امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)450.2
عرض (سانتی‎‏متر)190.3
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

82446 نظر

کاربر: REZA
11

آقا مجید درست که بیشترین اسب بخار مال EF7 هست با 114 اسب بخار که البته در دور 6500 هست ولی ببیشترین گشتاور مال XUM هست با 162 نیوتن متر هست.
لطفا این سایت و این دو صفحه رو یه مطالعه کنید
موتور EF7 :
http://www.ip-co.com/Our-Products/section3/section1/page1/lang/Fa
موتور XUM :
http://www.ip-co.com/Our-Products/section1/section2/page4/lang/Fa.aspx
14:37  1394/11/03
گزارش
پاسخ دادن
مکانیک
4

ضرب دور در گشتاور میشه توان البته با واحدهای SI . یعنی گشتاور بر حسب نیوتن متر . توان بر حسب وات . دور بر حسب رادیان بر ثانیه . وقتی موتوری در یک دوری گشتاور بیشتری داره یعنی توان بیشتری هم تولید میکنه چون ضرب گشتاور در دور میشه توان . xu7 توان و گشتاورش رو در دورهای پایین تحویل میده و خیلی راحت در اختیار راننده میگذاره اما موتوری مثل Ef7 فقط در دورهای بالای 4500 و 5000 گشتاور و در نتیجه توان خوبی میتونه تحویل بده . اینگونه موتور ها مثل ef7 کشش دور پایین ضعیفی دارن و در مواقعی که نیاز به گشتاور زیاد هست مثل بالا رفتن از سربالایی نیاز به رانندگی دور بالا و دنده معکوس زیاد پیدا میکنن . این موتورهای دور بالا مثل کسی هستن که پول زیاد داره اما به صورت نقد نیست . گشتاور و توان xu7 کاملا نقد هست و به سرعت در اختیار راننده قرار میگیره . در دورهای زیر 4500 بدون شک برتری با xu7 هست
گزارش
پاسخ دادن
17:14  1394/11/03

پارس
0

مجید ازنظر تو با گذشت زمان ، قوانین مکانیک تغییر میکنه؟ ؟ یعنی مثلا سال 2015 ضرب دور در گشتاور برابر توان نمیشه ؟؟ این حرفها رو چطور اختراع میکنی ؟
گزارش
پاسخ دادن
21:39  1394/11/04

کاربر: Majid.EF
6

جناب مکانیک این منطق و استدلال های شما هیچ کدوم نمیتونه ضعف شدید تکنولوژی موتور xu7 را پوشش بده اگه ما در سال ۱۹۹۰ در حال مقایسه موتور پیکان و موتور xu7 بودیم قطعا منطق شما پیروز میشد ولی ما داریم موتورهایی را باهم مقایسه میکنیم که چند دهه تفاوت فن آوری دارند تکنولوژئ که در موتور ef7 بکار گرفته شده در زمان طراحی xu7 حتی بصورت نظری روی کاغذ هم وجود نداشته xu7 دیروز عملا در برابر ef7 امروز حرفی برای گفتن نداره و اون چیزی که شما تحت عنوان گشتاور بهتر دور پایین بهش تکیه میکنید در عمل ناشی از ضعف تکنولوژی در طراحی xu7 به حساب میاد چون xu7 در عمل قابلیت دستیابی به دور موتور بالا را نداره و اگه شما به این کار اصرار کنید به احتمال قریب به یقین باید نیمه بالای موتور محبوب خود را تعویض کنید
گزارش
پاسخ دادن
00:49  1394/11/04

امین
1

سلام سمند با سیستم مالتی پلکس بهتره یا همون سیستم معمولی (سخنگو)؟؟؟
12:52  1394/11/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Majid.EF
2

آقا امین سیستم سمند فعلی من از نوع سخنگو هست و مشکل خاصی هم نداره ولی قطعا سیستم پیشرفته مالتی پلکس امکانات بهتری را در اختیار راننده قرار میده چون در مالتی پلکس بخشی از سیم کشی ها جای خود را به سیستم بی سیم داده
گزارش
پاسخ دادن
01:13  1394/11/04

علی سربالایی
19

سلام،یک موضوع مهم اینکه عباراتی مانندCVVTوDOHCجهت معرفی موتور خودروها استفاده میشه که اولی بطور خلاصه میگه موتور موردنظر زمان بندی متغیر سوپاپ داردودومی یعنی به ازاء هر سیلندر4سوپاپ داردیابه عبارتی موتور دو میل سوپاپ داردیکی برای ورود هوا ودیگری برای خروج دودهردو موتور برای موتورهای پیشرفته نیاز است وچیز مهمی نیست چونکه تمام خودروهای خارجی و به روز باید این استاندارد را داشته باشند مثل اینکه بگوییم سوناتای2015 شیشه برقی دارد؟!ااز پیشرفته بودن موتور EF7 همین بس که این استاندارد مهم در سمند EF7در کنار ماشیهای خارجی هست،لطفا پارس سوارها موتور قدیمی وبدون امکانات XU7 را با این موتور مقایسه نفرمایند که مقایسه ایست بیهوده و باطل
12:15  1394/11/03
گزارش
پاسخ دادن
حامد جک جی چهار
0

سلام دعوتنامه من اومد
تحویل اردیبهشت
ثبت نامی آبان ماه
شماره قرارداد - - - ۲۰۰۲۲
توکل بخدا
اگه برای کسی هم اومده اطلاع بده لطفا
گزارش
پاسخ دادن
16:20  1399/05/21

امین j4
0

ان شاء الله بزودی بازخواست میشن...
گزارش
پاسخ دادن
19:26  1399/05/13

پارس
9

چیزی که مهم هست خروجی موتور هست نه تعداد سوپاپ ها و برچسب های روی بدنه . اگر ef7 به جای 16 سوپاپ 160 سوپاپ هم داشته باشه فعلا که کشش کمتری نسبت به xu7 داره . گشتاور عالی دورپایین xu7 چیزی هست که موتور کم حجم و ضعیفی مثل Ef7 هیچگاه نمینونه تولید کنه و همین امر هم باعث ضعف کشش ef7 شده و راننده رو مجبور به رانندگی دور بالا و دنده معکوس های زیاد میکنه
گزارش
پاسخ دادن
12:47  1394/11/03

پارس
4

مجید گشتاور دور پایینش رو هم بگو . بگو که در دورهای زیر 4500 که بیشترین رانندگی در این دورها صورت میگیره این موتور Ef7 کاملا ضعیفتر از xu7 هست . دورهای 5500 و 6500 در رانندگی عادی هیچ کاربردی نداره
گزارش
پاسخ دادن
15:41  1394/11/03

علی سربالایی
12

موتورِ ضعیف ef7؟؟ هِه هِه هِه قدرت موتور ارتباطی نمیتونه با حجم موتورداشته باشه،حجم موتورهیچ تاثیری برروی عملکردخودرو نمیتونه داشته باشه به همین دلیله که موتورپونتیاک دهه1960حجمش6000ccبود وقدرت موتورش250اسب درحالی که موتور3000cc پورشه قدرتش265اسبه،آقارضا یاعلی آقا لطفاً چشمتان را برروی واقعیات چه عمداًچه سهواً نبندید.
گزارش
پاسخ دادن
15:45  1394/11/03

محمد
4

مجید از صدا هیچی نگو که این ef7 توی دور 3000 تا 3500 یک دفعه چنان صدای سرسام آوری تولید میکنه که صدای xu7 در مقابلش هیچی نیست . طراحی صوتی ef7 توی این دورها مشکل داره و جالب اینکه بیشترین رانندگی در اتوبان در همین دورها هست !!
گزارش
پاسخ دادن
18:03  1394/11/03

پارس
4

اون چیزی که موتور پرحجم تر داره و اون موتور کم حجم نداره پارامتر گشتاور دور پایین هست . گشتاور دور پایین فقط به حجم موتور مربوط هست برای موتور با تنفس طبیعی . EF7 دقیقا ضعف گشتاور دور پایین داره و برای همین هست که کشش ضعیفی در دور پایین داره . کشش ماشین به گشتاور موتور در دور پایین مربوط هست نه اسب بخار در دور 6500
گزارش
پاسخ دادن
19:52  1394/11/03

کاربر: امیرحسینEF
16

اقای تارس من حاضرم تو سر بالایی با 4 سرنشین با شما کورس بزارم تو هر دوری که شما میگین
من خودم تست کردم با پژوتارس با دنده 5 خواستم حرکت کنم موتور خاموش شد گشتاور بالاش نتونست راش بندازه
ولی سمند ef7 حرکت کرد فیلمسم گذاشتم قبلا همه دیدن!!
گزارش
پاسخ دادن
13:45  1394/11/03

کاربر: Majid.EF
18

خدمت جناب پارس باید عرض کنم بله خروجی موتور مهم است که ef7 بیشترین خروجی را بین موتورهای داخلی دارد
1- بیشترین میزان اسب بخار یعنی 114
2- بیشتری توان یعنی90 وات
3 - بیشترین گشتاور نهایی 155 نیوتن متر
ولی نکته مهم که از نظر شما دور مانده اهمیت و میزان ورودی موتور هست
1- میزان ورودی سوخت به موتور ef7 در پرمصرف ترین حالت =9 لیتر
2- میزان ورودی سوخت به موتور xu7 در حات عادی =14 لیتر
نکته - ما توی این بحث از روی معرفت به تفاوت فاحش در صدای خروجی دو موتور مورد بحث نپرداختیم
گزارش
پاسخ دادن
14:09  1394/11/03

کاربر: Majid.EF
5

آقای محمد باور کن شما از توی مطالبی که طرفدارای ef7 با هم به اشتراک گذاشتن یه چیزی خوندی ولی اصل ماجرا را درک نمیکنی اون صدایی که ما در موردش مطلب گذاشتیم صدای خاصی هست که وسط سکوت مطلق ef7 گاهی به گوش میرسه ولی در برابر صدای مهیب و تشدید شونده موتور xu7 اساسا صدا به حساب نمیاد
گزارش
پاسخ دادن
01:04  1394/11/04

بنده خدا
7

حسین آقا از سال 95 به بعد دیگه موتور xu7 تولید نمیشه همچنین 405 هم دیگه تولید نخواهد شد
09:52  1394/11/03
گزارش
پاسخ دادن
مهسا
16

سلام آقا محمد بسه.من هربار اومدم چیزی اینجا بخونم،حرفای شما رو دیدم همش خندیدم.من خودم تا سال ۹۳ xu7 داشتم بهمن ۹۳ ef7 گرفتم الانم ۱۰۲هزارتا کارکرده.تا حالا آخ هم نگفته.بجز روغن و لاستیک هزینه دیگ ای نداشته.از نظر شتاب و کشش هم اصلا قابل مقایسه نیستن.دیگ من دوتاشونم سوار شدم ک دارم میگم.شما ک میگید کشش xu7 بهتره،برید تو آپارات فیلمای کشش xu7 و ef7 روباهم ببینید.که تو همه فیلم ها ب نفع ef7 بود.چه کشش دنده یک چه دنده دو چه دنده سه و...
من خودمم بارها با xu7 سینه کشی کردم با دنده سه و از روی سرعت سی و چهل ک هربار جلو افتادم.فیلمای مختلفشم هست.برید ببینید.
02:08  1394/11/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA
4

یعنی هنوز یک سال نشده بیش از 100/000 کیلومتر رانندگی کردی؟!!!!! نگو بابا !!!
گزارش
پاسخ دادن
14:58  1394/11/03

کاربر: امیرحسینEF
13

افرین!!!
حرف گوش کنید اقای علی رضا مرادی تارس
گزارش
پاسخ دادن
13:48  1394/11/03

رضا
2

سلام دوستان من یه ef7 مدل 91دارم و خیلی هم ازش راضی هستم اما تقریبا دو سه هفتهدای میشه که در حین رانندگی از عقب ماشین یه صدای لق لق خیلی خفیفی به گوشم میرسه هرچی چکش کردم چیز مشهودی پیدا نکردم که مشکلشو برطرف کنم.لطفا اگه کسی در این مورد اطلاعی داره منو راهنمایی کنه که علت تولید صدای لق لق از عقب ماشین چی میتونه باشه ؟!
ممنون. و تشکر
00:26  1394/11/03
گزارش
پاسخ دادن
محمد رضا
7

احتمالا نیاز به آچار کشی داره
مشکل خاصی نیست
گزارش
پاسخ دادن
16:10  1394/11/03

سیروس
0

من سه ماه خریدم ازش راضیم
گزارش
پاسخ دادن
13:48  1395/10/10

بنده خدا
6

از مشهد تا تهران مسافت 900 کیلومتر باسرعت حداکثر 110 در طول 12 ساعت با توقفات فقط با بنزین اومدم که یک باک 60 لیتری مسافت 900 کیلومتر رو اومدم دقیقا سر 900 کیلومتر از حالت بنزین اتومات وار رفت رو گاز
00:19  1394/11/03
گزارش
پاسخ دادن
بنده خدا
0

از مشهد تا تهران مسافت 900 کیلومتر باسرعت حداکثر 110 در طول 12 ساعت با توقفات فقط با بنزین اومدم که یک باک 60 لیتری مسافت 900 کیلومتر رو اومدم دقیقا سر 900 کیلومتر از حالت بنزین اتومات وار رفت رو گاز
23:46  1394/11/02
گزارش
پاسخ دادن
بنده خدا
0

از مشهد تا تهران مسافت 900 کیلومتر باسرعت حداکثر 110 در طول 12 ساعت با توقفات فقط با بنزین اومدم که یک باک 60 لیتری مسافت 900 کیلومتر رو اومدم دقیقا سر 900 کیلومتر از حالت بنزین اتومات وار رفت رو گاز
23:33  1394/11/02
گزارش
پاسخ دادن
جعفرزاده از آستانه
1

سلام به همه اگه میشه راهنمایی کنید آپشن های سمند lx بهتره یا پارس سال من از نمایندگی شنیدم ef7 کیفیتش خوبه و خرابی کمتر داره
22:10  1394/11/02
گزارش
پاسخ دادن
اس ٥ خردادماه
0

سلامً شماره. قرارداد برامون. اعلام. كنيد وبفرماييد قطعي. ونقدي بوديد. تا. ببينيم. چقدر. فاصله. داريم. ممنون
گزارش
پاسخ دادن
14:26  1399/05/17

جک اس5 تحویل تیر
0

مبارکه
گزارش
پاسخ دادن
17:37  1399/05/06

S5تیر
0

ایشالا به شادی
گزارش
پاسخ دادن
18:01  1399/05/06

جک اس5 تحویل تیر
0

شماره ثبت نامتونم بگی ببینیم چقدر فاصله داره با ما
گزارش
پاسخ دادن
18:14  1399/05/06

امیر
0

سلام میشه خواهشا بگید با چه قیمتی براتون تمام شد و نوع قرادادتون قطعی بود یا نه
گزارش
پاسخ دادن
20:31  1399/05/06

کاربر: REZA
2

آپشنای پارس سال بیشتره.مثل سیستم صوتی پیشرفته و دکمه های کنترلی روی فرمان و تهویه اتوماتیک و بلوتوث و موبایل هندزفری.
گزارش
پاسخ دادن
01:17  1394/11/03

م
4

سمند اپشن بیستر ایمنی بالا تر زیبا تر ترمز بهتر داره ارزون ترم هست و ای اف هفت کمصرف تر کم صدا تر وکم مشکل تر هست
گزارش
پاسخ دادن
02:01  1394/11/03

کاربر: REZA
0

آقای م ، خب پرا دیگه چرت می گی؟کدوم آپشن رو سمند داره که پارس نداره؟ترمزشون یکیه.
واقعا تعصب بی جا تا چه حد؟؟؟؟!!!!!!
آپشن سمند بیشتر از پارسه....
گزارش
پاسخ دادن
17:21  1394/11/03

رضا
1

پارس = عروس پیر بزک شده
گزارش
پاسخ دادن
22:33  1394/11/03

کیهان
0

ترمز سمند بهتره از پارسه
دیسک بزرگتر وخنک شونده
بویستر قویتر وبزرگتر
لنت قوی تر
کاسه بزرگ تر و خنک شونده (البته این مورد کپی بود راست یا دروغشو نمیدونم )
ترمز ای اف هفت هم از سمند متور معمولی قویتره
خدا روئ شکر ایرن خودرو رو این یه فرقی بین سمند متورم معمولی و ای اف هفت گزاشت
گزارش
پاسخ دادن
16:57  1394/11/04

کاربر: Majid.EF
5

آپشن های بيشتر در ارزانترين مدل سمند lx
1-دزدگير فابريک با باطری بک آپ
2- صندلی برقی با تنظيم گودی کمر
3-سيستم هشدار سخنگو
4- صندوق باز کن برقی از داخل و روی ريموت
5-آينه آرايشی
6-لامپ فابريک زنون
گزارش
پاسخ دادن
15:50  1394/11/03

کاوه
4

خیلی ممنون من توخرید ef7 شک داشتم خیالم راحت شد
میخرم.اگه بد بود میام حالتونو اساسی میگیرم.بای
20:15  1394/11/02
گزارش
پاسخ دادن
فشمی
0

دوستان اعتبار کارت طلایی ۳ ستاره چه مدته
19:57  1394/11/02
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حسن ع
1

سلام. یک سال یا 40 هزار کیلومتر، هرکدوم زودتر برسه
گزارش
پاسخ دادن
09:54  1394/11/03

شایان
1

یه سوال فنی
من شنیدم توی ef7 یه مکانیسمی هست که روغن داغ را سریع خنک میکنه و باعث میشه روغن اصلا بخار نشه اینبار که رفتم برای تعویض روغن مخزن ساکشن دقیق ۴/۵لیتر پر شد کارکرد روغن ۹۰۰۰ تا بود از تعویض روغنی علتش را پرسیدم گفت دلیلش سیستم خنک کننده سریع روغنه که فقط توی موتورای داخلی روی ef7 وجود داره کسی میدونه داستان این سیستم چیه
19:50  1394/11/02
گزارش
پاسخ دادن
حسین مشهد
0

ای اف را نباید ساکشن کنی چون کامل تخلیه نمیشه فقط از کارتر .تا ۵۰۰۰ کیلومتر اول هر ۱۰۰۰کیلومتر ۲۰۰سی سی کم میکنه ولی بعدش درست میشه
گزارش
پاسخ دادن
14:19  1394/11/03

دیلمیان
3

قابل توجه کسایی که منشاء آلمانی ef7 را انکار میکنن من دیروز برای خرید تسمه تایم ef7 رفتم لوازم فروشی سه مدل توی بازار موجوده هندی ۶۰ هزار ،تایوانی ۹۰ هزار و آلمانی با مارک continetal به قیمت ۱۲۰ هزار
19:20  1394/11/02
گزارش
پاسخ دادن
محمد
5

مجید اینکار که میکنی و یک طرفه از ef7 طرفداری میکنی و به همه پیشنهاد میدی و سعی میکنی نقص هاش را مخفی کنی کار خوبی نیست . خیلی ها اطلاعات زیادی ندارن و گول حرفهات را میخورن . این رو بدون که مدیونشون میشی . جوری میگی سال 2016 و موتور آلمانی و پیشرفته و xu7 قدیمی که انگار خبر نداری اطرافت چه خبر هست . اگر اینقدر از ef7 تعریف میدی از بازار فروش خیلی بدش و مشکلات عجیب و غریبش و ضعیف بودن کشش و مشکلات دسته موتور هم واسشون بگو تا حداقل با چشم باز ماشین بخرن
16:43  1394/11/02
گزارش
پاسخ دادن
محمد رضا
13

امثال شما که ادعا دلسوزی شون میشه بازار رو خراب میکنید
405 و پارساتون رو دستتون باد کرده میخای بندازی به ملت
اونوقت تو شدی دلسوز ما شدیم کلاه بردار
گزارش
پاسخ دادن
18:39  1394/11/02

قلی
7

آقای محمد ازصفحه پارس اومدی توی این صفحه چکار می کنی؟این بد نیست که شما میای تو این صفحه که مخصوص ای اف سون سوارهای عزیزه مرتب مشغول تخریبی؟آیا این بد نیست که مجیدآقا که به شهادت حتی خود پارس سوارها بسیار منصف،علمی و مودب هستند را به گول زدن متهم می کنی؟!آقای محترم اینو بدون که هیچ ماشینی بی عیب ومشکل نیست اما یکسری معایب جزو اصول هست و داشتن اون عیب برای یک ماشین فاجعه است که پارس جزو اونهاست.
گزارش
پاسخ دادن
19:02  1394/11/02

محمد
0

پارس رو دستشون مونده ؟؟ پارس که فروش نقدی هم نداره روی هوا میخرنش . ظاهرا خبر نداری از بازار . پس قبول کردید که کشش xu7 بهتره . پس اینها پیشرفتگی ظاهری و اسم و ادعای ef7 کجاست در عمل ؟؟ این واقعیته که ef7 کشش ضعیفتر نسبت به xu7 داره . شما فقط به دو لیتر مصرفش نگاه میکنید اما با به جاش خرج خیلی بیشتر تعمیر موتور بی کیفیت ef7 بکنید
گزارش
پاسخ دادن
20:53  1394/11/02

حسین
0

باسلام وخسته نباشید خدمت همه دوستان، من یه مدتیه تمام نظرات رو پیگیری میکنم،این سوال تو ذهنمه که ایران‌خودرو اگه موتور ef7 واقعا بهتره چرا دیگه ماشین با موتورهای قدیمیتر تولید میکنه؟!در کل اینا فقط قصدشون اینه که مردم و درگیر این مسایل کنند و ماشیناشونو بفروشند
گزارش
پاسخ دادن
21:03  1394/11/02

بنده خدا
2

حسین آقا از سال 95 به بعد دیگه موتور xu7 تولید نمیشه ضمنا 405 هم دیگه تولید نخواهد شد
گزارش
پاسخ دادن
09:58  1394/11/03

کاربر: Majid.EF
13

اصولا توی فکری جامعه مابدگویی کردن تاثیر بیشتری در ذهن شنونده داره تا تعریف و تمجید و گفتن نکات مثبت !!!ولی در هرصورت واقعیت عینی قابل انکار نیست ef7 در میدان رقابت فنی در مقایسه با موتورهای فعلی در جایگاه برتری قرار گرفته چون نزدیکترین رقیبا که موتورهای پیشرفته k4mو tu5 هستند باز هم فاقد سیستم cvvt هستند و براحتی مغلوب ef7 میشن ولی باز من این حقیقت را قبول دارم که هر موتوری مزایا و معایبی داره و مقایسه دو موتور باید بصورت نسبی باشه و نباید از یک موتور انتظار مطلقا بی اشکال را داشت .گشتاور کمی بهتر xu7 در دور پایین که ناشی از مصرف زیاد هست نمیتونه چیزی از قابلیتهای فراوان ef7 کم کنه و مزایای متعدد فنی و اقتصادی ef7را به گزینه بسیار بهتری تبدیل میکنه
گزارش
پاسخ دادن
17:54  1394/11/02

mohsen عاشقه bmw
10

باسلام والابه ماشین ef7ماشالانمیشه گازبدی ماکه نفهمیدیم منظورازکشش چیه ولی هرچیه سمندef7ماشیناروقورت میده این ماشین تنها مشکلش اینه که موتورش قدرتش زیاده ونمیشه بهش گازبدی هرکس ازاین ماشین تعریف کنه واقعیتوگفته درکل نسبتاماشین خوبیه
14:15  1394/11/02
گزارش
پاسخ دادن
رادفر
1

کاملا درسته من که ef7 دارم درک میکنم خیلی باحاله
گزارش
پاسخ دادن
18:53  1394/11/02

عجب
1

عجب ! عجب !! پس نميشه بهش گاز بدی !!
گزارش
پاسخ دادن
21:40  1394/11/02

محمد
5

این آقا مجید که اینهمه سنگ Ef7 رو به سینه میزنه خودش میدونه و میگه که کشش ef7 کمتر از xu7 هست . پس این موتور پیشرفته شما چرا ضعف کشش داره نسبت به موتور قدیمی تر xu7 ??
12:44  1394/11/02
گزارش
پاسخ دادن
محمد
2

مجید به خاطر این دسته موتور عجیب ef7 هست که لرزشش کمتره ؟؟! برو این حرفها رو برای کسی بزن که ندونه ماشین چیه . همه میدونن ef7 چقدر نقص داره . فقط تو چون دولت کمتر مصرف میکنه که اونم به خاطر کشش ضعیفش هست ، اینطور ازش طرفداری میکنی
گزارش
پاسخ دادن
16:32  1394/11/02

محمد رضا
4

داداش الان 2016 شده میفهمی
Xu7 دیگه کجای این تاریخ جا داره؟
حالا هی بگو سربالایی فلان ملان . کشش این جوری
برو یه جا دیگه بساط تو پهن کن
گزارش
پاسخ دادن
17:01  1394/11/02

علی
0

این آقای محمد بطورکل از سیستم cvvt خبر نداره البته از کسی که از یه موتور ساده قدیمی طرفداری میکنه بیشتر از این انتظاری نیست
گزارش
پاسخ دادن
10:51  1394/11/05

کاربر: Majid.EF
14

چون خیلی اسرار دارید صادقانه میگم حس رانندگی با xu7 دقیقا مثل رانندگی با پیکانه ، پر لرزش پر سر و صدا کم شتاب و کم بازده! دوست عزیز اساسا یه موتور در سطح تکنولوژی ef7 نباید با موتوری مثلxu7 مقایسه بشه چون این دو موتور چندین نسل باهم فاصله دارن .من منکر قابلیتهای xu7 در زمان ورودش به بازار نیستم ولی الان ما توی سال ۲۰۱۶ هستیم
گزارش
پاسخ دادن
15:03  1394/11/02

فرشید
8

سلام به همه کاربرا، داداش من یه مدته رفته ماموریت سمندش را گذاشته پارکینگ خونه ما من تازه گواهی نامه گرفتم و داداشم بهم اجازه داده برای خرید خونه سوارش بشم حالا چند تا سوال برام پیش اومده یکی اینکه من شنیده بودم سمند ماشین سنگین و لشیه و مصرفشم خیلی بالاست ولی این اصلا اینطور نیست خیلی تیز و اسپرته و مصرفشم یه جورایی غیره طبیعی کمه انگار آمپر تکون نمیخوره حالا سوالم اینه همه سمندا اینطوریه یا شانس داداش من بوده؟راستی صدای موتور وقتی ایستادی نمیاد من یه ۲ دوبار اشتباهی استارت زدم
03:01  1394/11/02
گزارش
پاسخ دادن
کریمی
7

فرشید جون با اون مورد آخر که نوشتی امیدوارم سمند سالم به دست داداشت برسه و در مورد سوالی که کردی ماشین برادرت موتور ef7 روش نصبه و با سمندای موتور پژو تفاوت اساسی داره این همون موتور ملی هست که با همکاری آلمان مخصوص ایران طراحی شده و همونطور که گفتی خیلی پیشرفته و کم صدا هست
گزارش
پاسخ دادن
11:18  1394/11/02

شفیعی
2

قابل توجه اون حضراتی که از ef7 بد میگن
گزارش
پاسخ دادن
19:00  1394/11/02

علی پلیس
4

با عرض سلام من چند وقته دارم مطالب شما رو دنبال میکنم و اگر خدا بخواد این هفته قصد دارم ef7بخرمیه خواهشهای دارم اگر امکان دارهراهنمایی کنیدفرقی بین مدل ۹۱ '۹۲'۹۳ از نظر فنی چیه? ممنون
00:18  1394/11/02
گزارش
پاسخ دادن
محمد رضا
1

از لحاظ فنی زیاد فرقی با هم نداره
کیفیت قطعات 93 به بعد بهتر شده
گزارش
پاسخ دادن
03:36  1394/11/02

جمشد
2

سری ۹۳و ۹۴ عالی شده من از بیشتر نمایندگی های شهرمون تحقیق کردم
گزارش
پاسخ دادن
19:06  1394/11/02

کاربر: Majid.EF
6

تقریبا هیچ فرق فنی ندارن ولی تفاوت در کیفیت قطعات دارن .مدلهای نیمه دوم ۹۰ تا نیمه اول ۹۲ بدلیل اوج تحریمها و استفاده از قطعات ضعیف وغیره اصلی که عموما توسط قطعه سازان هندی تولید میشد مشکلاتی مثل روغن ریزی از اویل ماژول و مشکل واشرسرسیلندر در بین این مدل ها شایع بود ولی با رفع نسبی تحریمها از اواخر ۹۲ قطعات توسط تولید کنندگان اروپایی و با انتقال تکنولوژی به داخل توسط قطعه سازان داخلی با کیفیت قابل قبول تولید و در مدلهای ۹۳ و ۹۴ استفاده شده البته مدلهای تحریمی هم با توجه به دسترسی به لوازم اصلی دیگه مشکل خاصی نداره. با توجه به مطالبی که دوستان در سایت قرار میدن و چند نفر از همکاران من که مدلهای مختلف سمند lx سورن و دنا خریدن تقریبا با اطمینان میشه گفت که موتور ef7 به کیفیت خوبی رسیده مضاعف بر اینکه این موتور ذاتا یک موتور تکنولوژیک و اقتصادی وزیست محیطی حساب میشه و نقطه عطفی در صنعت خودروی داخلی باید بحساب بیاد
گزارش
پاسخ دادن
02:38  1394/11/02

محمد
7

آقا مجید به سوال کشش جواب ندادی . منصفانه و وجدانی و صریح بگو کشش xu7 بهتر بود یا ef7 ؟ لطفا صریح و ساده جواب بده
19:17  1394/11/01
گزارش
پاسخ دادن
رضا
11

ef7
گزارش
پاسخ دادن
22:42  1394/11/01

محمد
3

آقا پس مشخصه که خودت هم قبول داری بحث کشش رو . کشش xu7 خیلی بهتر از ef7 هست خودت هم اعتراف کردی
گزارش
پاسخ دادن
12:37  1394/11/02

حمید
1

Ef7 چون cvvt داره گشتاورش پایداره ولی xu7 گشتاورش تو دور بالا میوفته
گزارش
پاسخ دادن
20:22  1394/11/02

علی
0

در تایید صحبت آقا مجید باید عرض کنم ef7 به شکل جالبی شتابگیری میکنه حتی توی سربالایی میشه باهاش سبقت گرفت
گزارش
پاسخ دادن
10:54  1394/11/05

کاربر: Majid.EF
8

دوست عزیز من دنبال ادامه بحث های حاشیه ساز نیستم ولی در مجموع حس رانندگی و شتابگیری سریع ef7 را به xu7 ترجیح میدم
گزارش
پاسخ دادن
01:47  1394/11/02

محمد
18

سلام به همه دوستان من هم به جمع ef7 سواران پیوستم از راهنمایی دوستان تشکر میکنم و اعتراف میکنم سمند ef7 از اون چیزی که فکر میکردم خیلی جالبتر بود اگه اساتید موافق باشند منم از این به بعد اگه مطلب جالبی پیدا کردم براتون به اشتراک میگذارم
18:08  1394/11/01
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
1

اقامن f7قبول دارم از همه بیشتر
گزارش
پاسخ دادن
21:31  1394/11/02

کاربر: Majid.EF
12

خوش اومدی دوست عزیز
گزارش
پاسخ دادن
18:34  1394/11/01

davood
1

با سلام بنده سمند ef7 دارم از دنده 2 به 1 تا ایست کامل نباشه خیلی صفت جا می ره برای شما اینطوری است یا میشه نرمتر بشه؟ ممنون می شم
17:25  1394/11/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Majid.EF
3

فکر میکنم طبیعی باشه چون اصولا دنده 1 موقع حرکت از ایست کامل کاربرد داره من هم روی پارس و هم روی سمند این حالت دنده 1 را دارم ولی با گرفتن کامل کلاج تا آخر دنده 1 توی سرعت خیلی کم راحت جا میره
گزارش
پاسخ دادن
18:20  1394/11/01

YAAS
1

سلام آقای امید اهوازی خوبی اقا الان که کیلومتر ماشینت به 40 هزار رسیده تا الان ماشینت چه ایرادایی داشته و مشکل مکانیک و اجناس ef7 رو نداشتی ممنون میشم راهنمایی کنی ؟
17:19  1394/11/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امید اهوازی
18

سلام دوستان مدتی نبودم امید وارم همه خوب باشید
کیلومتر ماشین ب حدود 40 هزارتا رسید و هر چ میگذره نرمتر کار میکنه امید وارم همه از رانندگی با ای اف 7 لذت ببرید
12:53  1394/11/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA
16

آقای اهوازی ان شاالله چرخش همیشه برات بچرخه.خیلی وقت بود ازتون خبری نبود!
گزارش
پاسخ دادن
16:01  1394/11/01

ضیاء
14

سلام آقاامید صفا آوردی دلمون براتون تنگ شده بود کجابودی مدتی نبودی عزیز
گزارش
پاسخ دادن
17:54  1394/11/01

قلی
5

امیدجان السلامُ علیکم ورحمة الله اهلاً وسهلاً یا اَخی
گزارش
پاسخ دادن
00:07  1394/11/02

کاربر: Majid.EF
14

سلام آقا امید خوشحالم برگشتی جاتون خالی بود
گزارش
پاسخ دادن
18:12  1394/11/01

اميرسوزوكي
9

فقط فقط فقط سمند LXXU7.همين امسال تابستون گرفتم وليef7بدرد آشغالي ميخوره .البته به بعضي ها جسارت نشه ها.من حاضرم باXU7خودم هر جايه كه تو قزوين بگيدمسابقه بدم مخصوصا تو جاده الموت قزوين كه شاخ ef7ها رو شكسته .
11:49  1394/11/01
گزارش
پاسخ دادن
امیرکاوازاکی
18

خیلی گردوخاک نکن داداش نره تو چشمت!
گزارش
پاسخ دادن
14:51  1394/11/01

حميد
6

بابا وليمان كن
مگه مشد؟
گزارش
پاسخ دادن
17:51  1394/11/01

3 ستاره
3


این فیلمو از دست ندین،باکیفیت ترین خودرو داخلی در این فیلم معرفی شده ودلیل بی کیفیتی برخی خودروها مشخص شده هرکی این فیلمو نبینه درخواب خرگوشی میمونه

http://www.aparat.com/v/wh0V5

16:00  1394/10/30
گزارش
پاسخ دادن
محمد رضا
9

این فیلم که از دسترس خارج شده
گزارش
پاسخ دادن
23:48  1394/10/30

علي
7

ويروسه
گزارش
پاسخ دادن
17:52  1394/11/01

کاربر: REZA
20

دوستان عزیز سمند سوار خصوصا آقا مجید عزیز و آقا هادی سلام.من کاربر رضای اصلی هستم.متاسفانه از دیروز یه شخص محترمی حساب کاربری ساخته و داره با اسم من و عکس پروفایل من کامنت می ذاره.می خواستم بگم که هر کامنتی که با نام کاربر رضا گذاشته می شه ، روی اسمش کلیک کنید.اگه تاریخ عضویتش 5/10/94 بود کاربر رضای اصلی هست و اگه تاریخش 29/10/94 بود همون شخص محترم هستن.
معذرت می خوام که کمی طولانی شد.اینو باید می گفتم که سوءتفاهمی خدایی ناکرده پیش نیاد.
15:26  1394/10/30
گزارش
پاسخ دادن
هادی
14

سلام اقا رضا عزیز
متوجه شدم داداش پرچمت بالاس عشقی
اینجور ادما شناخته شدن واسه همه عزت و ابرو دست خداست نه این افراد معلوم الحال
سالار پیج پژو پارسی اقا رضا

مدیر اینو بچاپ وجدانن مثل قبلی ردش نکن
گزارش
پاسخ دادن
08:17  1394/11/01

کاربر: REZA
12

آقا هادی عزیزی داداش.خیلی ارادت داریم
گزارش
پاسخ دادن
12:44  1394/11/01

علی
12

این هادی چه پاچه خوار قهاریهههههههه ...ایه مالی تاچه حد؟
گزارش
پاسخ دادن
14:54  1394/11/01

شهریار
1

سلام بچه ها.من یکی از طرفداران پر و پا قرص ای اف سونم.میخوام عید صفر بگیرم ولی دوستان واشنایان ضد حال میزنن همش مخالفت میکنن.خصوصا از بازار فروشش که میگن مشتری نداره.ایا واقعا بد فروشه.یعنی اگه بخرم خواستم ردش کنم بازار نداره.کمک کنید.
12:28  1394/10/30
گزارش
پاسخ دادن
هادی
3

سلام شهریار جان
اگه به فکر سود و زیانی تو بازار هیچ ماشینی سرمایه گذاری نکن!!!
Ef7صفر بخر سوارش بشو لذتشو ببر دوروز دنیا رو عشقه
ماها که دستمون به خودروهای روز دنیا نمیرسه همین تولیدات وطنی رو عشقه

ایشالله که همه به ارزوهاشون برسن و عاقبت بخیر بشن
گزارش
پاسخ دادن
04:29  1394/11/02

کاربر: Reza
23

بچه ها سمند ef7 قیمتش چنده؟ میخوام پارس رو بفروشم یه سمند ef7 بخرم. لامصب عجب چیزیه نه صدا داره نه چیزی شتابش عالیه. تک گانه چنده؟
21:36  1394/10/29
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Reza
18

دوستان سمند سوار ، من کاربر رضای اصلی هستم.ایشون به دلیل از دست دادن تعادل روحی ، اومده یه حساب کاربری دقیقا مثل من ساخته.
من عکس پروفایلم رو عوض کردم که دیگه شبیه اونو نتونه پیدا کنه
گزارش
پاسخ دادن
00:56  1394/10/30

پارس
18

خیلی بدبختی که به اسم یکی دیگه ثبت نام کردی و کامنت میذاری
گزارش
پاسخ دادن
07:42  1394/10/30

پارس
13

رضا چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی!!
گزارش
پاسخ دادن
12:07  1394/10/30

پارس
10

هدف از این شعر رضای اصلی بود
گزارش
پاسخ دادن
13:16  1394/10/30

علی
1

سلام. الان کیفیت EF7 گاز چطوریه ؟ من میخوام 405 دوگانه صفر بخرم , اما از طرفی خیلی ها میگن EF7 گازی صفر بگیر . همه میدونیم هزینه ی 405 خیل کمتره و موقع فروش هم پول نقده و ضررش کمتره مشکل ناهمخوانی گریبکس و موتور مثل EF7 نداره. از طرفی Ef7 هم چند سال قبل داشتم مشکل زوزه گریبکس و جوش آوردنش تو سربالایی و هزینه های تعمیر و لوازمش گرونه . وافعا بینشون موندم الان کدوم رو صفر بخرم (طرح شرایطی قسطی تحویل 30 روزه).
راستی الان کپسول EF7 هم همون 10-12 کیلو جا میگیره ؟ مصرف گاز شهر و جاده ای EF7 شما چقدره ؟
ممنون میشم مشورت و راهنمایی بفرمائید
19:50  1394/10/29
گزارش
پاسخ دادن
محمد رضا
15

اصلا ماشین پایه گاز سوز با دوگانه سوز زمین تا اسمون فرقشه
ظرفیت مخزن گاز سواری 12 کیلو هستش
گزارش
پاسخ دادن
21:32  1394/10/29

محسن
12

اگه ماشین گازی میخوای در خرید ef7 شک نکن. موتور ef7 بر اساس گاز طراحی شده و بهترین ماشین گازسوز موجود در ایرانه.
گزارش
پاسخ دادن
21:38  1394/10/29

محسن
12

اگه ماشین گازی میخوای در خرید ef7 شک نکن. موتور ef7 بر اساس گاز طراحی شده و بهترین ماشین گازسوز موجود در ایرانه. 405 موتور بنزینی هست که الان دوگانه شده و در گاز کیفیت و قدرت لازم را نداره و اصطحلاکش هم بیشتره
گزارش
پاسخ دادن
21:40  1394/10/29

محمد
7

آقا مجید مردونه و منصفانه به این سوال من فقط یک پاسخ بله یا خیر بده . آیا قبول داری که کشش ef7 نسبت بهxu7 ضعیف تر هست و دنده معکوس بیشتری میخواد ؟ لطفا منصفانه و صریح جواب بده .
19:47  1394/10/29
گزارش
پاسخ دادن
جک s 5 شهريور
0

دوستان ومشتریان کرمان موتور هممون سرکاریم تنها شانس یا اتفاقی تواین مملکت بیفته که ما به ماشینامون برسیم والا یکی میگه این دوشنبه شروع میکنن ماشین دادن یکی هم میگه ۷الی ۸ماه دیگه پس تومملکت ماهیچیش معلوم نیست فقط اگه خدا بفکر ماباشه والا پرسنل این شرکت حرف زیادمیزنن راست ودروغش خداعالمه وسلام
گزارش
پاسخ دادن
17:25  1399/03/25

علی سربالایی
25

علی آقا،ابتدا شمابایدمردونه جواب بدی که سیستم cvvt رو قبول داری وقبول داری تکنولوژی بیست سال پیش xu7 دیگه جواب نمیده بعد مجیدآقا جواب میدن،اگه البته خواسته باشند
گزارش
پاسخ دادن
21:45  1394/10/29

کاربر: تهرانی اصل
28

تفاوت مصرف ef7 نسبت xu:
در شهر صدی 5 لیتر - حداقل
در جاده صدی 3 لیتر - حداقل
بارها این اندازه گیری تست شده...
ef7 ازهرنظر بهتر از xu هست
17:39  1394/10/29
گزارش
پاسخ دادن
قزوینی اصل
4

کاملا درسته
گزارش
پاسخ دادن
19:35  1394/11/02

علی کفی
10

سمند خیلی مزخرفه خصوصا ef7 و ال90 از اونم مزخرف تره.
16:16  1394/10/29
گزارش
پاسخ دادن
محمد
11

مجید تو خودت هم خوب میدونی تنهل دلیلی که ef7 خریدی مصرف دو لیتر کمتر بنزینش بود . خودت هم میدونی که ef7 در دورهای زیر 4500 چه کشش ضعیفی داره و دایم نیاز به دنده معکوس دادن پیدا میکنه و از نظر کشش کاملا ضعیفتر از xu7 هست . خودت هم میدونی دورهای بالای 4500 در رانندگی عادی تقریبا هیچ کاربردی نداره و این دور بالا بودن هم چقدر سبب کاهش عمر موتور و بدنه و گیربکس میشه . تو خودت هم میدونی ef7 بازار فروش اصلا خوبی نداره و عیب های عجیب و غریبی پیدا میکنه که به این راحتی ها رفع نمیشه و کیفیت بسیار پایینی داره . تو خودت هم میدونی xu7 بسیار سخت جون تر و کاری تر از ef7 هست . مطمئنم تو خودت هم دسته موتورهای عجیب و بی کیفیت ef7 رو دیدی . من شک ندارم که تو همه این مسابل رو میدونی اما سعی میکنی با کلماتی مثل پیشرفته و cvvt و تکامل موتور ، این واقعیت ها رو از ذهنت دور کنی . تو خودت هم میدونی ef7 حرف زیادی برای گفتن نداره و فقط مصرف دو لیتر بنزین کمترش نسبت به xu7 هست که سبب جذابیتش برای تو شده وگرنه در سایر موارد حرفی برای گفتن در مقابل xu7 نداره .
08:34  1394/10/29
گزارش
پاسخ دادن
محمد
6

آقا مجید عزیز این موتور پیشرفته شما هیچ مزیتی به جز دو لیتر مصرف کمتر نداره وگرنه از نظر سخت جونی و کشش و هماهنگی با بدنه و عملکرد مکانیکی و سهولت دسترسی به قطعات و تعمیرکار و هزینه پایین تعمیر و نگهداری و کیفیت و افت کولر کاملا ضعیف تر از xu7 هست . فقط کسی سمت این موتور پیشرفته شما میره که نگرانی از بابت دو لیتر مصرف بنزین داشته باشه و همه چیز موتور رو ماشین رو حاضر باشه فدای دو لیتر مصرف بنزین کمتر بکنه . حتی از نظر صدا هم خودم دیدم که در دور بین 3000 تا 3500 واقعا یک صدای بم آزاردهنده ای تولید میکنه که از این نظر هم بدتر از xu7 هست . xu7 صداش هیچوقت اینجوری بم و آزاردهنده نمیشه . همانطور که گفتم شما فقط میتونی دل خوش کنی که دو لیتر مصرفش کمتر هست
گزارش
پاسخ دادن
13:51  1394/10/29

علی سربالایی
24

علی آقا یا محمدآقا نظرات شما مستلزم این هست که بری سیستم cvvt را کاملا مطالعه کنی و سپس پشت ای اف سون بشینی بعدا نظر بدی خدارو چه دیدی شاید نظرت عوض شد رفتی خریدی
گزارش
پاسخ دادن
13:57  1394/10/29

بهنام
10

من سالها پژو وسمند با موتور xu7 داشتم وازشون راضی بودم بجز این آخریا بخاطر سرسیلندر های مشکل دارش ،تا اینکه یه سمند ef7 خریدم با شک وتردید ولی هر روز علاقم بهش بیشتر شد ونه البته فقط بخاطر مصرف کمترش ،بخاطر خیلی چیزاش خصوصا شتاب ثانویه فوقالعاده‌ای که داره که ماشینی تو این رنج قیمت نمیشناسم که بتونه باهاش رقابت کنه.البته چیزی که اذیت میکنه تو این ماشین ناهماهنگی گیربکس بین دنده یک ودو هستش که توترافیک سنگین ایجاد دردسر میکنه.ولی درکل بنظرم نسبت به xu7 برتری محسوسی داره.
گزارش
پاسخ دادن
21:49  1394/10/29

کاربر: Majid.EF
24

من از ادبیات شما حدس میزنم که شما همون علی هستی ولی در هر صورت این موضوع مهم نیست .من این مطلب را قبلا توی نظرات قبلی نوشتم و بازم تکرار می کنم من از سال 94 پارس با موتور xu7 دارم و از سال 93 سمند ef7 و مقایسه من یه مقایسه عملی و عینیه اون چیزی که من میبینم برتری نسبی ef7 چه از نظر فنی و چه از نظر اقتصادی و برتری مطلق ef7 از نظر حس رانندگی با یک موتور پیشرفته و بروز شده
گزارش
پاسخ دادن
13:21  1394/10/29

علی سرپایینی
9

سیستم cvvt در دور زیر 3500 به هیچ دردی نمی خوره.برتری مطلق تا دور 4000 هم با xu7 هست.
01:17  1394/10/29
گزارش
پاسخ دادن
علی سربالایی
20

مدرک؟
گزارش
پاسخ دادن
01:42  1394/10/29

علی سرپایینی
5

مدرکم اینه که سیستم cvvt فقط در دورهای بالا کاربرد داره و دورهای پایین ورودی هوا خیلی کمتره.
گزارش
پاسخ دادن
10:42  1394/10/29

علی سربالایی
15

علی آقا سر پایینی عجب مدرکی رو کردید بارک الله کدوم کرسی دانشگاه تشریف دارید بیام شاگردی کنم
گزارش
پاسخ دادن
14:04  1394/10/29

کاربر: Majid.EF
17

مکانیسم منحصر بفرد cvvt باعث پائین آمدن مصرف سوخت در دور آرام تا 10 درصد و در دور های بالا سبب افزایش قدرت موتور میشود و مهمترین مزایای این سیستم عبارتند از :
1- متغیر بودن زمان باز و بسته شدن سوپاپ های ورودی
2- دارا بودن برتری راندمان در تمامی نقاط کاری موتور
3- بالا نگاه داشتن گشت آور در تمامی دور های مختلف موتور
4- افت میزان مصرف سوخت
5- افت میزان آلودگی
در این موتور ef7 واتر پمپ ، صافی روغن و خنک کن روغن در یک مجموعه جمع شده اند که این باعث ایجاد محاسنی از قبیل عدم استفاده از اتصالات و لوله های جانبی به دلیل اتصال بدون واسطه به بلوک موتور ، استفاده از یک قطعه بجای سه قطعه در موتور ، قابلیت تعویض صافی روغن و پره ی واتر پمپ به صورت جداگانه بدون نیاز به تعویض تمام مجموعه
گزارش
پاسخ دادن
13:36  1394/10/29

فرید
10

آقا مجید شما که همش میگی ef7 پیشرفته تره پس چرا کشش ضعیفتری نسبت به xu7 قدیمی داره ؟
19:54  1394/10/28
گزارش
پاسخ دادن
بنده خدا
10

کی گفته کشش ضعیفتری نسبت به xu7 داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما با من کورس بذار 100 متر هم جلوتر از من واستا ببینم اصلا متوجه میشی من ازت جلو میزنم یا نه؟
ضمنا تنها فرق xu7 و ef7 در مورد کشش اینه که ماکسیمم کشش xu7 در دور 3500 بدست میاد و ماکسبمم کشش ef7 در دور 4500 بدست میاد و این اختلاف در دور موتور به خاطر حجم بیشتر xu7 هست که حجم موتور xu7 دقیقا 116 سی سی بیشتر از ef7 هست
گزارش
پاسخ دادن
22:22  1394/10/28

علی سربالایی
22

خوب همین دیگه آقافرید،وقتی میگم سیستم cvvt را باید کامل بشناسید و اطلاعات بگیرید یعنی این،اصولاً این سیستم گشتاور را در دورهای مختلف نگه میدارد خوب است مقداری در این زمینه جستجو کنید نیز چه کمپانیهایی این سیستم جدید و کارامد را در موتورهای تولیدیشان استفاده میکنند
گزارش
پاسخ دادن
23:53  1394/10/28

فرید
6

شما هنوز تعریف کشش رو هم نمیدونید برای همین هست که فکر میکنید ef7 کشش خوبی داره . ef7 از نظر کشش در مقابل xu7 هیچ حرفی برای گفتن نداره .
گزارش
پاسخ دادن
07:47  1394/10/29

فرید
9

آقا مجید داستان سرهم نکن . این یک واقعیت هست که در دورهای زیر 4500 گشتاور ef7 خیلی کمتر از xu7 هست و در نتیجه برای بالا نگه داشتن دور نیاز به دنده معکوس زیادتری داره و این دقیقا یعنی کمبود کشش ef7
گزارش
پاسخ دادن
07:51  1394/10/29

کاربر: Majid.EF
24

دوست عزیز XU7 از اساس و طراحی یه موتور 8 سوپاپ دور پایینه یعنی شما بیشترین گشتاور و رادمان مفید را در دور موتور زیر 4000 میتونی بدست بیاری و با عبور دور موتور از 4000 موتور دچار سقوط گشتاور و افت توان میشه ولی EF7 یه موتور 16 سوپاپ و دور بالاست یعنی توان و گشتاور در دامنه بزرگی از دورهای موتور بدست میاد یه نکته مهم اینه که EF7 از اساس یه موتور توربو شارژ طراحی شده که گشتاوری بالای 200 نیوتن متر تولید میکنه ولی بدلیل حذف توربو شارژ روی مدل فعلی گشتاور به 155 نیوتن متر در دور 5000 میرسه ولی قابلیت CVVT جلوی افت گشتاور در دور پایین را میگیره ومنحنی گشتاور در دورهای مختلف به شکل افزایشی و پایدار بالا میره یعنی گشتاوری که در دور 3500 بدست میاد تفاوت زیادی با دور 5000 نداره .نکته بعدی تفاوت مصرف سوخت در این دو نسل از موتور هست. XU7 اساسا یه موتور پر مصرفه که توانش را از مصرف زیاد سوخت بدست میاره و معیارهای اقتصادی در زمان طراحی لحاظ نشده ولی طراحی EF7 بیشتر اقتصادی و با مدد فن آوری های مختلف بیشترین راندمان سوخت وجود داره با وجود تفاوت 8 ٪حجم موتور ما شاهدتفاوت 40 ٪ مصرف سوخت هستیم
گزارش
پاسخ دادن
21:40  1394/10/28

محسن
0

سلام خدمت دوستان. من یه ef7 بنزینی تحویل گرفتم. الان حدود 600 کیلیومتر کار کرده. میگن تا 1000 تا نشده روغنش را باید عوض کرد تا روغن اول که براده و ضایعات داره دور ریخته بشه. سرویس اولیه هم که میگه 5000 تا کار کرد بیار عوض کنیم. لازمه من خودم روغنش را عوض کنم!؟ یا 5000 کار کنه و سرویس اولیه بشه و روغنش هم عوض بشه مشکلی نداره!؟
18:32  1394/10/28
گزارش
پاسخ دادن
محسن
0

نیاز هست روغن را قبل از 10000تا عوض کنم یا نه؟
گزارش
پاسخ دادن
17:48  1394/10/29

کاربر: Majid.EF
5

نمايندگی توی سرويس 5000 روغن را عوض نميکنه مگه اينکه شما با هزينه شخصی اين کار را انجام بدی توی اين سرويس فقط آچارکشی انجام ميشه و تعوض روغن توی سرويس 10000 انجام ميشه
گزارش
پاسخ دادن
01:27  1394/10/29

کاربر: Majid.EF
4

خدمت آقا محسن عزیز عرض که از نظر نمایندگی نیازی به تعویض تا 10000 کیلومتر نیست ولی مواردی پیش اومده که رسوبات فلزی موتور داخل قطعه ای بنام استکانی رسوب میکنه و موقع روشن کردن موتور یه صدای اضافی توی زمان کوتاهی به گوش میرسه پس شاید بهتر باشه یه بار شما روغن را توی 2 یا 3 هزار کیلومتر اول عوض کنی تا این مورد احتمالی پیش نیاد
گزارش
پاسخ دادن
20:24  1394/10/29

محسن
0

سلام خدمت دوستان. من یه ef7 بنزینی تحویل گرفتم. الان حدود 600 کیلیومتر کار کرده. میگن تا 1000 تا نشده روغنش را باید عوض کرد تا روغن اول که براده و ضایعات داره دور ریخته بشه. سرویس اولیه هم که میگه 5000 تا کار کرد بیار عوض کنیم. لازمه من خودم روغنش را عوض کنم!؟ یا 5000 کار کنه و سرویس اولیه بشه و روغنش هم عوض بشه مشکلی نداره!؟
18:29  1394/10/28
گزارش
پاسخ دادن
فرشید
0

سلام. باره اوله میام این پیج. از کسانی که ef7 دارن میخام بدونم صدای ef7 کمتره یا tu5? بالاخره شما تجربتون خیلی زیاده مرسی
13:36  1394/10/28
گزارش
پاسخ دادن
صادقی
7

من tu7 را روی ۲۰۶ تجربه کردم و ef7 را روی سمند انصافا هر دو موتورای خوب و پیشرفته ای هستن از نظر قدرت ef7 یه سر و گردن بالاتره چون اتاق سنگین سمند را مثل اسب رم کرده میکشه واز نظر صدا تقریبا هر دو کم صدا هستند ولی ef7 توی دور پایین تقریبا بی صدا هست که دلیلش سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ هاست که تنها موتور ایرانیه که به این سیستم مجهز شده.موفق باشی
گزارش
پاسخ دادن
15:32  1394/10/28

محمد
5

کپ کردن و روغن ریزی و کشش ضعیف و ایجاد صدای بم در دور 3100 تا 3500 هم از نشانه های پیشرفته بودن ef7 هست درسته ؟
07:30  1394/10/28
گزارش
پاسخ دادن
محمد
5

صدای ef7 هیچگاه اینجوری بم و آزار دهنده نمیشه . مشکل طراحی صوتی ef7 یه واقعیته که در بعضی دورها باعث تشدید صوتی میشه . صدای xu7 همیشه یکنواخت هست و حالت تشدید هیچوقت اتفاق نمیافته . بالاخزه بعد از اینهمه ماشین سوار شدن میدونم صدای چه ماشینی در چه دورهایی چطوری هستش . فکر کنم اگر ef7 ها منفجر هم بشن این آقا مجید میاد میگه همه موتورهای پیشرفته اینجوری هستن .
گزارش
پاسخ دادن
12:12  1394/10/28

محمد
6

ضمنا در مورد الان و موتور ماشین های الان حرف بزن اینکه موتور تکامل پیدا میکنه یا نمیکنه چه ربطی داره به موتور ماشینی که الان خریدیم . نکنه از نظر تو موتور ef7 از زیر کاپوت ماشینت هم در حال پیشرفت و تکامل هست !! واقعا تعصب روی یه موتور خیلی بد هست آقا مجید . ef7 اینقدر مشکل داره که همه دیگه بهش پی بردن و بازارش خیلی بده و تو فقط دلت رو خوش کردی به اسم پیشرفت و تکامل و این حرفها
گزارش
پاسخ دادن
12:15  1394/10/28

محمد
6

منظورم صدای xu7 بود که هیچگاه بم و آزار دهنده نمیشه ولی ef7 در بعضی دورها بدوجوری تشدید صوتی داره و متاسفانه این دور هم بین 3000 تا 3500 هست یعنی جایی که بیشترین حالت رانندگی در اتوبان رو باید باهاش طی کنه
گزارش
پاسخ دادن
12:17  1394/10/28

محمد
4

وضعیت دنا و سورن ef7 رو هم دیدم در بازار . دنا اگر هر موتوری جز ef7‌داشت بسیار محبوب تر بود . دلیل اصلی عدم استقبال از دنا همین ef7 هست .
گزارش
پاسخ دادن
15:21  1394/10/28

کاربر: Majid.EF
16

مشکل روغن ریزی بیشتر از 2 ساله که حل شده پس سعی کن روی مشکلی که دیگه وجود نداره حساب باز کرد .دوم مشکل کپ کردنه که بصورت خیلی محدود وجود داره ولی دلیلش بنزین بی کیفیت و اکتان پایین فعلیه که نه تنها درef7 بلکه توی بیشتر خودروهای پیشرفته وارداتی این حالت وجود داره و با سیاست جایگزین کردن بنزین فعلی با بنزین یورو 4 البته اگه یورو4 باشه حل میشه و مورد سوم صدای خاصی که توی دور بلای 3500 شنیده میشه هم درسته و وجود داره ولی در برابر صدای مهیب موتورهای قدیمی مثل xu7 اصلا صدا به حساب نمیاد .باز هم من تاکید می کنم ما در ایران خودرو و موتور بدون عیب و نقص نداریم و انتخاب باید بر اساس مزیت های نسبی باشه ef7 به عنوان یک موتور جدید در مراحل پایانی تکامل خودش قرار داره و مزایای فنی و اقتصادی قابل قبولی را نسبت به موتورهای قدیمی و پرمصرف در اختیار کاربر خودش قرار میده
گزارش
پاسخ دادن
11:55  1394/10/28

کاربر: Majid.EF
11

محمد عزیز منظور من از تکامل یه موتور نمیتونه تکامل از نوع داروینی باشه چون یه موتور به عنوان موجود غیره زنده نمیتونه خودش را زیر کاپوت اصلاح کنه.واقعیت اینه که ef7 طی دو سال گذشته به شکل غیره قابل انکاری تکامل کیفی پیدا کرده و قطعاتش با کیفیت قابل قبول در دسترسه یه نکته دیگه اینه که ایرانخودرو تمام سرمایه و آبروی نداشته خودش را داره رویef7 سرمایه گذاری میکنه و شاهد مدعا تولید لوکس ترین محصولات ایرانی مثل سورن و دنا صرفا با موتور ef7 هست بخصوص دنا که به سرعت داره جایگاه اول محبوبت را توی بازار پیدا میکنه
گزارش
پاسخ دادن
15:11  1394/10/28

علی سربالایی
40

متاسفانه باید گفت مخالفین سمند ef7 ازحداقل سواد فنی بی بهره اند چرا که مقایسه سمند ef7 که جزو ده موتور برتر دنیا در زمان ساخت بوده و از تکنولوژی بالایی برخوردارست با موتور xu7 از پایه واساس اشتباه است.بعضاً گفته میشود درج کلمه مخفف ccvt چیزیست عبث و بیهوده!البته نمی دانند که بودن این تکنولوژی نه تنها می ارزد به کل موتور xu7 بلکه بااین موتور پیر فرسنگهافاصله دارد.
19:50  1394/10/27
گزارش
پاسخ دادن
علی سربالایی
14

ببخشید بدین وسیله اشتباه تایپی را به cvvt تصحیح میکنم
گزارش
پاسخ دادن
20:02  1394/10/27

پارسی
26

دوستان یک چیز میدونستید؟پارس زمان پدربزرگ خدابیامرز من پارس بود که اینهمه تنوع ماشین نبود حالا اگه نیگاه کنی از هر 100ماشین دو سه تاش پارسند
19:09  1394/10/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: تهرانی اصل
8

دوستان یه نکته...
امروز رفتم روغن ماشین رو که 7000 تا کار کرده بود و حتی یک قطره هم کم نکرده بود رو پیش تعویض روغنی که همیشه میبردم بردم...
همیشه میگفت 4.5 لیتر بریز اما من میگفتم 4.75 تا بریز و اون میگفت با مسئولیت خودت...
جالبه امروز گفت به ما گفتن 5 لیتر تا 5.25 لیتر بریزید!!!
گفتم دوستان رو در جریان بذارم که من بعد کمتر از 5 لیتر تو موتور ef7 نریزید و حتما بالاسر تعویض روغنی وایسید تا اشتباه نکنه...
5 لیتر روغن 10-40 sl ولاغیر...
14:59  1394/10/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: تهرانی اصل
4

دوستان ی6 نکته...
امروز رفتم روغن ماشین رو که 7000 تا کار کرده بود و حتی یک قطره هم کم نکرده بود رو پیش تعویض روغنی که همیشه میبردم بردم...
همیشه میگفت 4.5 لیتر بریز اما من میگفتم 4.75 تا بریز و اون میگفت با مسئولیت خودت...
جالبه امروز گفت به ما گفتن 5 لیتر تا 5.25 لیتر بریزید!!!
گفتم دوستان رو در جریان بذارم که من بعد به کمتر از 5 لیتر تو موتور ef7 نریزید و حتما بالاسر تعویض روغنی وایسید تا اشتباه نکنه...
5 لیتر روغن 10-40 sl ولاغیر...
14:55  1394/10/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حسن ع
15

سلام خدمت دوستان.
چندتا نکته خدمتتون عرض کنم.
هر کسی که کاری رو انجام میده، یه سری آیتم یا معیار واسش مهمه که شاید برای بقیه مهم نباشه، به عنوان مثال کسی که EF7 (سمند، دنا، سورن) خریده واسش مصرف کم، نرمی نصبی موتور، ظاهرا بروز بودن موتور و ... مهمه و کسی که XU7 انتخاب میکنه براش شتاب اولیه، عمر زیاد موتور و ... مهمه.
بیاییم بجای اینکه به هم توهین کنیم، به نظرات هم احترام بزارید و قبول کنیم، نظر و دیدگاه هر کسی واسش مهمه و قابل احترام.
بیاین یاد بگیریم، عوض تخریب اگر کسی نظر منظقی داره بهش احترام بزاریم و اگر کسی ایراد و مشکلی رو بیان می کنه، اگه می تونیم کمکش کنیم و به بقیه کاری نداشته باشیم که چرا طرف پارس دوست داره یا اون یکی سمند با موتور XU7 یا سمند EF7.
ضمنا از دوستانی که انتقاد میکنن خواهش میکنم، اگر براشون مقدور هست، این بحثو تمومش کنن، چون هر کسی که بخواد موتور EF7 رو انتخاب کنه، قطعا با تحقیق می خره و مطمئنا می دونه که کشش پایینی (بخاطر ناهماهنگی گیربکس) داره و شاید مشکل روغن ریزی براش ایجاد بشه و مزایاشم ( به نظر شما اگه داشته باشه) میدونه.

با تشکر از همه.
14:00  1394/10/27
گزارش
پاسخ دادن
محمد
8

این ها رو به مجید بگو که فکر میکنه ef7 آخرین موتور دنیاست . ما هم همین رو گفتیم . Ef7 فقط مصرفش و صداش کمی کمتره وگرنه از نظر کشش و قدرت و سخت جونی xu7 بهتره
گزارش
پاسخ دادن
18:25  1394/10/27

محمد
2

xu7 پرمصرف تر و با آلایندگی بیشتر هست اما هیچوقت از نظر کشش کم نمیاره اما ef7 فقط همین مصرف کمتر را داره و اگر کمی دیر دنده سنگین کنی و دور موتور پایین بیاد اصلا کشش خوبی نداره تازه سخت جونی xu7 را هم نداره . در مورد صدای کمتر هم فقط زیر دور 3000 صداش کمتر هست اما بالای 3000 از xu7 هم بیشتر اذیت میکنه مخصوصا بین 3000 تا 3500 که صدای خیلی شدیدی تولید میکنه تازه بیشتر رانندگی توی جاده با دنده 5 هم توی همین دور میافته پس ef7 اگر نقص هاش بیشتر از xu7 نباشه ولی کمتر هم نیست تازه باید بیشتر هم خرج قطعه و نمایندگی بدی واسش
گزارش
پاسخ دادن
08:56  1394/10/28

محمد
2

آقای حسن بیشتر رانندگی در جاده در حدود سرعت 100 تا 120 هست یعنی دور دنده 5 میشه حدود 3000 تا 3200 و این جایی هست که دقیقا xu7 گشتاور عالی تولید میکنه ولی ef7 در این دورها واقعا ضعیفه . درنتیجه اگر نیاز به کشش پیدا کردی و یا خواستی سبقت گیری کنی به خصوص در سربالایی ها با Xu7‌فقط کافیه پدال گاز رو فشار بدی تا ماشین در همون دنده 5 از جا کنده بشه و سرعت بگیره اما با ef7 باید دنده کم کنی وگرنه کپ میکنه با فشار دادن پدال گاز . دنده معکوس های زیاد هم در این سرعت ها گیربکس و موتور رو خیلی زودتر خراب میکنه . در سرعت و دورهای های کمتر هم که برتری کاملا با xu7 هست . در سرعت های بالای 140 که دور موتور میره بالای 4000 و 4500 اونوقت برتری با ef7 میشه اما این سرعت ها نه معقول هستن و نه استفاده چندانی در رانندگی دارن .
گزارش
پاسخ دادن
12:28  1394/10/28

کاربر: Majid.EF
11

آقا محمد من نگفتم ef7 یه موتور بدون عیب و نقصه ولی در مقایسه با موتوری مثل xu7 که با استانداردهای امروزی پرمصرف و آلاینده حساب میشه ef7 گزینه بهتری به حساب میاد
گزارش
پاسخ دادن
19:43  1394/10/27

کاربر: حسن ع
5

البته محمد آقا کشش تو سرعت پایین، وگرنه امکان نداره تو دنده 4 و 5 موتور XU7 یا TU5 بتونه با ef7 کورس بزاره.
گزارش
پاسخ دادن
09:46  1394/10/28

سمند
11

از روحیه آقا مجید خیلی خوشم میاد . همیشه به خودش دلداری میده و میگه ef7 خیلی پیشرفته و آلمانی است و جوری هم میگه که هر کی ندونه فکر میکنه موتور بنز هست . خیلی جالب واقعیت رو از ذهن خودش پاک کرده و وضعیت اسفناک این موتور رو در عمل و واقعیت چه از نظر فنی و چه از نظر بازار کلا ندیده میگیره
11:28  1394/10/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Majid.EF
21

منم از روحیه علی آقا (سمند) خیلی خوشم میاد چنان از موتور قدیمی xu7 طرفداری میکنن که انگار دنیا در سه دهه قبل منجمد شده ef7 هر مشکلی هم داشته باشه حده اقل یه موتور پیشرفته و رو به جلو هست و همینطور یه قدم مثبت در صنعت خودرو به شدت عقب افتاده کشور
گزارش
پاسخ دادن
13:35  1394/10/27

محمد
6

چرا مردم گول می زنید سمند ای اف 7 آشغالتری ماشینه من خودم سمند دوگانه ای اف 7 دارم 4500تا کارکردم گیربکس شروع به زوزه کرد . تعویض کردم بازهم همان صدای زوزه بیشتر شده . 31 میلیون پول دادم براش دوباره بردم نمایندگی مکانیک میگه گیربکس همه ای اف 7 این صدا را دارن واقعا صداش میپیچه تو ماشین و اذیت میکنه لطفا راهنمایی کنید .
10:37  1394/10/27
گزارش
پاسخ دادن
مازیار
8

عزیزم سمند ef7 موتورش فرق میکنه و گریبکسش همون گریبکس آشغال و قدیمیه پژو هست که روی پارس سمند و 405 نصب میشه و ربطی به نوع موتور نداره تا اونجایی که من از نمایندگی ها تحقیق کردم الان بیشترین خرابی مال پارس ساله اول گریبکس و بعد موتور و کمترین خرابی مال l90 سورن دنا و سمند ef7
گزارش
پاسخ دادن
13:47  1394/10/27

اشکان
0

ببخشید بین سمن سال و ef7 صفرکیلومتر کدوم و انتخاب کنم
قبلا سمند داشتم پارسم داشتم در کل سمند و بیشتر دوست داشتم پارس فقط خوشکله ۴۰۵ از اون بهتره
حال من ef7 نداشتم خواهشمندم دوستانی که هردو مدل و داشتن نظر بدن صدای موتور و بدون دردسر بودن برام مهمه نه سرعت و مصرف
01:34  1394/10/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Majid.EF
10

دوست عزیز شاید اگه این سوال را 2 سال پیش مطرح میکردی جواب متفاوتی میگرفتی ولی واقعیت امروز اینه که سمند با موتور ملی دیگه مشکل خاصی نداره و جایگاه برتر خودش را به عنوان یه خودروی پیشرفته خوش قیمت و کم مصرف پیدا کرده
گزارش
پاسخ دادن
09:59  1394/10/27

کاربر: امیرحسینEF
2

به نظر من برو یه سمند 92 تمیز داشبورد سورنی پیدا کن بخر یه مدت سفارشی واسه ترکیه میزدن برگشت خورد از اونا پیدا کنی عالین تو نت بگردی هست
گزارش
پاسخ دادن
10:31  1394/10/27

کاربر: امیرحسینEF
1

به نظر من برو یه سمند 92 تمیز داشبورد سورنی پیدا کن بخر یه مدت سفارشی واسه ترکیه میزدن برگشت خورد از اونا پیدا کنی عالین تو نت بگردی هست
گزارش
پاسخ دادن
10:36  1394/10/27

علی
3

سمند ال ایکس ماشین نامبر وانه.ولی نمی دونم سمند رو بخرم یا اینکه ال 90 رو؟؟؟؟؟
19:25  1394/10/26
گزارش
پاسخ دادن
فشمی
2

سمند خیلی پیشرفته تر و ایمن تره آپشناشم بهتره
گزارش
پاسخ دادن
20:05  1394/11/02

جواد
3

ef7 یه سر و گردن از l90 بالاتره
گزارش
پاسخ دادن
22:45  1394/11/02

کاظم
2

با سلام.
کارت طلایی سه ستاره چه تعهدات رایگانی را در دوره گارانتی عهده دار میباشد؟
آیا تعویض روغن و فیلتر ها در سرویس های دوره ای هم رایگان میباشد؟
14:06  1394/10/26
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Reza
5

بله روغن و فیلتر ها رو عوض می کنن ولی اگه روغن رو نمایندگی عوض نکنید بهتره چون یا روغن خوبی نمی ریزن یا کم می ریزن.کلا تا جایی که براتون امکان داره نمایندگی نبرین ماشینو.خودم چند بار دیدم مثلا یکی از اقواممون رفته نمایندگی روغن عوض کرده ولی روغنش افتضاح بوده یا کم ریختن.
گزارش
پاسخ دادن
15:25  1394/10/26

کاظم
2

با تشکر فراوان از تمامی دوستان به جهت درج نظرات مفید بخصوص از majid.e.f عزیز بابت توضیح کامل و جامع.
بسیار ممنون.
گزارش
پاسخ دادن
00:05  1394/10/27

کاربر: Majid.EF
16

کارت طلایی شامل بیمه بدنه بیمه سرقت و انواع بیمه حوادث و امداد حودروی رایگان میشه همینطور سرویس دورهای رایگان که شامل
1- آچار کشی و تست سطحی لوازم برقی در کیلومتر 5000
2- تعویض روغن فیلتر روغن فیلتر هوا به همراه آچارکشی در کیلومتر 10000
3-تکرار مرحله 1 در کیلومتر 15000
4- تعویض روغن .فیلتر روغن . فیلتر هوا .فیلتر بنزین .شمع ها در کیلومتر 20000
این روال تا 40000 کیلومتر در کارت طلایی 3 ستاره قابل استفاده می باشد
نکته : در صورت عدم مراجعه به موقع سرویس رایگان ابطال میشه
اگه به سرویس و مواد و قطعات مصرفی نمایندگی اطمینان ندارید می تونید با مراجعه به نمایندگی در موعد مقرر روغن فیلترها و سایر اقلام را بصورت دستی و رایگان دریافت کنید و بصورت شخصی اقدام به تعویض کنیدو یا با نوع باکیفیت تر در بازار آزاد تعویض کنید .من شخصا تا سرویس 20000 را طبق روال بالا انجام دادم در 2 با تعویض روغن از روغن توتال 7000 استفاده شد و سایر اقلام از جمله شمع با بسته بندی اصلی ایساکو بود و هیچ کدوم بی کیفیت و غیره اصلی نبود
گزارش
پاسخ دادن
22:32  1394/10/26

کاربر: Majid.EF
4

توی سرویس ۲۰۰۰۰ علاوه بر مواردی که نوشتم لنت های ترمز جلو هم تعویض میشه .لنت هایی که برای خودروی من رایگان تعویض شد با آرم و بسته بندی ایساکو بود و قیمتش در فروشگاه حدود ۶۰ هزار تومان بود
گزارش
پاسخ دادن
00:17  1394/10/27


ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
GL تکمیل وجه اردیبهشت : دیروز دوباره برام پیامک تکمیل وجه اومد. 300 هزار تومن دیگه واریز کردم. هنوز توی سیستم به حالت آماده تخصیص برنگشته. امروز زنگ زدم سایپا گفت که برای مابه تفاوت بیمه هست. و گفت که برای تحویل شاهین gl مشکلی نداریم و به زودی تحویل داده میشه. من از وقتی سخا رو تحویل دادم 37 روز گذشته.
GL تکمیل وجه اردیبهشت : دیروز دوباره برام پیامک تکمیل وجه اومد. 300 هزار تومن دیگه واریز کردم. هنوز توی سیستم به حالت آماده تخصیص برنگشته. امروز زنگ زدم سایپا گفت که برای مابه تفاوت بیمه هست. و گفت که برای تحویل شاهین gl مشکلی نداریم و به زودی تحویل داده میشه. من از وقتی سخا رو تحویل دادم 37 روز گذشته.
علی ریرا : دوستان با این وضع که پیش میره فکر نمیکنم به این زودی ها ری راها رو تحویل بدند
داریوش : من 17اردیبهشت تکمیل وجه کرده بودم دوباره دیروز واسم پیام دعوتنامه اومد رفتم نمایندگی گفت مابتفاوت بیمه و عوارض و مالیات باید پرداخت کنی 58 هزار تومن مجدد پرداخت کردم ولی هنوز فاکتور نشده.
حسام : سلام دوستان. من واریزی ۲۲ اسفندماه هستم.‌هنوز فاکتور نشده. کسی ۲۲ اسفند فاکتور شده؟؟،،
X5 : سلام تا یک هفته تعطیله ماشین ما تمام مراحل کامل شده و آماده تحویل وتا تهران شروع بکار نکنه هیچ کاری انجام نمیشه
شاهین G : شما شاهین Gهستید ؟یا شاهین Gl?? یا cvt??
شاهین G : من ۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم فاکتور نشده هنوز زنگ زدم نمایندگی گفت تا ۳۱ فروردین فاکتور شده نمی‌دونم راست میگن یا دروغ
شاهین G : من ۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم فاکتور نشده هنوز زنگ زدم نمایندگی گفت تا ۳۱ فروردین فاکتور شده نمی‌دونم راست میگن یا دروغ
شاهین G : ما واریزی اردیبهشتیم هنوز فاکتور نشدیم 😭
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس 11 بهمن ماه : سلام مدیر و پرسنل شرکت سایپا واقعا خرابه(داغونه) فقط یاد دارن که دروغ بگن در تمام کارهایش ضعیف عمل می کند و ماشین هارو فاکتور نمیکنه(صرفه جویی میکند) الان هم بهانه تعطیلات،استراحت میکنن
فوق العاده بهمن 6بهمن : داداش می خوای از دست شرکت سایپا فارغ بشی هفته دیگه فاکتور میشی
ساینا : تو رو خدا جواب بدین منم همین طور شده دهم اسفند بودم یه مرحله برگشته عقب
پیش فروش ساینا s : سلام منم 10اسفند یک مرحله به عقب برگشت جریان چیه تو رابه خدا جواب بدید؟؟
کوییک آر اس : خوب چرا زنگ نمی‌زنی 96550 دقیق بهتون میگه
میلاد ..... ایلام : سلام دوستان کسی میدونه اگه شماره چک نوشته برای سود تاخیر ولی تاریخ ارسال به بانک 0 نوشته . پولو میتونم بگیرم یا باید تاریخ بنویسه. مال من شماره چک نوشته
کوییک RS فروش فوری پذیرش 13 خرداد : برو توسایت قسمت پرداخت دعوتنامه نگاه کن احتمالا باید مبلغی پرداخت کنی که افزایش قیمت دادن
آرش : 12 اسفند خبری نشد
غیرت ایرانی : حاقل یک ماه تا یک ماه و نیم تاخیر داره ، چون ما اردیبهشت هنوز تحویل نگرفتیم
ایکس33 کراسmt : سلام هادی اریزو برادر گلم ، عزیز بارگیری و تحویل فعال هست یا نه تعطیل هستن چون من تهران پرسیدم نمایندگی تعطیل هست ،ممنون جواب بدین