امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)450.2
عرض (سانتی‎‏متر)190.3
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

2408 نظر

رضا 63
0

باسلام اقا بیخیال این مرادیه بشید به سوالات مردملطفا جواب بدین



سلام خدمت دوستان یه سوال داشتم نظروتون چی اب بندی ماشین و میخوام بعد این که تحویل گرفتم از تبریز تا مشهد برمو برگردم به نظر شما مشکلی پیش نمیاد درضمن چطوری برم یعنی سرعت دور موتور و .... که به ماشین فشار نیاد

Read more: http://1car.ir/ci-4061#ixzz3ltlPh1By
15:34  1394/06/25
گزارش
پاسخ دادن
مرادی
0

برای آب بندی باید سعی کنید تا 1000 کیلومتر اول دور موتور بالای 3500 نره و در یک دور موتور ثابت مدت زمان زیادی رانندگی نکنید . تمامی دنده ها رو جا بندازید و سعی کنید از شتاب گیری و ترمزهای شدید پرهیز کنید . روغن موتور رو قبل از 1000 یکبار عوض کنید . به ماشین فشار بی مورد وارد نکنید . مخصوصا در سربالایی سعی کنید ماشین پر نباشه . بنزین مرغوب استفاده کنید . مرتب آب و سطح روغن موتور را چک کنید . شما که میخواید جاده برید مواظب باشید دور موتور در یک دنده زیاد ثابت نمونه و سعی کنید با کم و زیاد کردن سرعت و دنده دادن دور موتور رو تغییر بدین و همه دنده ها رو هم جا بندازید بیشتر از 100 هم سرعت نرید
گزارش
پاسخ دادن
16:05  1394/06/25

قنواتی
0

در زمینه کشش به نظر من هم کاملا حق با آقای مرادی و سایر دوستان هم نظر باهاش هست و آقا امید به خاطر اینکه موتور ماشینش ای اف سون هست مخالفت میکنه
14:05  1394/06/25
گزارش
پاسخ دادن
فرید
3

بنده قبلا هم گفتم گیربکس be3 برای کلا هر سمند ی مناسب نیست چه برسه به ef7 آخه ما ازاین ماشینهای فرانسوی چه خیری دیدیم که از گیربکس ببینیم اگه برای این موتور یه گیربکس اتوماتیک 6سرعته طراحی کنه البته چون ایران خودرو تجربه زیادی تو طراحی گیربکس نداره باید با یه شرکت معتبر المانی مثل bmwیا بنز همکاری کنه موتور ef7 موتور خوبیه ولی باید ارتقا بدن اونوقت هیچ ماشینی (تواین رنج قیمت) در مقابل سمند حرفی برای گفتن نداره
13:22  1394/06/25
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: کامبادن
0

یه بحث دیگه اینه که قرار نیست ما همیشه در حالت مسابقه و تاپ اسپید رانندگی کنیم اگه توی یه گردنه ترافیک باشه واقعا نمیشه دور موتور رو روی 3500 نگه داشت یا باید معکوس کشید که باعث وارد شدن بار اضافه به گیربکس و کاهش عمر گیربکس میشه در ضمن دنده کشی زیاد و مداوم باعث کاهش عمر دیسک و صفحه و در نهایت گرم کردن موتور میشه.باز هم میگم گیربکس BE3 اصلا مناسبه ef7 نیست.
12:29  1394/06/25
گزارش
پاسخ دادن
مرادی
2

احسنت . بالاخره یک نفر با اطلاعات فنی خوب و حرفه ای اینجا پیدا شد . کاملا صحیح هست این حرف شما . وقتی در گردنه کمی ترافیک باشه و یا جاده پیچ و خم داشته باشه و یا محدودیت سرعت قانونی داشته باشه نمیشه مثلا در دنده 5 دور موتور رو روی 3500 نگه داشت چون سرعت حدود 130 میشه و یا در دنده 4 حدود 100 میشه و جاده اجازه نمیده که این سرعت رو نگه داری و مجبور میشی سرعت رو کم کنی پس دور موتور هم میاد پایین ، حالا موتوری مثل xu7 به راحتی در دور کم هم گشتاور خوبی تولید میکنه و نیاز به معکوس دادن زیادی نداره ولی با Ef7 به محض افت دور به زیر 3000 دیگه موتور گشتاور کافی نداره و باید معکوس داد تا دور بالاتر بره . حالا این دنده معکوس های بیشتر هم رانندگی رو سختتر و خسته کننده تر میکنه و هم حس عدم کشش ایجاد میکنه و هم به موتور و گیربکس فشار بیشتری وارد میشه و دسته موتورها رو سریعتر خراب میکنه .
گزارش
پاسخ دادن
13:20  1394/06/25

مرادی
0

آقای هادس من برای تمامی افرادی که ef7 دارند و منطقی بحث میکنند و از ماشین لذت میبرن احترام کامل قایلم . هر کسی یک ماشین و موتوری دوست داره و ازش لذت میبره و این کاملا طبیعیه . ما میگیم در بحث کشش وضعیت xu7 بهتره و دنده معکوس کمتری میخواد . Ef7 مزایای خودش رو داره و کسی منکر نشده . مثل مصرف کمتر و تاپ اسپید بهتر . مناسب تر برای اسپرت رانندگی کردن . این اسپرت رانندگی کردن به هر حال تبعاتی هم داره . باید منطقی باشیم و اگر نقاط قوت موتور رو دیدیم باید نقاط ضعف رو هم ببینیم . مشکل اینجاست که یک نفر این رو نمیخواد قبول کنه و حتی ادعای برتری ef7 بر l4 رو هم داره !!
گزارش
پاسخ دادن
17:50  1394/06/25

کاربر: کامبادن
0

سلام
به عنوان کسی که این پیچ رو دنبال میکنه و خیلی به بحث تخصصی ماشین علاقه داره میخام بگم که واقعا بعضی اشخاص اینجا دارن با قصد و غرض انتقاد میکنن و یه عده تعصب بیجا دارن و یه عده کلا به دور از ادب و شخصیت اینجا کامنت میذارن.ef7 با توجه به کیفیت آشغال قطعات متاسفانه باعث دردسر خریدارانش میشه اما یه چیزه خیلی مهم هم هست اینه که برای ef7 یه گیربکس مناسب ساخته و پرداخته نشده اونایی که ef7 دارن میدونن که بعد یه مدت زوزه گیربکس خیلی زیاد میشه و این نشانگر اینه با موتور همخوانی نداره.از قدرت و گشتاور هیچ موتور توی تولیدات داخلی ایران در مقابل L4 حرفی برای زدن نداره.در ضمن اگه در موردK4M مقالاتی رو خونده باشین گشتاور مناسبی رو توی دورهای پایین مخصوصا توی دنده های1و2و3 ارایه میده.بحث آیرو دینامیک اصلا توی سرعتهای پایین هیچ تاثیر زبادی نداره.در ضمن برای گرفتن نمودار گشتاور موتور و گیربکس رو توسط دستگاهای مخصوصی بدون وجود بدنه و لاستیک به دور نامی میرسونن و بعد شروع به آنالیز میکنن.
12:16  1394/06/25
گزارش
پاسخ دادن
مرادی
1

امید تو هیچ اطلاعی از بحث کشش نداری و حتی تعریف کشش رو هم بلد نیستی و حتی نمیدونی که بخش های نمودارهای گشتاور در چه مواردی تاثیر دارن . تو حتی نمیدونی گشتاور دور 4500 و 5000 برای تاپ اسپید زدن فایده داره نه بحث کشش . تو تقریبا از موتور احتراق داخلی هیچ اطلاعی نداری و فقط یک چیزهایی شنیدی بدون اینکه حتی در موردشون تحقیقی کرده باشی . کسی میگه موتور ef7 از موتور زانتیا L4 هم قویتره مشخصه از موتور هیچی نمیدونه . برو همین حرف رو جاهای دیگه بزنن ببین چطوری بهت میخندن . تعصب روی Ef7 به قدری زیاده که کم کم کارت به جایی میرسه که میگی ef7 از موتور لندکروز هم کشش بیشتری داره . به جای این کارها محدودیت ها و ضعف های موتور ماشینت رو بپذیر و بر روی توانایی هاش مانور بده . بله من کاملا قبول دارم ef7 از موتور سمند 1800 کم مصرف تره و تاپ اسپید بهتری داره و در دورهای بالا قویتر عمل میکنه ولی باید قبول کنی که کشش این موتور حتی از موتور سمند 1800 هم کمتره چه برسه به موتور L4 . به جای اینکه در مقابل هر ضعف ef7 سریع جبهه گیری کنی واقعیت ها رو بپذیر و فقط بر روی نقاط قوت موتور تکیه کن
12:11  1394/06/25
گزارش
پاسخ دادن
مرادی
0

دوستان ، آقا امید موتورهای 1500 سی سی تنفس طبیعی پیدا کرده که از موتور زانتیا L4 هم گشتاورشون بیشتره و در همین محدوده قیمتی قرار دارن . اگر میخواستید ماشین بخرید صبر کنید تا آقای استاد امید این موتور ها رو بهتون معرفی کنه !!! من که شدیدا منتظرم که معرفی کنه تا سریع برم یکی بخرم !!!!
11:59  1394/06/25
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: فرشید7
1

سلام
بنده پنج سال یک 405 دوگانه فابریک مدل 89 داشتم.رانندگی معمولی هم با ماشین دارم تو این 5 سال دو تا واشر سرسیلندر سوزوندم .سه ماهه پیش فروختمش و یک سمند ef7دوگانه 94 صفرخریدم. رو حالت گاز شتابش از حالت بنزین 405 بیشتره و صدای اگزوزش هنگام فشار دادن پدال گاز و شتاب گرفتن ، احساس خوبی به آدم میده و وسوسه میگنه بیشتر گازش بدی.خداراشکر تا حالا که 1000 تا باهاش رفتم نه مشکل کپ داره نه عیوب دیگه ای که بقیه دوستان میگن.
11:51  1394/06/25
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
0

من شنیدم در ایران بنزین معمولی‌ و سوپر با هم فرقی ندارند
آیا این قضیه حقیقت داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه حقیقت داره برای تهیه بنزین سوپر چیکار باید کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
23:50  1394/06/24
گزارش
پاسخ دادن
مرادی
0

آقای هادس اگر شما انصاف داشته باشید باید قبول کنید که در بحث کشش در دنده های 3 و4و5 بدون شک برتری با xu7 هست . در بحث کشش موتور xu7 از تمامی موتورهای ef7 و tu5 و K4m وضعیت بهتری داره . این یک واقعیت هست که موتور xu7 در دورهای کم که در کشش خیلی مهم هست دارای گشتاور بهتری نسبت به سایر موتورهای داخلی هست . من خودم tu5 دارم ولی این واقعیت رو پذیرفتم . شما هم اگر تعصب نداشته باشید باید قبول کنید xu7 در کنار تمامی بدی هاش در بحث کشش وضعیت بهتری نسبت به تمام موتورهای داخلی داره و در دنده های 3و4و5 کشش خیلی بهتری ارایه میده چون گشتاور بهتری داره
17:21  1394/06/24
گزارش
پاسخ دادن
حجت مکبری
0

این شورلت قدیمی ها یا این نیسان آبی ها هر چی جاده کفی کند هستن ولی وقتی به گردنه و سربالایی میرسن همه ماشین ها رو مثل آب خوردن جا میذارن چون موتورشون بزرگه . موتور بزرگتر خودشو تو سربالایی نشون میده موتورهای کوچیک تو کفی خیلی سریع دور میگیرن اما به سربالایی که میرسن کم میادن من خودم نیسان آبیها رو سوار شدم جوری سربالایی بالا میره که این پژو و سمند ها رو راحت جا میذاره من با دو تا موتوری که شما میگین رانندی کردم تو کفی موتور ملی خیلی بهتره مخصوصا سرعت بالا که میری زورش زیاده اما موتور 1800 تا 140 خوب میره بعدش دیگه زور میزنه نمیتونه اما تو گردنه و سربالایی برعکس میشه موتور 1800 خیلی راحتتره و زورش توی گردنه هست چون موتورش بزرگتره . من میللنگ هر دوتا رو دیدم میللنگ موتور 1800 خیلی بزرگتره و تا دور برداره طول میکشه برا همین تو کفی خوب نیست اما تو سربالایی چون موتور بزرگتره خودشو نشون میده به نظر من از همه موتورها برا سربالایی همین 1800 بهتره اما برا کفی موتور ملی سرعتش بیشتره
13:42  1394/06/24
گزارش
پاسخ دادن
بی طرف
0

البته در تکمیل صحبتهای آقا حجت باید عرض کنم که اگه موتور xu7 سالم و دست راننده ماهر باشه تو همون کفی تا 190 کیلومتر هم میره !
گزارش
پاسخ دادن
14:52  1394/06/24

ارسلان
3

سلام

من یک ef7 دارم و برادرم xu7 (سمند)

همزمان با هم خریریم تا حالا خیلی باهم درگ گذاشتیم حتی تو همون گردنه هایی که میگید یا سربالایی های تند بدون استثنا ماشین بنده که ef7 هست ازش جلو زد و اون خیلی عقب موند حتی داداشم یک بار برای اینکه به من برسه انقدر به موتور ماشینش فشار آورد که جوش کرد نزدیک بود خرج میلیونی رو دستش بذاره .
فقط نکته ای که هست تو سربالایی هنگام شتاب گرفتن پاید پرگاز بری ، بعدش عمرا xu7 بهت برسه .

این تجربه شدست چرا انقدر بحث میکنید آقایون ؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
15:58  1394/06/24

بی طرف
0

ef7 اگر با قطعات با کیفیت از شرکتهای بوش و زیمنس تولید بشه ، یقیناً موتور خوبی خواهد شد ولی در حال حاظر موتور xu7 قدیمی بهتره ، به خصوص تو جاده های کوهستانی معرکه هست!
12:19  1394/06/24
گزارش
پاسخ دادن
1800
0

موتور سمند1800 کل سرسیلندرش رو که عوض کنی با تمام هزینه ها حدود یک میلیون و دویست تمام میشه ولی موتور ای اف 7 اگر خراب شد راحت هزینه چهار یا پنج میلیون میذاره رو دستت ای اف سون ها یا خیلی خوب در میان یا خیلی بد خیلی شانسی هستن موتور 1800 به جز همین واشر هیچ مسکل دیگه ای نداره تازه اگه واشر اصلی براش بندازی دیگه خراب بشو نیست
11:58  1394/06/24
گزارش
پاسخ دادن
مرادی
0

تست های کشش xu7 با ef7 رو هم ببینید . ببینید چطوری توی تست کشش در تمام دنده های 3 و 4 و 5 ef7 به راحتی مغلوب xu7 میشه
گزارش
پاسخ دادن
14:58  1394/06/24

حمید
2

تست کشش رو هم دیدیم اما بازهم ef7 جلوتر از xu7 میره
گزارش
پاسخ دادن
15:52  1394/06/24

کاربر: oMIID
4

موتور بنز S500 رو هم اگه سرسیلندرشو عوض کنی باید ۵۰ میلیون پول بدی!!!
اه اه اه چه ماشینه بدی!!!!

به قول آقا آرش موتور XU7 بخصوووووص روی اتاق سنگین سمند با کمی فشار ، واشر سرسیلندر میسوزونه و میره تو خرج! ولی کی میتونه بیاد بگه EF7 با فشار آوردن واشر میسوزونه! (البته بجز یه دوره کوتاهی در سال ۹۰،۹۱ که جنس فوق العاده آشغال میبستن روش)
تا EF7 بخواد یکبار واشر بسوزونه(تازه اگر بسوزونه) ، د XU7 پنج ، شش بار واشر سوزونده و ۲ بار کل سرسیلندرش تعویض شده رفته و خرج و زحمت و دردسرشم خیلی بیشتره!

آقاجان چرا راه دور میرییییید،بجای این بحث و جدل ها برید توی سایت آپارت سرچ کنید تست درگ سمند EF7 با XU7 !
یا سرچ کنید کورس سمند EF7 با XU7 !!!!
آقاااااااایون یکم ذهنتونو باز کنید ، یکم تجربه های جدید کسب کنید، یکم به روز بشید...
بررررررررید کلیپهای اونجارو ببینید و بعد بیاید نظر بدید!
XU7 هیچ حرفی در برابر EF7 نداره!
گزارش
پاسخ دادن
14:34  1394/06/24

علی
3

به نظر من شما دارید بیش از حد از این موتور بدگویی میکنید من خودم دارم و ازش راضی هستم .
19:20  1394/06/23
گزارش
پاسخ دادن
مرادی
1

تمامی موتورهای جدید سیستم ضد ناک دارن حتی پراید و روآ . این سیستم اتفاقا سیستم بسیار خوبی هم هست . من حرفم این هست که چون نسبت تراکم ef7 خیلی بالاست با توجه به بنزین موجود ، بیشتر از سایر موتورها در معرض ناک زدن قرار داره و اتفاقا این خوبی و قدرت عملکرد ecu رو نشون میده که از ناک زدن جلوگیری کنه . این کپ کردن در اثر ریتارد شدن جرقه ایجاد میشه و سعی Ecu رو در فرار کردن از ناک زدن نشون میده . موتورهای tu5 هم کپ نسبتا شدید دارند چون تراکم 10.5 دارند ولی نسبت به ef7 خیلی کمتر هست چون tu5 طراحی اصولی تری هم داره در تاج پیستون ها. اگر با نصب هر سیستمی سعی کنید از اجرا شدن برنامه ضد ناک ecu جلوگیری کنید درسته کپ رفع میشه ولی موتور به شدت آسیب خواهد دید . تنها راه منطقی برای رفع کپ ، استفاده از بنزین با اکتان نردیک 100 هست . نمیدونم شما چرا اینقدر تعصب دارید، اینکه بگیم نسبت تراکم ef7 بالاست و بنزین خوب میخواد آیا حرف نادرستی هست ؟؟ اگر بگیم ناک زدن موتور رو خراب میکنه حرف غیر منطقی هست ؟؟
13:45  1394/06/23
گزارش
پاسخ دادن
مرادی
0

ecu به کمک سنسور روی بلوک موتور از نزدیک شدن موتور به حالت ناک اطلاع پیدا میکنه و به کمک چند فرآیند سعی میکنه از ناک جلوگیری کنه . حالا اینکه چقدر خوب اینکار رو بتونه انجام بده به نرم افزار ecu و همچنین کیفیت و توانایی سنسورها و عملگرها بستگی داره . علاوه بر بحث نسبت تراکم ، شکل و طراحی سرسیلندر و تاج پیستون و حتی نوع و کیفیت شمع و شکل سوپاپ ها هم در رسیدن به آستانه ناک تاثیر داره . شاید موتوری با نسبت تراکم 12 هم به شدت ef7 دچار مشکلات ناک نشه چون اولا هم طراحی خیلی بهتری در سرسیلندر و پیستون ها داره و هم ecu بسیار قدرتمند تری . ولی ef7 با طراحی ضعیف تر و نرم افزار موجود با این بنزین های فعلی مشکل داره و همین سبب کپ کردن شدیدش میشه . حالا اگر عده ای قصد ندارن منطق و استدلال رو قبول کنند مشکل خودشون هست .
گزارش
پاسخ دادن
13:57  1394/06/23

کاربر: hades
0

در ادامه مطلب قبلی:
نکاتی در رابطه با ایجاد ناک
اکتان پائین سوخت ، زمان جرقه خیلی آوانس ، نسبت سوخت به هوای خیلی غنی ، نسبت تراکم بالا و دمای بالا از عوامل ایجاد ناک میباشند .
بدلیل نسبت تراکم بالای زانتیا (4/10 به 1) اکتان سوخت مورد استفاده در آن بالای 95 است . استفاده از سوخت با اکتان پائین تر باعث وارد شدن ضربه به موتور اتومبيل میگردد.
حالا دوستان زانتیا سوار به من بگن چرا تا به حال کپ نداشتن؟
در حالیکه این سیستم رو اکثر خودروهای جدید هست
چرا اصلا بقیه ندارن؟
چون این کار وظیفه ecu هست وقتی ecu آشغال مزخرف بشه وظیفش رو به خوبی و دقیق و به موقع نمیتونه انجام بده و باعث بروز کپ میشه
در واقع این ecu رو اگر روی زانتیا هم میشد بست اونم کپ داشت
نه زانتیا بلکه هر موتوری که سنسور ضربه داره این ecu رو بشه براش نصب کرد مطمئن باشید کپ دارید
هر موتوری تو شرایط مختلف امکان ضربه خوردن یا ناک داره اصلا ناک جزئی از ذات موتور ها هست اما اینکه ecu به موقع جلوگیری کنه و جوری جلوگیری کنه که باعث افت شدید نشه برمیگرده به کارخانه سازنده
پس هر کی میخواد کپ نداشته باشه پول
خرج کنه
واسه ایر ...
13:39  1394/06/23
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: hades
0

برای اینکه دوستان دیگه گمراه نشن من در مورد ناک بیشتر توضیح میدم که از گوگل گرد آوری کردم دقیقا همین مورد در سیستم سوخت رسانی زانتیا هم هست یه وقت فکر نکنید ef7 اینجوریه ربطی نداره یه بنده خدایی داره میزنه جاده خاکی.

سيستم سوخت رساني زانتيا:
سنسور فشار هوا
سنسور ضربه
سنسور شتاب سنج
سنسور های اکسیژن
سنسور دریچه گاز
حالا من در مورد سنسور ضربه یا همون ناک که در زانتیا هست که مورد علاقه بعضی ها هم هست مطلب قرار میدم
سنسور ضربه
• این سنسور در مقابل ضربات وارده بر آن ولتاژ تولید میکند . و به این وسیله به ECU اعلام میکند که اتومبيل دچار ناک (کوبش) شده که در پی آن ECU با تصحیح مقدار پاشش و زمان جرقه از ادامه یافتن ناک جلوگیری میکند .
•این سنسور زیر منیفولد هوا روی بلوک سیلندر نصب شده است . دارای 3 پایه و رنگ سوکت آن سبز است .
• هنگام نصب آن لازم است تا با گشتاور 2 کیلو گرم متر بسته شود تا عملکرد مناسب خود را داشته باشد .
• خرابی آن با lexia قابل تشخیص است و در صورت خرابی بر کشش اتومبيل اثر میگذارد .

ادمه دارد...
13:26  1394/06/23
گزارش
پاسخ دادن
علی1
0

عزیزان بالاخره بعداز 5 سال احتیاج به تعویض دیسک و صفحه کلاج دارم .

به نظرتون صفحه کلاج زانتیایی بندازم ؟ یکی از دوستان میگفت خیلی عالیه ؟ حدود 50 تومن هم گرونتر از مال خودشه ؟
13:22  1394/06/23
گزارش
پاسخ دادن
مرادی
0

اگر جلوی کپ کردن ef7 رو بگیرید در واقع برنامه ecu رو برای جلوگیری از ناک حذف کردین و این یعنی اینکه شاید کپ کمتر بشه ولی در عوض به شدت ناک میزنه و ناک زدن هم موتور رو واقعا داغون میکنه به خصوص ef7 که کیفیت بسیار پایینی هم داره . طراحان این موتور چون به فکر استفاده از سوخت گاز و مصرف کم بودن نسبت تراکم رو بالا در نظر گرفتن ولی دیگه به این فکر نکردن که بنزین مناسب برای نسبت تراکم 11 رو از کجا باید صاحب ماشین تامین کنه . این آمار اسب بخار و گشتاور این موتور هم فقط برای زمانی هست که بنزین با اکتان بسیار بالا استفاده بشه و وقتی استفاده نشه موتور ریتارد میشه و قدرتش به شدت کمتر میشه . در بحث طراحی در نظر گرفتن شرایط واقعی خیلی مهم هست این موتور نقایص طراحی عجیب و غریبی داره که یکیش این نسبت تراکم بالا هست که هم سبب میشه موتور به شدت داغ کنه و هم با بنزین های موجود همخوانی نداره و سبب ایجاد کپ های شدید و یا ناک زدن موتور میشه . باید بین ناک زدن و کپ کردن یکی رو انتخاب کنید یعنی یا ناک زدن رو بپذیرید و کپ رو حذف کنید که اینجوری موتور خیلی زود داغون میشه و یا با کپ کردن کنار بیاید
12:34  1394/06/23
گزارش
پاسخ دادن
بوقچی
0

آره با با برلیانس رو هم میخرن البته با یه ۱۰ میلیونی ضرر آخه تویه بازار همه میدونن آفتابس
فقط کامنت اون احسان که میگا من هر دو تاشو دارم
آخه تورو چه به ساندرو چینی سوار
گزارش
پاسخ دادن
07:40  1397/01/27

حامد
0

الان آگهی شیپور و باما نگاه کردم، برلیانس 320 دنده ای صفرش 47 میلیونه تو بازارم 49، حتی یه آگهی زیر 40 میلیونم نذاشته بودن، برلیانس دنده ای 3 سال کارکرده هم 10 میلیون افت نداره
ما که سوار میشیم از ماشین استفاده میکنیم هر موقع هم خواستیم میفروشیم، شما هم فکر چینیه کسی نمیخره برو ساندرو بخر
همچین میگید شما رو چه به ساندرو انگار رولزرویسه!! ساندرو 2018 ارزونترین ماشین اروپاس، این ساندرو قدیمی که این حرفارو نداره
گزارش
پاسخ دادن
10:41  1397/01/27

مرادی
1

این کپ دقیقا زمانی رخ میده که ecu سعی میکنه موتور رو ریتارد کنه تا جلوی ناک زدن رو بگیره . چون جرقه ریتارد میشه قدرت موتور بسیار کاهش پیدا میکنه . ef7 چون در دورهای پایین گشتاور خوبی نداره در کنار این نسبت تراکم بالاش همواره در معرض خطر ناک زدن قرار داره و وقتی موتور تحت فشار قرار میگیره مثل زمان فشار دادن ناگهانی پدال گاز ، چون گشتاور Ef7 در این دورها از پس بدنه بر نمیاد ، موتور به شدت به سمت ناک زدن میره و برنامه ضد ناک ecu با ریتارد کردن جرقه شمع ها سعی میکنه از ناک فرار کنه ولی در عوض با ریتارد شدن موتور ، به شدت افت قدرت ایجاد میشه و ماشین یک حالت عطسه و کپ پیدا میکنه . این نقص ef7 رو فقط به کمک استفاده از بنزین بسیار با کیفیت با اکتان نزدیک 100 فقط میشه حل کرد .
گزارش
پاسخ دادن
12:52  1394/06/23

مرادی
0

وقتی میگم موتور ef7 یک موتوری هست که مال کارکردن نیست و فقط یک اسم هست نمونه اش همین نسبت تراکمی هست که براش در نظر گرفتن . نسبت تراکم 11 مقدار خیلی زیادی است که با بنزین های موجود اصلا همخوانی نداره . با این نسبت تراکم باید اکتان بنزین حدود 100 باشه . این بنزین ها حتی کفاف نسبت تراکم 9.3 موتور 1800 رو هم نمیدن چه برسه به نسبت تراکم 11 . یکی از مهمترین نکات در طراحی هر وسیله ای ، در نظر گرفتن شرایط و امکان استفاده ازش هست . این موتور چون حجمش کمه مجبور شدن نسبت تراکمش رو خیلی زیاد در نظر بگیرن تا بتونه بدنه سمند رو بکشه و به استانداردهای محیط زیستی هم برسه و کم مصرف تر هم باشه ولی در عمل با این بنزین های موجود به محض اینکه موتور تحت فشار قرار میگره یا موتور ناک میزنه یا اگر ecu خیلی خوب عمل کنه با ریتارد کردن جرقه و افزایش مقدار سوخت از ناک تا حدی جلوگیری میکنه که این کار هم مصرف رو بالاتر میبره هم قدرت موتور رو به شدت کم میکنه . دلیل اینکه ef7 رو گاز افت کمتری داره دلیلش این هست که اکتان سوخت گاز خیلی بالاتر از بنزین هستش . طراحی این موتور نقص های زیادی داره مثل همین کپ ها
12:26  1394/06/23
گزارش
پاسخ دادن
ر: حسین مشهد
0

سلام دوستان کسی میدونه شماره شاسی هایی که با EF و BFوFF ویا CF شروع میشه یعنی چی ؟
11:28  1394/06/23
گزارش
پاسخ دادن
صادقی
2

متاسفانه این بحث دسته موتور حقیقت داره و موتورهای ef7 بیشتر از موتورهای 1800 روی سمند این خراب شدن دسته موتور رو دارن . ماشین من روی حدود 44 هزار بود که مجبور شدم دسته موتور بالا و پایین رو عوض کنم . قیمتش هم بالاتر بود تقریبا سه برابر موتور معمولی
22:35  1394/06/22
گزارش
پاسخ دادن
حسن
2

سمند همینجوری یه ماشین پر عیب بود از دید کم و وا رفتن بدنه به علت نقطه جوش های زیاد تا طراحی داخل و داشبورد خیلی بد و ظاهر و چراغ های زشت . دیگه این موتور ef7 حسابی نابودش کرد . حداقل موتور پژو واسش آبرو کسب میکرد و حداقل دل آدم خوش بود که قلب ماشین یعنی موتور و گیربکس هیچ ایرادی نداره . اومدن برای مصرف بهتر گاز و کم کردن مصرف بنزین این موتور ناقص الخلقه ef7 زدن روش تا یه موتور بی کیفیت رو دست صاحبش اضافه بشه . هر کسی سمند ef7 خریده با این ماشین پیر شده و عمرش به هدر رفته با این روغن ریزی هاش و مشکلاتش . این چند تایی هم که مشکل نداشتن شانسی بوده . ماشین های دیگه اگر بدشانس باشی مشکل دار نصیبت میشه ولی سمند ef7 باید خیلی خوش شانس باشی که یه بی مشکلش نصیبت بشه . از هر صد تا حداقل نود تا مشکل روغن ریزی پیدا میکنن و باید صد بار ببری نمایندگی تا شاید چاره ای واسش پیدا کنن . ماشین فقط 405 بعدش هم پرشیا
15:50  1394/06/22
گزارش
پاسخ دادن
سینا
5

سلام عزیزان

من تازه وارد این سایت شدم وگفتم حالا که داره حق ضایع میشه بذار حق رو بگم ، حداقل آن چیزی که تجربه من با این ماشینه .


شاید باورتون نشه من از سال 87 یکدونه ef7 پایه گاز سوز دارم
ببینید من کاری به گشتاور یا اسب بخار یا نمودار و آمار ندارم ( نمیخوام بگم قبول ندارم هاااا یا بلد نیستم) فقط چیزی رو که توی این 7 سال تجربه کردم با این ماشین رو میخوام در اختیارتون بذارم
حالا اگر کسانی مثل آقای "مرادی" و سایر مخالفین که اصلا این ماشین رو نداشتن میخوان قبول نکنن به من ربطی نداره .

از آنجایی که سمند دوست دارم قبل از ef7 یدونه xu7 داشتم (6سال)
از نظر شتاب ، قدرت ، سرعت در هر شرایطی نسبت به xu7 بالاتر هستش واین چیزیه که خیلی ها تا به حال بهش اشاره کردن .

یک سوال ،درحال حاضر کدام ماشین خارجی یا داخلی وجود داره که چه روی گاز چه بنزین هیچ تفاوتی نکنه از نظر سرعت و... ؟ جواب : ef7
خیلی ها میگن در دور موتور پایین ماشین به سختی در سربالایی ها میره من هم قبول دارم اما مهم اینه که وقتی گشتاورش رو میبری بالا دیگه xu7 بهش نمیرسه حتی اگه گشتاورش رو ببره
ادامه ..


14:42  1394/06/22
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ممده
0

آقا امید این برای شما
تجربه جیلی
کمک فنر های بسیار خشک صندلی باکیفیت پایین وخشک وسفت رینگ بی کیفیت ترمز های ضعیف جعبه دنده ضعیف
رنگ بدنه بی کیفیت ایمنی کم خراب شدن مانیتور فرمان نسبتا سفت
مزایا:شتاب خوب وجای زیاد صندوق عقب از همه مهمتر عدم روغن ریزی
13:58  1394/06/22
گزارش
پاسخ دادن
مرادی
1

هیچ موتوری به جز ef7 مشکل روغن ریزی دایمی رو نداره . روغن ریزی قسمتی از وجود ef7 هست . وقتی میگی ef7 خود به خود روغن ریزی به یاد میاد . یعنی میشه گفت ef7 هم معنی روغن ریزی شده .
گزارش
پاسخ دادن
14:27  1394/06/22

مرادی
0

واقعا جالب هست که عده ای تا این حد در برابر پذیرفتن واقعیت از خود مقاومت نشان داده و بر نپذیرفتن واقعیت اصرار دارن . همین الان برید سر خیابون و با رانندگان تاکسی صحبت کنید و از موتور ef7 بپرسید . از آنها سوال کنید که چرا ef7 نخریدند و نظرشون در مورد ef7 چی هست . شما حرف من رو که باور نمیکنید پس خودتون تشریف ببرید از این رانندگان محترم تاکسی سوال کنید. اگر این موتور واقعا این طور که شما میگید باکیفیت هست و قدرت فوق العاده ای داره و کم مصرف هست باید تا الان تمامی تاکسی های سمند دارای موتور ef7 بودن . ولی چرا نیستن ؟ این رو خودتون تحقیق کنید .
15:39  1394/06/21
گزارش
پاسخ دادن
اصغر
0

کلا موتور این ماشین خوبه.مصرف کم.اما رانندگی با سمندEF7 قلق داره.باید ریلکس باشید و از شتابهای بیمورد بپرهیزید.خلاصش اینکه این ماشین اصلا اسپورت نیست.مثل اسبی میمونه که زود از نفس میفته.
من که پولم به هیچی به جز ین نرسید بخرم وگرنه کاش من هم یک بنز داشتم.
13:52  1394/06/21
گزارش
پاسخ دادن
مرادی
2

تا حالا از خودتون سوال کردید چرا هیچگاه رانندگان تاکسی از ef7 استقبال نکردن ؟ اگر اینقدر موتور خوبی هست که شما میگید پس چرا رانندگان تاکسی هیچ تمایلی به خریدش ندارن ؟ انواع ادا و اذیت xu7 روی گاز رو تحمل میکنند ولی حاضر نیستن ef7 بخرن . خودتون برید با رانندگان تاکسی صحبت کنید و از ef7 بپرسید . خودتون خواهید دید که چقدر بین رانندگان ، این موتور بدنام هستش . دلیلش هم کاملا واضح هست چون هم خرابی زیادی داره و هم قطعاتش بسیار کمیاب و گران هست و هیچ راننده ای هم دلش نمیخواد اسیر همچین موتور بی کیفیت و پر نقصی بشه .
08:43  1394/06/21
گزارش
پاسخ دادن
علی یووه
2

آقای "مرادی " من ef7 ندارم و به دور از تعصب می گم ، جدیداً تو شهرمون تاکسی ef7 خیلی زیاد می بینم ، اینجوری هم که شما می گوئید ، نیست !!!!
گزارش
پاسخ دادن
10:35  1394/06/21

فرید
11

کلا ماشین های فرانسوی در مقابل کشور هایی چون آلمان و ژاپن به درد نمیخورن ولی تو ماشینهای ایرانی سمند هم درسته کیفیتش خوب نیست ولی هندلینگش واقعا یه چیز دیگه ایه نسبت به l90و 405 واقعا عالیه چقدر خوب میشد از همون اول خودرو ساز ها به جای همکاری با پژو ورنو با شرکت های بزرگتر ومعتبر تر هم کاری میکردن اونوقت پلت فرم سمند مثلا bmw یا بنز بود نه این 405 از نظر سیاسی هم المان خیلی معتدل تر از فرانسه هست
18:49  1394/06/20
گزارش
پاسخ دادن
مرادی
0

مطالب چند صفحه قبل رو که مطالعه کردم نکته جالبی دیدم . آقا امید استاد گرامی گفته بود که ef7 رو بوش و زیمنس طراحی کردن . یک نفر در پاسخ گفته بود اگر این ها طراحی کردن پس چرا خودشون نمیگن ما ساختيم یا طراحی کردیم . کاملا حرف درستی زده بود . گفته بود این شرکت ها سایت دارن چرا توی سایتشون از این موتور چیزی نگفتن . چرا هیچ جا هیچ شکی معتبری کوچکترین مطلبی در مورد این موتور نگفته ؟ آقا امید چه پاسخی داری؟ یادت هست که گفتی ساخت بوش و زیمنس هست . هنوز نوشته خودت موجود هستش ؟ چه پاسخی داری؟
16:32  1394/06/20
گزارش
پاسخ دادن
اکسنت
0

اگه چشای کورتو باز کن الان توی سایت دیوار خاکستریش رو برا فروش گذاشتن
گزارش
پاسخ دادن
12:24  1396/12/09

حمید
0

قابل توجه اصلا سه رنک بیشتر نداره سفید.مشکی.نقره ای جو نده
گزارش
پاسخ دادن
13:19  1396/12/07

مجتبي
0

رنگ شما چيه؟
گزارش
پاسخ دادن
23:00  1396/12/07

مرادی
0

از خدمت استاد گرامی آقا امید که به ما یاد دادن که موتورهای xu7 انژکتوری هم ساسات دارن چند سوال دارم . از بین تویوتا لندکروز و میتسوبیشی پاجرو کدوم رو انتخاب کنم ؟ آقا امید : سمند ef7 . از بین شورولت کوروت و فورد موستانگ کدوم بهتره ؟ آقا امید : سمند ef7 . از بین کیا کادنزا و هیوندای آزرا کدوم بهتره؟ آقا امید : سمند ef7 . با تشکر از راهنمایی های مفید آقا امید !
12:44  1394/06/20
گزارش
پاسخ دادن
جکs5
0

سلام چه رنگی و دنده ای یا اتو مات تحویل کی بوده.مرسی
گزارش
پاسخ دادن
16:55  1396/12/05

علی محمدی
0

سلام تحویل چه برجی بوده و چقدر تاخیر داشته ممنون انشالله که به شادی استفاده کنیین
گزارش
پاسخ دادن
14:34  1396/12/06

مرادی
1

از نظر طرفداران ef7 تمام افرادی که در مخالف با ef7 نظر ميدن همه یک نفر هستند !!! ولی همه افراد منهای این یک نفر راضی هستن . فقط نميدونم چرا تا توی بازار یا نمایندگی یا تعمیرگاه یا بین مردم تا اسم ef7 میاری همه عزا میگیرن . Ef7 رو تعویض روغنی ها خیلی دوست دارن چون مشتری دایمیشون هست . موتور یک بار مصرف ef7 برای همه شناخته شده است حالا اگر عده ای به خاطر ماشینی که خریدن میخوان ازش طرفداری کنند در واقعیت تفاوتی ایجاد نخواهد کرد .
12:33  1394/06/20
گزارش
پاسخ دادن
نعمت
5

سلام .میخوام از آقایی که مشکل روغن ریزی ef7 را با چای رفع کرده بود تشکر کنم .من هم همین کارو کردم درست شد. بالآخره یکی از این کامنت ها به درد خورد. باز هم ممنون
15:56  1394/06/18
گزارش
پاسخ دادن
ef7 آشغاله
2

سلام
با هزار بدبختی پس انداز 3 سال کار و زحمتم رو قبل عید به باد دادم منظور از به باد دادن خریدن ef7ه.با دقت خیلی زیادی آب بندیش کردم چون به ماشین خیلی حساسم اما متاسفانه بخاطر آشغال بودن خودش و قطعات الان که میخام بفروشمش با اینکه مدله94 و خط و خش هم نداره کسی بیشتر از 26 میلیون بهم نمیده.از ایرادات شاهکار ایرانفرغون براتون بگم که روغن ریزی داره و سه کار میکنه وقتی گرم میشه و کپ شدید هم داره توی دنده های 2و3.مرداد ماه هم به کل آبروی بنده رو برد توی گردنه جوش آورد همه فامیلامون به مقصد رسیدن ما هنوز در حال خنک کاری موتور ماشین بودیم البته سیسم خنک کنندش سالم بود و ضد یخ و ضد جوش به اندازه که کاتالوگش مشخص کرده بود داخلش ریخته بودم و رادیاتورشم با مدل بزرگ تر برای بیشتر شدن مایع کننده عوض کرده بودم.چون همیشه با دور بالا رانندگی میکنم توی هوای خنک خوب کار میکنه.یه چیز دیگه هم که بگم واقعا دسته موتوراش افتضاحن.کلا پشیمون شدم از خریدش میخام برم همون هوندا سیویک مدل 1994 خودمو از کسی که خریدش بخرم و 2میلیون بیشترم بهش بدم اون کجا و این کجااااا
13:04  1394/06/18
گزارش
پاسخ دادن
حمیدرضا _ماهشهر
1

سلام دوستان
روغن 10w40 برای EF7 چه مارکی خوبه؟
10:27  1394/06/18
گزارش
پاسخ دادن
سهراب
0

بهترین روغن 10w40 سوپر بهران پیشتاز...۵ لیتر
گزارش
پاسخ دادن
01:42  1396/07/06

مرادی
5

حالم از هرچی ef7سواره بهم می خوره
02:03  1394/06/18
گزارش
پاسخ دادن
شهاب
0

سلام ، تو سایت باما یه آگهی سمند صفر دیدم که جلو پنجرش کلا عوض شده بود شبیه این سوناتا قدیمیا این جریانش چیه سفارشیه یا کلا از مدل 94 این ریختی شده ؟؟
21:27  1394/06/17
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: yasmod
1

فقط ال ایکس بنزینی ef7 اینطوری هستش . مال منم اینطوریه. بعضی ها در اولین برخورد فکر میکنن سورنه.!!! من که خیلی خوشم میاد.
گزارش
پاسخ دادن
00:00  1394/06/18

آلبا
2

آقای مرادی ماشینهای دیگه روغن ریزی مشکل واشر وسرسیلندر ندارن سری به نمایندگی بزن ببین کدام ماشینها بیشترن بعد نطر بده کارشناس به قول خودت
13:18  1394/06/17
گزارش
پاسخ دادن
irani
6


بابا تورور خدا اینقدر جنس ایرانی رو خراب نکنین... بخدا همه چی ایرانی بد نیست .. به خدا لاستیک یزد عالیه من چند ساله فقط دارم از این برند استفاده میکنم.. آقا امید تورو به خدا اینقدر تبلیغ جنس بی کیفیت چینی رو نکن.. چه جور دارن تو مغزمون میکنن این اراجیفو...زنده باد جنس ایرانی

11:38  1394/06/17
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ممده
0

مشکل پیچیدن صدای موتور توی اتاقو حل کردم باید ی پک کامل اگزوز بگیری بعد حله
راستی چیزی درباره دنده مرده شنیدید؟! من وقتی با سرعت 20 دنده 2 میرم ماشین قرقر صدا میده آیا شما هم به این مشکل بر خوردید
19:50  1394/06/16
گزارش
پاسخ دادن
رضا
1

موتور ef7 در دورهای پایین ضعیفه . وقتی دنده 2 با سرعت 20 میری موتور زورش نمیرسه و اصطلاحا والف میزنه . این دقیقا همون چیزی هست که میگن گشتاور ef7 در دور پایین ضعیفه . شما با موتور 1800 حتی در دنده 3 در سرعت 20 بری اصلا والف نمیزنه چون گشتاور دور پایینش خیلی زیاده
گزارش
پاسخ دادن
20:42  1394/06/16

علی
0

سلام , دوستان یک سوال دارم , روی سمند , هم سمند سال و هم EF7 کیت توربو شارژر میشه نصب کرد ؟ اسیبی به موتور خودرو با توجه به کیفیت پایین قطعاتشون نمیزنه ؟ حدودا میدونید چند درصد کارایی رو بالاتر میبره و ایا اسب بخار موتور سمند رو بالاتر میبره ؟ ممنون از پاسخاتون ...
16:40  1394/06/16
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
0

من دقیقا نظر عکس شما رو دارم چون هر دو مدل رو داشتم و ef7 واقعا پر قدرت و قوی تره
گزارش
پاسخ دادن
10:24  1398/04/30

کاربر: ممده
0

راستی با توربو روشن نباید روگاز باشی
گزارش
پاسخ دادن
20:51  1394/06/16

EF7 خان
1

سوپاپ ها نیازی به فیلر ندارند و تنظیم کننده هیدرولیکی سوپاپ ها ( ۱۶V ) متناسب با شرائط آنها را تنظیم می کند . طراحی در این قسمت به نحوی انجام شده که صدا و لرزش در دور آرام بسیار مطلوب و متناسب با موتور های روز دنیا و از نظر دستیابی استاندارد آلایندگی نیز اخذ بالاترین استاندارد های روز اروپا یورو IV از برتری های این موتور می باشد .
مکانیسم CVVT :
این مکانیسم باعث پائین آمدن مصرف سوخت در دور آرام تا ۱۰ درصد و در دور های بالا سبب افزایش قدرت موتور می شود و مهمترین مزایای این سیستم عبارتند از :
۱- متغیر بودن زمان باز و بسته شدن سوپاپ های ورودی
۲- دارا بودن برتری راندمان در تمامی نقاط کاری موتور
۳- بالا نگاه داشتن گشت آورد در دور های مختلف موتور
۴- افت میزان مصرف سوخت
۵- افت میزان آلودگی .
16:14  1394/06/16
گزارش
پاسخ دادن
EF7 خان
0

مرادی یا هر کس دیگه ای که با اطلاعات ناچیزت فکرمیکنی EF7 موتور نیست خواهشاً اظهار نظر نکن//// مشخصات موتور EF7 :
موتورEF7یا موتور ملی پروژه ی مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایرانخودرو( I.P.C.O) و مرکز تحقیقات موتور آلمان ( F.E.V ) می باشد .موتور این خودرو از پایه بر اساس سوخت گاز طبیعی طراحی گردیده و در عین حال قابلیت کارکرد با بنزین را نیز دارا بوده و در میان موتور های گاز سوز دنیا در لیست سه موتور برتر از نظر طراحی کلی موتور در میان ده موتور برتر دنیا قرار دارد . مکانیزم های بکار رفته در این موتور به نحوی است که توانسته است با وجود حجم موتور و مصرف سوخت کمتر به توان و گشتاور بالا تری حتی نسبت به موتور های بنزینی دست یابد . با استفاده از سیستم مدیریت این موتور به صورت خودکار سوخت گاز را به عنوان اولین سوخت انتخاب می کند . همچنین در صورت اتمام بنزین بدون فرمان راننده و بدون احساس تغییر در کار کرد موتور نوع سوخت مصرفی تغییر می کند ، حتی در سرد ترین شرائط موتور به راحتی با سوخت پایه ی خود که همان گازست روشن می شود .
15:27  1394/06/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: oMIID
0

سلام دوستان
امروز درخواست کوئیک سرویس دادم،عصر اومدن.
هرچی ایراد جزئی و کلی داشتم و بهش گفتم گفت باید ببری نمایندگی...حتی دیاگم نداشت بزنه!!!
خلاصه بجز تعویض فیلترها و روغن اونم از طریق پیچ کارتل هیچ کاری نکرد.
البته یه نکته خوبی که واسم پیش اومد این بود که بجای روغن ۳۴ تومنی ایساکو، روغن توتال ۷۰۰۰ که قیمتش ۷۰ تومنه ریختش.
گفتم چرا توتال میریزی گفت شانس توئه و فعلا توتال بهمون دادن.



بهش گفتم پیچ کارتلم یکم روغن میده و رفت نگاه کرد گفت احتمال داره از اویل ماژول باشه!!!!
گفت باید بری رو چال دقیق ببینی!!
23:06  1394/06/14
گزارش
پاسخ دادن
حسین مشهد
0

امیدجان سلام . بعید میدونم از اویل ماژور باشه .نشتی اویل ماژور دقیقا سمت چپ سینی خیس میشه .فیلتر روغن کجاست .تقریبا زیر فیلتر روغن
گزارش
پاسخ دادن
08:40  1394/06/15

رضا
0

سلام آقا امبد یه مشکلی برام پیش اومده راهنماییم کنی ممنون میشم ماشنم 1300تا کار کرده امروز رفتم روغنشو چک کنم دیدم توی سینی زیر موتور چرب شده رفتم زیر ماشین دیدم پیچ کارتل چربه وچند قطره روغن ازش آویزونه نمیدونم منکه هنوز تعویض روغنم نبردم که روغنشو عوض کنم نمیدونم مال چیه نکنه مال همون اویل ماژول باشه که میگفتن روغن ریزی اویل ماژول از کجاشه ببرمش گارانتی اخر هفته میخواستم برم مسافرت ترسیدم -ممنون خیلی آقایی
16:05  1394/06/14
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حسین مشهد
1

امیدجان سلام درخصوص مارک دسته سیم نمیدونم از کجا مشخصه .ولی درمورد اون جریان قفل دو حالته با ریموت بایدبگم مارکهای بوش 6سیمه هستند و کروزها وزیمنس فکرکنم 5ویا4 باشن برای همین در بوشها این قابلیت رادارن .ضمنا در خصوص ریست دریچه گاز چیزی شنیدی ؟ میگن در گازخوردن خیلی تاثیر داره به اینصورت که در حالت خاموش سوییچ را بازمیکنی تا حالت دوم بعد از 15ثانیه پدال گاز را تا ته به مدت 30ثانیه تا ته میچسبانی وبعد سوییچ را میبندی بعد دوباره بدون اینکه پا را روی پدال بزاری ماشین را روشن میکنی تا 2دقیقه و بعد ok است .
اگه اطلاعاتی داری بگو در اینمورد ؟ ممنون
23:08  1394/06/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حسین مشهد
0

امید و hades عزیز سلام .من حقیقتش هرچی در مورد این چیپ دراگون فکر میکنم با عقل جور در نمیاد شتاب را تا 35% افزایش بده به فرض هم اگر بده ممکنه در دراز مدت روی موتور اثر منفی داشته باشه .مثل اینکه ما یه طنابی که تا یه حدی تحمل فشار کششی را داره و بیشترش کنیم طناب پاره میشه .من فکر کنم اینها فقط بازار گرمی خودشون را دارن .البته بازهم میگم این نظریه شخصی منه شاید درست هم نباشه .به نظرشما چیه؟ واقعا جواب میده؟
11:28  1394/06/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حسین مشهد
0

hades جان سلام انشااله بعد ازاینکه چیپ دراگون را نصب کردی و نتیجه مثبت گرفتی حتما خبر بده .ضمنا در سایتش نوشته بود تا 200 هزارتومن هم فروخته .
مرسی
10:44  1394/06/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ممده
1

تا 60 میلیون تومان یه ماشین می خوام برام فقط شتاب و سرعتش مهمه هیچ چیز دیگش برام مهم نیس لطفا سریع جواب بدید
00:43  1394/06/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ممده
0

فرق cvvtبا vvtچیه کدومش بهتره
00:39  1394/06/13
گزارش
پاسخ دادن
امین
0

Cvvt مربوط به زمان بندی سوپاپ هاست اما vvt مربوط به گیربکس اتومانیکه محض اطلاع دوستمون. منم ef7 دارم از سری اولاش تاحالا ۱۷۰ هزار تا رفته گوش شیطون کر هنوز مثل روز اولشه
گزارش
پاسخ دادن
18:22  1394/07/28

صفحه اول 10 11 12 13 14 15 16 صفحه آخر
صفحه 13 از 21

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عزیز ویسی : سلام الان که فریب روباه مکار کرمان موتور خوردیم
حمیدرضا : فعلا نقص پرونده س و یجور سوپاپ هست برای سایپا که بعد بهونه تراشی کنه
حامدم : اقا اینجوری نمیشه باید بریم در کارخونه دادو بیداد کنیم من اول شهریور پرداخت کردم هنوز فاکتور نشده
تارا v1 : لطفاً هرکس 14و 15مهر هست فاکتور شد اعلام کنه
شاهین اتومات تحویل زمستان 403 : سایپا شورشو دراورده حتی خودروهای وارداتی هم صداشون مثل خودروهای داخلی چرا با اعصاب روان مردم بازی میکنه شرکت سایپا
عباس بوعذار : تکمیل وجه شهریور هستم هنوز فاکتور نشده عزیزم
تارا : سلام تقریبا 45 روز مونده پیامک میاد 75 روز بعد تکمیل وجه تاریخ تحویل خودرو میشه
تارا : به سلامتی مبارک باشه
تارا : سود تاخیر فروش فوری 36 درصد میباشد سود تاخیر پیش فروش 12 درصد میباشد
تارا 403 : سلام.. لطف می کنیدبگید تاریخ تکمیل وجهتون کی بوده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدعلی : سلام فاکتورشده برات
بی نام : این پیام چندان مهم نیست ،بستگی به ماشین داره مثلا من یه دنا 6دنده داشتم دو ماه بعد از پیام و موعد تحویل اومد
ساینا شهریور : من پذیرش 26شهریورم
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : با سلام دوستان اطلاع دارین بعد 25شهریور چه روز هایی تکمیل وجه ساینا فروش فوق العاده داشتیم؟
20اردیبهشت واریز 31خرداد : ما هم تحویل 31 خردادیم واریز 20 اردیبهشت هنوز فاکتور نشدیم
اتو تیر : اقا من حضوری رفته بودم سازمان فروش تو مخصوص دوباره خط تولید خوابیده و خبری از فاکتور شدن نیست باید یه فکری کرد امروز کسایی که تاکسی برقی ثبتنام کرده بودن جلوی وزارت صمت تجمع کرده بودن
امیر دنا آپشنال مشکی آبنوس : سلام عزیزجان دروغ میگن ما تحویل اول مهر بودن فروش فوری اول برج چهارم کل مبلغ رو واریز کردم ولی هنوز فاکتور هم نشده همش این ماه و ماه دیگه میکنن ...
فرهاد : سلام جناب سید سهیل امروز که چهارم هست هنوز زده انلاین ارسال مدارکم هیچی نزده یکم پلاک انلاین گرفته هنوز همون روال
امیدfxشیراز : چرا باورت نمیشه مجوز نخوردم هر چی هم زن میزنم نمایندگی جای اینکه من طلبکار باشم اون طلبکاره میگه چرا ایقد زنگ میزنید ی ماه از تحویلتون مونده میگم دوستان گرفتن میگه دارین اشتباه میکنین درسته زودتر از موعد داریم تحویل میدیم ولی نه اینقد
Vahid.x33 cvt : سلام، ماشین من هم اومد. جهت اطلاع : قرارداد : 13 / 03 / 1403 تائید لیزینگ : 13 / 04 / 1403 واریز پول - قیمت جدید : 21 / 04 / 1403 واریز وام : 08 / 08 / 1403 مجوز خروج : 03 / 09 / 1403 امروز زنگ زدن فردا گفتن بیا تحویل بگیر. تاریخ تحویل سیستمی 21 شهریور 1403