امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)450.2
عرض (سانتی‎‏متر)190.3
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

82440 نظر

کاربر: oMIID
0

شماره (۲)
که بدنه جانبی 1 تیکه علاوه بر بالا بردن دقت مونتاژ - کم کردن انحرافات و پیچیدگی های حاصل از اتصال تک تک قطعات بهم - کاهش احتمال نفوذ آب - کاهش احتمال پوسیدگی-کاهش زمان مونتاژ و ..... چقدر در بحث استحکام و مقاومت در برابر برخورد از یک بدنه جانبی چند تکه قوی تره .
***ستون میانی سمند (ستون b ) دارای 3 لایه ورق میباشد که بهم نقطه جوش شدند و در مقابل 405 در ستون وسط دارای 2 لایه ورق هست .و این یعنی 33% افزایش استحکام در ستون وسط به نفع سمند

***در سمند به علت فرمهای تقویتی بیشتر و طول کمتر طاقچه عقب نسبت به 405 با اطمینان میتوانید روی طاقچه عقب بایستید بدون اینکه نگران خم شدن آن باشید در حالی که با اقدام مشابه روی 405 مطمئنآ طاقچه خم خواهد شد( عملا در خط مونتاژ بدنه سمند کارگران بدنه سازی گاهی این عمل رو حین انجام کار تجربه کرده اند ) . این مورد علاوه بر تاثیر کلی بر مقاوت خودرو در تصادفات از عقب و پهلو باعث افزایش مقاومت پیچشی کلی اتاق سمند نسبت به 405 میگردد.
ادامه دارد...
13:51  1394/03/31
گزارش
پاسخ دادن
هادس
0

اینارو ول کنید من فقط تجربه خودم رو میگم دو روز پیش از ارام رفتم شیراز از اونجا هم اومدم تهران همشم با کولر زیر 140 تا هم نمیومدم
اوناییکه میرن سمت شیراز نزدیک به آباده یه گردنه هست به نام کولی کوش خدا شاهده دنده 4 و 5 راحت میومدم آخرای گردنه رو 140 بودم که دیگه گردنه تموم شد
حالا بقیه جون میکندن
یه سورن ef7 بهمن 93 دارم الانم 10000 تا راه رفته.
حالا بقیه با گشتاور پایین ماشینشون تو گردنه مونده بودن هی چراغ میخوردن و میرفتن کنار.
سوال من واسه نصب کروز روی دریچه سیمی هست اصلا امکان داره نصب کنیم؟
کسی که تجربه داره لطفا توضیح بده واقعا درست و حسابی کار میکنه یا نه
ممنون
13:48  1394/03/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: oMIID
0

شماره (۱)
من کوچیکتم حسن جان
بخدا من تعصبی رو سمندون ندارم و اینجوری نیست که فکر کنم بهترین ماشینه تا ۱۰۰ میلیونه ولنگه نداره و از آسمون نازل شده.(چون خودم زیاد ماشین عوض کردم)
اتفاقا اگه بهم بگی ۴۰ تومن پول دارم اول میگم هیوندای ورنا کارکرده در حد صفر بخر.
اما اگه بگی ماشین داخلی صفر میخوام ، اگه کلاس واست مهم باشه پارس بهتره،اگه پر شتاب بودن وچالاکی برات مهم باشه میگم ۲۰۶ تیپ ۵ اما اگه بگی کدوم به نسبت قیمتش امکانات، امنیت،راحتی،شتاب مناسب،مصرف کم و قدرت مناسب و جاداری رو داره میگم سمند یکی از کاملترین خودروهای تولید داخل با قیمت مناسب و بدور از هرگونه دلال بازی و حباب قیمت هستش.
حالا بریم سر اصل مطلب:

***سراسر بدنه جانبی سمند که شامل گلگیر عقب - ستون عقب - ستون وسط - ستون جلو تا حوالی کمک فنر جلو میباشد به صورت 1 تکه - یک پارچه و پیوسته با هم هستند یعنی این قطعات تکه تکه بهم وصل نشدن . در مقابل تک تک قسمتهای نام برده شده در بالا در مورد پژو 405 بوسیله نقطه جوش بهم وصل میشن که دوستان اهل فن متوجه هستند که بدنه جانبی 1 تیکه علاوه بر بالا بردن دقت مونتاژ...دامه دارد
13:45  1394/03/31
گزارش
پاسخ دادن
جواد
0

سلام، من امروز رفتم یک ef7 پایه گاز سوز از نمایندگی هریدم.برای آببندی چیکار کنم، تا چه سرعتی مجازم? چند کیلومتر? من می خوام سالی ۷۰ تا باهاش برونم?
02:44  1394/03/31
گزارش
پاسخ دادن
خلیل
0

سلام اقا امید
سطح روغنش ک خوبه ولی هنوز روغن اولش و عوض نکردم
به نظرتون برم نمایندگی روغنش رو عوض کنم یا تعویض روغنی ؟
23:11  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
خلیل
0

سلام اقا امید
سطح روغنش ک خوبه ولی هنوز روغن اولش و عوض نکردم
به نظرتون برم نمایندگی روغنش رو عوض کنم یا تعویض روغنی ؟
23:11  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
خلیل
0

سلام اقا امید
سطح روغنش ک خوبه ولی هنوز روغن اولش و عوض نکردم
به نظرتون برم نمایندگی روغنش رو عوض کنم یا تعویض روغنی ؟
23:11  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: oMIID
0

وحید عزیز
اگر یکبار دیگه با دقت نظر بنده رو‌ بخونید متوجه میشید که گفتم از نظر فنی دریچه گاز برقی بهتره ولی ایران فرغون با علم بالای مهندسینش این مزیت مهم رو تبدیل به عیب بزرگ کرده!
منم همون حرف شمارو زدم دیگه!

ضمن اینکه روی ۲۰۶ هم ایجاد کپ میکرد (البته خفیفتر از EF7 بود) که با کارهایی مثل تغییر ECU یا تغییر برنامه ECU یا پدال گاز ۵ سیمه و ... برطرف میشد.
22:38  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: oMIID
0

وحید عزیز
اگر یکبار دیگه با دقت نظر بنده رو‌ بخونید متوجه میشید که گفتم از نظر فنی دریچه گاز برقی بهتره ولی ایران فرغون با علم بالای مهندسینش این مزیت مهم رو تبدیل به عیب بزرگ کرده!
منم همون حرف شمارو زدم دیگه!

ضمن اینکه روی ۲۰۶ هم ایجاد کپ میکرد (البته خفیفتر از EF7 بود) که با کارهایی مثل تغییر ECU یا تغییر برنامه ECU یا پدال گاز ۵ سیمه و ... برطرف میشد.
22:38  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: oMIID
0

وحید عزیز
اگر یکبار دیگه با دقت نظر بنده رو‌ بخونید متوجه میشید که گفتم از نظر فنی دریچه گاز برقی بهتره ولی ایران فرغون با علم بالای مهندسینش این مزیت مهم رو تبدیل به عیب بزرگ کرده!
منم همون حرف شمارو زدم دیگه!

ضمن اینکه روی ۲۰۶ هم ایجاد کپ میکرد (البته خفیفتر از EF7 بود) که با کارهایی مثل تغییر ECU یا تغییر برنامه ECU یا پدال گاز ۵ سیمه و ... برطرف میشد.
22:38  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
ali
3

بنده مدل 91 کارکرده خریدم که اواسط 92 از نمایشگاه خرید شده بود و استارت خورده بود... با کارکرد 17 هزار تا و سه مانیتور و لوازم اضافه دیگر. اما به دلیل عدم مراجعه به گارانتی فک کنم باصل شده. برگه گارانتیش اصلا سفیده! اما کلا مشکلی نداشته و نداره ... گارانتی هم خیلی توی ایران واقعی نیست و کلی داستان داره! ماشین کم کارکرد باشه گزینه خوبیه
گزارش
پاسخ دادن
00:35  1393/11/22

بهمن
0

سلام اسعد
گزارش
پاسخ دادن
13:46  1399/01/21

خلیل
0

سلام دوستان
امروز ماشینو وقتی روشن کردم صدای خیلی خشک و درشتی میداد حدود ۴۰ثانیه‌ای هم طول کشید بعد خوب شد.کسی میدونه علتش چیه ؟یا اینکه طبیعیه ؟
18:04  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
خلیل
0

سلام دوستان
امروز ماشینو وقتی روشن کردم صدای خیلی خشک و درشتی میداد حدود ۴۰ثانیه‌ای هم طول کشید بعد خوب شد.کسی میدونه علتش چیه ؟یا اینکه طبیعیه ؟
18:04  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
خلیل
0

سلام دوستان
امروز ماشینو وقتی روشن کردم صدای خیلی خشک و درشتی میداد حدود ۴۰ثانیه‌ای هم طول کشید بعد خوب شد.کسی میدونه علتش چیه ؟یا اینکه طبیعیه ؟
18:04  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
hooseinh
0

زمانی که خودروی تندر L90 وارد بازار ایران شد واکنش مردم به این خودرو این طور بود که گروهی میگفتند این خودرو قیافه نداره گروهی نیز میگفتند اشغاله وعمرا با پژو بتونه رقابت کنه ولی بعد از گذشت زمان واثبات شدن کیفیت قطعات این خودرو مردم نیز به ان ایمان اوردند بعد از این بود که خودرو به صورت کهکشانی رشد قیمت نمود وحال میبینید وشاهد هستید که قیمت این خودرو در زمان حال چگونه است به شما دوستان گرامی قول میدهم که خودروی EF7 سمند نیز به سرنوشت تندر L90دچار خواهد شد البته ا ین خودرو در سالهای گذشته ایراد داشته ولی در حال حاضر هیچ گونه ایراد قابل ملاحظه ای ندارد شاید اون هم میگویم شاید در بعضی از این نمونه خودروها مشکلاتی مانند روشن نشدن بعضی چراغ های اپشن ویا روشن نشدن لامپ های خودرو ویا از این دست ایراد های ریز که به سادگی قابل حل شدن است اتفاق بیفتد ولی در کل ایرادات بزرگ از این خودروی وطنی نمی توان انتظار داشت البته باز هم میگویم در تولید های 94 به این سو حرف بنده قابل تصدیق است اگر این خودرو را میخواهید مقایسه کنید با خودرو های هم قیمت خودش مقایسه کنید بعد میفهمید چه قدرتی دارد
16:05  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
hooseinh
0

زمانی که خودروی تندر L90 وارد بازار ایران شد واکنش مردم به این خودرو این طور بود که گروهی میگفتند این خودرو قیافه نداره گروهی نیز میگفتند اشغاله وعمرا با پژو بتونه رقابت کنه ولی بعد از گذشت زمان واثبات شدن کیفیت قطعات این خودرو مردم نیز به ان ایمان اوردند بعد از این بود که خودرو به صورت کهکشانی رشد قیمت نمود وحال میبینید وشاهد هستید که قیمت این خودرو در زمان حال چگونه است به شما دوستان گرامی قول میدهم که خودروی EF7 سمند نیز به سرنوشت تندر L90دچار خواهد شد البته ا ین خودرو در سالهای گذشته ایراد داشته ولی در حال حاضر هیچ گونه ایراد قابل ملاحظه ای ندارد شاید اون هم میگویم شاید در بعضی از این نمونه خودروها مشکلاتی مانند روشن نشدن بعضی چراغ های اپشن ویا روشن نشدن لامپ های خودرو ویا از این دست ایراد های ریز که به سادگی قابل حل شدن است اتفاق بیفتد ولی در کل ایرادات بزرگ از این خودروی وطنی نمی توان انتظار داشت البته باز هم میگویم در تولید های 94 به این سو حرف بنده قابل تصدیق است اگر این خودرو را میخواهید مقایسه کنید با خودرو های هم قیمت خودش مقایسه کنید بعد میفهمید چه قدرتی دارد
16:05  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: جواد
2

کلاس این خودرو ها به هم نمیخورن که بخوای مقایسه کنی
این مقایسه کاملا غلط است
نه از نظراتاق یکی هستند
نه از نظر کلاس بندی یکی هستند
نه از نظر حجم موتور یکی هستند
گزارش
پاسخ دادن
16:31  1393/11/21

Hgsv
0

سلام خدمت همه دوستان عزیز.
من نظرات را از بالا تا پایین خواندم چون برای تحقیق از این مازیر ده بودم به سایت!
واقعا وقتی نظرات رو پشت هم میخونی، احساسه خیلی قوی میگه چند نفر اینجا نظراتی در جهت منافع شخصی خودشون میذارند که میخوان این خودرو را نسبت به هم رده های خود خوب و کامل نشان بدهند و ذهنیتهای بد از مشکلات سالهای اخیر سمند را از بین ببرند!!! واقعا پشت هر نظر منفی از این خودرو یک کامنته کوبنده جواب داده شده!
با این اوصاف اگر حدس بنده درست که بهتره غلط باشه.. خودروی خوب جای خودشو توو بازار باز میکنه، همانطور که زانتیا در بازار درخشید و تندر نود جز ماشین های نسبتا استانداردتره تولید سایپا و ایران خودرو بین زبانها افتاده.. من شخصا از این ماشین تعریف زیادی نشنیدم بیشتر از خرج افتادنهای پی در پی آن که از بدنه ی سنگین و بهینه نشده آن، شنیدم که صاحبان خودشو ناراضی نگه داشته ! ولی دوستان با این بحث های طولانی که کردند، حس نامطمنی و شک را بیشتر کردند تا اطمینان خاطر از خرید این محصول!!
بنظر بجای دفاع و بحث خیلی بهتره اطلاعات و نظراتمون را فقط ارائه بدیم.
لطفا تایید کنید.تشک
15:52  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
Hgsv
0

سلام خدمت همه دوستان عزیز.
من نظرات را از بالا تا پایین خواندم چون برای تحقیق از این مازیر ده بودم به سایت!
واقعا وقتی نظرات رو پشت هم میخونی، احساسه خیلی قوی میگه چند نفر اینجا نظراتی در جهت منافع شخصی خودشون میذارند که میخوان این خودرو را نسبت به هم رده های خود خوب و کامل نشان بدهند و ذهنیتهای بد از مشکلات سالهای اخیر سمند را از بین ببرند!!! واقعا پشت هر نظر منفی از این خودرو یک کامنته کوبنده جواب داده شده!
با این اوصاف اگر حدس بنده درست که بهتره غلط باشه.. خودروی خوب جای خودشو توو بازار باز میکنه، همانطور که زانتیا در بازار درخشید و تندر نود جز ماشین های نسبتا استانداردتره تولید سایپا و ایران خودرو بین زبانها افتاده.. من شخصا از این ماشین تعریف زیادی نشنیدم بیشتر از خرج افتادنهای پی در پی آن که از بدنه ی سنگین و بهینه نشده آن، شنیدم که صاحبان خودشو ناراضی نگه داشته ! ولی دوستان با این بحث های طولانی که کردند، حس نامطمنی و شک را بیشتر کردند تا اطمینان خاطر از خرید این محصول!!
بنظر بجای دفاع و بحث خیلی بهتره اطلاعات و نظراتمون را فقط ارائه بدیم.
لطفا تایید کنید.تشک
15:52  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
مسعود
0

سلام دوستان امپر بنزین ماشینم نصفه نشان میداد که تو باک هم همینقدر بنزین باید باشه ولی الان امپر فول فول نشان میده به نظرتون چه مشکلی داره؟
14:44  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
مسعود
0

سلام دوستان امپر بنزین ماشینم نصفه نشان میداد که تو باک هم همینقدر بنزین باید باشه ولی الان امپر فول فول نشان میده به نظرتون چه مشکلی داره؟
14:44  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
مهسا
0

آقا امید ینی اگه از بغل سر سیلندر بشه ب ماشین با دست گاز داد ینی دریچه گازش سیمیه.درسته؟
13:29  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
مهسا
0

آقا امید ینی اگه از بغل سر سیلندر بشه ب ماشین با دست گاز داد ینی دریچه گازش سیمیه.درسته؟
13:29  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: oMIID
0

http://upload7.ir/uploads//945744439fe8087322059042123a6b83d255ffd4.jpg

اگه مدیر تایید کنه این عکس کاملا گویاست.
به احتمال زیاد ماشین شما برقی ه،
10:07  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: oMIID
0

http://upload7.ir/uploads//945744439fe8087322059042123a6b83d255ffd4.jpg

اگه مدیر تایید کنه این عکس کاملا گویاست.
به احتمال زیاد ماشین شما برقی ه،
10:07  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: oMIID
0

http://upload7.ir/uploads//945744439fe8087322059042123a6b83d255ffd4.jpg

اگه مدیر تایید کنه این عکس کاملا گویاست.
به احتمال زیاد ماشین شما برقی ه،
10:07  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: oMIID
0

سلام
دووووووووستان یکم راجع به مصرف سوخت EF7 هاتون صحبت کنید...
روی گاز و بنزین تو شهر و جاده چند درصد میسوزونه؟
کولر چقدر روی مصرف تاثیر داره؟
کپسول گاز ماشین من کامل پر نمیشه و یکبار ۱۰ کیلو میگیره یکبار ۹ کیلو و یکبارم ۱۱/۵ ، ۱۲ کیلو...
البته فکر میکنم بخاطر گرمای هوا باشه.
لظفا تجربیاتتون رو اینجا مطرح کنید...
09:18  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
مهران
0

تو جاده 100 کیلومتر رو شیش و نیم و عالیه کفی و سینه کشش ولی شتاب اولیش یخورده ضعیفتر از ماشینایی مثل پرشیا و 405 هست
گزارش
پاسخ دادن
09:44  1399/04/02

کاربر: oMIID
0

سلام
دووووووووستان یکم راجع به مصرف سوخت EF7 هاتون صحبت کنید...
روی گاز و بنزین تو شهر و جاده چند درصد میسوزونه؟
کولر چقدر روی مصرف تاثیر داره؟
کپسول گاز ماشین من کامل پر نمیشه و یکبار ۱۰ کیلو میگیره یکبار ۹ کیلو و یکبارم ۱۱/۵ ، ۱۲ کیلو...
البته فکر میکنم بخاطر گرمای هوا باشه.
لظفا تجربیاتتون رو اینجا مطرح کنید...
09:18  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

کاملا درست گفتید. ماشین حداقل باید 4 نفر ظرفیت داشته باشه.
وگرنه اسمش ماشین نیست. اسمش دوچرخه است.
در ضمن مجموعه 1Car شما حداقل اینو دیگه باید بدونید که سن 15 سال
مخصوص نوجوان است نه کودک.
گزارش
پاسخ دادن
23:13  1393/06/01

davood
0

khoda vakili ina ro jedi gofti ya dari shukhi mikoni? na khoda vakili jedi gofti? kasi inja faqatam khodemunim,begu bbinam shukhi bud harfat ya jedi
گزارش
پاسخ دادن
17:20  1393/06/03

خلیل
0

سلام خدمت دوستان
من هفته گذشته فاصله ۴۰۰کیلومتری شهرمون تا مشهد رو باظرفیت کامل رفتم تمام مسیر هم باکولر رفتم.فقط میتونم بگم عالی بود.مصرف کم,صدای کم,قدرت خوب,سواری خوب,واقعا خوب بود الان هم ۱۸۰۰تا رفتم نه روغن کم کرده ونه ازجایی روغنریزی داره.این مطلبم صادقانه گفتم به افرادی که تو خرید اف سون مرددند.
09:15  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
خلیل
0

سلام خدمت دوستان
من هفته گذشته فاصله ۴۰۰کیلومتری شهرمون تا مشهد رو باظرفیت کامل رفتم تمام مسیر هم باکولر رفتم.فقط میتونم بگم عالی بود.مصرف کم,صدای کم,قدرت خوب,سواری خوب,واقعا خوب بود الان هم ۱۸۰۰تا رفتم نه روغن کم کرده ونه ازجایی روغنریزی داره.این مطلبم صادقانه گفتم به افرادی که تو خرید اف سون مرددند.
09:15  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
سید.موسوی
0

سلام.
نمایندگی به من گفت لاستیک پهن گیرمیکنه ولی من ننداختم ببینم گیرمیکنه یانه.
گزارش
پاسخ دادن
17:34  1393/11/20

مسعود
0

سلام اره من یه دو هفته ای هست خریدم فک‌کنم سایزشون بزرگه چون تو دور زدن گیر میکنه سوالی ک داشتم کیلومترم عقربش هی میره بالا خیلی یا از کار میوفته خواستم ببینم کسی هست بدونه مشکلش چیه ممنون
گزارش
پاسخ دادن
04:49  1399/05/03

کاربر: oMIID
0

سلام
این عکس دریچه گاز برقی ه:
http://ttupload.ir/uploads/6958IMG-20150406-144846.jpg
اینم عکس دریچه گاز سیمی ه:

http://p4i.ir/wp-content/uploads/2014/05/IMG_66364.jpg

با ماشین خودتون مقایسه کنید و ببینید از کدوم مدله.
البته به احتمال زیاد ماشین شما برقی باشه.
08:49  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: oMIID
0

سلام
این عکس دریچه گاز برقی ه:
http://ttupload.ir/uploads/6958IMG-20150406-144846.jpg
اینم عکس دریچه گاز سیمی ه:

http://p4i.ir/wp-content/uploads/2014/05/IMG_66364.jpg

با ماشین خودتون مقایسه کنید و ببینید از کدوم مدله.
البته به احتمال زیاد ماشین شما برقی باشه.
08:49  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: oMIID
0

سلام
این عکس دریچه گاز برقی ه:
http://ttupload.ir/uploads/6958IMG-20150406-144846.jpg
اینم عکس دریچه گاز سیمی ه:

http://p4i.ir/wp-content/uploads/2014/05/IMG_66364.jpg

با ماشین خودتون مقایسه کنید و ببینید از کدوم مدله.
البته به احتمال زیاد ماشین شما برقی باشه.
08:49  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
مهسا
0

سلام آقا امید.ببخشید ی سوال داشتم.مال من ef7 دوگانه ۹۳بهمن ماهه.از کجا بدونم دریچه گازش سیمیه یا برقی؟با نگا کردن از کجا بفهمم؟کدومش خوبه؟
20:48  1394/03/29
گزارش
پاسخ دادن
حسن
0

سلام دوستان.خواهشا بجای این همه بحث یک نفر درباره مشکل ریپ زدن سمند اف سون بنزینی مدل93با دریچه گاز سیمی با ای سی یوی زیمنس توضیح بده.خواهش میکنم.
19:21  1394/03/29
گزارش
پاسخ دادن
هادی
0

من بیش از یک ماه پرسش وخوندن نظرات چکیده این مدت اینکه این ماشین میتونه شما رو راضی نگه داره وکلا ماشین خوبیه
04:58  1394/03/29
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: oMIID
0

حسین و علی عزیز اگه یکم دقت کنید بیشتر از همه مهسا خانم و بنده حقیر هستیم که داریم از EF7 در مقابل XU7 دفاع میکنیم...و اصلی ترین دلیل اینکارمون هم همینه که خودمون برای مدت طولانی از XU7 استفاده کردیم.(بنده با ۴۰۵ و ایشون با سمند XU7)
و در حال حاضرهم EF7 داریم و هرروز سوارشیم!!!
حالا اگه میبینید انقدر مصرانه از EF7 دفاع میکنیم مطمئن باشید بدون هرگونه اغراقی هستش و هیچ تعصبی درکار نیست و این اصرار صرفا بخاطر اینه که با تجربه فراوان به یقین رسیدیم که در همه موارد EF7 از XU7 سرتره!!!!
بنده نمونه های علمی آوردم و مهسا خانم نمونه های تجربی مثل آقای سمند اطلاعات قدیمی و غلط نیاوردیم و ایرادات بنی اسرائیلی نگرفتیم که شاید بتونیم حرفمونو ثابت کنیم!!!
حالا به نظرم این بی انصافی که به ما لقب متعصب بدید چون ۱۰۰% مستند حرف زدیم.
حتی یک نفر نمیتونه به من بگه که کورکورانه نظر دادم و مطالب اشتباه منتشر کردم!(اگه غیر از اینه خوشحال میشم متوجه اشتباهم بشم)
هرکس خودش عقل داره و میتونه بشینه کل این پیج رو بخونه و واسه خودش نتیجه گیری کنه و در این امر آزاده!
00:15  1394/03/29
گزارش
پاسخ دادن
وحيد
0

دوستان من چند سال پيش با 30 ميليون دوقطعه زمين خريدم وقتي همين ef7 و xum الان16 ميليون بود الان با اون 30ميليون ميشه يه سمند خريد در حالي كه همون زمين هارو الان چند برابر اين قيمت بايد خريد.پس زياد دل به اين خودروهاي كم كيفيت و كلا بي خاصيت نبنديم.با توجه به مقدار وسعمون همون رو سوار شيم
14:36  1394/03/28
گزارش
پاسخ دادن
مهسا
0

آقا علی ماشین شما چیه؟
مال من پایه گازسوزه.بهمن ماه گرفتم.40 هزار کیلومتر کار کرده.روزی هم سیصد کیلومتر میرونم.صبح تا شب.مسافت طولانی بالای پونصد کیلومتر هم هفت هشت بار رفتم.بدون توقف.هیچ مشکلی هم نداشته.بجز چنتا مشکلات کوچیک مونتاژ ک گفتم بزرگترینش روشن نشدن مه شکن بود بردم ایرانخودرو از فیوزش بود عوض کردن درست شد.همین.شتابشم با گاز و بنزین اصلا فرق نداره.سرعت بالای صد هم خیلی خوب میره.من ۲۰۰تا رفتم تو اتوبان.زیادم میرفتا.جا داشت.چون داشت باز عقربه کیلومترشمار جلوتر میرفت ولی دیگ سرعتو کم کردم و ترسیدم.ولی با ۲۰۶ یا xu7 ب زور ب ۱۸۰ میرسید.
13:15  1394/03/28
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: oMIID
0

دووووووووووووووووووووووووووستان حتما حتما اون مطلبی که بنده درباره نمودار گشتاور نوشتم رو بخونید و خود نمودار رو ببینید تا متوجه منظورم بشید و مطمئن بشید نیاز به معکوس کشیدن در EF7 نه تنها از XU7 بیشتر نیست بلکه کمتتتتتتتتتتتتر هم هست و شما دیرتر نیاز به معکوس پیدا میکنید!!!!!!!!!!!!!
04:31  1394/03/28
گزارش
پاسخ دادن
وحيد
0

دوستان عزيز قرار شد از صحبتهاي همديگه چيزي ياد بگيريم نه اينكه اين پيج بشه جايي واسه كل كل كردن دوستان.هر كسي در مورد هر خودرويي كه دوست داره هر چي ميخواد بگه اما با كنايه و پوزخند جواب همديگرو ندين بيشتر سعي كنيد در مورد مسايل به توافق برسين نه به جون هم بيفتين.به قول گفتني هيچ كسي به دوغ خودش نميگه ترشه!اين دوست عزيز سمند هم اگه بحثي ميكنه از روي غرض نيست مطمعنا.اينطور كه معلومه يه سري مطالعات در اين باره داشته اند.اينكه موتور xum رو بعد 20سال كه از ساخت اون ميگذره تاييد ميكنه شايد براي خودش منطقي باشه واسه بقيه هم اين موتور جديدef7 شايد چند سال آينده بشه بهترين موتور دنيا.پس بايد زمان بگذره و در مورد اين مسايل بحث و جدل بشه
01:24  1394/03/28
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: dmalek61@yahoo.com
0

و در آخر بهتره رو چه دور موتوری دنده عوض کنم؟ صداش کمه لامصب خیلی متوجه نمیشم؟
EF7 دو گانه
00:15  1394/03/28
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: dmalek61@yahoo.com
0

سوال بعد هنگام چرخش فرمان درجا روی آسفالت کمی فرمان میلرزه این طبیعیه؟
00:13  1394/03/28
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: dmalek61@yahoo.com
0

سلام به همه دوستان . یه سوال آیا طبیعی است که وقتی سویچ را باز میکنی چراغ CNGروشن است و در همان حال استارت میخورد. احتیاج به تغیر سوخت نیست؟شنیدم اتومات موقع استارت میره رو بنزین اما چراغ همچنان روشن میمونه؟ راهنمایی بفرمایید.ممنون
00:11  1394/03/28
گزارش
پاسخ دادن
حمید
0

سلام اقا اینکه میگن ای اف سونا مصرفشون تو شهر صدی ده دوازدست آیا درسته واینکه اولش مصرفش کمه ولی به مرور زیاد میشه آیا واقعیت داره ممنون میشم دوستانیکه دارن راهنماییم کنن
23:48  1394/03/27
گزارش
پاسخ دادن
مهسا
0

آقای سمند برو توضیحات آقا امید رو بخون.درمورد کیفیتم گفت ک اگ ef7 بی کیفیته،حتما xu7 باکیفیته؟آره؟ درمورد گشتاور هم هوب توضیح داد.سواد ک دارین خوب بخونین.نمودارش هم هست.خوب ببینین.اگ دوباره روتون شد جواب بدید.
23:20  1394/03/27
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

آهاااااای دوستان

جالبه ،کسی که اصلا ef7نداره و فقط بهش اجازه دادن چند لحظه باهاش رانندگی کنه اومده اینطوری نظرمیده

آخه عزیزم من که ۵ساله ef7 دارم میدونم ۱_روغن ریزی داره ۲_یا موترش بد نصب شده ۳_ یا کشش نداره ۴_ یا قطعاتش گرونه وتعمیرکارش نیست ۵_ یا موتورش بی اصل و نصبه ۶_ یا یک نوع بنزین خاص میخواد یا شما که سمند ۵ ساله پیش رو سوار میشی با موتور ۲۰ ساله پیش

در مورد مشکل:
۱_ روغن ریزی فقط در سال۹۰ و ۹۱ بود
۲_ موتور به بهترین حالت نصب شده (همینطور یک نفر روی هوا بگه موتور بد نصب شده که دلیل نمیشه)
۳_ کشش و قدرت بسیار بالایی در سربالایی(اتفاقا چون دور موتور بالاست همیشه آماده گاز خوردن وسبقته )
۴_ تو این پنج سال دو سه بار قطعه خریدم که تفاوت چندانی نداشت و تعمیرکار تو شهر خودم که تهران هم نیست حداقل ۱۱تا تعمیرکار داره
۵_ موتورش با همکاری شرکت آلمانی ساخته شده
۶_ والله هم بنزین سوپر زدم هم معمولی (اکثرا معمولی ۵ساله) هیچ مشکلی نداشتم

حالا این آقا در شرایطی که ef7 نداره چه جوری به این نتایج رسیده الله اعلم .

برای چی نظر من رو درج نمیکنی ،اه
18:19  1394/03/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: oMIID
0

ادامه...
حالا هرکسی که در حد سیکل سواد داشته باشه متوجه میشه که بازه تولید گشتاور مطلوب برای EF7 حدود ۲۸۰۰ یا ۳۰۰۰ هستش و بازه تولید گشتاور مطلوب برای XU7 حدود ۱۳۰۰ هستش.
منظورم اینه که EF7 گستره بزرگتری برای تولید گشتاور مطلوب داره و قدرتش تقریبا از دور موتور ۲۳۰۰ تا ۵۰۰۰ ثابته و چندان تفاوتی نداره و میشه روش حساب کرد.
همونطور که مهسا خانم گفتند به راحتی میشه با دور پایین باهاش حرکت کرد و حس دنده مرده بهتون نمیده.
اما این گستره برای XU7 از ۲۷۰۰ تا ۴۰۰۰ هستش!
الزاما نباید نقطه ای که موتور به حداکثر گشتاور میرسه رو‌ مورد توجه قرار بدید چونکه همین EF7 از دور ۳۰۰۰ به بعد گشتاور ۱۵۰ ن م تولید میکنه و روی دور ۴۵۰۰ به ۱۵۵ ن م میرسه که به نظر شما آیا بین ۱۵۰ ن م با ۱۵۵ ن م تفاوت خاص و قابل توجهی وجوووووود داره؟ ۲/۵ % تفاوت داره! آیا به چشم میاد؟
ضمن اینکه XU7 روی دور ۳۰۰۰ یا ۳۲۰۰ نهایتا میتونه ۱۵۳ ن م گشتاور تولید کنه و تفاوتش با EF7 اینه که فقظ برای لحظاتی ۱/۵ % یا ۳ ن م گشتاور بیشتر تولید میکنه بعد شروع به افت میکنه!!!
حالا هرکسی حرف منطقی داره بنده در خدمتم...
17:48  1394/03/27
گزارش
پاسخ دادن
مهسا
0

آقای سمند کلی خندیدم.ممنون.بخاطر اینکه شما تو گذشته موندید.اون مشکلاتی ک گفتید همش مال سالای اول بود روغن و روغن ریزی.شما از سال ۹۳ ب بعد ی ماشینی پیدا کنید ک روغن ریزی کنه.از ۹۳ ب بعد ماشینی پیدا کنید ک دسته موتورش ایراد داشته باش.قطعاتشم الان فراوونه و تعمیرکار ماهرشم تو نمایندگی فراوانه.گفتم ک شما تو گذشته موندید و کلا طرز فکرتون قدیمیه.واس این طرز تفکرتون خیلی متأسفم.همه موتورا باید عمودی باشن.استاندارش همینه.کدوم موتور رو دیدید مث xu7 شیب داشته باش.یک مورد بگید تا بفهمم.ب موتور های xu7 هم موتور کج میگن.ک بخاطر همین عیب بزرگش تولیدش متوقف شد.خود شرکت سازنده اش اونموقع دلیلشو گفته بود.الان ینی اصل و نسب داره ک تو ایران تولید میشه و از هر جنس بی کیفیتی استفاده میکنن؟اینایی ک گفتید مشکل همه موتورا بود.از جمله xu7 ک روغن میخوره همش.گفتم مزیت xu7 رو نسبت ب ef7 بگید.ن اینکه مشکلات همه موتورهای ساخت داخل ایران رو بگید.مث اینکه شما منظور سوال کنو نفهمیدید.منم با کسی ک منظورمو نفهمه دیگ هیچ حرفی ندارم.
17:46  1394/03/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: oMIID
0

دوستان عزیزم
برای بار آخر وارد این بحث میشم و نه برای فهماندن این موضوع به آقای سمند (چون میدونم بی فایده س) بلکه برای اون عزیزانی که فکر میکنن در دور موتورهای پایین EF7 گشتاور کمتری از XU7 داره و در برابرش کم میاره...:
http://ttupload.ir/uploads/e7a624522.jpg
تصویر بالا مربوط به گشتاور EF7 هستش و همونطور که میبینید تقریبا از دور موتور ۲۳۰۰ به بعد گشتاورش از ۱۴۰ ن م بالاتر میره و بعد از دور ۳۰۰۰ هم تقریبا گشتاورش از ۱۵۰ن م عبور میکنه و همینجور با شیب ملایم افزایش پیدا میکنه و روی دور ۴۵۰۰ به حداکثر قدرت خودش یعنی ۱۵۵ ن م میرسه.
نمودار خیلی گویا و ساده س و برای همه قابل درک که EF7 از دور موتور ۲۳۰۰ تا ۵۰۰۰ گشتاور مطلوبی ارائه میده.
حالا به نمودار گشتاور XU7 دقت کنید:
http://ttupload.ir/uploads/8ae0up25041425211431-3815XU7JP.jpg
از دور موتور ۲۶۰۰ ،۲۷۰۰ شروع میکنه به تولید گشتاور بالای ۱۴۰ن م و روی ۳۲۰۰ به حداکثر یعنی ۱۵۳ ن م میرسه و در خوشبینانه ترین حالت بعد از دور موتور ۴۰۰۰ افت فاحشی پیدا میکنه و دیگه نمیشه روش حساب کرد.
ادامه دارد...
17:33  1394/03/27
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

والا من یدونه داشتم تو سایت دیوار برای فروشگذاشتم یک هفته نشده فروش رفت
16:53  1394/03/27
گزارش
پاسخ دادن
ابوالفضل
0

درست میگوید
گزارش
پاسخ دادن
19:14  1395/10/16

امیر
1

سلام داداش حتما به شما بد افتاده من ۱۵۰ دارم تا حالا هیچ ۲۰۰ نتونسته بگیرش اصلا در کاریشم نکردم اگزوزشم سالم سالمه حتما چیزی ریختی روش اسم متور بد در نکن .من خودم ۱۵۰ تا فیکس باش در اوردم ..یاحق متور بد بهت انداختن .
گزارش
پاسخ دادن
15:19  1396/02/13

محسن
0

سلام بر دوستان

آقای سمند عزیز ، دوستان درست میگن ،
من هم مثل شما سمند xu7 داشتم(تقریبا 6 سال)، و خداییش خیلی تمیز نگه داشته بودم و شنیده بودم که میگفتن ef7 خیلی عالیه و قدرت خوبی داره اما دوست نداشتم بخرم و شک داشتم تا اینکه بهمن پارسال به اسرار سه تا از همکارا یدونه صفر ef7 خریدم و اون رو با کلی خاطره فروختم اما الآن اصلا پشیمون نیستم که هیچ ،خیلی هم خوشحالم ، چرا ؟
چون از همون موقع که خریدم کم مصرف بودنش کاملا برام مشهود بود و همچنین باورم نمیشد که دیگه سمند لش نیست و واقعا شتاب وقدرتش حرف نداره .
دوست عزیز "سمند" بنده حرف شما رو در مورد گشتاور کاملا قبول دارم (تحقیق کردم) اما چیزی که یک راننده میخواد سرعت ،شتاب و قدرت و کم مصرف بودنه که همه اینها رو ef7 داره .
من اگه جای شما باشم با خودم اینطور حساب میکنم که :با اینکه دور موتور ef7 بالاست و گشتاور بالایی داره اما مصرفش از xu7 که گشتاور پایین تری داره کمتره ، بنابراین نمیتونیم برتری خاصی رو درxu7 نسبت به ef7 ببینیم .

این یک مسئله دو دوتا چهارتاست و خیلی واضحه نمیدونم دوستان چرا بحث میکنن .

موفق باشید
16:51  1394/03/27
گزارش
پاسخ دادن

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J4 : یکی از حاجی سوال کنه اینجا چرا اومدی ؟ اگه ماشین میخوای برو ثبت نام کن تظمینی ۴۵روزه تحویل میدن 😆
شاهین جی : سلام طبق اخبار و جلسات ننایندگان مجلس با خودرو سازان احتمال کنسل شدن افزایش قیمت زیاده یا تعدیل آن حداقل انشاله
تارا وی یک : سلام جهت اطلاع دوستان تحویل 13 آبان هنوز فاکتور نشدم
شاهین : سلام دوستان خبر آمده رییس جمهور با عرضه خودرو در بورس موافقت کرده اگر این تصمیم‌نهایی شود دیگر هیچ‌کس به شاهین نگاه نمی کند همه راحت ماشین های ایران خودرو می خرند خیالتان راحت
ali : نقض پرونده برای زمانی هست که شما سخا تحویل نداده باشید
محتشم : دوستان . هرچقدر تعداد شکایت ثبت شده ما بیشتر بیشتر باشه ایرانخودرو تحت فشار قرار میدن مجبورا . نظر بنده اینکه به دیوان محاسبات هم اعتراضمون رو عنوان کنیم پست سفارشی آدرس تو گوگل هست .وظایف دیوان رسیدگی به تخلفات شرکتهای وابسته به دولت و تخلفات ارگانها عنوان شده
H : برای من از ۳ شهریور بیمه شد. ۸ شهریور پلاک شد. ۹۰ روزه اسفند. X5.
سید : سلام دوستان چه تعداد تحویل برج 8 آبان ماه داریم که فاکتور نشدن ممنون میشم با زدن مثبت اطلاع بدید چند نفر هستیم
علی : اخرین تحویلی را میشه بفرمایید زمان پر کردن نهایی و زمان تحویل تا تقریبا ببینیم تا کی باید با خط ۱۱ باید بریم تا ماشین سوار شیم
حسین... : حدود ۶۰۰ به احتمال زیاد چهار پنج تومن کمتر از ۶۰۰
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اسرا : سلام من واریزی 14 آبان ،90روزه بودم 27آبان فاکتور شدم ولی هنوز پلاک نشده
دی ماه : دوستان این نقص پرونده که میگید رو از کجا باید ببینیم داریم یا نه!؟
خرداد اتو : دوستان قیمت خودرو الان تو بازار چنده؟
مهدی : سلام دوستان آیا کسی میدونه بعد از تکمیل وجه و تشکیل پرونده،چند روز طول میکشه تا خودرو فاکتور شه؟ و بعد از فاکتور چند روز طول میکشه ک تحویل بدن؟؟؟ خودرو 207 ارتقا یافته تحویل آذرماه لطفا راهنمایی کنید اگر میدونید
ساینا تک 17 مهر : دوستان امروزم دارن فاکتور میکنن چک کنید
: من همونم که گفتم مگه جمعه پلاک میکنن. من پانا سفید 25 ابان فاکتور شدم هنوز پلاک نشده. واریز 8شهریور
حاج یوسف : مبارکتون باشه دوستان دیگه هم اعلام کنن
هایما5 : حاج اسماعیل بزرگ مرد عشق
علیرضا : بله ممنون رنگ سفید
علیرضا : من13 آبان واریز و24 آبان فاکتور شد 26 پلاک خورد 1 آذر حمل تیک خورد