امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)450.2
عرض (سانتی‎‏متر)190.3
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

2408 نظر

کاربر: حسين ازكرمان
9

صفحه خارج شين چون فقط دارين باتعصب نسبت به ماشين خودتان (سمند نيست ) برعليه سمند حرف مي زنيد .
دوستان ماهايي كه وسمند داريم دوست داريم نكات آموزشي (اعم از قلق هاي خاص سمند وغيره ) را دراختيار همديگه قراربديم وگرنه هرآدم عاقلي مي فهمه كه هرچي پول بيشتر بدي ماشين بهتري مي گيري
كل كل كردن مال بچه هاست نه ادم بزرگا
18:53  1394/08/16
گزارش
پاسخ دادن
محمد MISسلام
5

من سمند ای اف سون مدل 94/2دارم 14000راه رفته تا امروز مشکلی نداره نه روغن ریزی ونه کم کردن روغن شتاب عالی وسرعت خوب باگاز تا 180کیلومتر سزعت رفتم با بنزین 190کیلومتر تودنده 4دیروز تو کورس تا 170رفتم خوش دست بی صداتا الان هم فقط یک بار سنسور cvvtروعوض کردم کپسول گاز با 13کسلو تقریبا جاده بیزون تا نزدیک 300کیلومتر هم راه رفته توشهر یا کولر نزدیک 180 کیلومتر طی می کنه من تو خوزستانم مشکل داغ کردن هم نداره رانندگی لذت بخشی داره تند وتیز البته نسبت به سالهای 91و92ذ وحتی 93تغیرات قابل مشاهدهاستفاده ارقالپاق سر سلندر باکیفیت استفاذه از قطعات الکترونیکی بوش ساخت المان یا کار خانه بوش در اسلونی استفاده از دسته سیم بهینه شده به یک نکته اشاره کنم اولا از نمایندگی های درجه یک شهرهای بزرگ خرید کنید دوما شانس واقبال خودتون روهم در نظر بگیریدولی با توجه به قیمت واپشن ها در کشوری که کنجد رو برا نون اپشن حساب می کنن تا قیمت پنجاه میلیون رودست نداره
13:34  1394/08/16
گزارش
پاسخ دادن
میرزایی
9

یکی از امکانات فنی ef7 که بزودی روی خودرو دنا عرضه میشه
سیستم توربو شارژ
توربو شارژ در اصل یک پمپ مکانیکیه هواست که نیروی مورد نیازش را از گازهای داخ و پرفشار خروجی از موتور تامین میکنه و کارکرد اون تزریق فشرده هوا به داخل موتور جهت ایجاد دور سریعتر و تولید گشتاور پایدار در دورهای مختلفه
مزایا
1-تنفس عالی موتور در شرایط مختلف
2- ایجاد گشتاور پایداردر دورهای مختلف
3- افزایش توان و قدرت موتور
4- کاهش نیاز به حجم بالای سیلندر در کنار تولید قدرت بالا
5-کاهش محسوس شتابگیری خودرو در سرعتهای مختلف
معایب
1- نیاز به سیستم خنک کننده قوی روی موتور و داخل توربو شارژ
2-نیاز به بنزین با اکتان بالا بعلت تراکم بالای سیلندر
3- نیاز به متالوژی پیشرفته در ساخت قطعات موتور به خصوص بلوک سیلندر (نیاز به آلیاز با نیکل بالا) سر سیلندر ( آلیاژهای مدرن آلومینیوم) و سوپاپ دود
این امکان در میان موتورهای فعلی مورد استفاده در خودروهای ساخت داخل فقط و فقط بر روی موتور ملی (ef7) قابل اجرا می باشد و موتورهایی نظیر xu7 یا xum از لحاظ فنی حتی در حاشیه این بحث هم قرار نمی گیرند
12:15  1394/08/16
گزارش
پاسخ دادن
ناصری پور
11

خودروهای ایده آل پرشیا سوار ها معمولا یا این ماشینای چینیه یا کره ای یا خیلی بالا برن این پژو های جدید مثل 407 هستش ماشینهای ایده آل ال نود سوارا هم یا مگانه یا فلوئنسه یا رنو کیچر هستش ولی ماشین ایده ال سمند سوار ها معمولا بنز یا بی ام و هستش
23:55  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
فرید
6

پس به راستی شما خوش سلیقه هستین که به خودرو های چینی وفرانسوی علاقه ندارید و خودروهای المانی رو بسیار بهتر میدونید
گزارش
پاسخ دادن
17:13  1394/08/16

1
0

خدایا اگه راه داره این یکی رو اورژانسی شفا بده!!!
گزارش
پاسخ دادن
19:04  1394/08/17

amir
8

آقایون شما ها که میگید باید دور موتور را در سر بالاییها باید روی 5000 برد و دنده را عوض کرد من از سال نودو دو ef7 دارم ولی به خدا تاحالا دور موتورو بیشتر از سه ونیم یاسه هزارو هشتصد بیشتر نبردم .کسانی که این حرفهارا میزنن یاالکی میگن یا موتور ماشینشون مشکل داره
22:59  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
میرزایی
6

علی عزیز صحبت های شما درسته به شرطی که ما بر اساس دانش مکانیک دهه 70 یا80 صحبت کنیم . فن آوری موتور درونسوز امروز تلفیقی از مکانیک و کامپیوتره یعنی طراح موتور امروزی فقط به دنبال ساخت یک موتور درونسوز صرف نیست بلکه بدنبال ساخت وسیله هوشمندیه که با کمترین حجم سیلندر و مصرف سوخت بالاترین راندمان کاری را بین قطعات مکانیکی ایجاد کنه اساس موتورهای مدرن امروزی افزایش تعداد سوپاپ ها و دسترسی به دورهای بالاتر در شرایط تنش کمتره که لازمه این مهم تنفس بهتر در جهت افزایش سریع دور موتور و توان بازدم موتور در دفع گرمای شدید حاصل از این مکانیسم سریع پرفشار و پر حرارته می باشه که این مهم توسط یک واحد پردازنده هوشمند (ecu) در کسری از ثانیه پردازش میشه و توسط واسطه های الکترونیکی و هیدرولیکی مثل سیستم منحصربفرد cvvt بر روی موتور اعمال میشه پس ما نباید از نصب یک موتور 1200سی سی روی یک خودروی شاسی بلند توسط یک خودروساز ژاپنی فرانسوی تعجب کنیم چون به مدد 16 سوپاپ و توربوشارژ جهت تنفس بهتر و رسیدن به دورهای بالا در شرایط پایدار وایمن قابلیت تولید 150 اسب بخار قدرت در دسترس ایجاد شده
21:25  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
مجید
8

بنظر من سمند(سورن و ef7) در بین قشر متوسط و تحصیل کرده طرفدارای زیادی داره بخصوص بین مهندسین البته قبول دارم استفاده از سمند در تاکسی و امداد خودرو و گشت پلیس تاثیر منفی در فروش عادی اون داشته که البته به عنوان برند ملی کاملا طبیعی حساب میشه و این حرکت توی همه کشورها اتفاق میوفته مثلا در آلمان تاکسی و خودروهای عمومی و خدماتی از برند بنز انتخاب میشه ودر آمریکا از برند شورلت. در مورد پارس بدلیل فروش مخصوص سواری جایگاه بهتری داره که البته تولیدات جدید در کلاس وانت بار میتونه تاثیر منفی داشته باش
20:47  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
ممل
3

كاركرد سمند Ef7 LX تا حال ٤٥٠٠ است هيچ مشكلي نداشته و واقعا ازش راضيم بهترين ماشين ساخت داخل تو أين قيمت است ، فقط اخيراً با شروع سرما اول صبح موقع استارت يه چند ثانيه اول ريپ مي زنده كه بعد با كمي گاز دادن درست مي شه ، كسي مي دونه علتش چيه؟
15:36  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
احمد
1

سنسور اکسیژن خرابه
گزارش
پاسخ دادن
22:47  1394/08/15

محمدرضا
0

نخیر عزیز هیچ جائی خراب نیست دست به ماشینت نزن . عیب فقط از بنزینه . سه در میان یکبار از بنزین سوپر استفاده کن . می توانی اول یه تک بزنی و بعد از چند ثانیه استارت بزن سریع روشن می شود .
گزارش
پاسخ دادن
08:46  1394/08/17

مرادی
7

این بحث ها هیچوقت تمام نمیشه چون سلیقه ها فرق میکنه . ولی کاش حالا که قرار بود ایرانخودرو موتور جدیدی طراحی میکرد جوری طراحی میکرد که حجم 2000 داشت تا واقعا شاهد یک موتور قوی تر بودیم . تعریف ما از قدرت موتور فرق میکنه برای این هست که بعضی افراد میگن xu7 قویتر هست و بعضی ها میگن ef7 . یک چیزی رو باید پذیرفت در دورهای کم موتور یعنر دورهای زیر 4500 برتری با xu7 هست و در دورهای بالا یعنی 4500 به بالا ef7 بهتر هست . xu7 رانندگی ساده تر و معقول تری ارایه میده ولی ef7 برای رانندگی دور بالا و اسپرت مناسبتر هست . روی کیفیت دو موتور هم که حرف و حدیت زیاد هست . من قبلا گفتم اصلا نباید اینجوری بحث بشه که بگیم فقط این موتور یا فقط اون موتور . هر موتوری مزایا و معایبی داره . نظر شخص من این هست که xu7 با اینکه قدیمی هست ولی موتور قابل احترامی هست و نباید ارزش هاش رو نادیده گرفت اگر چه ضعف هایی هم داره . من فقط میگم با چشم باز ماشین و موتور انتخاب کنید و دیگران رو هم با واقع بینی کامل راهنمایی کنید یعنی هم مزایای موتور رو بگید هم عیبش رو
12:05  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
کاظم
6

سلام.حکایت موتور XU7 از این قراره که ۲۸ ساله داره از تکنولوژی اش میگذره.موتوری که در هر صدکیلومتر ۱۳ لیتر بنزین مصرف میکنه. ۸سوپاپ است ۴ سیلندر است و تنها ۹۸ اسب بخار توان دارد و حجم دقیق آن ۱۷۶۱ سی سی است. در صورتی که لندکروز با ۴۰۰۰ سی سی حجم و موتوری ۶ سیلندر تنها ۲/۵ لیتر مصرف سوخت ان از موتورXU7بیشتر است یعنی ۱۵/۵ لیتر در هر صد کیلومتر تازه با وزنی بیش از دو تن و ...اما در مورد مدل گازسوز آن: وقتی از گاز استفاده میشود قدرت موتور از ۹۸ اسب بخار به ۸۷ کاهش میابد. موتوری که ۲۸ سال پیش طراحان ؛ آنرا فقط برای بنزین طراحی کردند و ساختار و شیرازه آن فقط برای بنزین تولید شده پس لفظ (پایه گازسوز) اصطلاح مسخره ای است ؛ نه که برای این موتور بلکه هر موتوری که از ابتدا طراحی و ساخت اولیه ان با بنزین بوده.(موتور پراید هم همچنین).اما EF7 موتوری که ازطراحی و تولید آن بیش از ۶ سال نمی گذرد ۱۷۰۰ سی سی و ۴ سیلندر و ۱۱۰ اسب بخار توان و ۱۶ سوپاپ و مصرف شهری هر صدتا ۷ لیتر. جزء سه موتور برتر گاز سوز دنیا و از لحاظ طراحی جزء ۱۰ موتور برتر و از همان طراحی اولیه بر پایه گاز تولید شده.
10:16  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
نقی
10

بازکه علی ورضا(علیرضا)!جوک قشنگ وباحالی تعریف کردندخخخخخ دمتون گرم که باعث انبساط خاطرمامیشید،رضاجوکر میگهef7روغن قورت میده!کسی نیست به این بنده خدابگه توی دفترچه راهنمای کدوم ماشین نوشته هر1000کیلومترنیم لیترروغن قورت میده!!هاهاهاهه هه هه باباازاین جوکهابازم بگید.
گزارش
پاسخ دادن
16:16  1394/08/15

کاظم
5

در جواب علی :
جواب علی : موتور EF7 جزء 10 موتور برتر دنیا ( از لحاظ طراحی ) است اگر شما تفاوت طراحی یا دیزاین را با کیفیت نمی دانید مشکل شماست در ضمن کیفیت موتور در سال های 91 و 92 بوده که افت شدیدی کرده یعنی در سال های 87 و 88 و 89 و 90 و 93 و 94 مشکلات موتوری به حداقل رسیده است شما بهتره در مورد این مسئله از افرادی که اولین سری موتور های EF7 را داشتند سوال کنید تا روشن شوید. دوما بحث بنده اصلا کشش و همچین چیزا نبود که شما مطرح کردی بنده از کشش خودرو خودم بسیار راضی هستم و کاری به کشش موتور دیگری هم ندارم.بهتره شما یه نگاهی از نزدیک به موتور EF7 بندازی و فقط ظاهر دو موتور را مقایسه کنی آن موقع متوجه تکنولوژی میشوی.
گزارش
پاسخ دادن
16:37  1394/08/15

کاظم
4

در جواب کاربر Reza
بهتره شما یه سری به لینک زیر بزنی :
https://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XU_engine#XU7
موتور xu7 با 100 اسب بخار ببین روی چه خودرو هایی سوار شده. از زانتیا ( سه مدل ) و پژو 306 و پژو 405 و پژو پارس و سمند ( ایران خودرو ). حالا پژو 306 و 405 چه زمانی در اروپا رونمایی و تولید شده ؟؟؟ به لینک زیر سر بزن
https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_405
در سال 1987 در اروپا پژو 405 رونمایی و تولید شده یعنی 28 سال پیش پژو 405 با این موتور تولید میشده.
حالا کو 12 سال؟؟؟
دوما بنده مصرف سوخت دو موتور را مقایسه کردم یعنی گفتم موتوری با4000 سی سی حجم و 6 سیلندر 15/5 لیتر مصرف سوختش است حالا xu7 با 1761 سی سی و 4 سیلند 13 لیتر.این نشان ضعف xu7 است که موتور لندکروز با آن همه حجم و قدرت 15/5 لیتر مصرف میکند حالا xu7 هم با این حجم و قدرت 13 لیتر.
اول متن را با کمی دقت بخون بعد نظر بنویس.
گزارش
پاسخ دادن
17:00  1394/08/15

علی
6

موتور xu7 از سال 1379 با پژو پارس وارد ایران شد . عقل کل سال 87 میلادی توی فرانسه موتور 405 اصلا انژکتوری نبوده . موتور 405 کاربراتوری بوده xu9 و xu5 هر دو کاربراتوری بودند . بعدا توی ایران xu7 رو روی 405 هم زدند . Xu7 موتور 406 بوده و تا سال 2004 در فرانسه بر روی ماشین های پژو سيتروئن نصب میشده . وقتی ميگم اطلاعات فنی شما خیلی کمه واسه همینه .xu7 حداقل اصل و نسبش معلومه ولی ef7 چی ؟ ef7 آلمانیه نه ؟ موتورهای آلمانی اینقدر بی کیفیت و مشکل دار هستن ؟ اطلاعات فنی شما کم هست و فقط چند تا حرف کلی بلد هستید همین
گزارش
پاسخ دادن
23:55  1394/08/15

امیر
1

به دوستانی مه این ماشین برای کاری روزانه میخوان توصیه میکنم به هیچ عنوان سراغ این ماشین نرید.این موتور حساس مثل یه بچه ۲ماهه باید رفتار کنی باهاش. مشکل تنها از ef7 نیس پراید۱۱۱ مدل ۹۴ جزو بدترین ماشین در اومده.من ۳ماه ۴۰۵tu5 مدل ۹۳ با ۱۵۰۰۰…کارکرد خریدم خیلی راضیم هم نرم هم عالی.مصرف صدی ۱۰ طبق اعلام شرکت سازنده.۲تا مشکل داشت نورچراغ جلو که لامپ عوض کردم ۲.گیربکس کمه همه ماشین این مشکل دارن از ابتدا واسکازین عوض کرد.توتال ۷۵w80 gl5 ریختم اونم حل شد.
07:34  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
امیر
0

سلام نظرات همه محترم از تجربه خودم بگم.ماشین ایران خودرو همه بستگی شانس طرف و مونتاژ داره.من برج نه پارسال ۴۰۵ گرفتم صفر ماسین وقتی میخواست تو پارکینگ تحویل بده انگار یاتاق زده بود از یه سراشیبی کوچیک بالا نمیومد ترمز صفر تعادل از یه پراید کمتر بود تو خیابون با ضرر فروختم.برج ۱۰سمندef7 گرفتم صفر بعد از دو روز دیدم زیر ماشین روغن ریختهبردم نمایندگی گفتن تا کارت طلایی نیاد دست نمیزنیم ۲هفته ماشین صفر خوابیده بود تسمه ها همینطور صدا میکرد موتو وقتی استارت میزدی اول صدای ترترق میداد بعد ۸ثانیه کارکرد عادی پیدا میکرد افتضاح بود.وقتی بردم نمایندگی طرف گفت با ضرر هست بفروشش. Ef7 بدرد یه پیرمرد میخوره ه بخواد هفته ای ۲بار بره خرید جایی.شما از گشتاور حرف میزنین مسله اصلی وزن خودرو تو دنیا رو ۱۰کیلو وزن خودرو کار میکنن.بعد ایران خودرو میاد موتو xu7که وزن استانداردش ۱۰۸۰ کیلو میزاره رو سمند ۱۲۵۰ کیلو بعد میگه ایمن تر شده.خوب بعد دو سال دله میشه.موتور xu7 و tu۵ وef۷ حداکثر باد روی پلتفرم ۱۱۰۰ کیلویی باشن.ef7 خوبه ولی اگه مثل پدر خانوم من شانس بیاری مونتاژ خوب گیرت بیا
07:26  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ali LORD
12

عجب وضعیتی پیدا کرده اینجا،هرکسی ساز خودشو میزنه!
چه قدر ما ایرانیا لجباز و یه دنده ایم!و چه قدر با چیزای جدید مخالفت میکنیم !
چه قدر اصرار داریم : " من خودم درست میگم" ، " من خودم میفهمم"
"ما درست میگیم نه شما" ، "ما میفهمیم،نه شما" !
هر موتوری مزایا و معایبی داره،اصلا تیپ رانندگی توی EF7 یا XU7 فرق داره،به نظرات شخصی هم احترام بذارید !
یکی میخواد مثل پدر من دنده رو توی دور موتور 2500 عوض کنه،یکی مثل من توی 4-4.5 !
رانندگی پیر مردی موتور خودشو میخواد،جوون گرا هم خودشو،
خلاصه دعا کنید مشکلی واسه کسایی که ماشین میخرن پیش نیاد،بد هم رو نخواید،
همیشه دنبال اینیم که به یکی بگیم : " اقا اینو نخر ها،بخری فلان میشه"
و کلی دعا میکنیم که فلان بشه و بعدش بگیم: " دیدی گفتم!" این جمله دیدی گفتم آرزوی خیلی از اینایی هستش که اینجان،که حاضرن به خاطر ضرر هموطنشون،حرف خودشون رو به کرسی بنشونن!
نکنید دوست عزیز،شاید این هموطن که نمیبینیش،اعضای خانواده درجه یک خود ت باشه
ممنون که خواندید
23:47  1394/08/14
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

کسی که یک موتور 1600 سی سی مثل ef7 و یا tu5 روی بدنه 1250 کیلویی سمند میخره و فکر میکنه خیلی قوی و پر قدرت هست از ماشین و موتور هیچ بلد نیست . وقتی حجم موتور کافی نباشه ماشین در سربالایی تبدیل به موتور گازی میشه و فقط کفی خوب راه میره . همیشه یادتون باشه که xu7 کاری رو که در دور 3000 میکنه ef7 باید در دور 5000 انجام بده و دقیقا دلیل تبدیل شدن ef7 در سربالایی به یک موتور گازی همین هست . تنها چیزی که گشتاور دور پایین تولید میکنه فقط و فقط حجم موتور هست و دیگر هیچ . سوپاپ و میل سوپاپ گشتاور دور پایین تولید نمیکنن و موتوری که گشتاور دور پایین کافی نداره در سربالایی تبدیل به موتور گازی میشه مثل ef7 و tu5 روی سمند و پارس
22:20  1394/08/14
گزارش
پاسخ دادن
فرشید
0

نه نیازی به تعویض نیست بلبرینگاش باید عوض بشه دینام دو تا بلبرینگ داره قیمت هرکدوم تقریبا ۱۵هزار تومنه
گزارش
پاسخ دادن
21:47  1397/09/14

مهدی
0

لطفا جواب این سوال رو هر کی میدونه بده چون برا منم این مشکل هست هنگام روشن کردن ماشین صدای غر غر میاد
گزارش
پاسخ دادن
21:16  1397/12/27

محمد
0

بلبرینگشو عوض میکنن
گزارش
پاسخ دادن
16:44  1398/02/29

علی
0

فقط باید بلبرینگ دینام تعویض شه
گزارش
پاسخ دادن
09:52  1399/03/28

حسین
0

بلع قابل تعمیره به نظر بنده
گزارش
پاسخ دادن
02:15  1400/01/01

سجاد
0

دینام رو حتما عوض کن، چون معمولا بعداز تعمیر دوباره عیب پیدا میکنه
گزارش
پاسخ دادن
01:30  1400/04/24

رضا
3

دوستان من کاری با کل کل دوستان ندارم ولی خواستم یه نکته ای رو بگم شاید به درد دوستان بخوره.
این قدر که میگید که گشتاور دور پایین، دور پایین اصلا یک بار نمودار گشتاور سرعت دو تا موتور رو دیدید؟
درسته و همه قبول داریم که پژو پارس با موتور xu7 در دور موتور 3000 به گشتاور ماکزیمم 153 نیوتن متر میرسه ولی وقتی برید و نمودار گشتاور سرعت موتور ef7 رو ببینید، خواهید دید که در دور موتور 3000 به گشتاور در حدود 150 153 نیوتن میرسه بنابراین گشتاور موتور Ef7 با گشتاور موتور xu7 تفاوت فاحشی در دور موتور 3000 ندارد و در بازه دور موتور 2800 الی 3150 برتری گشتاور با موتور xu7 هست که اون هم در حد دو درصد بهتر هستش که قابل اغماض هست. ولی وقتی سرعت بیشتر از 110 کیلومتر شود برتری مطلق با موتور xu7 هستش.
یک بار برید نمودار گشتاور سرعت دو موتور را ببینید و بعد نظر بدهید.
گزارش
پاسخ دادن
00:00  1394/08/15

علی
2

1761 به 1800 نزدیکتر هست تا به 1700 ولی 1644 به 1600 نزدیکتر هست تا به 1700 . Ef7 خصوصیات یک موتور 1600 رو داره نه 1700 رو .
گزارش
پاسخ دادن
09:24  1394/08/15

رضا
3

شما به هیچ چیزی اعتماد نداری ددیگه نمیشه باهات بحثی کرد.
دوما حرفات من رو یاد یک بنده خدایی میندازه که تو تیونیگ تاک افزایش گشتاور رو فقط به افزایش حجم موتور ربط میداد که 100 تا مثال هست که موتور 1600 سی سی گشتاور در حدود 200 تا 250 نیوتن متری دارند.
شما هم تو تخیلاتت باش تا امورت بگذره
گزارش
پاسخ دادن
15:03  1394/08/15

علی
13

دوستان فردا دارم ماشین پارس مو از تعمیرگاه می گیرم اگر ماشین پارسم سر سیلندر نسوخت دیگه وقت ندارم بیام پست بذارم ولی لامصب اگر دوباره واشر سرسیلندر سوخت دوباره میآم از عیبهای موتور ef7 براتون پست می زارم
02:49  1394/08/14
گزارش
پاسخ دادن
علی گشتاوری
12

آقایی که به نام کامبادن نظر دادی و ادعا کردی که بی طرفی پس طبق گفته های تخصصی شما من قبول دارم که موتور xu7 برای دستیابی به گشتاور دور پایین دچار مصرف فاجعه بارسوخت میشه. پس این حرف من رو قبول دارید دیگه؟ پس قبول دارید که رانندگی کردن با xu7 در هر شرایطی به راحتی رانندگی باef7 نیست و اگر راننده دور موتور رو بالا نگه داره دیگه موتورعتیقه ماشین راه نمیره ؟ ضمنا جهت اطلاع شما چند ماشین به روز رو نام میبرم که حجم کافی دارند و چندان پرمصرف هم محسوب نمیشن : مزدا هزار 1000 سی سی پیکان موتور تخت 1600 سی سی رنو پنج 900سی سی سیتروین ژیان 700سی سی فولکس لاکپشتی 1300سی سی پژوآخوندی 1460سی سی موتور سه چرخه 235 سی سی و گازی رکس50 سی سی . تعداد سوپاپ باید برای کشیدن بدنه کافی باشه وگرنه ماشین در روی زمین صاف تبدیل به تراکتور میشه مثلxu7 و xumروی بدنه پارس و سمند . ضمنا ارزش موتور در مرحله اول به تکنولوژی و تعداد سوپاپ هست وبه اسب بخارش . گشتاور روی 3000 چه فایده داره وقتی 14 لیتر بنزین بسوزونه و تنفس کافی برای عبورازدورهای کم ورسیدن به دور 6000 وجود نداشته باشه !!پسxu7 چندان موتورارزشمندی؟؟
02:20  1394/08/14
گزارش
پاسخ دادن
علی گشتاوری
12

xu7 رو افرادی میخرن که از موتور چیز زیادی بلد نیستند و فریب کلی گویی افراد کم سواد و عوام الناس رو میخورند . مثلا xu7 سیستم cvvt نداره حتی نمیدونن cvvt دقیقا چی هست و چه تاثیراتی داره یعنی اصلا چیزی درمورد این سیستم فوق مدرن نشنیده اند . یادم هست زمانی که tu5 رو روی پارس و 405 زدند هم امثال همین افراد میگفتن موتور tu5 خیلی خوبه ولی حتی اسم tu5 رو درست نمیتونستن تلفظ کنن و حتی نمیدونستن tu5 در اصل موتور چه ماشینی بوده . xu7 یک موتور 8 سوپاپ کم ارزش هست که فقط به لطف زیاد شدن حجم و در نتیجه ناتوان شدن از دستیابی به دور موتور بالا و فقط گشتاور در دور پایینه اگر xu7 بخواهد به گشتاور دور بالا مثل ef7 دست پیدا کنه بعلت عدم تنفس کافی دچار سوختگی سرسیلندر میشه در واقع ایرانخودرو یک موتور ناتوان با قدرت کمتر و مصرف غیره عقلانی رابه شما فروخته و ef7 با توجه به داشتن16 سوپاپ در هر شرایطی خوب عمل میکنه و به مدد فن آوری cvvt مصرف سوخت بسیار عقلانی تری داره و با داشتن تنفس عالی گشتاور پایدار در دور های مختلف موتور ایجاد میکنه. آیا این معنی ای به جز ضعف شدید تکنولوژی xu7داره ؟
23:22  1394/08/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حسين ازكرمان
0

دوستان عزیز چراغ ایموبلایزر توی صفحه کیلومتر خاموشه .یعنی وقتی ماشین قفل هست چراغی که یه قفل وکلیدکنارهم هستن چشمک می زنه اماچراغ مخصوص ایموبلایزرخاموشه نمی دونین دلیلش چیه ؟

18:55  1394/08/13
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
5

خوب حسین جان موقعی که ماشین قفله چراغ ایموبلایزریاهمون شکل قفل بایدچشمک بزنه،یعنی سیستم دزدگیرش فعاله
گزارش
پاسخ دادن
00:01  1394/08/14

کاربر: oMIID
2

درستشم همینه.
وقتی ماشینو خاموش میکنی و سوویچ رو بر میداری ایموبلایزر فعال میشه و واسه همین چشمک میزنه.
گزارش
پاسخ دادن
00:07  1394/08/14

کاربر: حسين ازكرمان
0

درست متوجه حرف من نشدين چراغ ايموبلايزر باچراغ دزدگير فرق مي كنه . چراغ دزدگير يه قفل و ودوتا كليده اما چراغ ايموبلايزر يه مربع است كه كليد ازبغل lمربع واردش شده . وگرنه خودمم مي دونم كه هنگام فال بودن دزدگير چراغش چشمك مي زنه
گزارش
پاسخ دادن
18:57  1394/08/14

علی
1

ef7 بر روی انواع سمند و سورن و دنا توسط ایرانخودرو حراج شده ولی باز هم کسی نمیخره . نقد و اقساط هم داره هر جوری که بخوای ef7 داره . شاید حتی مجانی هم بده !! ولی پارس حتی فروش نقدی هم نداره چه برسه به اقساط . این موتور مدرن و پیشرفته ef7 شما هیچ محبوبیتی در بین مردم نداره . مردم بعد از اینهمه سال دیگه میدونن چه ماشین و موتوری بی ارزش و بی کیفیت هست.دست ef7 برای همه رو شده و کمتر کسی حاضر هست با خرید این موتور اینهمه مشکلاتش رو به جون بخره
11:44  1394/08/13
گزارش
پاسخ دادن
احمد
0

هیچ کس جواب ما بدبخت بیچاره ها رو نمیده
تکمیل وجه شهریور در تهران کسی تحویل گرفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


شماره قرارداد لطفا
گزارش
پاسخ دادن
14:10  1397/08/22

سعید اکسنت
0

دقیقا با شما موافقم مارو مشغول چالش قیمت کردن تا تاخیر در تحویل ماشین رو فراموش کنیم.
گزارش
پاسخ دادن
20:55  1397/08/22

وحید
19

جونه هر کی دوس داری این پیامو تایید کن واجبه آخه: شیرم پس کلت با این نظر دادنت
گزارش
پاسخ دادن
16:43  1394/08/13

نقی
17

علی ازتوممنونم که درغیاب دوستت مرادی میای اینجا برامون جوک تعریف میکنی وحسابی ما رو میخندونی بابا با صفا خیلی با حالی!!از محل کار که میام سرگرمی من شده خوندن جوکهای بامزه تو!!
گزارش
پاسخ دادن
20:26  1394/08/13

پویا
13

خیلی چرت میگی علی فکر کنم همون موتور گازی هم نداشته باشی من خودم ef7 سال 88 دارم کلی هم کات اف زدم دنده چهار 170 تا رفتم هنوز اخ نگفته نه روغن ریزی نه واشر زده 170 هزار رفته دیگه فیلم xu7 سوخته موتوری پر صدا و اشغال که دور بالا به شدت کپ میکنه انگار یکی ز پشت گرفتش.
گزارش
پاسخ دادن
21:04  1394/08/13

علی
2

Ef7 رو افرادی میخرن که از موتور چیز زیادی بلد نیستند و فریب کلی گویی و تللیغات ایران خودرو رو میخورند . مثلا با بعضی سریعا میگن سیستم cvvt داره ولی حتی نمیدونن cvvt دقیقا چی هست و چه تاثیراتی داره در واقع فقط یک چیزی شنیده اند . یادم هست زمانی که tu5 رو روی پارس و 405 زدند هم امثال همین افراد میگفتن موتور tu5 خیلی خوبه ولی حلی اسم tu5 رو درست نمیتونستن تلفظ کنن و حتی نمیدونستن tu5 در اصل موتور چه ماشینی بوده . ef7 یک موتور کم ارزش هست که فقط به لطف کم شدن حجم و در نتیجه از دست رفتن کشش دور پایین موتور ، اندکی مصرفش کمتر شده . اگر ef7 میخواست گشتاور دور پایینی مثل xu7 تولید کنه مصرفش دو برابر الان میشد . در واقع ایرانخودرو یک موتور با کشش کمتر رو به شما فروخته و گفته پیشرفته و کم مصرف هست . ef7 فقط وقتی ماشین خالی و توی کفی باشه خوب عمل میکنه در گردنه ها باید دنده ها رو تا دور 5000 گاز داد تا ماشین بالا بره . این رو خود شما هم قبول دارید که باید دنده ها رو حسابی گاز داد تا ماشین بالا بره . آیا این معنی ای به جز ضعف گشتاور دور پایین ef7 داره ؟
07:30  1394/08/13
گزارش
پاسخ دادن
حسن
14

میشه بفرمایید شما چی میخیرد استاد علامه موتور؟

اگه از efv چیزی بلد بودی که اینقدر بدشو نمیگفتی
حداقل موتور محبوبتم معرفی کن تا ببینیم واسه چی اینقدر تلاش میکنی
گزارش
پاسخ دادن
11:42  1394/08/13

احمد
24

دوستان عزیز لطفابه این مواردی که علی اقا اشاره میکنه توجه نکنید،بلکه اسباب کشی کنه و بره.1 چیز را تکرارمیکنه.الان با یک جستجوی کوچک تو گوگل،تمام مواردی که ایشان کپی میکنه را میتوان دید.چند بار خواستم ازش سوالاتی کنم،ولی چه فایده که از بس که بیکاره،سرچ میکنه و اینجا کپی میکنه.هی میگه گشتاورکم،وزن زیاد،روغن ریزی،دسته موتور.
22:11  1394/08/12
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
23

این علی مریضه و همه دکترها جوابش کردند پس بهش حساس نشین فقط سعی کنید به حرفاش نخندید چون از خنده زیادی ممکنه غش کنید و پس بیفتید
گزارش
پاسخ دادن
00:44  1394/08/13

علی
2

کسی که دیپلم دبیرستان هم داشته باشه میدونه گشتاور چیه . ضرب نیرو در فاصله اثر رو میگن گشتاور . در موتور به ضرب نیرویی که پیستون به شاتون وارد میکنه در طول لنگ میل لنگ رو میگن گشتاور موتور . چیزی که چرخ ها رو به حرکت درمیاره همون گشتاور . وقتی میخوای با آچار پیچ باز کنی ضرب طول آچار در نیروی دست میشه گشتاور . هر چه طول آچار بیشتر باشه گشتاور بیشتر میشه و پیچ راحت تر و سریع تر باز میشه . حالا فهمیدی گشتاور چیه ؟ مفهوم گشتاور در حد فیزیک مکانیک دبیرستان هست .
گزارش
پاسخ دادن
13:03  1394/08/15

علی
9

ای ef7 دار ، نشت روغن رو دریاب !!! دیر یا زود نشت روغن سراغ هر ef7 میاد . آخر و عاقبت همه ef7 ها نشت روغن هست .
21:35  1394/08/12
گزارش
پاسخ دادن
علی
6

واقعیت رو نمیشه انکار کرد . روغن ریزی قسمتی از وجود ef7 هست . این رو من نمیگم این رو تجربه و واقعیت میگه خودتون برید سئوال کنید . اگر موتور ماشین شما تا حالا روغن ریزی نداشته نگران نباشید دیر یا زود شروع میشه این روغن ریزی از ef7
گزارش
پاسخ دادن
07:32  1394/08/13

علی
6

ef7 بر روی انواع سمند و سورن و دنا توسط ایرانخودرو حراج شده ولی باز هم کسی نمیخره . نقد و اقساط هم داره هر جوری که بخوای ef7 داره . شاید حتی مجانی هم بده !! ولی پارس حتی فروش نقدی هم نداره چه برسه به اقساط . این موتور مدرن و پیشرفته ef7 شما هیچ محبوبیتی در بین مردم نداره . مردم بعد از اینهمه سال دیگه میدونن چه ماشین و موتوری بی ارزش و بی کیفیت هست.
گزارش
پاسخ دادن
07:40  1394/08/13

امیرخان
1

من هم پژو۴۰۵ داشتم هم پرشیا معمولی واتومات ال ایکس الان هم سورن ای ال ایکس برای کارکرد خوب موتور باید شیرکنیستر عوض کنی سنسورمپ هم با نوع پژویی که میگن بوش اصل ولی چینی است استپر هم مال پیکان هست گول نخورید برای تعویض استپر کل دریچه گاز باز کنید نترسید خیلی راحت است شمع سوزنی وکوییل بوش خدایی زانتیا بعش نمیرسه
21:28  1394/08/12
گزارش
پاسخ دادن
اکسنت مهر
0

اواخر آذر ؟ چرا آخه ؟
گزارش
پاسخ دادن
15:39  1397/08/20

نگران
0

آدرس منازل مدیران کرمان موتور و شماره تلفنهاشون رو بریزیم در شبکه های اجتماعی تا فکر نکنند از دسترس مردم دورند و هر ستمی بکنند در امانند. برخورد قانونی با کسی که برای قانون و قرارداد و شرافت ارزشی قایل نیست ساخته نشده.
گزارش
پاسخ دادن
15:47  1397/08/20

مهدی
0

من میگم باید پاشیم بریم شرکت یکی از دوستان کرمان موتور امروز به من گفت افزایش قیمت برای جک قطعی است و شاید نیمی از اکسنت ها رو هم اصلا ندهند وبه جاشj4 به قیمت روز بدند
گزارش
پاسخ دادن
14:51  1397/08/21

علی
3

Xu7 موتوری هست که باید به روز بشه و جایگزین بشه ولی نا با موتور مفلوک و بی کیفیت ef7 . موتور 1600 سی سی ef7 که برای بالا رفتن از سربالایی نیاز به دور 5000 داره و راننده باید دایما مراقب باشه که دور موتور پایین نیاد و هزاران مشکل لاینحل داره به هیچوجه شایستگی موتور سخت کار و با گشتاور عالی xu7 رو نداره . این حرفهای کوچه بازاری که ef7 پیشرفته هست و سیستم داره فقط برای امثال شما هست که ef7 رو بهتون بفروشن . Ef7 هیچگاه جایگاه مناسبی در بازار نداشته و نخواهد داشت چون این موتور بی ارزش تر و ضعیف تر از این هست که بتونه در سربالایی ها و جاده ها دوام بیاره و خوب عمل کنه . Ef7 فقط اسم یک موتور رو یدک میکشه وگرنه در عمل بسیار کم ارزش هست و واقعیت بازار و استقبال مردم هم گویای همین واقعیت است
21:27  1394/08/12
گزارش
پاسخ دادن
حمید
0

علی خدا وکیلی مدل ماشینت که موتور xu7 روشه چنده فکرکنم 80 بالاتر نباشه از اون موقع تا حالا پسر خوب چندین سال گذشته دیگه دوره پیکان 48 و موتور گازی و سمند مدل 80 گذشته از این پیله ایی که دور خودت پیچیدی بیرون بیا اگه پول نداری ef7 بخری میخوای برات کمپین بنزنیم ولی الکی ef7 رو خراب نکن چون مدتها هست که همه دستتو خوندن میبینی که دیگه کسی به جز تو از ef7 بد نمیگه البته ما نمیگیم موتور ef7ااپ ترین موتور دنیاست اما نسبت یه موتورهای اتومبیل های داتلی کماره که نیست یک سر و گردن هم بالاتره و منکر این نیستیم که چند مورد جزیی این موتور داره از جمله کپ بین یک و دو که باید رفع بشه ولی این چیزایی که شما میگی از آه دل هست نه از روی دلسوزی چون همه میدونن روغن ریزی سوزوندن واشر سرسیلندر ( که البته در xu7 شما حداکثر صد هزار تا یک بار باید تعویض بشه ). همه رفع شده و الان هیچ اتفاق اینجوری برا کسی از جمله من که یکسال و سه ماهه سوار این ماشین هستم رخ نداده
گزارش
پاسخ دادن
12:13  1394/08/15

علی
0

ماشین رو از سربالایی ، گشتاور موتور هست که بالا میکشه نه سال ساخت و تولید موتور !!!! شما ها با همین حرفهای کلی و کوچه بازاری گول خوردید و ef7 خریدید . ef7 جدیده مدرنه 16 سوپاپه !!! ولی چه فایده که از سربالایی ها فقط به زور دنده معکوس و با دور 5000 میتونه بالا بره . این موتور به ظاهر مدرن شما که هر لحظه امکان داره به روغن ریزی بیافته در سربالایی ها میشه مثل موتور گازی
گزارش
پاسخ دادن
10:02  1394/08/20

کاربر: حسين ازكرمان
3

سلام برهمه
عرض به خدمتتون كه ماشين بنده هنوز كاركرد كيلومترش به 100 نرسيده ( منظور تازه تحويل گرفتم ) اما بدون آب بندي ديروز باهاش تا 170 هم رفتم اما لامصب هنوز هم گازمي خورد . واقعاً خودم هم شك كردم كه چرا اينقدر تيزگازه ( دوگانه سوز) . به نظر شما مشكلي نداره موقع آب بندي موتور اينقدر فشاربهش مي آرم
09:19  1394/08/12
گزارش
پاسخ دادن
امیربیگ وند
0

شلنگ رادیات و بخاری ماشین رو چک کنید.
بعد ترموستات
گزارش
پاسخ دادن
19:17  1397/08/26

مجید
4

سلام دوست عزیز مشکلی پیش نمیاد.من فقط دویست کیلومتر با ماشین رفته بودم که به یه مسافرت طولانی حدود چهار هزار کیلومتری رفتم از جمله استان چهارمحال وبختیاری وبیشتر مسیر هم سرعت بالا بود وبیشتر هم از گاز استفاده کردم.از بابت مشکلات موتوری هم خیالت راحت کاملا برطرف شده
گزارش
پاسخ دادن
21:36  1394/08/12

حسن2
0

سلام امیرحسین EFعزیز.این چیپ کوچک که میگی.از کجا تهیه کنم ؟شما ساکن کدوم شهری؟








07:58  1394/08/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امیرحسینEF
3

حسین2 جان من تهرانم خ ری
ماشین من هم هینطور بود اول بنزین سوپر
این کیت کوچیک و یه باطری ساز ایرانخودروی وصل کرد واسم
بنزینم از جایگاهای دولتی یورو دار بزن
گزارش
پاسخ دادن
14:24  1394/08/12

علی
3

ef7 موتوری هست که وقتی پدال گاز رو فشار میدی به جای شتاب گیری فقط موتور کپ میکنه بعد از چند ثانیه تازه یادش میاد که پدال رو فشار دادن . از بس پیشرفته است این موتور هر جاش یه عیبی داره !!
07:46  1394/08/12
گزارش
پاسخ دادن
mohammad
14

شما خودت اینو واقعا تجربه کردی؟!!!! معلومه که کاملا از روی تعصب حرف میزنی! من تا حالا با ef7 خودم تو هیچ درگی با ماشین های داخلی نباختم و همشونم تو آینه سوسک کردم میفهمی ؟ سوسک!!!!
گزارش
پاسخ دادن
13:07  1394/08/12

علی
2

وقتی به دسته موتورهای ef7 نگاه میکنی متوجه میشی که ایرانخودرو فقط خواسته یه چیزی سر هم کنه و به امثال شما ها بفروشه . خنده دارترین دسته موتور دنیا رو داره این ef7 فوق مدرن و پیشرفته شما . تا امثال شما هستند که تا اسم پیشرفته و مدرن میاد سریع میخرید باید هم موتور بی کیفیت 1600 سی سی ef7 بوسیله ایرانخودرو تولید و به امثال شما ها قالب بشه . ایرانخودرو و تعویض روغنی ها از وجود امثال شما با این سطح اطلاعات فنی خیلی خوشحال هستند
07:37  1394/08/12
گزارش
پاسخ دادن
سمیع
31

ببخشید دوستان این مطلب به ef7 ارتباطی نداره. ولی بگم بهتره

پژو پارس از لحاظ کیفیت ساخت یه فاجعه در صنعت خودرو حساب میشه.به آمار زیر که مال ماشین خودمه توجه کنید
مدل : پارس سال 1393
1_ تعویض 2 بار گریبکس در سال اول گارانتی.توجه (گریبکسهای تعویضی دست دوم می باشد)
2 - سوختن واشر سرسیلندر در سرعت 145 و دور موتور 4150 (تعمیر با گارانتی)
3- صدای جیر جیر -گز گز- لق لق- قرچ قرچ از داشبورت .راه حل (بالا بردن صدای پخش صوت تا ولوم 60)
4- احتمال خرابی انباری اگزوز (جدیدا یه صدا مشکوک میده )
5 - سوختن مکرر لامپ های خودرو .راه حل (هنوز علتش کشف نشده)
6 -فرو رفتن جای انگشت شصت بر اثر تکیه دادن دست راست روی سمت چپ کاپوت. علت (استفاده از ورق با ضخامت حلبی)
7 - کشیده شدن چند خط و خش عمقی روی بدنه . علت ( فکر کنم ملت مرض دارن)
نوشته شده توسط سمیع : فقط جهت روشن شدن اذهان عمومی
02:29  1394/08/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امیرحسین... tuning car...
5

آقا امید خیلی افرادم هستن برج 3 پارس xu7. گرفتن و تا الان مثل شما 15000 هم راه رفتن و هیچ مشکلی نداشتن این دلیل منطقی نیسته. در ضمن شاید کسانی هم باشن که یک ماه بعد از خریدن خودرو دچار مشکل بشن حالا چه میخواد سمند باشه چه پارس
گزارش
پاسخ دادن
21:36  1394/08/12

کاربر: oMIID
1

عزیزجان من که زاجع XU7 حرف نزذم!
درجواب دکتر علی مرادی بهبهانه که همچنان داره مزخرف تحویل ملت میده گفتم که EF7 خیلیم شرایط خوب و معقولی داره و نمونه ش ماشین خود من!
نمیگم عالی و بی عیب و نقصه اما از نظر کیفیا اگر نسبت به سایر موتورهای داخلی بهتر نباشه،قطعا بدتر هم نیست.
روغن ریزی و خرابی و ... از سال ۹۳ به بعد حل شده!
گزارش
پاسخ دادن
00:20  1394/08/14

*****کاظم*****
0

باسلام.
دوستان خوشحال میشم اگه میدونید مشکل ما رو هم حل کنید:
وقتی با دنده ۱ شتاب گیری میکنی گاز و شتاب یه دفعه گیر میکنه مثل اینکه ترمز بگیری یا بقول معروف سکته بکنه علت چیست؟؟؟؟؟
خواهشمندم راهنمایی کنید.
00:23  1394/08/12
گزارش
پاسخ دادن
مجید
4

فکر کنم منظور کپ کردن باشه
گزارش
پاسخ دادن
02:16  1394/08/12

کاربر: Reza
4

فکر کنم منظورش همون کپ کردنه که تو ذات EF7 هست
گزارش
پاسخ دادن
02:16  1394/08/12

ر: حسین مشهد
0

دقیقا دوستان درست گفتن منظور شما کپ هست .احتمالا ماشین شما تکسوزه و احتمالا دسته سیم شما بوش نیست و مارک کروز ه .مشکل کپ بیشتر در این موارد مشاهده شده
گزارش
پاسخ دادن
11:31  1394/08/12

ر: حسین مشهد
9

این اقای بهبهانی عبد مرادی عبد علی واقعا خسته نشد اینقدر حرفهای تکراری زد .خداوکیلی یا بیکاری یا خوب حوصله ای داری. هروسیله ای معایب و محاسن خاص خودش را داره فعلا که طبق امار کسانی که ای اف دارن راضی هستن حالا هی خودت را خسته کن و تکرارت را ادامه بده
گزارش
پاسخ دادن
11:42  1394/08/12

محمد MIS
0

مال من اینطور بود بردم نمایندگی سنسورcvvtروعوض کرد خوب شد
گزارش
پاسخ دادن
12:56  1394/08/13

علی
5

ef7 مدرن و جدید شما در سربالایی عملکرد ضعیفتری نسبت به xu7 داره این یک واقعیته . باید باهاش دور بالا رانندگی کنی تا بتونه بدنه سمند رو بالا بکشه . همون کاری رو که ef7 مجبور هست در دور 5000 بکنه xu7 به راحتی و با سرگاز در دور 3000 انجام میده . این میدونین یعنی چی ؟ یعنی یک موتور ضعیف تر رو به اسم یک موتور مدرن بهتون قالب کردن . باید این واقعیت رو بپذیرید . تازه روغن ریزی و روغن خوری ef7 و مشکلات لاینحلش هم جای خودش رو داره .
15:50  1394/08/11
گزارش
پاسخ دادن
محمد MIS
5

دنباله جواب برای اقا علی موتور دیزل تراکتور هم گشتاور بالایی داره بنظر شما کافیه یا همه بایذ اونو سوار شن الان استاندارد روز دنیاصدی 4/5لیتر مصرف بنزین ودر بقیه کشورها سقف سرعت مجاز بجز المان حدود 70مایل است حالا ماشینی با مصرف صدی دوازده تو شهر توجیهی دار ه تولیدش کلا ما ایرانی ها عموما با نواوری دیر کنار میایم وگرنه 48 سال پیکان 24سال پزو405 وبیست سال پراید سوار نمی شدیم اوایل هم اکثرا از موتورهای انزکتوری مردم گریزان بودن الان چی بروزترین موتور ایرانی فعلا ای اف سونه حالا المان طراحی کرده باشه یا توایران خودرو در ایران انحصاریه متوجه که هستی وقتی سانتافه 12هزار دلاری رو می دن 210 میلیون دیگه حساب کار بیاد دستت محض اطلاع عرض کنم هم فنی هستم وهم با ماشین های زیادی رانندگی کردم الان هم ماشین من با 14000 کیلومتر هیچ مشکلی ندارد بجز حرفهای بی پشتوانه دلا لان ومکانیک های بی سواد عرض خواهی می کنم
گزارش
پاسخ دادن
14:09  1394/08/12

کاربر: علی درایور
15

سلام به همه دوستان موافق و مخالف EF7 و XU7
فکر میکنم به اندازه کافی در مورد مزایا و معایب هر دو موتور بحث شده و هر کس بنا به دلایلی موافق یا مخالف یکی از این دو موتور هست.به نظر من بهتره دیگه به این بحث پایان داده بشه و فقط در مورد سوالاتی که کاربران دارن بحث و تبادل نظر بشه تا شاید کسی بتونه برای مشکلی که براش پیش اومده راه حلی پیدا کنه.
13:11  1394/08/11
گزارش
پاسخ دادن
حسن2
1

سلام .خواهش میکنم اگه کسی درباره مشکل کپ کردن سمند اف سون بنزینی با دریچه گاز سیمی راه حلی پیداکرده بگه ممنون میشم.
08:21  1394/08/11
گزارش
پاسخ دادن
مجید
4

مشکل از ecu مارک کروزه ولی با نصب شمع سوزنی ngk و بنزین سوپر تقریبا مشکل حل میشه
گزارش
پاسخ دادن
13:51  1394/08/11

سمندی
1

شمع سوزنی بنداز ، ردیفه...
گزارش
پاسخ دادن
15:04  1394/08/11

کاربر: امیرحسینEF
1

بنزین سوپر بزن
اگه حل نشد یه چیپ کوچیک هست تهیه کن به ای سی یو وصل میشه مشکلتو حل میکنه
گزارش
پاسخ دادن
12:25  1394/08/11

علی
1

شما ها در مقابل یادگیری و پذیرفتن واقعیت به طرز جالبی مقاومت میکنید . البته اگر جز این هم بود باعث تعجب میشد . چون اگر امثال شماها نباشن که ef7 فروش نمیره . شما ها هیچ اطلاعی از موتور و جزییاتش ندارید . یکی از مهمترین پارامترهای موتور که بااعث ارزشمندیش میشه گشتاور خوبش در دور پایین هست . الان موتور شورلت سیلورادو گشتاور 1008 نیوتن متری در دور 1800 داره . این هم یک موتور قدیمی هست ؟؟ موتورهای HEMI کرایسلر که از ارزشمندترین موتورهای دنیا هستند همگی 8 سوپاپ هستند . شما از موتور ها تقریبا هیچ اطلاعی ندارید و فقط سعی دارین خودتون رو گول بزنید . ef7 ضعف گشتاور دور پایین داره و از پس بدنه سمند در دورهای پایین بر نمیاد و راننده مجبور میشه باهاش با دور بالا رانندگی کنه و این به همراه کیفیت بسیار پایینش باعث شده که هیچگاه نتونه جایگاهی مثل xu7 پیدا کنه . حالا شما باز برای فریب دادن خودتون بیاید اینجا و داستان های میرزایی رو باور کنید
07:33  1394/08/11
گزارش
پاسخ دادن
یعقوب S5.تحویل مهر
0

سلام.منم مثل شما هستم از رشت خبری از دعوتنامه نیستش
گزارش
پاسخ دادن
22:53  1397/08/06

مجید
4

یه سوال فنی که ذهن منو درگیر کرده اینه که باوجودی که موتور xu7 تنها کمتر از10 درصد حجم سیلندر بیشتری نسبت به موتور ef7 داره ولی مصرف سوختش حدود 70 درصد از ef7 بیشتره و در عین حال توان اسمی موتور xu7بیست درصد از توان ef7 کمتره .حالا اگه بیاییم میزان پاشش سوخت را در xu7 به میزان استاندارد پاشش سوخت در ef7 به اضافه 10٪ برسونیم بنظر شما توان این موتور به چه عددی میرسه وآیا اساسا گشتاوری باقی میمونه
گزارش
پاسخ دادن
13:48  1394/08/11

علی
1

دلیلش ایجاد گشتاور دور پایین مناسب توسط xu7 هست . اگر ef7 حجمی برابر xu7 داشت شک نکنید که دو برابر ef7 بنزین مصرف میکرد . این مسایل برای کسی که آشنایی به علوم مرتبط با خودرو داره یک مسئله بدیهی است . اگر ef7 مصرف کمتری داره فقط و فقط به ازای کاهش حجم و درنتیجه کاهش گشتاور دور پایین و کشش بوجود اومده .
گزارش
پاسخ دادن
14:14  1394/08/11

مجید
3

با سلام علی اقا با دور پایین هم کشش سمند ای اف سون حداقل در کفی در دور پایین هم خیلی عالیه و خودت بهتر میدونی معمولانود درصد مسیر ی که در طولسال پینوده میشه کفیه و در سربالایی هم خیلی راحت مسیر رو طی میکنه واونطوری که شما میگی نیست.مشکل روغن ریزی به طور کامل برطرف شده و دیگه خبری از اون نیست از نیمه دوم نود وسه به اینطرف ومخصوصا سال نود وچهار کیفیت موتور به کوری چشم بدخواهان بییار عالی شده وحرف نداره
گزارش
پاسخ دادن
14:40  1394/08/11

مجید
9

علت تفاوت فاحش مصرف سوخت ef7 نسبت به xu7 با وجود تنها 8 درصد اختلاف حجم سیلندر
سيستم تايمينگ متغير پيوسته سوپاپ (CVVT ( VVT
Constantly Variable Valve Timing
کاربرد:
این مکانیسم بسیار مدرن باعث پائین آمدن مصرف سوخت در دور آرام و در دور های بالا سبب افزایش قدرت موتور می شود و مهمترین مزایای این سیستم عبارتند از :
1- متغیر بودن زمان باز و بسته شدن سوپاپ های ورودی
2- دارا بودن برتری راندمان در تمامی نقاط کاری موتور
3- بالا نگاه داشتن گشت آور در دور های مختلف موتور
4- افت میزان مصرف سوخت
5- افت میزان آلودگی
گزارش
پاسخ دادن
15:00  1394/08/11

علی
0

مکانیزم مدرن گشتاور دور پایین تولید نمیکنه چرا نمیخواید این موضوع رو بفهمید ؟؟ گشتاور دور پایین نیاز به حجم داره . حتی یک سی سی حجم بالاتر هم در گشتاور دور پایین بسیار موثر هست . کم مصرف بودن دلیل بر گشتاور دور پایین بالاتر نیست . همه میدونند که ef7 فقط در دور بالا میتونه از سربالایی بالا بره و این یعنی ضعف گشتاور دور پایین
گزارش
پاسخ دادن
17:18  1394/08/11

علی
2

توربو شارژر از یک توربین و یک کمپرسور متصل به هم ساخته شده است . گازهای خروجی اگزوز باعث چرخش توربین شده و این توربین یک کمپرسور رو میچرخونه . کمپرسور هوا رو فشرده کرده و به درون موتور میفرسته . در واقع با موتور تنفس طبیعی حداکثر فشار هوا درون موتور در پایان مرحله مکش برابر فشار جو خواهد بود ولی با توربوشارژر امکان دستیابی به فشار بالاتر در پایان مرحله مکش هم وجود داره . به این طریق میزان هوای بیشتری به درون موتور کشیده میشه و این مثل این هست که حجم جابجایی موتور بیشتر باشه . از معایب توربوشارژر نیاز به بنزین با کیفیت بسیار بالا و هزینه بالای ساخت و نگهداری و تاخیر در شتابگیری موتور هست . میزان افزایش فشار توسط توربوشارژر را توربو بوست میگن و چون هوای بیشتری به درون موتور فرستاده میشه توان و گشتاور موتور بالاتر میره . این هم در جواب سامان که پرسیده بود در مورد توربوشارژر
20:37  1394/08/10
گزارش
پاسخ دادن
علی
3

میرزایی کارگر نمایندگی بالاخره نتونست تفاوت های گیربکس xu7 و ef7 رو بگه . از اول هم مشخص بود که نميتونه چون اولا این دو کاملا یکسان هست و اصلا فرقی ندارند و ثانیا میرزایی اصلا اطلاعات فنی زیادی نداره که حتی بتونه اظهار نظر کنه . اون از دانشمند شما امید که فراری شد این هم از میرزایی . جواد مهاجر هم که تازه الان فهمیده رنو کپچر توربوشارژر داره . اصلا حتی توانایی فنی دفاع کردن از نظرتون رو هم ندارید . باید هم ef7 بخرید با این سطح اطلاعات فنی که دارید . به پای هم پیر میشید چون کسی ازتون نمیخره این ef7 رو . Ef7 هیچ نیست واقعا هیچ نیست
18:51  1394/08/10
گزارش
پاسخ دادن
میرزایی
12

علی جون شما سوالای زیادی کردی که من جواب متناسب بهش دادم ولی آخرین مورد که گریبکس بهینه شده بود را دارم از طریق خود شرکت پیگیری می کنم دلیل این کارم اینه که گریبکس های معمولی که شرکت برای xu7 میفرسه از لحاظ شکل و اندازه با گریبکسی که برای سمند ef7 سورن و دنا میفرسه یکیه ولی توی پک جداست و توی گزارش تحویل نوشته بهینه شده الان چند روزه که یه دنا بخاطر مشکل گریبکس تو نمایندگی منتظر ارسال گریبکس از شرکته با اینکه الان تعداد زیادی گریبکس eb3 توی انبار موجوده ولی کارشناس براش امداد ویژه زده و منتظر ارسال گریبکس از شرکته یه نکته دیگه که من متوجه شدم اینه که گریبکس های خراب پارس و 405 که متاسفانه آمارشونم خیلی زیاده توی خود نمایندگی تعمیر میشن و بعد بصورت دست دوم دوباره روی ماشینهای بعدی نصب میشه ولی گریبکس خراب ef7 با امداد ویژه میره شرکت وتا ارسال گربکس نو تو نمایندگی میمونه که معمولا سه یا چهار روز معطلی داره
گزارش
پاسخ دادن
22:59  1394/08/10

قلی
13

بچه ها یه سر بزنید به صفحه پژو پارس اونجا جنگ جهانیه. به صفحه شون حمله انتحاری شده
16:55  1394/08/10
گزارش
پاسخ دادن
محسن.ر
5

واقعا بد شده الان آدم یه سوالی هم بخاد بپرسه کسی نیست جواب بده ، تو رو خدا تموم کنید ، جوابه این آدما رو ندید بذارین برن
گزارش
پاسخ دادن
19:03  1394/08/10

میزایی
11

خوب حالا بریم سراغ ارتباط موتور 16 سوپاپ با گریبکس eb3.اگه ما قبول کنیم اساس طراحی موتورهای 16 سوپاپ ایجاد تنفس بیشترو ایجاد دورهای بالاتر موتور در شرایط ایمن باتنش کمتر موتور بوده پس باید گریبکسی برای این نوع از موتور استفاده بشه که با افزایش ناگهانی دور موتور هماهنگ باشه یعنی باید گریبکس مثل دور بالای خروجی موتور آمادگی بالایی در درگاه ورودی نیروبه سیستم انتقال نیرو داخلی خودش داشته باشه با توجه به نوع گریبکس eb3که ذاتا برای موتور 8 سوپاپ و دور پایین طراحی شده عملا بصورت پایه اولیه توان سخت افزاری برای دریافت دور سریع و پرشتاب موتور 16 سوپاپ وجود نداره ، یه درخواست عمومی رانندگان ef7. طراحی یک گریبکس 6 دنده و هماهنگ با دور وشتاب بالای موتوره که جایگزین گریبکس 5 دنده ناهمانگ فعلی بشه ، توی پست بعدی در مورد گریبکس بهینه شده مطلب میزارم
15:54  1394/08/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: جواد مهاجر
1

رنو کپچر 1200ccبا 120 اسب بخار حجم موتور نشان دهنده قدرت نیست در ضمن دوباره به خاطر شکی که داشتم رفتم نمایندگی پیش متخصص گیربکس ef7 گفت فرق داره با موتورxu7 اگر برا گیربکس مشکلی پیش بیادما فقط تعویض می کنیم باز بگو گیر بکس یکی هستن
15:21  1394/08/10
گزارش
پاسخ دادن
رضا اس فایو شهریور
0

چه ماشینی وتحویل چه ماهی
گزارش
پاسخ دادن
12:47  1397/08/01

کاربر: جواد مهاجر
0

من می دونم توربوشارژ ef7 اگر توربو شارژ بیاد تو بازار قدرتش میشه 150 اسب بخار بعدا ش حرف سر حجم موتور هست نحوه عملکرد
گزارش
پاسخ دادن
18:15  1394/08/10

احسان
1

سلام
من میخوام یه سمند دوگانه بگیرم ولی از هزینه گاز خبر ندارم مثلا اگه باک گاز رو پر کنم چقدر میشه؟ و چند تا میشه باهاش راه رفت ؟
14:16  1394/08/10
گزارش
پاسخ دادن
مهربان
12

آین کاربر بنام رضا نمیدونم تو این صفحه دنبال چه چیزی هست تو که پرشیامثلا سوار میشی برو تو صفحه خودت حداقل چهارتا مطلب بدرد بخور واسه هم رسته هات بزار انقد اینجا موش ندوون از خراب کردن سمند چی نصیبت میشه قول میدم حتی یه بار هم باهاش گاز ندادی
14:15  1394/08/10
گزارش
پاسخ دادن
سانتافه مشکی سمنان
0

نه هنو حمل نخورده.... فقط زده اسناد مالکیت خودرو صادر شده است ... خود خسروانی گفت دو یا سه روز دیگه‌ماشین میرسه ... یه تریلی ماشینه ۸ تا سانتافه
گزارش
پاسخ دادن
17:56  1397/07/30

سانتافه مشکی سمنان
0

فکر میکنم یه ذره سایت تاخیر داره ... چهارم سند خورد هفتم اومد رو سایت
گزارش
پاسخ دادن
18:26  1397/07/30

میرزایی
20

دوستان عزیر. من ادعایی ندارم چون ادعا میتونه بشر را به سمت حماقت ببره بنظر من انسان باید سعی کنه بیشتر یاد بگیره تا اینکه به هر روشی نظرش را به دیگران تحمیل کنه . در هر صورت چون دوستان در این مورد ازمن سوال کردن و من هم یه سری اطلاعات از مکانیک نمایندگی گرفتم سعی میکنم اینجا منتقل کنم طبق شنیدهای من برتری موتورهای 16 سوپاپ نسبت به 8 سوپاپ میزان بلاتر تفس در اونهاس یعنی بواسطه 2 برابر شدن درگاه ورودی و خروجی گاز موتور قابلیت دستیابی به دورهای بالا را در زمان کمتری پیدا میکنه یعنی وقتی شما به یک موتور 16 سوپاپ بصورت ناگهانی گاز بدید دور موتور بلافاصله بدون ایجاد لرزش شدید وایجاد حس بد توی راننده به دورهای بالا و حتی محدوده قرمز میرسه ولی دز موتورهای 8 سوپاپ بخاطر محدودیت در درگاه ورود و خروج هوا و دود این افزایش دور به کندی و با لرزش زیاد و تولید دمای بالا تربخاطر محدودیت در خروج گاز حاصل ازاحتراق میشه به همین خاطر در طراحی موتورهای 8 سوپاپ با افزایش حجم سیلندر و قاعدتا با تزریق بالاتر سوخت و ایجاد گشتاور بالاتر در دورهای پایین سعی در جبران این نقطه ضعف می کنن
12:53  1394/08/10
گزارش
پاسخ دادن
علی
5

این چیزهایی که گفتید چه ربطی به جزییات گیربکس داره ؟؟ گیربکس be3 توانایی انتقال گشتاور تا میزان 180 نیوتن متر رو داره . اگر ef7 میتونه بیشتر از 180 نیوتن متر گشتاور تولید کنه که اون حرفش جداست!! گیربکس سمند و پارس و 405 با موتور ef7 و xu7 دقیقا یکسان هست و هیچ تفاوتی با هم ندارند و بهش هم میگن be3 . فقط گیربکس 405 و پارس tu5 فرق داره که اسمش be4 هست که دارای دنده های 1 و 2 سنگینتر و دنده های 3و4و5 سبکتر نسبت به be3 هست که همین دستکاری ایرانخودرو باعث بروز مشکلات بسیار زیادی شده برای be4 . پس بهتره حرف کلی و غیر فنی نزنید . گیربکس به سوپاپ و این ها کاری نداره گیربکس گشتاور تولیدی توسط موتور رو دریافت میکنه و انتقال میده و به این کاری نداره که موتور چطوری گشتاور تولید میکنه با بنزین با گازوییل با برق یا با هر چیز دیگری که باشه به حال گیربکس هیچ فرقی نداره چون اصلا کاری نداره که گشتاور توسط موتور به چه طریقی تولید میشه . be3 ظرفیت انتقال گشتاور موتور های خیلی قویتر از موتور گازی ef7 رو هم داره . کمی تحقیق کنید و بعد نظر بدین
گزارش
پاسخ دادن
13:16  1394/08/10

مجید
6

با تشکر از فروتنی شما و اطلاعات جالبی که دادید من یه پارس 84 و یه ef7 93 دارم و همیشه تفاوت زیاد این دو موتور برام سوال بود چون دقیقا موقع گاز دادن به موتور پارس در حالت درجا دور موتور خیلی کند و با لرزش و صدای زیاد بالا میرفت و یه جورایی از این کار می ترسیدم ولی روی ef7 دور موتور خیلی سریع بدون صدا و لرزش ناراحت کننده بالا میره ویه جورایی به آدم هیجان میده پس اگه من درست فهمیده باشم موتور xu7 یه موتور دور پایینه مثل موتور پیکان و حجم زیاد و مصرف سوخت دو برابر باعث گشتاور تو دور پایین میشه
گزارش
پاسخ دادن
13:31  1394/08/10

علی
4

وقتی موتور گشتاور کافی برای کشیدن بدنه رو در دورهای کم نداره راننده مجبور میشه با دنده معکوس دادن های بیشتر ، دور موتور رو بالا نگه داره . موتوری ارزشمند هست که در دورهای کم هم گشتاور کافی برای کشیدن بدنه رو داشته باشه . همین جا تمامی افرادی که سمند ef7 دارند خودشون میگن باید دنده ها رو تا بالای دور 4000 گاز داد خوب این یعنی چی ؟ این فقط و فقط نشانه ضعف گشتاور ef7 در دورهای پایین هست . با xu7 حتی اگر دنده ها رو روی دور 2500 عوض کنی هم هیچ مشکلی نداره و کشش لازم رو ایجاد میکنه . موتورهای کم حجم ،گشتاور دور پایین ضعیفی دارن .1645 سی سی برای کشیدن بدنه سمند برای یک موتور تنفس طبیعی کافی نیست حالا میخواد 16 تا یا 160 سوپاپ داشته باشه . سوپاپ و cvvt گشتاور تولید نمیکنن این حجم موتور هست که گشتاور تولید میکنه . موتورهای با تنفس بهتر در دورهای بالا میتونند همچنان افزایش گشتاور داشته باشن ولی موتورهای 8 سوپاپ در دورهای بالای 5000 دچار افت میشن . برای همین هست که ef7سرعت نهایی بهتری نسبت به xu7داره ولی کشش کمتری در دور کم ایجاد میکنه چون حجمش کمتر هست ولی تنفس بهتری داره در دور بالا
گزارش
پاسخ دادن
13:36  1394/08/10

علی
2

میرزایی قرار بود جزییات تغییرات گیربکس رو بگی واسه ما . حرف کلی هم نزن . دقیقا تفاوت گیربکس ها رو در جزییاتشون بگو . منتظرم
گزارش
پاسخ دادن
14:28  1394/08/10

کاشانی
3

سلام علی آقا من کاربر صفحه پارسم اونجا قضیه ماشینم را نوشتم
گزارش
پاسخ دادن
16:04  1394/08/10

کاربر: امیرحسینEF
4

سمند ef7 با استکان تایپت cvvt توی دور پایین اصلا فرقی با هم رده هایی خودش نداره ولی در دور بالا به کمک موتور ماشین میاد و باعث تایم مناسب و عمل کرد خوب نسبت به استکان تایپیت مکانیکی داشته باشه این سیستم تو موتور ماشینایی مثل ازرا هم هست
بحث گیربکس هم که جدا
گیربکسbe3 روی xu7-ef7وپارسtu5
روی سمند پارس پژو یکی فقط تنها فرقی که دارن دیفرانسیله
واسه همه اینا 81در17 هست به غیر سمند ef7بنزینی که 77در17 هست
این ضریب هرچقدر کمتر باشه سرعت بالاتر میشه و چون موتور ef7بنزینی قدرت کافی داره این تعغیراتو تو دیفرانسیلش دادن
12:34  1394/08/10
گزارش
پاسخ دادن
علی
3

ef7 گشتاور دور پایین بسیاز ضعیفتری نسبت به xu7 داره این رو همه میدونند که باید ef7 رو دنده هاش رو حسابی گاز داد تا دور 5000 تا بتونه سربالایی بالا بره و این نشانه گشتاور ضعیف دور پایین این موتور هست . سیستم های تنفسی مثل cvvt فقط به تنفس بهتر موتور در دورهای بالا کمک میکنند و از افت گشتاور در دور بالا میوتنند جلوگیری کنند . کی میخواید این رو یاد بگیرید که در دورهای کم موتور که دبی هوا کم هست این سیستم های تنفسی هیچ اثری ندارند . در دورهای کم به جای 8 سوپاپ 800 سوپاپ هم که بذاری چون دبی هوا کم هست هیچ فرقی ایجاد نمیشه . گشتارو دور پایین به طرز منحصر به فردی به حجم موتور وابسته است . حجم ef7 برای کشیدن بدنه سمند در دور پایین کافی نیست و لذا کاری رو که xu7 در دور 3000 انجام میده ef7 باید روی دور 5000 انجام بده . بهتر هست کمی اطلاعات فنی خودتون رو بالاتر ببرید و تحقیق کنید و بعد نظر بدید . ef7 در حد و اندازه یک موتور 1600 سی سی گشتاور دور پایین میتونه تولید کنه همین و بس حالا میخواد 8 سوپاپ یا 16 سوپاپ یا 160 سوپاپ داشته باشه گشتاور دور پایین نیاز به حجم بالاتر داره
گزارش
پاسخ دادن
13:23  1394/08/10

علی
2

ضمنا گیربکس و دیفرانسیل سمند و پارس و 405 کاملا یکسان هست .در حال حاضر . ضریب دیفرانسیل موتور زانتیا فرق داره و پارس tu5 .گیربکس و دیفرانسیل سمند و 405 و پارس xu7 و ef7 دقیقا یکسان هست
گزارش
پاسخ دادن
13:28  1394/08/10

سمندی
3

آقای میرزایی عزیز از نمایندگی ، لطفاً این علی رو که با لجاجت و غرض ورزی از ef7 بد گویی میکنه ، از لحاظ فنی توجیه کن . این بابا فکر کرده متخصص فیزیک و مکانیک هست!!!!
11:36  1394/08/10
گزارش
پاسخ دادن
جک s5 /تحویل مهر
0

دوستان که نزدیک هستن لطفا برن اعتراض کنن یه بنر کوچک هم شده چاپ کنین فیلم چند ثانیه ای بگیرین بدیم کانال خبرنگاران جوان شبکه خبر
گزارش
پاسخ دادن
22:26  1397/07/29

علی
4

من کاملا منتظر جواب فنی میرزایی هستم . البته جواب فنی نه جواب کلی . میخوام ببینیم دقیقا چه تغییری در گیربکس دادند . این آقا میگه نمایندگی کار میکنه حالا صبر کن ببین چطوری مچش رو میگیرم . با بد کسی درگیر شدین من از تمامی جزییات این گیربکس ها و موتورها سر در میارم . منتظرم تا دقیقا بگه که چه تغییراتی دادن و دلیل این تغییرات چی بوده !! مرد حسابی من خودم یک پارس دارم روی ecu نوشته سمند xu7 روی ریل سوخت نوشته سمند cng روی بدنه نوشته پژو پارس اونوقت میگی گیربکس رو دستکاری کردن . اینها یک برچسب رو هم نمیتونن عوض کنن . این ها یک گیربکس دارند دقیقا و بهش میگن be3 که طراحی بلاژمونت برای پژو هست . من منتظر جزییات دقیق فنی هستم که میرزایی بگه . حرف کلی هم قابل قبول نیست . میخوام ببینم دقیقا در کجاهایی گیربکس چرا و به چه دلیل تغییراتی داده شده و این تغییرات چه عملکردی دارند . منتظرم شدیدا !!
گزارش
پاسخ دادن
12:28  1394/08/10

علی
3

میرزایی کارگر نمایندگی اینکه میگی گیربکس رو متناسب کردن با 16 سوپاپ یعنی چی ؟ میشه توضیح بدی تا ما هم یک ذره از اطلاعات شما یاد بگیریم . گیربکس بالاژمونت be3 توانایی انتقال گشتاور تا 180 نیوتن متر رو داره حالا برای چی باید تغییرش بدن ؟ مثلا 16 سوپاپ چه ربطی داره به چرخدنده گیربکس ؟ کامل توضیح بده تا ما هم یاد بگیریم . همین مشکل شما اینجاست که تا اسم 16 سوپاپ میاد گول میخورید مثل اینکه همه میگن tu5 چون 16 سوپاپه پس قویتره !!! آقا جون تعداد سوپاپ هیچ ربطی به گشتاور و کشش و گیربکس نداره چرا نمیخواید این مباحث فنی رو یاد بگیرید حداقل خودتون تحقیق کنید . tu5 رو زدن روی بدنه پارس اصلا راه نمیره توی سربالایی بدتر از Ef7 میشه مثل موتور گازی !!! پس حرف غیر فنی نزنید گیربکس رو براساس انتقال گشتاور طراحی میکنند نه بر اساس تنفس موتور !!!!
07:48  1394/08/10
گزارش
پاسخ دادن
سارا
1

خیلی بلدیا
گزارش
پاسخ دادن
10:15  1398/12/15

علی
5

جواد مهاجر ایرانخودرو دو گیربکس داره یکی be3 برای xu7 و ef7 یکی هم be4 برای tu5 روی بدنه پارس و 405 که بهش r2 هم میگن . مگه طراحی و ساخت گیربکس به همین سادگیه که بیاد یه چیز دیگه ببنده . برو ٱقا جون برو این حرفها رو به اون افرادی بزن که مثل خودت از سر نداشتن اطلاعات فنی رفتن و ef7 خریدن .
16:30  1394/08/09
گزارش
پاسخ دادن
میرزایی کارگر نمایندگیج
4

جهت اطلاع شما که فکر میکنی خیلی حالیته!! گیریبکس مورد استفاده در ef7 از سال 93 با تعغیراتی در چرخ دند ها باشتاب موتور 16 سوپاپ هماهنگ شده و گریبکس سمند سورن و دنا در یک خط تولید مخصوص و البته با کیفیت بهتر تولید میشه
گزارش
پاسخ دادن
18:04  1394/08/09

سمندی
0

آقا فنی کار دمت گرم جواب علی رو خوب دادی ، ما اگه از فنی ef7 زیاد سر در نمی آوریم، شما جوای علی را بده تا بهانه گیری نکنه!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
09:01  1394/08/10

حسن
7

من از سال 90 یه سمند ef7 دارم، ازش راضیم و به نظرم بهترین متوریه که روی ماشین های تا 45 میلیون تومنه
کم مصرف، تند و تیز و قویه، با توجه به قیمت سایر خودورهای هم ردیف مثل 405 و پارس و تندر، از همه بهتره
14:59  1394/08/09
گزارش
پاسخ دادن
علی
7

تا وقتی امثال شما هست با این سطح اطلاعات فنی ، ایرانخودرو خیلی راحت موتورهای بی ارزشی مثل Ef7 رو میفروشه . شما هنوز نمیدونید گیربکس xu7 و ef7 یکسان هست بعدش از ef7 طرفداری میکنید. شمایی که ef7 دارید تقریبا هیچ اطلاعات فنی ندارید . دانشمند ef7 شما که امید بود که از اینجا فرار کرده و دیگه پیداش نیست . در زمینه بحث فنی به طور کامل شکست خوردید اگر کسی بیاد اینجا و واقعا اطلاعات فنی داشته باشه خیلی زود متوجه میشه که سطح اطلاعات فنی طرفداران ef7 در اینجا واقعا کم هست . با وجود شما خیال ایرانخودرو از بابت فروش رفتن موتور بی ارزش ef7 راحته . تمام افرادی که با ef7 مخالفت کردن از نظر اطلاعات فنی کاملا برتری داشتن بر طرفداران ef7
13:51  1394/08/09
گزارش
پاسخ دادن
اکسنت مهر
0

من اکسنت تحویل مهر هستم.دوستان به گروه بپیوندید. لینک را برای شماره بالا ارسال کردم. شما از طریق این دوستمون دریافت کنید
گزارش
پاسخ دادن
14:18  1397/07/24

محمود خان
0

سلام داداش نمیدونم شما مال کدوم شهر هستین من از مشهد ثبت نام ۱۳ اسفند نود شش هستم و تحویل تیرماه تکمیل وجه رو ۲۶ انجام دادم امروز ۲۴ مهر تازه اس سند اومد .ایشالله برای همه این اس بیاد
گزارش
پاسخ دادن
16:23  1397/07/24

کاربر: جواد مهاجر
5

واقعا ادم بی اطلاعی هستی هر چیز شبیه هم بود دلیل بر یکسان بودنش نیست من خودم از نمایندگی وکسی مسئول این کار بود پرسیدم موتورef7 اگر گیربکس خراب بشه فقط تعویض میشه چون و موتورش اکبند از هند می اد اگر شک داری یک سری به نمایندگی برن و بپرس در رابطه با موتور tu5تاسال 91 گیربکس شون فرانسوی وبقول مکانیکها (کوچک)و از سال 91 گیربکس 405 روش خورندند خداوکیل اول برو علی آقا برو سوال کن بعد بیا نظر بده
گزارش
پاسخ دادن
14:21  1394/08/09

مرتضی
1

دوستان که نسبت به موتور ای اف سون بدبین هستند، این را در نظر داشته باشندکه امروزه صنت خودرو به سمت کم کردن مصرف سوختهای فسیلی و تولید خودرو های پاک گام برمیدارد.لذا کم کردن حجم را در اولویت قرار داده و با تغییرات گوناگون.توان موتور را بالا میبرند.اخیرا موتور ای اف سون به توربو شارژ تجهیز شده وابتدا سورن با این موتور وارد بازار میشود.توانی حدود 150 اسب در 5000 دور .تستهای مختلف انجام و کاملا با بنزینهای موجود سازگار است.
00:45  1394/08/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Reza
2

150 چی چی؟ اسب بخار؟! EF7 ؟!!!! سورن؟!!!! با حجم 1600؟؟!!!!
یعنی کسی نمی ره سمت ماشینای خارجی؟
گزارش
پاسخ دادن
14:45  1394/08/09

کاربر: جواد مهاجر
3

دوستان یک نمونه اش خود من سال 1387 می خوستم ماشین بخرم در نظرم تندر90 بود تصمیم اش گرفته بودم ولی گوش به حرف یک مکانیک باتجربه دادمو بهم پیشنهاد پژو 405 دادبه چنددلیل(البته دلیلاش الان خنده داره) قطعاتش گیر نمیاد مکانیک نداره و...... منم رفتم یک پژو 405 گرفتم که روزگار من سیاه کرد گیربکس خراب مصرف زیاد فرمان از پراید سفت تر....... ولی به خودم اجازه نمی دم که برم تو صفحه 405 مطلبی بنویسم وخاطرشون مکدر کنم اگر رفتم و مطلبی هم نوشتم فقط برای راهنمای بوده همین بس
23:50  1394/08/08
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

خودت برو ماشین ها رو بررسی کن . الان اینهمه سمند و 405 در اختیار هست . گیربکس xu7 و ef7 روی 405 و سمند دقیقا یکسان هست وقتی میگم اطلاعات فنی شما کمه واسه همینه
گزارش
پاسخ دادن
13:35  1394/08/09

صفحه اول 6 7 8 9 10 11 12 صفحه آخر
صفحه 9 از 21

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کامی جک j4 : با سلام جک جی ۴ ثبت نام اسفند بیستم ۴۰۲ ، امروز چهارم آبان تحویل شد ، رنگ سفید ، نمایندگی نیکخواه، بسیار مرتب و منظم و سالم تحویل شد.
تحویل ۳۰بهمن : سلام وقت بخیر تحویل ۳۰بهمن هستن کی دعوت نامه تکمیل وجه ارسال میشه؟ واریز اولیه مهرماه بوده
علی : سلام تارا v1رنگ سفید ،فروش فوری، تحویل ۱۳مهر ،بالاخره خدارو شکر امروز فاکتور شد،سود تاخیر۲۹۵۰۰
V4 سامانه یکپارچه ۳۰ مهر : مبارکه سود تاخیرش چقدر شد؟ برا من ۷۷۰۰ شد
X5 : یعنی مدارکتون داره ارسال میشه. این مرحله همزمان با تحویل ماشین سبز میشه
علی : سلام تحویل ۴ ابان امروز فاکتور شدم
V4 سامانه یکپارچه ۳۰ مهر : مبارکه سود تاخیرش چقدر شد؟ برا من ۷۷۰۰ شد
مریم : سلام دوستان کسی هست که تحویل ۹۰ روزه باشه و تحویل گرفته باشه؟
J4 مشکی گیلان : این سیاست روانشناسیشونه برای منتظر نگه داشتن مشتری. اول ابان میگفتن تا اخر ماه شاسی میشه و داره شاسی میشه. ابان تموم شد. الان اذر میگن اخر ماه شاسی میشه تا مردم دلشونو سنگ بذارن بگن این ماهم تموم شد. این امید دادنای الکی و دروغ واقعا فاجعست. بعد بهشون گفتم شما گفتین اخر ابان شاسی میشه گفتن بخدا معلوم نیست.
V4 سامانه یکپارچه ۳۰ مهر : سلام من v4 سامانه یکپارچه تحویل ۳۰ مهر بودم که امروز فاکتور شدم با سود تاخیر ۷۷۰۰ نمیدونم چرا با ۳۵ روز تاخیر سودش رو آنقدر کم دادن؟ کسی اطلاع داره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رها دنا 6سرعته دستی 30 ابان پیش فروش : پیش فروش تکمیل وجه 17 شهریور
ساینا دوگانه پیش فروش اسفند 401 : ما هم که بعد از گذشت حدود دو سال هیچ خبری از ماشینی که نیست پولمونم الکی گرفتن گذاشتن تو جیب🫤
محمد : سلام دنا اپشنال پیش فروش تحویل 30 مهر امروز فاکتور شد
محمد رصاناصرزاده : سلام مبارکت باشه میشه بگید ماشینتان چی هست؟
رانا : تاریخ تشکیل پرونده که خیلی وقته ب روز شده
سورن دوگانه تحویل 29 اسفند1402 : سلام دوست عزیز قطعنامه بسفارش خود مسوولیت است توچقدرساده ای
مرتضی دوگانه : سلام آقای ویسی شما دو گانه بودید
سورن دوگانه : سورن دوگانه 75لیتری تحویل 19آبان چرا فاکتور نمیشه؟کسی آمار نداره
ساینا دی : آذر ماهی ها خوش شانس ترین بودن هم افرایش بهتون نخورد و هم ماشین زود فاکتور شد و هم قیمت بازار بالا رفت
مریم : نه هنوز منم پذیرش مهر هستم هنوز خبری از مهر ماه نیس