امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)9.76
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7.88
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسکی پره ای خنک شونده
ترمز عقبدیسک
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)455.8
عرض (سانتی‎‏متر)194.4
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146.0
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
گشتاور155
بلوتوثدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
جی‏‎پی‏‎اس (GPS)دارد
کنترل آب و هوای اتوماتیکدارد
کنترل صدا روی فرماندارد
کروز کنترلدارد
سیستم دسترسی بدون کلیددارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
کمربند پیش کشندهدارد
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی36 ماه یا 60000 کیلومتر
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

161525 نظر

امیر علی
2

سلام دوستان من خودم تا حالا ماشین داخلی سوار نشدم حتی واس امتحانم الانم ازرا دارم ولی ظاهر دنا بنظرم خیلی خیلی شیکتر از ماشین های داخلیه فقط دیدم بحث در مورد این دنا خیلی بالاست گفتم ی چیزی بگم نظرات رو خوندم نظرات اقا محمد واسم جالب بود ک با چ توانی از ی موتور بی خاصیت دفاع میکنه ولی در عوض اقای محمد ای اف با مدرک حرف میزنه وه همه ی مدرکاشم مال همین ایران فرغون خودمونه ک اقای محمد اونایی رو ک باب میل خودشن خوب قبول میکنه و اونایی ک در باره ی دناست رد میکنه اقا من نگاه کردم همرو همه ی این امار مال شرکت ایرانخودرویه پس یا همه غلطن یا همه درست من زانتیای اصل فرانسه دو لیتری داشتم واقعا خیلی خوبه ولی این 1800 اشغالن راه نمیرن و بنظرم گشتاورش همونی هست ک خود ایران خودرو گفته طبق امار ای اف هفت از ال 3 و ال 4 قوی تره.
20:28  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
سعید
2

سلام عیدتون مبارک من تمام ماشین های داخلی رو داشتم از پیکان تا زانتیا از همه بهتر زانتیا و سیلوو بودن ولی زانتیارو بخاطر مخارج بسیار بالا و سیلوو رو هم بخاطر اینکه مدل پایین بود عوض کردم الان دنا توی ماشین های ایرانی حرف اول رو میزنه اینو بدونه هیچ تعصبی عرض میکنم چون همه را تست کردم و پژو مخصوصا ال ایکس اصلا به درد نمیخوره
19:50  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
مرتضی وحدتی
1

جناب محمد ای اف من خودم دنا دارم طرفدار ef7 هم هستم از xu7 هم خوشم نمياد اما گشتاور ef7 در دور 3300 به 150 نمیرسه چون اگر میرسید مجبور نبودیم باهاش با دور بالا رانندگی کنیم . اون نمودار اشتباهاتی داره که یکیش همینه . من کاری به xu7 از رده خارج ندارم اما گشتاور ef7 در حوالی دور 3000 تا 3500 در واقعیت به 150 حتی نزدیک هم نمیشه . شرایط رانندگی هم باهاش دقیقا همین رو میگه . کلا ef7 سبکش فرق داره با xu7 . من همیشه نظرم رو دیدن واقعیت ها هست . لزومی نداره با سرهم کردن اطلاعات نادرست بیایم بگیم ef7 همه چیزش بهتر از xu7 هست . داداش من خودم دنا سوارم خیلی هم راضی ام اما دلیلی نميشه بگم گشتاور ef7 بهتره . ef7 مزایای خودشو داره و سرتر از xu7 هستش اما دلیل نمیشه واقعیت رو نگم . ef7 کشش زیاد خوبی نداره . Xu7 موتور قدرتی هست مصرف بالا کشش خوب . من ef7 رو بیشتر میپسندم و xu7 از رده خارجه اما داداش من گشتاور ef7 در حدود دور 3000 تا 3500 اصلا نزدیک 150 هم نمیشه
17:06  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

منم‌مثل شما تحویل آبان هستم ولی فعلا که خبری نیست الان تو مرداد‌گیر کردند
گزارش
پاسخ دادن
11:12  1400/10/15

سعید
0

سلام آنجا هست ولی برای رفتن همه بخاطر دوری راه سخته
ولی دفتر مرکزی کرمان موتور شرق تهران هست و جمع شدن همه در آنجا راحت‌تر هست لطفا لطفا لطفا هر کدام از شما که واقعا حقتون را می‌خواهید جمع بشین تا شاید کرمان موتور صداتون را بشنود و زودتر ماشین‌ها را تحویل بدهد قرار ما سر همان ساعت ۹صبح شنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰
همه باهم جلوی تعمیرگاه و دفتر فروش مرکزی شماره 4 (شرکت بادران گستر ایرسا); نشانی: تهران - خیابان دماوند، بعد از سه راه تهرانپارس، حد فاصل جشنواره و شهید سلیمانی، پلاک 1
گزارش
پاسخ دادن
09:29  1400/10/15

محمد
0

منم‌مثل شما تحویل آبان هستم ولی فعلا که خبری نیست الان تو مرداد‌گیر کردند
گزارش
پاسخ دادن
10:08  1400/10/15

S5
0

منظورتون شنبه هجدهم هست
گزارش
پاسخ دادن
13:23  1400/10/15

مرتضی
0

بله دوستان شنبه ۱۸ دی ماه ساعت ۹ صبح در محل مذکور حتما حضور به هم رسانید
گزارش
پاسخ دادن
18:55  1400/10/15

احسان
3

ef7 یه موتور یه بار مصرفه و اشغاله.این دقیقا حرفی بود که خود تعمیر کار نمایندگی حدادیان شیراز بهم زد!!!دیگه حساب کنید این موتور چیه!!
گزارش
پاسخ دادن
17:41  1395/01/11

رضا
1

علی دنا سوار و محمد ef اطلاعات فضایی دارن . از کسی که ef7 بخره دیگه چه انتظاری داری ؟؟ فکر میکنن جمبو جت خریدن
گزارش
پاسخ دادن
17:42  1395/01/11

محمد شناس
2

فعلا شما برید پولتونو گالن گالن بدید واسه سوخت موتور xu7 منقرض شده تون تا بعد ببینم چی میگید خخخخخ
گزارش
پاسخ دادن
20:37  1395/01/11

عاشق ef7
0

عاشق ef7 هستم
ولي اشغال ترين موتوره چون احسان داره راجع بش نظر ميده!!!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
21:22  1395/01/11

علی دنا سوار
0

آره کل جهان و سایت ها غلط میگن و فقط تو درست میگی. این رضا هم همون محمد با اسم دیگه
گزارش
پاسخ دادن
21:42  1395/01/11

علیرضا
7



سلام واقعا تعجب داره یسری فقط هی میگن شتاب شتاب
مگه فورمول ۱ هست که انقدر شتاب شتاب میکنید.
شتاب بالا فقط و فقط تو سبقت بدرد میخوره که اگه اونم کسی بلد باشه چه موقع سبقت بگیره احتیاجی به شتاب آنچنانی نداره
وگرنه اونی که غیر مجاز سبقت بگیره اصلا لیاقت سوار شدن ماشین نداره چون با جون مردم بازی میکنه.
۹۹ درصد مردم ماشینو میخوان برای رفاه و راحتی نه شتاب و گشتاور و هزار پرت وپلای دیگه.
۲۰ سال پیش که پیکان بود کسی حرف از شتاب میزد؟
پس هرکی هر سلیقه ای داره و به اندازه پولش هر ماشینی خوشش میاد بگیره مثل من که بعد یکماه تحقیق ایکس ۳۳ اتومات گرفتم که عالیه.
موفق باشید.
17:01  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
وحید
2

نظرات دوستان رو خوندم خندم گرفت.اخه خداییش دنا ارزش داره که این همه واسش سر دست میشکنین.لگن سوار میشین حال میکنید
16:23  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: محمد ای اف
4

اقای ادمین خسته شدم از بس این پیام نوشتم یا تایید کن یا بگو نمیکنی تا دیگ پیام ندم.اقا رضای گل اون چیزی ک بیشتر از حجم موتور رو گشتاور تاثیر داره نسبت سوخت به اکسیدانت و نوع سوخته موتور ال سه اگ تو دور 3000 گشتاور 153 نیوتون متر رو میده بخاطر اینه ک ب طور اتفاقی یا حساب شده نسبت سوخت ب اکسیدانت هماهنگه و از این دور ب بعد بخاطر کمبود تنفس کم میاره موتور ال 4 گشتاورش تو دور 3000 کمتر از ال 3 چون این نسبت با توجه ب طراحی قدیمی موتور و بهینه نبودن بهم میخوره و این گشتاور رو تو دور بالاتر تولید میکنه تنها خوبی این تعداد سوپاپ ال 4 افزایش قدرتش تو دور 6000 به 109 اسب بخاره ولی اف هفت ب پاس وجود وی وی تی این نسبت سوخت و اکسیدانت کاملا حساب شده است و اینه ک یه موتور 1600 سی سی تو دور 3300 به 150 نیوتون متر میرسه ولی ال 4 تو دور موتور 4250 به 150 نیوتون متر میرسه اینه ک با وجود سبک بودن پارس ولی هیچ حرفی مقابل سمند ای اف هفت بنزینی نداره چون ضعیفتره در ضمن من مث شما رو هوا حرف نمیزنم با مدرک حرف میزنم.اینم مدرکش.
http://www.ip-co.com/Our-Products/section1/section2/page2/lang/Fa
15:35  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
محمد م
2

داداش نظر تو وقتی می خونم حال می کنم عزیزم .
گزارش
پاسخ دادن
15:41  1395/01/11

محمد
4

قبلا هم بحث هوا به سوخت رو مطرح کرده بودی و بهت جواب داده بودم . نسبت هوا به سوخت باید در حد استوکیومتریک باشه و این نسبت ثابت هست . وقتی هوای مکش شده در اثر حجم کم سیلندر کم باشه ، میزان تزریق سوخت هم کم میشه . هیچ سیستم تنفسی هوا تولید و فراهم نمیکنه به جز توربو شارژ و سوپر شارژر که در واقع یک کمپرسور هستن . کمپرسور هوا رو مکش میکنه و هوای بیشتری به سیلندر فرستاده میشه پس میشه سوخت بیشتری تزریق کرد . ولی موتور بدون توربو شارژ در دورهای پایین و میانی موتور ، میزان مکش هواش فقط به حجم جاروب سیلندرها مرتبط هست و ecu هم همیشه سوخت رو براساس نسبت استوکیومتریک تزریق میکنه . پس موتور کم حجم تنفس طبیعی یعنی مکش کمتر هوا در دورپایین و درنتیجه تزریق سوخت کمتر و درنتیجه گشتاور پایین تر . دقیقا مشکلی که ef7 ازش رنج میبره . آقای محمد ای اف سعی نکن واقعیت رو وارونه جلوه بدی . ضعف کشش و گشتاور دور پایین ef7 یک واقعیت محض هست
گزارش
پاسخ دادن
16:50  1395/01/11

محمد ای اف
2

اقا محمد این چندمین باره این حرف میزنم بابا اون چیزی ک قدرت و توان کشش و نیرو گشتاور و.... رو تولید میکنه نوع سوخت و اکسیدانت و نسبت استوکیومتری این دو تاست اره منم قبول دارم تو ایکس یو هفت تو دور پایین حجم مقدار اکسیدانت و ای سی یو نسبت سوخت تنظیم میکنه واس اینکه موتور شما از رده خارجه داداش من ولی تو ای اف سون با فشار دادن پدال گاز تو سر بالایی اون گشتاوریو لازم داری ب پاس وجود وی وی تی واست تامین میکنه اگ غیر این بود ک اصن این موتور نیازی ب سیستم وی وی تی نداشت خودش 16 سوپاپه. تو دور بالا تنفس کافی رو داره واس رالی ک ماشین درست نکردن ک من بخام تا کات اف گاز بدم اون دوستی هم ک میگ من دنا دارم و کشش نداره ظرز رانندگی با این موتور بلد نیس احتمالن قبلا ایکس یو هفت رونده.اقای محمد ک همش میگی حجم میشه توضیح بدید چطوری ی موتور 1.5 لیتری دیزلی تو دور 2000 250 نیوتون متر تولید میکنه؟؟
گزارش
پاسخ دادن
18:36  1395/01/11

محمد
1

آقای عزیز نسبت استوکیومتریک ثابت هست . بهتره کمی تحقیق کنی بعد نظر بدی . موتور دیزل کلا سیکل متفاوتی داره و در کورس تراکم اصلا سوخت وجود نداره . ذات دیزل فرق داره . موتوری مثل موتور رنو کپچر هم توربوشارژر داره . اما ef7 یک موتور تنفس طبیعی بنزینی هست نه یک موتور دیزل !!
گزارش
پاسخ دادن
20:04  1395/01/11

محمد
1

اون موتور دیزل 1.5 لیتری توربو شارژر داره . معمولی ترین دیزل هم نسبت تراکم 20 به بالا داره . تو اول برو سیکل دیزل و سیکل اتو رو مطالعه کن بعد بیا نظر بده . موتور یا باید حجم کافی داشته باشه یا توربوشارژر داشته باشه وگرنه میشه مثل ef7 یعنی در روزهای پایبن و میانی نميتونه گشتاور کافی تولید کنه و نیاز به رانندگی دور بالا پیدا میکنه . ضمنا نسبت استوکیومتریک ربطی به مدل و تاریخ ساخت موتور نداره و یک ثابت شیمیایی احتراق هست . لطفا در مورد چیزی که اطلاعی نداری نظر نده
گزارش
پاسخ دادن
20:11  1395/01/11

رضا
1

چرا خودتو خسته میکنی . کسی که بدونه نسبت استوکیومتریک و شیمی و احتراق چیه که اصلا ef7 نمیخره . EF7 مخصوص امثال محمد ef ساخته شده که فکر میکنن با گذشت چند سال قوانین طبیعی جهان عوض میشن . مثلا 5 سال قبل بنزین با اکسیژن ترکیب میشده تا بسوزه الان چون 5 سال گذشته دیگه با نیتروژن ترکیب میشه جای اکسیژن . یا مثلا اگر 5 سال قبل 78 درصد هوا نیتروژن بوده الان چون ef7 خیلی پیشرفته شده پس 90 درصد هوا شده نیتروژن !!!
گزارش
پاسخ دادن
20:29  1395/01/11

دنا
2

سلام به همه ی دوستان شما هی میگید ای اف سون تو 3300 تا دور میگیره غلطه ای اف سون اگر تو 3300 دور میگرفت دور اولیه ی خیلی خوبی داشت اما نه این ماشین تو 4700 دور میگیره یعنی دور اولیه ی خوبی نداره .من دنا سیاه دیروز تحویل گرفتم ماشین خوبیه از نظر فنی خیلی خوبه از اپشن هم همینتور اما از نظر موتور راضی نیستم اون هایی که میگن دور خوبی داره قبلا پراید داشتن میگن خوبه و یک چیز دیگه این است دوستم ماشین دنا داشت 1000 کار کرده بود که صدای موتور خیلی میومد رو کابین برد اگروز سازی گفت که منبع سالمه فقط اینا اگر یک کاتوریز اضافی کنی صدای موتور داخل کابین نمیاد اگر اضافی کنی شتاب کمی خواهی داشت اما گفت پژو پارس ها صدای کمتری میاد داخل کابین.
14:43  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
S3_
0

شما باید ثبت نام آبان باشید نه تیرماه درسته ؟
گزارش
پاسخ دادن
10:30  1400/10/13

اس 3
0

بله من تحویل آبان بودم هنوز تحویل نگرفتم. همه چراغ ها به جز تجویل روشن هستند
گزارش
پاسخ دادن
10:37  1400/10/13

اس 3
0

بله من تحویل آبان بودم هنوز تحویل نگرفتم. همه چراغ ها به جز تجویل روشن هستند
گزارش
پاسخ دادن
10:25  1400/10/13

رضا
3

این ها رو به محمد ef بگو که فکر میکنه موتور شورلت کامارو رو دنا هست
گزارش
پاسخ دادن
15:02  1395/01/11

رضا
0

محمد ef خواب دیدی خیر باشه . گشتاور ef7 از L3 هم وضعیت بهتری داره چه برسه به موتور l4 . خودت برو پیش کسی که از ماشین سرور میاره بگو ef7 بهتر از موتور زانتيا L4 هست بگو ef7 قویتره اونوقت ببین چطور بهت میخنده
گزارش
پاسخ دادن
16:53  1395/01/11

رضا
3

محمد ef خواب دیدی خیر باشه . گشتاور ef7 از L3 هم وضعیت بدتری داره چه برسه به موتور l4 . خودت برو پیش کسی که از ماشین سر در میاره بگو ef7 بهتر از موتور زانتيا L4 هست بگو ef7 قویتره اونوقت ببین چطور بهت میخنده
گزارش
پاسخ دادن
16:55  1395/01/11

تهرانی
0

دنا از هرنظر عالیه هی میگید گشتاور گشتاور بابا ول کنین این حرفارو مگه مسافرت همش گردنه و سربالاییه یا تو سربالایی قرار مسابقه بدیم


گزارش
پاسخ دادن
21:41  1395/01/12

کاربر: محمد ای اف
2

دوست عزیز من نگفتم ای اف سوپر موتوره گفتم با اینکه 1600 سی سی ولی خیلی خلی از موتور 1800 سی سی ایکس یو چه ال 4 چه ال 3 سرتره
گزارش
پاسخ دادن
15:37  1395/01/11

رضا
3

منبع اطلاعات محمد ef همون منبع علی دنا سواره که وزن دنا رو 1700 کیلو و وزن پارس رو زیر یک تن اعلام کرده !!!!!!
14:17  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
دایی امید
0

سلام دوستان دنا سوار
از دوستان کسی هست که در مورد کارت طلایی اطلاعاتی داشته باشه من کارت طلایی ماشینم اخر برج یک تموم میشه .نمیدونم دوباره کارت طلایی بگیرم یا برم بیمه بدنش کنم . اخه ایرانخودرو گفت حدود دو میلیون کارت طلاییش میشه دوستان لطفا راهنمایی کنند.ممنون
14:07  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
دایی امید
3

سلام به دوستان دنا سوار
داشتم نظرات دوستان و میخوندم یک لحظه فکر کردم شبکه مستنده دوستان عزیز خاهش میکنم کسانی نظر بدند که دنا سوار شدند .حالا خودرو دنا خوب یا بد ما دنا سوارها میخواهیم از تجربه همدیگه استفاده کنیم به خاطر لذت و ارامش بیشتر از خودرویی که سواریم. ممنون.
دوستان دنا سوار اگه کسی لاستیک ماشینش و عوض کرده و 205 انداخته حتما باید بره ایرانخودرو و ماشینش و دیاگ بزنه و سایز لاستیکش و ببره بالا البته تا 195 بیشتر نداره .این تجربه شخصی منه من بعد تعویض لاستیک 300 هزارتومان جریمه شدم چون کیلومتر و کروز هردو 4 کیلومتر سرعت و پایین تر نشون میده یعنی وقتی داری 110 کیلومتر حرکت میکنی یا کروز بستی در اصل داری 114 یا 115 حرکت میکنی .بعد از مراجعه به نمایندگی فهمیدم به خاطر سایز و فاق لاستیکه که تغییر کرده مراقب جریمه ها باشید.
14:03  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
سامان
0

سلام بچه ها
من بابام گفته واس تولد 18 سالگیم میخواد ماشین وطنی برام بگیره
بنظرتون بین دنا و پارس کدومو بردارم که دخترا بیشتر خوششون بیاد
مرسی از راهنماییتون
13:46  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
دوست
5

البته خريد بسته به سليقه فردى داره اما براى همچين موضوعى بهتره از والده و يا همشيره نظر بخواى تا راهنمايت كنن و معلوم بشه در اين قشر خاص كدوم خودرو مورد پسندتره
گزارش
پاسخ دادن
15:10  1395/01/11

جان جانان
3

سلام من دیروز تو جاده داشتم میرفتم که رسیدم به گردنه حیران
هرچی گاز دادم و دنده کشی کردم دیدم ماشین نه کشش داره و نه سرعت خلاصه استپ کرد و نرفت که نرفت
آخر بفکر افتادم که چون قویترین دنده ماشینها دنده عقب هست عقب عقب برم ، اینکارو کردم و تونستم گردنه رو رد کنم
خواستم بگم هرکی گردن درد داره این ماشین رو نگیره آخه من خودم گردنم خشک شد بسکه عقب عقب رفتم یعنی خودتونم باید مث کوه دنا سرسخت باشین
خدا نصیبتون نکنه
13:43  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
دنا سالار
1

دنا سالاره ... سالار
13:31  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
مادام
2

بهترین ماشینی که تا به حال دیدم البته داخلی نرم پر قدرت هندلینگ عالی سوخت پایین داشبور واپشن زیبا قیافیه ی زیبا والبته جدید
11:06  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
رضا
2

نظر دادن محمد ef و علی دنا سوار در مورد ماشین و موتور و مکانیک مثل نظر دادن یک محصل کلاس سوم ابتدایی در مورد جراحی قلبه . آمار داده گشتاور ال4 کمتر از گشتاور ال3 . محمد ef تو ديگه کی هستی . علی دنا سوار هم که میگه وزن دنا 1700 کیلو هست و وزن پارس زیر یک تن . شما این اطلاعات دقیق رو از کجا میارید؟
09:06  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
محمد ای اف
3

اقا رضا نگو رشتم مکانیکه ک واقعا خندم میگیره احتمان رشته تحصیلیتون زبان و ادبیات عرب یا انگلیسیه اخه چرا باید گشتاور ال 4 بیشتر باشه؟؟؟؟؟سوختش عوض شده؟؟حجم موتور عوض شده؟؟؟اکسیدانتش تغییر کرده؟؟؟تو منطق شما باید سوپاپ درست کنیم ی کوچولو موتور یهش وصل کنیم اگ اینطوری بود ال 4 با 32 یا 24 سوپاپ تولید میکردن میشد ی سوپر موتور واس خودش
حالا ک خوب فکر میکنم بخاطر وجود مهندسایی در سطح فکر شماس ک صنعت خودرو سازی ما دنده عقب گرفته واس خودش.
گزارش
پاسخ دادن
12:51  1395/01/11

رضا
0

گشتاور ال4 هر چی باشه از ال3 کمتر نیست . انگار دقت نکردی چی نوشتی !
گزارش
پاسخ دادن
14:09  1395/01/11

سعید
1

سلام عیدتون مبارک دوستان گلم بنده تمام ماشین های داخلی رو داشتم از پیکان تا زانتیا میتونم به یقین بگم پارس یه خودروی واقعا بی کیفیت هستش مخصوصا زیر و بند و دنا خودروی شکیل و مناسبی هست موتورش رو هم اصلاح کردن و ایراد خاصی نداره و نرمی خوبی داره انشالله موفق باشین.
02:29  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
آروین
1

سلام خسته نباشید . دوستم سورن ef7 داره از صفر دست خودش بوده 50 هزار تا کارکرده تا حالا هیچ مشکلی نداشته . سوار ماشینش هم شدم شتاب عالی داره تو استارت جلوی ماشین بالا میره بخاطر شتاب بالا- خودم سمند اس ای داشتم تازگی ها فروختم ولی شتاب ef7 یه چیز دیگست. چند روز پیش هم شمال بودم یکی از دوستان شمالی دنا داشت 11 هزار تا راه رفته بود هیچ مشکلی گفت نداشتم فقط چراغ های لای در درست عمل نمیکنه موقع باز و بسته شدن. اونایی که ef7 رو میکوبن فک کنم ماشین موتور پژویی 35 سال پیش دارن که تعصبی حرف میزنن . یا اینکه تا حالا سوار ef7 نشدن . شتاب صفر تا 100 که یکی از دوستان با دنا رو 10 ثانیه تو جاده صاف زده میخواین براتون بفرستم
01:08  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
علی دنا سوار
2

در مقابل به رضا باید یگم که این صفحه داشت درست می شد .تا زمانی شما آمادی و با اطلاغات محدود و الکی داری حرف می زنی .تو که نمی دونی هنوز گشتاورد و اسب بخار دنا چنده خواهشا نظر نده.
00:38  1395/01/11
گزارش
پاسخ دادن
رضا
3

شما درست می گی.من نمی دونم *گشتاورد* دنا چنده اما می دونم *گشتاور*ش چنده!
گزارش
پاسخ دادن
00:58  1395/01/11

رضا
3

شما درست می گی.من نمی دونم *گشتاورد* دنا چنده اما می دونم *گشتاور*ش چنده!
گزارش
پاسخ دادن
01:16  1395/01/11

مرتضی
2

به نظرم علی دنا سوار نفوذی این پارسی ها هست فقط آتو میده دستشون تا بکوبن طرفدارای دنا را
گزارش
پاسخ دادن
14:13  1395/01/11

محمد ای اف
3

سلام دوستان این اماری رو ک میدم مال مرکز تحقیقات ایرانخودرویه همه ی این موتور ها ساخت ایرانخودروین پس نمیاد یکی رو خوب نشون بده یکی رو بد پس یا همرو خوب نشون میده یا هیچکدوم رو چون فروش همشون ب سود خودشونه.
موتور ال 3 : حداکثر گشتاور تو دور 3000 153 نیوتون متر
موتور ال 4 : حداکثر گشتاور تو دور 4250 150 نیوتون متر
موتور ایکس یو ام: حداکثر گشتاور 162 نیوتون متر تو دور 3000
موتور ای اف هفت بنزینی: حداکثر گشتاور تو دور 3300 150 نیوتون متر
حالا خودتون سر و صدا و مصرف سوخت و الودگی محیط زیست و کشش و قدرت و همه چیز رو در نظر بگیرید و قضاوت بکنید کدوم موتور بصرفه تره
اقای محمدم الان میاد میگه همه این امار درستن الا ای اف چون باب میلشون نیست.
23:57  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
رضا
3

اولا که منظور بنده ای اف سون دوگانه بود نه بنزینی چون خیلی ها می گن رو گاز و بنزین عملکرش یکسانه وگرنه خودم می دونم کدومش پایه گازسوز و کدومش بنزینیه!!!
دوما 150 نیوتن در دور 3000 بازم کمتر از 153 نیوتن هست و متاسفانه چون XU7 هشت سوپاپ هست از دور 4500 به بعد افت گشتاور شدیدی داره ولی ای اف سون به خاطر 16 سوپاپ بودن و مجهز بودن به سیستم CVVT از دور 4500 به بعد برتر هست و افت کمتری داره ولی مطمئن باش اگر XU7 هم 16 سوپاپ بود عمرا EF7 تا سرعت 160-170 بهش نمی رسید.
تنها عیب موتور XU7 هشت سوپاپ بودنشه.
یه نکته رو هم بگم شاید ربطی به بحثمون نداشته باشه.ببینید چقدر خودروهای ایرانی تکنولوژی قدیمی دارند.من نمی خوام تو سر موتور ماشین خودم یعنی XU7 بزنم ولی این موتور با حجم 1800 سی سی 100 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن گشتاور می ده ولی خودروهایی مثل بسترن B50F یا هیوندای النترا با همین حجم به ترتیب 142 و 147 اسب بخار قدرت و 172 و 178 نیوتن متر گشتاور تولید می کنن.البته هر چقدر پول بدین آش می خورین.البته گشتاور مهمتر از قدرته که XU7 به همراه XUM بهترین گشتاورها را در بین خودروهای ایرانی دارن.
گزارش
پاسخ دادن
01:13  1395/01/11

احمد
1

من خودم سراتو دارم 405 داشتم ولی با این مشخصات من اول ای اف هفت انتخاب میکنم چون اقتصادی تره بعد ایکس یو ام رو اون دو تای دیگ هم ب ه درد موزه میخورن چون نه مثل ایکس یوم زور قدرت دارن که بهش بنازیم نه چیز دیگه ای در کل این چهارتا موتور اشغالن سر چی با هم بحث میکنید
گزارش
پاسخ دادن
02:52  1395/01/11

فرزاد
2

گشتاور L4 کمتر از گشتاور L3 هست ؟؟؟؟ عجب !!!! عجب اطلاعات دقیق و درستی !!!! ممنون واقعا !!
گزارش
پاسخ دادن
08:52  1395/01/11

رضا
2

محمد ef تو به عمرت موتور ال4 ندیدی وگرنه همچین حرفی نمیزدی و قبلش کمی فکرتو به کار مینداختی . ال4 یه هیولاست نه مثل ef7 اسباب بازی
گزارش
پاسخ دادن
09:09  1395/01/11

عسکر
0

سلام. من منطقه آزاد زندگی میکنم. میتونم با 48 تومن اکسنت یا ریو یا i20 صفر پلاک منطقه آزاد بگیرم. هر چند مشکلاتی مثل محدودیت تردد داره. به نظر شما با توجه به هزینه های بیشتر قطعات و خدمات این ماشینا، بین اینها و دنا کدوم رو انتخاب کنم؟
22:22  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
امیر
0

ببین من خودم هم در منطقه ازاد زندگی می کنم ولی ماشین داخلی بگیری بهتره چون برای فروش خیلی بهتره اگه بخوای ماشین منطقه ازاد بگیری صاحب اول و اخرش خودتی
گزارش
پاسخ دادن
23:40  1395/01/10

امیر
0

رضا به چه ماشین داخلی علاقه داری
گزارش
پاسخ دادن
23:44  1395/01/10

مرتضی
2

دوست عزیز من هم مثل شما بین چندتا ماشین دو دل بودم بالاخره دنا خریدم خدا رو شکر خیلی عالیه کافیه یکبار سوار این ماشین بشی پیاده نمیشی تو رنج قیمتش خیلی خیلی خوبه
گزارش
پاسخ دادن
00:24  1395/01/11

دنا
0

برای تو همون پراید؟!!!
گزارش
پاسخ دادن
02:11  1395/01/11

محمد
2

محمد ای اف شما که هنوز نمیدونی ضرب دور در گشتاور برابر توان میشه بهتره در مورد ماشین و موتور نظر ندی برادر عزیز . چطور در دور 3300 با گشتاور 150 میشه 110 اسب ؟ گشتاور برحسب نیوتن متر ضربدر دور برحسب رادیان برثانیه میشه توان برحسب وات . هر 746 وات هم یک اسب بخار میشه .آقای محمد ای اف وقتی اطلاعات دقیقی از چیزی نداری اظهار نظر نکن ! مهمترین مشکل شما طرفدارای ef7 هم همین هست که فقط یک چیزهایی شنیدید ولی هیچوقت از نظر علمی و فنی و دقیق بررسی نکردید . گشتاور ef7 در دور 3000 به سختی به 140 نیوتن متر میرسه . سبک رانندگی باهاش هم دقیقا همین رو میگه و مجبورت میکنه برای استخراج گشتاور کافی به دورهای بالاتر بری . مکانیک یک علم هست بهتره در مورد علمی که ازش اطلاع دقیقی نداری اظهار نظر نکنی برادر گرامی
21:30  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
محمد ای اف
2

اقای محمد من در اون مورد بالا اشتباه کردم ک بازم گفتم در ضمن اون زانتیایی ک شاخه موتور ۲ لیتریشه ن این ال ۴ یا همون ۱۸۰۰ ۱۶ سوپاپ تنها خوبی ال ۴ اینه ک میتونی باش راحتر دور بالا رانندگی کنی مگ ن اونم همون ۱۵۳ نیوتون متر رو تو دور ۴۷۵۰ میده ک بازم دور بالاس دوست عزیز جونش هم هم بگیری تا کات اف بش گاز بدی ۱۱۰ اسب بخار بیشتر نمیده حالا چجوریه شما این موتورای بدرد نخور با ای اف مقایسه میکنید خدا میدونه
گزارش
پاسخ دادن
23:41  1395/01/10

محمد شناس
3

محمد جان منظورت دقیقا کدوم علمه؟ ما که هرچی دیدیم شما فیزیک دبیرستان رو هی تکرار میکنی ... حاصلضرب گشتاور در دور میشه توان ... قربونت بگو توان از حاصلضرب مقاومت در مجذورجریان در مدت زمان بدست میاد ... شاید یکی دیگه هم مث تو کنکور داشته باشه آخه خخخخخ
گزارش
پاسخ دادن
00:38  1395/01/11

محمد شناس
4

از اونجایی که محمد جان همش دنبال گشتاور بالا در دور 3000 و گرفتن تمام ماشینها در دورهای مختلف هس که فقط هم موتور منقرض شده پارس اینا رو داره و از اونجا که سالی 20000 نفر تلفات رانندگی در کشور داریم در نتیجه احتمالا ایشون یکی از کسانی هست که در آینده نزدیک متاسفانه ایشون رو از دست خواهیم داد برای شادی روح این عزیز در آستانه از دست رفتن فاتحه ای بفرستیم اگر هم خدا خواست و اتفاقی نیفتاد برسه برای سلامتی ذهنش ... آمین
محمد جان من همیشه بیادت خواهم بود ... گشتاور دور پایینت همیشه آویزه گوشم خواهد بود (دو قطره اشک)
گزارش
پاسخ دادن
00:51  1395/01/11

علیرضا
9

سلام واقعا تعجب داره یسری فقط هی میگن شتاب شتاب
مگه فورمول ۱ هست که انقدر شتاب شتاب میکنید.
شتاب بالا فقط و فقط تو سبقت بدرد میخوره که اگه اونم کسی بلد باشه چه موقع سبقت بگیره احتیاجی به شتاب آنچنانی نداره
وگرنه اونی که غیر مجاز سبقت بگیره اصلا لیاقت سوار شدن ماشین نداره چون با جون مردم بازی میکنه.
۹۹ درصد مردم ماشینو میخوان برای رفاه و راحتی نه شتاب و گشتاور و هزار پرت وپلای دیگه.
۲۰ سال پیش که پیکان بود کسی حرف از شتاب میزد؟
پس هرکی هر سلیقه ای داره و به اندازه پولش هر ماشینی خوشش میاد بگیره مثل من که بعد یکماه تحقیق ایکس ۳۳ اتومات گرفتم که عالیه.
موفق باشید.
21:21  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
مرتضی
1

دوست گرامی من اکثر متن هارو خوندم.نوشته شما بهترین و منطقی ترین متن بود. درود بر شما
گزارش
پاسخ دادن
16:11  1395/01/11

حسن
3

اشغالترین موتوری که دیدم ef7 بوده.بسیار بی کیفیت و کم دوام.حاظرم پیاده برم ولی این اشغالای ایران خودرو رو نخرم
19:38  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
داریوش j4
0

با سلام
امروز با شرکت کرمان موتور تماس گرفتم گفتند تا آخر هفته احتمالا فاکتور می شه برای اولین بار به جای ماه بعد گفتند تا آخر هفته .انشاالله خیره
گزارش
پاسخ دادن
21:14  1400/10/05

محمد شناس
5

بعضیا اگه پولشون میرسید با سر از پنجره دنا میرفتن تو ... حالا که پولشو ندارن میگن پیاده میریم خخخخخ
گزارش
پاسخ دادن
00:31  1395/01/11

محمد ای اف
0

اقای رضا مرسی از لینکات ک خیلی مفید بودن خوشم میاد خودتون واس خودتون جواب پیدا میکنید تو لینک شما نوشته 150 نیوتون متر تو دور 3300 ک 110 اسب بخارم تو این دور تولید میکنه این یعنی ایکس یو هفت تو دور 3300 در مقابل ای اف هفت مث ی پیکان ناتوان میمونه چون تو دور 3000 153 نیوتون متر تولید میکنه ک در دور موتور ضربش کنی همش میشه 99 اسب بخار مرسی از منبع مفیدتون اقا رضا.
18:00  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
رضا
2

فکر می کنم شما حالتون خوب نیست.110 اسب بخار رو در همین دور تولید می کنه؟ فکر می کنم شما بیش از حد در توهم هستی.اون ای اف سونی که الان روی دنا و سمند نصب می شه اینه:
http://www.ip-co.com/Our-Products/section3/section1/page1/lang/Fa#
نگاه کن و ببین حداکثر گشتاورش روی بنزین 149 نیوتن در دور 5000 هست.روی گاز هم فقط 136 نیوتن متر گشتاور می ده! این 157 نیوتن رو از کجا اوردی الله اعلم!!!
گزارش
پاسخ دادن
18:47  1395/01/10

محمد ای اف
1

ببخشید 110 اسب تو این دور نیست تو دور 6000 ولی دوست عزیز این ای اف هفتی ک شما میگید EF7/na یا همون پایه گازسوزه ک 149 نیوتون متر تو دور 5000 میده ولی ای اف هفت بنزینی یا EF7/de گشتاورش 150 تو دور 3300 خودت برو لینکی رو ک دادی خوب چک کن سوتی دادی اساسی داداش خودت خودتو ضایع کردی.اینم لینکش
http://www.ip-co.com/Our-Products/section1/section3/page1/lang/Fa
گزارش
پاسخ دادن
20:48  1395/01/10

محمد
0

ضمنا دور حداکثر گشتاور با دور حداکثر توان یکسان نیست . این رو یاد بگیر برادر عزیز . ef7 یک موتور 1640 سی سی هست . گشتاورش در زیر دور 4500 یه سختی اطراف 140 تا 145 هست . اگر گشتاور بیشتری داشت لازم نمیشد اینقدر باهاش پرگاز و دور بالا رانندگی کنید . این رو هم بدون که هیچ نمودار گشتاور معتبر و مستقلی در مورد ef7 در اینترنت وجود نداره و نمودار موجود کاملا نادرست و جعلی هست .این نمودار وضعیت بهتری حتی نسبت به موتور زانتیا 1800 داره . اگر میتونی خودت قبول کنی که موتور ef7 از موتور 16 سوپاپ زانتیا 1800 گشتاور دور پایین بهتری داره انوقت میتونی به این نمودار استناد کنی
گزارش
پاسخ دادن
21:36  1395/01/10

رضا
1

اگه دنا به قول خودتون 157 نیوتن در دور 4500 گشتاور تولید می کنه ، موتور XUM می تونه 162 نیوتن متر در دور 3000-3500 تولید کنه.یعنی تا EF7 شما بیاد به 157 نیوتن مترش برسه حداقل به اندازه ی 2-3 تا ماشین از XUM عقب می افته.
ضمنا حداکثر قدرت XUM که 110 اسب بخار هست در دور 5500 به دست میاد ولی حداکثر قدرت EF7 در دور 6500 به دست میاد.شما که بلانسبتت از این چیزا کمی سر درمیاری بگو ببینم دور 5500 بیشتر کاربرد داره یا 6500؟؟
دور 3500 کاربرد بیشتری داره یا 4500-5000 ؟؟؟
این صفحه رو بخونید و ببینید که حداکثر گشتاور ای اف سون 149 نیوتنه نه 157 !!!!
http://www.ip-co.com/Our-Products/section3/section1/page1/lang/Fa
اینم بخونید که حداکثر گشتاور ایکس یو ام 162 نیوتنه
http://www.ip-co.com/Our-Products/section1/section2/page4/lang/Fa
اینم ببینید که حداکثر قدرت تی یو فایو 102 اسب بخاره نه 108 اسب بخار
http://www.ip-co.com/Our-Products/section1/section1/page3/lang/Fa
16:45  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
محمد ای اف
0

دوست عزیز کسی نگفته ای اف هفت از ایکس یو ام قوی تره هیچ جای دنیا ی موتور 2000 سی سی رو با 1600 سی سی مقایسه نمیکنن بله منم میگم ایکس یو ام قوی تره ولی ایکس یو هفت 1800 هیچ حرفی در مقابل ای اف هفت نداشت شما هم مطمن باشید اگ ی موتور 2000 سی سی با استانداردهای روز دنیا رو دنا نصب کنن اون موقع قیمتش بالای 60 70 میلیونه.
گزارش
پاسخ دادن
17:44  1395/01/10

بندهي خدا
3

آقا رضاي عزيز ما كه نمي خواهيم هر روز تست شتاب و صفر تا صد بگيريم از ماشينمون چيزي كه مهمه راحتي يك ماشينه كه اگر ميخواهيد زير 70 تومن خرج كنيد دنا بهترين انتخابه.
گزارش
پاسخ دادن
17:57  1395/01/10

ef6
3

جون به جون ef7 که بکنی یه موتور 1600 بیشتر نیست اونم بدون توربوشاررژر . موتور 1600 هم یعنی جون نداشتن ماشین تو سربالایی و فشار شدید کولر به موتور . حالا یکی بگه ef7 گشتاور 500 نیوتن متره یا 155 یا 157 یا هر چی دیگه . EF7 هیچی بیشتر از یه موتور 1600 نیست . رانندگی باهاش دقیقا مثل سبک رانندگی با روآ و آر دی 1600 میشه یعنی همش باید دست به دنده و در حال گاز دادن و نیم کلاچ کردن و دنده معکوس کشیدن باشی تا ماشین راه بره . سبک رانندگیش همونه .تا دورش اومد پایین دیگه جون نداره . آر دی هم وقتی دور میگیره خوب سرعت میره اما وی به روزی که به سربالایی برسی . اصلا اسم این موتور باید ef6 باشه نه ef7 چون حتی به 1650 هم نميرسه که دل خوش کنی . اما ایران خودرو خوب بلده برای قالب کردن یه اسباب بازی جای یه موتور از چه اسمهایی استفاده کنه . اسم ef7 دقیقا به خاطر القا کردن قدرت و کشش و سخت جونی xu7 انتخاب شده واسه فروش به افرادی که اطلاعات دقیق فنی ندارن
گزارش
پاسخ دادن
18:03  1395/01/10

رضا
1

در جواب محمد ای اف بگم که چند وقت پیش تو همین پیج یک نفر می گفت ایکس یو ام را روی دنا گذاشتن ولی جواب نداد و شتاب نداشت!!!
آخه مگه می شه موتوری با گشتاور 162 و 110 اسب بخار قدرت نتونه دنا رو بکشه ولی ای اف سون بتونه؟؟؟
ضمنا همین موتور ایکس یو سون تا دور 4000-4500 کاملا برتر از ای اف سونه و از این دور به بعد برتری با ای اف سون می شه اونم چون که 16 سوپاپه و اگر ایکس یو سون هم 16 سوپاپ بود (مثل موتور L4 ) عمرا تا سرعت 160-170 ای اف سون بهش نمی رسید.
گزارش
پاسخ دادن
18:54  1395/01/10

عباس
0

سلام دنا چطور ماشینیه،،.؟
16:08  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
نیما
0

اشغاله.همون سمنده
گزارش
پاسخ دادن
16:49  1395/01/10

معين
3

عالي
گزارش
پاسخ دادن
17:29  1395/01/10

رضا
2

دنا یک ماشین 1300 کیلویی با یک موتور 1640 سی سی هست که در اصل یک موتور 1.6 لیتری محسوب ميشه و وقتی کولرش رو روشن کردی مثل هر موتور 1600 دیگه شدیدا افت میکنه . تو سربالایی هم باید ببندیش به گاز و به زور دور بالای 5000 و دنده معکوس زیاد از سربالایی بالا بری . وقتی هم خواستی بفروشی هر جا اسم ef7 بیاری همه ازت فرار میکنن . وقتی دنا بخری فقط پول آپشن دادی وگرنه موتورش هیچی نیست واقعا . ماشینی که حجم موتورش کم باشه توربو هم نداشته باشه فقط توی کفی خوب راه میره و توی سربالایی کم میاره . این یک واقعیته وگرنه الان همه ماشین های روز دنیا حجمشون 1000 سی سی بود
گزارش
پاسخ دادن
18:12  1395/01/10

سردار
5

سلام رضا انگار از ایران خودرو عقده داریا دنا من خریدم این مشکلا که توگفتی نداره برادر اطلاعات اشتباه نده مردم....
گزارش
پاسخ دادن
19:22  1395/01/10

نیما
1

4 تا چراغ سپر داشبرد عوض کردن شد دنا!!!خداوکیلی چجوری اینهمه پول میدین اینو میگیرین.خدایا مردم ما را به راه راست هدایت کن.خدایا تا کی این مردم اینجوری کلاه سرشون میره!!
15:52  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
ef7
4

پس نه میریم پارس موتور tu5 می گیریم که رو گردنه عقب عقب بر گردیم
گزارش
پاسخ دادن
16:55  1395/01/10

مهرتاژ
1

به نظر من دنا از نظر امکانات توی ماشینای تولید ایران تکه ولی مهم دوام آپشنه. (سالم موندن آپشنها در دراز مدت)
ضمناً اگه بجای موتور ای اف سون، موتور زانتیا یا یه موتور قوی تر و خوش اسم تری روش بود هیچ حرفی دیگه نداشت و این قدر هم حاشیه ساز نمیشد...
15:25  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
طیبی
0

دقیقا نقطه ضعفش همین موتورشه
گزارش
پاسخ دادن
16:41  1395/01/10

محمد
2

EF7 گشتاور دور پایین ضعیف و ضعف کشش داره و سربالایی کم میاره و باید دور بالا رانندگی کنی و از نظر کیفیت هم حرفی برای گفتن نداره و موتور سخت جون و اهل کار سخت نیست اما هيچوقت ماشین چینی نگیرید . همون سمند ef7 کلی شرف داره به چینی چه برسه به دنا .
15:19  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
ف.ف
0

دنا خوبه یا نه یه جواب قطعی میخوام
15:16  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
سبحان
3

سلام من یه دنا مدل 94دارم و 32هزار باهاش رفتم و میخوام تجربیاتم رو در اختیارتون بزارم
از نظر ظاهر که حرف نداره هر چند با تقلید این رو ساختن
مثلا جلوش رو از میتسوبیشی ، عقبش از ریو ، داخلش از سوناتا و درهاش که مال سمنده
از نظر ترمز که حرف نداره و نیاز به داغ شدن هم نداره
موتورش (ef7) که همه میدونن شتاب بسیار بالایی داره البته دنا موتورش تقویت شده هست .... مثلا موتورef7سمند 104 اسب بخاره ولی مال دنا 114 اسب بخاره
از نظر صدای داخل کابین که خیلی کمه
صندلی راننده و شاگرد یکم خشکه البته بعضی ها اینطور دوست دارن و اینکه صندلی هاش تو هشت حالت تنظیم میشه
مانیتور لمسی7 اینچی با لمس حرارتی و بسیار حساس
و اینکه خدمات پس از فروشش خیلی عالیه
خلاصه باید بگم نسبت به قیمتش ماشین خیلی خوبیه و اگه خواستید ماشینی تو این رنج قیمت بخرید به سمت ماشین های چینی نرید و همین رو بخرید
15:16  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
سامان
5

سلام به همه دوستان
من تا الان L90 E2 full و پژو 405 داشتم و تیبا مدل 93 . برادر من 17 اسفند 94 دنا تحویل گرفت . من حدود 70 کیلومتر با دنا برای تست رانندگی کردم .بعضی از دوستان یه ایراداتی رو دنا میزارن که من تعجب می کنم !!!! تجربه تست من رو ماشین دنا رو خیلی خلاصه میگم شاید بدرد دوستان بخوره
1. از نظر هندلینگ عالی هستش
2. از نظر صدای موتور در اتاق باید بگم خوبه از همه ماشین های ایرانی کمتره
3. سیستم ترمز عالی هستش به نظر من از L90 هم ترمزش بهتره
4. نرمی فرمون عالیه
5. دید به اطراف عالی
6. گیربکس هم عالی و بی صدا هستش و شتاب خیلی خوبی داره

کلا به نظر من در حال حاضر گل سرسبده ایران خودرو هستش اگر توان خرید ماشین بالای 70 میلیون رو دارید بهش فکر نکنید ولی اگر خریدار خودرو داخلی هستید در خریدش شک نکنید
خیلی از دوستان نظرات عجیبی اینجا مطرح می کنند و عیبهای خیلی عجیبی می گن که 2 حالت داره یا اصلا ماشین دنا سوار نشدن یا اینکه در زندگی انسانهای به طرز عجیبی بدشانس هستن
15:10  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
1


سلام به همگی دوستان،والا من تا بحال 405 و پراید داشتم،الانم فروختم و هیچی ندارم و قصد خرید ماشین صفر دارم،یکی از همکارانم دنا مدل 94 خریده،خدایی من که عاشقش شدم از هر لحاظ،خیلی ماشین نرمیه،اصن توش که نشستی انگار ماشین خاموشه و هیچ صدایی داخل ماشین نمیاد،امکاناتشم خوبه،قصد خریدشم دارم منتظرم ببینم با توربوشارژ عرضه میشه یا نه ولی اینقد نظرات متفاوته که نمیدونم چیکار کنم،خود دوستمم خیلی راضیه ولی میگه اینقد نظرات منفی دربارش دیده که هرلحظه منتظر یه ایراد از ماشینه،حالا من موندم بین،دنا یا 206sdویا به زانتیا87
15:03  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
هموطن
1

سلام دوستان
من 3 ماهه دنا گرفتم و میخوام تجربه ام رو در اختیار دوستانی که قصد خرید دارن قرار بدم.
قبلش بگم که من غیر از دنا یه پرشیا 87 دارم و با اون هم یه 7 سالی رانندگی کردم.
از نظر توان و قدرت ماشین خیلی تفاوت چشمگیری با پرشیا نداره یکم بهتره
از نظر نرمی فرمون خیلی بهتر از پرشیا است اما پرشیا های جدید هم نشستم نرمه و خوبه
از نظر دید و تسلط به جاده و اطراف ماشین به کلی مشکلات سمند رفع شده و تسلط خوبی دارید
از نظر فضای کابین به خاطر طراحیش فضا کمه و در مقایسه با پرشیا حرفی واسه گفتن نداره
یکم صندلی هاش خشکه و صندلی های پرشیا راحت تر بود حتی بعد 7 سال
سیستم تعلیقش هم مثه پرشیاست و تفاوت خاصی نداره اما از 206 بهتره
امکاناتش مثه صفحه لمسی و صندلی برقی و ... خیلی بهتر از ماشین های هم رده اشه
کروز داره که تو جاده های کفی خیلی خوب جواب میده و دوستانی که میگن کروز واسه ماشین اتوماته به این نکته توجه نمیکنن که وقتی سرعت رو بخواید با کروز ثابت کنید نیازی به تغییر نداده ندارید
از نظر ترمز خیلی خیلی بهتر از پرشیا هست. البته پرشیا ال ایکس و ای ال ایکس که ترمز 4 کاناله دارن هم قطعا ...
15:01  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: علیرضا غلامی
4

دنا از ماشین های چینی از جمله بلریانس کا کاریکاتوری از ب ام و هست خیلی بهتره. موتورش کاملا سره. من نمیدونم برا چی بعضی ها قبول نمیکنن!!! من هیچکدون ازین ماشینارو ندارم.اما سوار هر دو شدم.خودم تویوتا کرولا دارم.
دنا ماشین خوبی هست
14:58  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
حامد
2

اقای غلامی کاملا حرفتون درست و منطقی هستش واقعا پول به این ماشین چینی دادن اشتباه محضه چه برلیانس چه جک و جعبه فرمون و کاسنمند ....
گزارش
پاسخ دادن
15:15  1395/01/10

hasan
0

طرف زورش نمیرسه برلیانس بخره میگه بده نخرین. اصلا توش نشستی رانندگی کنی در موردش حرف میزنی. عادت کردین به جک گفتن.
هر چی باشه از دنا هم به لحاظ قیافه هم فنی. هم فرمون. هم کولر. هم راحتی
ترمز و.... سرتره
گزارش
پاسخ دادن
23:40  1395/01/10

محسن
4

دنا ثبت نام کرده بودم که تو اسفند ماه بفروشم ولی بعد از تحویل وقتی سوار این ماشین شدم از نرمی وهندلینگ وترمز خوب متعجب شدم و از فروش پشیمان شدم خدایی ماشین عالی هستش
14:52  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
HOJJAT
0

سلام دوستان تا حالا کسی رو دنا دزد گیر انداخته مثل ماجیکار .سیستم برقیش مشکل پیدا نمیکنه .دوستان راهنمایی کنن ممنون
13:24  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
e-m
0

بابا یکی جواب ما رو بده دیگه


سلام بر همگی .من میخوام دنا بخرم ولی خیلی دو دلم می ترسم بد از اب در بیاد لطفا راهنمایی کنین{ دنا سوارا جواب بدن} یه کم توضیح بدین ممنون میشم


13:24  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
علی 22
0

http://www.aparat.com/v/MLvOl
اینو چک کن و ببین
گزارش
پاسخ دادن
15:06  1395/01/10

عزیز مفرد
0

ای اف هفت اگر موتور بود اول از همه تاکسی های زرد جاده ای و داخل شهری میخریدن چون مثلا پایه گاز سوز و کم مصرفه . اما حتی به زور هم به راننده ها ننتونستن بفروشن . چون ای اف هفت فقط اسمش موتوره . موتور ایکس یو سون برای همه تاکسی و سواری ها هست چون موتور جوندار و مقاومیه و ناز و ادا نداره نه مثل ای اف هفت که فقط اسمش موتوره
13:21  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
نکته دان
0

اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین این موتور و پیشرانه‌ی معمولی و قدیمی پارس داشته باشیم برتری همه جانبه با EF7 می‌باشد موتور 1645 سی‌سی 16 سوپاپ با 114 اسب‌بخار قدرت و 155 نیوتن‌متر گشتاور و طراحی سازگار با سوخت سی ان جی که به ایران‌خودرو امکان تولید خودروی دوگانه‌سوز مطمئن‌تر را می‌دهد همه و همه نشان از روند رو به رشد این انجین نسبت به موتور 1761 سی سی 100 اسب بخاری XU7 دارند. ضمناً برتری‌های این موتور بیشتر بر روی خودروهای دوگانه در حالت گازسوز خود را نمایان می‌کند چرا که یکی از اهداف طراحی آن هم سازگاری با همین ویژگی بوده است. به عنوان مثال موتور XU7 در حالت گازسوز با کاهش 20 درصدی نسبت به حالت بنزینی قدرتش به 80 اسب کاهش میابد اما در نوع EF7 تنها با 10 درصد کاهش مواجه شده و می‌تواند 103 اسب از 114 تا را محفوظ نگه دارد.
امیدوارم دیگه توجیه شده باشی دوست عزیز
گزارش
پاسخ دادن
14:19  1395/01/10

رضا
0

گشتاور 155 داره اما در دور 5000 . اما xu7 همین گشتاور رو در دور 3000 میده . واسه همينه که همش باید ef7 رو ببندی به گاز تا راه بره و واسه همین هم اگر ازش زیاد کار کشیدی ظرف شش ماه ازش هیچی نميمونه . تو که مثلا نکته دانی پس چرا دقت نکردی که 155 در دور 5000 هست !!! تو ef7 بخر بذارش توی کار بعد از یک سال میبینیمت !!!
گزارش
پاسخ دادن
14:49  1395/01/10

رضا
0

اگر به راننده تاکسی ها بگی ef7 یا میگیره باهات کتک کاری میکنه یا ازت فرار میکنه . EF7 فقط اسمش موتوره اونم پایه گازسوز . راننده ها هزار مشکل xu7 با گاز رو تحمل میکنن اما طرف ef7 مثلا پایه گاز سوز نمیرن . فرق ef7 با یه موتور واقعی مثل xu7 مثل فرق هواپیمای کاغذی با یه ایرباس هست . EF7 فقط واسه گول زدن خودت خوبه و اونهایی که از موتور و ماشین چیزی نمیدونن . طرف میگه 155 گشتاورش هست اما ندیده توی دور 5000 هست . میگه 114 هست اما ندیده توی دور 6500 هست . ظاهرا هنوز نمیدونه موتور تو دور 6500 کات آف میکنه . اصلا اگر ميدونست کات آف چیه که ef7 نمیخرید
گزارش
پاسخ دادن
15:04  1395/01/10

سام
2

اولا ما شوفر تاکسی نیستیم که بخوایم موتور xu7 بخریم .
دوما 155 الی 157 نیتون در دور 4500 نه 5000. یه سر به دفترچه راهنماهای خودروها بزن تا بفهمی.
سوما من نمیدونم اگه گشتاور ضعیف xu7 تو دور پایین بالا هست پس چرا تو گردنه و سربالایی جلو دنا حرفی برای گفتن نداره.؟؟؟؟؟صد بار تو سربالایی با پارس اومدن باهام کل انداختن و به گرده دنا هم نرسیده چه برسه به جاده کفی.رو تجربه حرف بزن نه از روی معده
ادمین جان چاپ لطفا
گزارش
پاسخ دادن
15:35  1395/01/10

رضا
0

تو ef7 رو به قصد یاتاقان زدن گاز دادی که ثابت کنی کم نمیاره و دلت رو خوش کنی چه ربطی به کشش و xu7 داره . همینطور ادامه بده شش ماه دیگه میهمان دایمی نمایندگی ها و تعویض روغنی ها میشی .
گزارش
پاسخ دادن
16:47  1395/01/10

e-m
0

سلام بر همگی .من میخوام دنا بخرم ولی خیلی دو دلم می ترسم بد از اب در بیاد لطفا راهنمایی کنین{ دنا سوارا جواب بدن} یه کم توضیح بدین ممنون میشم *


13:04  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
محمد ای اف
2

با سلام خدمت هنه ی دوستای گلم قبلا دوستان میگفتن ای اف هفت کشش نداره ک در عمل همه میدونیم همچین چیزی نیس حالا بعضیا میگن ضعف طراحی داره!!!!!! مگ میشه مگ داریم؟؟؟؟؟ی موتور ک بر اساس استانداردهای روز دنیا طراحی شده ضعف طراحی داره اونوقت ی موتور از رده خارج ضعف طراحی نداره؟؟؟؟؟جالبه خیلیا میگن ای اف هفت ی بار مصرفه خراب بشه دیگ درست نمیشه؟؟؟میشه چن تا دلیل درست و حسابی واس این کار بیارید؟؟؟این ک قبلا مکانیکا از این موتور پیچیده و دوش داشتنی سر در نمیاوردن دلیل میشه بگیم درست بشو نیست؟؟؟واقعا شما اصن فک میکنید و حرف میزنید بخدا ثواب داره فک کردن اصنم خسته نمیشید.من بار اولی ک خاستم تسمه تایم عوض کنم تو شهر هیچکی واسم اینکار نکرد چون همه میترسیدن ب ای اف دس بزنن چون ازش سر در نمیاوردن بردم نمایندگی عوض کردم ولی ماشالله هزار ماشالله الان دیگ همه اوستا شدن وجدانن بدون سند حرف نزنید حق الناسه
12:49  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

وقتی خواست ef7 رو بفروشی میفهمی چقدر دوست داشتنیه !! همه ازش فرار میکنن . وقتی ef7 خریدی صاحب اول و آخرش خودتی
گزارش
پاسخ دادن
13:16  1395/01/10

علی22
2

به آقا رضا، آقا دیروز نبودی دلمون واست تنگ شده بود، اصلا این تند زبونی هات که مارو جذبت کرده،اصلا اگه نباشه تعداد نظرات بالا نمیره.
راستی دنا تو رنج قیمتش بهتریه
گزارش
پاسخ دادن
13:46  1395/01/10

رضا
1

علی 22 ظاهرا خبر نداری از قیمت 25 تا 50 میلیون پرفروشترین ماشین پارس هست . ظاهرا از آمار هم خبر نداری . نه سمند ef7 ارزونتر نه سورن ef7 هم قیمت نه دنای گرانتر هیچکدوم حریف پارس نشدن . مردم میدونن چی بخرن چی نخرن . کی میاد پول به ef7 بده جز چند نفر مثل تو که اصلا نمیدونی موتور و ماشین چیه
گزارش
پاسخ دادن
15:09  1395/01/10

محمد ای اف
2

اقا رضای گل ای اف هفت بفروشم چی بخرم ایکس یو هفت؟؟؟؟مگ. دیوونم من شیش سال پیش عاشق ایکس یو هفت بودم ولی الان زمونه عوض شده دیگ ب تاریخ پیوسته من نمیخام ی یخ زده تو شیش سال پیش باشم میخام اپدیت باشم دوست عزیز ای اف نمیفروشم بفروشمم فرغون میگیرم ولی سراغ ایکس یو هفت نمیرم درسته الان پر فروش ترین پر مصرفترین بی کیفیت ترین پر صدا ترین چینی ترین خراب بشو ترین واشر سوز ترین کم قدرترین کم شتابترین پارس ساله منم قبول دارم چون ما ایرانیا اول اقدام میکنیم بعد خرید میکنیم.ب خدا وندی خدا دوستم سمند ایکس یو هفت داشت میخاست عوضش کنه پشته ای اف من نشست اصن باورش نمیشد اینقده خوب باشه تصمیم گرفت سورن ای اف هفت بخره رفته بود نمایندی چن نفر از دوستان ک مث شما هم فکر میکنن رای شو زدن و رفت پارس سال گرفت الان ی سرش تو تعمیر گاه و پمپ بنزین نمایندگی با 2 تومن ضرر گزاشته واس فروش حالا شما هی بگو
گزارش
پاسخ دادن
16:13  1395/01/10

نیما
0

رضا چند ماه پیش امار گیری گفت گو ساعت22 رو ندیدی کم کیفیت ترن ماشین همین پارس بود
گزارش
پاسخ دادن
16:39  1395/01/10

علی22
1

آقا رضا اصلا پیکان شما بهتریه نه ببخشید پرشیا بهترینه، آخه چیه مثل قدیمی ها از یه ماشین قدیمی چسبیدی و ول کن نیستی، بازم اگه ماشین جدید بود بازم یه حرفی.
گزارش
پاسخ دادن
17:33  1395/01/10

رضا
0

علی 22 استعداد خوبی در گول زدن خودت داری . درسته xu7 قدیمیه اما ef7 هم موتوری نیست که بشه بهش دل خوش کنی . این یک موتور 1600 بدون توربو بیشتر نیست . منم پشت ef7 نشستم اولش فکر میکنی عجب زوری داره اما این توهم فقط تا وقتیه که سربالایی نرفته باشی . من خودم پشت همه این ماشین ها نشستم . کولر ef7 رو که میزنی این موتور مثلا 114 اسبی میشه پراید . میدونی چرا ؟ چون تو 114 رو دیدی اما دقت نکردی که تو دور 6500 هست !! خراب هم که بشه دیگه کارش تمومه درست بشو نیست . آره xu7 قدیمیه اما ef7 فقط اسمش موتوره
گزارش
پاسخ دادن
18:26  1395/01/10

e-m
0

سلام بر همگی .من میخوام دنا بخرم ولی خیلی دو دلم می ترسم بد از اب در بیاد لطفا راهنمایی کنین{ دنا سوارا جواب بدن} یه کم توضیح بدین ممنون میشم *
12:46  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
آرش
3

با درود
دنا از لحاظ ظاهری شاید بهتراز ال۹۰باشه ولی از لحاظ سیستم ترمز و مخصوصا موتوری بهتراز ال۹۰ و مخصوصا پارس تندر نیس. تایید صحبتهای من نمایندگیها و مکانیکها هستن. مصرف واقعا کم سوخت همراه با شتاب خوب نسبت به ماشین های زیر ۵۰ میلیون، به همراه ترمز واقعا عالی.
درآخرم امیدوارم هرکی هرماشینی داره براش خوش رکاب باشه و ازش لذت ببره چون لذت بردن از رانندگی با ماشین شرطه که اونم دست خودمونه و از دست شرکتهای دزد ایران خودرو و سایپا دررفته
09:59  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
Amir
0

حالا بر عکس شما، من فنی ماشینو اصلا نمیدونم ولی از نظر ظاهری به هیچ وجه این ماشینو قشنگ نمیبینم.
گزارش
پاسخ دادن
12:40  1395/01/10

سام
5

آخه تو که پشت دنا نشستی چرا حرف میزنی....... 4 چرخ دنا 4 دیسک و بهترین ترمز و هندلینگ رو تو خودروهای ایرانی داره اونموقع تو اومدی ترمز ال نود رو بهتر میدونی و حتی از پارس هم مایه یزاری که تاییدت کنن؟؟؟؟زشته به خدا کسی که تاحالا دستش به فرمون دنا نخورده میاد اینجا اظهار وجود میکنه. آخه مکعب پیکان پلاس کجا و دنا با اون همه آپشن کجا.
چندروز پیش با 140 تا سرعت تو اتوبان یه خودرو انحراف به چپ اومد جلوم اگه هر ترمزی جز تر مز دنا بود فاتحم خونده بود. یه لنت دنا میرزه به کل ال90وپارس
برین اینجا پیج دنا سواران هست نه حسرت خوران دنا
مدیونی اون دنیااگه چاپ نکنی
گزارش
پاسخ دادن
15:42  1395/01/10

توحیدی
2

متاسفانه واقعیت اینه که موتور ef7 مفتش هم گرونه . موتوریه که مشکلی که پیدا کرد واقعا دیگه درست بشو نیست چون هم طراحیش کلی مشکل داره هم بی کیفیته
09:01  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
نکته دان
1

بخشی از مزایای این ایم مدل موتور و دنا رو براتون میگم تا دیگه حرفی واسه گفتن نمونه

1- بی صدا بودن اطاق خودرو که نسبت به خودروهای هم طراز خویش واقعا حرف اول را میزند.

2- صندلی های اسپرت راننده و سرنشین

3- فرمان پذیری واقعا نرم و مناسب

3- کم مصرف بودن سوخت این خودرو که واقعا تفاوت محسوسی نسبت به خودروهای مثل پارس که با موتور XU7 یا (همان موتور پژویی ها) دارد.

4-حجم زیاد باک بنزین با گنجایش 70 لیتر که برای مسافرت مزبت خوبی است.

5- اطاق محکم و سنگین و ایمنی و پایداری آن مناسب می باشد.

6- از نظر زیبایی نیز خودروی در سطح خوبی می باشد.

7- قدرت خوب موتور آن
دیگه خصوصیات اختصاصی دنا مثل کروز و صندلی برقی و و و و و رو نخواستم برات لیست کنم
گزارش
پاسخ دادن
14:08  1395/01/10

محمد
0

منکه دنا دارم واقعا صداش خیلی زیاده مخصوصا تو دور موتور 3000 به بالا دیگه آزار دهنه هس آخه بهش گاز ندی راه نمیره سه روز پیش خانوادگی رفته بودیم مسافرت که وسط جاده چالوس موتور جوش کرد خلاصه با اون صدا کلا اعصابمو بهم ریخت الان گذاشتم نمایشگاه میخوام sd206 با ال نود بخرم .
گزارش
پاسخ دادن
15:52  1395/01/10

bahram
2

سلام و ادب
دنا ماشین قشنگیه ولی..
واقعا یک سانروف برقی کم داره و اینکه اون آنتن سقفش رو اعصابه
در حال حاضر بیشتر مردم به زیبایی خودرو اهمیت میدن تا کیفیت و همین دلیل این شده همه سمت ماشین های چینی برن چون با استاندارد های جهانی پیش میرن .
با تشکر
08:58  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
ابوالفضل
1

قیافش اخمو طراحی شده خودروی شادی نیست
08:47  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
رضاآذری
0

سلام به دوستان موافق ومخالف میخوام باطری ماشینم روعوض کنم واتمی بندازم باولتاژ70یا74 کسی تجربه ای داره راهنمایی کنه باطری خودش66 آمپر وآبی هستش
01:45  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
S5
0

بله
گزارش
پاسخ دادن
12:21  1400/09/22

محمد j4
0

شما تحویل مرداد بودید دوست عزیز؟؟
شما زنگ میزنید چی میگن؟؟
از جایی پیگیری کردید؟؟
خبر موثق دارید ؟؟
گزارش
پاسخ دادن
15:35  1400/09/22

محمد j4
0

شما تحویل مرداد بودید دوست عزیز؟؟
شما زنگ میزنید چی میگن؟؟
از جایی پیگیری کردید؟؟
خبر موثق دارید ؟؟
گزارش
پاسخ دادن
15:00  1400/09/22

داریوش j4
0

قیمت پیگیری وضعیت خودرو قطع شده سایر قسمت ها فعال هستش .
گزارش
پاسخ دادن
15:49  1400/09/22

esi
1

سلام داداش آذری گلم، ببین داداش بستگی به این داره که تو میخوای سیستم حرفه ای بندازی رو ماشینت یا نه، اگه میخوای بندازی 74 بگیر حتما که به سیستم برقی ماشین فشار نیاد ، اگرم سیستمی که میخوای بندازی در حد یه جفت 718 و یه آمپلی و یه جفت لامپ زنون هستش ، همون اندازه کفایت میکنه و نیازی به 74 نیست
گزارش
پاسخ دادن
02:23  1395/01/10

Amir
1

من جوانهایی را که مرتبا از این شاخه به شاخه دیگری میپرند و زود به زود ماشین عوض میکنند را درک میکنم.
ولی عده بسیار زیادی هم هستند که قبل از خرید ماشین مطالعه کاملی کرده و پس از آن هم نگران افت قیمتهای ساخته و پرداخته دلال های بازار نیستند.
01:42  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
علی دنا سوار
8

واقعا نهایت تشکر رو دارم از محمد ای اف و افرادی که در مقابل این تخریب چی ها وایستادند.
افرادی که دنا رو با ماشین چینی یا بقیه ماشین های ایرانی مقایسه می کنند دیگر چیزی نباید بهشون گفت چون بنده خدا ها از هر لحاظ کم بود دارند.
منظورم از کمبود رو فقط دنا سوارا می فهمند.ماشین ایرانی شرف داره به بهترین چینی.
00:05  1395/01/10
گزارش
پاسخ دادن
احمد
1

سلام دوستان قبلا بگم من دنا ندارم سمند دارم ولی قصد خرید دنا داشتم جدی که تحقیق کردم پسر عمه ام یکی داشت همین یه ماه پیش باهزار زحمت ردش کرد برای چینی ثبت نام کرد خدا وکیلی جدی میگم خودتونو بدبخت نکنید
گزارش
پاسخ دادن
11:35  1395/01/10

سامان
4

ماشینمو که پارس سال بود فروختم قراره فردا یه دنا 94 بگیرم خیلی از دنا خوشم میاد خصوصا کشش و قدرت خوب موتورش و ایمنی و آپشنهای جالبش زیبایی و باکلاس بودنش
23:17  1395/01/09
گزارش
پاسخ دادن

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : بنظرم خیلی واضح دارید با بیان این صحبت ها بقیه رو تحریک می کنید. با اطمینان میگم شما دشمن در لباس دوست هستید و منشا نارضایتی را شما دارید ایجاد می کنید
X5اردیبهشت : سلام ایکس پنج24 اردیبهشت 45 روز از تحویل سیستمی شرکت گذشته باید 7/22 تحویل میدادن الان 45 روزه از این تاریخ گذشته هنوز تو مرحله تکمیل وجه مونده خدا لعنتشون کنه
محمد j4 : سلام کسی هست اینجا جریمه تاخیر گرفته باشه اگه هست متن شکایت که فرستادید ارسال کنید
محمد : سلام من ۲ آبان تکمیل وجه کردم اما هنوز خبری نیست کسی خبر نداره تا کی فاکتورکردن خدا لعنت کن سهند که می گفتن سر وقت می دهن پس چی شدمردم را واقعا سرکار گداشتن
ایکس ۵ : داداش هنوز جا داره. من که ۸۰ روزه تو تاخیرم. ثبت نامی ۲۴ اردیبهشت تحویل ۹۰ روزه
طاها : سلام دوست عزیز .اول که رنگ سلیقه ای هست دوم اکثر ماشینا سفید قشنگ تره ولی تو بازار اکثرا تارا را سفید نمی پسندم البته گفتم کاملا شخصی .وخیلی ها هم فقط سفید را دوست دارن وخدایی نکرده توهین نباشه به سلیقه ها .نظرم فقط بازاری هست جهت راهنمایی
عجل الولیک : بارپروردگارا به حق یوم الله و به حق شب های لیالی پربرکتی تو را قسم می‌دهیم ماشین های این مردم عزیز و خدادوست را شاسی و تحویل فرما بارپروردگارا تو را قسم می‌دهیم لطف و عنایت و نعمات خود را از ما انسانهای شریف دریغ مدار باشد که از نیکوکاران و نیکوسرشتان باشیم الاهی امین یا رب العالمین صدق الله العلی العظیم
عزیز ویسی : سلام ،منم مثل شما در نمایندگی ایلام ثبت نام اردیبهشت ماه انجام دادم همه مدارک تحویل گرفتم ،پلاک هم شده ولی خبری از ماشین نیست ،j7
احمدوند t8 شهرری : اخرین تحویلی t8 کی بوده؟ کسی از اردیبهشتی ها تحویل گرفته ؟ من خرداد ثبت نام کردم امروز سندش اومد
علی : سلام فروش فوری تحویل ۱۳مهر هیچ خبری از فاکتور نیست!بالای صدبار امروز سایت رو چک کردم!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیگو 8 : 17مردادیا17شهریور
رانا 29مهر : بنظرم انقد زنگ بزنیم استاندارد تا مجبور شن عین راهور اطلاعیه بدن
ابوذر آریزو5FL : هیشکی جوابمو نمیده؟؟چند روز توی اداره تحویل باید منتظر بمونم؟؟
تیگو8 ie : سلام دوستان اخرین پیام من می باشد،ماشین رو قراره فردا تحویل بگیرم تاریخ سیستمی 17 مرداد بود بعد از 113 روز تاخیر قراره تحویل بگیرم. ان شا ء الله همگی بدون اذیت شدن و حفظ کرامت و شان ایرنی خودرو تحویل بگیرند.
مهدی.دنا 5 دنده : خبر مرگشون گرون کردن دیگ چ بهانه ای دارن برا فاکتور نکردن
تیگو 8پرومکس : مدارک و پلاکتون کی اومده
محمدحسین : حساب رو خالی نکن برداشت میشه
چند نقطه : خب به سلامتی مبارک باشه. شماره پذیرشارو که نگاه کردم مثل اینکه روزی حداقل 600 تایی داره فاکتور میشه. اگه بیشتر نباشه. چون همه شماره پذیرش نمی‌ذارن. اوضاع بدک نیست خوبه.
207 : اگه به منه که این 207 نهایت 500 ارزش داره اما بازار آزاد چیز دیگه ای میگه شما افزایش قیمت دنا پلاس توربو رو ببین و با قیمت بازار آزاد همین چند روزش مقایسه کن هرچند چون هنوز خیلی ها سردر گم ان و پول لازم و مدتها بازار رکود بوده الان207 اتومات به همون قیمت 1050 هم پیدا میشه بخری اما مطمین باشید شب عید دیگه این قیمتها خاطره ان. بماند به یادگار
رادوین : همین نوادگان حضرت علی مجبورت کردن واسه یه لگن بیای توی این گروهها از ایرانی ها حرف بزن نه خارخیا