امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)450.2
عرض (سانتی‎‏متر)190.3
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

2408 نظر

شهريار
0

سلام دوستان عزيز من ميخوام سمند ef7بنزيني بگبرم موتورش چطوره؟؟مصرفش تو اتوبان و شهر چنده؟؟؟موتورش وافعا اذيت ميكنه؟؟؟روغن كم ميكنه؟؟ممنون ميشم راهنمايي كنيد
13:28  1395/08/15
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
0

باید دور موتورو مقداری بالا نگه داری تا ماشین خوب راه بره . اولش مقداری ضعیفه اما دور که بگیره خیلی قویه . سربالایی خیلی خوب نیست اما بد هم نیست . راضی کننده است اما انتظار کشش خوب نداشته باش مخصوصا اگر ماشین کمی سنگین باشه
گزارش
پاسخ دادن
13:59  1395/08/15

شهريار
0

موتورش دير خرج ميفته يا زود؟؟
گزارش
پاسخ دادن
14:48  1395/08/15

رضا
0

ef7 خیلی شانسیه . ممکنه تا مدت ها به مشکل نخوره اما اگر به مشکل بخوره بدجوری اذیت میکنه . کلا موتور بد قلقی هست
گزارش
پاسخ دادن
15:47  1395/08/15

مرادی
2

در مقایسه با موتورهای قدیمس وبی کیفیت فعلی موتور خوبی از کار دراومده فقط دو مدلش بخاطر تحریم به مشکل برخورد
گزارش
پاسخ دادن
13:34  1395/08/16

ef7
1

ef7 خوب از آب دراومده ؟؟؟ اصلا تو میدونی در مورد چی داری حرف میزنی ؟ انگار نمیدونی بدنام ترین و بدفروش ترین موتور همین ef7 هست
گزارش
پاسخ دادن
13:39  1395/08/16

امیر راد
3

دوستان عزیزم
همونطور که گفتم ماشین آبی کبود ، و مدل سخنگو رو تحویل گرفتم .
همون هنگام تحویل دزدگیرش رو گفتم فعال کردن .
حساسیتش خوبه .
شتاب و نرمی و کلاج عالی .
کاپوت رو زدم بالا و موتور رو روشن کردم .
کوچکترین لرزشی نداره و به نسبت موتور پژویی سمندم که هنوز دارمش ، بسیار آروم .
اون صدای ترتر همیشگی موتورهای پژویی رو نداره .
از داخل موتور که گاز دادم موتور یک ذره هم لرزش پیدا نمی کنه انگار چسبیده به بدنه .
آب رادیاتش کم بود که اضافه کردم و روغنش رو که چک کردم به نظر زیادتر از حد مجازه و بسیار هم شل بود و شره کرد (به نسبت توتالی که من توی سمند موتور پژوییم می ریزم)
فندک داخل کنسول رو بی انصافا حذف کردن فقط جاش هست !
ضبطش خوبه . فیلیپسه و فلش خور .
هنوز کولر و بخاریش رو تست نکردم .
انتهای سیم سنسور اکسیژنش متاسفانه عایق نداره باید یه فکری همین الان براش بکنم تا بعدا دچار دردسر نشم .
درها و در صندوق عقب نیاز به رگلاژ دارن .
در مجموع به نسبت سمندهای دهه 80 (از جمله سمند خودم) یک مقدار از قطعات و متریال زدن بی انصافا .
ولی موتور و شتاب و کم صداییش راضیم کرد .
زیمنسی هم ...
10:25  1395/08/15
گزارش
پاسخ دادن
ایمان
2

مبارک باشه امیر جان... یک تست بکن لطفا ببین وقتی دنده 2 یا 3 هستی ویکم گاز بده دور به 3 هزار برسون بعد پاتو از روی گاز بردار ببین گیربکس زوزه داره یا نه ( البته اگر جای ساکتی باشه بهتره)
گزارش
پاسخ دادن
13:38  1395/08/15

پوريا
0

سلام امير جان انشالله مبارك باشه ، يه درخواستي داشتم كه بهم بگي كه صفحه كيلومتر و سپر جلوت جديد بودن ، خيلي ممنون ميشم
گزارش
پاسخ دادن
19:16  1395/08/15

احمد
1

سلام
ef 7 سواران عزیر تجربتون را در مورد مطلب زیر بیان نماید. (ef7 مدل 95)
1- صدای موتور از دور 3.5 به بعد چرا وحشتناک تو اتاق می اد
2- دنده 1 و 2 پا را از روی گاز برمی داری زوزه می کشه
3- صدای شورشور توحالت گاز دادن از موتور می یاد.
لطفا تجربتون را بگید.
21:19  1395/08/13
گزارش
پاسخ دادن
رحمت الله
1

سلام منم دنده 2 و 3 پامو از روی گاز برمیدارم زوزه داره... نمیدونم ببرم نمایندگی برای تعمیر یا همه همینطوره
گزارش
پاسخ دادن
22:25  1395/08/13

جمال
2

صدا تو اتاق زیاده
گزارش
پاسخ دادن
23:18  1395/08/13

حمید ماهشهر
0

سلام احمد جان من ماشینم ef7سمند تک سوز در تایخ 8/4/ تحویل گرفتم ولی متاسفانه دنده 3 زوزه و دنده پرونی داشته که باکلی جر وبحث با نمایندگی ماشین را عودت دادم در ضمن نمایندگی ای اسرار داشت بیاگیربکس کامل برای ماشینت عوض کنیم ولی من زیر بار نرفتم وفقط اسرار نمودم که ماشینو نمی خوام تا اینکه ماشین در کل ایطال شد و خودروی جدیدسمند ef7 تک سوز در حال جایگزینی میباشد کل مدارک تحویلی دوباره پس گرفتن وپلاک نیز تحویل راهنمایی دادم
گزارش
پاسخ دادن
08:11  1395/08/14

رضا
12

ژو پارس خرابه ،یا داره خراب میشه،خراب بوده دارن تعمیرش میکنن، تعمیرش کردن دوباره خراب شده ،موقع تعمیر خراب تر شده ،هر کاری میکنن تعمیر نمیشه ،خرابی جزیی از وجودشه ، خراب ساخته میشه ،خراب نشه محاله ،بردن خونه خراب شده دارن هل میدن ببرن تعمیر گاه ،و...
به خاطر همین خصوصیات منحصر به فرد 5 سالی میشه ته لیست کیفیت جا خوش کرده شده رقیق تیبا 2 و MVM110 که یه 10 -12 میلیونی ازش ارزونترهستند .
پژو پارس مظهر ونماد بی کیفیتی در ساخت خودرو در کشوراست .
اما مزیتش های خریدش :
کلی رفیق تعمیر کار پیدا میکنید
همه بکسلی ها میشناسنتون
راجع به مکانیکی ،سیستم تعلیق ،نشانه های سوختن موتور،گریپاژ گیربکس و... کلی به معلوماتتون اضافه میشه
چون توان سبقت در سربالایی از هیچ وسیله نقلیه ای رو ندارید صبر و تحملتون زیاد میشه
قوه تخیلی تون در موارد :شتاب زیاد،کلاس بالای خودرو،و... بسیار رشد میکنه
شب ها زیاد خواب میبینید
موقع سواری به علت وجود انواع درز و شکاف در بدنه از مزایای هوای تازه،بارون و... در بیرون از ماشین بی نصیب نمی مونید
سالاریه واسه خودش نقل از دوست خوبمون حامد
06:37  1395/08/13
گزارش
پاسخ دادن
سپهر
4

چند سال پیش پارس و ۴۰۵جزو ماشینهای لوکس و مدل بالا بود ولی الان دیگه نه دورانشون دیگه گذشته سمند ای اف از اونا خیلی سرتره
گزارش
پاسخ دادن
08:38  1395/08/13

آرمان
2

سمند خیلی از 405 بهتره :-D
سمند هم برا 16 سال پیشه با اون قیافه دهاتی و لشش خیلی فرقی ندارن همشون خز شدن
جوادترین ماشین ایران=405 و سمند و پراید
گزارش
پاسخ دادن
14:15  1395/08/13

ايمان //
8

من با نظر شما دوست عزيز مخالفم. ماشين كه شخصيت نداره. هستن اشخاصي كه اين قدر با شخصيت وبا سوادن همين خودروهاي ايراني رو سوار ميشن ، وقتي سوار ماشينشون مي شيد لذت مي بري از تميزي و عطر خوش داخل ماشين. بر عكسشم ديديم طرف پشت ماشين دويست ميليوني مي شينه حال آدم از كثيفي ماشين ولحن حرف زدن اون شخص به هم مي خوره. در مجموع اين ما هستيم كه به ماشين شخصيت مي ديم.
گزارش
پاسخ دادن
19:49  1395/08/13

سالار
1

آقا داستان ضبط فیلیپس برا سمند چیه
چجوریه
22:36  1395/08/11
گزارش
پاسخ دادن
پوريا
2

داداش جرياني نداره😁😁 امروز منم رفتم سمند ال ايكس EF7 ثبت نام كردم بعد يه چند تا سمند هم بودن با داشبورد جديد و داشبرد جديد بودن كه باز كردن نشستم ديدم بعله ديگه ضبط هاي جديد فيليپسه 😁 خوبه ايران خودرو كم كم داره بچه ي خوبي ميشه فقط اين موعد تحويلشو درست كنه اخه ٦٠ روز چيه واسه سمند😐😐😐
گزارش
پاسخ دادن
00:06  1395/08/12

ef7
2

ایرانخودرو به هر دری میزنه تا این ef7 های بی ارزش مونده رو دستش رو که تو بازار همه ازش فراری هستن رو بفروشه
گزارش
پاسخ دادن
07:49  1395/08/12

کاربر: رضا مشهد
0

دوستان فرق گشتاور با قدرت چیه ؟ اگه میشه کمی توضیح بدید
22:37  1395/08/10
گزارش
پاسخ دادن
مهدی مشهد
0

قدرت = توان موتور = (گشتاور * دور موتور) / 5252

گشتاور = نیرویی که باعث چرخیدن یک شی به دور خود می شود

سرچ بزنی مطالب زیادی پیدا می کنی دوست عزیز
گزارش
پاسخ دادن
23:13  1395/08/10

مهندس
1

حاصلضرب دور در گشتاور برابر توان میشه . گشتاور از حاصلضرب برداری نیرو در فاصله اثر به دست میاد . برای باز کردن پیچ شما به گشتاور نیاز دارید . نیروی دست به آچار وارد میشه و حاصلضرب نیروی دست در طول آچار برابر گشتاور میشه . برای موتور اگر نیروی وارده به پیستون رو در طول لنگ میللنگ ضرب کنی میزان گشتاور به دست میاد . گشتاور عامل ایجاد شتاب و کشش در ماشین هست . اما توان از حاصلضرب گشتاور در دور به دست میاد . وقتی گشتاور کافی نباشه میزان کشش و شتاب هم ضعیف خواهد بود . مثلا موتور ef7 که در دورهای پایین از گشتاور ضعیفی برخوردار هست از مشکل شتاب اولیه ضعیف و کشش ضعیف رنج میبره . اما چون در دورهای بالا گشتاور خوبی داره دارای شتاب ثانویه خوبی هست و اگر دورش بالا باشه کشش خوبی هم ایجاد میکنه .
گزارش
پاسخ دادن
08:46  1395/08/11

حمید
4

وقتی کسی ندونه گشتاور چیه میره ef7 میخره بعد میبینه با اینکه 114 اسب بخار هست اما تو سربالایی جون میکنه . وقتی گشتاور کافی در دورهای پایین در اختیا نداری عملا عبور از دورهای پایین و رسیدن به دورهای بالا با سختی و کندی انجام میشه . مثل اینکه تو بانک خیلی پول داشته باشی اما دسترسی به بانک نداشته باشی !!
گزارش
پاسخ دادن
09:06  1395/08/11

سینا
6

حمید جان حالا که انقدر دانسته هات زیاده شما ef7 نخر !
گزارش
پاسخ دادن
10:11  1395/08/11

مجید
5

کسی که از پیشرفت تکنولوژی خبر نداره میره xu7 میخره شرکت طراح xu7 سال ۲۰۰۳ برای همیشه تولیدش را متوقف کرد موتورهای جدید پژو با تکنولوژی مشابه ef7 طراحی و تولید میشه اصول طراحی موتورهای پیشرفته بر پایه قدرت و راندمان بالا و در عین حال مصرف و آلایندگی کم پایه ریزی شده نکات مهمی که در طراحی xu7 به اندازه تار مویی رعایت نشده البته طراحی xu7 متعلق به سال های بعد از جنگ جهانی دوم هست و نباید ازش انتظاری بیش از این داشت
گزارش
پاسخ دادن
14:31  1395/08/11

مهران
4

ملت همیشه تو جاده و اتوبانو کفی هستن سالی یبار میرن کوهی گردنه ای جایی خب بجای 2000 گازو ببر رو 3500 زمین ب اسمون نمیاد ک .
من قبلا پارسم داشتم دور بالا میرفتم ک ماشین راحت تر بره بالا بافشار کمتری نمیدونم چرا یسری ا افراد اسرار دارن با دنده 3 دور موتور 1000 برن بالا حالا تو کل رانندگیش همه دنده هاش رو 5000 عوض میکنه بعد...
ادم خندش میگره خخ
گزارش
پاسخ دادن
15:17  1395/08/11

رضا
7

هرکی میگه سمند EF7 کشش نداره رانندگی بلد نیست
12:27  1395/08/10
گزارش
پاسخ دادن
سعید
3

اگر موتوری واقعا کشش خوبی داشته باشه نیاز نیست راننده حرفه ای پشتش بشینه تا کشش خوبی تولید کنه . همین که میگی باید راننده باشی خودش نشون میده که کشش این ماشین به حرف و حدیث و شرط و شروط بنده . بله دورش رو بالای 4500 نگه داری کشش خوبی داره !!!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
13:32  1395/08/10

مجید
17

اقا سعید سمند ef7 رو که من روندم کشش معرکه ای داره. این حرفهای شما فقط ممکنه کسایی رو که هنوز این ماشین رو تست نکردن به شک بندازه ولی برای من و امثال من که این ماشین رو داریم و روندیم فقط باعث خنده میشه.
گزارش
پاسخ دادن
14:53  1395/08/10

حسین
0

گشتاور ef7‌ در دورهای پایین ضعیفه و این یک واقعیته . کشش ضعیفش هم نشانه همین هست . اگر ماشین رو ببندی به گاز خوب راه میره وگرنه اصلا عملکرد خوبی نداره
گزارش
پاسخ دادن
16:20  1395/08/10

محسن
14

بعضی ها همش دوس دارن منفی بافی کنن کی گفته سمند هیچکس نمیخره پس اینهمه سمند چیه تو خیابونا در مورد ای اف ۷ هم ایرانخودرو از ابتدای سال ۹۵ جلو پنجره سمند ای اف ۷ را با طرح جدید تولید کرده که ادمهایی که میگن ای اف ۷ کسی نمیخره لال بشن با اینکه فروش خودرو در این سالها کم شده ولی خیلی سریع این سمند پر شده تو شهرها پس الکی شایعات درست نکنید از حق نگذریم سمند واقعا ماشین خوبیه مثلا بقیه خودرو های تولید داخل چه تحفه ای هستن اخه. والا سمند هیچی نسبت یه بقیه کم نداره و بهتر هست که بدتر نیس کدوم از ماشینای ایرانی بدون عیب هستن از نظر شما اگه بریم و پول پژو پارس بدیم که هیچ تفاوتی با ۴۰۵ نداره از لحاظ هزینه ای ولی ایرانخودرو ۶ میلیون گرون تر داره میده من ترجیح میدم پولمو دور نریزم یک کارگرم پول مفت نمیارم که ۲۰ میلیون پول پراید بدم که مفت نمی ارزه یا ۴۰ میلیون پول ال نود که هیچی از قیافه نداره و خیلی هم خشک هستش سمند با قیمت ۳۰ میلیون اونهم از نوع ای اف ۷ با این قدرت و شتاب اگر موتورش خوب از کار در بیاد فعلا بهترین گزینه بازار میباشد.
17:01  1395/08/09
گزارش
پاسخ دادن
سمند
6

ef7 رو هر روز باید یه اصلاحی بکنن تا شاید مشکلاتش کمتر بشه . ef7 مشکل داغ شدن شدید در سربالایی داره و برای همین جلوپنجره رو بزرگ تر کردن شاید بهتر خنک بشه . این یک واقعیته که در بازار همیشه سمند زیر سایه 405 و پرشیا بوده . ایرانخودرو همیشه امکانات و آپشن و شرایط فروش بهتر برای سمند در نظر گرفته ولی باز هم زیر سایه 405 و پرشیا مونده . سمند و سورن و دنا در رده های قیمتی خودشون از رقبا یعنی 405 و پرشیا و تندر و 206 به سختی شکست خوردن در بازار . سمند از 405 شکست خورده . سورن از پارس و 206 شکست خورده و دنا هم از تندر و پارس lx . تازه شانس آوردن که پارس elx موتور زانتیا تولید نمیشه . وجه اشتراک تمام بازندگان رقابت داشتن طرح بدنه سمند و به خصوص موتور ef7 هست . شما حرف من رو باور نکن برو نمایشگاه بگو ef7 دارم برای فروش بعد خواهی دید همه فرار میکنن !
گزارش
پاسخ دادن
17:14  1395/08/09

محسن.
11

چی میگی اقا جان دوران پژو ۴۰۵ تموم شد با اون موتور پر مصرفش یه چیزی بگو که حرفت منطقی باشه کجا سمند زیر سایه ۴۰۵ هستش همین ۴۰۵ نبود که سال ۸۸ اتش میگرفت پس نباید دیگه ملت میخریدن اینا همش به خاطر ایرانخودرو هس که قطعات قلابی میذاره رو ماشینها وگرنه ای اف ۷ خیلی طراحیه بی نقصی داره اینکه دمای موتور بالاست برو و یکم سوادتو زیاد کن موتورهای جدید با دمای بالای کاری ساخته میشن چون بازده موتور بیشتر میشه اگه با این دما ای اف ۷ به مشکل میخوره بدلیل قطعات بی کیفیت هستش نه اشکال طراحی موتور ۱۸۰۰ سی سی پژو اصلا عددی نیس در برابر ای اف ۷ من با اخرین گاز پژو پارس به زور و بلا ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت رفتم ولی با ای اف ۷ ۲۲۰ کیلومتر بر ساعتشو پر کردم به زودی که موتور ۱۸۰۰ سی سی از رده خارج شد خیال همتون راحت میشه از نظر شما موتور پیکان هنوز بهترین موتوره بازاره و رو دست پیکان ماشین نیس نه داداش هر چیزی یک دورانی داره تازه همین الانشم ما خیلی عقب هستیم در تکنولوژی تا شماها انقد عاشقه فناوری های از رده خارج هستین انتظار پیشرفت صنعت خودرو نداشته باشین جمع کنید کاسه کوزتونا.
گزارش
پاسخ دادن
18:36  1395/08/09

احمد
12

خدا وکیلی حاضرم قسم بخورم کسانی که در تاپیک های مختلف میرن و از خودرو مورد نظر بد میگن در عمرشون سوار دوچرخه هم نشدن داخل سایتها میگردن تا یه چیزی از یکی میشنون همش میان اون کلمات را تکرار میکنن دوستان به حرفه این ادمای الاف گوش ندین.
گزارش
پاسخ دادن
18:51  1395/08/09

ef7-cvvt
4

۴۰۵دیگه سایه نداره که چیزی زیرش قرار بگیره ۴۰۵ و کپی تعقیر چراغ یافته اون یعنی پارس از نسل فسیل های متعلق به دهه ۸۰ میلادی هستند که در حال حاضر در موزه های جهان میشه مشابهش را یافت شرکت نیمه ورشکسته پژو تولید این محصولات را نزدیک به دو دهه پیش متوقف کرد و دست به بزرگترین آشغال سازی خودرو در اروپا زد که باعث سقوط کامل اعتبار پژو در سح جهان شد هم اکنون محصولات پژو فقط در هند و شمال آفریقا به فروش میرسه و حتی خوده فرانسوی ها هم تمایلی به خرید محصولات بی کیفیت و بدنام پژو ندارن پژو در حال حاضر به مدد تلفیق با شرکت خوشنام تر سیتروئن به حیات متزلزلش ادامه میده و از طریق همکاری با شرکت هایی مثل ایران خودرو سعی در یافتن جایگاهی هرچند ناچیز برای خودش داره من چند سال در کشور اسپانیا زندگی کردم حتی مردم نسبتا فقیر این کشور جنوب اروپا هم به محصولات پژو به دیده تمسخر نگاه میکردن و در مقابل عاشق خودروهای آلمانی بخصوص محصولات شرکت آئودی بودن
گزارش
پاسخ دادن
01:08  1395/08/10

علی ef7
0

باسلام خدمت همه دوستان ef7 سوار
راستش من یک هفته ای میشه ماشینو تحویل گرفتم ماشین نرم و عالی هستش منتها یه موردی هست اینکه من تاحالا حدودا تا 600 کیلومتر باهاش رفتم و آب بندی تموم نشده هنوز ولی احساس میکنم با سرعت 70 دنده 4 ماشین مثلا بازم دنده میخواد سرعت های پایین هم همینطور تو سرعت پایین ماشین نرم کار میکنه ولی از 70 بیشتر میشه خودشو میکشه برای دنده بالاتر...می خواستم دوستان کسی میدونه دلیلش چیه؟
15:45  1395/08/09
گزارش
پاسخ دادن
محسن.
4

اره از منم همینجوره ای اف ۷ تکسوز دارم مثلا تو ۶۰ تا سرعت از ۴ به ۳ میکنی ماشین سینه میزنه به خاطر قدرت موتور هستش ماشین زود دنده میخواد تو ماشینای ایرانی که تا حالا داشتم و سوار شدم ای اف ۷ اولین ماشینی هس که دنده پنجش واقعا پر قدرته خیلی راه میره لامصب خیلی زود دور موتور پر میکنه تو جاده فقط دنده ۵ میخواد حتی با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت پا را که رو گاز میذاری نعره میزنه و از جا کنده میشه. نگران نباش عادیه.
گزارش
پاسخ دادن
16:41  1395/08/09

آراز
2

داداش داری مرده می ری
گزارش
پاسخ دادن
17:27  1395/08/09

حسین مشهد
1

آراز راست میگه داداش داری دنده مرده میری کی با دنده 5 90 تا میره
گزارش
پاسخ دادن
18:13  1395/08/09

مرتضی
0

چرا دنده مرده دور موتور 3000 باشه.دنده 4 باشی.سرعتت میشه 80 بعد از این سرعت مبشه دنده 5.اگه بخوای با دنده 4 80 بیشتر بری.مصرفتم میره بالا.دوره موتور رفته بالا.شما عادی داری رانندگی میکنی
من 4 ماه دارم ای اف سون.
عیباش1.ورود باد به داخل2.صدا دادن درب ها3.صدای داشبورد.
گزارش
پاسخ دادن
23:11  1395/08/09

آراز
0

دوست عزیز شما در حالت رانندگی تو جاده اگه دنده 4 میخوای بری بله سرعت 80 تا مناسب هستش ولی ایشون میگن 70 یعنی عملا فشار زیاد روی دنده 4 چون نمیتونه حداکثر قدرت و گشتاور اون محدوده رو تو اون دوری که ایشون رانندگی میکنن تولید کنه. اگه 80 (حداقل) برونن بله فرمایشتون صحیح هست. در ضمن رانندگی متعادل در جاده برای کاهش سوخت و عدم فشار بر روی ماشین سرعت 90 تا 100 کیلومتر در ساعت هستش با دور موتور 3000 تا 3500 هستش
ممنون از توجهتون. رانندگی داخل شهر هم بهترین حالت استفاده از حداکثر قدرت دنده 2 هستش یعنی حدودا 50 تا سرعت (نه به این ملنی که دنده 2 بیشتر نمی ره) چون معمولا بیشتر از وون که مجبوری دنده 3 بدی دوباره به خاطر ترافیک باید برگردونی دو و یک. پس بازم رانندگی با 50 یا کمی کمتر با دنده 3میشه مرده
گزارش
پاسخ دادن
11:34  1395/08/10

ناشناس
0

سلام ، دوستان سمند ef7 سوار عزیز
من تیبا دارم ، بد نیست ولی چون عیالوارم اذیت میشم ، میخوام بفروشم و چند میلیون بزارم روش سمند بگیرم ، شنیدم ef7 دردسر زیاد داره !! ممنون میشم در مورد این موتور بیشتر راهنمائیم کنیم ، چون مصرف بنزین برام خیلی مهمه و سمند موتور پژویی میگن خیلی پر مصرف هست ، بنده میتونم رو ef7 حساب کنم؟؟؟
14:52  1395/08/09
گزارش
پاسخ دادن
سمند
5

با خیال راحت برو بگیر ؛ یه نگاه دور و برت بنداز ببین بیشترین ماشینی که تو خیابون و جاده میبینی سمنده ، آپشنهای عالی ؛ اطاق شیک ؛ فوق العاده ایمن و محکم ؛ سالار جاده ؛ مدلهای جدید هم که جلو پنجرهاشون را مدل سورن بزرگ انداختند و بسیار شیک شده . با خیال راحت برید سمند بگیرید بخصوص از نوع پایه گاز که موتورش کامل آلمانیه
گزارش
پاسخ دادن
15:12  1395/08/09

سمند
1

شاید هزینه بنزین ef7‌ کمتر باشه ولی عوضش باید چندین برابر هزینه روغن و قطعات کمیاب و گران ef7 رو بدی و وقت خیلی بیشتری رو هم در نمایندگی و تعمیرگاه و قطعه فروش صرف کنی . بدون تعارف عرض کنم خدمت شما که مهمترین مشکل موتور 1800 که احتمال واشر زدن هست نهایتا با یک میلیون و دویست میشه واسش یک سرسیلندر نو بست با هزینه دستمزد . موتور هم میشه عین روز اولش . اما ef7 اگر موتورش باز شد یا هر مشکلی پیدا کرد دیگه به این آسونی تعمیر بشو نیست . ef7 اگر تو راه مشکل پیدا کرد و امداد خودرو اومد مستقیم با جرثقیل باید بره نمایندگی . خود امداد خودرو هم ef7‌رو قبول نداره و ازش استفاده نمیکنه . ef7 واسه این خوبه که بذاریش زیر پارکینگ خونه و دل خوش کنی که مثلا مصرفش کمه و 16 سوپاپه . اگر هزینه نگهداری واست مهمه شک نکن که هزینه ef7 بیشتر هست . موقع فروش هم چون مشتری نداره فروشش سخته . اگر باهاش مدارا کنی و بهش برسی و خوش شانس باشی شاید به مشکل نخوره . کلا ef7 خیلی شانسی هست . مصرف و صداش مقداری کمتره ولی دردسر و هزینه اش بیشتره
گزارش
پاسخ دادن
15:15  1395/08/09

آواتار
0

بعيد ميدونم ولي ef7 روي شما خيلي حساب باز كرده!!!
گزارش
پاسخ دادن
15:18  1395/08/09

سمند
3

بیشترین ماشین توی خیابون سمنده ؟؟؟!!!! یه چیزی بگو که کسی باور کنه . براساس گزار همین سایت وان کار فروش دنا و سمند و رانا روی هم به اندازه پرشیا نبوده در چند سال اخیر . سمند هیچوقت فروش چندان خوبی نداشته مخصوصا از نوع ef7 . حالا شما بر چه اساسی میگید بیشترین ماشین توی خیابون سمنده ؟؟!!
گزارش
پاسخ دادن
15:29  1395/08/09

حسن
3

دوست عزیز امدادخودرو از خداشه که موتور پیکان تخت باشه یا موتور ژیان تا بتونه براحتی تعمیر کنه وپول راحت بگیره ef7موتور بروز از خانواده 4سیلندرهاست درسته بروزتر هم اومده ولی بدلیل همین مشکلات ونداشتن مکانیک ومتخصص خودرو سازها دنبال موتورهای جدید نمیرن فکر میکنید اگر موتور بنز خراب بشه امدادخودرو میتونه درستش کنه آخه امداد خودرویی ها در حد مهندس مکانیک هستن
گزارش
پاسخ دادن
17:21  1395/08/09

..
1

بله درسته دقیقا در کارخانه مرسدس بنز ساخته میشه..............
گزارش
پاسخ دادن
18:22  1395/08/09

اسی
1

اگه راست میگید دلییش رو بفرمایید که چرا ماکه سه ماهه ثبت نام کردیم هنوز نتونستیم ماشینمونو تحویل بگیریم بعلت تفاضای زیاده که نتونستن سمند ما رو به موقع تحوبل بدن
گزارش
پاسخ دادن
18:56  1395/08/09

mazdak
3

اینو در جواب سمند میگم:
داداچ اگ ماشین پر خرجی بود به ارگان های دولتی خاص مثله دادگستری و دادگاه ها نمیدادن
از سال 94 ب اون ارگان ها منتقل کردن !!!
من خودم سمند xu7 داشتم دیگ باهمه اینا اشنام درسته خرجش 1200000 تومنه (هزینه تعویض سر سیلندر) ولی xu7 ک بره تعمیر دیگ موتور نمیشه مثل بقیه موتور ها ! هر 6 ما باید 1200000 هزار تومان از جیب مبارک بدی ب تعمیر کار عزیز .موتوری ک بالای 3000 با ترسو لرز سوختن واشر ادم بهش گاز میده موتور نیس. حالا میان مقایسه هم میکنن هههههه
اون امداد خودرو هم ک میگی چرا ef7 نیست دلیلش اینه ک ماشین های امداد واس زمان قبل بوده چند سالیه ک دیگ ماشینی رو اختصاص نمیدن اگ دقت کنین هنوز پژو استیشن سال 1381 هم هست!!! با سمند se ک بدون اپشنه هیچ وقت ی ماشین کامل با اشپن رو ماشین امداد نمیکنن.
گزارش
پاسخ دادن
19:08  1395/08/09

مهران
2

اشتباه نکنید تاخیر در تحویل دنا و سمند ef7 به علت تقاضای بالا نیست دارن عیب و ایراد برقی و مولتی پلکس را رفع میکنند‌.
گزارش
پاسخ دادن
19:31  1395/08/09

مجید
1

صادقانه میگم اگه از پراید و تیبا خسته شدی باید از بین محصولات ایران خودرو و چینی ها انتخاب کنی خودروهای چینی تا الان سابقه خوبی از نظر دسترسی به قطعه و خدمات پس از فروش نداشتن و فعلا نمره مردودی میگیرن پس میمونه ایران خودرو با آرم کله اسب یعنی سمند و دنا وآرم شیر پیر زهوار در رفته یعنی ۴۰۵ و پارس.محصولات پژو در ایران کاملا از نوع رده خارج و به شدت چینی سازی شده هستند در تولیدات پژو نه قطعه ای از فرانسه وجود داره و نه نظارتی ولی مبلغ بیشتری باید بابت آرم پژو که با چسب فوری چینی به جلوی ماشین نصب شده بپردازید در مقابل کیفیت محصولات کله اسبی هم چندان تفاوتی با نمونه تقلبی فرانسوی نداره ولی در عین حال با قیمت مناسبتر و خدمات پس از فروش بهتر در اختیار شما قرار میگیره که البته اگه از انصاف نگذریم پیشرفت و نوآوری هم در محصولات برند ملی به چشم میخوره.در مورد موتور ef7 هم باید خدمتتون عرض کنم از نظر طراحی چیزی نزدیک به یک‌شاهکاره که گرفتار سیاست قطعه سازی بی نظارت ایران خودرو شده البته نزدیک به سه سال میشه که با کیفیت متوسط رو به بالا وجهه خوبی برای خودش دست و پا کرده
گزارش
پاسخ دادن
01:38  1395/08/10

سعید
0

اتفاقا اون ef7 هست که وقتی رفت تعمیر دیگه موتور نمیشه . اینهمه تاکسی و سواری بین شهری دارن در سخت ترین شرایط از xu7 کار میکشن . xu7 خودش رو اثبات کرده و موتور سخت جون و کاری هست و ef7‌هم دقیقا خودش رو رسوا کرده و نشون داده که موتور معیوب و پردردسری هست
گزارش
پاسخ دادن
09:21  1395/08/10

وحید
0

خودت یه نگاه بنداز دور و برت بعد منصفانه قضاوت کن ببین سمند بیشتر میبینی یا ماشینهای دیگه ؟؟ هنوز این جلو پنجره جدیدش نیامده پر شده توی خیابونا
گزارش
پاسخ دادن
18:11  1395/08/10

رحمت الله
0

سلام دوستان من ماشینم ef7 مدل 95 هست و مشکلی که داره یا من فکر میکنم داره اینه که دنده 2 و 3 وقتی حرکت کردم و بعد پامو از روی گاز برمیدارم برای توقف زوزه داره گیربکس...حالا لطفا اگر ماشین شما هم اینطوریه یا نیست یا این مشکلی هست منو راهنمایی کنید که ببرم تعمیرگاه یا همه همینطور هست. ممنون از همه
12:36  1395/08/08
گزارش
پاسخ دادن
داود
1

دوستان میخوام سمندef7پایه گازسوز بگیرم...ولی میخوام سفارش بدن رینگهام رو ۵پر فولادی برام بذارن که اسپرت تر بشه...نمایندگی گفت تجهیزات سفارشی نداریم... این آپکو چطوریه؟اگه من بخوام بجای رینگ فابریک سمند رینگ اسپرت بذارم باید چکار کنم؟دمتون گرم
10:45  1395/08/08
گزارش
پاسخ دادن
اميرمهدي
3

اتاق سمند كلا استايلش اداري و سن بالاييه با اين چيزها اسپرت نميشه
گزارش
پاسخ دادن
11:27  1395/08/08

مشهوری
0

علت حذف کلمه CVVT1.7 روی بدنه سمند EF7 چیه؟ چرا جای کلمه خالیه؟

بی علت نمی تونه باشه!
14:16  1395/08/07
گزارش
پاسخ دادن
اكو
4

دوستان عزيز اون فقط يه آرمه كه بودن يا نبودنش هيچي از ارزش هاي اين موتور كم نمي كنه پس اصلا جاي نگراني نيست هركي دوست داشت ميتونه خودش نصب كنه. ضمنا موتور ef7 داره كم كم جايگاه خودشو پيدا مي كنه و خيلي از دوستاني كه جديدا اين ماشينو تحويل گرفتن راضي هستن پس خواهشنا الكي شايعه پراكني نكنيد و مطمئن باشيد اين موتور روز به روز بهتر خواهد شد و قابل اعتمادتر پس از كيفيتش لذت ببريد و واقع بين باشيم.
گزارش
پاسخ دادن
18:52  1395/08/07

اویل ماژول
0

مجید دلبندم! برو تو سایتها بگرد ببین سیستم cvvt با چه نیرویی تعییر تایم سوپاپ را تنظیم میکنه
اگه غیر از فشار روغنی که از اویل ماژول تزریق میشه چیز دیگه ای پیدا کردی هر چی خواستی بگو
راستی بابا بالاخره واست دوچرخه خرید؟
گزارش
پاسخ دادن
00:31  1395/08/08

مجید
5

من خدا را شکر میکنم مخالفین ef7 از نظر اطلاعات فنی چنان ضعیف و بی اطلاع هستند که بی پایه و اساس بودن نظراتشون به همه مسلم شده .حالا بنده به عنوان فردی از جامعه که سال هاست کاربر موتور ef7 هستم و اطلاعات نسبتا دقیقی از این موتور دارم در اختیارتان میذارم که با لا اقل در نظرات منفی و مغرضانه کمتر گاف بدید
ا.سیستم روغن کاری ef7 یا اویل پمپ بصورت یک قطعه مستقل بعنوان بخشی از بدنه موتور بصورت مستقیم از میل لنگ نیرو میگیره
۲.سیستم خنک کننده آبی موتور ef7 یا واتر پمپ مستقیما از تسمه تایم نیرو میگیره و جریان آب داخل موتور به رادیاتور را با گردش در میاره
۳.اویل ماژول به عنوان یک سیستم خنک کننده سریع روغن بصورت مستقل در اکثر موتورهای با فن آوری آلمان وجود داره وجود این سیستم در موتورهای توربوشارژ کاملا حیاتی محسوب میشه و دلیل وجودش در ef7 بدلیل قابلیت ذاتی طراحی توربو در این موتور هست در اویل ماژول آب و روغن از دو طرف شبکه یک رادیاتور با فاصله بسیار کم عبور میکنند و دمای روغن به سرعت به‌آب انتقال پیدا می کنه فشار روغن با کمک یک پمپ روغن مستقل داخل اویل ماژول تقویت میشه ....ادامه
گزارش
پاسخ دادن
13:58  1395/08/08

مجید
5

ادامه....در صورت پاره شدن تسمه دینام پمپ داخل اویل ماژول از کار می افته و موتور به آرامی شروع به داغ شدن میکنه رانندگی در این حالت خطری برای موتور ایجاد نمی کنه ولی باید در اولین فرصت اقدام به تعویض تسمه بشه چون علاوه بر بالا رفتن دمای موتور سیستم هیدرولیک فرمان ، شارژ دینام و کولر هم از دست رفته به حساب میاد
۴ .سیستم cvvt شامل یک سیستم هیدرولیک هوشمند میشه که از طریق یک پمپ روغن کاملا مستقل مستقیقا با فرمان ecu اقدام به تعغیر لحظه به لحظه زمان باز و بست شدن سوپاپ های ورودی سوخت و هوا به داخل موتور میکنه مقدار نیم لیتر از روغن موتور در داخل این سیستم جریان داره و دلیل حجم بیشتر روغن مورد نیاز موتور ef7 به دلیل وجود همین سیستم هست.با عرض ادب و احترام به همه موافقین و مخالفین آگاه و با منطق موتور کم نظیر ef7
گزارش
پاسخ دادن
14:10  1395/08/08

حامد
0

عزیز دل برادر اینقدر دنبال این نباش که چی کجای بابا قبلا cvvt 1,7 بود یادشون رفته بود cng شو بزنن حالا زدن ۱.۷cng برو یه ارم از بازار بگیر اصلی شو ایساکو داره ۵ تومن بزن کلک رو بکن اگر مشخصات موتور رو هم دقیق خواستی بزن ایپکو موتور سازی ایران تمامشو ریز برات میاره بخدا دقیق .....
گزارش
پاسخ دادن
01:02  1395/08/09

وحید
0

دوست عزیز شما شاید بتونی جواب منو دقیق بدی ، بالاتر هم پیام گذاشتم . من بیست روزی میشه ای اف پایه گاز گرفتم . 1400 تا هم باهاش رفتم دور موتور بالای 3500 خیلی موتور صدا میده و صداش روی مغز آدمه مستقیم . یه صدای گووو-وه gooovve میده . راه حلی داره ؟؟
گزارش
پاسخ دادن
15:37  1395/08/09

کیارش
11

با سلام ،
از اظهار نظرهای مقرضانه کاملاً پیداست طرف یه چیزی شندیده حالا یه حرفی هم می زنه یه جوری می گه گشتاور انگار خط تولید فراری مال ایشونه . عزیز دلم همه محصولات تولیدی ایران خودرو سرو ته یه کرباسن یکی هم مثل من و شما تغیری در دکمه شیشه بالا بر و یا تغیری در رنگ چراغ پشت آمپر می بینیم میگیم حتماً انقلابی در صنعت خودرو سازی کشور صورت گرفته . در حال حاضر با توجه به محصولات تولیدی سمند EF7 انتخاب درستی خواهد بود . شما هم نگران گشتاور و مشکلات این خودرو نباش ( مطمئن باش هزینه تعمیر مشکلات این خودرو از حساب شما کسر نخواهد شد ) اجازه بدین کسانی که این خودرو رو تهیه کردن و دارن استفاده می کنن با هم نظراتشونو به اشتراک بزارن شاید برای دیگران مفید بود .
13:40  1395/08/05
گزارش
پاسخ دادن
ef7
0

چون تو ef7‌ خریدی پس انتخاب درستیه ؟؟؟؟؟؟؟ زیاد عجله نکن داداش خیلی طول نمیکشه تا ef7 ماشینت ذات معیوبش رو رو کنه
گزارش
پاسخ دادن
14:20  1395/08/05

محسن.
6

ای اف ۷ عالیه من تکسوزشو دارم تو ماشینای تولید داخل حرف نداره ما که خیلی راضی هستیم
گزارش
پاسخ دادن
17:55  1395/08/05

حسن
7

از وقتی سمند ای اف سون خریدم میام این پیج نظرات رو می خونم.شماهم همش گفتی حالا ماشینتون خراب میشه و نمی دونم چی فقط واسه گول زدن خودتون خوبه و از این مدل حرف ها. والا همه ماشینای ایرانی خوب و بد داره برای ما که دوساله خریدیم خوب دراومده و گول هم نخوردیم واگه کسی از ما نظر بخواد دوستانه همه معایب و مزایا رو می گیم. حالا نمی دونم ما این وسط چرا جوش می زنی .خوب ماشین من خوبه ازش تعریف می کنم از شما که چیزی کم نمیشه.پس خودت رو اینقدر سبک نکن
گزارش
پاسخ دادن
19:21  1395/08/05

آكو
2

دوستان عزيز سلام. با توجه به اينكه گفته مي شود كه تمامي اشكالات سمند هاي ef7 بر طرف شده است از دوستاني كه به تازگي اين ماشينو تحويل گرفتن هم بنزيني و هم پايه گاز سوز خواهشمندم كه تجربه و نظر خود را در رابطه با اين ماشين از هر نظر ( موتور، گيربكس، مصرف، شتاب ، كشش، كيفيت قطعات ، داخل ماشين ، كيفيت رانندگي ، صداي اضافه ، معايب، محاسن و هر چيزي كه ممكنه لازم باشه )با جزئيات و به طور كامل بيان كنند تا همه از تجربيات هم استفاده كرده و بهترين انتخاب را انجام دهيم. پيشا پيش از همه دوستان تشكر ميكنم
01:31  1395/08/05
گزارش
پاسخ دادن
آراز
8

در مورد مصرف سوختش تو 1100 تا باید بگم به طور محسوس خیلی کمتر از xu7 مصرف شهریش کمتره. داخل شهر گاز 160 تا 170 تکیلومتر پیمایش داشتم و با بنزین حدود صدی 9.5 داخل شهر و سیکل ترکیبی (اتوبان شهری و ترافیک) حدود 9. هنوز موتور به اون شرایط ایده آلش نرسیده قطعا و به صورت علمی بعد از یکی دوبار تعویض روغن سرویس اولیه و تنظیم موتور به شرایط واقعی دست پیدا میکنه.
گزارش
پاسخ دادن
11:13  1395/08/05

دنا
2

مصرف سوختش فقط و فقط به این دلیل کمتره که گشتاور دور پایین و میانی کمتری داره . مصرف کم شده ولی ماشین دچار ضعف کشش شده
گزارش
پاسخ دادن
11:42  1395/08/05

ef7-vvt
6

نه داداش من اشتباه نکن .دلیل کم مصرف بودن بخاطر اینه که بجای تکنولوژی عصر حجر که در امثال xu7 بکار رفته از تکنولوژی عصر فضا و عصر الکترونیک در ef7 استفاده شده دقیقا مثل موتورهای جدید بنز bmw و تویوتا
گزارش
پاسخ دادن
12:24  1395/08/05

آشغال نخرین
2

من خودم ی ال ایکس XU7 مدل 86 تک دارم.
بعد نه سال الان مصرف شهریش 9.5 و تو جادش 7.5 کمتره
بعد الان خعلی Ef7 خوبه؟
گزارش
پاسخ دادن
13:11  1395/08/05

ef7
0

دقیقا موافقم . ef7 یک موتور بی ارزش و جعلیه که اصلا ارزش خرید نداره و هر کسی هم بخره صاحب اول و آخرش خودشه
گزارش
پاسخ دادن
13:41  1395/08/05

hamid
0

جهت اطلاع و مقایسه دوستان من ef7 مدل 89 دارم مصرف بنزین ترکیبی حدود 7.5 هستش و مصرف گاز داخل شهر با یک کپسول پر 245 کیلومتر و بیرن شهر تو جاده 350 کیلومتر یعنی من از تهران جلو در منزل در پونک تا اول شهر رشت را با یک کپسول میرم حالا شما میتونید با مدلهای جدید مقایسه کنید من هم خیلی دوست دارم بدونم چه تغییراتی پس از این مدت در مدل جدی بوجود آمده
گزارش
پاسخ دادن
13:49  1395/08/05

موتور عطیقه نخرید
6

من یه پارس xu7 مدل ۹۴ دارم توی سایت ایران خودرو مصرفش را زده ۱۳/۸ لیتر اما بصورت رسمی داخل شهر با حساب من نزدیک ۱۵ لیتر مصرف میکنه با توجه به وزن سنگینتر سمند قطعا مصرف شهری سمند بیشتره.به یاری خدا منم تصمیم دارم ef7 بردارم
گزارش
پاسخ دادن
14:16  1395/08/05

علی
3

من پارس سال 93 دارم در شهر با کولر روشن حداکثر 11 لیتر مصرفش هست و در جاده نهایتا 8 لیتر . این 13.8 مربوط به موتور xu7jpk هست پاشش سوخت تک نقطه ای با ecu‌مگنتی مارلی داشت که تا سال 1384 تولید میشد . از این سال به بعد موتورها به xu7jpL3 ارتقا پیدا کرده که پاشش MPFI چند نقطه ای تمام ترتیبی داره . با مصرف 13.8 اصلا نمیشه به استاندارد آلایندگی L3 رسید . اولین سری پرشیا در سال 79 با موتور xu7jpk بود که اولید موتور انژکتوری ایرانخودرو بود . بعدا این موتور به xu7jpL3 ارتقا پیدا کرده که موتور 406 و 306 و سیتروئن زانتیا و xsara و zx هست .
گزارش
پاسخ دادن
14:36  1395/08/05

رضا
5

انژکتور xu7 از نوع پاشش سه نقطه ای بدون زمان بندی الکترونیکی هست پیشرفته ترین انژکتور فعلی متعلق به ef7 و در محله بعد tu5 و k4m .اگه به حرف من شک داری میتونی بری سایت ایران خودرو کامل توضیح داده مقدار مصرف ۱۳/۸ هم داخل سایت ذکر شده در ضمن باجناق بنده پارس سال مدل ۹۳ داره و همیشه از مصرفش شاکیه ظاهرا با ۶۰ لیتر ۴۷۰ کیلومتر به زور راه میره البته بدون کولر
گزارش
پاسخ دادن
14:54  1395/08/05

آراز
2

برعکس اهل گازوندن ماشینم و تا یه مسیر مستقیم پیدا کنم دور موتور رو می رسونم 5500 و 6000 واقعا نرم و بی ناله دور میگیره والبته در مقبلش قدرت و شتاب و سرعت رو هم منتقل میکنه. من متعصب نیستم روش کلی خدائیش تجربه ی جدیدی بود برام. من قبلا پارس سال داشتم و اینقدر باهاش نمیتونستم لذت شتاب و سرعت دو حس کنم هرچند اون بنده خدا رو هم تا کات آف دور میدادم ولی این موتور حس اسپرت تری رو بهم منتقل میکنه. مصرفش هم واقعا راضیم با کپسول 70لیتری حدود 11.5 کیلو می زنم و 160 تا رفتم باهاهش ولی شنیدم در صورت آببندی تا 220 طبق دفترچه بابد بره و سیکل ترکیبی هم زیر 8
به هر حال راضی ام و ان شا لله که همینطور هم باشه. همچنین برای دوستان. اکثرا بنزینی و اونم سوپر می رونمش واقعا عالیه نمی دونم چرا در موردش میخوام حرف بزنم حس خوبی بهم دست میده
واقعا بی تعصب میگم بین این خودروها من نمره 8 از10 رو به سمند ef7 میدم و بعدش به پارس هم 6از 10
گزارش
پاسخ دادن
15:19  1395/08/05

مهندس
0

رانندگی با ef7 چطوره؟ سخته واقعا؟ بعضیا میگن هرکسی از پس رانندگی باهاش برنمیاد؟ من خانوادم برام دبروز ثبت نام کردن برامن که یه دخترم مناسبه؟ خودم خیلی سمند دوست دارم
15:46  1395/08/04
گزارش
پاسخ دادن
حسن
8

برای چی رانندگی سخت باشه؟مگه قرار تریلی برونی. رانندگی با ای اف سون واقعا لذت بخش تر از موتور پژویه.هر دو رو داشتم که می گم.اینها که می گن سربالایی نمیره دروغ محض هست والا هرجا که بگید باهاش رفتم و راحت بودم. شاید به هزار علت دیگه کسی این ماشین رو نپسنده و این یک ایراد رو واقعا نداره و رانندگی باهاش راحته
گزارش
پاسخ دادن
17:23  1395/08/04

ناصر
5

شما قصد ازدواج ندارین ؟! D:
گزارش
پاسخ دادن
22:44  1395/08/04

زخم خورده ef7
4

يكبار سال 92 اشتباه كردم سمند ef7 خريدم ديگه تكرار نميكنم
- لوازم موتوري گران و كمياب نمايندگي سفارش ميداد قطعه را دو هفته بعد از خط توليد مي آوردن!
- خدمات پس از فروش افتضاح حتي پرسنل خود نمايندگي ميگفتن موتور ملي سرطانه
- صداي بم و آزار دهنده موتور از دور 3000 به بعد
- كشش ضعيف موتور در دورهاي پايين مثلا سرعتگيرهايي كه با سمند xu7 دنده 2 و 3 رد ميشدم با ef7 حتما بايد ميزدي دنده يك خصوصا در حالت ظرفيت پر
- خرابي و روغن ريزي مكرر موتور
- بد كار كردن موتور در هواي سرد و زير صفر
- زوزه گيربكس در دنده 3 و 4
- سيستم برق چند ماه يكبار قاطي ميكرد
- تو جاده ايراد پيدا ميكرد امداد خودرو بهش دست نميزد فقط بكسل!
- افت قيمت وحشتناك يعني ef7 دوسال كاركرده بي رنگ را مجبوري به قيمت xu7 چهارسال كاركرده رنگ خورده بفروشي
موقع فروش هم كه واقعا اذيت شدم و فهميدم بسيار بد مشتريه آخرش بعد از 3 ماه معطلي مجبور شدم بصورت شرايطي به يكي از همكارن بفروشم و توبه
اينهايي هم كه ميان اينجا ادعا ميكنند من سمند ef7 داشتم 200 هزار كيلومتر رفتم فقط آب و روغن ريختم و فلان و بهمان شما بشنويد ولي باور ...
08:05  1395/08/04
گزارش
پاسخ دادن
محمد
2

مشکل بد بازاری و فروشش و مشکل کشش کم در دور موتور پایین ef7 واقعا ناامید کننده است
گزارش
پاسخ دادن
08:33  1395/08/04

کیارش
0

متاسفانه محصولات تولیدی بین سال های 90 تا 94 همه یه جوری مشکل دارن ولی امسال تقریباً کیفیت محصولات یه خورده بهتر شده .
گزارش
پاسخ دادن
09:03  1395/08/04

سعید
1

ef7 های جدید هم همونی هستن که بودن .
گزارش
پاسخ دادن
09:55  1395/08/04

مرتضی
5

ef7 از مدل 93 کاملا رفع ایراد شده من حده اقل 7نفر از فامیل و همکار میشناسم که از مدل 93 تا95 و کاملا راضی هستند فعلا کمترین خرابی مال محصولات ef7 هست چون ایرانخودرو سرمایه گذاری اساسی روی نسخه توربو شارژ کرده و به همین دلیل کیفیت قطعات موتور به شکل واضحی بالاتر رفته سایر موتورهای موجود هم یا بشدت قدیمی و یا بشدت چینی سازی و بی کیفیت شده
گزارش
پاسخ دادن
13:22  1395/08/04

علی
1

آقا مرتضی ef7 مدل بالا هم همونه . همین دنا هم من زیاد دیدم مشکل داشته موتورش . دنا که قبل از سال 93 نداریم . تا دلت بخواد دنا هست که موتورشون مشکل دار شده . ef7 موتور حساسی هست و مشکلاتش هم زیاده چه مدل بالا چه مدل پایین
گزارش
پاسخ دادن
14:13  1395/08/04

علیرضا
4

لطفا علیه ef7 جوسازی نکنید چون فعلا بهترین موتور موجوده عزیزانی که مغرضانه از ef7 بدون دلیل و مدرک صحبت میکنن توجه داشته باشن ما فعلا یه tu5 چینی داریم که به زور پس وزن ۲۰۶ و رانا برمیاد و دو تا ۸ سوپاپ ترتری تقلبی که فقط صدا و مصرف وهشتناکشون را در نظر بگیریم خودش یه فاجعه محسوب میشه دیگه ۸ سوپاپ بودن و تکنولوژی عصر حجر پیش کش
گزارش
پاسخ دادن
15:17  1395/08/04

ef7
2

همین 8 سوپاپ ها کشش و گشتاور خیلی بهتری نسبت به اسباب بازی ef7 دارن که فقط کفی خوب راه میره و به سربالایی که رسیدی دیگه جون نداره . دور ef7‌ اگر کمی پایین بیاد از پراید هم جامیمونی تو سربالایی
گزارش
پاسخ دادن
15:40  1395/08/04

امیر
2

داداش اگه دنبال گشتاوری برو توقسمت نیسان آبی اشتباه اومدی اینجا نظر میدی
گزارش
پاسخ دادن
00:56  1395/08/05

.
0

ماشینی که موتور گشتاور دور پایین ومیانی خوبی نداشته باشه یک اسباب بازی بیشتر نیست مثل دنا و برلیانس و چانگان
گزارش
پاسخ دادن
08:33  1395/08/05

کاوه
1

من این جناب نقطه را میشناسم از نظر ایشون ماشین فقط پارس و موتور فقط xu7 ترتری .در کل ایشون پیشرفت در صنعت خودرو را از اساس قبول نداره
گزارش
پاسخ دادن
12:19  1395/08/05

ربیع
0

دوستان سمندef7 گاز سوز مخزنش چند کیلو گاز میگیره؟ و اینکه چند کیلومتر میشه باهاش رفت؟دمتون گرم یه نفر راهنمایی کنه و جواب بده
14:04  1395/08/03
گزارش
پاسخ دادن
آراز
0

سلام. قبل از اینکه این مخزن 100 لیتری که برابر با حدود 16 یا 18 کیلو هستش رو دوباره برگردونن رو ماشینا که کدش برای سمند 21116 هستش مخازن 70 لیتری داشتن که الانم هست کدش 21110 هستش و 12 کیلو میگیره
من خودم 12 کیلویی دارم که بهترین حالت 11.6 کیلو زدم باهاش و چون ماشین صفر هستش (20روز هست تحویل گرفتم) و 160 کیلومتر هم باهش رفتم که دفترچه گفته 220 تا به طور متوسط باید بره ولی ظاهرا بعد آببندی.
ولی کسایی که دارن شنیدم حداکثر تونستن شهری 200 تا برن و خارج شهر هم 230 تا 250 تا
گزارش
پاسخ دادن
21:11  1395/08/03

کاربر: محسن.
11

خطاب به اقای علی که میگی طراحی سمند را کدام شرکت انگلیسی و چه کسی انجام داده اسمش رو بگو پس گوش کن.
طراحی بدنه و شاسی سمند در شرکت طراح انگلیسی به نام فرست اتوموتیو صورت گرفت.سمند از سوی شرکت انگلیسی مایرا استاندارهای ایمنی را کسب کرده است.قالب‌های اصلی بدنه خودرو به کمک شرکت میازو ژاپن تولید شد. فیکسچرها و تجهیزات خط تولید این خودرو توسط شرکت کره‌ای تامین شد و در نهایت مالکیت این اسب ملی از آن ایران خودرو شد.آیرودینامیک سمند به عنوان یک خودروی سدان مناسب با جاده است و حرکت محکم و ایمنی را دارد. انحنای بدنه سمند از مزیت های اوست. انحنای بدنه موجب افزایش مقاومت در تصادفات و کنترل نیروی مقاوم هوا در خودرو می شود به عبارتی انحنای بدنه، ایجاد نک یا تاخوردگی در بدنه موجب افزایش مقاوت ورق بدنه می شود.
بیخودی شایعات و تبلیغات منفی نکنید هر کسی که حتی یکبار سوار سمند بشه به راحتی و نرمی و پایداری اون در جاده پی میبره اصلا سمند به خوش رکاب بودن در جاده معروفه یک چیزی بگید که باعث مسخره کردنتون نشه این حرفا که میگید خنده داره واقعا. از مدیریت سایت هم بابت نظارت دائم تشکر ویژه دارم.
16:50  1395/08/02
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

چرا خود این شرکت نمیگه من این بدنه رو طراحی کردم ؟ شما رفتی یک مطلب رو کپی کردی . شما برو سایت پنین فارینا و یا هر سایت معتبر جهانی دیگری در مورد خودرو بعد خواهی دید که کاملا تاکید شده که طراحی پنین فارینا هست . ولی چرا هیچ جایی نگفتن سمند رو این شرکت طراحی کرده ؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
17:14  1395/08/02

دانیال
3

اقا محسن خودتو به زحمت نندار چون کسی که بخواد چیزی را نفهمه هر چقدم براش توضیح بدی بازم حرف خودشو میزنه اره علی اقا شما درست میگی خوب شد پسر جون!!!!! گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده.
گزارش
پاسخ دادن
17:54  1395/08/02

مجید
7

علی جون چند سالته عمو
گزارش
پاسخ دادن
18:45  1395/08/02

کیوان
1

علی اقا همچین میگی پینین فارینا یکی ندونه فکر میکنه لبخند مونالیزا اثر داوینچی رو خریدی. محض اطلاع شما طرح تیبای ناقص الخلقه رو هم پینین فارینا داده. اقا طرح پژو 405 مال 1980 هستش یعنی یکی دو سال بعد انقلاب.
گزارش
پاسخ دادن
12:53  1395/08/03

علی
0

آقا کیوان تو که حتی اسم پنین فارینا رو هم تازه شنیدی بهتره کمی با دقت بیشتر نظر بدی . ظاهرا نمیدونی که طراحی بوگاتی ویرون رو هم شرکت معتبر پنین فارینا انجام داده . تیبا هم هیچ ربطی به پنین فارینا نداره و یک طرح سرهم بندی شده دیگه مثل سمند و سورن و دنا هست
گزارش
پاسخ دادن
13:49  1395/08/03

فعال صنعت خودرو
6

طراحی سمند توسط یک شرکت انگلیسی با اقتباس کامل از بدنه مدل های bmw ساخت دهه نود انجام گرفته و اصول ایرودینامیک با بدنه کاملاانحنا دار بشکل واضحی رعایت شده و رعایت اصول ایمنی ضربه و تصادف در حد نهایت قرار داره مقایسه بدنه سمند با پیت حلبی های چهارگوش و فاقد ایمنی و آیرودینامیک مثل پارس و ۴۰۵ که طراحی کاملا منصوخ دهه هفتاد و هشتاد را دارن کار کاملا غیره اصولی و از یک ذهن کودکانه نشات میگیره.با ارزوی موفقیت برای همه دوستان
15:24  1395/08/02
گزارش
پاسخ دادن
Quest
2

طراحي بدنه و داشبورد سمند كپي برداري كامل از فولكس پاسات مدل 1998 هست كافيه تو نت سرچ كنيد و تصاويرش را ببينيد
طراحي چراغها و فرم عقبش را هم خواستن از گالانت 92 كپي كنند كه گند زدن
در مورد چيزي كه اطلاع نداريد الكي اظهار نظر نكنيد
گزارش
پاسخ دادن
15:42  1395/08/02

علی
3

اسم شرکت رو دقیقا بگو . چرا فقط حرفهای کلی میگی . دقیقا کدوم شرکت بوده ؟؟ همه میدونن 405 و 406 و 605 رو پنین فارینا طراحی کرده . خوب حالا شما هم دقیقا اسم طراح سمند رو بگو
گزارش
پاسخ دادن
15:47  1395/08/02

رضا جان
1

خو پارس و کی طراح کرده یقی بوگاتی؟؟!!!!!!! جمعش کن این حرفارو سمند طراحیش ده نودی هست چیکار داره به این پژوی بی ارزش درضمن موتور ef7 جز و برترن 10 موتور جهان قرار گرفته این ها رو که دروغ نمیگن علی بامزه چقدر اخه تو بامزه ای
گزارش
پاسخ دادن
18:06  1395/08/02

406
0

سرچ کن پژو 406 اونوقت میفهمی پرشیا از کجا اومده
گزارش
پاسخ دادن
11:41  1395/08/03

مجتبی
0

سلام به همه سمند سوارا
یه سوال دوستانی که مدل 95 دارن گیربکس ماشینتون تو دنده های سبک مخصوصا وقتی پا از گاز بر میدارید صدای شرشر نمیده
کسی میدونه دلیلش چیه ممنون میشم راهنمای کنید
12:29  1395/08/02
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

دنده 1 و 2 از سال 86 ب بعد این صدا میده خیلی کمه وقتی پاتو از گاز ورمیداری مخصوصا دنده 2 ک مشکلی نداره و عادیه اگ صدا بیش از حد بود مشکل از گیربکسه!
گزارش
پاسخ دادن
18:12  1395/08/02

امیرحسین
0

دوستان سلام
در سمند ال ایکس سال مالتی پلکس
ساعت و تاریخ روی صفحه کیلومتر چطور تنظیم می شود،؟
میزان مسافت پیموده شده که قابلیت صفر شدن دارد کجا نمایش داده میشود و چگونه قابل رویت می شود؟
21:46  1395/08/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: محسن.
10

دوستان عزیز موتور ای اف ۷ از ابتدا بنزین سوز طراحی شده بود که در سال ۲۰۰۹ بنابه در خواست طرف ایرانی از شرکت المانی مربوطه با توجه به شرایط گران شدن بنزین و تحریمها خواستن که موتور برپایه سوخت گاز هم بازسازی شود که در سال ۲۰۰۹ دوباره ای اف ۷ را طوری طراحی کردن که با سوخت گاز هم کار کند و بازده خوبی داشته باشد ای اف ۷ برای سوخت گاز بهینه شده اینجور نیس که پایه گازسوزش حتما خوب باشه وگرنه روی دنا و سورن همین موتور را بنزین سوز نمیذاشتن در ابتدا این پروژه در سه نوع موتور ۱.۳ لیتری و ۱.۷ لیتری و ۱.۵ لیتری گازوئیل سوز بوده که نوع ۱.۷ سی سی با توربو شارژ طراحی گردیده بود بعدا سوخت گاز را هم بهش اضافه کردن که خودرو ملی کامل تر باشد. و هر کسی هم که میخواد ای اف ۷ را مورد نقد و بررسی قرار دهد یا در مورد کشش و شتاب اون حرفی بزند بهتر است که نوع تکسوز مورد ازمایش قرار گیرد حتی اگر از نوع دوگانه سوز هم با سوخت بنزین سوار شوید مثل نوع تکسوز نیست و داخل دفترچه دوگانه سوزهاش نوشته شده که حتی الامکان فقط از گاز استفاده شود نه بنزین پس برای نقد و بررسی این خودرو فقط و فقط باید بنزین سوز باشد.
13:49  1395/08/01
گزارش
پاسخ دادن
رضا ع.
7

ماکه مشکلی در سربالایی بابت گشتاور و شتاب و اینطور چیزا در جاده کرج-چالوس ندیدیم.. .ماشین هم کاملا پر بود!
گزارش
پاسخ دادن
00:27  1395/08/02

علی
1

بعضی ها با پراید هم هیچ مشکلی حس نمیکنن !!
گزارش
پاسخ دادن
07:49  1395/08/02

حمیدرضا کرج:
1

اقامحسن برای مطالبتان منبع موثق دارید?یک نمونه اینکه بنده پایه گازسوزدارم وجایی تودفترچه ننوشته بیشترازگازاستفاده کنیم البته درسته که این موتورسوخت پایش گازه ولی بابنزینم کاملا سازگاره اوندسته ازدوستانی که بین گازسوزوبنزین سوزمرددن به نظرمن میتونن گازسوزبردارن و اگه جای صندوق براشون مهمه کپسولو باهزینه کمی میتونن بردارن چونکه هزینه سوخت برای بعضیا مهمه اگریه وقت وضعیت بنزین خراب شددوباره میشه کپسولواضافه کردچونکه گازسوزکارخونه ازاینکه بیرون این کاروانجام بدن بهتره واینکه بازم بگم درموردکشش توسربالایی که یه سری اینجا میگن ضعیفه اصلا اینطورنیست واینا ازعالم غیب دارن حرف میزنن نه تجربه اطفاقا یکی ازنقاط قوت این ماشین کشش خوب بامصرف کمشه البته اینم بگم نیسانم توسربالایی کشش داره ولی با چه مصرفی? xu7که برای اینا شده الهه قدرت درست مثل کارهمون نیسانومیکنه یعنی کشش بامصرف بالا که الان چندسالیه که دنیا به خاطربهره وری بالا ومدیریت مصرف انرژی عملا این موتورهارومنسوخ کرده .درست کاریکه چندسال اینده باورودتکنولوژی جدیدسراین موتورخواهدامد.
گزارش
پاسخ دادن
13:17  1395/08/02

محسن.
1

بله اقا حمید اگر خودرو شما دوگانه سوز ای اف ۷ باشه داخل دفترچه را با دقت بخون این مطلب نوشته شده که در صورت دسترسی نداشتن به گاز از بنزین استفاده شود همین مطلب گواه این هستش که اگر گاز سوزش را گرفتی با بنزین کارکردش مختل میشه و از من که ای اف ۷ تکسوز دارم پشت ای اف ۷ دوگانه با سوخت بنزین نشستم مثل تکسوزهاش نیس شما بهتره فقط از گاز استفاده کنی ای اف ۷ را اگر میخواهید ازمایش کنید بهتره تکسوزهاش را سوار بشین اگر کارکردش بالای ۱۰ هزار کیلومتر باشه و اببندی شده باشه قابلیتهای خودشو نشون میده.
گزارش
پاسخ دادن
15:19  1395/08/02

رضا ع.
0

عجب برداشتی از دفترچه راهنما !!!؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
00:19  1395/08/03

رضا ع.
0

XU7 چی ها رو میگی اون بعضی ها؟؟ !!!
گزارش
پاسخ دادن
00:45  1395/08/03

حمید
0

سلام دوستان
۲ تا سوال داشتم...
۱- ef7 بنزینی سخن گو بهتره یا مالتی پلکس ؟؟؟ (مالتی پلکس رو تو لیست قیمت آبان ماه گذاشته ولی تو سایت هنوز نیومده )
۲- ef7 بنزینی سخن گو با سپر جدید هست یا همون سپر قدیمی روشه؟؟؟
13:19  1395/08/01
گزارش
پاسخ دادن
محسن.
4

سخنگو یا مالتی پلکس بودن هیچ فرقی نداره فقط برای تعمیرکارها خوب هستش اینجور که میگن رفع اشکال راحت تر صورت میگیرد برای مصرف کننده فرقی نداره من خودم سخنگو می پسندم چون همون کنترلر وسط که داره کارایی داره در مالتی پلکس داخل داشبورد به جای اون یک سوراخ هستش و دیگه سخنگو هم نیس که بگه درب خودرو باز هس یا چیزای دیگه که میگه اون خانومه.
همه خودرو هاس سمند با موتور ای اف ۷ سپر جدید هستن ریطی به مالتی پلکس یا سخنگو بودن نداره مربوط میشه به نوع موتور.
گزارش
پاسخ دادن
13:25  1395/08/01

امین
1

روغن کاسترول چطوره؟
14:01  1395/07/29
گزارش
پاسخ دادن
شهریار
2

سلام بر دوستان عزیزم و کارمانیا عزیز.
یه سوال فنی: سمند ef7 دوگانه من در دور موتور ۳۰۰۰ و به بالا، کاملا صدای موتور در اتاق شنیده میشه.
آیا برای شما هم همینطوریه یا نه؟ راهکارتون برای کم شدن صدا چیه؟
تعویض روغن موتور تاثیری داره؟
ممنون از همه🌹🌷
11:49  1395/07/28
گزارش
پاسخ دادن
امیرحسین
0

دوستانی که به تازگی ماشینتونو تحویل گرفتین
هنگام تحویل ،چند کیلومتر راه رفته؟
کارت ماشین بعد از چند روز به دستتون رسیده؟
17:51  1395/07/27
گزارش
پاسخ دادن
آراز
0

سلام
من 14مهر تحویل گرفتم ef7 پایه گاز تولید تبریز
موقع تحویل 4 کیلومتر داشت
کارت ماشینم نیومده ولی پلاکم رو همون رو دادن
کارت طلایی و بیمه نامه و سند کمپانی و کارت گارانتی هم 25مهر
برگ سبز هم 18ام آوردن
کارت سوخت نیومده هنوز
کارت ماشین هم عجیبه ولی هنوز نرسیده
گزارش
پاسخ دادن
18:29  1395/07/27

عباس
0

دوستان لطفا راهنمایی کنید اولین روغن رو تو چند کیلو متر عوض کنم؟
07:59  1395/07/26
گزارش
پاسخ دادن
سمند
0

دوستان شماره بدنهgfتولید تهرانه یا تبریز؟
00:08  1395/07/25
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

این مسولین سایپا وجیره خواران اونا باید خجالت بکشن که بعد از دو سال علاف کردن مردم هنوز جواب درستی به مردم نمیدن وهیچ جا پاسخگو نیستن
گزارش
پاسخ دادن
13:26  1403/08/27

رضا
1

سلام دوستان.
من پراید مدل 95 پایه گازسوز دارم . میخوام بفروشم سمند ثبت نام کنم.از موتور xu7 بخاطر مصرف و صدای زیادش خوشم نمیاد . پدرم پارس xu7 داره و مصرف بنزین بسیار بالا...
چشمم موتور ef7 رو گرفته حالا میخوام بدونم موتور ef7 بنزینیش خوبه یا پایه گازسوز؟ منظورم اینه که اگه ef7 دوگانه بگیرم با گاز برم اذیت نمیکنه؟ هر باکی گاز چقدر میره؟ شتابش چطوره؟موتور پایه گازسوز رو گاز داغون میکنه یانه؟
والا من که با پرایدم همش با گاز میرم خیلی راضیم.میخوام بدونم سمند هم همینطوریه یانه؟
همسایمون ef7 دوگانه مدل 91 داره ولی تا الان خیلی اذیتش کرده و منم مردد شدم. اگه میشه بدون جهت گیری و تعصب جواب بدید. ممنون.
08:15  1395/07/24
گزارش
پاسخ دادن
احمد
8

اگه اهل شتاب هستی و فضای صندوق برات خیلی مهمه بنزینی خوبه به شرطی که همیشه از بنزین سوپر استفاده کنی.
ef7 به دلیل تراکم بالایی که داره سوخت با اکتان بالا میطلبه. بنزین معمولی به دلیل اکتان پایین، تو ef7 n دچار خودسوزی میشه که پدیده knock یا کوبش موتور رو بدنبال خواهد که برای موتور بسیار خطرناک هستش.
ولی گاز بدلیل اکتان بالا دچار خودسوزی نمیشه.
موفق باشید.
گزارش
پاسخ دادن
09:43  1395/07/24

سعید
4

طرف ef7‌ نرو که فقط ادعا داره وگرنه در عمل هیچی نیست به جز یه موتوری که همش به مشکلات عجیب غریب ممکنه بخوره
گزارش
پاسخ دادن
16:02  1395/07/24

کاویانی
8

خدمت آقا رضا باید عرض کنم مشکلات ef7 مربوط به مدل ۹۱ و نیمه اول ۹۲ میشه که دلیلش تکنولوژی منحصر به فرد و کاملا به روز این موتور وضربه ناشی از تحریم اون موقع میشه .الان بیشتر از ۲ ساله که از مشکلات خبری نیست و تقریبا رتبه با کیفیت ترین موتور داخلی را ef7 داره اما در مورد انتخاب تکسوز و پایه گاز بنظر من با رعایت نوع بنزین مصرفی انتخاب نمونه تکسوز جادارتر بسیار پرشتاب تر و تا حدودی کم دردسرتر و انتخاب پایه گاز هزینه سوخت بسیار کمتری برای شما همراه داره .انتخاب با شماست ولی در هر حال انتخاب موتور ef7 نشانه هوشمندی شماست
گزارش
پاسخ دادن
18:58  1395/07/24

شهریار
0

دوستان یه سوال:
قبلا رفقا نوسته بودند هر ۱۰۰۰کیلومتر باید روغن سر ریز بریزیم. کسی میدونه چه روغنی بریزیم که با روغن داخل ماشین سازگار باشه.
ممنون
14:11  1395/07/22
گزارش
پاسخ دادن
مرتضی
0

سلام خدمت دوستان وارزوی قبولی عزاداری هایتان .ازعزیزانیکه تجربه سخنگورودارندمیخواستم بپرسم ایا با فعال نمودن کدرمزدزدگیردرطولانی مدت به مشکلی برنخوردند?مثلا هنگ کردن یا ...ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.ایاصلاح هست که همیشه این گزینه روفعال بزاریم?
12:53  1395/07/22
گزارش
پاسخ دادن
maryam
0

سلام اتفاقا منم سمندسخنگودارم میخواستم بپرسم رمزدزدگیرشوفعال کنم یا نه ازجایی شنیده بودم اگه غاطی کنه ماشین دیگه روشن نمیشه.
گزارش
پاسخ دادن
13:49  1395/07/24

reza70
0

با سلام خدمت تمام دوستان. تو مدل95 ای اف سون بازیگردان سوزنی شده یا نه چون تو سایت ایران خودرو نمای داخلی و گذاشته بود مثل سمنداي قدیمی بود واقعا تو ذوق میزنه نوار طرح چوب روی داشبورد
12:28  1395/07/22
گزارش
پاسخ دادن
reza70
0

با سلام خدمت تمام دوستان, داشبوردef7 مدل 95 چه شکليه? مثل قبلا هستش یا سوناتايي شده? تو سایت ایران خودرو داشبورد سورن خیلی خوشکلتره ولی مال ef7 اصلا جالب نیست مخصوصا نوار طرح چوبش. تقریبا مثل سمنداي قديميه
12:24  1395/07/22
گزارش
پاسخ دادن
saeed
0

سلام. دوستان سمند ef7دوگانه ایران خودروتبریز گرفتم. چطوره کارکردش؟فرق داره مال تبریز یاتهران؟
09:19  1395/07/22
گزارش
پاسخ دادن
احسان
23

آقایان ول کنید این بحث EF7 و XU7 رو
هر موتوری مشتری خاص خودش رو داره
دوستان یک جوری از دو موتور بد میگن انگار طرفدار محیط زیست هستند یا داغدار مصرف بنزین که میگن فلان موتور بیشتر مصرف میکنه یا اون یکی خرج تعمیر موتور اون یکی رو میخواد بده که میگن خرج بالاست
آقاجان ماشینتون که یک اتاق هست موتور فرق داره
ماشین هم تو ایران شانسی هست
هر موتوری دوست دارید بخرید از ماشین لذت ببرید
هیچ ماشین زیر 30 تومان هم بد مشتری نیست بالاخره مشتری داره پس نگید این خوش مشتری هست یا بد مشتری ما همه سوخته ایران خودرو هستیم و خواهیم موند
بنده خودم موتور پژویی دارم و بنا بر تصمیم و منطق خودم برداشتم و دلیلی هم نداره بقیه منطق من رو داشته باشند یا به زور منطقم رو به بقیه انتقال بدم
به نظر هم احترام بگزارید
کلا" سمند از بحٍث ایمنی و خانوادگی بودن همه میان سمتش مگر نه بحث شتاب نیست انقدر بحث شتاب نکنید که شتابش مثل اسب رام نشدس
اتاق سمند موتوری میطلبه با اسب بخار 140 به بالا و موتوری که دور متوسط مکس کنه گشتاور رو که تو ترافیک این اتاق اذیت نکنه
پس این بحث هارو کنار بگزارید
با هم خوب باشید دوستان
17:19  1395/07/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ارمان
0

سلام دوستان سوالی دارم مهم میخواستم بپرسم کمک فنر های ماشین در سرعتهای بالا چقد تاثیر داره در نرمی ماشین من سمند ای اف ۷ تکسوز دارم در سرعت ۱۷۵ به بالا لرزش پیدا میکنه لاستیکاشم سایز استاندارد کومهو انداختم قبلا سمند مدل ۸۶ داشتم با لاستیک بارز تا ۱۹۰ باهاش میرفتم خیلی نرمتر بود کسی اگه میدونه علت لرزش چیه راهنماییم کنه با تشکر
11:48  1395/07/19
گزارش
پاسخ دادن
آراز
14

5 روز هست که سمند ef7 دوگانه ام رو تحویل گرفتم
نتایج ارزیابی این 5روز:

1.ظاهر بهتر و با ابهت تر (نظر شخصی) و البته نظرات دوستان و همکاران
2. کپ کردن نداشتم یعنی بلافاصله فرمان گاز به موتور منتقل میشه
3. فرمانم درجا کمی پله میکنه که البته مشکل اپیدمی هست بین سمندها
4. لاستیک و صندلی ها و ... کیفیت متوسط به بالا در حد خوب دارن با ارفاق البته
5. از کیفیت داشبورد و رویه دری ها راضی ام چون حداقل پلاستیک خشک نیستن و از مخمل و چرم و فوم استفاده شده و لوکس تر هستش
6. صدای موتور با توجه به آببندی نشدن خیلی کم هست و اصلا آزار دهنده نبوده چه رو گاز چه بنزین
7. درها رگلاژ نیستن ولی فکر کنم با نرمتر شدن لاستیکهای دور در و البته مختصری ریگلاژ بهتر بشن
8. دو تا صدا به دلیل مونتاژ ضعیف از تاقچه عقب و طرح چوب جلو داشبورد میاد که البته قابل رفع شدنه و منتظرم صداهای بیشتری پیدا کنم تا رفعشون کنم خخخخ
9. از انتخابم راضی ام و توکل به خدا مشکلی نخواهیم داشت
10. توصیه میکنم تهیه بفرمایید و نگرتن نباشین که گل بی خار خداست
08:43  1395/07/19
گزارش
پاسخ دادن
آراز
10

داداش شما این متن رو هر جا رسیدی عینا paste میکنی، خدایی مشکلی داری با این موتور و ماشین؟؟؟
داداش ایشالله که گردنه رو هم عالی میگذرونه؛ فقط من موندم چرا گیر دادی به این 5% مسیرهای گردنه ای جاده های ایران آخه. حالا گیرم دوتا معکوس هم کشیدیم. من گردنه حیران و اسدآباد و چندتا دیگه رو نهایتا تو مسیرم سالی یه بار یا دوبار بهم بخوره که اونم توکل بخدا ردش میکنیم.
آقا اصلا ما ef7سوارا دوست داریم تخت کنیم و دور موتور هرز کنیم شما چرا اینقدر ناراحتی؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
10:18  1395/07/19

پسر ایرانی
9

سلام
میشه بگی اسم(مارک) لاستیکات چیه؟
با سپاس
گزارش
پاسخ دادن
11:59  1395/07/19

کامران
0

سلام دوستان به نظرتون سازمان فروش 5شنبه میرن سر کار؟؟
09:18  1395/07/18
گزارش
پاسخ دادن
تی 8 تیر ماه ۱۴۰۳
0

سلام دوست عزیز، بنده ۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ثبت نام داشتم، ۲۵ مهر شاسی شد، امروز هم تماس گرفتن برای تحویل خودرو، برای شما هم امیدوارم زودتر تحویل بشه
گزارش
پاسخ دادن
19:04  1403/08/15

+
0

سلام ! لطفآ فقط اگر مطمئن هستید جواب بدهید :
کدام برای موتور EF7 بنزینی بدتر است :
1- فشار آوردن به موتور در بالا رفتن از جاده ی شیب دار با دنده 5
2- بالا بردن دور موتور در همان سربالایی و استفاده از دنده 4
لطفآ فرض کنید موتور EF7 به قول بعضی ها "دور بالا" نیست و جاده را اتوبان با سرعت 120 km/h فرض کنید .
10:13  1395/07/17
گزارش
پاسخ دادن
J4اردیبهشت
0

ثبت نام اردیبهشت تازه به سلامتی شاسی شدیم
یازده روز از پیامک شاسی میگذره هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده
گزارش
پاسخ دادن
21:25  1403/08/13

رضا
19

داداش با خیال راحت دور موتور را میتونی تا 5000 بالا بیاری... اون موتور ترتری پارس هست که دور موتور بالا بهش فشار میاره
گزارش
پاسخ دادن
11:36  1395/07/17

12
2

همه شون ترتری و قرقری هستند خیالت راحت خواهی دید.
گزارش
پاسخ دادن
20:42  1395/07/17

مجتبی
1

سلام به همگی دوستان
چند تا سوال:
1- مین و ماکس رادیاتور را نتونستم پیدا کنم. تا کجا باید پر باشه و کی باید آب اضافه بشه و اینکه 50 درصد ضد یخ و 50 درصد آب مقطر بریزم یا آب رادیاتور که مکانیکی ها دارند بریزم؟
2- روغن موتور و ترمز و هیدرولیک را که میخوام اضافه کنم در صورت کمبود اگه با روغن قبلی که داخلش است هم مارک نبود مشکلی پیش نمیاد چون نمیدونم ایران خودرو چه مارک روغنهایی ریخته؟
ممنون
18:26  1395/07/16
گزارش
پاسخ دادن
کارمانیا
0

سلام آقا مجتبی
ماکزیمم رادیاتور رو روش زده
اون استوانه بغل رادیاتور که درب رادیاتور بالاش بسته میشه اگه از داخل نگاه کنی یه جایی روش نوشته max level تا اونجا باید آب داشته باشه مینیممش هم همونه به عبارت دیگه سطح آب رادیاتور از اون کمتر یا بیشتر نباید باشه
در مورد روغن هیدرولیک و ترمز هم بهتره از همون نوع خودش تهیه کنی احتمالا نمایندگی داشته باشه
گزارش
پاسخ دادن
23:34  1395/07/16

احمد بوشهر
0

سلام دوستان ماشین من ۱۲۰۰ تا راه رفته مصرف گازش بالاست میشه راهنمایی کنید چکار کنم سمند ای اف مولتی پلکس
00:22  1395/07/14
گزارش
پاسخ دادن
شهرام
1

سیستم ECU از چه نوعی هست? بوش یا کروز?
دریچه گازت سیمی هست یا برقی?
جهت اطلاع: سمندهاي. EF7 گاز سوز از مدل 87 تا الان با سیستم بوش درچه برقی تولید شده اند. ولی از اواسط سال 94، نوع دریچه سیمی با ECU کروز هم روی این ماشینهی گازسوز هم اومده ( در کنار سیام بوش برقی که در حال تولید هست). حالا ماشین شما بوش هست یا کروز?
گزارش
پاسخ دادن
01:00  1395/07/15

محمدی
0

دوستان در مورد سازنده قطعات موتور کسی اطلاعی داره مال کجاست ؟
ایرانی یا چینی و یا .....؟
17:21  1395/07/12
گزارش
پاسخ دادن
محمدی
1

منظورم موتور سمند ای اف 7 هست
گزارش
پاسخ دادن
17:30  1395/07/12

هومن
4

فکرکنم مال المانه
گزارش
پاسخ دادن
18:38  1395/07/12

رحیمی
10

همه قطعات ماله المان نیست
ولی کیفیت سرسیلدر و بلوک ها واقعا نسبت به رقبای خودش خیلی بالاتره
قطعات برقی 70 درصدش بوش یا زیمنس المان هستش
بستکی به نوع قطعه در خط تولید داره
قطعات دیگری هم اکثرا یا داخلی سازی هستش یا از المان وراد میشه
قطعات چینی به هیچ وجه نیست
شاید فقط در تزئینات باشه
گزارش
پاسخ دادن
19:27  1395/07/12

قطعه ساز - اراک
2

ef7 قطعه چینی نداره قطعات حساس آلمانیه و سایر قطعات داخلی سازی شده البته قطعه تایوانی و هندی هم داره
گزارش
پاسخ دادن
00:54  1395/07/13

محمد رضا از کرج
2

ef7 به دلیل تکنولوژی خاصی که داره در صورت استفاده از قطعات نامرغوب چینی مطمئنا خیلی زود خراب میشه و افتضاح به بار میاره نمونه بارزش هم دوران تحریم اویل مازول چینی و واشر سرسیلندر چینی که باعث بدنامی ef7 شد و از سال 93 با استفاده از قطعات تحت لیسانس بوش و زیمنس آلمانی ef7 به یک موتور بینظیر تبدیل شد
گزارش
پاسخ دادن
01:28  1395/07/13

علی
0

مال آلمان ؟؟؟!!!!
گزارش
پاسخ دادن
07:54  1395/07/13

EF7 plus
1

شاید کمتر از 5% قطعات EF7 برند آلمان باشه و نه ساخت آلمان!
خودتون رو گول نزنید. قطعات یا چینی - ایرانی - هندی هستند.

EF7 با قطعات ساخت آلمان واقعا موتور خوبیه ولی نه EF7 پرعیب فعلی!

امید است در سال 96 و کاهش بیشتر تحریمها کیفیت قطعات سمند EF7 بهتر بشه!
گزارش
پاسخ دادن
10:46  1395/07/13

هاشمی
4

بیشتر از ۲ ساله ef7 عالی شده همه کسایی که از مدل ۹۳ به بعد دارن راضی هستند حالا قطعات ساخت هر جهنمی که هست مهم نیست چون دیگه مشکلی نداره من نزدیک ۱۷ ماهه که دارم هر بلایی هم فکر کنید سرش اوردم از مسافرت بدون توقف هزار کیلومتری تا سرعت ۲۰۰ تا تو اتوبان هنوز بعد ۴۰ هزار کیلومتر آخ نگفته
گزارش
پاسخ دادن
15:41  1395/07/13

خسروی
12

من ef7مدل 87دارم موتور کامل ساخت آلمان وهیچ مشکلی از ناحیه موتور تا الان نداشتم سال ۹۰ یه تسمه تایم بی نام و نشون را خریدم ۲۸۰ هزار و ۱۵۰ هزار هزینه تعویض شد دیروز کیلومترم به ۲۰۰ هزار رسید و دوباره رفتم برای تعویض تسمه تایم سه مدل توی بازار بود مدل هندی ۶۵۰۰۰ تومن تایوانی ۸۰۰۰۰ و آلمانی اصل ۹۵۰۰۰ که من آلمانی برداشتم هزینه تعویض هم شد ۷۵۰۰۰ تومن .در مجموع قیمت قطعات ef7 نسبت به ۵ سال پیش حسابی اومده پایین و راحت دردسترسه
15:26  1395/07/12
گزارش
پاسخ دادن
فرحان
0

موتور یه بار مصرف و غیر قابل تعمیر که نیازی به قطعات نداره
ef7 وقتی خراب شد باید بندازیش دور یکی دیگه بخری!!!
گزارش
پاسخ دادن
19:11  1395/07/12

فریبرز
5

حرفتون درسته. مثل افکار قدیمی بعضی ادمها که قابل درست شدن نیست و فقط باید انداختشون دور
گزارش
پاسخ دادن
00:19  1395/07/13

پرهام
0

سلام
سمند ef7 پایه گاز سوز بایستی با گاز روشن بشه یا بنزین؟متشکرم
00:41  1395/07/10
گزارش
پاسخ دادن
احسان
0

اول ک مبارکت باشه دوم کلا فروش خودرو این روزا واسه دلال های حرفه ای هم کساد هس من و شما ک جای خود داره پول تو دست مردم نیست یا اگر هست خودرو اولویت اول نیست در هرصورت 20 تومن زیر قیمت بدی فوری فروش میره
گزارش
پاسخ دادن
13:38  1403/07/27

امیر
0

الان بازارکدوم خودرو خوبه که این بد باشه
اتفاقا اطلس به خاطر آپشن هاش و تیپ جدیدترش توی بورس افتاده
گزارش
پاسخ دادن
13:50  1403/07/27

حسین
0

برای شما سوال نشده که چرا طرف ۲۰۷ را با اطلس عوض کرد...
گزارش
پاسخ دادن
14:54  1403/07/27

حمیدرضا
0

اون که ازش گرفتم طرح مادران بود و یک شاهین عادی برنده شده بود و یک ۲۰۷ با مادران و هر دوتاش رو فروخت و اطلس رو برای همسرش برداشت.در کل بنظرم ۲۰۷ الان یه ماشینی هست که باکلاس تر هست و عام پسندتر
گزارش
پاسخ دادن
21:13  1403/07/27

رویا
0

۲۰۷ سقف فلز ؟
گزارش
پاسخ دادن
12:30  1403/07/28

رویا
0

۲۰۷ سقف فلز ؟
گزارش
پاسخ دادن
12:30  1403/07/28

امیر.ن
0

سلام.من سمند پایه گازسوز دارم یکماه تحویل گرفتم.بر خلاف نظر دوستان رو گاز روشن میشه.چون از لحظه استارت زدن چراغسوخت گاز روشنه.
گزارش
پاسخ دادن
21:15  1395/07/10

moein
1

سلام به همگی
این ماشین همه چیزش عالی هست ولی این صدای دربهای عقب پدرم رو در آورده
4000 تا بیشتر راه نرفته ولی این صدا خیلی بدجور رو اعصاب هست
کسی تجربه ای در این رابطه نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
11:45  1395/07/07
گزارش
پاسخ دادن
امید
3

من تجربه دارم ولی در اختیارت نمیذارم تجربمو .
گزارش
پاسخ دادن
12:28  1395/07/07

آس
6

کوچولو چند سالته
این سبک بازی ها رو بذار واسه خونه خودتون
........

بیرون از نمایندگی ، تعمیر کاران سطح شهر بگردی میتونه کسی رو پیدا کنی واست صدا گیری کنهو کاملا رفع میشه
بیشتر شون این مشکلو دارن
بعضی وقتا خودش صداش ول میشه اگه یه مدت بگذره
گزارش
پاسخ دادن
13:17  1395/07/07

رضا
0

سلام دوستان
من EF7 دارم و احساس می کنم مصرف سوخت گازش زیاد چون با هر بار صوخت گیری کامل حدود 140 کیلومتر راه می ره . لطفا راهنمایی کنید
10:17  1395/07/06
گزارش
پاسخ دادن
آراز
0

مخزنتون چند کیلو میگیره؟
یعنی با چند کیلو سوخت 140کیلومتر میرید؟
گزارش
پاسخ دادن
10:55  1395/07/06

رضا
0

سلام دوسن عزیز . ظرفیت مخزن ماشین 10 کیلویی هستش .
گزارش
پاسخ دادن
08:18  1395/07/08

علی امامی
0

لطفا بگین کپ کردن یعنی چی؟ ماشین من ای اف سون بنزینی با کارکرد ده هزار تا هست. تا حالا مشکلی نداشتم. ولی میخوام بدونم کپ کردن چیه
18:11  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
0

گاز میدی گاز نمیخوره
گزارش
پاسخ دادن
23:49  1395/07/04

مهمان
8

سلام
دوستان عزیز من خودم شدیدا دوست داشتم پارسtu5 بخرم
چون قبلا پشت این ماشین نشسته بودم
و بنا به دلایلی نتونستم پولش رو جور کنم و حسابی ضدحال خوردم
در نهایت مجبور شدم سمند بخرم
از اونجایی که فوق العاده از xu7 متنفرم (فقط نظر خودم هست قصد توهین ندارم) یه جورایی ریسک کردم و از روی اجبار ef7 خریدم
اما حالا که این ماشین زیر پام هست میتونم بگم تا امتحانش نکنید متوجه نمیشید که چقدر عالی هست
البته شاید من شانس آوردم
از نظر نگهداری من سعی میکنم حسابی رعایتش کنم ولی بعضی وقتا واقعا لذت داره پاتو بچسبونی روی پدال گاز
اگه از مونتاژ ضعیف ایران خودرو در داخل کابین فاکتور بگیریم با اینکه از روی کمبود بودجه مجبور به خرید ef7 شدم ، اصلا ناراضی نیستم و فوق العاده دارم ازش لذت میبرم
مخصوصا توو جاده
شما عزیزان همگی نظرتون محترم هست
ولی خداییش هیچکدوl از ماشینا ارزش این قیمتو ندارن و فقط داره بهمون ظلم میشه
10:35  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
مهمان
5

راستی اینم که میگن ef7 نیاز به معکوس دادن داره من اصلا به این مشکل برنخوردم
با اینکه رانندگی درون شهری من نسبتا تند تیز هست و در عوض توو جاده فوق العاده قانونمندم به شخصه از این ماشین راضی هستم
گزارش
پاسخ دادن
11:42  1395/07/04

افشین
1

ادامه مطالب قبل:
که به علت گرمای زیاد موتوره هم از ایرادات این موتوره البته این ایراد موتور نیست و سیستم این موتور اینطوریه و قطعات غیر استاندارد و غیر اصلی برقی زود روی این موتور خراب میشه روی هم رفته این خودرو با موتور اکس یو7 به نظر بنده که از سال 87 تا حالا یکیشو صفر خریدم خودروی خوب و مطمئنیه ولی کاش موتور قویتر و مطمئن تری نسبت به ای اف7 رو روش سوار میکردن و نسبت وزن و قدرت موتور رو متناسب تر انتخاب میکردن
12:24  1395/07/01
گزارش
پاسخ دادن
محسن
5

آقای افشین مشکل ما ایرانی ها اینه که هر چیزی که به گوشمون میخوره طوطی وار تا صد سال تکرار میکنیم بدون اینکه تجربه کنیم تحقیق کنیم وبازه زمانی که این مشکل وجود داشته را بررسی کنیم
۱-مشکل خرابی سیم کشی به علت دمای موتور زمانی بروز کرد که اتفاقا موتور کامل از آلمان وارد میشد بنظر شما مشکل چی بود ؟ استفاده از سیم کشی ضعیف و نامناسب موتور xu7 ...این مشکل نزدیک ۵ سال هست که حل شده
۲-مشکل روغن ریزی از اویل ماژول که علتش تحریم شدید سال ۹۱ و ۹۲ وعدم همکاری قطعه سازان معتبر جهانی ...حالا علت روغن ریزی چی بود؟ کف تراشی ناقص محل اتصال اویل ماژول با بلوک سیلندر و عدم دسترسی به واشر عینکی با کیفیت مناسب......این مشکل ۲ سال پیش و با رفع تحریمها حل شده
۳-واشر زدن موتور باز در محدوده سال ۹۱ و ۹۲.......علتش دقیقا تحریم و عدم دسترسی به واشر اصلی بود که از آلمان تامین میشود و یکدفعه از مشهد تامین شد......این مشکل هم با تامین قطعه اصلی طی ۲ سال گذشته کاملا حل شد
موتوری که در حال حاضر تولید و مونتاژ میشه به حدی از کیفیت رسیده که برای پیشرفته ترین محصول ایران خودرو یعنی خودروی دنا استفاده میشه
گزارش
پاسخ دادن
13:02  1395/07/01

رجالی
6

من چند ماهه دارم تحقیق میکنم ظاهرا بعد از موتور l90 بهترین کیفیت و کمترین خرابی را موتور ef7 داره قطعات به راحتی در دسترس و مکانیک حرفه ای هم اکثر نمایندگی ها دارن در مقابل رکورددار بیشترین مورد خرابی موتور xu7 شده بیشترین مشکل موتور xu7 واشرسوزی مرتب و گاها بی دلیل
گزارش
پاسخ دادن
13:09  1395/07/01

شجاع
1

همیشه با مدرک حرف بزنید. هیچ گونه از عبوب گفته شده از طرف شما در نمایندگی های مطرح ایرانخودرو برای XU7 ابراز نمی شه.

موتور EF7 هنوز باید روش کار بشه تا موتور بشه!

گوساله تا گاو دل صاحبش آب شود
گزارش
پاسخ دادن
13:49  1395/07/01

مهردادی
0

آقای محسن مشکل ما ایرانی ها اینه که هر چیزی که به گوشمون میخوره طوطی وار تا صد سال تکرار میکنیم بدون اینکه تجربه و تحقیق کنیم و بازه زمانی که این مشکل وجود داشته را بررسی کنیم !
Ef7 هنوز مشکلات خودش رو داره. این رو من نمی گم. از تعمیرکار سر کوچه میگه تا کارمند ایرانخودرو. کسی هم نباید از حرف من و شما خط بگیره!

و اما اگر بهترین خودروی ایرانخودرو دنا باشه پس باید در کارخونه رو تخته کنند!
دنای تولیدی با EF7 هم توی بازار جایگاهی فعلا نداره!

امید است با رفع کامل تحریم ها موتور ملی باکیفیت تر و کم عیب تری داشته باشیم.

انشااله
گزارش
پاسخ دادن
13:55  1395/07/01

مازیار
7

اخطار!!!!!!!!!!!!
هیچ وقت از مکانیک سر کوچه تون در مورد ef7 تحقیق نکنید
گزارش
پاسخ دادن
14:12  1395/07/01

مونتاژ کار جاده مخصوص
7

مهردادی جان اول اینکه با مکانیک تجربی سرکوچه هیچ وقت در مورد ef7 مشورت نکن چون این جور افراد حتی از شکل فیزیکی و محل قرارگیری قطعات ef7 هم اطلاعی ندارن چه برسه به اطلاعات فنی و معمولا شما را تشویق به خرید محصولات ساده و قدیمی میکنن که در صورت خرابی و مراجعه احتمالی شمادر آینده توان تعمیرش را داشته باشد.موفق باشی
گزارش
پاسخ دادن
14:29  1395/07/01

مهردادی
1

عزیز من برو از کارشناس و متخصص ایرانخودرو بپرس!

کلام آخر:
سمند EF7 برای چند سال اول برای شما ماشین تقریبا خوبی خواهد بود اما دست دوم آن مشتری نداره!
عدم وجود مشتری برای سمند پر متقاضی بدون دلیل نیست!
سر خودتون رو از زیر برف بیرون بیارید تا با واقعیت بیشتر آشنا بشید.

یکی از دوستان خوب حرفی می زد:

توی کشورمون موتور جدید هیوندای و تویوتا رو به راحتی اکثر تعمیرکاران باز می کنند ولی حاضر نیستند دست به موتور EF7 بذارند.

همه این حرفها رو زدم تا واقعیت روشن بشه اما شاید Xu7 هم با توجه به تغییرات و بهینه سازی اون چندان موتور به روزی نباشه اما چکار باید کرد؟: شما باشید بین بد و بدتر کدام رو انتخاب می کنید.

مطمئنا بد گزینه انتخابی شماست.

منطق حامی راهتان باشد.
خدا حافظ

گزارش
پاسخ دادن
14:54  1395/07/01

کامران
1

بله حق با شماست
گزارش
پاسخ دادن
15:33  1395/07/01

چمستانی
0

شما مونتاژکار محترم اگر قطعه XU7 رو خوب ببندی اونوقت این وسیله سالهای سال برای مالکش خودروی کم خرج و راحتی خواهد بود.
گزارش
پاسخ دادن
16:57  1395/07/01

شایخی
0

مشکل از مونتاژ قطعات نیست مشکل از کیفیت پایین و آلیاژهای غیره استاندارده که در تولید قطعات بکار رفته همه چینی و هندی
گزارش
پاسخ دادن
01:23  1395/07/04

صفحه اول 1 2 3 4 5 6 7 صفحه آخر
صفحه 3 از 21

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : داداش مشکل دیگه در این حد نیست 🙃🙃🙂🙂
رحیمی : سه شنبه هر کس میتونه بیاد اطلاع رسانی کنه حداقل ۱۰ یا ۱۵ نفر بشیم
همایون : اعتراضی که تشکیل شد.روی بنر هایی که دستشون بود نوشته بودن تحویل بهار ۴۰۳ یعنی سایپا هنوز ثبت نامی اسفند رو کامل نداده.اوضاع خیلی ترسناک شده.اینجور که سایپا داره پیش میره تا اخر سال بهمون بده باید خدارو شکر کنیم.واقعا مملکت بی صاحبه.۴ ماهه ۱۵۰۰ پول دادیم.دستمون هیچ جا بند نیست.دوستان به نظرتون چجوری میشه رو سایپا فشار بذاریم؟کجا زنگ بزنیم یا بریم اعتراض کنیم؟
مرجان kmc a5 : سلام به همگی ببخشید قسمت ارسال پلاک و مدارک یک هفته است زرد مونده بعد از ارسال مدارک سبز میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا جواب بدید بدونم جریان چجوریه ممنون
مهدی : پولو برا شاهین واریز کردم دیگه چیزی نمونده
امید : سایپابی شرفترین و بی وجدانترین شرکت خودروسازی جهان هست حالا که قیمتم افزایش دادن هزارتا بازی دراوردن نه اونایی که تکمیل وجه کردن فاکتور می کنند نه تحویل آذرو دعوت نامه میدن دیگه خیالشون راحته دیگه نمیخوان سودمشارکت بدن خدا ازشون نگذره۰۰۰
اطلس دی : سلام تحویل آذر کسی تکمیل وجه شده سوگلی اطلس
محتشم : درود علیرضا . دعوتنامه تو 90 روزه بوده یکجا پرداخت بود
فربد : همین الان تماس گرفتم پشتیبانی سایپا آخرین فاکتور اطلس واریزی ۲۹ مرداد ماه بوده
کریم کرگدن T8 : این که خانوم ها با لحن آروم میفرستنت خونه اوکی ولی پلیس نداره اونجا دو سری من رفتم اونجا که نگهبان هاش به گوز بند هستن در کل فقط صبر و پیگیری توصیه میکنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مجتبی : سلام مجوز خروج خوردی؟
رضا ساینا : امیر جان امیدوارم بیاد تا زودتر بدونیم باید چقدر جور کنیم
آتنا : مرده شور شون ببرم ماشین فاکتور چهارآبان اماده تحویل بوده حبن بارگیری دچار سانحه میشه
محمد : 29 فاکتور شدم هنوز پلاک نشدم
احسان : آقا مجید اگه هستی یه خبری چیزی در مورد دیماه بده ممنونم
امیر از اهواز : رضا ساینا والا من برج 2 هستم امیدوارم زود دعوتنامه رو بدن قبل از عید تحویل بگیریم ظاهرا خودرو دپو شده زیاد دارن چون دارن رگباری فاکتور میکنن ولی تا الان که خبری نشده
ابوذر آریزو5FL : منم دقیقا همینطورم.. 5 آذر تحویلم بوده و گفتند تحویل اداره تحویل شده...چقدر باید اونجا بمونه؟؟؟
فربد : دوستان دنا 6 دنده فروش فوری کسی فاکتور شده؟؟
پرویز خانx33cvt : پاسخ به x33saraسلام دوست عزیز.من سیستمی 18 شهریور وامروز زنگ زدن ماشینت رسیده.حالا دیگه اگه کسی بعد از منم هست که ترخیص خورده رو نمیدونم.باید ببینیم دوستان دیگه اعلام میکنن یا‌نه
رفیع : سلام‌ به هیچ عنوان رنگ اطلسی رو انتخاب نکنید، بیخودترین رنگ هستش، هرشخصی انتخاب کرده صاحب اول و آخرش شده. کمی صبر کنید همون سفید تحویلتون میدن