امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)9.76
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7.88
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسکی پره ای خنک شونده
ترمز عقبدیسک
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)455.8
عرض (سانتی‎‏متر)194.4
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146.0
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
گشتاور155
بلوتوثدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
جی‏‎پی‏‎اس (GPS)دارد
کنترل آب و هوای اتوماتیکدارد
کنترل صدا روی فرماندارد
کروز کنترلدارد
سیستم دسترسی بدون کلیددارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
کمربند پیش کشندهدارد
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی36 ماه یا 60000 کیلومتر
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

168363 نظر

پدرام
8

ایران خودرو به علت عدم وجود مشتری ماشین پارس . فروش فوری را از سی روز به بیست روز کاهش داد . این در حالی هست که این بخش نامه از اول تیر اجرایی شده و تا ساعت ده و نیم روز اول هیچ مشتری برای پژو ثبت نام نکرده است .
11:07  1395/04/01
گزارش
پاسخ دادن
رضا22
0

دوستان راننده تاکسی های سمند ef7 خیلی مایه دارن چون همش تاکسی هاشون یا خوابیده تو پارکینگ یا اصلا باهاشون کار نمیکنن .من فقط تعجب میکنم اینها چجوری خرجشونو در می آرن . واقعا؟؟؟؟؟؟؟
بدبختا ای پژو 405 اینها هرروز 1000 کیلومتر کارمیکنن بعد میگن موتور ماشیناشون اصلا خرای شدنی نیست تضمین دادن تا 35 سال خیالت راحت . میدونین چرا چون xu7 دیگه بابا . دوستان شماها این مطالب رو باور میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
10:56  1395/04/01
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
0

دوستان من یه بار نظرات رو میخوندم یکی از دوستان گفته بود وقتی قسمت اطلاعات رو روی ال سی دی میزنی میزان مصرف سوخت رو میده ولی امتحان کردم چیز خاصی اون قسمت نیست
فقط وقتی اطلاعات رو میزنی یه شماره وین میاد رو صفحه
دوستان دنا سوار راهنمایی کنید ممنون میشم
10:28  1395/04/01
گزارش
پاسخ دادن
حامد
0

موتور جدید باید اولا کیفیت خوبی داشته باشه دوما حجم کافی مطابق بدنه داشته باشه که ef7 نه کیفیت داره و نه حجم کافی . بی دلیل نیست که تبدیل به بدنام ترین و بد فروش ترین موتور داخلی شده
10:22  1395/04/01
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

کدوم پارکینگ آقای نقطه یه چیزی بلدین همین رو هی مرتب تکرار میکنین (پارکینگ) یعنی هرچی ef7 همشون تو پارکینگ خوابیدن وهرچی پژو 405 پارس 206 همه از صبح تا شب در حال حرکت تو خیابون . دوستان شما بگید میشه همچین چیزی ؟
دوستان می بینید که این گروه واقعا قصد تخریب موتور ef7 رو دارن حالا به هرنحوی که شده
09:40  1395/04/01
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

طرف 6 ساله سمند ef7 داره بعد میان اینجا میگن این ماشین موتورش شش ماه بیشتر کارنمیکنه .عجب ؟؟؟؟؟؟؟؟
زیاد حرف مفت تواین تاپیک زده میشه دوستان به این حرفها توجه نکنید موتور ای اف سون حالا حالاها خراب بشو نیست و اگرهم خراب بشه کاملا قابل تعمیره و هیچ مشکلی نیست . من از 5 تا مکانیک باسواد از نظر مکانیکی سوال کردم .هیچ موتوری نیست که توی دنیا نشه تعمیرش کرد فقط مکانیک خودش رو میخواد .
08:09  1395/04/01
گزارش
پاسخ دادن
شهرام
0

در پاسخ نوید جان
من مسلمونم و هیچ چیزی رو بدون دلیل نمیگم
مدارکش تو سایت ها هم موجوده
الان هم در سایپا فرآیند جایگزینی داره اجرا میشه
تا سال آینده پراید از سبد فروش حذف میشه تا تولید تیبا گسترش پیدا کنه
معرفی ساینا هم به همین دلیل بود
شورای رقابت این برنامه رو برای خودروساز ها ریخته و الان فقط خبر پراید تایید شده
و البته خبر حذف پژو هم تایید شده و تو سایت های خودرویی هم هست و در مرحله اول شماره گذاری خودروهای گاز سوز با موتور xu7 و پراید گازسوز ممنوع شده و دلایل زیست محیطی بهانه شده
در مرحله بعد سمند موتور ملی ارزانترین خودروی ایرانخودرو خواهد شد و برای افزایش ظرفیت سبد خرید و رقابت با محصولات چینی قیمت ها به تناسب تنظیم میشه و با ورود دنا توربو قیمت دنای معمولی پایین میاد تا تناسب برقرار بشه
البته اوایل با قیمت بالا عرضه میشه که توصیه میکنم کمی دست نگه دارید و دنا توربو نخرید تا قیمت به تعادل برسه
برای اطلاعات دقیق اخبار چند ماه قبل تا 30 تیر رو بررسی کنید که مدارک موجود هست
01:22  1395/04/01
گزارش
پاسخ دادن
Amin
0

سلام
واقعا با نظرات و اطلاعات دوستانی که اینجانب ادم گیج میشه،چن وقته قصد خرید ماشین کردم و و طی تحقیقاتم به این سایت رسیدم که دیدم از نظر اینکه نظرات کاربران رو بزاره سایت اپدیتیه و شروع کردم به خوندن نظرات من بین دنا و برلیانس h330اتوماتیک و تندر اتوماتیک موندم و با خوندن نظرات دوستان کاری که حل نشده هیچ بدتر دودل شدم که چی بخرم یه سری میگن دنا اصلا خوب نیست یه سری میگن محشره یه سری از ال نود بد میگن یه سری میان ماشین چینی رو میکوبن در صورتی که خیلیاشون اصن تجربه رانندگی با این ماشین ها رو نداشتن،من درخواست از دوستانی که دنا دارن اینه که نظرشونو راجع به ماشین بگن از نظر کیفیت ساخت و کشش موتور،مصرف و مشکلات برقی که ایا حل شده یا نه؟ممنون میشم نظراتتون رو بگین البته میذونم که ماشین های تولید داخل متاسفانه به شانس بستگی دارن ولی خب نظر شما دنا سواران عزیز چیه و در کل دوستان بین سه تا ماشین دناو برلیانس h330اتوماتیک و تندر اتوماتیک کودوم رو انتخاب میکنین؟
23:33  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
امین
0

من 2ماهه دنا گرفتم تو دور موتور 3500 تا4000صدای هوهوی زیاد میاد تواتاق کاتالیست ومنبع وسط ودسته موتور هم عوض کردم فایده نداشت لطفا راهنماییم کنید ممنون
22:16  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
سامان
0

بله برای من ثبت نام نقدی وفوری بود که یه هفته تأخیر داشت،برای شماهم ان شاله اواخر تیر یا اول مرداد فاکتور میشه،البته من چندین دفعه پیگیری کردم وبا ایران خودرو تماس داشتم وبرام پرونده تأخیرباز کرده بودند،شماهم همین کاروکنید واز روز موعدش با ایران خودرو تماس داشته باشید،ان شاله به سلامتی تحویل بگیرید.
22:01  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
حامد
6

یه ماشین دنا مربوط به شرکتمون هست 105 هزار کیلومتر کارکرده واخ هم نگفته لطفا بحرفهای مزخرف توجه نکنید
21:18  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
سامان
2

باسلام به دوستان خوش سلیقه دناسوارم، الان رفتم توسایت دیدم که دنای ماهم فاکتور شد ،ثبت نام بیست وپنج اردیبهشت بودم وقراربود بیست وچهرم خرداد تحویل بشه وبا یک هفته تأخیر اروزفاکتورشده،احتمالا تادوروز دیگه تحویلم بشه چون تهران هستم،برامن رنگش مشکیه.ماشینوکه تحویل گرفتم باز بهتون میگم چطور هست،خداکنه برامنم خوب دربیاد.
19:31  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
آروین
0

سلام،فروش فوری بود مال شما؟؟؟چرا دیر فاکتور میشه؟؟؟من ثبت نامم ۲۳ خرداد .کی فاکتور میشه بنظرتون.فروش فوری هست
گزارش
پاسخ دادن
20:24  1395/03/31

كامبيز
0

سلام ، من ١٠ ارديبهشت ثبت نام كردم ، تحويل ٣٠ روزه . اما تاكنون هنوز فاكتور نشده .
رنگ: قهوه اي روشن .
مملكت داريم .
گزارش
پاسخ دادن
21:30  1395/03/31

امیر
0

من 21 اردیبهشت ثبت نام کردم مشکی 45 روزه ولی تا الان تو ثبت چک مونده!
تا فاکتور بشه ...
گزارش
پاسخ دادن
23:01  1395/03/31

اشکان
0

آقا امیر ما هم 18 اردیبهشت تحویل 45 روزه رنگ سفید هنوز ثبت چک
گزارش
پاسخ دادن
01:39  1395/04/01

مهدی
0

منم 5 اردیبهشت ثبت نام کردم..آبی کبود...6 خرداد تحویل گرفتم..تحویل 30 روزه..راضیم ازش
گزارش
پاسخ دادن
04:01  1395/04/01

کاربر: سامان
1

سلام داداش ماهم 5 اردیبهشت ثبت نام کردیم رنگ قهوای ولی هنوز فاکتور نشده لطفا هروقت فاکتور شد یه اطلاع بده
گزارش
پاسخ دادن
22:23  1395/03/31

سهیل
1

ef7 یه تسمه تایم پاره کنی باید کل حقوق دو ماه رو بدی تا جمعش کنی
در خوشبینانه ترین حالت یه میلیون و در بدترین حالت 2.5 میلیون خرج داره
یاد پراید های قدیم بخیر وقتی تسمه پاره میشد یه تکنولوژی باحال داشت که موتور اصلا آسیب نمیدید و با 40 تومن و یه صلوات درست میشد
17:45  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
آوا s5
0

سلام،تاریخ ثبت نامتون کی بود؟کدوم شهر
گزارش
پاسخ دادن
17:35  1402/09/27

اطلاعت کامل
0

لطف کنید زمان ثبت نام و فاکتور پلاک و موعد تحویل و شهرتون بگید
گزارش
پاسخ دادن
17:39  1402/09/27

ef7
1

ای اف سون اگر سرسیلندرش باز بشه دیگه موتور نميشه . هر کاری اش کنی موتور بشو نیست مگر اینکه بری یک موتور تو بخری بذاری جاش . سرسیلندر ef7 اگر باز شد هم دیگه دایم دماش میکشه بالا و هم سر و صداش زیاد میشه چون سوپاپ هاش دیگه تنظیم بشو نیست اگر هم کف تراشی کنی دیگه حوری ناک میزنه که موتور شش ماه هم دوام نمياره . این موتور یک بار مصرفه و فقط تا وقتی خوبه که خرابی پیدا نکنه
گزارش
پاسخ دادن
19:35  1395/03/31

بنده خدا
8

یعنی تعمیر و جمع کردن ef7 از مونتاژ اولیه موتور در کارخانه سخت تره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این حرفها رو به هر کی بگی از خنده میترکه
دروغ و لاف زدن هم حدی داره دیگه
واقعا نمیدونم ef7 با شماها چیکار کرده که باهاش پدر کشتگی دارید و دشمن خونی شماها شده
گزارش
پاسخ دادن
20:33  1395/03/31

هادی
0

نه سخت تر نیست ولی تعمیر کردن با از نو ساختن فرق داره . مثل گیربکس که وقتی بازش کرد تعمیرکار دیگه صدا میافته و مثل روز اول نميشه . EF7 عملا قابل تعمیر نیست و مثل روز اولش نميشه
گزارش
پاسخ دادن
20:40  1395/03/31

بنده خدا
4

هادی یعنی الان هر کی ef7 داره باید چیکارکنه؟
خودش دار بزنه خودش رو آتیش بزنه ماشینش رو 10 ملیون زیر قبمت بفروشه
یا لازم نیست کاری بکنه
ماشینش رو نگهداره و باهاش حال کنه
بنظرت صاحبان ef7 چیکار باید بکنند؟
البته مکانیک اگه مکانیک باشه میتونه تعمیر کنه بدون مشکل
گزارش
پاسخ دادن
21:07  1395/03/31

شهرام
2

از یکی از دوستام که تو ایرانخودرو کار میکرد پرسیدم که اگر دنای جدید بیاد وضعیت چی میشه
دوستم گفت که قیمت دنای قدیمی 40 میلیون میشه و قیمت دنای جدید 47 میلیون میشه
میگفت به احتمال قوی سورن هم جایگزین سمند موتور ملی میشه
میگفت این کار ها در راستای حذف محصولات جدید و نوسازی پلتفرم انجام میشه
در سایپا هم همین اتفاق قراره بیفته و تیبا جایگزین پراید میشه و ساینا جای تیبا رو میگیره
سایپا هم قراره پلتفرم یه موتور 16 سوپاپ جدید رو برای خانواده x200 ارائه کنه
این کار ها به احتمال قوی تا آخر همین سال اتفاق میفته چون هم فشار بازار و هم فشار شورای رقابت خودروسازان رو مجبور به تجدید نظر کرده
قرار هست کاری کنن تا مردم هر چهار سال یک بار ماشینشونو عوض کنن و ماشین های با عمر بالای 8 سال فرسوده اعلام بشن
البته باید قدرت خرید رو هم بالا ببرن
17:39  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
شهرام
0

ببخشید نگارش اشتباه شد
منظور حذف محصولات قدیمی بود
گزارش
پاسخ دادن
17:48  1395/03/31

نوید
5

این خبرصحت داره یاروی احتمال یا گمراه کردن مردمه؟ماه رمضونو ،خواهشا از خدابترسید ودروغ وشایعه تحویل مردم ندید،والا ماهم یکی از دوسامون تو ایران خودرو حرف شمارو تأییدنمیکنه،میگه اصلا هنوز سر قیمت جدید به عددی نرسیدن وهنوز سر تولید دنای جدید هم سنگ اندازی شده ومجوز تولید انبوه رو نگرفتن،پس شماچطور قیمتترو نوشتی تازه اگه ایران خودرو بخواد قیمتو پایین بیاره وقراربه ضررش بشه کیفیت قطعات رو پایین میاره که ضررش جبران شه،ودنای جدید هم با وجود داشتن توربو وسانروف واتومات قیمتش خیلی بیشتر ازاین چیزیه که شما میفرمایید،همین الان خودایران خودرو داره ال نوداتوماتشوده تمن بیشتراز دستیش میده پس چطور امکان داره توربو وسانروف واتومات همه باهم به اضافه طراحی خط کنارش وچراغاش روهم رفته هفت تمن بشه؟!!!
گزارش
پاسخ دادن
19:12  1395/03/31

مهدوی
9

سلام
بلاخره بعد از 40روز امروز دنا فاکتور شد.
لطفا راهنمایی کنید بعد چند روز به شهرستان میرسه؟

دوستانی که سوال کردن ثبت نام وتحویل چطوری بوده
ثبت نام بهمن 94 تکمیل وجه21 اردیبهشت فاکتور 31 خرداد تحویل هنوز نامشخص رنگ سفید
16:54  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
S3 مشکی
0

سلام ۲۰ مهر ثبت نام کردم نهم اذر ماه فاکتور شد و شنبه هم کارت ماشین برام ارسال شد
گزارش
پاسخ دادن
11:02  1402/09/27

آریان
2

از تاریخ فاکتور یک هفته بعدش میرسه نمایندگی مبارکتون باشه داداش
من شهرستانم رنگش سفیده
گزارش
پاسخ دادن
01:38  1395/04/01

مهدوی
11

از راهنمایی شما متشکرم
گزارش
پاسخ دادن
19:04  1395/04/01

محمد
4

من گفتم نباید درباره ی ماشین بحث کرد اما وقتی نظرات بعضی ازدوستان xu7سواررومیبینم تنها چیزی که به ذهنم میرسه اینه که بگم این تراکتور روجمع کنید تاصداش کرتون نکنه .ومیخوام ثابت کنم که آقارضا اطلاعات کافی رونداره .این موتور فقط روی سمند وسورن ودنانصب میشه واکثرسمنداامروزه ef7هستند البته به جز تاکسی های دوره ی هخامنشی وشما هم تبلیغ موتور 500سال پیش رونکن که حالا فقط ایرانخودرو بهش لطف کرده ومتاسفانه هنوز داره تولید میکنه وباعث میشه کوش مردم به دلیل صدا مشکل پیدا کنه واگ بخواد حرفاتون اینجوری باشه منم یه پورشه پانامرادارم که امدادخودرو میترسه بیادپیشش چون سردوروز خرابه ودرست هم نمیشه
16:49  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
ارش
2

EF7 اگر موتور بود خودش جای خودش رو باز میکرد . مثل تندر که چون ماشین خوبی بود خودش جایگاه خودش رو پیدا کرد اما EF7 نه تنها جایگاهی کسب نکرد بلکه بدنام و بد فروش شد چون واقعا نه از نظر کشش و نه از نظر طراحی و کیفیت هیچ حرفی برای گفتن نداره
گزارش
پاسخ دادن
19:19  1395/03/31

ریاحی
5

به نظرم هر دو طرف درسته گفته هاشون در مورد قدرت موتورها تا حدودی چون دیدشون فرق داره . منم دیدم موتور کوچیک که 16 سوپاپ هست خیلی زود شتاب می گیره و دور می گیره چون خوب نفس می کشه و دور بالا میره . اما دیدم همین موتورها واسه سربالایی ها کم میارن چون اونجا دیگه سوپاپ مطرح نیست اونجا موتور باید زور بزنه و به قول دوستان گشتاور تولید کنه پس اونجا موتور بزرگ تر که cc بیشتر داره قوی تره . من اینو برای tu5 و موتور ریو و ای اف سون دیدم اینا واقعا برای مسیر کفی شتاب خیلی خیلی بهتر از موتور پژو 1800 دارن اما وقتی سربالایی می رسن خیلی بیشتر افت می کنن و اون جا موتور پژو 1800 بهتر راه می ره یه جوری فرقش مثل فرق دونده و کشتی گیر هست دونده تیز و چابکه اما زورش کمه اما کشتی گیر چون ماهیچه بزرگتر داره زورش بیشتره واسه جایی که نیاز به زور باشه بهتره حالا اگر هم شتاب و تیز بودن تو کفی میخای هم قدرت سربالایی موتور خوبه که cc بالا باشه 16 سوپاپ هم باشه عین زانتیا و ماکسیما که مثل موشک هستن تو کفی تو سربالایی هم قدرتشون عجیب زیاده .
16:20  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
رضا22
6

جهت اطلاع آقای علی : وقتی شما به امداد خودرو زنگ میزنی نزدیک ترین ماشین امداد خودرو به محل رو میفرستن . بله نه اینکه مثلا شما تو جاده قزوین هستی بعد از تهران برات امداد خودرو بفرستن .
برید یخورده اطلاعات و آکاهیتونو ببرید بالا بجای اینکه بااسمهای علی ، کیانی ، رضا ، حامد واردبشید . سوادتونو ببرید بالا
14:52  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

رضا 22 تو هیچ وقت بیدار نخواهی شد چون خودت رو به خواب زدی . برو به کیلومتر کارکرد این ماشین های امداد خودرو نگاه کن ببین تا 900 هزار تا هم دارن . تو وقتی چیزی رو ندیدی در موردش نظر نده . برو خودت نگاه کن . هیچ موتور ef7 به عمرش کیلومتر 900 هزار رو نخواهد دید هیچ وقت چون خیلی زودتر ازش هیچی نمونده
گزارش
پاسخ دادن
15:05  1395/03/31

رضا22
5

ببین برو خودتی این جواب من نشد این جوابها به درد خودت میخوره
من فقط سه تا رفیق امداد خودرویی دارم که یکیش بچه محلمونه برو علی جون برو آمارت خیلی غلطه برو اصلاحش کن تا آبروریزی نشده
گزارش
پاسخ دادن
15:12  1395/03/31

علی
3

رضا22 نیازی نیست تو چیزی رو قبول کنی چون کسی اصلا قصد نداره تو رو قانع کنه . تو توی ذهن خودت قبلا نتیجه گیری کردی و هیچ هدفی جز توجیه کردن خودت رو نداری . این حرفها برای کسی که اهل تحقیق باشه خودش یک تلنگر هست . همه چشم دارن و اطرافشون رو می بینند . چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است . همه چشم دارند و خودشون میبینند که تمام سمند و 405 هایی که برای کار سخت و شرایط سخت انتخاب میشن موتور xu7 دارن . لازم نیست تو باور کنی . هر کسی بخواد نتیجه گیری منطقی بکنه خودش میتونه بره و نگاه کنه و نتیجه گیری کنه
گزارش
پاسخ دادن
15:28  1395/03/31

امیر
5

آخه کیانی پسرخوب تو چیکاره این xu7 هستی یطوری ازش تعریف میکنی که انگار ما تاحالا سوار تاکسی نشدیم . یه آمار بگیر ببین چند درصد از پژو xu7 راضی هستن . بابا همه دارن مینالن صدای همشون در اومده .چی داری واسه خودت میگی ؟
14:47  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
کیانی
0

راننده ها همیشه مینالن از هر چیزی اما خودت قضاوت کن الان 10 ساله تقریبا ef7 اومده مثلا پایه گازسوز هم هست مثلا مصرفش هم کمتره . ef7‌ اگر موتور قابلی بود خوب جای xu7 پر مصرف رو میگرفت . خودت هم میدونی برای راننده مصرف خیلی خیلی مهمه . به نظرت اگر ef7 موتور قابل اعتمادی بود خود راننده ها عقلشون نمی رسید که برن بخرن ؟ اما نمیخرن چون دیدن که هم افت کولرش خیلی زیاده هم کشش خوب نداره و همش باید دنده معکوس بدی و دور موتور بالا ببری تا راه بره و شتاب اولیه اش کمه و هم تعمیرش خیلی سخته و قطعاتش کمیابه و گرونه . من اصلا تعصبی ندارم چون نه xu7 دارم نه ef7 اما واقعیت رو می بینم نمیتونم خودم رو گول بزنم . هر جا نگاه کنی واسه کار کشیدن و تاکسی و امداد خودرو از xu7 استفاده میکنن . دیگه چشم که داریم و داریم می بینیم که همه xu7 هستن
گزارش
پاسخ دادن
15:00  1395/03/31

منصور
2

ده سالو از کجات دراوردی؟.......
گزارش
پاسخ دادن
15:28  1395/03/31

ریاحی
0

اولین مدل هاش از سال 87 همه گیر شد حالا ده سال نه ولی 8 سالی هست که تو بازار اومده
گزارش
پاسخ دادن
16:10  1395/03/31

اشکان
2

سلام دوستانی که این روزا فاکتور شدن بگن کی ثبت کردن
14:33  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
رضا22
8

کیانی تاکسی ، تاکسیه فرقی نداره که ef7 باشه یا xu7 دارن هرجفتشون کارمیکنن .چطور تو خواب تاکسی ای اف سون رو دیدی من تعجب میکنم .یعنی تاکسی ای اف سون خوابیده فقط تاکسی ایکس یو سون داره کار میکنه ؟؟ عجب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با این آمار برو تو اداره آمار بنده خدا رو هوا میبرنت .
13:50  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

تمام تاکسی های سمند و 405 موتور xu7 دارند بالای 99.99 درصدشون موتور xu7 دارن . هر کی هم اشتباه کرده ef7 خریده از هر چی موتور و ماشین بوده پشیمون شده . ef7 اگر موتور بود توی این ده ساله جای xu7 رو میگرفت اما با اینکه مصرفش کمتره اما هیچ راننده ای سمت ef7 نمیره چون هیچ راننده ای دوست نداره با اولین خرابی ماشینش بیافته گوشه تعمیرگاه و نمایندگی
گزارش
پاسخ دادن
14:16  1395/03/31

رضا22
7

این طرز فکر توست که کاملا اشتباه یه آمار بگیر متوجه میشی که اصلا اینجوری که تو میگی نیست . وقتی یه موتوری تازه تولید میشه و موتوری تقریبا جدید هست مردم کم کم بهش اعتماد میکنن و اعتماد مردم رو بدست آوردن کمی سخت میشه ولی در حال حاضر تونسته خودش رو بین مردم پیدا کنه و بهش اعتماد کردن .
گزارش
پاسخ دادن
14:25  1395/03/31

علی
0

داداش ef7 یه ده سالی میشه که اومده وقت کافی داشت که جای xu7 را بگیره اما نتونست چون ارزش نداره چون موتور نیست چون وقتی خرابیش شروع میشی جوری زمین گیر میشه که دیگه درست بشو نیست . دیدن واقعیت ها خیلی سخت نیس کافیه چشمت رو باز کنی و ببینی که همه تاکسی ها و سواری ها موتور xu7 دارن . این ef7 شما این همه سال وقت داشت جای xu7 را بگیره اما نتونست چون اینکاره نبود چون در حد و اندازه یک موتور تجاری نیست اصلا
گزارش
پاسخ دادن
15:02  1395/03/31

رضا22
8

سلام .دوستا رضا میگه حتی امدادخودرو هم حاضرنیست از موتور ef7 استفاده کنه .چون از شرایط سخت میترسن واقعا جای تعجب داره.
من میگم مگه امدادخودرو میخواد چه کار سختی از ماشین بکشه که ترسیده امداد خودرو کارش چیه ؟ اگه ماشینی خراب بشه میر بالای سرش اگه بتونه تعمیرمیکنه و اگه نتونست زنگ میزنه میان ماشین طرف رو بکسل میکنن . همین این چه کار سختی هست که موتور ef7 نمیتونه طاقت بیاره ؟؟؟؟؟؟؟
میدونین دوستان رضا فکرکرده اگه ماشینی خراب بشه خود امدادخودرو میاد ماشین رو بکسل میکنه . بابا مهندس اون کار نیسان نه ماشین سمند یا پژو حالا با هرموتوری میخواد ef7 باشه یا xu7
13:28  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
علی
4

رضا22 تو دیگه کی هستی . میدونی این امداد خودرویی ها روزی چند کیلومتر با این ماشین دوندگی میکنن و چطور باهاش رانندگی میکنن . خودم بارها دیدم چطور با این ماشینا رفتار میکنن . اگر نصف این کار رو از ef7‌بکشی ازش هیچی نمیمونه . رضا 22 تو دنبال یافتن و دیدن واقعیت نیستی تو فقط دنبال توجیه کردن خودت هستی پس بنابراین هر چیزی رو واسش یک توجیهی سرهم میکنی تا دل خودت رو خوش کنی . کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی مثل تو رو که خودش رو به خواب زده هرگز نمیشه بیدار کرد
گزارش
پاسخ دادن
13:59  1395/03/31

رضا22
9

یعنی تو میگی موتور ای اف سون نمیتونه این کارهارو انجام بده بابا پسرخوب برو خدا روزیت رو جای دیگه میده .دست بردار موتور xu7 موتوری نیست که اینهمه شایسته تعریف باشه من هم پرشیا دارم هم دنا پس به من نمیتونی آمار غلط بدی .
گزارش
پاسخ دادن
14:20  1395/03/31

محمد
9

سلام.برای یه مشت آهن لازم نیست بحث کنید چون شما ماشین خودتون رو هم که اینهمه ازش تعریف میکنین خواهید فروخت فقط باید نکاتی را راجع به خودرو به دوستان بگید تاخودشون قضاوت کنند اما من همونطور که گفتم بعداز 30000کیلومتررانندگی نسبت به قیمتش راضی بودم.
13:20  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
احمد
7

به نظرم دنا از نظر ظاهر و بدنه و ایمنی خیلی ماشین خوبیه آیا امکان داره به صورت سفارشی واسم موتور xum نصب کنند یا نه . چون در مورد ef7 زیاد پرس و جو کردم و کمی هم باهاش رانندگی کردم در موردش نظر مثبتی ندارم دنا رو دوست دارم اما با موتورش نمی تونم کنار بیام اگر امکانش باشه به طور سفارشی میخوام واسم xum نصب کنن من مصرف واسم اهمیت نداره میخوام موتور قوی و مطمئن باشه xum رو دیدم رو پارس ازش راضی هستن قدرتش هم خیلی عالیه اما من امنیت و بدنه دنا و داخلش رو بیشتر دوست دارم اگر بشه با xum‌خریدش خیلی خوبه
12:04  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
علی
2

داداش این آپشن های دنا ترفندی هست برای نجات دادن پروژه شکست خورده ef7 که البته همین ترفند هم ناموفق مونده وگرنه اگر دنا موتور بهتری داشت واقعا میتونست فروش خوبی بکنه و ماشین کاملی باشه . ترفند ایرنخودرو برای فروش ef7 این هست که موتورهای رقیبش رو از روی سورن و دنا حذف کرده وگرنه خود شما برو آمار بگیر میبینی که همیشه بدترین فروش مربوط به ماشینی هست که ef7 روش باشه . سورن زمانی که xu7 داشت روی هوا میخریدنش و مثل پارس الان محبوب و پر فروش بود اما از وقتی ef7 زدن روش جوری بد فروش شده که هیچ کی نمیخره . سمند xu7 چندین برابر سمند ef7 آمار فروش داره . خودت برو نگاه کن به آمار متوجه همه چی میشی
گزارش
پاسخ دادن
13:31  1395/03/31

احسان
0

چه روغنی؟؟؟ فرق نمیکنه؟؟
از همه ممنون که راهنمایی کردید
گزارش
پاسخ دادن
15:53  1395/03/31

کاربر: حاجیان
8

من پارس xum داشتم صدای موتور تراکتور میداد ولی از نظر قدرت و شتاب و سرعت عالی بود اما قبل از آن سورن با موتور ef7 داشتم خیلی عالی بود بخاطر همین هم الان پارس elx با موتور xum را فروختم و دنا ثبت نام کردم
گزارش
پاسخ دادن
15:37  1395/03/31

رمضون
1

نخرید بابا نخرید . پولتونو حروم ماشین ایرانی نکنید . ماشین های ایران خودرو آشغال ترین ماشین های ایرانه . وقتی صفحه کلاج رانا رو میزارن رو 206 حالا دیگه خود دانید از ما گفتن بود
10:35  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
رضا22
7

آقای کیانی موتور ef7 پایه گازسوز هست و مثل بنزین کشش و قدرت داره حتی میشه کولر گرفت و افت فشار خیلی خیلی کمی داره ولی با موتور xu7 اصلا اینجوری نیست و افت فشار خیلی زیادی با گاز داره و وقتی با گاز حرکت میکنی تا بخواد راه بیفته جون میکنه .طرف 4 ساله که با موتور ای اف سون داره با گاز کار میکنه و هیچ مشکلی نداشته .
و در ضمن اگه بخوان جلوی xu7 رو بگیرن میتونن این کار رو انجام بدن مثل بقیه کارها که انجام دادن و الان هم تقاضا برای تاکسی ef7خیلی زیاد شده چون موتور پایه گازسوز هستش و اتفاقا از نظر هزینه تعمیرات بمراتب کم خرج تر از xu7 می باشد
10:31  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

ef7 به درد کار نمیخوره . اگر ازش کار بکشی ظرف یک سال باید اندازه یک موتور نو خرجش کنی . وقتی هم خراب شد دیگه مگه درست میشه به این سادگی . تعمیرکار و قطعه اش هم کمیاب و گرونه . اینهمه ساله ef7 اومده اگر موتور کارکردن و کار پس دادن بود باید خیلی سال قبل جای xu7 رو میگرفت اما دقیقا برعکس بوده و همه راننده ها حتی از اسم ef7‌هم فرار میکنن . ef7 موتور کار سخت پس دادن نیست . این کاملا واضحه و تجربه و عمل هم اثباتش کرده
گزارش
پاسخ دادن
12:13  1395/03/31

رضا
0

فقط کافیه به اطرافت نگاه کنی تا متوجه بشی که همه تاکسی ها و سواری های بین شهری موتور xu7 دارن . اگر ef7 موتور بود بعد از 10 سال میتونست جای xu7 پر مصرف تر رو بگیره . اما وقتی هیچ اعتمادی نمیشه به این موتور کرد و همش باید دنده معکوس بدی و دور بالا باهاش رانندگی کنی جوری هزینه بالا میاره که باید هر چی کار کردی بدی عوض هزینه تعمیرات موتور و گیربکس و دسته موتور ef7 . واقعیت رو نمیشه انکار کرد . بعد از گذشت 10 سال از اومدن ef7 این موتور هیچ جایگاهی نه در بین رانندگان تاکسی داره و نه در بازار .
گزارش
پاسخ دادن
12:15  1395/03/31

رضا
0

حتی امداد خودرو هم حاضر نیست از ef7 استفاده کنه چون میدونه موتوری نیست که در شرایط سخت و کار مداوم بشه بهش اطمینان کرد .
گزارش
پاسخ دادن
12:18  1395/03/31

رضا22
6

من واقعا موندم رضا تو این حرفهارو از کجا میزنی میگم طرف چهارساله که داره وداره از گاز استفاده میکنه بعد تو میگی اگه ازش کاربکشی خراب میشه . اصلا میئونی داری چی میگی؟ کارکشیدن یعنی چی ؟ یعنی چهار سال مدت کمیه؟موتور xu7 طرف یکساله خریده به ترتر افتاده
گزارش
پاسخ دادن
12:50  1395/03/31

رضا22
6

اتفاقا تو باید به درو اطرافت نگاه کنی تا ببینی چقدر زیادشده رضا چشمات رو رو واقعیت نبند ، چشمات رو بازکن ببین چقدر زیادشده
گزارش
پاسخ دادن
12:53  1395/03/31

علی
0

چهار سال ماشین خوابید زیر پارکینگ که نشد کار کشیدن . 405 و سمندهای تاکسی بین شهری روزی 400 یا 500 کیلومتر توی جاده راه میرن با مسافر کامل و روغن ارزون و کولر روشن و سوخت گاز . اگر ef7 اینطور کار کنه که شش ماه هم دوام نمیاره
گزارش
پاسخ دادن
13:33  1395/03/31

موسوی
5

سلام به دوستان دنا سوار
امروز به امید حق ثبت نام کردم...
انشالله اونجوری که دوستانه دنا سوار، تعریف میکردن باشه!!!
01:38  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
مهران
9

مطمن باش ماشین خوبی هست
گزارش
پاسخ دادن
12:42  1395/03/31

Nima
2

سلام خدمت دناسواران عزیز
من فردا میرم برای تحویل گرفتن دنا میخواستم بدونم چ چیزهایی رو باید بهم تحویل بدن یا بهتر بگم چ چیزهایی روی ماشین هست که هنگام تحویل حواسم بهشون باشه؟
00:55  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
احسان
0

دوستانی که دنا دارن لطفا راهنمایی کنن
یه هفته هست تحویل گرفتم از دیسک های عقب بعضی وقت ها صدای زیر میاد به ( شبیه ساییدگی) به نظرتون طبیعیه واسه اوایل و درست میشه یا ببرم نمایندگی؟؟؟
00:03  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
علیخانی
0

عادیه فقط یکم روغن کاری کن لنتشو
گزارش
پاسخ دادن
09:53  1395/03/31

چمران
1

مال منم دقیقا همین طور بود مخصوصا وقتی دنده عقب میگیرفتم
الان که کارکردم شده 10 هزار تا از بین رفت خودش نمایندگی هم ببری میگن تا 10 هزار تا صب کن از بین میره
گزارش
پاسخ دادن
11:57  1395/03/31

چمران
3

من 35 تا با دنا رانندگی کردم توی همه شرایط باهاش مسافرت رفتم
و تجربه شخصی رو بهتون میگم
عیب دنا فقط شتاب کم در دو دنده ا و 2 هست ولی بقیه دنده عالی شتاب میگیره کافیه دنده 2 باشی و بری دنده 3 و گاز رو پر کنی به راحتی شتاب خوبی میگیره و عالیع
من توی گرمای 46 درجه بندر عباس همین چند وقته پیش یعنی هفته اول خرداد با کولر روشن نزیک به700 کیلومتر مسافت بندر عباس تا بوشهر رو طی کردم و اصلا به وسط هم نرسید آمپر آّب و اینکه ترمزهای خیلی خوبی داره
تنها ایراد کولرش اینه که دمای کولرش کمتر از 14 درجه نمیشه واسم عجیبه که چرا؟؟؟؟؟ وقتی کولر میگیری کمتر از 14 نمیشه
باهاش تونستم جایی که دوربین نیست 190 تا برم ولی دیگه بیشترش واقعا ترس برم داشت و نرفتم ولی محکم به جاده چسبیده بود و هندلینگ عالی داشت
صندلی خیلی راحتی نداره واقعیتش البنه نه برای مسافت کوتاه برای مسافتهای لای 300 تا کم کم دیگه اذیت میکنه لاید پیاده بشی و یه قلنجی بشکنی پشت هم جای دونفر سه نفر بشینن اذیت میشن تو مسافتهای طولانی
درضمن اگه میخواید ای اف سون یک عمر کنارتون باشه همیشه آب و روغنش رو چک کنید و هر 5 تا روغنش رو عوض کنید
گزارش
پاسخ دادن
12:23  1395/03/31

احسان
0

پیش فروش تحویل 90 روزه بود که 105 روزه تحویل دادن یعنی 15 روز تاخیر
رنگ سفید
گزارش
پاسخ دادن
15:51  1395/03/31

کاربر: حاجیان
0

سلام
یه قطره روغن فقط دیسک عقب را چرب کن صدا میره .
خواهشا بگید کی ثبت نام کردید و چندروزه تحویل دادند و چه رنگ هست چونکه من ثبت نام کردم هنوز تحویل نگرفتم
گزارش
پاسخ دادن
04:38  1395/03/31

مهرشاد
0

سلام اگر کسی مدت طولانی است که دنا خریده به طور دقیق محاسن و معایب این ماشین را بازگو کنه.ودیگه اینکه چرا اینقدر از ماشینهای چینی بد گفته میشه واقعا بی کیفیت هستند ؟ مثلا mvm550 بهتر است یا دنا؟ ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید.
23:44  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
صادق
0

سلام. مهرشاد جان اول اینکه هر خودرویی معایب و محاسنی داره شما باید ببینی چی واست مهم تر و اولویتت چی هستش. من با ام وی ام 550 اتومات رانندگی کردم مال یکی اقوام بوده. تو رنج قیمتی خودش هندلینگ خییلی خوبی داره و صندلی هاش راحتن اما تنظیم ارتفاع نداره. موتور و گیربکس بسیار خوبی داره که از نظر قدرت و شتاب چیزی برات کم نمیزاره. ظاهرش سلیقه ایه اما من مشکلی ندارم. کولر خوبی هم داره و اتاقو صندوق بسیار جادار جون میده واسه سفر. شما احتمالا با گیربکس دستی میخوای بخری. از نظر آپشن و خدمات پس از فروش از دنا میبازه اما بقیه موارد بهتره.. دنا نسبت به بازار و کیفیت خودروسازی ما خوبه اما از نظر مهندسی خیلی جالب نیست و موتورش اون بازده ای که باید داشته باشه رو نداره..من با دنا رانندگی نکردم ولی چیزی که به نظر میاد گله و شکایت راجب ef7 زیاد بوده میگن حل شدهدالله اعلم. سیستم تعلیق هم من با ام وی ام رانندگی کردم ماشین نرمی بود اما انگار اینم شانسیه چون بعضی ها میگن از دست انداز رد میشیم از ناحیه کمک فنر عقب صدا میده و تعلیق عقب خشکه..دنا هم سیستم تعلیقش قدیمی و بخاطر صندلی سفت و کوچیکش آزاردهند
گزارش
پاسخ دادن
10:48  1395/03/31

میلاد
8

بدون تعصب و با اطمینان میگم؛ دنا بهترین و کاملترین خودروی داخلی تاریخ ایران هست
23:33  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
محمد
35

سلام من تجربه 30000کیلومتررانندگی بادنا وهمین اندازه باپارس داشتم ومیخواهم واقعیت روبه شما بگم ومقایسه ایداشته باشم. 1_شتاب پارس روفابریک به سختی 13ثانیه زدم وهمچنین به سختی بادنا 11/5زدم وتخته گاز باپارس تونستم بازبه سختی وبهمراه جی پی اس 197تابرم ولی بادنا تونستم تا211تابرم ازنظراستحلاک بااینکه دوخودرو راصفر گرفته بودم ولی پارس چندبار مشکل الکتریکی به وجود آورد اما دنامشکلی نداشت ازنظرآپشن وظاهر که همه چیز مشخص است ودناواقعاترمز های بهتری داره اما ازلحاظ محکمی‌ مشکلی پیش نیامده که بخوام براتون بگم امفضای پای سرنشینان عقب دردنا کمتر از پارس هست امیدوارم تجربم برای بقیه مفیدباشد
22:48  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
پیروز
14

همه دنا سواران میگن مشکلی با سربالایی ندارن و واقعا هم درست میگن موتور دنا کاملا انطباق با گیربکس هم داره از نظر من دنا توی تمام شرایط جاده ای از همه ماشین های ایرانی بهتره
18:58  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
.
2

‍پراید سوارها هم میگن مشکلی با سربالایی ندارن
گزارش
پاسخ دادن
07:43  1395/03/31

مهران
14

با ماشین دنا راحت و بدون دنده معکوس از سربالایی میشه بالا رفت هر کسی گفته نمیشه معلومه راننده نبوده یا تا حالا دنا ندیده
18:56  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
ظریف
0

دوستان یه سوال داشتم اگه موقع عوض کردن روغن فیلتر رو هم عوض کنی چقدر باید روغن بریزی 5 لیتر یا 5 لیتر و نیم ؟
15:27  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
احمد
2

سلام 5 و نیم لیتر. ضمنا سعی کنید هر دفعه که روغن عوض میکنید فیلتر رو هم تعویض کنید
گزارش
پاسخ دادن
18:53  1395/03/30

meysam
0

سلام خدمت همه دوستان، من ميخام يه سمند EF7 بگيرم، ولي تو پيچ سمند حسابي از موتور EF7 بد گفتن و آدم رو دو دل ميكنن، من كاري به سربالايي و معكوس كشيدن ندارم، فوقش 4 تا معكوس بكشم، اين همه با پرايد كشيدم، آسمون كه به زمين نيومد!!
ميخام بدونم دنا هم روغن كم ميكنه؟ مشكل اويل ماژول داره؟ روغن سوزي داره و هيچ كس نميتونه تعنيرش كنه؟ ممنون ميشم جواب بدين.
14:38  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
ممتاز
9

یخورده خودت فکرکن اگه اینقدر دنا ماشین بدی بود پس چرا روز به روز داره به طرفداراش اضافه میشه . طرف 5 ساله که سمند ای اف سون داره برای تعمیر موتور حتی یکبارم مکانیکی نرفته به شایعات گوش نده و در ضمن هیچ دنده معکوسی هم کشیده نمیشه حتی گیربکس و موتورش هم بهتر از پارس ،405 ،206 وغیره...... هست مطمئن باش
گزارش
پاسخ دادن
15:18  1395/03/30

شریف
8

واشر زدن سمند ای اف سون مال سری های اول بوده که این مشکل بطور کامل رفع شده و هیچ روغن ریزی نداره و نخواهد داشت
گزارش
پاسخ دادن
15:25  1395/03/30

meysam
4

من خودم هم از اين تعجب ميكنم، اين همه دنا و سمن EF7 تو خيابون، يعني همه مشكل دارن؟ البته قبول دارم ماشين تو ايران مثل تخم مرغ شانسي ميمونه.
يه چيز ديگه ام شنيدم كه كيفيت تجهيزات دنا از سمند بيشتره و خرابي سمند بيشتر.
واقعا چقدر خوبيم ما، همه جاي دنيا با ذوق و شوق ماشين صفر ميخرن، اينجا با دلشوره و نگراني!!!
گزارش
پاسخ دادن
15:27  1395/03/30

کیانی
0

تعداد ef7‌ ها یک دهم تعداد xu7 ها نیست
گزارش
پاسخ دادن
15:32  1395/03/30

مرتضی
14

کاملا منطقی هستش ،زیرا xu7 حدودا 400 سال از سنش مگذره
گزارش
پاسخ دادن
17:35  1395/03/30

محسن
10

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص خودروهایی که شماره‌گذاری آنها متوقف شده است گفت: از شرکت ایران خودرو سمند CNG (با موتور XU7)، سمند سورن CNG (با موتور XU7)، پژو 206 اس دی CNG (با موتور XU5)، پژو 405 CNG (با موتور XU7)، پژو پارس CNG (با موتور XU7)،
قابل توجه بعضی ها
14:25  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
کیانی
6

دوست عزیز ولی کل بار حمل و نقل سواری های کرایه و تاکسی بین شهرها و داخل شهر بر دوش xu7 گازسوز هست چطوری میخوان متوقفش کنن ؟؟ اینها همش حرفه . چند وقتی گیر میدن بعدش دوباره شروع میشه حداکثر با نصب یه کاتالیزور جدیدتر دوباره تولید میکنن . متاسفانه موتوری نیست که واقعا بتونه جای xu7 رو بگیره یعنی هم قطعاتش ارزون باشه هم همه جا تعمیرکارش گیربیاد هم کشش و قدرت خوبی داشته باشه . رو ای اف سون که اصلا نمیشه حساب باز کرد چون به همه ثابت کرده که نه کشش خوب داره نه کیفیت وقتی هم خراب میشه که دیگه میشه مصیبت . قطعاتش هم که فوق العاده گرون و کمیاب هستن و هر مکانیکی هم تعمیرش نمیکنه حتی نمایندگی ها دل خوشی ازش ندارن . tu5 هم که کشش نداره رو 405 و سمند و گاز سوز هم که اصلا نداره . همون بنزینیش هم به زور راه میره چه برسه بخوان tu5 رو گازسوز هم بکنن رو سمند و 405 پس میبینیم که چاره ای نیست و واقعا xu7‌جانشینی نداره واقعا هنوز
گزارش
پاسخ دادن
16:05  1395/03/30

رضا22
4

میبینم که این سری با نام کیانی وارد شدی ؟ چطوری نمیشه رو ef7 حساب بازکرد موتور ef7 پایه گاز سوز هست و وقتی با گاز حرکت میکنی مثل بنزین راه میره حتی میتونی باهاش کولر بگیری و با گاز افت خیلی خیلی کمی نسبت به بنزین داره من کسی رو می شناسم که چهارساله این ماشین رو داره و همش هم از گاز استفاده کرده یندرت از بنزین استفاده کرده هیچ مشکلی هم براش اتفاق نیفتاده . این طرز فکرشما دیگه جواب نمیده واتفاقا تعمیر موتور ef7 بمراتب هزینش کمتراز xu7 هست ولی تعمیرکاری که تعمیرکار باشه نه کسی که در عرض سه روز میشه تعمیرکار و جلوی xu7 رو گرفتن برای دولت هیچ کاری نداره همونطور که از این به بعد بیشتر روی ef7 برای تاکسی ها سرمایه گذاری میشه یه مثال میزنم مثل سهمیه بندی بنزین که اول گفتن دولت نمیتونه همچین کاری رو انجام بده و بعد گرون کردن بنزین پس میشه
گزارش
پاسخ دادن
08:44  1395/03/31

رضا22
3

یه جایی از حرفات گفتی به همه ثابت کرده که موتور ای اف سون نه کشش خوب داره نه کیفیت منظورت از همه مثلا کیه؟؟؟؟ شاید فقط خودت رو بگی .یعنی تو میتونی جای همه تصمیم بگیری ؟ تو خودت رو همه حساب میکنی ؟ اتفاقا همه از ابن موتور ای اف سون خیلیم راضی هستن
گزارش
پاسخ دادن
10:56  1395/03/31

.
11

سلام . با دنا از سربالایی راحت بالا میری ولی پارس xu7 همین مسیر رو با جون کندن بالا میره . این همیشه یادت باشه توی گردنه که ef7 یک دنده بالاتر با دور موتور کمتر بدون فشار و داغ کردن و افت کولر خیلی راحت تر بالا میره . xu7‌ فقط به درد کفی میخوره سربالایی که رسیدی دیگه لنگ میزنه و باید شروع کنی به دنده معکوس دادن و رانندگی دور بالا تا کشش ضعیف موتور رو جبران کنی و یک چشمت همش به جاده باشه و چشم دیگه ات به دور موتور که نکنه بیاد.
14:16  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
قادر
6

برادر من خواعشا حرف مفت نزن موتور xu7 کارش بالا رفتن از گردنه و سربالاییه این حرف شما نشان از عدم اطلاع شما حتی یک اپسیلون از فنی خودرو داره
گزارش
پاسخ دادن
15:16  1395/03/30

کیانی
5

xu7 سالار کشش هست و با این حرفهای بی منطق تخریب نخواهد شد . xu7 هر چیزیش بد باشه از کشش عالیش نمیشه ایراد گرفت
گزارش
پاسخ دادن
15:34  1395/03/30

سید
0

باسلام دوستانی که دوربین دنده عقب نصب کردن لطفا جواب بدن چه مارکی و چه قیمتی؟؟ممنون.
14:03  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
تارا اتوماتیک
0

سلام
تاریخ تکمیل وجه ورنگ ماشین و تاریخ تحویلتون جسارتا کی بوده جناب؟
گزارش
پاسخ دادن
15:29  1402/09/21

مرتضی
2

اپکو می زنه با دید در شب حدود 140,000 تومان
اگه تهران هستید قبلش با شماره 44531020 تماس بگیرید ، که تموم نشده باشه. کیلومتر 11 جاده مخصوص
گزارش
پاسخ دادن
17:20  1395/03/30

سید
0

ممنون اقا مرتضی.
گزارش
پاسخ دادن
10:40  1395/03/31

ممتاز
5

گیربکس 405 = صدای زوزه شبیه به زوزه گرگ
گیربکس 405= بیرون زدن دنده
موتور 405 = واشر زدن + روغن ریزی
و همین طور پارس
13:43  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
2

گیربکس دنا با 405 و سمند و پارس و سورن یکیه
گزارش
پاسخ دادن
13:53  1395/03/30

ا
0

رشحدودا 35روز طول میکشه تقریبا 25تیر ماشینتون میاد
12:46  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
system
5

من قبل از ثبت نام راجب این ماشین خیلی تحقیق کردم و خوشحالم که دارم میگیرمش
12:46  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
حامد
0

راجب درست نیست ‍! راجع درست است !
گزارش
پاسخ دادن
13:18  1395/03/30

مهدی
8

خدایی بیکارتر از شما ها تو دنیا وجود نداره
گزارش
پاسخ دادن
13:41  1395/03/30

مرتضی
4

استاد ، کلمه کامل (راجع به) هستش که مخففش میشه (راجب)
گزارش
پاسخ دادن
17:26  1395/03/30

محمد
0

خخخخخخ
چقدر بحث راجب شیرینه
گزارش
پاسخ دادن
11:58  1395/03/31

صادق
0

دوستان من بین دنا وجک جی 5 دستی میخوام یکیشو انتخاب کنم،دوستانی که تجربه یکی یا دوتاشونو دارن لطفا راهنمایی کنن کدومشو پیشنهاد میدین،لطفا با دلیل بهم بگین.ممنونم.
12:40  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
دنا
3

جک موتورش به بدنه اش نمیخونه و سنگینه. کیفیت رنگش بد خدمات پس از فروش همه شهرها نداره. مصرف زیاد. اما سیستم تعلیق خوبی داره انصافا. دنا بگیر چه از نظر قدرت موتور چه آپشن و کیفیت بهتره خدمات پس از فروش خوبی هم داره. از نظر راحتی و سیستم تعلیق و ظاهر جک بهتره
گزارش
پاسخ دادن
16:18  1395/03/30

صادق
0

میشه توضیح بدین سیستم تعلیق چیه وآیا در دنا چطوره ومصرف جک تقریبا چقده؟ازدنا بیشتره؟.واینکه بازار دست دوم کدومشون بهتر یا بدتره،ممنونم.
گزارش
پاسخ دادن
18:06  1395/03/30

کاربر: ارمااان
2

اقا هرچی دوست داری بگیر ... همش یه چیزه .... جک ودنا و پژو اینا همه یکی هستند...فقط مارکش چیزه دیگه ای ...همشون قطعات داخلی توش کار شده ... بقیش با خودت ......
گزارش
پاسخ دادن
15:35  1395/03/30

system
0

سلام من 19 خرداد ثبت نام فروش فوری کردم کسی میدونه کی تحویل میدن؟؟
12:34  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
هادی
0

2 دی
گزارش
پاسخ دادن
13:02  1395/03/30

مانی ۱
0

اول مرداد احتمالا تحویلت بدن،چون همه رو با حدود پونزده روز تأخیردارن میدن ،البته بستگی به رنگشم داره،شماچه رنگی ثبت نام کردی؟
گزارش
پاسخ دادن
14:23  1395/03/30

فاطمه
2

فعلا که ماشینهای تحویل خرداد نتونستن به موقع تحویل بدند و هرچه تاریخ ثبت نام به اواخر خرداد نزدیک میشه تاخیر شون بیشتر میشه .
گزارش
پاسخ دادن
15:14  1395/03/30

مجتبی
10

بنظر من اگه بین چهل تا پنجاه ملیون پول دارید حتما دنا بخرید . دنا ماشین خیلی خیلی خیلی خوبی هست
11:35  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
J4 آبان
0

400 میلیون هم دولت میخواد بخوره.
گمرک و عوارض و ...
گزارش
پاسخ دادن
20:52  1402/09/22

علی
2

وقتی با دنا از یک سربالایی بالا میری و یا از سرعت گیر رد میشی همیشه یادت باشه که xu7 همین مسیر رو راحت حداقل با یک دنده بالاتر میره . این همیشه یادت باشه توی گردنه که xu7 یک دنده بالاتر با دور موتور کمتر بدون فشار و داغ کردن و افت کولر خیلی راحت تر بالا میره . ef7‌فقط به درد کفی میخوره سربالایی که رسیدی دیگه لنگ میزنه و باید شروع کنی به دنده معکوس دادن و رانندگی دور بالا تا کشش ضعیف موتور رو جبران کنی و یک چشمت همش به جاده باشه و چشم دیگه ات به دور موتور که نکنه بیاد زیر 4500 و دستت هم روی دنده که آماده معکوس کشیدن باشی
11:17  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
احسان
2

کاملا موافقم من خودم بارها دیدم که موتور های کم حجم تو سربالایی کم میارن
گزارش
پاسخ دادن
11:31  1395/03/30

mehrdad
4

لذت رانندگی با دنا عالیه.....
حالا بزار دو تا معکوس هم بکشه....
آقا هر کس قصد خرید دنا داره حتما یگیره مطمین باشید عالیه
ما همه ماشین های داخلیو داشتیم اما سوار دنا شدن یه چیزی دیگست تازه متوجه میشید که چه ماشین خوبی بوده و شما نگرقتید


ذر پناه خداوند
گزارش
پاسخ دادن
11:46  1395/03/30

مرتضی
4

دادش همینکه میگی ،یه چشت به جاده و یه چشت به دوره موتور باشه، همین نشون میده اصلا رانندگی بلد نیستی ، چون راننده با گوشش و صدای موتور تشخیصه به موقع میده نه اینکه دایم به دوره موتور نگاه کنه. و دیگه اینکه اصلا دنا سوار نشدی ، چون اگه سوار شده بودی این ادعا رو نمیکردی.
گزارش
پاسخ دادن
12:05  1395/03/30

علی
1

منظور از چشمت به دور موتور باشه یعنی اینکه باید مواظب باشی دور موتور پایین نیاد وگرنه چه ربطی داره به نگاه کردن به دور سنج و کیلومتر شمار ؟؟
گزارش
پاسخ دادن
12:56  1395/03/30

dena
10

خودرو دنا با تووجه به کشش موتور مناسب و هندلینگ خوب و ایمن در سفر و وجود اپشن های زیاد و با کلاس بودن بهترین ماشین ایرانی و در حال حاظر لوکس ترین خودرو ایرانی است
08:45  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
مهران
8

ماشین دنا از همه لحاظ به عنوان یک ماشین ایرانی عالی و در حال حاضر از تمام ماشین های ایرانی بهتره و حرف نداره
07:51  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
رایان
2

دوستان دنا سوار بالا رفتن آمپر دما در 1000 کیلومتر اول طبیعیه یا نه؟؟؟؟
بعضی وقتا دما خیلی بالا میره پرسیدم گفتن اوایل طبیعیه خواستم دوستانی که دنا دارن کمک کنن
در ضمن دنا از همه لحاظ عالیهههخ واسه خریدش شک نکنید
فقط چند اشکال جزئی داره مثل دیسک عقب که متاسفانه مدل های 95 هم ظاهرا حلش نکردن ولی خدمات پس از فروش عالیه
05:07  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
رخيمي
1

درود
مشكل نداره ديسك عقب عزيزم
گزارش
پاسخ دادن
19:21  1395/03/30

رایان
1

به نظرتون مشکل بالا بودن دما در اوایل طبیعه؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
19:43  1395/03/30

کاربر: MohaMMad
0

داداش ما که تحویل 95 هستش دیسک عقب هم هیچ مشکلی نداره.احتمالا از شما فقط مشکل داره.ببرید نمایندگی فورا درستش میکنن
گزارش
پاسخ دادن
01:34  1395/03/31

یاصر
0

سلام دوستان دنا سوار لطفا راهنمایی بفرمایید.بنده تو کیلو متر 5000 میخوام روغن و فیلتر دنا مو عوضش کنم .بهترین جا برای تعویضش همون تعویض روغنی ها هستش یا نمایندگی ؟ آخه میگن فیلترش حساسه باید دقیق جا بره در غیر اینصورت باعث نشتی میشه .وبعدش هم بهترین روغن موتور واسه دنا کدوم هستش ؟ ممنونم میشم راهنمایی بفرمایید
02:47  1395/03/30
گزارش
پاسخ دادن
منصور
3

سلام /بهتره برید بیرون ..اما بهترین روغن به ترتیب:
1- کاسترول مگناتک
2- توتال 7000
روغن ایرانی به هیچ وجه ..آشغاله ..و سعی کنید حتما از یک نوع روغن همیشه استفاده کنید ..
گزارش
پاسخ دادن
11:14  1395/03/30

یاصر
0

ممنونم منصور جان لطف کردین
گزارش
پاسخ دادن
18:48  1395/03/30


ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ارسلان x5 : سلام مثلا چند روز بعد عید
مسعود : تارا اتوماتیک تحویل اسفند ۲۳ فاکتور شده ولی خبری از پلاک نیست مگه چقدر طول میکشه
زهرا سادات : ایشالله مبارکتون باشه
زهرا سادات : بله برای ما هفته قبل فاکتور شد
شاهین G کرج : از قضا سانروف دارن،سانروف دیگه چیزی نیست که ناله کنند چرا برای شاهین پلاس و cvt و اطلس و سهند سانروف دارن ولی برای شاهین G ندارن؟
آراد گل : 22 اسفند که پیام تحویل حضوری اومد تایید زدم و تاریخ خاصی اعلام نکرد و فقط پیام اومد که هر روز تا ساعت 21 تحویل حضوری داریم. حتی جمعه هم از 8 تا 12 تحویل داشت.
شاهینGدیماه ۲ : برای شاهین پلاس و شاهین cvt سانروف دارن ولی برای شاهین G سانروف ندارن،اینا شاهین Gl مونده دست شون و‌می خوان از سرشون باز کنند ،ما همچنان منتظر سانروف می مانیم
عبدالرشید متقیان : سلام ماشین کامیون داف دارم ارور چرخ دنده گیربکس میاد خموش میکنم اصلا روشن نمیشه باید برم سوکت رو گیربکس جدا کنم دوباره وصل کنم ممنون میشم راهنمایی کنیر
جی فور سفید : منم سی آذر هستم گفتند با 28ام شاسی میشید ایشالله
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : فیک، کسی باور نکنه
دنا6دنده : کی فاکتور شده بود برات
محمد سورن دوگانه 75 لیتری : سلام خدا کنه حداقل قبل عیدی فاکتور کنن اگر نکنن باید سال جدید عوارض ومالیات بدیم
اتو بهمن : مگه چقدر مالیات شد؟
حسام : سلام دوستا کسی از بهمن ماهی ها که تاز دوروز فاکتور شده پلاک شد یا باز ایران خودرو مسخر خودشو درآورد ی مرحل تک میخور باید بلز انتظار بکشم
207 پانا فروش فوق العاده : سلام دوستان کسی هم هست تحویلی فروردین ماه باشد؟؟؟؟؟
X33shima : سلام. دوستان تحویل 19 اردیبهشت بودم الان نمایندگی تماس گرفت برم تحویل بگیرم نمایندگی پورسعید خلیلی سعادت آباد عالی بود تمام کارام به سرعت انجام شد
ساینا 20 دی : تکمیل وجه 20 دی من تحویل حضوری زدم 19 اسفند فاکتور شدم کارخانه کاشان و 22 اسفند شماره گذاری شدم ولی هنور رسید پلاک انجام نشده یعنی فلز پلاک رو ماشین پرج نشده اگه کسی همچین شرایطی داره مثبت رو بزنه
ساینا 4 بهمن ماه : سلام من ساینا پیش فروش 4 بهمن ماه تکمیل وجه کردم امروز فاکتور شده رفته برای شماره گذاری و پلاک
GXL : اگه قیمت قدیم ثبت نام کردی حدود 31 تومن به قیمت اون زمان اضافه کن میشه قیمت کل الانت که باید پرداخت کنی.... البته واس شما قیمت بیمه و مالیات و اینا هم یکم بیشترش می‌کنه باز چون سال جدید... که اگه سود مشارکت داشته باشی کم میشه اون ازش