هنوز تحویل ندادن
گزارش
پاسخ دادن
12:00  1394/11/17

فرشید
6

ممنون از بچه های که تبریک میگن* اگه مدل 95 بدند که بهتره -*ولی بعید میدونم پارسال این قانون مدل اخرسال رو پلیس برداشت گفت اول سال=با مدل جدید* به احتمال ز یادبه خاطرقراردادهای جدیدکه دولت با ایران خودرو بسته تعویض ماشینهای فرسوده با ماشین سمند جی ال
18:53  1394/11/14
گزارش
پاسخ دادن
حسین
2

سلام میشه بگید اف سون چند هزار تومن گاز میخوره و چند کیلو متر راه میره ؟
تو شهر و خارج شهر؟
13:40  1394/11/14
گزارش
پاسخ دادن
محمد رضا
6

یه مخزن پر گاز تقریبا 200 کیلومتر برات کار میکنه.
گزارش
پاسخ دادن
16:40  1394/11/14

محسن
7

من خارج از شهر تا 300 کيلومتر راحت رفتم
گزارش
پاسخ دادن
22:13  1394/11/14

احمد
3

میانگین 7000 تومان گاز میگیره و حدود 200 تا میره داخل شهر
گزارش
پاسخ دادن
02:05  1394/11/15

آرش
1

با7000 تومن 200 کیلومتر داخل شهر ۳۰۰کیلومتر جاده. بارها امتحان کردم. اقتقادی ترین ماشین حال حاضره.
گزارش
پاسخ دادن
14:27  1394/11/16

امین
1

زنگ زدم ایران خودرو میگم چرا تحویل ماشینم تاخیر داره .میگه تاخیرش واسه اینه که قرار ماشینتون مدل 95 باشه،حالا شاید اقا فرشید تاخیر تحویل ماشین شماهم همین باشه!!
13:10  1394/11/14
گزارش
پاسخ دادن
فرشید
0

اقا رضا از راهنمایی که کردی ممنون بازدید کردم فعلا که پرونده دست سازمان فروشه خیر سرشون مثلا تحویل ده روزه بود
07:41  1394/11/14
گزارش
پاسخ دادن
فرشید
1

باسلام من 15 روز پیش سمند ثبت نام کردم کسی اطلاع داره ازکجا میشه فهمید کار من درچه مرحلی قرار داره * وچند مرحله داره/
22:44  1394/11/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
6

تشریف ببرید سایت ایرانخودرو قسمت بخش ویژه ی مشتریان.اونجا شماره ملی و شناسنامه تونو وارد کنید.بعد از ورود ، روی گزینه ی گزارش ثبت نام و واریز وجه کلیک کنید.توی کادر ، شماره قراردادتونو وارد کنید و تیک آخرین وضعیت قرارداد در ایرانخودرو را بزنید و روی جستجو کلیک کنید.
در صفحه ای که باز می شه ، در سمت چپ روی رویت گردش قرارداد کلیک کنید.مراحل رو نشان می ده.
مبارک باشه
گزارش
پاسخ دادن
00:13  1394/11/14

امین
4

برو تو سایت ایران خودرو قسمت ویژه مشتریان.شماره ملی وشناسنامه رو وارد کن. ولی به روز نیس حداقل واسه من.حالا شاید واسه شما به روز باشه!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
08:59  1394/11/14

امین
2

من 31 روزه ثبت نام کردم اماهنوزتو سایت زده مرحله اول!!برا منکه خیلی به روز بود.مثل روزاول ثبت نام!!!
گزارش
پاسخ دادن
09:06  1394/11/14

علی
8

مبارکه فرشیدخان
گزارش
پاسخ دادن
09:56  1394/11/14

علی
0

سلام دوستان،ماشین من ef7بنزينی مولتی پلکس مدل94 هست موقعی که موتورش سرد هست شتاب خوب داره ولی گرم که شد و یه خط رد کرد دیگه اون شتاب اول نداره و سخت گاز میخوره دور موتور که به 5برسه دوباره شتاب میگیره ولی تو دنده 5دگه کشش نداره که دور موتر از 5رد بکنه ،دوستان راهنمایی کنید بد جوری رو مخه
21:07  1394/11/13
گزارش
پاسخ دادن
حامد j4
0

لطفا نحوه اقدام رو هم اطلاع دهید من هم اقدام کنم بعد یکسال بعد دوماه تکمیل وجه فعلا خبری از هیچی نیست
گزارش
پاسخ دادن
12:17  1399/08/07

پاسخ
0

طبق قرارداد کار خاصی نمی توانید انجام بدید فقط شرکت موظف است بابت هر ماه تاخیر 1درصد جریمه دیر کرد به شما پرداخت کند .
گزارش
پاسخ دادن
13:46  1399/08/07

حمید
3

موتور ef7 و حتما گرم کنید درسته زمانیکه سرد حرکت میکنید شتابش خوبه ولی دنده ها را بایستی زودتر عوض کنی سعی کن تو حالت سرد دنده های سبک اصلا استفاده نکنی بعد یه مقدار گرم شدن چون موتور کاملا به دمای نامی نمیرسه افت شتاب داری و طبیعیه بهترین حالت اینه که موتور یه مقدار درجا کار کنه تا دورش زیر 1000 بیاد سپس شروع به رانندگی کن تا دمای موتور تقریبا بیشتر از یه پله رد کنه بعد شتابش عالی میشه در حقیقت گرم کردن این موتور موقع شروع مهمه اگر موتور روو به خوبی گرم نکنید تووو جاده با سرعت برونید حدودا نیم ساعت از کشش راضی نخواهید بود البته بنزینیش اینطوریه گازیشووو نمیدونم کلا موتور عالی است قلق این موتور باید بیاد دستت گر چه در دمای پایین با هیچ ماشینی نباید تند بری در ضمن موقع گرم شدن موتور ef7 لحظه ای موتور لرزش داره که حتما باید اون لرزشو رد کنه
گزارش
پاسخ دادن
18:35  1394/11/14

محسن
0

به خاطر اینکه لوازم برقی که روی ماشین شما استفاده کروز است با دریچه گاز برقی. اشغال است فقط بوش جواب داده. که حداکثر قدرت میده.
گزارش
پاسخ دادن
02:53  1394/11/15

علی
0

دریچه گازش سیمی ولی ecuكروز هست
گزارش
پاسخ دادن
10:53  1394/11/15

محسن
1

منظورم همون سیمی بود. البته مشکل سیمی یا برقی نیس. مشکل از ecu ماشین هس. که کروزه. و لوازم برقیش که باز کروزه. و سیستم مالتی پلکس سازگار نیس با این موتور. مشکل من با قیافه سمند هس. که اگه نبود به نظرم زیر 100 میلیون همین ماشین خوبه.
گزارش
پاسخ دادن
16:09  1394/11/15

محسن
1

اگه موتور ef7 روی پارس سوار بشه شتاب 0 تا 100 ماشین راحت به 10 میرسه. با مصرف و کشش عالی. سمند وزنش بالاس حتی کمک فنر ماشین بعد از مدتی میفته. البته نه اینکه ماشین بدی. بسیار ماشین خوبی هس. و موتور ef7 روی ماشین کاملا جواب میده. و اینکه از این بهتر میتونس باشه.
گزارش
پاسخ دادن
16:19  1394/11/15

مرتضی
2

سلام .توروخدا واقعیت ها رو بگید من میخوام سمند بخرم موندم ef7 بخرم یا lx .هرکی یه چیزی میگه .یکی میگه ef7 خرجش زیاده زود خراب میشه و یکی میگه حرف نداره .واقعا دیگه موندم
19:07  1394/11/13
گزارش
پاسخ دادن
LF
6

اگه EF7 نمیگیری به نظرم کلا سمند نگیر. چون EF7 به لحاظ فنی خودش هیچ مشکلی نداره. ولی اتاق سمند به علت سنگین بودن و حتی سبک طراحیش یه مقدار استهلاکش بیشتر از 405 و 206 و L90 هست. مثلا قطعات جلویندی زودتر به بازدید احتیاج دارن.
حتی درمورد EF7 هم به نظرم پایه گازش ارزش بیشتری داره.
گزارش
پاسخ دادن
19:44  1394/11/13

علیزاده
6

من Lxدارم خیلی خوبه تا موقعی که واشر نسوزونه چون بعدش خرجش زیاد میشه وصداش افتضاح.من الان تصمیم دارم Ef7بگیرم.چون اونایی که دارن راضین.درضمن سواریش نسبت بهLx خیلی بهتره.شتاب عالی وبدون صدا
گزارش
پاسخ دادن
20:38  1394/11/13

علی
10

EF7 که بخری رفیق تعویض روغن و نمایندگی و تعمیرکار و قطعه فروش میشی
گزارش
پاسخ دادن
21:11  1394/11/13

رضا
8

دوست عزیز ...من مدل 89 پایه گازسوز داشتم عالی بود تصادف کردم...اینبار (سال92) بنزنیش رو دارم هیچ مشکلی نداشته ...خیالت راحت..وقتی میخواستم شب عید 93 بخرمش نمایشگاه دارها میگفتن دیوانه ای!!! ولی چون تجربش رو داشتم و راضی بودم اعتنا نکردم!... این ماشین بخاطر یکسری مشکلات ( قطعات بیکیفیت)نیمه دوم 90 بدنام شدولی حل شده دیگه الان..
.... الیته بگم که ماشینای وطنی تخم مرغ شانسی اند( فقط مشمول EF7 نمیشه)!!!!!....
ضمنا طبیعت این موتور طوریه که آمپر آبش گاهی تا نزدیک وسط میره ( نه همیشه) ولی از وسط رد نمیکنه...
مکانیکای سنتی و قدیمی چون ازش سردرنمی یارند ازش بد میگن !!!
قطعا موتوریکه تکنولوژی بروزتری داره قطعاتش گرونتره ...

پس نگران نباش و بخر و دردوره گارانتی فرصت داری اگر احیانا مشکلاتی داشت برطرفش کنی (اگر داشت!)
گزارش
پاسخ دادن
21:35  1394/11/13

رضا
4

دوست عزیز ...من مدل 89 پایه گازسوز داشتم عالی بود تصادف کردم...اینبار (سال92) بنزنیش رو دارم هیچ مشکلی نداشته ...خیالت راحت..وقتی میخواستم شب عید 93 بخرمش نمایشگاه دارها میگفتن دیوانه ای!!! ولی چون تجربش رو داشتم و راضی بودم اعتنا نکردم!... این ماشین بخاطر یکسری مشکلات ( قطعات بیکیفیت)نیمه دوم 90 بدنام شدولی حل شده دیگه الان..
.... الیته بگم که ماشینای وطنی تخم مرغ شانسی اند( فقط مشمول EF7 نمیشه)!!!!!....
ضمنا طبیعت این موتور طوریه که آمپر آبش گاهی تا نزدیک وسط میره ( نه همیشه) ولی از وسط رد نمیکنه...
مکانیکای سنتی و قدیمی چون ازش سردرنمی یارند ازش بد میگن !!!
قطعا موتوریکه تکنولوژی بروزتری داره قطعاتش گرونتره ...

پس نگران نباش و بخر و دردوره گارانتی فرصت داری اگر احیانا مشکلاتی داشت برطرفش کنی (اگر داشت!)
گزارش
پاسخ دادن
21:49  1394/11/13

جمالی
1

چرا کشش ای اف سون ضعیفه
18:41  1394/11/13
گزارش
پاسخ دادن
کمالی
26

به دلیل کشش پایین مغز بعضی مغرضین است
گزارش
پاسخ دادن
20:00  1394/11/13

سمند
8

موتور 1.6 لیتری روی بدنه 1300 کیلویی سمند بهتر از این نميشه دیگه . اومدن کشش رو کم کردن تا مصرف کم بشه و یک عده ای برن به اسم موتور پیشرفته کم مصرف بخرنش
گزارش
پاسخ دادن
21:15  1394/11/13

رسا
21

من یه سمند Lx ef7 مالتی پلکس دارم مدلش ۹۴ خیلی خیلی خوبه
18:30  1394/11/13
گزارش
پاسخ دادن
جک اس 5 تحویل آبان قیمت قطعی
0

اگه خود نمایندگی بگه حتما درست میگه. چون نمایندگی ها نمیتونن الکی به مردم ماه مشخص کنن و دروغ بگن. منم تماس گرفتم. به منم همین رو گفتن. البته به من گفت دی ماه دعوتنامه تون صادر میشه و تا بهمن و یا اسفند تحویل میگیرید
گزارش
پاسخ دادن
10:07  1399/08/06

متین
8

سلام به آقا مجید و دیگر دوستان ef7 سوار . در پایین خوندم که گفته بودید صادقانه اگه مشکلی داشته باشه هم میگید . من قصد خرید ef7 دارم و ممنون میشم راهنمایی کنید که ممکنه با چه مشکلاتی رو به رو بشم و شنیدم پایه گاز نگیریم بهتره و تک سوزش عمر بیشتری داره و همین طور خرابی کمتر و در انتها ممنون میشم قیمت تحویل فوری این خودرو رو بگید ؟؟ سپاس گذارم
در ضمن دوستان پارس سوار ممنون میشم نظر ندید چون شما همیشه در پی تخریب خودرو های دیگه هستید!!
18:15  1394/11/13
گزارش
پاسخ دادن
محمد رضا
6

ایرادات موتور ef7 که ناشی از مونتاژ بی کیفیت قطعات آن در سال های تحریم بود به صورت کامل برطرف شده.در حال حاضر ef7 در بین موتور های داخلی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.
در ضمن این موتور پایه گاز سوز بوده و مشکلات موتور دوگانه سوز را ندارد و برای مصرف گاز مشکل خاصی ندارد و حتی با وجود این بنزین های بی کیفیت ، مصرف گاز بهتر است.
در صورت مصرف بنزین فقط سوپر .
گزارش
پاسخ دادن
19:36  1394/11/13

محمد
2

آقا مجید کی گفته همه موتورهای 16 سوپاپ در دور پایین عملکرد ضعیفی دارند ؟ این چه استدلالی هست که شما میکنید ؟ حالا موتور مگان یا الانترا یا 407 در دورهای پایین ضعیف هستن و همیشه نیاز هست که دور موتور رو بالا ببرن؟؟؟ ef7 ضعف گشتاور دور پایین داره و برای همین هست که راننده رو ناچار میکنه با استفاده از دنده معکوس های بیشتر دور موتور رو بالا نگه داره و این دقیقا یعنی ضعف کشش
گزارش
پاسخ دادن
08:34  1394/11/14

کاربر: Majid.EF
13

در تایید نظر محمد رضای عزیز باید خدمتتون بگم چون EF7 بر پایه گاز طراحی شده از آلیاژهای مقاوم تری درش استفاده شده و جایگاه بهترین خودروی گازسوز در صنعت خودروی کشور را در اختیار داره و همینطور با مصرف بنزین سوپر و یورو4 کاملا سازگار هست و حدود 15 درصد راندمان بهتر روی بنزین داره .مشکلات قبلی که ناشی از تحریم و ضعف تکنولوژی بود نزدیک به 2 ساله که کاملا رفع شده تنها مواردی که باید در مورد این موتور رعایت بشه استفاده از بنزین اکتان بالا و تعویض بموقع روغن و فیلترهاست و توجه به این نکته که موتورهای 16 سوپاپ و کم مصرف نیاز به رانندگی به شکل پرشتاب تری دارند و نباید مثل موتور های 8 سوپاپ و قدیمی بصورت دنده مرده و به سبک پیره مردی باهاشون رفتار کرد که البته لذت رانندگی با EF7 خودش را در رانندگی اسپرت نشون میده بطور کلی از بالا بردن دور موتور EF7 به شکل صحیح نترسید چون برای این کار طراحی شده و برخلاف موتورهای8 سوپاب بهترین عمل کرد را در دورهای میانی و بالا نشون میده.موفق باشید
گزارش
پاسخ دادن
21:46  1394/11/13

NS5
7

در ضمن آقای کاربر سمند که میگید تشریف بیار خوزستان بعد حساب کار میاد دستت و میبینی ef7 دایم جوش میاره.
مگه تو خوزستان هم سمند Ef7 روندم. هیچ مشکلی نداشت خداروشکر.
خیلی به پلاکتون مینازیدا. ولی گفتم هرچقدر پول بدی آش میخوری.
موتور EF7 هم شتاب خوبی داره هم مصرف خوبی داره هم صدا نمیده
17:13  1394/11/13
گزارش
پاسخ دادن
واقعيت واقعی تر
23

خوشبختانه نزديک 2 است که چند ايراد اوليه موتور برتر وپيشرفته ef7 کاملا حل شده و دارندگان خودرو های سمند ، سورن و دنا با آرامش و ايمنی سلطان جاده های کشور شده اند تنها مشکل باقی مانده افرادی هستند که خودرو های قدیمی و 8 سوپاپ را به قيمت های گزاف خريده اند و واقعيت برتر ef7 برايشان تلخ و دردناک است . صبر کنيد ما شما را درک می کنيم شما با فروش هرچه سريعتره لگن بنزين خوار و 8 سوپاپ خود ميتواند به جمع ما بپيونديد.کار امروز را به فردا نيندازيد حتی امروز هم کمی دير است
15:22  1394/11/13
گزارش
پاسخ دادن
سمند
9

تو سربالایی مبینمت . ef7 در سربالایی یک مفلوک به تمام معناست
گزارش
پاسخ دادن
15:45  1394/11/13

سمند
8

برو نمایشگاه بگو ef7 دارم ببین چطور ازت فرار میکنن . عیب ها و مشکلات Ef7 به همه ثابت شده و قابل کتمان نیست
گزارش
پاسخ دادن
15:47  1394/11/13

واقعيت واقعی تر
13

چقدر بعضی ها مهربونن و به فکر ما ef7 سوارا هستند فکر کنم اثر صدای موتور 8 سوپاپ ماشينشون باشه که در عمق وجود آدم نفوذ ميکنه تو رو خدا اينقدر فکر ما نباشيد
گزارش
پاسخ دادن
17:08  1394/11/13

حسین
18

دم ای اف 7 گرم که اعصاب ایکس یو 7 سوارا رو بهم ریخته اینقدر کم اوردن و دنبال ای اف 7 موندن که قاطی کردن
گزارش
پاسخ دادن
17:51  1394/11/13

واقعیت
4

خوشبختانه مشکلات و ایرادات ef7 همگی یه راه حل نهایی دارن و میشه با این راه حل همه مشکلاتش رو حل کرد . این راه حل فروش ماشین با ضرر هست چون وقتی بری نمایشگاه بگی ef7 دارم همه ازت فرار میکنن و باید زیر قیمت بدی تا شاید بخرنش
14:18  1394/11/13
گزارش
پاسخ دادن
پارس
8

امیرحسین همین که تو میفهمی واسه همه ما کافیه . مخصوصا تو یکی که خیلی خوب میفهمی
13:55  1394/11/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: NS5
16

سلام. من به تازگی EF7 صفر خریدم. موتور فوق العادس .بدنه بی صدا.
بابا انقدر تعصب نداشته باشید بیخودی. به قولا هرچی پول بدی آش میخوری.
آقای امیرحسینEFاین فیلم هاتونو کجا میذارید
10:40  1394/11/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Majid.EF
32

موتور ef7 بر پایه احتراق با گاز طبیعی طراحی شده و دمای احتراق گاز در محدوده ۶۰۰ درجه سلسیوس قرار داره بنابراین چنین موتوری باید با آلیاژهایی ساخته بشه که در برابر دمای بالا و آلودگی بسیار کم سوخت پایه به سولفور مقاوم باشه پس ماتریال مورد استفاده در موتور ef7 با موتورهای پایه بنزین تفاوت اساسی داره چون ما با یک موتور گرمسوز طرف هستیم و دمای بالا نیاز این موتور برای کارکرد مناسب روی سوخت پایه یعنی cng هست حالا اگر ما روی این موتور از سوخت جایگزین یعنی بنزین استفاده کنیم دمای احتراق به کمتر از ۵۰۰ درجه کاهش پیدا میکنه و علاوه بر افزایش توان و گشتاور ،بلوک چدنی و مقاوم سیلندر طول عمر مضاعفی در برابر عوامل مخرب حرارتی و شیمیایی پیدا میکنه چون برای شرایط سخت تر گاز طراحی شده و تحمل شرایط حرارتی بنزین بسیار ساده تره .
حالا بریم سراغ سابقه سوزوندن واشر سرسیلندر در موتور ef7 !
این مورد بین مدلهای نیمه دوم ۹۰ تا تا نیمه اول ۹۲ شایع بود که دلیلش تحریم قطعات اصلی اروپایی و استفاده از واشر با آلیاژ غیره اصلی ساخت مشهد و استفاده از سرسیلندر تاب دار ساخت کشور هند. الان قضیه حل شده
01:15  1394/11/13
گزارش
پاسخ دادن
سمند
11

پس چرا اینقدر آمار خرابیش در اثر دمای بالاش زیاد هست و به سرعت هم جوش میاره وقتی بهش فشار میاد . بارها دیدم که ef7 کنار جاده رفته کنار و صبر کرده تا خنک بشه بعد ادامه مسیر داده
گزارش
پاسخ دادن
07:35  1394/11/13

سمند
11

خوزستان تشریف بیار میبینی ef7 ها چطوری جوش میارن و داغ میکنند
گزارش
پاسخ دادن
13:05  1394/11/13

ef7
16

در تایید نظر کاملا صحیح و تخصصی آقا مجید باید عرض کنم این جناب سمند احتمالا روی خط استوا زندگی میکنه چون من توی برهوت کرمان و تابستان جزیره قشم هم ندیدم آمپر ef7 به وسط برسه و همیشه چند میلی متری پایین تره و وقتی کولر میزنم چون فن ها با دور بالا راه میوفته آمپر دقیقا یه خونه از وسط پایین تر میاد

پناه بر خدا !!!! این آدمایی که تا حالا سوار ef7 نشدن تجربیاتی در عالم غیب از این ماشین دارن که مایی که چند ساله سواریم روحمونم ازشون خبر نداره!!!!!!!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
14:30  1394/11/13

کاربر: امیرحسینEF
12

اقای سمند من خودم نزدیک 6 سال EF7 دارم تنها ایرادی که تا به حال نداشته داغ کردنه حتی امپر تو بدترین شرایط از وسط رد نشده تو گردنه های سیرجان اواسط تابستون با کولر روشن.
این حرف اصلا درست نیست!!
گزارش
پاسخ دادن
12:56  1394/11/13

کاربر: امیرحسینEF
9

مجید جان اینای که خودشونو زدن به نفهمی نمیفهمن خودتو خسته نکن کوبیدن میخ در سنگ است
گزارش
پاسخ دادن
13:49  1394/11/13

کاربر: Majid.EF
13

سلام امیر جان من خدمت شما و همه دوستان ارادت دارم
این اطلاعاتی که مینویسم فقط به قصد اطلاع رسانی به دوستانی هست که سمند ef7 دارن و یا قصد خریدش را دارن و کاری با افرادی که فقط قصد تخریب دارن ندارم اگه دقت کرده باشید من در کنار مزایا ایرادات و همینطور علت ایرادات را هم مینویسم و سعی من اینه که نظراتم صادقانه و بدور از تعصب باشه و امیدوارم هیچ وقت موجب گمراهی و رنجش خاطر دوستان نشه
گزارش
پاسخ دادن
14:19  1394/11/13

علیزاده
0

سلام به دوستان Ef7.امروزرفتم ۲۰روزه بنزینی ثبت نام کردم.فقط سوالم اینه ماشینای جدید با داشبورد جدیده یا نه.بعد رینگ اسپرت داره یا نه.چون تو برگه قرارداد نوشتهرینگ دارداما منشی گفت که نداره .اگه کسی اطلاع داره بگه
23:07  1394/11/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امیرحسینEF
18

قابل توجه اینایی که از تارس elx چند دهه پیش قول ساختن واسه خودشون من قبلا elx داشتم ماشین خوبیه ولی در مقابل ef7 سالار حرفی واسه گفتن نداره حتی یه تست زدم خواستم با دنده 5 حرکت کنم ماشین خاموش شد
ولی سمند EF7 که فیلمشم قبلا گذاشتم راحت بدون نیم کلاج کردن حرکت کرد
موتور فقط EF7 از یکی از دوستام که ایرانخودرو میشه شنیدم از سال بعد رو پارس موتور EF7 میزارن حیف این موتور که بزارن رو تارس...
21:44  1394/11/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
9

0 تا 100 پارس ELX با موتور L4 کمتر از 9 ثانیه س ولی 0 تا 100 سمند EF7 بیش از 12 ثانیه س.لطفا اگر هم اغراق می کنی ، بکن ولی نه دیگه اینقدر!!!!
گزارش
پاسخ دادن
00:20  1394/11/13

بنده خدا
5

بذار ef7 رو بذارن رو پرشیا اونوقت ببینم طرفداران xu7 بازم میگن ef7 ضعف گشتاور داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
00:34  1394/11/13

کاربر: REZA XU7
5

اگه روی پارس EF7 بذارن ، پارس از چاله در می یاد می افته تو چاه!
گزارش
پاسخ دادن
17:32  1394/11/13

کاربر: امیرحسینEF
14

وان کار عزیز عرض ادب نظرات بنده رو تایید کنید
21:36  1394/11/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امیرحسینEF
17

با سلام و عرض ادب
امروز با یه تارس مدل 90 elxکورس گذاشتم خیلیم سر حال و کاتالیزور هم نداشت تا دنده 2 باهام اومد بعد موند عقب نقطه شد فیلمشم گرفتم حالا میزارم میبینید چنان صدای نکره در میاورد غیر قابل تحمل حالا ef7 من با 3 سرنشین و صندوق پر elx تک سر نشین ارتفا زده صاهب پژو تارس اومده بود میگفت چقد سر بدم ماشینارو عوض کنیم فقط جهت اطلاع دوستانی که از گشتاور بالا حرف میزنن!!!
من خودمم سوار elx شدم با اینکه ارتفا زده بود نسبت به سمند ef7 با ارتفا بالا اصلا تعادل نداشت ترمزم که کلا تعطیل.
21:34  1394/11/12
گزارش
پاسخ دادن
elx
0

خواب دیدی خیره باشه !!!
گزارش
پاسخ دادن
21:30  1394/11/14

مجید
3

دوستان کسی میدونه ثبت نام معمولی با ثبت نام نقدی چقدر تفاوت قیمت داره چون شنیدم تحویل فوری هم داره برای ef7 پایه گاز میخوام بعد چقدر طول میکشه تحویل بدن ؟
15:35  1394/11/12
گزارش
پاسخ دادن
مجید
1

ممنون میشم جواب بدید
گزارش
پاسخ دادن
04:17  1394/11/13

کاربر: REZA XU7
1

اگه منظورتون از ثبت نام معمولی همون پیش فروش هست بله فرق داره.تفاوت قیمتش بستگی به درصد سود مشارکت و مدتش داره.اگه الان به ماشین نیاز ندارید همون پیش فروش ثبت نام کنید که معمولا بین 1 تا 2 میلیون سود بهش تعلق می گیره.
گزارش
پاسخ دادن
12:13  1394/11/13

موستانگ
11

بین سمند ef7 و فورد موستانگ موندم . شنیدم موتور پیشرفته حتما باید کپ کنه و دور پایین هم موتورش خیلی ضعیف باشه و فقط دور بالا بتونه راه بره و تازه افت کولرش هم خیلی زیاد باشه و حجمش هم حداکثر 1644 باشه . متاسفانه این ها رو در فورد موستانگ ندیدم و از خریدش پشیمان شدم . کاش موستانگ ef7 میزدن
13:46  1394/11/12
گزارش
پاسخ دادن
تراکتور
29

یه موتور بهتر برات سراغ دارم ۸ تا سوپاپ داره به اندازه موتور ۵۰۰۰ سی سی بنزین میخوره ،صداش خیلی بلند و دلهره آوره و خیلیم با سابقه حساب میشه چون طراحیش مال جنگ جهانیه دومه خیلی بیشتر به موستانک میخوره قبول دارم هیچی نداره ولی گشتاورش حرف نداره اون مورد واشر سوزوندن روی کولر همش شایعه دشمنانه اصلا جدی نگیر
گزارش
پاسخ دادن
15:09  1394/11/12

هامون
1

سلام.چرا ایران خودرو به همه کسایی که ثبت نام کردن میگه مالتی پلکس نداره؟دلیلش چیه؟
13:39  1394/11/12
گزارش
پاسخ دادن
دلواپس
2

اقا به خدا اخرش نفهمیدیم بالاخره این ماشینو بخریم یا نه.هر کی یه چیزی میگه. به خدا من کل داراییم اندازه همین ماشینه.دمتون گرم یه راهنمایی مشتی بکنید ببینم چه کار کنم.مرسی
11:10  1394/11/12
گزارش
پاسخ دادن
سامان
16

خداییش ماشین خوبیه من یه مدل 93 بنزینی خریدم تو ازانس باهاش کار میکنم 80 هزار کیلومتر کار کرده فقط 2 بار سنسور کیلومتر عوض کردم
گزارش
پاسخ دادن
12:33  1394/11/12

حسین
9

بخر نترس ماشین خوبیه
گزارش
پاسخ دادن
16:58  1394/11/12

رضا
6

با خیال راحت بخر.... ولی بازم برای اینکه دلت قرص بشه از اونایی که الان دارند تحقیق کن ( نه اونای که فقط شنیدن ! و نه مکانیک های سنتی!)
گزارش
پاسخ دادن
21:44  1394/11/12

احمدرضاعابدی
7

حرف نداااااااااره بخر باخیال راحت
گزارش
پاسخ دادن
00:20  1394/11/13

دلاور
5

بنظر من تنها ماشینیه که قیمتش با امکاناتش تناسب داره یعنی هرچی دیگه بخری کلاه سرت رفته خداوکیلی سمند با این موتور ۱۶ سوپاپ و این همه آپشن ۳۰ میلیون می ارزه
گزارش
پاسخ دادن
01:29  1394/11/13

دلسوز
0

عزیزم حرف اقایانی که میگن بخر رو ندیده بگیر یک سر به در بنگاه بزن همه چی رو میفهمی !!!!!!! این موتور ای اف7 انقدر خوب و با حاله که هیچکس حاضر نیست بخرش چون سرطانه موتوری که نمیشه کوچکترین فشاری بهش بیاری دوست من ندانسته به جای اینکه بره دنده سه رفت 1 فقط یک لحضه کوتاه پاشو از رو کلاچ برداشت موتور نابود شد حالا خود دانی ولی در بنگاه رو حتما برو چون اونها خریدار ماشینهای تو بورس و مشتری پسند هستن بگو داری میخوای بفروشی چند میخرن یا اصلا میخرن دلایلشون هم بپرس یا برو تو تعمیر گاه های ایرانخودرو و بگو دار و ندارت همینه و میخوای ای اف7 بخری و قسمشون بده هر کاری گفتن بکن حرف من و دیگران هم ندیده بگیر
گزارش
پاسخ دادن
13:23  1394/11/18

YAAS
0

اگه دمای موتور ef7 ضاتن بالاست احتمال سوزانده واشر سر سیلند در این موتور مخصوصا در ترافیک ایا بالاتر میره ؟؟؟؟؟ و چه باید کرد..پس چرا شرکت تولید کننده بای پایین نگاه داشتن موتور کار جدی نکرده
10:47  1394/11/12
گزارش
پاسخ دادن
محمد رضا
7

آقا این حرفا چیه دماش بالاس
من 3 ساله دارم تا حالا امپر ماشین از وسط رد نشده
گزارش
پاسخ دادن
16:08  1394/11/12

سمند
7

محمد رضا جان شما احتمالا سیبری زندگی میکنی . داداش ef7 کمی بهش فشار بیاری طوری داغ میشه که گاهی مجبوری بزنی کنار تا خنک بشه . بالاترین دما را بین موتورهای داخلی الان ef7 داره و همیشه آمادگی سوختن واشر رو داره . EF7 هم اگر واشرش سوخت مثل xu7 نیست که راحت و زود درست بشه . دیگه کار موتور ef7 تمومه با سوختن واشر
گزارش
پاسخ دادن
20:36  1394/11/12

حمید
2

موتورهای امروزی معمولا توو دمای بالا کار میکنن برای بالا بردن راندمان نیاز به دمای بالاست مثلا فن موتور tu5 روو 92 درجه روشن میشه دمای بالا باعث سوختن واشر نمیشه چون واشر برای این دماها طراحی شده مگر اینکه مشکل طراحی داشته باشه واشر زمانی میسوزه که تبادل حرارتی انجام نگیره مثل بسته شدن مسیر ترموستات یا باز بودن مسیر رادیات یا مشکل در قسمت فن خنک کننده در ضمن کیفیت ساخت واشر خیلی مهمه
گزارش
پاسخ دادن
00:25  1394/11/13

حمید
0

قیمت قطعات EF7

http://www.yadakyar.com/products/14-0-0-1
گزارش
پاسخ دادن
00:35  1394/11/13

EF7
3

احتمالا این جناب سمند نما روی خط استوا زندگی میکنه چون من توی برهوت کرمان هم ندیدم آمپر ef7 به وسط برسه و همیشه چند میلی متری کمتره و وقتی کولر میزنم چون فن ها با دور بالا راه میوفته آمپر دقیقا یه خونه از وسط پایین تر میاد
پناه بر خدا !!!! این آدمایی که تا حالا سوار ef7 نشدن تجربیاتی در عالم غیب از این ماشین دارن که مایی که چند ساله سواریم روحمونم ازشون خبر نداره!!!!!!!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
01:59  1394/11/13

سمند
6

تشریف بیار خوزستان بعد حساب کار میاد دستت و میبینی ef7 دایم جوش میاره
گزارش
پاسخ دادن
07:38  1394/11/13

YAAS
1

با سلام علت اصلی سوختن واشر سر سیلند در ماشین بیشتر به خاطر ه چی میتونه باشه هم ef7 و xu7بیشترین علتش چیه؟؟وبا رعایت کدامین نکات این مشکل پیش نمیاد
10:45  1394/11/12
گزارش
پاسخ دادن
احمد مرغی
9

سلام من در طول4 سال رانندگی با سمند موتور پژو 2 بار واشر سوزوندم هر دو بار تابستون و موقع استفاده از کولر دفعه اول توی جاده صاف و سری دوم امسال جاده سميرم که سرسيلندر تاب برداشت
10:25  1394/11/12
گزارش
پاسخ دادن
ef7
3

شاهد از غيب رسيد فقط با عرض پوزش اين که نوشتيدفامیل تونه؟
گزارش
پاسخ دادن
10:49  1394/11/12

سس قرمز
10

بابا ما هر جا رفتیم این آقارضا زودتر از ما اونجا رسیده بود. آخه تو اینجا چه کار میکنی.
09:33  1394/11/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
5

دارم برای تو دعا می کنم!
گزارش
پاسخ دادن
14:50  1394/11/12

پارس
6

مجید جان نکنه ماشین تو هنوز دلکو داره !!!
09:25  1394/11/12
گزارش
پاسخ دادن
ef7
4

جوابت را اون پايين داده برو بخون
گزارش
پاسخ دادن
10:07  1394/11/12

پارس
7

اره دیدم گفته به سیستم الکترونیکی جرقه میگن دلکو !!‌ این آقا اصلا نمیدونه موتور و دلکو چی هستن . دلکو سیستم کاملا مکانیکی داشت و با چکش برق و پلاتین جرقه را توزیع میکرد . سیستم الکترونیکی دلکو کجا بود ؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
10:22  1394/11/12

ef7
12

بازم که با دقت نخوندی دوست 8 سوپاپ سوار !! اگه با دقت بخونی علاوه بر اينکه جوابت را ميگيری مي تونی ارتباط سوزوندن واشر سرسيلندر با کولر ماشينت را کشف ميکنی
گزارش
پاسخ دادن
10:43  1394/11/12

حیرانی
12

سلام عزیزان،عزیزان در صفحه پارس جواب من را ندادند به گمانم باید سوالم را در این صفحه مطرح کنم که بچه های پارس سوار ببینند!!!سوال این است عزیزان لطف نمایند بگویند طراح اتاق پارس وموتور ایکس یو هفت چه کسی بوده چه زمانی متولد شده مصرفش چنده معایبش چیست آیا شرکت پژو هم اکنون از این موتور استفاده میکنه چه امکانات جدیدی به این موتور اضافه شده است متشکر میشوم اگر جواب فرمایند فقط برخی پارس سوارها چون به فرموده خودشان کلاس دارند برای حقیر خیلی کلاس نگذارند و قلمه سلمبه جواب نگویند طوری بگویند که متوجه شوم ممنونم از شما
01:01  1394/11/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
4

شما کی همچین سوالی مطرح کردید و جواب نگرفتید؟؟!!!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
01:11  1394/11/12

406
4

پژو 406 رو سرچ کن همه چیز در مورد اینکه پارس و موتورش از کجا اومده دستت میاد
گزارش
پاسخ دادن
07:41  1394/11/12

حیرانی
7

سلام عزیزان،عزیزان خیلی متشکرم اما من جواب درستی نگرفته ام
چهارصدوپنج را جستجو بکنم تا از پارس اطلاع پیدانمایم؟!!!به حق چیزهای ندیده ونتیجه عجب دنیایی است
پس علی الظاهر از سمند ای اف سون گمنام تر است این پارس
بله برادر عزیز رضا ایکس یو هفت برادر مامور دو صفر هفت !!!شوخی کردم در صفحه پارس تشریف ببر همین سوال را کرده ام اما جوابی نداده بود کسی حالا هم هنوز این حقیر جواب نگرفته بخدا
گزارش
پاسخ دادن
16:29  1394/11/12

پارس
7

حیرانی جان بدان که پارس همان ۴۰۵ باشد که جلوبندی و چراغ های ۴۰۶ را به عاریت گرفته همان بدنه ،همان سیستم تعلیق ، همان سیستم ترمز و همان موتور که با افزودن چند آپشن به روز رسانی شده. اول قرار بود این خودروی ملی باشد ولی بعلت اصرار پژو بر لوگو و امتیاز پژو در میدان مصلحت جای خود را به حریف قدر و پرحاشیه خود یعنی سمند (اسب زرد ایرانی ) داد تا ایران صاحب یک برند ملی شود و این شد که مخترع و مکتشف پارس همان مخترع ۴۰۵ باشد و ایرانخودرو در نقش بزک کننده و فیس لیفتر باقی بماند
گزارش
پاسخ دادن
01:47  1394/11/13

کوروش
2

دوست عزیز پارس و 405 واقعا از نظر کلیه قطعات یکی هستند اینو من بهت میگم که ایرانخودرو کار کردم فقط فرقشون در طراحی ایرودینامیکش که واقعا تاثیر داره خیلی خیلی و فرق دیگشون در یکسیری از قطعاتشه که بدستور جناب مدیرعامل به اقتضای زمان و نبود قطعه و نخوردن استپ در خط تولید(هنگرها) در 405 نمونه یکمی(نه خیلی) عوض میشه مثلا از بوستر ترمز اردی بجای پارسی استفاده میشه(البته خودتو اصلا ناراحت نکن چون اصلا از نظر ظاهری خیلی نمیشه فرقشو فهمید)یا مثلا از داشبوردهای ریورکی یا اکسلهای مساله دار(فکر نکنی ایراددار!!) استفاده میشه تا خط استپ نخوره و اقایون پاداش رکورد و تولید هدف را بگیرن
گزارش
پاسخ دادن
11:31  1394/11/15

معین
6

سلام به همگی
یه ef7مدل نود دارم با 77 هزار کارکرد
واقعا موتور عالی داره و تا الان فقط یه بار دیسک وصفحه و واتر بمب عوض کردم که نسبت به ماشین داداشم که xu7 مدل 93 داره و همین چند ماه بیش دیک و صفحه سوزوند خیلی به صرفه و اقتصادی همچنین راحت وکم صداو برشتاب تره.
من که راضیم ولی یه مشکل داره اونم اینه که هیچ مکانیکی دست به موتورش نمیزنه
یه باراز شهر خارج شدم به قصد مسافرت یه 10 کیلومتری که از شهر خارج شدم ماشین داغ شده بود و چراغ stop روشن شده یود منم نمی دونستم یه دفعی که دیدم زدم کنار و بیچاره ماشین فک کنم 1لیتر بیشتر اب توش نبود در رادیاتو باز کردم و هر چی اب همرام بود ریختم داخل رادیات خلاصه بیش هر مکانیکی که میرفتم نمیدونست چشه و یکیشون که فهمید می گفت من دست به این ماشین نمیزنم ببر نمایندگی!!!!
منم ماشینو بردم نمایندگی و حدود دو ساعت معطلی ماشین درست شد
این تنها باری بود که منو تو این مدت که داشتم اذیت کرد.
واقعا دوسش دارم ببخشید طولانی شد.
00:20  1394/11/12
گزارش
پاسخ دادن
اس ۵
0

با سلام ابتدا یک ساک مجلسی برای رئس شرکت کرمان موتور بزنید باتشکر
گزارش
پاسخ دادن
08:03  1399/07/18

پاسخ
0

ادمین لطفا پاسخ اس5 به میرزاخانی را پاک کنید خیلی زشته!
گزارش
پاسخ دادن
08:58  1399/07/19

پارس
3

خیلی از پراید هم خیلی راضی هستن چون کم مصرفه فقط !!!
گزارش
پاسخ دادن
07:42  1394/11/12

کاربر: REZA XU7
1

آقا مجید یه سوال دارم ازتون لطفا بدون تعصب جواب بدین.
اگه پارس ELX با موتور L4 تا الان تولید می شد ، بدون در نظر گرفتن مصرف بنزین (با توجه به اینکه حدود نیم تا یک لیتر بیشتر از EF7 می سوزونه) ، شما بازهم RF7 رو ترجیح می دادید یا موتور L4 را ؟ کاری هم به بدنه ی پارس و سمندش نداشته باشید.شما موتور L4 رو ارجح می دونید یا EF7؟
لطفا دلایل خودتونو ذکر کنید.باتشکر
23:24  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
0

در خط سوم اشتباه تایپی شده و RF7 نوشته شده.منظورم EF7 هست.چون R و E کنار هم هستن اشتباه نوشتم
گزارش
پاسخ دادن
23:50  1394/11/11

ضیاء
9

عذرخواهم از آقامجید اما آقا رضا شمالطف کنیدابتدا مزایا و معایب ومشخصات موتورL4 رابگویید بعد متوجه می شوید کدام موتور بهتر است با اما واگر نمی توان چیزی را ثابت کرد اگر من پول وتوان داشتم پورشه و بنز می خریدم
گزارش
پاسخ دادن
00:38  1394/11/12

کاربر: REZA XU7
3

شتاب L4 در بین خودروهای ایرانی بی نظیره.طبق اعلام کارخانه ، 0 تا 100 این موتور روی پارس 9 ثانیه هست.
آقا مجید صدای EF7 همچینم کم نیست.خیلی ها از صدای بسیار آزاردهنده ی این موتور در دورهای بالای 3500 شاکی هستن.به نظرم تا سرعت 160 - 170 برتری با L4 هست و بقیه شو EF7 می بره ولی دور از جون همه ، رانندگی با سرعت بیشتر از 140 - 150 در ایران دیوانگی محض است.
ضمنا مصرف موتور L4 یک لیتر از EF7 بیشتر هست و بعید می دونم مشکل وحشتناکی باشه.
مطمئن باشید اگر در حال حاضر موتور L4 تولید می شد هیچ کس طرف EF7 و TU5 و L3 و K4M نمی رفت.به نظر من L4 یک موتور نبود بلکه اژدها بود.واقعا حیف و افسوس که دیگه تولید نمی شه.
گزارش
پاسخ دادن
01:08  1394/11/12

حمید
2

ef7 بنزینی رو بذار روو پارس با xu7 L4 یا L4 رو بذار روو بدنه سمند بعد مقایسه کن می فهمی ef7 از L4 سرتره شک نکن تازه EF7 رو بدنه سمند بعد از 140 150 اونو میگیره در ضمن در سرعت زیر 140 150 هم راحت پا به پاش میره حتی جاش هم میذاره
گزارش
پاسخ دادن
22:38  1394/11/12

کاربر: Majid.EF
13

بدون تعصب موتور l4 موتور بسیار قدرتمندیه و با توجه به ۱۶ سوپاپ بودن و تنفس مناسب مشکلات متداول l3 را نداره البته صدای زیاد موتور و مصرف بالای سوخت مشکلاتی هست که نمیشه براحتی ازش چشم پوشی کرد ولی در هر حال من l4 را موتور قابل احترامی میدونم .
دلیل علاقه من به ef7 فقط جنبه های مکانیکی موتور نیست اگه دقت کرده باشید با مجموعه فن آوری های مختلفی تلاش زیادی در بهینه سازی موتور ef7 شده مثلا استفاده ازcvvt که باعث کاهش مصرف و صدای موتور در دور پایین و پایدار نگه داشتن گشتاور بخصوص در حالت استفاده از گاز شده و یا استفاده از سیستم یکپارچه اویل ماژول که علاوه بر فشرده کردن چند قطعه در یک قطعه و کاهش نیاز به استفاده از قدرت موتور موجب خنک شدن سریع تره روغن داغ میشه .نظر شخصی من اینه که ef7 یه موتور کاملا بهینه شده هست که با رعایت ظریف ترین نکات فنی طراحی شده و اگه با ماتریال و قطعات باکیفیت تولید بشه میتونه بهترین راندمان کاری را هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت داشته باشه
گزارش
پاسخ دادن
00:38  1394/11/12

امیر
10

سلام من یک سمند ای اف 7 صفر خریدم. به حق که موتور فوقالعاده ای داره. من قبلش یک سورن xu7 داشتم که این قدرت رو اصلا نداشت. واقعا اختلاف فاحشی بین این موتورها وجود داره. صدای موتور فوقالعاده کم شده و به نظر من این موتور فقط موتوری هست برای گاز دادن ولی در موتور قدیمی باید سرعت رو همیشه مراعات کنی که من با سورن هر چندماه واشر سرسیلندر می سوزوندم ولی این یک چیز دیگه هست. امتحانش ضرری نداره بخدا...
23:24  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
پارس
4

سربالایی برو باهاش با ماشین پر و کولر روشن اونوقت جساب کار میاد دستت و میبینی چه کشش ضعیفی داره این ef7 مخصوصا افت کولرش هم که خیلی زیاد تر هستش. اونوقت به ارزش xu7 و کشش عالی اش پی میبری
گزارش
پاسخ دادن
07:47  1394/11/12

پارس
4

مجید تو هنوز نمیدونی موتورهای جدید اصلا دلکو ندارن . دلکو مال کاربراتوری بود . تو با این اطلاعاتت اگر چیزی به جز ef7 بخری باید تعجب کرد
گزارش
پاسخ دادن
07:50  1394/11/12

ابراهيم
4

سلام دوستان،يه خبر خوب براتون دارم،كسانی که سیستم مولتی پلکس دارن با نصب ورژن جدید نور بالا و پایین هم زمان میتونن فعال کنن بدون دستکاری تو سیم کشی و موقع دنده عقب گرفتن علامت ماشین با مسافت تو صفحه فعال میشه،ماشین من ef7مولتی پلکس مدل اول94امروز رو ماشینم فعال کردم
20:26  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
امین
3

متوجه نشدم،مطلبت یه کم گنگ بود میشه واضح تر بگی
گزارش
پاسخ دادن
00:39  1394/11/12

ياسر
0

سلام يعني بايد ببريم نمايندگي،چون من ١٠روز پيش تحويل گرفتم اينجوري نيست
گزارش
پاسخ دادن
12:34  1394/11/13

ابراهيم
0

سلام،خدمت ياسر عرض كنم كه اگه نمایندگی ورژن جدیدش داره ببر براتون فعال کنه اگه نداره ببر تنظیم موتوری تخصصی که کارشون تو برنامه ecuباشه
گزارش
پاسخ دادن
18:24  1394/11/13

کاربر: REZA XU7
4

آقا مجید بازهم یک نفر داره جای من کامنت می ذاره.کاربر رضای اصلی تاریخ عضویتش 9/11/94 هست و هر تاریخی غیر از این یعنی اینکه اون کامنت از طرف من نیست.
18:21  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
بنده خدا
0

شما راحت باش آقا رضا
از لحن کلام معلومه که رضای اصلی اونیه که با ef7 پدرکشتگی داره
گزارش
پاسخ دادن
12:35  1394/11/17

کاربر: Majid.EF
3

مشکلی نیست آقا رضا
گزارش
پاسخ دادن
21:00  1394/11/11

amingalaxy
2

سلام دوستان. چرا سمندهای جدید دزدگیر ندارن؟؟؟ امروز رفتم نمایندگی مسئول برقش گفت اگه دزد به ماشین بزنه بوق ماشین شروع به زدن میکنه!!!! الله اکبر ..... تکنولوژی.....
این درسته؟؟؟
13:36  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
شایان
0

این که بهت گفته مال سیستم مالتی پلکسه روی سخنگو هنوز دزدگیر نصب میشه
گزارش
پاسخ دادن
01:12  1394/11/12

متین
5

دوستان کسی باتری ef7 رو عوض کرده با آپر بالاتر چون شنیدم کولرش خیلی قویه ولی باتری که شرکت میندازه ضعیف و آشغاله برا همین همش رو موتور ماشین تاثیر میزاره اگه کسی این کار رو کرده لطفا راهنمایی کنه که چقدر تغییر میکنه چون منطقی هم هست که بخاطر باتری باشه
13:20  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
رها j4 تحویل اردیبهشت
0

شما برگه سبز و کارت ماشینتون اومده؟
گزارش
پاسخ دادن
23:36  1399/07/12

محمد
7

افت کولرش به خاطر گشتاور ضعیفشه و هیچ کاریش نمیشه کرد . یه موتور 1.6 لیتری هیچوقت نمیتونه بهتر از این عمل کنه
گزارش
پاسخ دادن
14:25  1394/11/11

میرزایی
13

یکی از قویترین کمپرسورهای کولر که روی خودروهای داخلی نصب میشه رویef7 نصب شده البته افت کولر روی همه ماشینها هست و این آقای محمد که ادعا میکنه روی xu7 افت کولر نیست این نکته را هم بهتره توجه کنه که بدلیل ضعف سیستم خنک کننده xu7 حدود 70 درصد مورد سوزوندن واشر سرسیلندر در موتور xu7 دقیقا در تابستون و موقع استفاده از کولر اتفاق میوفته در صورتی این مورد در ef7 اصلا شایع نیست .و اما راه حل کم کردن افت توان فقط استفاده از باطری با آمپر بالاست که باسیستم برقی ef7 کاملا سازگاری داره و تا حدودی این حالت را کم میکنه
گزارش
پاسخ دادن
18:14  1394/11/11

پارس
2

مجید افت شدید کولر هم از نشانه های پیشرفته بودن ef7 هست درسته ؟؟
گزارش
پاسخ دادن
20:14  1394/11/11

محمد
2

آقا مجید جهت اطلاع شما عرض کنم موتورهای انژکتوری دلکو ندارند !! دلکو خیلی سال هست که منسوخ شده . اطلاعاتت رو به روز کن .
گزارش
پاسخ دادن
20:28  1394/11/11

امین
0

برادران من کولر تو سواری سهله تو اتوبوس بنز 10 سیلندرم نفسه ماشینو میگیره و دقیقا مصرف سوختشو دو برابر میکنه،فقط انتظار زیاد از موتور 1800 یا 1700 باعث میشه این افت بیشتر به چشم بیاد.تو پراید که اصلا راه نمیره :)
گزارش
پاسخ دادن
00:54  1394/11/12

پارس
0

افت کولر ef7 فقط به خاطر گشتاور ضعیفش هستش . کی میگه کولر xu7 ضعیفتره ؟ کمپرسور ساندن روی xu7 کجا ضعیفه ؟ ضعف گشتاور ef7 رو هیج جوری نمیشه توجیه کرد
گزارش
پاسخ دادن
07:55  1394/11/12

محمد
0

اتفاقا در xu7 با زدن کولر ، دمای موتور پایین تر میاد ظاهرا شما این رو هم نمیدونستی . آقا مجید سعی نکن ضعف های ef7 رو به هر طریقی شده توجیه کنی . اینهمه xu7 روی سمند و 405 و پارس دارن با کولر روشن هر ساله در جاده رفت و آمد میکنند و هیچ مشکلی هم ندارن . افت شدید کولر ef7 به علت گشتاور ضعیف دور پایین این موتور هست و هیچ دلیل و توجیه دیگری هم نداره
گزارش
پاسخ دادن
08:48  1394/11/12

افشین
0

آقای میرزایی عزیز کمپرسور موتور ای اف7 با اکس یو7 هیچ فرقی نداره و اگه تو ای اف7 باعث افت موتور میشه صرفا به دلیل گشتاور پایین موتوره اگه وقت کردی حتما برو پیستون هر دو موتور رو ببین متوجه میشی چرا ای اف7 کم میاره
گزارش
پاسخ دادن
09:48  1394/11/17

کاربر: Majid.EF
12

با زدن کولر اتفاقاتی می افتد که باعث افت شدید ولتاژ برق درخودرومیشود :
1-کمپرسور کولر سمند EF7 نسبت به مدل های موتور پژویی کمی متفاوت میباشد و بزرگتر طراحی و دارای قدرت بیشتری میباشد در نتیجه با روشن کردن کولر برای تولید برق اضافه دینام به باطری و از باطری به کوئل و از کوئل به دلکو ها که وظیفه برق رسانی به سیلندر های موتور را دارد تا زمان بندی مورد نیاز برای جرقه زنی شمع ها را فراهم کند ،دچار افت شدید ولتاژ میشود و موتور ضعیف تر کار میکند و شما احساس افت قدرت یا کمبود کشش موتور میکنید. بنابراین با فشار بیشتر بر روی پدال گاز و در نتیجه تولید برق بیشتر توسط دینام و کوئل این کمبود برق برطرف میشود.
2-با زدن کولر دو عدد فن جلوی رادیات شروع به گردش میکنند و همزمان فن باد کولر در خودرو نیز روشن می شود
در نهایت با روشن کردن کولر :
1-کمپرسور کولر
2-فن های رادیات
3-فن دمنده هوای اتاق همزمان با هم روشن میشوند که باعث مکش بار شدید
الکتریکی در خودرو شده و باعث کاهش عمر زود هنگام باطری می شود و به بروز چنین جریانی منجر می شود که عادی هست و اصلا جای نگرانی نیست
کپی شده ازنظرات قبلی ...
گزارش
پاسخ دادن
17:40  1394/11/11

کاربر: Majid.EF
10

اولا محمد سعی کن نظرات را تا آخر با دقت بخونی چون من آخر متن، جمله( کپی شده از نظرات قبلی) را ذکر کردم یعنی این نظر نوشته شده توسط من نیست ودر اصل از سایت http://3amand-ef7.mihanblog.com کپی شده و البته به یک مکانیسم کلی در سیستم برق همه خودرو ها چه جدید و چه قدیمی اشاره میکنه که منظور نویسنده از کلمه دلکو همان سیستم جرقه زنی الکترونیکی هست که کاملا صحیح هم هست
دوما من خواستم نظر شما را در مورد دلیل ضعف سیستم خنک کننده xu7 که بسیار هم شایع زبانزد شده و این مساله که چرا استفاده از کولر در تابستان عامل سوختن واشر سرسیلندر xu7 میشه بدونم ؟!! برای ما طرفداران موتور ef7 لطفا توضیح بدید مشکل xu7 با کولر و ارتباط موارد بسیار زیاد سوختن واشر و سرسیلندر در این موتور خاص چیست آیا پیش نیاز داشتن یک موتور گشتاور دار و بدون افت کولر سوختن واشر و نیاز به تعویض دوره ایه سرسیلندر است؟ با تشکر
گزارش
پاسخ دادن
23:55  1394/11/11

YAAS
6

با سلام خدمت همه دوستان و با تشکر از آقا مجید بابت تبادل اطلاعات بسار مفید و کار آمد ممنون از همه
10:43  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Majid.EF
18

محمد فکر میکنم شما تحمل قبول واقعیت سیستم cvvt را ندارید! موتور ملی بر پایه گاز طراحی شده و سیستم cvvt بخاطر جلوگیری از افت توان روی گاز نصب شده اگه شما عملکرد موتور ملی را روی گاز با موتور l3 روی گاز در عمل مقایسه کنید شگفت زده خواهید شد موتور l3 که شما ازش طرفداری میکنید روی گاز در حده موتور تخت پیکان افت توان و گشتاور پیدا میکنه و فقط با بنزین اونم رو دور پایین عملکرد مناسبی داره درضمن صدای زیاد موتور و مصرف نامعقول بنزین یه مشکل بزرگ و لاینحل در ذات این موتور هست .من منکر گشتاور کمی بهتر موتور l3 در دور پایین نیستم ولی مزایای فنی و اقتصادی موتور ef7 به حدی شاخصه که به راحتی میتوان موتور l3 را در برابرش نادیده گرفت
10:40  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
محمد
5

گشتاور کمی بهتر نه ، گشتاور خیلی بهتر !! کاری رو که xu7 به راحتی و قدرت هر چه تمام و با سرگاز در دور 3000 انجام میده این Ef7 پیشرفته شما باید در دور 5500 انجام بده و همین عامل باعث میشه که این موتور کم کیفیت به سرعت از پا دربیاد و دسته موتور و بدنه و گیربکس رو به شدت و خیلی زود فرسوده کنه . xu7 یک موتور تجاری و سخت جون هست که عملکرد خوبش رو نشان داده ولی ef7 بیشتر شبیه یک اسباب بازی هست نه یک موتور سخت کار تجاری . این ef7 شما اگر میخواست گشتاور دور پایینی مثل xu7‌تولید کنه شک کن دو برابر xu7 بنزین مصرف میکرد . ef7 در واقع ترفندی هست برای جذب مشتریانی که فقط نگران مصرف بنزین هستند و حاضرند همه چیز ماشین رو فدای مصرف چند لیتر کمتر بکنند . همین افت شدید Ef7 در زمان استفاده از کولر به همین دلیل ضعف گشتاور دور پایینش هست همیشه که نمیشه دور موتور رو روی 5000 نگه داشت . ef7 فقط یک موتور با هدف اقتصادی هست که متاسفانه هرچقدر هم در مصرف سوخت صرفه جویی کنی باید بدی به جای هزینه روغن و قطعات بی کیفیت و گران این موتور که مشکلات عجیبش تمامی نداره . کپ کردنش هم که جزیی از ذاتش هست
گزارش
پاسخ دادن
12:13  1394/11/11

محمد
6

‍پس اعتراف کردی موتور پیشرفته ات در مقابل موتور xu7 ضعف گشتاور دور پایین و کشش داره !! پس این پیشرفتگی موتور شما به چه دردی میخوره وقتی توی سربالایی دستت رو میذاره توی پوست گردو !!! راستی تا حالا فکر کردی حالا که ایرانخودرو میخواست واسه سمند موتور طراجی کنه خوب چرا یک موتور 1800 یا 2000 مثلا 16 سوپاپ و پیشرفته طراحی نکرد ؟ چرا یک موتور 1.6 لیتری طراحی کرد و اسمش رو هم به تقلید از xu7 و موتورهی پژو گذاشت ef7 در حالیکه باید میشد ef6 ؟ پاسخش خیلی ساده است . موتوری که چند تا دانشجو طراحی کنند و پشتوانه هیچ شرکت معتبری پشت طراحیش نباشه اگر حجم 1800 یا 2000 داشته باشه حداقل دو برابر همین xu7 مصرف بنزینش میشه . موتور 1.6 شما فقط به خاطر ضعف گشتاور دور پایینش هست که مصرفش کمتره وگرنه هیچ چیز دیگری نیست . افزایش گشتاور دور پایین به صورت تصاعدی مصرف رو بالا میبره و ساده ترین راه برای جذب افرادی که فقط نگران مصرف بنزین هستن این هست که گشتاور دور پایین و حجم رو کم کنی تا مصرف هم کم بشه . به این نمیگن پیشرفت به این میگن پاک کردن صورت مسئله
گزارش
پاسخ دادن
12:22  1394/11/11

کاربر: Majid.EF
16

من به درخواست دوستان سعی دارم با شما (محمد؟علی؟مرادی؟بهبهانی؟)وارد بحث های حاشیه ای نشم چون این عمل تکرار مکررات هست و به نتیجه ای نمیرسه ولی در هر صورت بازم تکرار میکنم که موتور ef7 یک موتور بسیار پیشرفته و اقتصادی حساب میشه ودر هر شرایطی خوب عمل میکنه مشکلات زمان تحریم مثل روغن ریزی و غیره کاملا برطرف شده و حس رانندگی باهاش بمراتب بهتر از موتورهای فعلی(داخلی) هست و بطور کلی جای امیدواری زیادی داره
گزارش
پاسخ دادن
13:16  1394/11/11

Reza
0

سلام من مالتی پلکس ثبت نام کردم حالا میگن موجودی نداریم باید سخنگو بگیری . به نظرتون قبول کنم از رنگ داشبورد و صفحه کیلومتر سخنگو هم خوشم نمیاد .
10:14  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
1

اگه می تونید از نمایشگاه بخرید.تو بازار ، مالتی پلکس موجوده
گزارش
پاسخ دادن
17:00  1394/11/11

پیشرفت
5

موتور پیشرفته باید کپ کنه و دور پایین هم کم بیاره دقیقا مثل ef7 که خیلی پیشرفته است . اگر موتوری در دور پایین کم نیاره و کپ هم نکنه اصلا پیشرفته نیست
08:38  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
پسرفت
11

یه موتور خوب باید طراحیش مال 30 سال پیش باشه 8 تا سوپاپ بیشتر نداشته باشه صدای تراکتور بده مصرفش یه اندازه یه موتور 4000 سی سی باشه و اگه خدایی نکرده هوس گاز دادن بهش کردی سریع یه واشر سرسیلندر بذاره رو دستت البته مزیت ارزان وفراوان بودن قطعات چینی و تقلبی یک موتور به همراه امکان تعمیر در دوچرخه سازی را نمیشه نادیده گرفت
گزارش
پاسخ دادن
11:00  1394/11/11

کاربر: Majid.EF
25

بنظر من دوستانی که موتور ef7 را با موتورهای سنتی مثلxu7 مقایسه میکنن دارن دست به عمل بیهوده ای میزنن. فاصله تکنولوژی ef7 با این نوع از موتورهای سنتی به حدی زیاده که در عمل نتیجه مقایسه کمی نابخردانه به نظر میاد مثلا شما نباید یه دوچرخه سنتی دهه ۷۰ میلادی را با یک دوچرخه اسپرت فیبر کربن که محصول فن آوری سال ۲۰۱۴ هست مقایسه کنید و یا بهترین مبایل مجهز به سیستم عامل جاوا در مقابل بدترین مبایل اندرویدی حرفی برای گفتن نداره .هر محصولی باید با یه محصول هم عصر خودش قیاس بشه تا نتیجه این کار در ذهن شنونده تاثیر گذار باشه
00:13  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
5

البته آقا مجید اینطوری هم که شما می گید نیست.جوری می گید تکنولوژی که یکی ندونه فکر می کنم سال 2016 طراحی شده!
ضمنا موبایل درسته نه مبایل!
گزارش
پاسخ دادن
00:38  1394/11/11

کاربر: REZA XU7
5

شما طوری می گید تکنولوژی و پیشرفته و ... که انگار موتور ایرباس 380 رو گذاشتن رو سمند!!
گزارش
پاسخ دادن
00:43  1394/11/11

کاربر: REZA XU7
4

آقا مجید احتمالا در ذهن شما ، پارس حکم نوکیا 1100 و سمند EF7 حکم iphone 6 رو داره.درست می گم؟؟!!
گزارش
پاسخ دادن
00:49  1394/11/11

محمد
5

فاصله گشتاور و کشش عالی xu7 با موتور کم گشتاور و کم کشش ef7 جوری هست که اصلا قابل قیاس با هم نیستن
گزارش
پاسخ دادن
07:38  1394/11/11

محمد
5

پس شما لطفا این ef7 پیشرفته ات رو با موتور الانترا که هم جثه و هم عصر سمند و ef7 هست بک مقایسه ای بفرما برای ما !!!
گزارش
پاسخ دادن
08:41  1394/11/11

فعال فنی خودرو
11

در تایید مثال جالب آقای majid ef و در پاسخ به آقای reza باید عرض کنم چیزی که موتور ef7 را به جایگاه یه موتور ۲۰۱۶ میرسونه فقط اضافه کردن سیستم توربو شارژه ،من شخصا با نمونه آزمایشی توربوشارژ موتور ملی ساعت ها رانندگی کردم گشتاور بالای ۲۰۰ نیوتن متر قرار گرفته و قدرت در محدوده ۱۵۰ اسب بخار البته نمونه توربوی قبلی ساخت کشور چین بود و تایید نهایی نشد ولی نمونه توربوی جدید از کشور آلمان وارد شده و طبق برنامه در ماه جاری با گربکس دستی روی سورن رونمایی میشه و نمونه اتوماتیک برای فروش ویژه نوروزی روی خودروی دنا عرضه خواهد شد
گزارش
پاسخ دادن
09:02  1394/11/11

کاربر: Majid.EF
8

البته مثال من به معنای مقایسه بین خودرو سمند و خودروی پارس نبود ! من بین ۲نسل از موتور که هم زمان در حال استفاده هستند مثال زدم
گزارش
پاسخ دادن
08:34  1394/11/11

کاربر: REZA
8

سلام و عرض ارادت به همه کسانی که خودروی پیشرفته سمند را انتخاب کردن
اگه ما قرار باشه پارس xu7 را به یه مدل هوا پیما مثال بزنیم بهترین گزینه هواپیمای برادران رایت حساب میشه و سمند ef7 در جایگاه F35 قرار میگیره
البته یه ستاره بیشتر ندارن که دیگه کاریش نمیشه کرد
گزارش
پاسخ دادن
09:24  1394/11/11

حمید
10

واقعا ef7 موتوریکه برای ماشینهای مدل بالا شاخ میشه جالبه توو سربالاییها هم اصلا کم نمیاره همش افزایش سرعت پیدا میکنه طراحی موتورش دور بالاست در دورهای پایین هم کم نمیاره به نظرم بد گفتن این موتور بی انصافیه و توجیح فنی نداره بقیه قسمتش هم سمنده فرقی نمیکنه سنگینی بدنه سمند ووو با این موتور احساس نمیکنی من که الان 4 سال مدل بنزینیش دارم حاضر به تعویضش نیستم چون هر جا اراده میکنم راضیم نگه میداره چه در سرعت چه در کشش چه با سرنشین چه خالی بهتره منطقی بحث کنیم ماشینی مثل کمری لذت رانندگی داره صدای داخلش صفره با کیفیته ولی کشش ef7 نداره در ضمن سواری سمند به نظرم بد نیست
23:24  1394/11/10
گزارش
پاسخ دادن
اس3 tir
0

خیلی مبارکه مجید آقا، چرخش واست بچرخه انشالا داداش، فقط اگه ممکنه اظلاعات کامل تر بگی تا دوستان دیگه هم از استرس در بیان
ضمنا واسه کذوم شهر هستید؟؟ وکی چراغ تحویل واستون روشن شده بود؟؟
گزارش
پاسخ دادن
19:34  1399/07/06

جاسم
2

کمری ! سمند ! اونم ef7 ! عجب عجب ! په چرا اسمef7 که میاری همه فرار میکنن ازت توی نمایشگاه ؟
گزارش
پاسخ دادن
07:41  1394/11/11

موستانگ
6

ميخواستم فورد موستانگ بخرم .یکیش رو سوار شدم فهمیدم به درد نمیخوره چون اصلا کپ نمیکنه تازه موتورش هم 5700 هست از همه مهمتر هم دور پایینش ضعیف نیست و لازم نیست همش بهش گاز ببندی تا راه بره . فهمیدم پیشرفته نیست دیگه نمیخرم . تصمیم گرفتم موتور پیشرفته ef7 بخرم چون به خاطر پیشرفته بودنش کپ میکنه و فقط هم دور بالا خوب راه میره و کل حجمش هم 1645 هست
22:29  1394/11/10
گزارش
پاسخ دادن
زیرخاکی
19

باور کن ef7 به دردت نمیخوره به دلایل مشکلات زیر
۱- صدای ef7 شبیه تراکتور نیست
۲- مصرف ef7 شبیه تانک نیست
۳- تکنولوژی ef7 مال جنگ جهانی دوم نیست
۴- سرسیلندر ef7 در دور بالا نمیسوزه
اگه یه موتور بخوای که هیچ کدوم از ضعف های بالا را نداشته باشه برو سراغ xu7 چون ۱۷۶۱CC حجم داره ولی به اندازه یه موتور ۴۰۰۰CC بنزین میخوره ! موتور وفاداریم هست چون فقط پیش ما مونده و هیچ جای دنیا دیگه اثری ازش نیست
گزارش
پاسخ دادن
00:34  1394/11/11

موستانگ
1

فورد موستانگ با موتور پیشرفته ef7 قراره تولید بشه چون فورد فهمیده که موتور 5700 پیشرفته نیست میخواد موتور 1600 روش نصب کنه که تازه کپ هم داره . موتور اگر کپ نکنه که پیشرفته نیست
گزارش
پاسخ دادن
08:46  1394/11/11

خاک انداز
2

ماشین فقط مزدا ۱۰۰۰ چون علاوه بر کیفیت و زیبایی یه آپشن ویژه هم داره
هم خود آدم را میبره هم بار آدم را میبره و هم آبروی آدم را میبره
گزارش
پاسخ دادن
09:08  1394/11/11


ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
GL تکمیل وجه اردیبهشت : دیروز دوباره برام پیامک تکمیل وجه اومد. 300 هزار تومن دیگه واریز کردم. هنوز توی سیستم به حالت آماده تخصیص برنگشته. امروز زنگ زدم سایپا گفت که برای مابه تفاوت بیمه هست. و گفت که برای تحویل شاهین gl مشکلی نداریم و به زودی تحویل داده میشه. من از وقتی سخا رو تحویل دادم 37 روز گذشته.
GL تکمیل وجه اردیبهشت : دیروز دوباره برام پیامک تکمیل وجه اومد. 300 هزار تومن دیگه واریز کردم. هنوز توی سیستم به حالت آماده تخصیص برنگشته. امروز زنگ زدم سایپا گفت که برای مابه تفاوت بیمه هست. و گفت که برای تحویل شاهین gl مشکلی نداریم و به زودی تحویل داده میشه. من از وقتی سخا رو تحویل دادم 37 روز گذشته.
علی ریرا : دوستان با این وضع که پیش میره فکر نمیکنم به این زودی ها ری راها رو تحویل بدند
داریوش : من 17اردیبهشت تکمیل وجه کرده بودم دوباره دیروز واسم پیام دعوتنامه اومد رفتم نمایندگی گفت مابتفاوت بیمه و عوارض و مالیات باید پرداخت کنی 58 هزار تومن مجدد پرداخت کردم ولی هنوز فاکتور نشده.
حسام : سلام دوستان. من واریزی ۲۲ اسفندماه هستم.‌هنوز فاکتور نشده. کسی ۲۲ اسفند فاکتور شده؟؟،،
X5 : سلام تا یک هفته تعطیله ماشین ما تمام مراحل کامل شده و آماده تحویل وتا تهران شروع بکار نکنه هیچ کاری انجام نمیشه
شاهین G : شما شاهین Gهستید ؟یا شاهین Gl?? یا cvt??
شاهین G : من ۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم فاکتور نشده هنوز زنگ زدم نمایندگی گفت تا ۳۱ فروردین فاکتور شده نمی‌دونم راست میگن یا دروغ
شاهین G : من ۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم فاکتور نشده هنوز زنگ زدم نمایندگی گفت تا ۳۱ فروردین فاکتور شده نمی‌دونم راست میگن یا دروغ
شاهین G : ما واریزی اردیبهشتیم هنوز فاکتور نشدیم 😭
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس 11 بهمن ماه : سلام مدیر و پرسنل شرکت سایپا واقعا خرابه(داغونه) فقط یاد دارن که دروغ بگن در تمام کارهایش ضعیف عمل می کند و ماشین هارو فاکتور نمیکنه(صرفه جویی میکند) الان هم بهانه تعطیلات،استراحت میکنن
فوق العاده بهمن 6بهمن : داداش می خوای از دست شرکت سایپا فارغ بشی هفته دیگه فاکتور میشی
ساینا : تو رو خدا جواب بدین منم همین طور شده دهم اسفند بودم یه مرحله برگشته عقب
پیش فروش ساینا s : سلام منم 10اسفند یک مرحله به عقب برگشت جریان چیه تو رابه خدا جواب بدید؟؟
کوییک آر اس : خوب چرا زنگ نمی‌زنی 96550 دقیق بهتون میگه
میلاد ..... ایلام : سلام دوستان کسی میدونه اگه شماره چک نوشته برای سود تاخیر ولی تاریخ ارسال به بانک 0 نوشته . پولو میتونم بگیرم یا باید تاریخ بنویسه. مال من شماره چک نوشته
کوییک RS فروش فوری پذیرش 13 خرداد : برو توسایت قسمت پرداخت دعوتنامه نگاه کن احتمالا باید مبلغی پرداخت کنی که افزایش قیمت دادن
آرش : 12 اسفند خبری نشد
غیرت ایرانی : حاقل یک ماه تا یک ماه و نیم تاخیر داره ، چون ما اردیبهشت هنوز تحویل نگرفتیم
ایکس33 کراسmt : سلام هادی اریزو برادر گلم ، عزیز بارگیری و تحویل فعال هست یا نه تعطیل هستن چون من تهران پرسیدم نمایندگی تعطیل هست ،ممنون جواب بدین